Alle 18-vuotiaiden MM-kisat 2017 – liveseuranta

  • 99 103
  • 1 088

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tuossa kun katsoi peliä niin tuli mieleen että mieluummin Venäjä kuin Slovakia - eivät jättäneet vakuuttavaa kuvaa itsestään. Mutta sääli hyvälle joukkueelle.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Däm, Venäjä vei.Näki kyllä heti et tosta noususta tulee maali. Slovakia oli mielestäni vähän turhan passiivinen laukausten suhteen jatkoajalla ja tietty röyhkeys puuttu, vaikka kiekko pyörikin Slovakian hallussa hyvin.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Joku Slovakian pelaajista menetti mailansa kulmauksessa ja se johti sitten Slepetsin voittomaaliin. Noh, ensi vuonna kultaa Buffalosta ;).
 
Olen nähnyt. Kyllä nyt Lukon pojat käyvät kuumana, kun omaa jätkää arvostellaan. Oletko oikeasti sitä mieltä, että Lehtinen on Luukkosta parempi tai lupaavampi maalivahti? Tai varataan korkeammalla numerolla NHL:ään? Tai tulee todennäköisemmin tekemään näistä kahdesta paremman uran? Valoja päälle!

Melkein yhtä uskottavaa olisi alkaa vertailemaan Bernard Isiguzoa ja Miro Heiskasta keskenään. Ja vaatia, että Isiguzon pitäisi olla Suomen ykköspakki.

Oli aika kaukaa haettu tuo vertaus, ei hyvänen aika. Kummallakin on omat vahvuutensa ja täällä kukaan ole väittänyt että Lehtinen olisi parempi tai varattaisiin korkeammalla NHL:ään. Varaukselle NHL:ään ei ole taas mitän merkitystä kehityksen kannalta. Vuonna 2004 Karri Rämö varattiin kuudennella kierroksella ja Pekka Rinne kahdeksannella. Kumpikohan heistä on onnistunut urallaan paremmin? Niimpä. Ja tuossa Isiguzon ja Heiskasen vertailussa kyse on puolustajista eikä maalivahdeista. Sinulle näyttää ne urasaavutukset olevan tärkeitä niin voit mennä katsomaan Lehtisen ja Luukkosen saavutuksia. Lehtisella on aika paljon pidempi liuta saavutuksia ja palkintoja kuin Luukkosella. Myönnetään Luukkosella on U18-kulta ja A-junnujen mestaruus, mutta Lehtinen on tilastollisesti Luukkosta ollut tällä kaudella edellä. Se on totuus. Turhan aikaista on vielä arvuutella kummankaan uran suuntaa tai mitään muutakaa, aika sen näyttää.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Sveitsi pitää jenkkejä ahtaalla. Tilanne 2-2, kun vajaa pari minsaa toista erää jäljellä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
USA siirtyi kahdella nopealla maalilla 4-2 johtoon, ja ottelua jäljellä vajaa kolme minuuttia. Eipä tule yllätystä tuostakaan.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Oli aika kaukaa haettu tuo vertaus, ei hyvänen aika. Kummallakin on omat vahvuutensa ja täällä kukaan ole väittänyt että Lehtinen olisi parempi tai varattaisiin korkeammalla NHL:ään. Varaukselle NHL:ään ei ole taas mitän merkitystä kehityksen kannalta. Vuonna 2004 Karri Rämö varattiin kuudennella kierroksella ja Pekka Rinne kahdeksannella. Kumpikohan heistä on onnistunut urallaan paremmin? Niimpä. Ja tuossa Isiguzon ja Heiskasen vertailussa kyse on puolustajista eikä maalivahdeista. Sinulle näyttää ne urasaavutukset olevan tärkeitä niin voit mennä katsomaan Lehtisen ja Luukkosen saavutuksia. Lehtisella on aika paljon pidempi liuta saavutuksia ja palkintoja kuin Luukkosella. Myönnetään Luukkosella on U18-kulta ja A-junnujen mestaruus, mutta Lehtinen on tilastollisesti Luukkosta ollut tällä kaudella edellä. Se on totuus. Turhan aikaista on vielä arvuutella kummankaan uran suuntaa tai mitään muutakaa, aika sen näyttää.

Ei, ei, ei. Ei minulle ole tähän astisilla urasaavutuksilla mitään väliä. Minä olen puhunut vain näistä kahdesta maalivahdista; miten näen heidän pelinsä, ominaisuutensa ja tulevaisuuden näkymänsä.

Luukkosesta näkee, että muutaman vuoden hionnalla on potentiaalia olla jo vähintään NHL-joukkueen kakkosveska. Lehtisessä en näe oikein mitään erikoista. Perusmaalivahti, joka varmaan joskus Liigassa pelaa ykkösveskana, ehkä. NHL:n ykkösvahti? Ei koskaan. Rinnehän varattiin aikanaan NHL:ään ilman mitään kunnon näyttöjä, aivan raakileena, pelkän potentiaalin vuoksi. P-Amerikkaan lähtö tuli aikanaan suurelle kiekkoväelle yllätyksenä, samoin NHL-läpimurto. Rämö taas oli paljon valmiimpi paketti, mutta potentiaali ei näin jälkiviisaana ollut niin korkealla. Lehtisessä ei tällaista Rinteen kaltaista potentiaalia ole piilossa.

Väität, ettei kukaan ole väittänyt Lehtisen olevan parempi. Itse kuitenkin taannoin vaadit "parempaa maalivahtia", eli Lehtistä, kehiin.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luukkoselle aika painajaismaisia pelejä. Periaatteessa peliä viedään ihan suvereenisti ja luonnollisesti kentällä alkaa löysäily. Sitten menee kaikenlaisia flippereitä ja sekoilumaaleja ja tilanne on 5-1 >>> 5-5. Totta kai 5 päästettyä on veskarille liikaa, mutta kyllähän kolmannen erän lopussa ja jatkoajalla UPL oli kuin seinä. Niin monta kertaa nähnyt kun näissä tilanteissa menee se yksi helppo vielä ja peli on ohi. Onneksi ei kuitenkaan. Kaikesta huolimatta todella luottavainen, että ei veskarista ole menestys tänä vuonna kiinni.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen nähnyt. Kyllä nyt Lukon pojat käyvät kuumana, kun omaa jätkää arvostellaan. Oletko oikeasti sitä mieltä, että Lehtinen on Luukkosta parempi tai lupaavampi maalivahti? Tai varataan korkeammalla numerolla NHL:ään? Tai tulee todennäköisemmin tekemään näistä kahdesta paremman uran? Valoja päälle!

Melkein yhtä uskottavaa olisi alkaa vertailemaan Bernard Isiguzoa ja Miro Heiskasta keskenään. Ja vaatia, että Isiguzon pitäisi olla Suomen ykköspakki.
Tietä
Olen nähnyt. Kyllä nyt Lukon pojat käyvät kuumana, kun omaa jätkää arvostellaan. Oletko oikeasti sitä mieltä, että Lehtinen on Luukkosta parempi tai lupaavampi maalivahti? Tai varataan korkeammalla numerolla NHL:ään? Tai tulee todennäköisemmin tekemään näistä kahdesta paremman uran? Valoja päälle!

Melkein yhtä uskottavaa olisi alkaa vertailemaan Bernard Isiguzoa ja Miro Heiskasta keskenään. Ja vaatia, että Isiguzon pitäisi olla Suomen ykköspakki.
Tietääkseni en vertaillut Lassia ja U-P:aa noin radikaalisti, mitä väität. Mutta ei Lassi niin huono ole kuin Sinä Guruna annat ymmärtää.

Ja tuo vertauksesi Heiskanen- Isiguzo kertoikin sitten kaiken "asiantuntemuksestasi".
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tietääkseni en vertaillut Lassia ja U-P:aa noin radikaalisti, mitä väität. Mutta ei Lassi niin huono ole kuin Sinä Guruna annat ymmärtää.

Ja tuo vertauksesi Heiskanen- Isiguzo kertoikin sitten kaiken "asiantuntemuksestasi".

Tuo vertaukseni oli toki kärjistys, muttei täysin vailla mieltä. Ei Lassi ole huono missään nimessä. Ihan tavallinen tuon ikäinen maalivahti. Luukkosen potentiaalia hänessä ei vain yksinkertaisesti ole. Ei tässä sen kummemmasta ole kysymys.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo vertaukseni oli toki kärjistys, muttei täysin vailla mieltä. Ei Lassi ole huono missään nimessä. Ihan tavallinen tuon ikäinen maalivahti. Luukkosen potentiaalia hänessä ei vain yksinkertaisesti ole. Ei tässä sen kummemmasta ole kysymys.

Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat ne ominaisuudet, mitkä tekevät Luukkosesta NHL maalivahdin?
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat ne ominaisuudet, mitkä tekevät Luukkosesta NHL maalivahdin?

Niin, siis maalivahdin, jolla on selvästi NHL-potentiaalia. Ei se vielä millään NHL-vahdin tasolla ole.

Ensimmäinen ja tärkein on, että kaikkien sisäpiiritietojen mukaan on kova tekemään töitä ja määrätietoinen. Selkeänä tavoitteena on NHL.

Toinen keskeinen seikka on iso koko, jonka hyödyt kaikki tietävät.

Kolmas seikka on, että perustekniikka on jo nyt laadukas. Ei ole mitään jättimäistä heikkoutta, joka asettaisi kysymysmerkin hänen uralleen.

On myös sisäpiiritietojen mukaan henkisesti vahva ja rauhallinen kaveri, mikä on hyvä juttu maalivahtipelissä.

Siinä joitakin vahvuuksia. Kaiken kaikkiaan en näe mitään ilmeistä estettä hänen kehittymiselleen huippuvahdiksi. Totta kai nuori vahti tarvitsee paljon kokemusta, rutiinia ja sitä kautta tasaisuutta. Vaaditaan myös parempaa mailapeliä ja tietysti kroppa pitää saada miesten tasolle. Tekniikkaa voi aina parantaa. Eikä kukaan voi vielä sanoa, tuleeko hänen päänsä kestämään koko ajan kasvavia henkisiä paineita. Toistaiseksi on osoittautunut kuitenkin voittavaksi vahdiksi nuorten SM- ja U18-kultineen.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lehtiseltä löytyy "sisäpiiritietojen" mukaan samat vahvuudet. Ja oli muuten A:n välieräsarjassa se parempi maalivahti, jos pelejä seurasit.

Mutta turha näistä on kinata - aika näyttää ja toivottavasti molemmat pärjäävät urallaan, missä ikinä pelaavatkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, siis maalivahdin, jolla on selvästi NHL-potentiaalia. Ei se vielä millään NHL-vahdin tasolla ole.

Ensimmäinen ja tärkein on, että kaikkien sisäpiiritietojen mukaan on kova tekemään töitä ja määrätietoinen. Selkeänä tavoitteena on NHL.

Toinen keskeinen seikka on iso koko, jonka hyödyt kaikki tietävät.

Kolmas seikka on, että perustekniikka on jo nyt laadukas. Ei ole mitään jättimäistä heikkoutta, joka asettaisi kysymysmerkin hänen uralleen.

On myös sisäpiiritietojen mukaan henkisesti vahva ja rauhallinen kaveri, mikä on hyvä juttu maalivahtipelissä.

Siinä joitakin vahvuuksia. Kaiken kaikkiaan en näe mitään ilmeistä estettä hänen kehittymiselleen huippuvahdiksi. Totta kai nuori vahti tarvitsee paljon kokemusta, rutiinia ja sitä kautta tasaisuutta. Vaaditaan myös parempaa mailapeliä ja tietysti kroppa pitää saada miesten tasolle. Tekniikkaa voi aina parantaa. Eikä kukaan voi vielä sanoa, tuleeko hänen päänsä kestämään koko ajan kasvavia henkisiä paineita. Toistaiseksi on osoittautunut kuitenkin voittavaksi vahdiksi nuorten SM- ja U18-kultineen.

Eli sinä et oikeasti pysty analysoimaan maalivahdin ominaisuuksia?

Lähes jokaisella SM-tasolla pelaavalla junnumaalivahdilla on perustekniikka kunnossa, kiitos Suomen laadukkaan maalivahtivalmennuksen. Maalivahtien koko on kasvanut perhostyylin myötä, iso koko ei ole enää harvinaisuus. Nämä sisäpiiritietojen tiedot ovat perusedellytyksiä menestyvälle pelaajalla tai maalivahdille, mutta ei näillä nyt vielä mennä NHL:ään.
 
Nyt täytyy todeta, että täyttä asiaa puhuu @TosiFani

Kyllähän tämä on aika huvittavaa, että täällä ihmetellään, kun kerrotaan omia mielipiteitä ja perustellaan maalivahtien potentiaalia yms, mutta sitten itsekkin syyllistytään tähän ja vedetään mukaan vielä kortti sisäpiiritiedoista. Selvä.

Huomenna sitten nähdään kumpi aloittaa maalissa näin puoluettomana mielipiteenä sanoisin, että Lehtinen kannattaisi laittaa aloittavaksi maalivahdiksi. Veikkaukseni kuitenkin on NHL-Ukko-Pekka siellä aloittaa. Eipä tuolla oikeastaan väliä ole, no viikonlopun jälkeen ollaan viisampia.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onko täällä nyt sitten oikeasti joku, joka pitää Lehtistä Luukkosta lupaavampana kassarina? @Pistelinko87 @TosiFani @Mark Fox

Jos on, niin esittäköön argumenttinsa. Jos ei, niin mistä helvetistä me väitellään? Jos minä en osaa analysoida maalivahteja, niin en ole kyllä havainnut "vastapuolelta" ainoatakaan argumenttia, joka antaisi vihjettä teidän osaamisestanne.

Voisihan tässä alkaa keskustella pienistä nyansseista, mutta ei se ole minusta oleellisinta arvioitaessa tämän ikäisten maalivahtien potentiaalia. Tekniikka ei ole kellään vielä valmis kuitenkaan.

Minulla on kokemusta maalivahtina pelaamisesta, ei huipputasolla, mutta kuitenkin. Eli ymmärrän tästä asiasta perusperttiä enemmän aivan varmasti. Ja olisin valmis lyömään aika ison kasan rahaa, että Luukkonen etenee urallaan pidemmälle kuin Lehtinen. Ainahan sitä voi Luukkonen jäädä vaikka auton alle huomenna, mutta minä puhunkin todennäköisyyksistä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko täällä nyt sitten oikeasti joku, joka pitää Lehtistä Luukkosta lupaavampana kassarina? @Pistelinko87 @TosiFani @Mark Fox

Jos on, niin esittäköön argumenttinsa. Jos ei, niin mistä helvetistä me väitellään? Jos minä en osaa analysoida maalivahteja, niin en ole kyllä havainnut "vastapuolelta" ainoatakaan argumenttia, joka antaisi vihjettä teidän osaamisestanne.

Voisihan tässä alkaa keskustella pienistä nyansseista, mutta ei se ole minusta oleellisinta arvioitaessa tämän ikäisten maalivahtien potentiaalia. Tekniikka ei ole kellään vielä valmis kuitenkaan.

Minulla on kokemusta maalivahtina pelaamisesta, ei huipputasolla, mutta kuitenkin. Eli ymmärrän tästä asiasta perusperttiä enemmän aivan varmasti. Ja olisin valmis lyömään aika ison kasan rahaa, että Luukkonen etenee urallaan pidemmälle kuin Lehtinen. Ainahan sitä voi Luukkonen jäädä vaikka auton alle huomenna, mutta minä puhunkin todennäköisyyksistä.

Minä en ota kantaa Lehtisen tai Luukkosen tulevaisuuteen, koska en ole nähnyt heidän pelaavan. Minua vaan kiinnosti sinun näkemyksesi, kun kehuit itseäsi maalivahtien ominaisuuksien tunnistamisen osalta. Odotin, että osaisit kertoa esimerkiksi maalivahdin poikkeuksellisesta reaktiokyvystä tai jalkojen nopeudesta yms., mutta jouduin pettymään.

Myös minulla on kokemusta maalivahtina pelaamisesta. Olen jopa torjunut liigajoukkueen harjoituksissa, mutta tämä ei tee minusta kuitenkaan perusperttiä erikoisempaa asiantuntijaa.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minä en ota kantaa Lehtisen tai Luukkosen tulevaisuuteen, koska en ole nähnyt heidän pelaavan. Minua vaan kiinnosti sinun näkemyksesi, kun kehuit itseäsi maalivahtien ominaisuuksien tunnistamisen osalta. Odotin, että osaisit kertoa esimerkiksi maalivahdin poikkeuksellisesta reaktiokyvystä tai jalkojen nopeudesta yms., mutta jouduin pettymään.

Myös minulla on kokemusta maalivahtina pelaamisesta. Olen jopa torjunut liigajoukkueen harjoituksissa, mutta tämä ei tee minusta kuitenkaan perusperttiä erikoisempaa asiantuntijaa.

Heh. Eipä nuokaan kovin syvällisiä asioita ole eikä tarvitse ollakaan. Ei Luukkonen mikään Rinne ole, mutta isoksi mieheksi hyvät jalat ja reaktiot on. Lehtisen pienempänä onkin oltava vikkelä ja ketterä, jotta olisi jakoja korkeammalle.

Mutta että viitsisin tarkemman analyysin tehdä ja tuhlata vapaa-aikaani tämän enempää, niin saisi joku maksaa palkkaa.

Mutta voin vakuuttaa, että Luukkosella on isompi potentiaali olla maailman kärkiveskoja kuin Lehtisellä. Toki, voihan se olla, että Luukkonen osoittautuu lahopääksi eikä pelaa koskaan ykkösenä edes Liigassa. Ja Lehtisestä tulee eurotasolle ihan kiva kassari jonkun Juha Metsolan tyyliin. Voihan se olla. Mutta en rahojani laittaisi tämän näkymän puolesta. Siis sen, ettei Luukkosesta tulisi enempää.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
@TosiFani Hauskoja nämä one-linerit ilman mitään sisältöä. No, sinun kanssasi olen joskus vääntänyt aiemminkin, enkä legendaarisen Kale Kummolan sanoin silloinkaan " tullut hullua hurskaammaksi". Tuskin näin kävisi nytkään.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.97
  • 3.70
  • 3.50
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös