Kallista... elämä on!

  • 620 461
  • 2 473

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
En ainakaan henkilökohtaisesti jaksa lähteä ajelemaan minnekkään rengasliikkeeseen 20.min homman takia. Näköjään näyttää vielä pääsevän ihan hyville tuntipalkoillekkin(~150-200€/h käteen), kun kahteen autoon vaihtelee renkaat, pesee ne painepesurilla ja kantaa varastoon/varastosta.

Riippuu tietysti olennaisesti siitä, onko a) tilaa säilyttää renkaat kahden vuodenajan yli ja b) millaisissa olosuhteissa renkaat voi itse vaihtaa.

Säilytän ja vaihdan renkaat itse, koska en näe järkeväksi suorittaa tuosta kahden tunnin hommasta talvisäilytyksineen ~150-200€ rengasliikkeelle, mutta minulla on toisaalta enemmän kuin kelvolliset puitteet säilyttää ja vaihtaa renkaat.

Jos taas asustaisin kerrostaloasuntoa, jossa vaihtoehdot ovat joko säilyttää renkaat parvekkeella (huono juttu palokuorman kannalta) ja vaihtaa ne pihan säkkipimeällä parkkipaikalla saksitunkilla vittumaisessa räntäsateessa, tai sitten säilytyttää ja vaihdatuttaa ne rengasliikkeessä, tuskin miettisin hetkeäkään.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juttelin juuri helsinkiläisen kollegan kanssa, sanoi että tarjosivat aikaa ~neljän viikon päähän, itse sain parin päivän päähän nyt lumimyräkkäaikaan, johon olen ihan tyytyväinen.

Minä lopetin 14:37 online-palaverin kotitoimistolla Pohjois-Helsingissä, vaihdoin vaatteet, kävelin 300m autotallille, nostin renkaat takapaksiin ja ajoin rengasliikkeeseen ilman mitään ajanvarausta. Kahden minuutin odotuksen jälkeen kolme kundia nosti kaaran ylös, vaihtoi renkaat, pisti ilmanpaineet kondikseen, pakkasivat kesärenkaat konttiin ja itse kävin sillä aikaa maksamassa huikeat 28€ tästä lystistä. Taannoin ns. "halpa perheratkaisu" aiheutti reilun tonnin laskun, kun hallitunkki meni helmasta läpi. Sillä rahalla maksaa renkaanvaihdot 15 vuotta. Ainiin, vaihdon jälkeen ajelin takaisin, nostin renkaat kontista ja parkkeerasin auton talliin. Kävelin vielä kotio ja jatkoin töiden tekemistä klo 15:31. Olipa rankkaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jännää, että tuli tämmöiset mieleen. Jouduin varmistamaan internetistä, että millaiset funktiot ovat kyseessä. Ei sikäli etteikö ihmisillä olisi paskempiakin asioita mielessä päälimmäisenä.
No minä kun olen tälläinen rehellinen tapaus, niin voin kertoa, että kun paskoo verta ja menee lääkärille sen asian takia, kun hieman huolettaa, että tuo veren paskominen ei ole kovin normaali tilanne ja se lääkäri alkaa tuupata tavaraa anneliin, ettei se ole kovin mielekästä. Traumat jäi, mutta onneksi mitään isompaa vikaa ei löytynyt. Tästä syystä osasin nuo pari asiaa tälleen laakista mainita.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No minä kun olen tälläinen rehellinen tapaus, niin voin kertoa, että kun paskoo verta ja menee lääkärille sen asian takia, kun hieman huolettaa, että tuo veren paskominen ei ole kovin normaali tilanne ja se lääkäri alkaa tuupata tavaraa anneliin, ettei se ole kovin mielekästä. Traumat jäi, mutta onneksi mitään isompaa vikaa ei löytynyt. Tästä syystä osasin nuo pari asiaa tälleen laakista mainita.
Ikävä tapaus. Itse olen myöskin paskonut silkkaa verta, mutta ei sinne hanuriin silti mitään työnnetty. Toki oli tiedossa, että joku salmonellan tapainenhan se siellä vaani kun oli 41 kuumetta. Oli muuten jännää antaa paskanäytteitä sellaiseen pahviseen kaarimaljaan kun tuotos oli melkoisen näköistä. Muistelen ilolla sitä intialaista kana-ateriaa, se oli normaalia tuhdimpi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oli muuten jännää antaa paskanäytteitä sellaiseen pahviseen kaarimaljaan kun tuotos oli melkoisen näköistä. Muistelen ilolla sitä intialaista kana-ateriaa, se oli normaalia tuhdimpi.

En muistele ilolla vaan ihmetellen. Otin samaa kuin edellä asioinut paikallinen, ei se kanaa ollut tai mistä sen tietää mitä se oli.

Ihmettelin miten tuo tulee lämpimästä eikä jääkaapista, mutta ajattelin niiden tietävän mitä tekevät. Eivät tienneet ja pahvinen kaarimalja tuli tutuksi. En edes syönyt sitä, koska se maistui mädäntyneelle, mutta yksi puraisu näköjään riitti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä lopetin 14:37 online-palaverin kotitoimistolla Pohjois-Helsingissä, vaihdoin vaatteet, kävelin 300m autotallille, nostin renkaat takapaksiin ja ajoin rengasliikkeeseen ilman mitään ajanvarausta. Kahden minuutin odotuksen jälkeen kolme kundia nosti kaaran ylös, vaihtoi renkaat, pisti ilmanpaineet kondikseen, pakkasivat kesärenkaat konttiin ja itse kävin sillä aikaa maksamassa huikeat 28€ tästä lystistä. Taannoin ns. "halpa perheratkaisu" aiheutti reilun tonnin laskun, kun hallitunkki meni helmasta läpi. Sillä rahalla maksaa renkaanvaihdot 15 vuotta. Ainiin, vaihdon jälkeen ajelin takaisin, nostin renkaat kontista ja parkkeerasin auton talliin. Kävelin vielä kotio ja jatkoin töiden tekemistä klo 15:31. Olipa rankkaa.

Miten hallitunkki voi mennä helmasta läpi? Auton ohjekirjasta löytyy nostokohdat, joista voi vanhempaakin autoa nostaa.

Minusta 28€:a on kohtuu kova korvaus puolen tunnin työstä. Ymmärrän, että kerrostaloissa asuville renkaiden säilytys ja vaihtaminen voi olla turhan vaikeaa, mutta omakotiasujana en ymmärrä rengashotellien käyttöä. Tietysti jos on ylimääräistä rahaa, kyseessä on hieno palvelu. Kunhan valitsee sellaisen firman, josta saa vaihtoajan säällisessä ajassa.

Olen muutaman kerran törmännyt autoihin, joissa pultit on vedetty pulttipyssyllä maksimi kireyteen ja avaamiseen tarvitiin rautaputkea. Miten tällaisia renkaita vaihdetaan tien päällä? Ja jos ristikkoavaimella touhuaminen ei kiinnosta, tarjolla on edullisia pulttipyssyjä kompuraan tai akkuversio. Ja jos hifistelemään haluaa lähteä, voi hankkia vielä momenttiavaimen, jossa saa pultit oikeaan kireyteen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maksan mielelläni vaikka muutaman kympin jos joku hoitaa renkaiden vaihdon puolestani. Ei tunnu missään.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Miten hallitunkki voi mennä helmasta läpi? Auton ohjekirjasta löytyy nostokohdat, joista voi vanhempaakin autoa nostaa.

Itsellä meni tunkki helmasta läpi, vaikka nostin juuri siitä kohtaa, mistä pitikin. Tämä taas johtui siitä, että kohtuullisen tunnettu, sekä suuri (ainakin silloin) autotalon marmoritiski oli kusettanut faijaani helmoja korjatessa. Siihen loppui minun renkaanvaihtoni. Autoilun kuluissa tuo 60€/kausi renkaiden vaihdosta on ihan hyttysenpaskaa itämeressä. Eikä tarvi miettiä, missä renkaita säilyttää. Kun ei työpaikan hyllyissä ole ylimääräistä tilaakaan enää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miehille on myyty tämä "siivoa, niin saat seksiä" kusetus, eikö joku naisten lehti vois alkaa rummuttaa, että "Nainen, vaihda renkaat, niin saat munaa".

Juu, täyttä paskaa. Ainakin meillä, ei tule muuta kuin vittuilua, kun saat kaikki valmiiksi siivottua. Aina löytyy jotain huomautettavaa, saatana. Kerrankin kun klanssasin paskahuusin niin, että kiilsi kuin juutalaisen munat, niin rouva tuli kotiin ja kun olin ulkona tupakilla, niin alkoi sisältä karjuminen, että et viitsisi pestä edes vessaa? No, kun sanoin että en viitsi, niin alkoi vitullinen naputtaminen, kun aina joutuu itse tekemään kaiken. No, sitten vissiin tolun haju vihdoin tarttui sieraimiin ja rouvan kelpasi käydä taas käydä kakkalla ja pissimirrillä.

Edes silloin ei mitään ekstrahyvää tippunut, kun olin siivonnut ja rouva tuli ystävättärensä kanssa kahville, joka sanoi että siivoava mies on seksikäs. Olin tietysti vielä keittänyt kahvit valmiiksi ja marie-keksit ym.. viimotteen päälle aseteltu. Ajattelin taas kerran, että nyt. Kun oikein ystävätär noin sanoo, niin... Ja vitut. Se rouva kun lähti, alkoi saatanallinen naputus, kun olin unohtanut kaataa pesuvedet pois. Ei nämä Cosmopolitan, ym.. höpöhöpö-jutut/uskomukset ainakaan meikäläisen reaalimaailmassa toteudu.

Nuo huoltoasemien kahvilahinnat ovat tosiaan lähteneet lapasesta. Kun pojan pelireissuja on joka vkl ympäri länsirannikkoa, niin kyllä itse olen luopunut noissa käymisestä ja itse tehdään eväät mukaan. Olen noita huoltispoikkeamisia perustellut työllisyyden tukemisen ym.. kanteilta, mutta kun kahvikuppi ja joku mustalaiskusinen maksamakkararuisleipä maksaa n. 7-8 euroa, niin jossain menee raja. Ainakin näin pienipalkkaisena. Kun kelpo lounastakin alkaa jo saada samaan rahaan, niin ennemmin sitä sitten.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
60-70€ on yleinen hintataso Kouvolan suunnalla mitä nyt mainoksia seurailin tässä syksyn aikana
Kotkassa sain hintaan 44 euroa. Kannatti kysellä, oli meinaan huimia hintaeroja paikkojen välillä.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Aika tiukasti on porukka jakautunut kahtia suuressa rengaskeskustelussa oman tunkin nimeen vannoviin ja rengashotellin asiakkaisiin. Löytyykö täältä muita välimallin hermanneja? Itseltäni löytyy sen verran tilaa, että kumikiekkoja olen tavannut säilyttää omassa varastossa. Talven yllättäessä autoilijoita, olen yleensä käyttänyt ammattimutterinväätäjän palveluita. Syksyllä ei vaan napostele kykkiä renkaitten kanssa pimeässä ja kylmässä. Yleensä pekkapoudat kertoo parin päivän varoitusajan kun metallia olisi syytä löytyä kumin seasta. Maksan mielelläni sen 25-40€ tuon vaivan välttämisestä. Tänäkin syksynä yksi soitto riitti ja aika löytyi samalla päivällä. Keväisin taas renkaanvaihto ei ole laisinkaan yhtä vittumaista puuhaa. Mukava aurinkoinen sunnuntaipäivä ja pikku puuhastelulla suvitassut alle. Samalla on ollut tapana tehdä vähän isompi kevätsiivous autoon.

Leffalippudebattiin kommenttina, että voisin maksaa leffalipusta vaikka 20€ seuraavin rajaehdoin. Yli 2h leffaassa tulisi olla joka kerta 15min väliaika. Taidan jättää Tuntemattomankin väliin kun jo etukäteen tuntuu mahdottomalta istua yhteen putkeen yli 3h polvet koukussa. Toisekseen vituttaa suunnattomasti katsella ensimmäiset 15-20 mainoksia vaikka leffan pitäisi olla jo pyörimässä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Tuen Vety Ainakin Porissa on väliajallisia näytöksiä Tuntemattomaan. Kunnon Tervis-hengessä lippuun sisältyy luonnollisesti kahvi ja pulla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu, täyttä paskaa. Ainakin meillä, ei tule muuta kuin vittuilua, kun saat kaikki valmiiksi siivottua. Aina löytyy jotain huomautettavaa, saatana.

Tämä. On aivan uskomatonta miten mikään ei kelpaa, vaikka erikseen olet ottanut siivoamisen asiaksesi ja laittanut Jatkiksen kiinni.

Aina löytyy huomautettavaa. Luulisi sille tytöllekin olevan mukavampi tulla kotiin, jos ei koko ajan mielessä olisi valittaminen jostain. Mitään ylimääräistä kiitosta ei todellakaan tarvitse, mutta voisihan asian noteerata vaikka sanomalla "oot näköjään siivonnut, tosi kiva" tai sitten ainakin olemalla hiljaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä. On aivan uskomatonta miten mikään ei kelpaa, vaikka erikseen olet ottanut siivoamisen asiaksesi ja laittanut Jatkiksen kiinni.

Aina löytyy huomautettavaa. Luulisi sille tytöllekin olevan mukavampi tulla kotiin, jos ei koko ajan mielessä olisi valittaminen jostain. Mitään ylimääräistä kiitosta ei todellakaan tarvitse, mutta voisihan asian noteerata vaikka sanomalla "oot näköjään siivonnut, tosi kiva" tai sitten ainakin olemalla hiljaa.
Juu, ja tasaisin väliajoin tulee aina jotkut itkuraivarit, kun joutuu aina kaiken tekemään itse, vaikka olisit samana päivänä jo jotain yrittänyt tehdä. Sitten tähän päälle teatraalisella raivolla suoritettava siivoaminen imurin retuuttamisineen ja muine paiskomiseen. Tällöin olen ottanut tavakseni olla kiinnittämättä mitään huomiota ja tarjoamatta apua, ellei pyydetä. Siivotkoon ite, jos ei osaa kunnolla kommunikoida.
 

Undrafted

Jäsen
Kaikki on suhteellista, mutta itse pidän 9,95€ sopivana hintana leffalipusta. Kotona on kaikkea häiriötä ja keskittyminen leffaan kärsiin. Toki tämä on itsestä kiinni, mutta tykkään tehdä leffasta ohjelmanumeron teatterin kassa. Mainoksineen teatterissa menee 2-3 tuntia ja vertaan mitä saisin vapaa-ajan viihteenä muuten. Vaihtoehtoine olisi musakeikka, teatteria, urheilua tai museoita. Verrokkiryhmässä leffateatteri on edullisimmasta päästä tosin museokortti on nyt kääntänyt museot vahvasti edulliseksi ajanvietteeksi.

Renkaanvaihdossa olen vuosien saatossa vaihtanut itse, vienyt liikkeeseen vaihdettavaksi ja käyttänyt rengashotellia. Nyt otan kustannustehokkaan vaihtoehdon ja vaihdan itse. Ostin kunnon tunkin, mikä kahdella käyttökerralla oli maksanut itsensä takaisin. Vapaa-ajalle ei ole ollut tarpeeksi puuhaa ettenkö voisi vuodessa käyttämään paria tuntia renkaanvaihtoon.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Leffalippudebattiin kommenttina, että voisin maksaa leffalipusta vaikka 20€ seuraavin rajaehdoin. Yli 2h leffaassa tulisi olla joka kerta 15min väliaika. Taidan jättää Tuntemattomankin väliin kun jo etukäteen tuntuu mahdottomalta istua yhteen putkeen yli 3h polvet koukussa. Toisekseen vituttaa suunnattomasti katsella ensimmäiset 15-20 mainoksia vaikka leffan pitäisi olla jo pyörimässä.

Kavin talla Kreikassa katsomassa Kaurismaen uusimman kun nainen houkutteli. Ei kuulemma pade aina mutta taalla on valiaika kesken leffan. Ja kreikkalaiset rynnii rookille hirveaa vauhtia
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika tiukasti on porukka jakautunut kahtia suuressa rengaskeskustelussa oman tunkin nimeen vannoviin ja rengashotellin asiakkaisiin. Löytyykö täältä muita välimallin hermanneja? Itseltäni löytyy sen verran tilaa, että kumikiekkoja olen tavannut säilyttää omassa varastossa. Talven yllättäessä autoilijoita, olen yleensä käyttänyt ammattimutterinväätäjän palveluita. Syksyllä ei vaan napostele kykkiä renkaitten kanssa pimeässä ja kylmässä. Yleensä pekkapoudat kertoo parin päivän varoitusajan kun metallia olisi syytä löytyä kumin seasta. Maksan mielelläni sen 25-40€ tuon vaivan välttämisestä. Tänäkin syksynä yksi soitto riitti ja aika löytyi samalla päivällä. Keväisin taas renkaanvaihto ei ole laisinkaan yhtä vittumaista puuhaa. Mukava aurinkoinen sunnuntaipäivä ja pikku puuhastelulla suvitassut alle. Samalla on ollut tapana tehdä vähän isompi kevätsiivous autoon.

Mä meen varmaan noista kaikista vaihtoehdoista. Aikaisemmin oman auton omistaessa tuli välillä vaihdettua renkaat faijalla ja välillä kiireestä riippuen kävin jossakin vaihdattamassa. Nyt taas työsuhdeauton kanssa renkaiden vaihdon ja säilytyksen hoitaa joku leasing kumppanin valitsema yritys ja helposti se niidenkin kanssa toimii. Torstaina 19 lokakuuta huomasin ennusteesta, että vkloppuna alkaa pakkaset ja seuraavalla viikolla tulee lunta, niin laitoin torstaina sähköpostia pääseekö perjantaina vaihtamaan renkaat ja perjantai aamusta vei 10 minuuttia koko operaatio, kun työmatkan varrella kävin renkaat vaihdattamassa. Vaimo oli tyytyväinen, kun sai ajella "turvallisesti", kun itse lähdin Europpaan lauantai-aamusta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu, ja tasaisin väliajoin tulee aina jotkut itkuraivarit, kun joutuu aina kaiken tekemään itse, vaikka olisit samana päivänä jo jotain yrittänyt tehdä. Sitten tähän päälle teatraalisella raivolla suoritettava siivoaminen imurin retuuttamisineen ja muine paiskomiseen.

Mikähän tässä on, että sitä imuria pitää paiskoa. Sehän menee varmaan rikkikin, jos ei sitä hellästi käsittele.

Onko palstalla psykologia tai psykiatria mikä osaisi kertoa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mikähän tässä on, että sitä imuria pitää paiskoa. Sehän menee varmaan rikkikin, jos ei sitä hellästi käsittele.

Onko palstalla psykologia tai psykiatria mikä osaisi kertoa.
Niinpä, tajuaisin kyllä muutenkin, että nyt on imurointi käynnissä, kun se vehje on päällä ja suutinta hiulataan pitkin lattiaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä. On aivan uskomatonta miten mikään ei kelpaa, vaikka erikseen olet ottanut siivoamisen asiaksesi ja laittanut Jatkiksen kiinni.

Aina löytyy huomautettavaa. Luulisi sille tytöllekin olevan mukavampi tulla kotiin, jos ei koko ajan mielessä olisi valittaminen jostain. Mitään ylimääräistä kiitosta ei todellakaan tarvitse, mutta voisihan asian noteerata vaikka sanomalla "oot näköjään siivonnut, tosi kiva" tai sitten ainakin olemalla hiljaa.

Kai nämä on sitten näitä pitkien liittojen salaisuuksia tai jotain. Eipä silti, kyllä tässä pientä propsia on vaimolta viime aikoina tullut, kun hänen eronneet ja karanneet yh-kaverinsa ovat tiedustelleet meikäläisen kloonaamista. Kun heillä on ollut jos jonkunlaista juoppoa, narkkia, narsistia, rikollista ja muslimia hyysättävänä, niin heihin ainakin olen tehnyt vaikutuksen, kun siivoan, kokkaan, tiskaan, ym.. Heille tuollainen on täyttä utopiaa.

Rengaskeskustelu näyttää olevan sellainen kusiaispesä, että en taida sitä sohaista. Se on kuitenkin näistä arjen askareista niitä harvoja, mitkä meni nappiin. Ostin vanhan farmarin meidän hovikorjaajalta, joka oli pistänyt sen timmikondikseen ja hän lupasi kaupan päällisiksi katsastaa ja vaihtaa renkaat, jotka jäi sinne korjaamon perälle silloin. Ja näin kävi. Ihanasti. Ei tarvinnut tehdä mitään tällä kertaa. Eikä maksaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eipä silti, kyllä tässä pientä propsia on vaimolta viime aikoina tullut, kun hänen eronneet ja karanneet yh-kaverinsa ovat tiedustelleet meikäläisen kloonaamista.

Pysähtyyköhän yh:t koskaan miettimään miten tähän tilanteeseen on päädytty. Toisaalta se on niille ihan sama, koska uuden ukon löytää pyytämällä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pysähtyyköhän yh:t koskaan miettimään miten tähän tilanteeseen on päädytty.
Ei. Ne ei oo niin fiksuja tuollaiseen tavoitteelliseen toimintaan.

Pysähtyvätköhän elatusapuja maksavat eronneet äijät koskaan miettimään että miten tähän tilanteeseen on päädytty?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Pysähtyvätköhän elatusapuja maksavat eronneet äijät koskaan miettimään että miten tähän tilanteeseen on päädytty?

Tätäkin olen monasti pohtinut. Omista kavereista löytyy kyllä seppiä, jotka pitää meikäläistä tossun alla olevana nössönä. Sitten kun on surumuki maistunut niin ihmetellään, että miksei parisuhteet ole onnistuneet ja mukuloita on maailmalla kuin Vilkkilässä kissoja? No, baarissa juokseminen ja muut omahyväiset tarpeet ovat aina tulleet ennen perhettä.

Mutta tämä taitaa nyt olla sitä kuuluisaa off topicia. #sorisiitä
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten hallitunkki voi mennä helmasta läpi?

Aivan helvetin komeasti.

Minusta 28€:a on kohtuu kova korvaus puolen tunnin työstä. Ymmärrän, että kerrostaloissa asuville renkaiden säilytys ja vaihtaminen voi olla turhan vaikeaa, mutta omakotiasujana en ymmärrä rengashotellien käyttöä. Tietysti jos on ylimääräistä rahaa, kyseessä on hieno palvelu. Kunhan valitsee sellaisen firman, josta saa vaihtoajan säällisessä ajassa.

Jos teen homman itse, niin siihen menee tunnin verran ja mainitusta kerrostaloasumisesta johtuen joudun myös ajamaan jonnekin missä voin työn tehdä. Joudun samalla vielä erikseen käymään bensa-asemalla varmistamassa ilmanpaineet. Auton helma on suhteellisen matala, joten hallitunkin alle saaminen ilman sopivaa vaihtopaikkaa on välillä haastavaa. Kokonaistyöaikaa siis menee itse vaihtaessa 1-2 tuntia, joten 28€ korvaus puolessa ajassa hyvin tehtynä on erittäin hyvä hinta. Samalla vältän myös selkävaivat.

Olen muutaman kerran törmännyt autoihin, joissa pultit on vedetty pulttipyssyllä maksimi kireyteen ja avaamiseen tarvitiin rautaputkea. Miten tällaisia renkaita vaihdetaan tien päällä? Ja jos ristikkoavaimella touhuaminen ei kiinnosta, tarjolla on edullisia pulttipyssyjä kompuraan tai akkuversio. Ja jos hifistelemään haluaa lähteä, voi hankkia vielä momenttiavaimen, jossa saa pultit oikeaan kireyteen.

Paha sanoa miten vaihdetaan tien päällä. Omasta autosta kun ei löydy edes vararengasta, joten vaihtaminen tien päällä ei ole se ensisijainen huolenaihe. Se on kyllä jännä miten työkaluja voi aina ostaa, pulttipyssyt, kompurat, halitunkit, jne. kunhan vaan voi sitten sanoa itse vaihtaneensa. Noidenkin hinnalla vaihdattaa renkaat ammattilaisilla jo aika monta vuotta. Ristikkoavain varmaan säilyy lähes ikuisesti, mutta muita leluja saanee Biltema-laadulla uusia tasaisin väliajoin.

Mutta kyllä, jos asuisin omakotitalossa Kehä III:n ulkopuolella ja olisi pihassa useampi auto, niin silloin sijoitus työkaluihin ja itse vaihtaminen olisi varmasti ensisijainen vaihtoehto. Nykyisessä tilanteessani se olisi vain täysin järjetöntä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikähän tässä on, että sitä imuria pitää paiskoa. Sehän menee varmaan rikkikin, jos ei sitä hellästi käsittele.

Onko palstalla psykologia tai psykiatria mikä osaisi kertoa.

No toihan nyt on helppo psykologisoida. Imurissa on letku kuten miehessäkin. Imurin letkun raivokas kiskominen kertoo naisen alitajuisesta toiveesta, että miehenkin letku oikenisi. Eli seksin puutteesta kaikki johtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös