Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 178
  • 17 029

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hyvin täällä kyllä lietsotaan taas kriittisiä näkökulmia näillä mukahassutteluilla.

Joka tapauksessa, onhan tuo jätkä vaan eläin. Vituttaa katella viis kertaa kaudessa.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole mahdollista, eihän Pate osaa syöttää.

Vakavasti puhuttaessa, olisiko tässä tosiaan se ratkaisu Laineen peluutukseen. Tasakentällisin Ehlersin kanssa ja ylivoimalla Wheelerin ja Scheifelen kanssa?
Mieluusti kyllä näkisin 5-5 pelissäkin Scheifelen tuossa rinnalla mutta ehkä näin Jetsin mahkut laajempaan rintamaan tulosyksikköketjuja.
Eiköhän kyseessä ollut vain harjoitusotteluissa junnujen testaus ykkösessä. Veikkaisin että pelipaikka löytyy kaudella useiten Scheifelen viereltä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Menikö Eelin eilinen hattutemppu tunteisiin vai mikä nyt on?

Ei todellakaan. Minä toivon, että Tolvanen paukuttaisi KHL:ssä tällä kaudella 40 maalia. On aina hienoa, kun nuoret suomalaiset osoittavat merkkejä kansainvälisen tason talentista. Mutta olipahan Byfuglienilta tarkka ja komea laukaus, vaikka asiantuntijat olisivatkin sitä mieltä, että "mitä ihmeellistä tuossa nyt muka oli". Tuolla logiikalla saman kysymyksen voisi esittää myös jokaisesta Laineen ja Tolvasen maalista mutta itse en aio niin tehdä, sillä kyllä molempien eiliset maalit olivat minusta aika jäätäviä (niitä katsellessa meinasi lirahtaa lusikallinen housuun). Ihan kuten tuo Byfuglienin viivakutikin.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei todellakaan. Minä toivon, että Tolvanen paukuttaisi KHL:ssä tällä kaudella 40 maalia. On aina hienoa, kun nuoret suomalaiset osoittavat merkkejä kansainvälisen tason talentista. Mutta olipahan Byfuglienilta tarkka ja komea laukaus, vaikka asiantuntijat olisivatkin sitä mieltä, että "mitä ihmeellistä tuossa nyt muka oli". Tuolla logiikalla saman kysymyksen voisi esittää myös jokaisesta Laineen ja Tolvasen maalista mutta itse en aio niin tehdä, sillä kyllä molempien eiliset maalit olivat minusta aika jäätäviä. Ihan kuten tuo Byfuglienin viivakutikin.
Olihan se tarkka ja kova. En ole sitä vähättelemässä ainakaan itse ollut. Kuten sanoin harvemmin näkee viivalta vedettävän rannareita yläpeltiin.
 
Kolmannen erän ylivoimassa Laine olisi saattanut ampua vielä hattutempun täyteen mutta one timerit jäivät piippuun, kun Trouba syötteli liian eteen. Samasta asiasta taidettiin Sami Vatasta World syyttää World Cupissa. Mulla on niistä peleistä vähän hatarat muistikuvat, kun olin hieman humalassa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Käsittämätön kaveri kyllä. Ei kuulu Tolvaset vielä tänne keskusteluun, katellaan sit jos ura vie NHL ja jatkaa siellä tuhoja.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Samasta asiasta taidettiin Sami Vatasta World syyttää World Cupissa. Mulla on niistä peleistä vähän hatarat muistikuvat, kun olin hieman humalassa.

Samat muistikuvat, mutta en edes muista olinko selvänä vai en. Kyllähän Vatanen tai häntä ohjaamaan kykenemätön Marjamäki pilasi ylivoimaa World Cupissa, kun Laine seisoi pääosin tyhjänpanttina. Ei sinänsä mikään ihme, kun Vataselle ymmärrettävästi Laine oli pelkkä yhden ihmekevään pelannut junnu. Eli paskavalmennuksen piikkiin lasken tuon.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kolmannen erän ylivoimassa Laine olisi saattanut ampua vielä hattutempun täyteen mutta one timerit jäivät piippuun, kun Trouba syötteli liian eteen. Samasta asiasta taidettiin Sami Vatasta World syyttää World Cupissa.

Tuosta ylivoiman paskuudesta World Cupissa saa kantaa vastuun kolmikko Laine-Vatanen-Barkov. Ei mitään yhdessä punottua juonta siitä miten kolmiosta tehtäisiin mahdollisimman vaarallinen. Laine oli kuin patsas ja yhtään ylimääräistä liikettä ei onetimerin hakemisen suhteen nähty. Vatanen sitten fleguili viivalla ja yhtään ylimääräistä peliliikettä ei nähty. Olisi pienelläkin aktiivisuudella saattanut saada vahingossa alivoimapelurit liikkumaan. Barkoviin samat sanat.

Tuon ylivoiman kun olisi tullut toimia niin että Laine ja Vatanen muodostavat vetouhan, Vatanen olisi ollut aktiivisempi viivalla ja Barkov olisi ylläpitänyt viivan kautta pelaamista, neliön lävistämistä tai suoraan maalille haastamista. Kaikki tuo olisi toki vaatinut kiekon nopeampaa liikuttamista.

Ja heitetään nyt ketjun rinkiin omatkin lastit ja todetaan että hurja äijä tuo #29.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Onkohan monsteri-Patun viimeisintä maalia nähtävissä mistään kun NHL sivulla ei ole tuohon peliin maalivideoita ainakaan vielä tullut?
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
On ollut melkoista palvomista tuo Calgaryn lähetyksen selostajien puhe Laineesta. Toinen kaveri sanoi, että 50 maalia on ensi kaudella paperia. Pari hienoa maalia kyllä. Voisi laittaa vielä sen hatun kun edellisessä Flames-pelissä se jäi vain lähelle.
 
eikä tarvii aina lämätä ylämummoon.

Ja juuri kun pääsit sanomasta, niin sinnehän se lämmäsi 5-3-yv:llä. Aika paljon paikan petaamista helpotti tuossa se, että siellä oli enää yhdellä Flames-kenttäpelaajalla maila kädessään. Avauserässä Calgarykin teki maalin viidellä kahta vastaan.

On ollut melkoista palvomista tuo Calgaryn lähetyksen selostajien puhe Laineesta.

Ensimmäisen maalin jälkeen Flamesin kommentaattori sanoi, että eihän tässä voi kuin nousta seisomaan ja taputtaa. Ja sitten kuului läpsytystä. Toisen maalin jälkeen kommentaattori totesi, että "as far as releases go, Patrik Laine is like the Dan Marino of the NHL". Sitten nostettiin esiin Brett Hull ja sanottiin, että osapuilleen tuolta se olisi saattanut näyttää, jos Hullilla olisi ollut nämä nykyajan komposiittimailat käytössään. Saattaa eräs ylöjärveläisnimimerkki heräiltyään syödä taas aamupuuronsa melko kiihottuneessa mielentilassa. Tosin Marinohan ei koskaan voittanut Super Bowlia.
 
Viimeksi muokattu:
Helppohan se on jossain harkkamatseissa maalailla.

No ei se niin helpolta näytä. Jatkoajalla lämmäsi ylivoimalla vain tolppaan. Vähän tarkkuutta toivoisi ratkaisuhetkillä. Kommentaattori totesi, että häneltä loppuvat adjektiivit. "Bullet" ja "rocket" eivät kuulemma tee tuolle kudille oikeutta. Ja joo, tiedän kyllä että nuo eivät ole adjektiiveja mutta minä vain referoin.
 
Viimeksi muokattu:

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ilmeisesti Laine saa kuitenkin aloittaa kautensa ylhäällä vai pitääkö konsultoida käyttäjää Defensefirst aiheesta?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pääsikö aloittamaan ylhäällä? Tässä Jatkoajan otsikko joka aikanaan sai mut nauramaan.

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/koeajalla-oleva-laine-painaa-hommia-päästäkseen-sportiin/194233

Niin, että on toinenkin kiekkolija, jolla on sama sukunimi kuin Patrikilla? Ei saatana, ja vielä Sportissa koeajalla.

Tossa myös yksi hulvaton:
Laine juhli keihäskultaa nuorten olympiafestivaaleilla | Yle Urheilu | yle.fi

Ja siis kaikella lämmöllä ilman vittuilua kirjoitin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös