Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 954 254
  • 47 142

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miten saan Spotifyn välimuistin tyhjennettyä Windowsista? Yritin etsiä neuvoa googlella, mutta ei tunnu ainakaan Windows 10:lle löytyvän mitään ohjetta, enkä Spotifyn asetuksistakaan löydä sitä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten saan Spotifyn välimuistin tyhjennettyä Windowsista
Ei harmainta aavistusta mutta helpointa varmaan poistaa ja asentaa uudelleen koko softa? Ei liene iso rumba.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mkä evankeliumi alkaa kertomuksella Johannes Kastajasta?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Voiko tavallisen verokortin vaihtaa kesken vuoden freelance-verokorttiin?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysytään nyt täällä, otin tuossa eilen kaverin kanssa lennot Roomaan. Miten hyvin italialaiset puhuu noin yleisesti ottaen englantia? Espanjassa tullut muutaman kerran käytyä ja siellä saa monesti tuskailla että englantia ei kunnolla osata, mitenkähän on saapasmaan laita?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mitenkähän on saapasmaan laita?
Roomassa osaavat, ainakin auttavasti että saa bussiliput yms ostettua. Maaseudulla eivät yleensä puhu, mutta kaikesta on selvitty ilman isompia kommelluksia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Roomassa osaavat, ainakin auttavasti että saa bussiliput yms ostettua. Maaseudulla eivät yleensä puhu, mutta kaikesta on selvitty ilman isompia kommelluksia.
Joo, toki tuo maaseudun englannin osaamattomuus ei mikään ylläri luonnollisesti olekaan. Lähinnä hain vertailua Espanjaan, kun siellä yllättävän monessa hotellissakaan moni respan työntekijä ei osaa englantia edes auttavasti. Viime kesänä tuli oltua Barcelonassa kahden kaverin kanssa, toinen näistä oli mestoilla jo aiemmin ja oli varannut hotellihuoneen, menin sitten toisen kaverin kanssa paikalle että voimme kirjautua sisään sinne. Piti sitten yrittää selitellä elekielellä ja parin sanan espanjalla että olen sen yhden tyypin kanssa tulossa tänne. Sanoin respan äijälle että "Ville, mi hombre" ja osoitin itseäni. Selvisi sitten jälkeenpäin että "mi hombre" tarkoittaa minun miestäni... Noh, huoneeseen kuitenkin päästiin.

Toisaalta hauskuus alkaa siinä jos joutuu vähän soveltamaan, ei siinä mitään. Eipä se niin vakavaa ole ja mihinkään oikeisiin ongelmiin joutuminen lienee EU-kansalaiselle toisessa EU-maassa aika mahdotonta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyään kaikilla on älyä. Päähän sitä ei jokaiselle ole suotu, mutta puhelimissa älyä löytyy sanakirjojen ja käännösohjelmien muodossa. Esim Google Translate kääntää jotain Papua Uusi-Guinean viidakkokieliä lukuunottamatta lähes kaikki kielet ymmärrettävään muotoon.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kysytään nyt täällä, otin tuossa eilen kaverin kanssa lennot Roomaan. Miten hyvin italialaiset puhuu noin yleisesti ottaen englantia? Espanjassa tullut muutaman kerran käytyä ja siellä saa monesti tuskailla että englantia ei kunnolla osata, mitenkähän on saapasmaan laita?

Kyllä Roomassa englannilla pärjää, no problem. Viime syksynä tuli heikomman astian kanssa tuolla ikuisessa kaupungissa piipahdettua, ensimmäistä kertaa mutta ei varmasti viimeistä. Ei kannata mennä jonottelemaan Colosseumiin, sisäpuolella ei ole juuri mitään nähtävää, ulkopuoli sen sijaan on mahtava näky. Turvatarkastuksia oli joka paikassa paitsi Pantheoniin voi kävellä tuosta vain, ei poliiseja tai vartijoita mailla halmeilla, tämä ihmetytti kovasti.
 

Ralph

Jäsen
Roomassa kun on niin perkeelesti turisteja, niin kannattaa netistä varailla lippuja ajoissa suurimpiin turistikohteisiin. Esimerkiksi minun reissullani "naapurimaahan" Vatikaaniin oli aivan järjettömän pitkä jono, jonka ohi tuli käveltyä ja haettua jo maksettu lippu eri tiskiltä. Sama juttu Colosseumin kohdalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kiitoksia arvon @bebeto ja @Ralph , täytyy ottaa nämä jutut kanssa ylös. Vastaavasta jonottelusta toki on hieman kokemusta viime kesän Barcelonan reissun jäljiltä, siellä kun olisi tajunnut että esim. Sagrada Familiaan ostaa lipun ennakkoon niin ei tarvitse jonotella. Toki eipä sitten menty koko kirkkoa edes katsomaan koska kierrokset sinne oli myyty jo ennakkoon muutenkin. Camp Noulle sen sijaan pääsi vaivattomasti juurikin tuon ennakkolipun vuoksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voiko ps3:sen yhdistää kännykän nettiin? Ja miten tuo niin kuin tapahtuu?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tulossa avioero. Vaimo muutti jo uuteen kotiin. Meillä on yhteinen tili(minun alkuperäisesti) ja yhteinen laina, jotka pitäisi jakaa. Ongelmana on, että tuleva ex-rouva ei vastaa puheluihin, ei viesteihin ja sosiaalisssa medioissa on plokannut minut täysin. Pankki ei voi tehdä mitään asian eteen, jos toinen ei ota sinne mitään yhteytä. Eli mitä minä voin tehdä?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulossa avioero. Vaimo muutti jo uuteen kotiin. Meillä on yhteinen tili(minun alkuperäisesti) ja yhteinen laina, jotka pitäisi jakaa. Ongelmana on, että tuleva ex-rouva ei vastaa puheluihin, ei viesteihin ja sosiaalisssa medioissa on plokannut minut täysin. Pankki ei voi tehdä mitään asian eteen, jos toinen ei ota sinne mitään yhteytä. Eli mitä minä voin tehdä?
Pska nakki... Itse koittaisin ehkä laittaa viestiä tyttären vanhemmille. Sillä tavalla äärimmäisen asiallisesti että hommat meni kuten meni, mutta nämä asiat olisi nyt pakko saada hoidettua... Ehkä ne pystyisi auttamaan...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pska nakki... Itse koittaisin ehkä laittaa viestiä tyttären vanhemmille. Sillä tavalla äärimmäisen asiallisesti että hommat meni kuten meni, mutta nämä asiat olisi nyt pakko saada hoidettua... Ehkä ne pystyisi auttamaan...
Isänsä oli kuollut ennenkuin tavattiin. Äitiinsä laittoi välin poikki neljä vuotta sitten.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tulossa avioero. Vaimo muutti jo uuteen kotiin. Meillä on yhteinen tili(minun alkuperäisesti) ja yhteinen laina, jotka pitäisi jakaa. Ongelmana on, että tuleva ex-rouva ei vastaa puheluihin, ei viesteihin ja sosiaalisssa medioissa on plokannut minut täysin. Pankki ei voi tehdä mitään asian eteen, jos toinen ei ota sinne mitään yhteytä. Eli mitä minä voin tehdä?

Käyttääkö se tiliä? Laita maksurajat mihimiin tai siirrä rahat muualle niin eiköhän se pian soittele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös