Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 231 666
  • 7 296

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo kontrollin puute vähän itseäni ihmetyttää... Uskaltaako sellainen ihminen olla ikinä esim. taksin, linja-auton tai junan kyydissä? Tai kaverin kyydissä? Eihän niissäkään ole mitään kontrollia tapahtumiin. Eikö se ole ihan tutkittu fakta että suurempi riski joutua vakavaan onnettomuuteen on matkalla lentokentälle kuin itse lennolla... Pelkohan tietty ei ole välttämättä mikään järjellä selitettävä asia ja ymmärrän että pelottaa, mutta tuo pelkäämisen selittäminen kontrollin puutteella ei mene mun jakeluun, koska niitä tilanteita jolloin kontrolli on jollain muulla on lukematon määrä lentämisen lisäksi...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuo kontrollin puute vähän itseäni ihmetyttää... Uskaltaako sellainen ihminen olla ikinä esim. taksin, linja-auton tai junan kyydissä? Tai kaverin kyydissä? Eihän niissäkään ole mitään kontrollia tapahtumiin.
Uskaltaa. Kontrollin puute yhdistettynä suureen nopeuteen ilmaelementissä, joka ei ole ihmiselle luontainen, lienee perussyy lentopelolle.

Mielenkiintoinen kysymys on, koettaisiinko esim. planeettojen välillä liikennöivässä avaruusaluksessa lentopelkoon verrattavia olotiloja - jos ihmiskunta joskus toisille taivaankappaleille asti pääsee.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Joe Plop eihän tuo ole ainakaan mulla mitenkään järjellä selitettävä asia. Esim noissa mainitsemistasi esimerkeissä ei mitään ongelmaa, toki ajan mieluummin itse kuin ole kyydissä, mutta en tosiaan kaverin kyydissä pelkää.

Lentämiseen olen muutaman hyvän kikan itselleni kehittänyt, tärkeimpänä se, ettei alhkoholia yhtään. Ei ennen lentoa eikä sen aikana. Ja tosiaan en mä jätä lentämättä pelkoni vuoksi. Lennän silloin kun se on ajallisesti järkevää, esim ihan ajankäytön takia Pietariin menen junalla, Moskovaan lennän. Sama koskee muistakin duunireissuja. Ja lomaillessa kiinnostuksen kohteet ovat useimmiten sen verran kaukana, joten lentokoneeseen se on astuttava.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuo kontrollin puute vähän itseäni ihmetyttää... Uskaltaako sellainen ihminen olla ikinä esim. taksin, linja-auton tai junan kyydissä? Tai kaverin kyydissä? Eihän niissäkään ole mitään kontrollia tapahtumiin. Eikö se ole ihan tutkittu fakta että suurempi riski joutua vakavaan onnettomuuteen on matkalla lentokentälle kuin itse lennolla... Pelkohan tietty ei ole välttämättä mikään järjellä selitettävä asia ja ymmärrän että pelottaa, mutta tuo pelkäämisen selittäminen kontrollin puutteella ei mene mun jakeluun, koska niitä tilanteita jolloin kontrolli on jollain muulla on lukematon määrä lentämisen lisäksi...

Kuskiin luottaminen on aika yksilöllistä ja tapauskohtaista. Itse luotan ongelmitta lähes kaikkiin ammattikuskeihin, mutta pari viikkoa sitten 7A:lla oli niin kahjo sporakuski, että ei ollut kyllä matkustajilla mukavaa eikä turvallisen tuntuista.
Taksikuskeissa löytyy myös poikkeuksia, joiden kyyti ei tunnu turvalliseslta. Omista kavereistani sensijaan ainakin puolet on sellaisia, että mieluummin olisin itse ratissa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Uutisvuodon pistetaulukko ei ole avautunut näiden 20 vuoden aikana minulle. Aloitetaan tilanteesta 0-0, sitten on yleensä 2-2, yhtäkkiä tilanne saattaa olla 8-9 tai jotain sinnepäin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Uutisvuodon pistetaulukko ei ole avautunut näiden 20 vuoden aikana minulle. Aloitetaan tilanteesta 0-0, sitten on yleensä 2-2, yhtäkkiä tilanne saattaa olla 8-9 tai jotain sinnepäin.

Olen siinä käsityksessä, että telkkarista tulee pätkitty versio, joka on liimattu eri kysymyksistä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Olen siinä käsityksessä, että telkkarista tulee pätkitty versio, joka on liimattu eri kysymyksistä.
Varmaankin. En silti ymmärrä miksi leikatut osat (kysymykset) on jätetty pistetaulukkoon. Olisihan se helpompi seurata, että kumpi joukkue johtaa ja onko toisella edes saumoja nousta voittoon. :)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruuan koristeleminen. Turhamaisuuden huippu. Eikö toi ole aika sama juttu kuin paskankin koristeleminen vessanpöntössä ja sitten vetää vessan. Ei vaan ymmärrä kaikkia ihmisiä.

Joo telkkarista katselin jotain ohjelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Useimpien Perussuomalaisten poliitikkojen tietynlainen outous.

Jussi Halla-aho, Jussi Niinistö, Sampo Terho, Juho Eerola jne

Jotain creepya noissa on.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Useimpien Perussuomalaisten poliitikkojen tietynlainen outous.

Jussi Halla-aho, Jussi Niinistö, Sampo Terho, Juho Eerola jne

Jotain creepya noissa on.

Ei se nais-siipikään ihan normaalilta vaikuta, vähän sellaista sekunda-Sami osastoa koko porukka.
Toiveissa on että seuraavissa vaaleissa puolue palautuu marginaaliin toisten samankaltaisten (esim. Piraatti-puolue) joukkoon...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juttelin juuri sosiaalisessa mediassa ihan perusfiksun toulouselaisen ystäväni kanssa ja hän kertoi äänestäneensä Marine Le Peniä.
Sama toistui viime vuonna Trumpin ja Brexitin kanssa muiden kavereideni kohdalla.

Ei avaudu, että miksi järkevätkin ihmiset äänestävät noin töhöjä vaihtoehtoja?
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Juttelin juuri sosiaalisessa mediassa ihan perusfiksun toulouselaisen ystäväni kanssa ja hän kertoi äänestäneensä Marine Le Peniä.
Sama toistui viime vuonna Trumpin ja Brexitin kanssa muiden kavereideni kohdalla.

Ei avaudu, että miksi järkevätkin ihmiset äänestävät noin töhöjä vaihtoehtoja?

Tämä johtuu globaalista demokratiavajeesta. Vallassa kulloinkin olevat ajelee usein hyvinkin paljon erisuuntiin kuin enemmistö kansalaisista.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei avaudu miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, kun koko ajan puhutaan, että lisää asuntoja pitää rakentaa. Itse olen koko elämäni asunut Helsingissä ja ei täällä nyt niin fantsua ole asua. Suunnitelmissa on itse asiassa poismuutto Helsingistä. Tämä on ollut suunnitelmissa pidempään, mutta toistaiseksi perheen ja työn takia täällä on tullut pysyttyä.

Miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, mitä niin hienoa tässä on?
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No offence, mutta olen aina ihmetellyt kuinka johonkin kaukaiseen ja ulkomaalaiseen urheiluseuraan pystyy rakentamaan aitoja ja pysyviä tunnesiteitä. Ymmärrän jos jonkun puolesta toivoo menestystä, mutta ihmettelen sitä kuinka joku pystyy täältä Suomesta noin vain alkaa kannattamaan henkihieverissä vaikka jotain änäriseuraa tai jalkapallon puolelta Barcelonaa. Itsekin toivoisin, että Caps saisi sen kruunun tältä aikakaudelta, mutta eipä tuo elämääni kaada suuntaan tai toiseen jos vertaa esim suhteessa Jokereihin. Varmaan nää on sitten niin yksilöllisiä asioita, mutta minä en pysty samaistumaan mitenkään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, mitä niin hienoa tässä on?

Helsinki tai paremminkin pääkaupunkiseutu on suomen ainoa iso kaupunki, missä on tarjontaa ja kysyntää edes sen verran, että jotain palveluja pysyy pystyssä. Jos haluaa olla omissa oloissaan ja ei kaipaa laajaa kulttuuri-, urheilu-, palvelu- ja ravintolatarjontaa, niin voi asua muuallakin. Jos kaipaa, niin pääkaupunkiseutu on ainoa vaihtoehto.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, mitä niin hienoa tässä on?

Johtuukohan ajankäytöstä? On paljon ihmisiä, jotka eivät työpäivän lisäksi halua käyttää aikaansa matkustamiseen. Tunnen ainakin yhden tapauksen, jolla menee työmatkoihin joka päivä kolme tuntia. Minulla taas on aikoinaan ollut niin päin, että asuin isossa kaupungissa, mutta työpaikka oli kaupungin ulkopuolella. Valitettavasti työpaikka oli yrityskeskittymässä, jossa ei asuntoja ollut.

Sinun pitäisi keskustella asiasta sellaisen kanssa, joka on muuttanut Helsinkiin työn takia sen sijaan, että kuuntelisit koko ikänsä Helsingissä asuneita tai ylipäätään niitä, jotka eivät ole muuttaneet kaupungista toiseen.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ei avaudu miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, kun koko ajan puhutaan, että lisää asuntoja pitää rakentaa. Itse olen koko elämäni asunut Helsingissä ja ei täällä nyt niin fantsua ole asua. Suunnitelmissa on itse asiassa poismuutto Helsingistä. Tämä on ollut suunnitelmissa pidempään, mutta toistaiseksi perheen ja työn takia täällä on tullut pysyttyä.

Miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, mitä niin hienoa tässä on?

Asiahan on varmasti niin, että eivät kaikki välttämättä haluakaan asua Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla, mutta on pakko. Siellä työmahdollisuudet ja erilaiset uravaihtoehdot ovat vain huomattavasti laajemmat kuin muualla Suomessa. Itsellenikin olisi huomattavan paljon enemmän erilaisia työmahdollisuuksia ja vaihtoehtoja Helsingissä kuin täällä Savossa. Onneksi nykyinen työpaikka on kuitenkin ollut sen verran joustava, että olen pystynyt etenemään maantieteestä riippumatta. Eli olen tälläkin hetkellä kirjoilla Helsingissä toimivassa työpaikassa, mutta sijaitsen fyysisesti muualla.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Johtuukohan ajankäytöstä? On paljon ihmisiä, jotka eivät työpäivän lisäksi halua käyttää aikaansa matkustamiseen. Tunnen ainakin yhden tapauksen, jolla menee työmatkoihin joka päivä kolme tuntia. Minulla taas on aikoinaan ollut niin päin, että asuin isossa kaupungissa, mutta työpaikka oli kaupungin ulkopuolella. Valitettavasti työpaikka oli yrityskeskittymässä, jossa ei asuntoja ollut.

Eikö pääkaupunkiseudulla työmatkoihin nimenomaan mene paljon aikaa? Itse asun nykyisellä paikkakunnalla ns. maaseudulla omakotitalossa, mutta silti ajan työpaikalle keskustaan 15 minuutissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös