Mille naurat juuri nyt?

  • 13 148 344
  • 50 273

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eksyinpä sivulle, jonne ei olisi pitänyt osua. Taas kerrotaan mikä miehen pukeutumisessa on kamalinta kesällä 2017 ja mitä suositellaan tilalle. Tuo sammakkopukeutuminenko pitäisi tässä omaksua?
Kyllä ei chinosit hyvältä näytä. Cargopöksyjen suosion laskua saa hetken odotella, tapahtuu samaan aikaan kun armeijalookki menee muodista (tai vaihtoehtoisesti tuon tyylisiä ei enää käytetä jenkkiarmeijassa).
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä ei chinosit hyvältä näytä. Cargopöksyjen suosion laskua saa hetken odotella, tapahtuu samaan aikaan kun armeijalookki menee muodista (tai vaihtoehtoisesti tuon tyylisiä ei enää käytetä jenkkiarmeijassa).
Sen verran lisäyksenä / tarkennuksena, ettei tämä toinenkaan vaihtoehto kuulu garderobin sisältöön. Mutta jos noista kahdesta pitäisi valita niin ei se valinta siltikään noihin chinoihin osuisi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä ei chinosit hyvältä näytä. Cargopöksyjen suosion laskua saa hetken odotella, tapahtuu samaan aikaan kun armeijalookki menee muodista (tai vaihtoehtoisesti tuon tyylisiä ei enää käytetä jenkkiarmeijassa).
No ovathan nuo festareilla käytännölliset kun laukkua ei pääsääntöisesti viitsi viedä sisälle, kun se on täynnä kaljaa tai muuten tulee tielle. Toki itse nyt olen yksi näistä pitkätukkaisista ja parrakkaista hipeistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Sen verran lisäyksenä / tarkennuksena, ettei tämä toinenkaan vaihtoehto kuulu garderobin sisältöön. Mutta jos noista kahdesta pitäisi valita niin ei se valinta siltikään noihin chinoihin osuisi.
Oli kyllä pokassa pitelemistä kun skrollasin uutista tuohon oikeinpukeutumismallikuvaan asti. Vaan ehkä uutinenkin oli hiukan pilke silmäkulmassa kirjoitettu, tai ainakin tuo kuva valittu. Voin kertoa että jos reisitasku-cargot näyttäisi päälläni pölöltä, niin ei nuo just ja just puoleen reiteen ulottuvat chinotkaan kovin esteettiset olisi. Jos miesmalli näyttää jossain asussa naurettavalta niin miltä näyttäisi keskiarvoinen suomalainen mies?
Aika huvittava oli myös tämä: "Lehti muistuttaa, että jollet oikeasti työskentele puuseppänä, sinulla tuskin on tarvetta lukuisille, jättimäisille taskuille. Ja mikäli sinun tarvitseekin kantaa kaikenlaista mukanasi, miksi et vain hankkisi laukkua?" No miksi hankkisin laukun, jos tarvikkeet mahtuisi taskuunkin? Miksiköhän sillä timpurilla ei ole jotain seksikästä olkalaukkua kun se killuu jossain telineillä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näyttää siltä, ettei cityvihreiden komissaarista välttämättä tulekaan puheenjohtajaa. Tämä on hyvä asia vihreille ja koko Suomelle, ettei tuo fasisti pääse puheenjohtajaksi. En mainitse nimeä, koska ei ole sen arvoinen.
 
Oli kyllä pokassa pitelemistä kun skrollasin uutista tuohon oikeinpukeutumismallikuvaan asti. Vaan ehkä uutinenkin oli hiukan pilke silmäkulmassa kirjoitettu, tai ainakin tuo kuva valittu. Voin kertoa että jos reisitasku-cargot näyttäisi päälläni pölöltä, niin ei nuo just ja just puoleen reiteen ulottuvat chinotkaan kovin esteettiset olisi. Jos miesmalli näyttää jossain asussa naurettavalta niin miltä näyttäisi keskiarvoinen suomalainen mies?
Aika huvittava oli myös tämä: "Lehti muistuttaa, että jollet oikeasti työskentele puuseppänä, sinulla tuskin on tarvetta lukuisille, jättimäisille taskuille. Ja mikäli sinun tarvitseekin kantaa kaikenlaista mukanasi, miksi et vain hankkisi laukkua?" No miksi hankkisin laukun, jos tarvikkeet mahtuisi taskuunkin? Miksiköhän sillä timpurilla ei ole jotain seksikästä olkalaukkua kun se killuu jossain telineillä.
Kyllä meillä perusjunteilla on vielä oppimista siinä, että oikeaoppisessa pukeutumisessa ei ole sallittua ajatella käytännöllisyyttä ja näyttää pölvästiltä, vaan suotavaa on ainoastaan näyttää pölvästiltä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Chino-shortseista on onneksi olemassa myös fiksun näköinen vaihtoehto, kiitos Dickiesin: Chino -shortsit - Shortsit - Tuotteet

Ei siinä, cargojakin tulee kyllä pidettyä paljon koska minä arvostan sitä että vaatteet ovat myös käytännöllisiä. Eikä cargot minusta mitenkään pöllömmältä edes näytä kunhan ne vaan ovat hitusen slimmimpää mallia ja oikean kokoiset, eli ei sellaiset liian isot teltat. Paremmalta ne ainakin näyttää kuin nuo puolireiteen ylettyvät chinot jotka tuo ensimmäisenä mieleen ruotsalaiset tennistähdet 70-luvulta.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Näissä muotijutuissa on syytä muistaa se, että noita (myynnnin-edistämis) artikkeleita kirjoittelevat pääasiassa naiset ja homot miestenkin pukeutumisen osalta, eli se mitä muodikkaana kulloinkin pidetään ei välttämättä käy yksiin sen kanssa, mitä suuri osa miehistä pitää tyylikkäänä. Parempi siis keskittyä muodin sijasta tyyliin vaatteiden(kin) osalta ja siihen, mikä tuntuu "omalta" sen sijaan, että antaa naisten/homppeiden/hipstereiden määritellä omaa pukeutumista muotivirtausten mukaan.

Nimittäin noita linkattuja puolireiteen juuri ylettyviä ja erittäin keijo-henkisiä chino-shortseja etovampaa kuitenkin on se, kuinka iso osa miehistä seuraa (osa varmaan välinpitämättömyyttään) muotia pukeutumisen osalta. Vai miten muuten on selitettävissä "lohenpunaiset" (heh heh) shortsit tai paidat, mitä tuolla kylillä näkee aivan liian usein miesten päällä? Toki jos ne pinkit vaatteet omalta jutulta tuntuu, niin mikäpä siinä, mutta älkää nyt helvetti antako vaimojen päättää teidän pukeutumisesta(kin), vaikka siellä vaatekaupassa onkin vittumaista käydä.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tuli jotenkin epähuomiossa ostettua yhdet (joo niinkin voi käydä) miltei boxereiden mitassa olevat shortsit. Siis sananmukaisesti "shortsit" ja eihän sellaiset ainakaan mun kropalle käy. Liikaa reittä näkyy niistä ihan kanssaihmisiäkin ajatellen. Käytän ylpeästi juntisti noita vähän pidempiä shortsei, sanoi trendilehti mitä tahansa.
 
Vai miten muuten on selitettävissä "lohenpunaiset" (heh heh) shortsit tai paidat, mitä tuolla kylillä näkee aivan liian usein miesten päällä?

Mistä sinä tiedät, että ne näkemäsi lohenpunaisten paitojen käyttäjät identifioivat itsensä miehiksi? Jos olet tehnyt johtopäätöksen heidän sukupuolestaan vain ulkonäön tai äänen kaltaisten seikkojen perusteella, tulisi sinun käyttää termiä "miesoletettu". Ainakin jos haluat vaikuttaa ihmiseltä, joka elää tällä vuosituhannella.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tuli jotenkin epähuomiossa ostettua yhdet (joo niinkin voi käydä) miltei boxereiden mitassa olevat shortsit. Siis sananmukaisesti "shortsit" ja eihän sellaiset ainakaan mun kropalle käy. Liikaa reittä näkyy niistä ihan kanssaihmisiäkin ajatellen. Käytän ylpeästi juntisti noita vähän pidempiä shortsei, sanoi trendilehti mitä tahansa.

Pitäisikin ihan vittuilumielessä kaivaa jostain esille vanhat 70-luvun speedot ja shortsit. Niissä kelpaisi munia rapsutella kesälomaa viettäessä, vaikka kanssaihmisiä nyt vähän etoisikin. Noissahan ei haittaa, vaikka olisikin sellainen hiukan ylikireämpi - ns. pesussa kutistunut - malli.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mistä sinä tiedät, että ne näkemäsi lohenpunaisten paitojen käyttäjät identifioivat itsensä miehiksi? Jos olet tehnyt johtopäätöksen heidän sukupuolestaan vain ulkonäön tai äänen kaltaisten seikkojen perusteella, tulisi sinun käyttää termiä "miesoletettu". Ainakin jos haluat vaikuttaa ihmiseltä, joka elää tällä vuosituhannella.

@Kirjoittelija puhuu asiaa ja siten erittäin tärkeä korjaus.. I stand erec.. corrected!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mistä sinä tiedät, että ne näkemäsi lohenpunaisten paitojen käyttäjät identifioivat itsensä miehiksi? Jos olet tehnyt johtopäätöksen heidän sukupuolestaan vain ulkonäön tai äänen kaltaisten seikkojen perusteella, tulisi sinun käyttää termiä "miesoletettu". Ainakin jos haluat vaikuttaa ihmiseltä, joka elää tällä vuosituhannella.

Lohen punainen, pinkki ja limen vihreä ovat menneiden vuosien muotivärejä eikä tällä ole mitään tekemistä seksuaalisuden kanssa. Miehet vaan sekoilevat näiden värien kanssa kerran vuosikymmenessä koska se on muotia. Musta/vaalea pukeutuminen on kuitenkin aina muodissa eli ei hätää.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Lohen punainen, pinkki ja limen vihreä ovat menneiden vuosien muotivärejä eikä tällä ole mitään tekemistä seksuaalisuden kanssa. Miehet vaan sekoilevat näiden värien kanssa kerran vuosikymmenessä koska se on muotia. Musta/vaalea pukeutuminen on kuitenkin aina muodissa eli ei hätää.

Joo ehkä tuo lohenpunainen oli haku menneisyydestä, mutta käytinkin sinä tuossa asiayhteydessä synonyymina vaalenpunaiseen, joita olen kyllä nähnyt kuluneenkin vuodenkin aikana miesten (siis oletettujen) yllä, sekä paitojen kuin myös "chino-shortsien" osalta. Ainoa kerta kun exä osti minulle vaatekappaleen (reilu vuosikymmen sitten) oli juurikin "lohenpunainen" kauluspaita. Kerran pidin sitä päällä; tämä tapahtui sovittaessa paitaa päälleni kotona ja yksi vilkaisu peiliin sai vakuuttumaan että pinkki ei ole mun juttu. Mutta varmaan se paita jossainpäin Afrikkaa ilahdutti jotain miesoletettua. Afrikassa tosin värikoodisto on muutenkin vähän kirjavampi vaatteiden oalta, joten ehkä siellä nairobilaisessa yökerhossa joku äijä on saanut pesää mun lahjoittama pinkki paita päällä.

Mikähän vimma muijilla on ylipäätään ostaa miehille vaatteita - minulla on teoria tietynlaisesta reviirinmerkkaamisesta? Jokunen vuosi sitten kun "sarja-deittailin" niin ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun naiset toivat vaatteita lahjaksi, erityisesti solmioita ja paitoja, ja kyse oli naisista joiden kanssa ei oltu ehditty olla sillee kuin muutaman hassun kerran. Muutamaa noista solmioista käytän vieläkin, tosin myönnän että pitkälti nykyistä puolisoa kiusatakseni. Hänellä tuntuu menevän tunteisiin, kun tietää (toki olen kertonut), että tämä ja tämä solmio on saatu lahjaksi joltain löyhämoraaliselta hempukalta, heh.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miesoletetut sekoilevat. Opettele sinäkin puhumaan ja kirjoittamaan inklusiivisesti, jos et halua paljastaa junttiuttasi heti kättelyssä.

Hmm... mielenkiintoinen näkökulma. Onneksi valitsit nimimerkiksesi "Kirjoittelija". Nimimerkki "Ajattelija" olisi ollut jo surkea vitsi, jos syvyyttä on lumeen grillin taakse kustun reiän verran.
Minä ja "Kirjoittelija" voisimme tiedustella nimimerkkien vaihdosta.
Voisimme tiedustella moderaattoreilta, että onko vapaana nimivaihtoehdot:
- sosiopaatti
- narsisti
- ykköstrolli
- peklä muklu

"Mekkoon pukeutuva meikattu kukkahattupojunen" olisi varmaankin nimenä liian pitkä?
Kaiketi sitten pysyn NTD:nä ja Kirjoittelija ja omana tragikoomillisena itsenään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
yksi vilkaisu peiliin sai vakuuttumaan että pinkki ei ole mun juttu.
Lohenpunainen ei ole minun värini eikä ihan pinkkikään, mutta tietyt vaaleanpunaiset ja lilat ja jotkut sellaiset sävyt joiden nimeä en tiedä ovat minulle ihan jees. Jotenkin vaaleansinisten ja vastaavien aina pitäminen on tylsää ja vihreään, keltaiseen tai tumman sinisiin paitoihin en mielelläni koske. Valkoinen, musta ja harmaa ovat sitten joskus tietyissä tapauksessa sopivia.

En nyt ihan varma ole että pitääkö nauraa ja jos pitää, niin missä kohtaa.
 
Hmm... mielenkiintoinen näkökulma. Onneksi valitsit nimimerkiksesi "Kirjoittelija". Nimimerkki "Ajattelija" olisi ollut jo surkea vitsi, jos syvyyttä on lumeen grillin taakse kustun reiän verran.
Minä ja "Kirjoittelija" voisimme tiedustella nimimerkkien vaihdosta.
Voisimme tiedustella moderaattoreilta, että onko vapaana nimivaihtoehdot:
- sosiopaatti
- narsisti
- ykköstrolli
- peklä muklu

"Mekkoon pukeutuva meikattu kukkahattupojunen" olisi varmaankin nimenä liian pitkä?
Kaiketi sitten pysyn NTD:nä ja Kirjoittelija ja omana tragikoomillisena itsenään.

Tuosta vihan määrästä päätellen "Latentti" voisi olla sinulle aika sopiva nimimerkki. Tulisit epäilemättä Hakkaraisen Tepin ja Oinosen Penan kanssa hyvin juttuun, jos keskustelun aiheena olisi sukupuoli-identiteettien moninaisuus.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juttelin tekstiviesteillä vanhempiesi kanssa, He yhdessä ehdottivat sinulle nimeä: Eutanasia.
En tinkaa vanhempien ja viisaampien kanssa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tälläiselle hiihtofanille tuli hörähdettyä.
Linkki vie facebookin kautta Yle Areenan videoon. (Mennään nyt mutkitellen, perrrrkele.)
Eikä taida olla edes nimimerkin henkilöllisyyden arvuuttelua kun kyllähän tämä jo on lähes julkinen kaapista tulo. Hieno video kyllä ja oivia ajatuksia Markuksella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tälläiselle hiihtofanille tuli hörähdettyä.
Linkki vie facebookin kautta Yle Areenan videoon. (Mennään nyt mutkitellen, perrrrkele.)
"Tavallaan se on koko urheilukin perseestä, mutta perseestähän se on oikeastaan kaikki."

Siinä pystyy Markus kahteen lauseeseen tiivistämään kutakuinkin ihan kaiken. Tekisi mieli kommentoida jotain nokkelaa, mutta ei mulla oo tohon enää lisätä mitään.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Lohenpunainen ei ole minun värini eikä ihan pinkkikään, mutta tietyt vaaleanpunaiset ja lilat ja jotkut sellaiset sävyt joiden nimeä en tiedä ovat minulle ihan jees...

... En nyt ihan varma ole että pitääkö nauraa ja jos pitää, niin missä kohtaa.

Ainakin minun puolesta (ja minun kirjoituksille) saa nauraa ihan vapaasti. Ei näitä niin vakavasti ole tänne kirjoitettu ;-) Lähinnä olen keskittynyt kuvailemaan omaa rajoittuneisuuttani tässä(kin) viestiketjussa.

Mutta bensaa liekkeihin.. Aiheeseen sopii - ainakin aasinsillan kautta - tällainen linkki vanhaan artikkeliin, johon tänään törmäsin miesten passivoitumisesta ja päätäntävallan antamisesta naisille parisuhteessa... ehkäpä myös pukeutumisen suhteen :-) http://yle.fi/uutiset/3-5254291

Minä itse asiassa veikkaan, että monet miehet pukeutuvat noihin limen-vihreisiin ja pinkkeihin vaatteisiin juurikin pillunsaannin toivossa; halutaan näyttäytyä trendikkäiltä (ellei kyse ole puhtaasti välinpitämättömyydestä). Mutta varmaan niitäkin löytyy, jotka oikeasti pitävät noista väreistä. En vain oikein jaksa uskoa, että montakaan naista on kaapattu kainaloon pinkkien shortsien vuoksi, ehkäpä jopa päinvastoin. Mutta mitäpä tällainen vanha setä muodista tai nykynuorista mitään tietää...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös