Ketä presidenttiehdokasta äänestäisit epätodennäköisimmin?

  • 5 934
  • 63

Ketä äänestäisit epätodennäköisimmin?

  • Sauli Niinistö

    Ääniä: 7 2,5%
  • Matti Vanhanen

    Ääniä: 16 5,8%
  • Laura Huhtasaari

    Ääniä: 128 46,5%
  • Tuula Haatainen

    Ääniä: 14 5,1%
  • Pekka Haavisto

    Ääniä: 25 9,1%
  • Merja Kyllönen

    Ääniä: 51 18,5%
  • Nils Torvalds

    Ääniä: 12 4,4%
  • Paavo Väyrynen

    Ääniä: 22 8,0%

  • Äänestäjiä
    275
  • Poll closed .

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ei meillä kyllä kovin hyviä ehdokkaita ole. Niinistö ja Vanhanen ovat siedettäviä, oikeastaan kaikki muut ovat huonoja. Niinistön edellistä prsedenttiä parempi osaaminen saa välillä unohtamaan hänen talouspoliittisen sokeutensa. Sillähän ei sinällään ole merkitystä presidentin virassa. Valitsinkin Haaviston, jota en äänestäisi aseella uhattunakaan hänen likaisen menneisyytensä takia. Nykyisistä mahdollisista henkilöistä Esko Aho olisi varmaankin paras henkilö presidentiksi, mutta eipä ole hänkään käytettävissä. Harkitsen kyllä vakavasti protestiääntä, eli Huhtasaarta, mutta hänen ilmeinen turvallisuuspoliittinen ymmärtämättömyytensä hivenen hiertää. Saa nähdä.
 
Persua en äänestäisi, vaikka aseella uhattaisiin. Ja Huhtasaari on vielä persujenkin joukossa aivan omassa ääliökategoriassaan.

Itse olen sen verran nössö, että ase ohimolla varmaan taipuisin.

Mutta muuten siis sama valinta ja perustelut.

Toisaalta kivahan Lauraa on katsella ja kuunnella. Selväsanaisimpia ja esiintymiskykyisimpiä poliitikkojamme, jos varsinaisen asiasisällön pystyy sivuuttamaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Mainituista nimistä Merja Kyllöstä äänestäisin kaikkein epätodennäköisemmin.

Tasavallan presidentin virka on Suomessa nykyään ensisijaisesti diplomaattinen edustusvirka. Sitten tulee ns. arvojohtajuus (mielipidevaikuttaja) ja ulkopolitiikan strateginen johtaminen yhdessä hallituksen kanssa.

Kyllösen "edustavuus" on sellaista vain vähän Tarja Halosta tasokkaampaa, eli melkein ala-arvoista. Kyllösen arvot sekä politiikka ovat sitten jo pelkän puoluekannan perusteella vielä demareitakin vastenmielisempiä. Ei hän varmaan henkilönä vasureiden pahimmasta päästä ole, mutta ei siinä selittelyt auta, koska Kyllösen puoluevalinta on kuitenkin kommarit uudella nimellä.


Eipä noita muitakaan vastaehdokkaita presidenttinä mielellään näkisi. Ja kieltämättä vähän tyhjänpäiväinen jaarittelija nykyisestäkin on tullut. Presidentin tärkeimmän tehtävän - diplomatian - Niinistö hoitaa kuitenkin hyvin. (Salemaisesti viimeiseen lisäten: "Sikäli kuin lipominen kaikkiin suuntiin on hyvää diplomatiaa. Ja pienellä maalla se tahtoo niin olla. Tai näin usein ehkä tulkitaan".)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitä likaista hänen menneisyydessään on? Tuskin hän on edes kuulunut Kepun nuorisojärjestöön.

@Stonewall : Täytyy yhtyä penazin kysymykseen eli mitä likaista Haaviston menneisyydessä on? Harvinaisen järkevä ja diplomaattinen mies vihreäksi, joka on saanut soviteltua erilaisia kriisejä paikan päällä eikä kannata turvapaikanhakijoiden massamaahantuontia vaan sitä, että apua tarvitsevia autettaisiin parhaiten paikan päällä.

En laske sivariutta likaiseksi menneisyydeksi, enkä opintojen kesken jäämistä joskus vuonna X.

Vihreän puolueen jäsenyys on suurin este, miksi en Haavistoa ensimmäisellä kierroksella äänestä tai äänestäisi, koska muuta erityistä vikaa hänessä ei oikein ole kuin hänen puoluetaustansa.

Myönnän, etten ole 100% perehtynyt Haaviston nuoruuteen ja eri elämänvaiheisiin, mutta ei hän ainakaan ollut stalinisti kuten eräs ehdokas.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Äänestin Huhtasaarta. Oli toivottavasti viimeinen kerta, kun niin tein.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllä tässä useampikin aivokuolema pitäisi kokea, että Huhtasaarta äänestäisin. Väyrysen kohdalla riittäisi ehkä yksi tai kaksi.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ensimmäisenä tuli ainakin mieleen Caruna-kaupat. En ota kantaa siihen, onko tuo jotenkin merkittävä asia suhteessa muiden ehdokkaiden taustaan. Se on kuitenkin vastaus kysymyksiinne.
@penaz @Musta Nuoli

Juuri näin. Lisäksi minulla on pidempi muisti, en ole unohtanut sitä miten Haavisto koplasi oman ideologiansa mukaisesti Kemihaaran suot Natura-alueiksi täysin ulkoparlamenttaarisesti ja ainoastaan oman ideologiansa mukaisesti estääkseen allasrakentamisen sekä kaivostoimminnan. Hirvittävä teko, jonka vaikutuksia vastaan edelleen joudutaan kamppailemaan jokaisen alueelle osuvan lupaavankin kaivoshankkeen kohdalla sekä jopa EUn vaatimien tulva-altaiden suunnittelussa. Osoitti taipumusta panna oma ideologia demokratian edelle, en luota tippaakaan, vaan pidän edelleen roistona.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hirvittävä teko, jonka vaikutuksia vastaan edelleen joudutaan kamppailemaan jokaisen alueelle osuvan lupaavankin kaivoshankkeen kohdalla sekä jopa EUn vaatimien tulva-altaiden suunnittelussa.
No onneksi kuitenkin saitte sinne pohjoiseen ympäristövahingoista piittaamatta Talvivaaran menestyksekkään kaivoksen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Huhtasaari on tietyllä tapaa vastenmielisin ehdokas. Toisaalta annan hänelle pisteet siitä, että hän rehdisti kertoo omia kantojaan niin Nato-jäsenyyden kuin EU:n liittovaltiokehityksen suhteen. Se on kuitenkin minusta demokraattisissa vaaleissa keskiössä, että ehdokkaat kertovat kantojaan ja sitten äänestäjät valitsevat sen, joka on lähimpänä omiaan. Tässä katsannossa Vanhasen ja Niinistön äänestäminen olisi erittäin vaikeaa, koska kumpikaan ei suostu tähän astisen perusteella avoimesti avaamaan kantojaan näihin keskeisiin ulko- ja turvallisuuspoliittisiin kysymyksiin.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän se selkä valinta itselleni oli, etten Huhtasaarta ikinä äänestäisi. Täysin vastenmielinen ja kuvottava mielipiteineen. Niinkuin persut ylipäätään. Vassarit tulevat kyllä hyvänä kakkosena ja en kyllä Kyllöstäkään tulisi äänestämään. Muita edes turha mainita kun ovat niin HMV-kamaa kuin olla ja voi.
Niinistö ainoa ketä edes voisin kuvitella äänestäväni ja häntä tulen äänestämäänkin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
No onneksi kuitenkin saitte sinne pohjoiseen ympäristövahingoista piittaamatta Talvivaaran menestyksekkään kaivoksen.
Se on aika kaukana etelässä Lapista katsottuna, kauempana kuin Jyväskylä on Helsingistä...okei, oikeammin varsin keskellä-Suomea. Mutta pontti oli vaan, että en luota henkilöön joka ohitti vallan saatuaan demokraattisen prosessin ajaen vain omaa ideologiaansa. Presidentin viimeistään pitäisi ajaa kaikkien kansalaisten etua, hivenen kuten Niinistö on joustanut kovimmista NATO-kannoistaan, kun asialla ei ole oman puolueen ulkopuolella kannatusta..eikä nyt enään lähde asiaa ajamaan, kun ei edes ole kokoomuksen ehdokas. Haavisto sen sijaan ajaisi varmuudella vihreiden ylimieliseen tyyliin asioita oman mielensä mukaan kyselemättä liiemmin hänen mielestään tyhmältä kansalta, ja tyystin piittaamatta eriävistä mielipiteistä. Leppoisa olemuksen ei pitäisi antaa hämätä.

Toki tuossa on muitakin varsin kehnoja ehdokkaita. Kyllösenkin äänestäminen on itselleni käytännössä mahdotonta. Todennäköisesti tulen vaaleissa ensimmäisellä kierroksella antamaan jonkinlaisen protestiäänen yleistä varsin matalaa tasoa vastaan ja sitten jos nyt joku kansanliike saisi toisen kierroksen aikaan, niin täytyy sitten harkita ehdokkaiden mukaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huhtasaaresta oli iso juttu Suomen Kuvalehdessä ja noita muita nobodyja en tunne paitsi nuo naiset oli kyllä kerran A-studiossa, kun sivusilmällä katsoin.

En niin tarkkaan artikkelia edes muista, mutta antoi kyllä paljon täysipäisemmän kuvan kuin mitä sen jälkeen on jostain kuullut. Ihan sekaisinhan se on, niin hänelle ääni sitten.
 

scholl

Jäsen
Huhtasaaresta oli iso juttu Suomen Kuvalehdessä ja noita muita nobodyja en tunne paitsi nuo naiset oli kyllä kerran A-studiossa, kun sivusilmällä katsoin.

En niin tarkkaan artikkelia edes muista, mutta antoi kyllä paljon täysipäisemmän kuvan kuin mitä sen jälkeen on jostain kuullut. Ihan sekaisinhan se on, niin hänelle ääni sitten.

Huhtasaari oli joskus aikanaan A-Studiossa ja sen perusteella hänestä tuli kuva, että hänessä yhdistyy pahuus, hulluus ja tyhmyys. Pelottavaa suorastaan. En tiedä kuinka hänestä saa täysipäisen kuvan annettua. Toki voihan olla, että hän vain feikkaa televisiossa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos viimeisellä kierroksella olisi vastakkain Huhtasaari ja Paavo I Väyrynen, se olisi ainoa tilanne, milloin voisin etäisesti kuvitella äänestäväni Paavo Ensimmäistä. Ja silloinkin vain, kun on ihan pakko äänestää jompaakumpaa. Jos aseella uhattaisiin, ottaisin sen armomurhana, joten sitä ei voi käyttää motivaattorina tässä skenaariossa. Todellisuudessahan (*) Paavosta tulisi presidentti vain omassa valtiossaan. Olikos se Paska, joka perusti oman valtion ja oli sen ainoa asukas? Eli Paavo Ensimmäisen todellisuudestahan (*) tuossa puhuttaisiin eikä meidän muiden todellisuudesta.
 

scholl

Jäsen
Jos viimeisellä kierroksella olisi vastakkain Huhtasaari ja Paavo I Väyrynen, se olisi ainoa tilanne, milloin voisin etäisesti kuvitella äänestäväni Paavo Ensimmäistä. Ja silloinkin vain, kun on ihan pakko äänestää jompaakumpaa.

Ei ole pakko äänestää jompaakumpaa. Vuonna 2000 toisella kierroksella en pystynyt äänestämään Esko Ahoa, vaikka toivoin hänestä presidenttiä. Vihasin ylikaiken Halosta ja mietin asiaa koko viikon ja lopulta juuri ennen vaalihuoneistojen sulkeutumista, menin äänestyskoppiin ja tulin sieltä ulos tyhjän lapun kanssa. Äänestin tyhjää, koska en voinut kepun ehdokasta äänestää, vaikka vihasin ja vastustin Halosta.

Minua muuten häiritsee tuo, että tyhjät äänet tilastoidaan samaan kasaan hylättyjen äänien kanssa. Otin silloin asiasta yhteyttä moneen tahoon. Kuulemma vain minulle ongelma. On se tietyllä tavalla omituista, ettei tyhjää mukamas saisi äänestää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei ole pakko äänestää jompaakumpaa. Vuonna 2000 toisella kierroksella en pystynyt äänestämään Esko Ahoa, vaikka toivoin hänestä presidenttiä. Vihasin ylikaiken Halosta ja mietin asiaa koko viikon ja lopulta juuri ennen vaalihuoneistojen sulkeutumista, menin äänestyskoppiin ja tulin sieltä ulos tyhjän lapun kanssa. Äänestin tyhjää, koska en voinut kepun ehdokasta äänestää, vaikka vihasin ja vastustin Halosta.

Minua muuten häiritsee tuo, että tyhjät äänet tilastoidaan samaan kasaan hylättyjen äänien kanssa. Otin silloin asiasta yhteyttä moneen tahoon. Kuulemma vain minulle ongelma. On se tietyllä tavalla omituista, ettei tyhjää mukamas saisi äänestää.
Ota nyt huomioon, että asetin itse reunaehdoksi tuon pakollisen äänestämisen. Mainitsin kyllä, että aseella uhattaessa ottaisin mieluummin luodin.

Olen usein haaveillut negatiivisen äänen antamisesta, jos tilanteesta riippuen ei halua äänestää ketään juuri sillä hetkellä. Olisi se tyhjää parempi. Joillekin ehdokkaille pelkkä plussallle pääsy olisi saavutus.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua muuten häiritsee tuo, että tyhjät äänet tilastoidaan samaan kasaan hylättyjen äänien kanssa. Otin silloin asiasta yhteyttä moneen tahoon. Kuulemma vain minulle ongelma. On se tietyllä tavalla omituista, ettei tyhjää mukamas saisi äänestää.

Jos tarjolla on kaksi vaihtoehtoa jota äänestää, ja jätät lapun tyhjäksi (eli et siis äänestä kumpaakaan tarjotusta vaihtoehdosta) niin eikö se silloin ole hylätty ääni? En minäkään ymmärrä mikä tuossa on ongelma. Minkä eron se tekee äänestätkö sinä tyhjää, Aku Ankkaa tai ketä tahansa ei-ehdolla olevaa?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos tarjolla on kaksi vaihtoehtoa jota äänestää, ja jätät lapun tyhjäksi (eli et siis äänestä kumpaakaan tarjotusta vaihtoehdosta) niin eikö se silloin ole hylätty ääni? En minäkään ymmärrä mikä tuossa on ongelma. Minkä eron se tekee äänestätkö sinä tyhjää, Aku Ankkaa tai ketä tahansa ei-ehdolla olevaa?
Kyllä minä ainakin ymmärrän pointin. Onhan se ihan eri asia äänestää kirkkovenettä tai tyhjää. Ne tyhjät voitaisiin eritellä omaksi kategoriaksi erottuakseen haistakaakaikkipaska -äänistä ja myös tilastoida tyhjät erikseen. Tyhjät on niitä ettei mieluista ole, mutta ei kuitenkaan vittuilla.
@scholl saa korjata jos olen väärässä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä ainakin ymmärrän pointin. Onhan se ihan eri asia äänestää kirkkovenettä tai tyhjää. Ne tyhjät voitaisiin eritellä omaksi kategoriaksi erottuakseen haistakaakaikkipaska -äänistä ja myös tilastoida tyhjät erikseen. Tyhjät on niitä ettei mieluista ole, mutta ei kuitenkaan vittuilla.
@scholl saa korjata jos olen väärässä.

Jos ei mieluista ehdokasta ole niin minun mielestäni se on loppujen lopuksi ihan sama mitä siihen lappuun kirjoittaa tai jättää kirjoittamatta. Ihan turhaa kikkailua alkaa noita vielä erottelemaan koska sillä ei ole mitään merkitystä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos ei mieluista ehdokasta ole niin minun mielestäni se on loppujen lopuksi ihan sama mitä siihen lappuun kirjoittaa tai jättää kirjoittamatta. Ihan turhaa kikkailua alkaa noita vielä erottelemaan koska sillä ei ole mitään merkitystä.
Lopputulokseen sillä ei tietenkään ole merkitystä. Olisi vain mielenkiintoista tietää kuka ei löydä ehdokasta ja siksi tyhjää ja samoin nämä haistakaakaikkipaska -äänet. Voisihan tuo (ihan mutuna) vähentää nukkuvien äänisaalistakin, kun sillä tyhjällä olisi jonkinlainen "merkitys" verrattuna hylättyihin. Teknisesti tuon toteuttamisen ei luulisi olevan kovin hankalaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mattia äänestin, kaverissa kulminoituu koko kepulaisuuden ydin. Koko aikansa paskasakki kepussa, oikea malliesimerkki hyvävelihommista (tosin nykyinenkin hallitus vetelee siellä rajoilla, ehkä jopa ylikin).
 

scholl

Jäsen
Ota nyt huomioon, että asetin itse reunaehdoksi tuon pakollisen äänestämisen. Mainitsin kyllä, että aseella uhattaessa ottaisin mieluummin luodin.

Kyllä minäkin äänestin, mutta on vaalisalaisuus, joten jos on kaksi vaihtoehtoa, voit äänestää tyhjää. Et kai niin dorka ole, ettet pienenä ole oppinut jaa, ei, tyhjiä, poissa. Selvitän vielä kerran. Aina on neljä vaihtoehtoa. Nukkua eli jäädä kotiin ja jos on pakko äänestää toisella kierroksella niin voi äänestää henkilöä a, henkilöä b tai tyhjää.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Vastasin Merja Kyllönen. Henkilönä minun mielestäni todella pihalla. Niin on myös Laura Huhtasaari, mutta hänellä on sentään jotain camp-arvoa, jonka perusteella voisin häntä äänestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös