HIFK pudotuspeleissä 2017

  • 98 510
  • 487

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensimmäinen asia mikä tökkii pronssipelissä on aikataulu. Se olisi pitänyt pystyä pelaamaan tänään viimeistään. Kausi käytännössä tavoitteiden suhteen ohi ja pitäisi pystyä pitämään nälkää yllä reilu viikko. Game seveninkin jälkeen liki viikko. En yhtään ihmettele että pelaajilla motivaatio hakusessa.
Fakta on vain se että voitetunkin pronssipelin jälkeen suurimmat saavutukset oli oululaisten ja turkulaisten potkiminen kesälomille, siinä oli fiilistä ja sillä itse elän kesän yli oikein mainiosti. Hyväksyn tosiaankin sen ettei IFK voita mestaruutta joka vuosi.

Jos yrittäisi ottaa positiivisen asenteen pronssipeliin niin se lähtee nälkäisistä pelaajista. Kehiin ainakin kaikki rotaatiot Tuomisto, Kantola, Tamminen, Partanen, Jääskä jne. Maaliin laittaisin ehkäpä Bäcksin jos vain paikat kestää, ohjaamaan tätä nuorempaa ja nälkäisempää porukkaa.
Niin ja Aaltonen saa olla mun puolesta pellaamassa jo jänkhällä porojen kanssa.

_
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ensimmäinen asia mikä tökkii pronssipelissä on aikataulu. Se olisi pitänyt pystyä pelaamaan tänään viimeistään. Kausi käytännössä tavoitteiden suhteen ohi ja pitäisi pystyä pitämään nälkää yllä reilu viikko. Game seveninkin jälkeen liki viikko. En yhtään ihmettele että pelaajilla motivaatio hakusessa.
Fakta on vain se että voitetunkin pronssipelin jälkeen suurimmat saavutukset oli oululaisten ja turkulaisten potkiminen kesälomille, siinä oli fiilistä ja sillä itse elän kesän yli oikein mainiosti. Hyväksyn tosiaankin sen ettei IFK voita mestaruutta joka vuosi.

Jos yrittäisi ottaa positiivisen asenteen pronssipeliin niin se lähtee nälkäisistä pelaajista. Kehiin ainakin kaikki rotaatiot Tuomisto, Kantola, Tamminen, Partanen, Jääskä jne. Maaliin laittaisin ehkäpä Bäcksin jos vain paikat kestää, ohjaamaan tätä nuorempaa ja nälkäisempää porukkaa.
Niin ja Aaltonen saa olla mun puolesta pellaamassa jo jänkhällä porojen kanssa.

_

Joo tuo aikataulu on se isoin miinus, eli max pari päivää siitä kun toinenkin joukkue on selvillä. Eilen tai tänään olisi ollut hyvä pelata tuo pronssipeli.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän sinne naarata kaikki Heikkistä myöten sinne pronssimatsiin. Ulkkarit on varmaan jo lähteneet himaan, ainakin ne jotka ei enää jatka ensi kaudella meillä. Ja ne joilla oli jo jotain vaivaa on varmaan jo leikkauspöydällä jotta kuntoutus saadaan käyntiin mahd pian. En elättele toiveita mistään kovasta kokoonpanosta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitali on aina mitali, varsinkin SM-mitali on sellainen, jolla luulisi olevan jokaiselle (suomalaiselle) urheilijalle arvoa. Moni liigapelaaja ei sellaista tule koskaan kaulaansa saamaan. Olen varma, että pronssimatsiin löytyy motivoitunut nippu.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Turha täällä nyt on jeesustella, jos pelaajat on pääsiäisenä ollut viihteellä. Tällaiset 1,5 viikon tauot ennen pronssipeliä antaa ihan hyvän mahdollisuuden pelaajilla ottaa vähän etäisyyttä ja nollata pettymykset. Vaikea uskoa, että pääsiäisen ryypiskelyt perjantain pronssiottelussa näkyy mitenkään. Eiköhän ne sinne ihan pelaamaan lähde. Mä en ajattelut peliä katsoa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pronssipelin kai pitäisi olla luokkaa "ihan sama", mutta kyllä minä odotan tuolta jengiltä että tämän kauden päätteeksi jättää faneilleen astetta paremman maun ottamalla kovalla taisteluilmeellä pronssit himaan. "Pronssit ei kiinnosta" on jerekaralahtimaista luuserimeininkiä, jota ei tulisi vakavasti otettavassa urheiluorganisaatiossa päästää esiintymään. Miksi sitten joku yksittäinen tiistaina pelattava runkosarjamatsikaan pitäisi kiinnostaa? "Sehän riittää että ollaan kymmenen joukossa ja pelataan sitten keväällä tosissaan". Ei ole IFK:lle liikaa kertynyt sijoituksia neljänkään joukkoon ja tuossa kopissa ei tasan ole varaa ylenkatsoa pronssia, vaikka sen saaminen ei mitään suurta juhlaa aiheutakaan. Kyllä tuon runkosarjan jälkeen pronssi olisi silti hieno saavutus pudotuspeleistä.

Eronen sivussa ilmeisesti käsivammansa takia. Eipä haittaa, Salmelta ainakin nähdään taistelua ja loppuun saakka yrittämistä.
 

F#21

Jäsen
Pronssipelin kai pitäisi olla luokkaa "ihan sama", mutta kyllä minä odotan tuolta jengiltä että tämän kauden päätteeksi jättää faneilleen astetta paremman maun ottamalla kovalla taisteluilmeellä pronssit himaan. "Pronssit ei kiinnosta" on jerekaralahtimaista luuserimeininkiä, jota ei tulisi vakavasti otettavassa urheiluorganisaatiossa päästää esiintymään.

No juu. Tosin eilen kuuntelin Ramstedtin haastattelua Radio Rockilla, jossa hän mainitsi, että on pelaajien puolesta (en muista mihin hän kuului) ajanut pronssipelin lopettamista. Eli kyllä siellä taitaa olla aika monella pelaajalla sama asenne, ettei pronssipeli kiinnosta yhtään.

Tietenkin usea näistä pelaajista antaa aina kaikkensa kun kentälle pääsee. Oli kiinnostusta tai ei.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No juu. Tosin eilen kuuntelin Ramstedtin haastattelua Radio Rockilla, jossa hän mainitsi, että on pelaajien puolesta (en muista mihin hän kuului) ajanut pronssipelin lopettamista. Eli kyllä siellä taitaa olla aika monella pelaajalla sama asenne, ettei pronssipeli kiinnosta yhtään.

Tietenkin usea näistä pelaajista antaa aina kaikkensa kun kentälle pääsee. Oli kiinnostusta tai ei.

Saahan sitä ihan vapaasti olla vaikka mitä mieltä. Esim. on fiksuja perusteita urheilullisuuden kannalta lopettaa pudotuspelien pelaaminen ja julistaa runkosarjan voittaja mestariksi, ja voi tuotakin joku pelaaja kannattaa. Ihan toinen juttu on ettei pleijareiden pelaaminen niin kiinnosta eikä kentällä annettaisi kaikkea, kuten itsekin toteat.

Tämän pronssipelin kuitenkin katsoo luultavasti useampi tuhat IFK-fani joiden mielialaan vaikuttaa nähdäänkö kentällä aneeminen ja löysä edari-IFK ja onko osa pelaajista lähtenytkin Pata-Ässään, vai vetääkö IFK miehekkään ja viihdyttävän pelin jonka päätteeksi ripustetaan se himmein mitali jätkille kaulaan.

edit: Myöskään omasta mielestäni pronssipelejä ei tarvitsisi pelata.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskusteluun pronssipelit mielekkyydestä yms. metafyysisestä otan lyhyen perspektiivin paraikaa 32 kilometrin päässä Jypinkylästä olevassa fanibussissa. Pyrin vastaamaan seuraaviin väitteisiin.

A) Pronssipeli on turha...

Koska pettymys? Ei. Erotaanhan sitä avioliitoistakin. Kaikenko pitäisi loppua? Häh. Jatkoon on mennyt neljä parasta, nyt selvitetään kellä on kiimaa jäädä edes jollain lailla historiankirjoihin.

B) Äijämäistä vetää rännit...

Joo, on se hauskaa olla toispuoljokkee Pietaria ja tilata Stadin eniten valkovenäläisiä, mutta perkele. Tämä on ammattiurheilua, ei normaalia höntsää päivätöiden päälle. Jokaisen pitää motivoitua tai olla motivoitumatta ja jättää sitten nostamatta liksa.

C) Vaan: vielä kerran

Mua ainakin helvetisti kiinnostaa sulkea jokainen kausi näkemällä vielä kertaalleen runkkarin ja pleijarit läpipaahtanut porukka räkä poskella ja mitalinkiilto silmissä. Haluaako joku oikeesti lopettaa gameseveniin tai muuhun masokistiseen tappioon kautensa. Mulle riitti ainakin viime vuonna Hakaskutsissa vittuilevien fedorapäisten mouhijärveläisten kanssa.

Eli summa summarum palstaveljet ja -siskot: nautitaan tän jengin viimeinen matsi ja annetaan etenkin Karille iso käsi kuluneista vuosista. Ugh ja amen!

P.S. Itse lähdin ihan paikan päälle, kun selvisi, että Anssi Ritari selostaa. Ei anneta - senkään - haitata.
 

JeTTrue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Paska tapahtumaketju paskassa pelissä. Hyvää kesälomaa IFK ja fanit. Melkein oli hyvä tie ysisijalta!

Edit: Nothing is over?
Edit 2: NOTHING IS OVER. 2-2
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin aiemmin tänään, että kerrankin HIFK selvisi (pitkät) pleijarit läpi ilman jatkoaikatappiota. Mutta eihän pronssimatsia ja etenkään noin nopeaa ratkaisua lasketa, eihän?
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Ei vaan yhdellä kentällä voi pronssia voittaa.
Olisi ollut nastaa jos joku muukin olisi osallistunut matsiin.
Aaltonen-Lennu-Arttu-Tuomisto-ELKINS haistakaa vittu kaikki!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös