Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 839 882
  • 3 320

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrän, että media poimii ilmestyvistä kirjoista ne mehevimmät ja myyvimmät pätkät. Tästä huolimatta täytyy sanoa, että aikamoisena kusipäänä Karalahti näyttäytyy lainausten valossa. Joku on kuvannut herraa narsistiksi, määritelmä ei käy kaukaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku on kuvannut herraa narsistiksi, määritelmä ei käy kaukaa.

En ole lukenut vielä yhtään lainausta saati kirjaa, mutta aika moni on myös sanonut kuinka narsisti-sanaa viljellään nykyään ihan ties kenestä tahansa ja leveällä sudilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole lukenut vielä yhtään lainausta saati kirjaa, mutta aika moni on myös sanonut kuinka narsisti-sanaa viljellään nykyään ihan ties kenestä tahansa ja leveällä sudilla.

Ehkä, mutta tämä ei poista vaikutelmaa Karalahden kusipäisyydestä. Näissä lainauksissa Karalahti esiintyy ilman syyllisyyden- ja häpeätunnetta, eikä empatiakaan esiinny.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä esimerkiksi eilen maikkarilla Enbusken ohjelmassa Karalahden esiintyminen oli aika kusipäistä. Sanoi esimerkiksi suurin piirtein niin, että Jax-pojan pitää täyttää isänsä saappaat. Ja kun lopussa kysyttiin, että mitä jos Jax-poika lähtee samoille teille kuin isänsä, niin siihen kommentoi tyyliin "hassu kysymys, kun mä olen tällä hetkellä helvetin onnellinen".

Jotenkin tuosta haastattelusta jäi sellainen kuva, että Karalahti yhä edelleen ihannoi omaa railakasta huumeiden, viinan ja pettämisen täyttämää elämäänsä. Enkä voinut välttyä mielikuvalta, että hänen mielestään myös pojan täytyy elää KOVAN JÄTKÄN elämää. Ahdas on rooliodotus pienelle Jax-pojalle.

Jossain jutussa myös sanoi halveksivansa suuresti tätä valko-venäläistä Oksanaa, jonka kanssa hänellä on lapsi.

Toki aina ihmettelen, mikä tällaisissa miehissä naisia kiehtoo, mutta kai se on joku luonnonlaki. Sen vuoksi ei sympatia nannoille ja susannille löydy kyllä yhtään.

Todella iso kusipäähän Karalahti on enkä kovin helpolla tule hänestä käsitystäni muuttamaan. Oksettava ihminen.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku tämän lukee niin parit uteliaisuudet multa löytyy:

Avaako Jere kirjassa velkojaan? Keneltä kaikilta tuli otettua lainaa jne kun oli vauhtivuodet päällä?
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En ole lukenut vielä yhtään lainausta saati kirjaa, mutta aika moni on myös sanonut kuinka narsisti-sanaa viljellään nykyään ihan ties kenestä tahansa ja leveällä sudilla.

Totta. Usein narsistiksi nimitetään ihmistä, jolla vain on joitain narsistisia piirteitä. En tunne Jereä, niin en sano narsistiksi, mulkuksi persoonaksi kylläkin. Julkisuuskuvan perusteella mikään mahdottomuus ei silti olisi, että kyseessä olisi pesunkestävä narsisti; ei tunnu oikein tulevan muiden kanssa toimeen vaan haluaa toimia itsekkäästi, jättää elatusmaksut maksamatta, "unohtaa" kertoa puolisolle, että on lapsi Valko-Venäjällä, jne.

Kuinkahan sinut Jere on päihdeongelmansa kanssa? Luulisi vituttavan, että NHL:n ja päihteiden väliltä valitsi jälkimmäisen. Pelimiehen lahjoillaan olisi tehnyt hyvän ja rahakkaan uran rapakon takana. Nyt ymmärtääkseni elää aika lailla kädestä suuhun-elämää.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinkahan sinut Jere on päihdeongelmansa kanssa? Luulisi vituttavan, että NHL:n ja päihteiden väliltä valitsi jälkimmäisen. Pelimiehen lahjoillaan olisi tehnyt hyvän ja rahakkaan uran rapakon takana. Nyt ymmärtääkseni elää aika lailla kädestä suuhun-elämää.

En ole Karalahden kirjaa lukenut, mutta mediassa olleiden haastattelujen perusteella minäkin mietin, että mikäköhän hänellä oikeasti on suhde päihdemenneisyyteensä. Jantusen kirjan luin ja Jantunen vaikuttaisi oikeasti tekevän tiliä menneisyytensä kanssa ja katuvansa asioita. Kuten aiemmin kirjoitin, niin Karalahti sen sijaan tuntuu jopa vähän niinkuin ihannoivan omaa päihdemenneisyyttään. Tokihan lääkäri on varmasti sanonut Karalahdelle, että tippaakaan ei voi enää ottaa, tai se on henki pois. Mutta tiedä sitten, jos tosiaan edelleen ainakin alitajuisesti ihailee omaa menneisyyttään, niin kuinkahan mahtaa käydä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kuinkahan sinut Jere on päihdeongelmansa kanssa? Luulisi vituttavan, että NHL:n ja päihteiden väliltä valitsi jälkimmäisen.

Tuossahan se haastattelussa sanoi, että jos piti valita juhlimisen ja jääkiekon välillä niin juhliminen oli hänen papereissaan aina numero UNO. Eli ei välttämättä edes vituta tai ainakaan kerro siitä kovaan ääneen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
- Vaikka halveksunkin syvästi lapsen äitiä, toivon että voisin vielä joskus olla isä myös Stellalle. Olen antanut hänelle sukunimeni ja Suomen kansalaisuuden. Se on oikeastaan ainoa konkreettinen asia, jonka voin tehdä.

Mistähän tuommoisessa halveksunnassa mahtaa olla kyse?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mistähän tuommoisessa halveksunnassa mahtaa olla kyse?

Liittyisikö rahaan ja ehkä Oksana yritti alussa pumpata jääkiekkostarbalta vähän liian isoja elatusmaksuja....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Liittyisikö rahaan ja ehkä Oksana yritti alussa pumpata jääkiekkostarbalta vähän liian isoja elatusmaksuja....

Joo, joku kiristys oli mainittuna tuossa, hyvinkin voi kuvitella sen olevan totta. Kohta alkaa koko kirja olla luettuna lehtien sivuilta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mouth 2 ass, ass 2 mouth.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Halveksiikohan Jere myös kaveripiiriään, kun niillähän on toi kiristys kans elämänasenteena plus huumekauppa ja muut samankaltaiset yritteliäisyyden muodot velanperintää unohtamatta.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Itsellenikin tästä Karalahden kirjan mediassa esitetyistä jutuista on tullut mielikuva että Jere retostelee sillä kuinka paljon on vetänyt ja juonut. En ole Jantusen kirjaakaan lukenut mutta sen lukeneiden kommenttien sekä median välityksellä saadun kuvan perusteella itsekin olen siinä uskossa että Jantusen kirjassa kadutaan menneisyyttä ja myönnetään ongelma joista Karalahden kirjasta tulleiden juttujen perusteella ei ole samaa kuvaa. Täytyypä lukea molemmat kirjat jotta paremman käsityksen saa.

HIFK:lle on mielestäni paikallaan antaa kritiikkiä siitä että he mahdollistivat homman jatkumisen katsomalla menoa sormien läpi ja esim. antamalla palkkaennakkoa eivätkä laittaneet peliä poikki kuin vasta paljon myöhemmin. He olisivat voineet auttaa Jereä tarjoamalla hoitoon pääsyn mutta toki jos päihdeongelmainen ei halua hoitoon on sekin turhaa mutta vaihtoehto olisi voinut olla joko hoito tai potkut jolloin hoito olisi ehkä Jerelle kelvannut. Ja potkut aiemmin olisivat voineet olla herätys. Jerellä varmaankin pohja oli haimatulehdus jonka jälkeen luulen että hän on pysynyt raittiina ja erossa huumeista. Mutta pohja olisi voinut olla jo paljon aiemmin ilman joutumista teholle.

Päihteistä huolimatta Karalahti loi hienon uran (varsinkin maajoukkueessa) mutta päihteiden glorifioiminen voisi nyt jäädä koska junnut katsovat menestyneitä pelaajia ylöspäin ja lukevat kaiken mahdollisen heistä ja saattavat ajatella että tuollainen elämä olisi hienoa mitä Karalahti eli. Sama juttu esim. taiteilijoiden, muusikoiden yms. kohdalla. Heidänkin elämäänsä voivat nuoret alkaa jäljitellä. Ja jos mukana ovat olleet päihteet ollaan huonolla tiellä.

Ihan sinänsä hyvä että puhuu rehellisesti elämästään (ainakin rehellisen tuntuisesti) mutta jonkinlainen asenne pitäisi olla että päihteistä puhuttaisiin siihen sävyyn että ne olisi voinut jättää väliin ja korostaa niiden aiheuttamia ongelmia sen sijaan että puhuisi miten paljon eri aineita on käyttänyt ihannoivaan sävyyn. Nyt monelle tulee sellainen olo etteivät päihdeongelmat olekaan takana päin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ehkä sen verran, että julkisuudessa olevien kommenttien ja haastattelujen perusteella kirja on tehty niin, että se nousee mahdollisimman leveästi otsikoihin, someen ja telkkariin. Karalahdesta otetaan kaikki irti, ja mikäs siinä, onhan vastaava trendi löydettävissä vaikkapa Ibrahimovićin elämästä kertovassa kirjassa. Senpä takia Karalahdesta kertova kirja ei ensisijaisesti kerrokaan Karalahdesta, vaan myy Karalahden vanhalla brändillä. Kyseessä on puhdas liiketoimi. Näillä mennään.
 

Katto

Jäsen
Tämän päivän hesarista: "Olen joutunut lukuisat kerrat vastaamaan kysymykseen kaduttaako. Vastaan edelleen, että ei kaduta. Mitä pitäisi katua? Sitäkö, että nautin elämästäni, elin hetkessä ja menetin nhl-uran?".

Tuossa hesarin jutussa lähinnä hehkutetaan Jereä ja nostetaan esiin rehellinen kuvaus päihten käytöstä. Kommenttiosiossa puhutaan vain urheilumaailman raakuudesta ja siitä, että Jereä käytettiin hyväksi. Ihan kun se ois joku muiden uhri tässä. Ihan itse on sekoillut.

Kyllä mua ainakin kaduttaisi. Rahaa on mennyt sekoiluun hirveä määrä ja äijä asuu huhujen mukaan nykyisin Keravalla. Oishan se voinut mennä toisinkin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
- Vaikka halveksunkin syvästi lapsen äitiä, toivon että voisin vielä joskus olla isä myös Stellalle. Olen antanut hänelle sukunimeni ja Suomen kansalaisuuden. Se on oikeastaan ainoa konkreettinen asia, jonka voin tehdä.

Mistähän tuommoisessa halveksunnassa mahtaa olla kyse?
Varmaan siitä, kun äiti ei ymmärtänyt asemaansa kiekkoelämään piristystä hakeneen ja vaimoaan pettäneen Jeren patjana, vaan halusi pitää lapsen. Bitch.
 

scholl

Jäsen
Onkohan hän palauttanut Iso-Kibeltä pöllityt viinapullot?
Ehkä sen verran, että julkisuudessa olevien kommenttien ja haastattelujen perusteella kirja on tehty niin, että se nousee mahdollisimman leveästi otsikoihin, someen ja telkkariin. Karalahdesta otetaan kaikki irti, ja mikäs siinä, onhan vastaava trendi löydettävissä vaikkapa Ibrahimovićin elämästä kertovassa kirjassa. Senpä takia Karalahdesta kertova kirja ei ensisijaisesti kerrokaan Karalahdesta, vaan myy Karalahden vanhalla brändillä. Kyseessä on puhdas liiketoimi. Näillä mennään.

Zlatanin kirja ei ole täysin totuudenmukainen. Se on kirjoitettu tosiaan hyväksi tarinaksi.

Oli miten oli, niin Jerelle ei heru sympatiaa. Hän oli aluksi ihan lahjakas pelaaja, mutta niin monta vuotta kusi muiden muroihin, ettei se ole hyväksyttävää. Tuo, että ollaan darrassa, kännissä tai huumeissa treeneissä ja matseissa näkyi siinä mielessä katsomoonkin, kun mies otti usein turhia kakkosia, kun ei jaksanut luistella koko matsia. Puhumattakaan mikä vaikutus sillä on ollut joukkuehengelle ja muiden pelaajien motivaatiolle, kun yksi tekee mitä lystää.

Hän edustaa ongelmalähiöiden pimeää puolta. Oikeastaan hänestä ei tule mieleen oikeastaan mitään puolta, mistä pidän.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päihteistä huolimatta Karalahti loi hienon uran (varsinkin maajoukkueessa) mutta päihteiden glorifioiminen voisi nyt jäädä koska junnut katsovat menestyneitä pelaajia ylöspäin ja lukevat kaiken mahdollisen heistä ja saattavat ajatella että tuollainen elämä olisi hienoa mitä Karalahti eli. Sama juttu esim. taiteilijoiden, muusikoiden yms. kohdalla. Heidänkin elämäänsä voivat nuoret alkaa jäljitellä. Ja jos mukana ovat olleet päihteet ollaan huonolla tiellä.

Ihan sinänsä hyvä että puhuu rehellisesti elämästään (ainakin rehellisen tuntuisesti) mutta jonkinlainen asenne pitäisi olla että päihteistä puhuttaisiin siihen sävyyn että ne olisi voinut jättää väliin ja korostaa niiden aiheuttamia ongelmia sen sijaan että puhuisi miten paljon eri aineita on käyttänyt ihannoivaan sävyyn. Nyt monelle tulee sellainen olo etteivät päihdeongelmat olekaan takana päin.

Tuo päihteiden glorifiointi kieltämättä tuolta nyt pahasti nousee esiin. Kannattaa oikeasti katsoa Karalahden eilinen esiintyminen Enbuske, Veitola, Salminen-talk show'ssa. Löytyy MTV Katsomosta. Sen kun näkee, niin tajuaa, mikä miehen asenne on omaan menneisyyteensä. Koska hän ikäänkuin tuntuu sitä edelleen ihannoivan ja mielessään varmasti ajattelee olevansa kova jätkä, niin minä väitän, että hänen päihde-elämänsä ei välttämättä oikeasti ole vielä lopullisesti ohi. En yllättyisi, vaikka tarinaan saataisiin vielä surullinen loppunäytös.

Ja tuo, että nyt Karalahdesta luodaan kuvaa myyttisenä sankarihahmona, joka sitten oikeasti ei edes kadu omaa päihdemenneisyyttään, saatikka häpeä omaa käyttäytymistään eri tilanteissa, on aika saatanan huono juttu kiekkojunnujen kannalta. Mutta minä toki tämän sanoessani olen joku kukkavitunhattusetä.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varmaan siitä, kun äiti ei ymmärtänyt asemaansa kiekkoelämään piristystä hakeneen ja vaimoaan pettäneen Jeren patjana, vaan halusi pitää lapsen. Bitch.

Minustakin tuntuu, että tämä on se halveksimisen syy. Ja vaikka tämä Oksana nyt elatusmaksuja vaatisikin, niin ihan oikeasti jossain Valko-Venäjällä ei kovin erikoista se elämä varmastikaan ole. Joten ymmärrän hyvin, että vaatii elatusmaksuja ja ymmärrän senkin, jos vaatii paljon, koska eihän Jere "mulkku" Karalahti ole halunnut lapsen elämässä olla millään lailla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minustakin tuntuu, että tämä on se halveksimisen syy. Ja vaikka tämä Oksana nyt elatusmaksuja vaatisikin, niin ihan oikeasti jossain Valko-Venäjällä ei kovin erikoista se elämä varmastikaan ole. Joten ymmärrän hyvin, että vaatii elatusmaksuja ja ymmärrän senkin, jos vaatii paljon, koska eihän Jere "mulkku" Karalahti ole halunnut lapsen elämässä olla millään lailla.
Niin, ja totta kai kuuluukin vaatia. Jos panet lapsen tähän maailmaan, niin vastuu pitää kantaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Karalahden kirja siis ilmeisesti noudattelee sen hänen bloginsa aikaista maailmankuvaa.

Karalahti sanoi blogissaan kun oli pannut jonkun random valkovenäläisen muijan paksuksi pelatessaan Minskissä kun perhe asui Helsingissä. Vaimo sai tarpeekseen ja lähti lätkimään.

Ugh, olen puhunut! | Jere Karalahti

"Mä tapasin toisel kaudel yhel rokkikeikal tän muijan ja alettii hengailee paljon. Se autto mua käytännönasiois ja jotenki vaa päädyttiin seurustelee sen kans. Ku mun soppari loppu Valko-Venäjällä, tuli realiteetit esiin… Se tuli raskaaks ennen mun lähtöö, vaik me oltiin käyty läpi ”aikuisten asiat” ja ehkäsypuolen piti olla kondiksessa.

Missään kohtaa mä en ollu tän kannalla, koska olosuhteet ei todellakaan ollut hyvät. Gimmalla on sen aikasemmasta avioliitosta kaks lasta. Yhtälö oli ihan mahoton: mä olin silloin naimisissa ja asuin perheen kans jo Suomes. Ehdotin aborttii, mut ei se suostunu.

Totta helvetissä tää kaikki oli viimeinen niitti Susannalle. Mulla oli ollut suhde Valko-Venäjällä paikallisen muijan kanssa, joka nyt sit sai skidin mulle. Eihän kenenkään tarvii tollasta sietää, mut eihän asiat oo niin yksiselitteisiä. Asioit tapahtuu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mut elämä jatkuu."

Asiat ei oo niin yksiselitteisee ja asioit tapahtuu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Diippii shittii suoraan vauva.fi:n fraasilaatikolta.
 

sumuinen suo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan se pelaajana luotettava puolustaja, sellainen jonka haluaisi joukkueeseensa. Mutta muuten en kyllä ole Karalahden fani.
En sitten tiedä, olisiko hänen tasonsa riittänyt kunnon NHL-uraan ilman päihteitäkään. En nyt sinänsä epäile sitä, mutta tilastojen perusteella vähän rikkonaisia kausia. No, kai ne terveet elämäntavat ja keskittyminen "urheiluun" olisivat juuri sitä puolta auttaneet. Pitäisi varmaan lukea mitä siinä kirjassa kerrotaan NHL-ajasta, ja minkä verran sitä kaljaa ja huumetta sitten otettiin siellä.

Taitaa tosiaan olla vain ylpeä tarinastaan. Ehkä tässä on vähän sitäkin, että hyvä kiekkoilija tienaa paljon muuallakin kuin NHL:ssä, joten alitajuisesti sitä voi tavallaan luottaa siihen, ettei joudu köyhäilemään vaikka joutuisi ulos NHL:stä. Joten ei ollut mitenkään välttämätöntä karsia aineita pois elämästään. Helsingissä hän on kuitenkin kingi ja paljon isompi tähti kuin Los Angelesissa tai Nashvillessa.

Saapa nähdä miten Karalahti pärjää nyt uran jälkeen, ja kun kirja on luettu ja laitettu hyllyyn. En tietysti tunne häntä, mutta vaikuttaa juuri sellaiselta Selänteen kaltaiselta ihmiseltä, joka ikään kuin pelkää että hänet unohdetaan ja aika ajaa ohi. No, niinhän meille kaikille käy, että ikä alkaa kolmosella ja sitten alkaa nelonenkin lähestyä eikä ole enää nuori.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikuttaa vähän kaverilta joka jäänyt 15-vuotiaan tasolle. Hei ryypätääks ja äijäillään. Kas huumeita, vähänkö siistii vetää huumeita ja äijäillä vähän lisää. Ehkä se halusi pudota mahdollisimman kauas puusta eli poliisi isästään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös