Kiitos kuopiolainen urheiluyleisö!

  • 2 297
  • 7

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Täällä palstalla on oma kiitosketju Pekka Virralle ja joukkuekin on ansaitut kiitoksensa saanut, mutta halusin vielä omasta puolestani kiittää maksavia asiakkaita tästä upeasta kaudesta. Olen itse joskus arvostellut kuopiolaista urheiluyleisöä, niin pidän sitten reiluna tulla myös antamaan kiitokset kun ne on ansaittu. Tämä koskee ihan siis Veljmiehiä, Mustaa Verkostoa kuin niitä jotka eivät edellämainittuihin kuulu. Jos aihe ei muiden mielestä ansaitse omaa ketjuaan niin antakaa kakkua saatana.

Halli oli viimeisten kuuden kotipelin aikana ulkomuistista viisi kertaa loppuunmyyty, liput myytiin viimeisiin peleihin 15-30 minuutissa ja hallissa oli ihan huikea tunnelma koko playoffs-kevään. En oikein voi kuvitella, että kannustus olisi tuosta kovempaa voinut olla realistisesti ajateltuna. Tuo lippujen menekki oli todella kova varsinkin kun tietää, että ne viimeiset seisomapaikat eivät mitään herkkua ole eli varmasti monilla on aika kynnys siihen hommaan lähteä. Olisi itseasiassa mielenkiintoista miettiä, että mikä olisi ollut sellainen määrä joka lippuja olisi mennyt jos hallin puolesta ei olisi rajoitetta. Oliskohan jopa 7000-8000 voinut mennä rikki?

Olen tietenkin asiassa hyvinkin puolueellinen, mutta minun mielipiteeni oli että meillä oli tämän kevään parhaat kannattajat. Fanit olivat heti Pelicans-sarjasta alkaen hienosti joukkueen tukena niin kotipeleissä kuin vieraissakin. Jyp ei esim myynyt omaa halliaan täyteen samalla tavalla ja huuma ei minun mielestäni muutenkaan noussut ihan samalle tasolle kuin Kuopiossa. Toki se varmasti vaikutti että Kalpa oli sarjassa kuskin paikalla, eli tarkoitus ei olekaan yrittää sen merkitystä unohtaa. Sama vähän Tapparan kanssa, Vikaan peli toki tuli Tamperelaisia reilusti, mutta ainakin omiin silmiini Kuopion huuma vaikutti kovemmalla kaikenkaikkiaan.

Voin omalta kohdaltani sanoa, että kova oli kevät. Nyt on takki ihan tyhjä eikä jääkiekko (MM-kisat tai NHL) jaksa kiinnostaa juurikaan. Kävin katsomassa "vain" kaikki kotipelit ja pari Jyväskylän peliä sekä yhden Hakametsän pelin ja voin myöntää etten olisi neljättä ottelusarjaa (kun NHL:ssä mestaruuteen vaaditaan) enää tätä tahtia jaksanut. Eihän noita pahimpia pelejä pystynyt selvinpäin katsomaan, vaan "pienehköä" lipsumista ja univelkaa kertyi. Voittoja tuli juhlittua joskus parikin päivää ja tappiot nollattua huolella. Luulen että tämä kevät muistetaan pitkään.

Kuitenkin tiedän että paljon minua kovempia jätkiä ja jätkättäriä löytyi. En nyt viitsi nimeltä tai nimimerkiltä ketään mainita (saavat itse tulla ilmoittautumaan), mutta tiedän että ainakin muutamat kävivät katsomassa kaikki pudotuspelit, siis sekä koti- että vieraspelit ja joillakin jäi väliin vain ihan yksittäisiä otteluita. Todella kovia juttuja.
Erään palstalaisen, jota minulla on kunnia ystäväkseni kutsua, kerrotaan nähneen tällä kaudella 68 peliä paikanpäällä. Yhteensähän joukkue pelasi liigapelejä 79, joten parannettavaa tietenkin jäi...ei vaan, ihan saatanan kova suoritus ja tällaisille kannattajille lähtee hattu isosti päästä.

Kiitos.

Dana
 
Viimeksi muokattu:

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
- Kaikki paitsi 1 Play Off-matsi paikan päältä nähtynä
- 3 nyrkkitappelua (Lahti x 2, Jyväskylä x 1) ja kaikista poistuin voittajana
- Alle 9 kaljaa en juonut yhdessäkään pelissä
- "Eroa Pekka Virta" huusin joka ikisen hävityn matsin jälkeen

Kuopiolainen yleisö oli ihan hyvin mukana, mutta:

Kyllähän se nimenomaan olen MINÄ, jolle se patsas pitäisi pystyttää!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olisi itseasiassa mielenkiintoista miettiä, että mikä olisi ollut sellainen määrä joka lippuja olisi mennyt jos hallin puolesta ei olisi rajoitetta. Oliskohan jopa 7000-8000 voinut mennä rikki?
Tähän voisi osavastaus olla talviklassikko, mutta samaan hengenvetoon on todettava ettei sielläkään rajattomasti ole hyviä istumapaikkoja tarjolla.
Itse on hankala ymmärtää jääkiekosta pitävien kotiin jäämistä esimerkiksi pelsusarjassa. Jokaikisessä playoff-pelissä on panosta riittämiin.
Tunnelma montussa oli koko kevään loistava, ilman että sitä olisi tarvinnut joka haastatteluun tunkea. Sen voi kokea vain paikan päällä. Mistään klipistä se ei vain välity samalla tavalla, minun mielestä. Arvostan muitakin mielipiteitä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse on hankala ymmärtää jääkiekosta pitävien kotiin jäämistä esimerkiksi pelsusarjassa. Jokaikisessä playoff-pelissä on panosta riittämiin.
Ihmisillä on kovasti erilaisia tilanteita. Se pari-kolmekymppiä on aika pieni osa kokonaisuutta joillekin. Minun on helppo kävellä kotoa hallille, mutta monille peleihin paikan päälle tuleminen on isompi juttu ajankäytön ja talouden puolesta. Yksi kaveri lensi pääkaupunkiseudulta töiden jälkeen peliin ja illalla takaisin ja sitä ei monienkaan lompakko jatkuvasti kestä. Itseasiassa minä toiselle kaverille samaa selvitin eli että mitä olisi maksanut lentäminen päivällä Kuopioon ja paluu seuraavana aamuna. Hinta oli 450e ja jos sarja olisi katkolla Kalpan suuntaan niin ei olisi varmasti siitä jäänyt kiinni. Veikkaan että nuo olivat niin täynnä ja kalliita sen takia, että peliin tulijoita oli enemmänkin. Kolmas kaveri kertoi ajaneensa 900 kilsaa peliä varten.

Kun pelataan finaaleita, niin paikalle tullaan vaikka se vaatisi paljonkin koska se on niin ainutlaatuista. Kalpalla - kuten muillakin joukkueilla - on tuhansia faneja, jotka asuvat muualla kuin savossa.
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kylmää värettä puski iholle, kun neljännessä finaalissa kotiyleisö taputti käytännössä koko viimeisen minuutin omilleen ja tilanne oli kuitenkin tuolloin vieraille 2-5. Vastaavan, koko yleisön (isohkon) tappion hetkellä antaman tuen olen kokenut vain kerran aiemmin ja tämä Bilbaossa MM-ottelussa Suomi-USA.

Kliseisesti sanottuna tulen myös ikuisesti muistamaan sen hetken, kun kuudennessa finaalissa summeri oli soinut ja jäällä liukuvien keltamustien kasvoista sekä kanssatoverien ilmeistä näki, että pitkä matka tuli päätökseensä ei-toivotulla ja haikealla tavalla, alkoi hallissa koko yleisön kollektiivinen ja pitkään jatkunut "Kiitos KalPa".

Upeita juttuja. Kiitos Kuopiolainen urheiluyleisö.
 

Popiorri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo, kyllä ikimuistoista kevättä on saatu todistaa ja myötäelää niin joukkueen tekemisen kuin kuopiolaisen kiekkoyleisön
toimesta, aivan loistavaa toimintaa molemmilta, missä te muuten olitte syksyllä kun hallissa oli nippanappa 2000 katsojaa?
Toivon että kun uusi kausi alkaa niin katsojien tuki on myötä ihan alusta asti, uskon että joukkue pelaa loistavaa jääkiekkoa vaikka uusiutuukin melkoisesti ja tarvitsee meidän kaikkien tukea ja kannustusta myös lokakuussa
kun tiistaina pelataan SaiPaa vastaan !!
Myös toimiston väelle tulee hieman enemmän toiminta mahdollisuuksia ( pelaajahankintoja) kun yleisö on paikalla koko
kauden ajan.
Nyt tavoitteeksi runkosarjaan reilu yleisöka. nosto niin saadaan hyvää aikaan koko pitkän kauden!!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös