La 20.5.2017 Otteluseuranta (16. kisapäivä)

Tila
Viestiketju on suljettu.

Matza187

Jäsen
Näkemättäkin selvää, että tämä on tasoltaan valovuoden edellä verratuna toiseen välierään PISTE, pilkku, puolipiste ja kaksoispiste.,;:
Kyllä. Illan toisessa välierässä huikea panos, koska häviäjä joutuu lyhyemmällä palautumisella pronssipeliin selvästi vahvempaa joukkuetta vastaan.

Ei sillä, etteikö MM-finaalipaikan metsästämisessä itsessään olisi jo riittävästi panosta.
 
Itse olen tässä ihan Kanadan vankkureissa, koska Venäjä tosiaan on sen verran ikävä valtio, ettei voi heidän puolellaan olla. Tosin näiden panarinien ja shipachovien katsominen on sellaista silmän karkkia, että ei paremmasta väliä.
 
Katos tää ketju alusta asti. @Ötökkä alotti. En se mää ollu... ;)
Ötökkä mainitsi että hänellä ei ole mitään Venäjää vastaan, etenkään jääkiekossa. Mielestäni ihan olennainen maininta Venäjä-Kanada -ottelussa, sinä sen sijaan aloit suoltamaan tätä poliittista agendaa vaikka sille on muitakin ketjuja.
 

Matza187

Jäsen
Kuten Tamikin sen sanoi, niin paljon viivelähtöjä ei tosiaankaan tässä pelissä nähdä.
 
Perkeleen Tuominen kun kihistelee Inkaa ihan suorassa lähetyksessä, vaikka on itse ihan toisessa maassa niin silti pitää lirkutella!
 

Espen

Jäsen
Tami mainosti F1:siä.
 
Hauska tuo Törmäsen esimerkki, kun ensin Venäjä avasi pitkällä syötöllä ja menetti heti kiekon. Heti perään Kanada avasi pitkällä syötöllä ja, yllätys yllätys, menetti heti kiekon. Tällaista havaijikiekkoa tuosta koohottamisesta seuraa. Molemmissa pitkissä avauksissa syötön vastaan ottaneen hyökkääjän vauhti oli aivan minimaalinen eikä muuta vaihtoehtoa ollut kuin dumpata kiekkoa eteenpäin tai neppailla hyökkäyssiniviivalla, jolloin riiston mahdollisuus on todella suuri.

Toki tällä tavalla kiekkoa ei menetetä omassa päässä, mutta harvoin noista mitään muuta hyvää seuraa.
 

Zoidberg

Jäsen
Inka ei edes ole kaunis.
 
Perkeleen Tuominen kun kihistelee Inkaa ihan suorassa lähetyksessä, vaikka on itse ihan toisessa maassa niin silti pitää lirkutella!

Olin juuri tulossa kommentoimaan, että Tomi Tuominen käyttää JA:n keskustelupalstalla nimimerkkiä Roger Moore.
 
Onko Suomi koskaan epäonnistunut latauksessa Ruotsia vastaan? Ei luulis olevan vaikeaa motivoitua.
 

Zoidberg

Jäsen
Canada on kyllä melkoisen fyysinen joukkue. Ei oikein kolhoosien kasvatit pärjää kyllä, kun tuomarilinja on ok. Siinä alkaa neuvostokaali kainalossa tutisemaan, kun on koko ajan valtava taklausuhka ja laidat jytisee.

Hienoa peliä. Ehkäpä kisojen ylivoimaisesti viidyttävin toistaiseksi. Kliseisesti kai voisi väittää tätä moraaliseksi finaaliksi?
 
Näkemättäkin selvää, että tämä on tasoltaan valovuoden edellä verratuna toiseen välierään PISTE, pilkku, puolipiste ja kaksoispiste.,;:

Siinä mielessä on edellä, että jäällä on todella taitavia, nopeita ja fyysisiä yksilöitä (verrattuna Suomeen). Taktisesti tämä peli häviää Suomi-Ruotsi-pelille. Toki tämän palstan keskustelujen perusteella uskon, että suurin osa vetää tällä hetkellä kätöseen, kun on niin kiihottavan nopeaa ja koohottavaa kiekkoa.
 

El Gordo

Jäsen
Vaikka Venäjä on paska maa, niin olen tässä ottelussa heidän puolellaan kun Kanadalaiset on niin ylimielisiä. Sekä veivät viekkaudella ja vääryydellä Neuvostoliitolta Summit Seriesin (vai mikä se oli) voiton aikoinaan. Neuvostoliitto muuten vasta olikin paska maa, mutta mulle ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia erottaa politiikkaa ja urheilua.

Jos tulisi Venäjä-Ruotsi finaali niin siinäkin Venäjän puolella.
 

Tacs

Jäsen
Hauska tuo Törmäsen esimerkki, kun ensin Venäjä avasi pitkällä syötöllä ja menetti heti kiekon. Heti perään Kanada avasi pitkällä syötöllä ja, yllätys yllätys, menetti heti kiekon. Tällaista havaijikiekkoa tuosta koohottamisesta seuraa. Molemmissa pitkissä avauksissa syötön vastaan ottaneen hyökkääjän vauhti oli aivan minimaalinen eikä muuta vaihtoehtoa ollut kuin dumpata kiekkoa eteenpäin tai neppailla hyökkäyssiniviivalla, jolloin riiston mahdollisuus on todella suuri.

Toki tällä tavalla kiekkoa ei menetetä omassa päässä, mutta harvoin noista mitään muuta hyvää seuraa.

Tälle hymyilin kanssa itsekseni. "Kiekko päätyyn, eikun noh... tässä tilanteessa kiekko nyt jäi viivaan mutta kuitenkin" ja sama vielä toiseen kertaan.
 
Onko Suomi koskaan epäonnistunut latauksessa Ruotsia vastaan? Ei luulis olevan vaikeaa motivoitua.

Vaikea tietysti sanoa latauksesta, mutta aika paljonkin tulee mieleen Suomi-Ruotsi-pelejä, joissa on tuntunut, ettei Suomi saa peliotetta kunnolla koko pelin aikana. Ruotsi on maailman paras joukkue jäädyttämään pelin ja pitämään omat johtonsa.
 

Espen

Jäsen
Vaikka Venäjä on paska maa, niin olen tässä ottelussa heidän puolellaan kun Kanadalaiset on niin ylimielisiä. Sekä veivät viekkaudella ja vääryydellä Neuvostoliitolta Summit Seriesin (vai mikä se oli) voiton aikoinaan.

Kanada Cup 1987 tuomareineen ja epäreiluine matkustamisineen ei unohdu myöskään.
 
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös