Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 393 046
  • 2 182

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
JVG - Urheiluhullu ja Sannin - Tahdon rakastella sinua ovat kyllä pahinta paskaa joita olen joutunut vähään aikaan kuuntelemaan. Hyi vittu. Varsinkin tämä Sannin autotunella täytetty paska saa vitutuksen nousemaan kattoon.

Anssi Kela ja isot biisit ohjelman tunnuslause vois olla: Näin raiskaamme klassikkobiisejä.

PS. Tulossa olevia Erinin ja Arttu Wiskarin versioita hittibiiseistä en halua edes kuulla.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hank Solo - Söpö

- Ennen hapoissa tehtiin laadukasta musiikkia - nyt ovat asiat toisin. Voi tietysti olla että näitä nykyisiä taidepaloja tehtaillaan pelkän kahvin ja tupakan voimalla trollailumielessä ja nauretaan makeasti päälle.

Haloo Helsinki! - Hulluuden Highway

- Todella ROCK! Hah. Tekstit ja laulu eivät yllätä - ne ovat täsmälleen yhtä ärsyttäviä kuin ennenkin.

Jenni Vartiainen - Turvasana

- Jos on väsynyt pelkkään hiplailuun, niin miksi musiikki on juuri sitä? Aivan käsittämättömän surkea tekele nollataustoilla.
 
Viimeksi muokattu:

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
En tiedä biisien nimiä näiltä joten luettelen yhtyeet:

Kaikki Timo Rautiaisen biisit
Kaikki Staminan biisit
Kaikki Kotiteollisuuden biisit
Kaikki Mokoman biisit
Kaikki Juha Tapion biisit

Varmasti paljon muitakin mutta nämä nyt tulivat äkkiseltään mieleen.
 

ace

Jäsen
Volbeatin se kaamea jollotus, jossa lauletaan tanskaksi. Jumalauta miten hirveä tekele ja Radio Rock / Radio City soittaa sitä monta kertaa päivässä.

Muutenkin Volbeat on eriskummallinen bändi. Tuotannosta löytyy oikein hyviä raskaampia rokkibiisejä, mutta toisaalta myös paljon näitä ärsyttävyyksiä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Muutenkin Volbeat on eriskummallinen bändi. Tuotannosta löytyy oikein hyviä raskaampia rokkibiisejä, mutta toisaalta myös paljon näitä ärsyttävyyksiä.
Volbeatiin taitaa päteä sama kuin Nickelbackiin. Vihataan sen takia koska on in vihata kys. yhtyettä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Volbeatiin taitaa päteä sama kuin Nickelbackiin. Vihataan sen takia koska on in vihata kys. yhtyettä.

En tiedä, minulla se on kyllä enemmänkin Michael Poulsenin ääni joka tuossa bändissä eniten tökkii. Ennen jaksoi sentään kuunnella sitä kollotusta ja mylvintää parin biisin ajan mutta nyt se alkaa tökkimään jo ensimmäisessä biisissä niin pahasti että vaihtuu kanava jos tuo radiosta tulee.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Volbeatiin taitaa päteä sama kuin Nickelbackiin. Vihataan sen takia koska on in vihata kys. yhtyettä.

Tällaista en olekaan kuullut, että olisi in vihata nykyään Volbeatia?

Itse pidin Volbeatista todella paljon neljän ensimmäisen levyn aikana. "Outlaw Gentlemen & Shady Ladies" levynkin vielä ostin kaupasta vaikkei ehkä enää iskenytkään ihan niin kovaa, kuin aikaisemmat. Tätä uusinta "Seal the Deal & Let’s Boogie" kuuntelin muutaman kerran ainoastaan Spotifystä ja ei valitettavasti iskenyt enää jostain syystä lainkaan. En löytänyt levyltä yhtäkään kovaa rallia. Ystäväni totesi aika osuvasti uusimmasta levystä "No ehkä tämä olisi hyvä, ellei niitä viittä aikaisempaa samanlaista levyä olisi koskaan kuullut".

Ehkä itsellenikin tullut vaan vähän ähky Poulsenin äänestä ja yleisesti Volbeatin tyylistä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiedä biisien nimiä näiltä joten luettelen yhtyeet:

Kaikki Timo Rautiaisen biisit
Kaikki Staminan biisit
Kaikki Kotiteollisuuden biisit
Kaikki Mokoman biisit
Kaikki Juha Tapion biisit

Varmasti paljon muitakin mutta nämä nyt tulivat äkkiseltään mieleen.

No, tähän ei ole paljon lisäämistä, erityisesti Kotiteollisuuden pophevi on ihan hirveetä.

Lisään TPS:n maalilaulun.

Dire Straitsin Sultans of Swing on kammottava kappale.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
En tiedä biisien nimiä näiltä joten luettelen yhtyeet:

Kaikki Timo Rautiaisen biisit
Kaikki Staminan biisit
Kaikki Kotiteollisuuden biisit
Kaikki Mokoman biisit
Kaikki Juha Tapion biisit

Varmasti paljon muitakin mutta nämä nyt tulivat äkkiseltään mieleen.

Kieltämättä tämä listaus pitää paikkansa. Vähän erilaista Cheekien ja Elojen sekaan, mitkä nekin saavat voimaan pahoin.
Juha Tapio ehkä itselle noista se kamalin, mutta mitään Mokomiakaan ei pysty lainkaan kuuntelemaan. Ja Kotiteollisuus, voi jeesus sentään.

Staminan ekasta levystä jopa pidin, sittemmin ei iskenyt yhtään ja nykyään se ensimmäinenkin levy vituttaa jos jonkun biisin kuulee. Henkilökohtaista antipatiaa on myös kyseistä yhtyettä kohtaan, kun joskus ~05-06 olin mukana nettiradiotoiminnassa, missä soitettiin teostovapaata musiikkia artistien suostumuksella. Artistit olivat yleensä erittäin suopeita, koska eihän tuollaisella radiolla mitään heiltä pois oteta, kun kuulijat hyvin rajallisia. Kuitenkin kun silloin tuntemattoman Staminan demoja kysyi soittoon, niin ainoana yhtyeenä sieltä tuli hirveä kiukutteluviesti, miten meidän pitää ostaa oikeudet musiikin soittamiseen ja on laitonta soittaa mitään musiikkia ilman lupia. Näinhän se ei ole, tokikaan teostovapaata musiikkia et saa soittaa ilman lupaa, mutta luvat oli kysytty. Jäi hieman paska maku suuhun tuosta, että näkevät jonkun kuppasen nettiradion "uhkana".

Edit. Vuosi näkyi olevan 2005. Sieltä "A" vastasi ja uhkaili näemmä poliisillakin asian tiimoilta. Kuitenkin jotkut hieman isommatkin nimet antoivat demonsa hyvillä mielin soittoon.
 

ace

Jäsen
Volbeatiin taitaa päteä sama kuin Nickelbackiin. Vihataan sen takia koska on in vihata kys. yhtyettä.

En missään nimessä sano vihaavani Volbeatia. Niinkuin sanoin, bändiltä löytyy todella hyviä rokkikipaleita. Tämä yksi biisin hirvitys vaan saa kanavan kääntymään erittäin tehokkaasti. En kyllä ole edes kuullut että Volbeatia vihattaisiin koska se on in.

Tarkemmin ajatellen tuntuu siltä, että ne biisit jotka on tehty siihen fiftarityyliin, mitä bändi (tai ainakin Poulsen) selkeästi hakee, ei iske minuun. Nämä suoraviivaisemmat ja raskaammat biisit toimii paljon paremmin.
 
No, tähän ei ole paljon lisäämistä, erityisesti Kotiteollisuuden pophevi on ihan hirveetä.

Lisään TPS:n maalilaulun.

Dire Straitsin Sultans of Swing on kammottava kappale.

Missä mielessä Sultans of Swing on kammottava kappale? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Omaan korvaani kyseinen kappale kun on kuitenkin yksi kaikkien aikojen kitarahiteistä. Eihän tuo nyt laulullisesti mikään mestariteos ole, mutta sehän nyt on sivuseikka. Kyseinen biisi toimii erinomaisesti instrumentaalina.

Kappaleessa on letkeä rytmi, ovelasti tehty sointukulku ja yleiseen tunnelmaan sopivat soolot. Eivät liian revittelevät. Kyseinen biisi ei myöskään ole mitenkään helppo soittaa kitaralla, jos siis haluaa pitää soolot mukana. Täytyy kyetä taivuttamaan nuotteja sormillaan aika hyvin, jotta soundi olisi oikean kuuloinen. Mikään Mark Knopflerin biisi ei taida kyllä olla helppo johtuen hänen itseopitusta soittotavastaan, jolla nämä biisit on tehty. Lyriikan puolella kappale etenee oikeastaan aika mielenkiintoisella tavalla, sillä virkkeet ovat tuhottoman pitkiä ja niiden keskellä on välisoittoja. Lyriikan sisällöstä voi olla montaa mieltä. Ihan hauskaa tarinankerrontaa omasta mielestäni.

Sitten ketjun aiheeseen. JVGn ja Anna Abreun yhteisbiisi Huominen on huomenna aiheuttaa väristyksiä, eikä hyvässä mielessä. Alkujaan kun kyseisen kipaleen kuuli, niin se oli ihan ok. Erityisemmin en pitänyt silloinkaan, mutta mitä useammin on kuullut sitä pahemmaksi se on muuttunut. Nykyään jo ensimmäisten sävelten kuuluessa iskee epätoivo. Tämäkään ei kuitenkaan ole lähelläkään pahinta mitä musiikin saralta tulee mieleen. Oikeasti fyysistä pahoinvointia aiheuttavissa "musiikki"suorituksissa yksi on ylitse muiden: t.A.T.u. ja heidän koko tuotantonsa. Tästä vastenmielisyyden tunteesta t.A.T.u.:ta kohtaan syytän yhtä kaveriani, joka luukutti kyseisen yhtyeen tuotantoa pari kesää takaperin lähes päivittäin, enkä voinut välttyä tuota kuulemasta, vaikka kuinka yritin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Missä mielessä Sultans of Swing on kammottava kappale?

Se kuulostaa typerältä ja kammottavaksi sen tekee biisin ympärillä pyörivä hifistely. Okei, itse biisiin tämä ei liity, mutta on sellainen fiilispuolen asia.

Laitoin pikkasen koukuksi kyseisen kappaleen tänne, koska joku sitä kehui joskus 15 v sitten "maailman parhaaksi biisiksi" ja olin että voi vee, sillä maailman paras biisi on tietenkin kalifornialaisen laulu- ja soitinyhtyeen Guns N' Rosesin Rocket Queen. Meillä GNR-hifistelijöillähän on jatkuvasti äänestyksiä "jumalaisen yhtyeemme parhaasta biisistä" ja jengi aina päätyy Rocket Queeniin. Ihan vittuillakseni olen näissä äänestyksissä alkanut vastailla että Out Ta Get Me, joka toki onkin jumalaisen yhtyeemme katalogin parhaimmistoa, mutta joo en mä tiiä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Hyvä että Blues meni konkkaan niin ei tarvitse enää koskaan kuulla sitä koirabiisiä. En tiedä mitä huumeita on käytetty kun se on valittu maalilauluksi, mutta olen varma että samaa kamaa en vedä.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
En ole tässä ketjussa ennen ollutkaan ja tässä pari biisiä, jotka saavat yökkäämään. Toinen on Opuksen esittämä Live is life ja toinen Popedan Mää ja Tapparan mies. Ja jos joku luulee, että Tappara inhoni vaikuttaa siihen että inhoan kyseisiä biisejä, niin olet aivan oikeassa. Laulun tai yleensä musiikin tarkoitus on herättää tunteita ja nämä biisit herättävät minussa inhon ja oksennuksen tunteita.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rammstein - Tuo raskaasti yliarvostettu itäsaksalainen (pop)teollisuusmetalliryhmä.

Niin, show on varmasti iso ja näyttävä, mutta niin on nykyään muillakin kuten esim. Antti Tuiskulla. Totuushan on se, että jos musiikki ei toimi ilman tehosteita, niin se ei ole hyvää musiikkia.

Biisiketjussa kun ollaan, niin mainittakoon nyt esim. "Ich Will" ja "Amerika".
 
Se kuulostaa typerältä ja kammottavaksi sen tekee biisin ympärillä pyörivä hifistely. Okei, itse biisiin tämä ei liity, mutta on sellainen fiilispuolen asia.

Laitoin pikkasen koukuksi kyseisen kappaleen tänne, koska joku sitä kehui joskus 15 v sitten "maailman parhaaksi biisiksi" ja olin että voi vee, sillä maailman paras biisi on tietenkin kalifornialaisen laulu- ja soitinyhtyeen Guns N' Rosesin Rocket Queen. Meillä GNR-hifistelijöillähän on jatkuvasti äänestyksiä "jumalaisen yhtyeemme parhaasta biisistä" ja jengi aina päätyy Rocket Queeniin. Ihan vittuillakseni olen näissä äänestyksissä alkanut vastailla että Out Ta Get Me, joka toki onkin jumalaisen yhtyeemme katalogin parhaimmistoa, mutta joo en mä tiiä.

Juup, fiilishän näissä musiikkiasioissa ratkaisee. Voi tietysti arvioida biisien teknistä puolta ja vaikka tuotantoarvoja, mutta kyllähän musiikin kuuluukin olla makuasia. Itse en välttämättä Sultans of Swingiä maailman parhaaksi biisiksi sanoisi, vaikka kappaleesta pidänkin. Minulla ei oikeastaan ole mitään yhtä suosikkibiisiä. On biisejä, joista pidän ja joita kuuntelen useammin, ja teoksia, joita en halua kuulla koskaan uudestaan. Omalla kohdallani olen ehkä vähän huolissani siitä, että lähes kaikki 2010-luvulla tehty musiikki tuntuisi kuuluvan tähän ketjuun. Onneksi poikkeuksiakin löytyy, mutta ehkä olen vain pudonnut kehityksen kelkasta
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Olen väsynyt pelkkään hiplailuu-uuu-uuu-uuun"

Oli se sitten kiva, että tuo 50 shades of grey tuli ja romantisoi taas tuon s/m-jutun ja nyt sitten kaikki haluaa taas olla "särmikkäitä" ja "rohkeita". Tulee tätä biisiä kuunnellessa lähinnä mieleen, että kuinkas nopeasti sitä Vartiaisen Jensku saisi oman turvasanansa hönkäistyä, kun oltaisiin siinä Pulp Fictionin maailmassa ja joku nahkanaamariin pukeutunut "Gimp" hykertelisi sen naaman edessä....
 

Gubar

Jäsen
Profeetat. Kappaleella "Yhtäccii".

Nimikin jo kertoo, ettei yli 30v miesten ehkä kuuluisi tehdä tälläista enää. Tässä kulminoituu hyvin se piste elämässä kun yritetään olla nuorempia kuin ollaan. Sitten kun ei tajuta sitä, niin homma kuulostaa juuri tältä. Ja en käsitä tätä tyhjäpäisyyttä joka vieläkin loistaa näissä kappaleissa.

Kohta Fintelligens tekee varmaan paluun ja tulee kertomaan meille Cheekin feattaamana kuinka "he tekivät tämän kaiken itse, heihin ei koskaan uskottu ja kovalla työllä noustiin"
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Profeetat. Kappaleella "Yhtäccii".

Nimikin jo kertoo, ettei yli 30v miesten ehkä kuuluisi tehdä tälläista enää.

Jos biisin nimi on "Yhtäccii" C:llä kirjoitettuna niin ei tarvitse edes kuunnella vaan tietää jo suoraan että on täysin sietämätöntä paskaa. Onneksi en ole edes kuullut.
 

Gubar

Jäsen
Jos biisin nimi on "Yhtäccii" C:llä kirjoitettuna niin ei tarvitse edes kuunnella vaan tietää jo suoraan että on täysin sietämätöntä paskaa. Onneksi en ole edes kuullut.

Lainaan sulle tähän viikonlopun kunniaksi kertosäkeen lyriikat vielä:

"Nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, seison pöydäl huudan "ohan tää ny nättii!", sehä eskaloitu yhtäccii, nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, ne kyylää ni anna niille syy räpsii, sehä eskaloitu yhtäccii".

Sori, oli pakko.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lainaan sulle tähän viikonlopun kunniaksi kertosäkeen lyriikat vielä:

"Nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, seison pöydäl huudan "ohan tää ny nättii!", sehä eskaloitu yhtäccii, nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, ne kyylää ni anna niille syy räpsii, sehä eskaloitu yhtäccii".

Sori, oli pakko.

Taitaa kaksikko olla siinä pisteessä että aktiiviura on tulossa päätökseen. Cheekiltä vielä leffa ulos, vierailu VE-allstarsissa, jäähyväisrundi ja keskittymään levy-yhtiön pyörittämiseen. Elastinen taasen on jo hiljalleen aktiiviuraansa paketoinutkin ja taitaa isyys sekä omassa lafkassa puuhastelu riittää. Väsyneet jätkät repivät vielä irti mitä revittävissä on.

Eli tällaiset vastaavat mestariteokset eivät noiden kahden toimesta enää kauan rikasta arkeamme.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lainaan sulle tähän viikonlopun kunniaksi kertosäkeen lyriikat vielä:

"Nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, seison pöydäl huudan "ohan tää ny nättii!", sehä eskaloitu yhtäccii, nyt lähti, nytkähti, yhtäccii, ryypättii, ne kyylää ni anna niille syy räpsii, sehä eskaloitu yhtäccii".

Sori, oli pakko.
Ai että, kiitos tästä. Eino Leino kiemurtelisi kateudesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomirapin (siis tämän pinnalla olevan viihderapin) ja nykypop-musiikin myötä suomalaisen lyriikan taso on kyllä vajonnut todennäköisesti ennätyksellisen alas. Onhan rimanalituksia aina nähty ja kuultu, mutta siinä missä ennen hyvän musiikin joukossa oli muutama ala-arvoisen huono sanoitus niin nykyisin se on melkein niin päin että ala-arvoisen musiikin joukosta löytyy muutama hyväkin sanoitus (onneksi).

Oli aika yllätys että tuossa Profeetoissa on mukana Elastinen, jota olen kuitenkin pitänyt tämän suomi-viihderap-kuonan keskellä ihan tekijämiehenä joka ei ihan pahimpiin rimanalituksiin sorru, mutta näköjään taitaa häntäkin jo muut asiat kiinnostaa enemmän kuin musiikin tekeminen. Cheekiltähän tuollaista skeidaa voikin odottaa, joskin tuo on jopa Cheekin skaalalla aika heikko esitys.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Stig - Viheltelen

Stig - Ryyppy

Artisti on kieltämättä joskus osunut campvaihteellaan maaliinkin, mutta nuo ovat pelkkää soodaa ja typerää urpoilua... vieläpä huippuärsyttävää sellaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös