Playoffs 2017 välierät: SaPKo – Espoo United

  • 31 479
  • 181

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Silloinhan sarja on vasta 2-0 sapkolle. Sarja katkeaa vasta neljästä voitosta. Yllättävän suurta optimismia havaittavissa Savonlinnalaisten analyyseistä. Peli oli omasta mielestä tasainen ja EUlla oli vähemmän ongelmia Sapkon kanssa kun Hermestä vastaan. EUlla on vielä mahdollisuus hävitä kaksi peliä Savonlinnassa ja ratkasta sitten game sevenissä.
Yllättävän suurta optimismia on se, että tässä 2-0 tilanteessa sarja vielä kääntyisi EU:lle. Eka erää lukuun ottamatta SaPKo oli selvästi niskan päällä. No, katsellaan...
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ihan alkuun huomautus, että minä EN ole Savonlinnasta, enkä tule koskaan olemaankaan. Synnyin, elän ja kuolen Hakalissa.

Mutta itse asiaan. Keupan sauma oli ensimmäisessä kotipelissä, kun se kääntyi tappioksi jatkoerissä, niin eväät oli syöty ja loput kaksi peliä suht selviä.
Tässä sarjassa EU taisteli ensimmäisessä pelissä voitosta, mutta katkera tappio viime sekunneilla. Jos toinen peli menee Sapkolle yhtä kitkerästi, niin vaikuttaa henkisellä puolella vielä enemmän kuin joku 1-4 tappio. Tottakai 0-2 tilanteesta voi hyvinkin nousta ja EU on keupaa numeroa kovempi joukkue, mutta silti uskon seuraavan pelin ratkaisevan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Hei porukat, yksi ihan pieni ja aika helposti toteutettavissa oleva pyyntö. Kirjoittakaa SaPKo niin kuin se kirjoitetaan eli SaPKo.
Minä lupaan olla kirjoittamatta esPoOuniTeD. Ette te kirjoittanut Liigan puolellakaan hiFk tai tPS.

Itse sarjassa en näe, että olisi ratkaistu vielä mitään, tai että ratkaistaisiin seuraavassakaan. Edelleen - kun summeri soi neljännen voiton merkiksi toiselle, niin sarja on poikki.
Ei silti ole mitään syytä olla uskomatta omiin. Eilen ensimmäistä kymmentä minuuttia lukuunottamatta SaPKo oli se kumpi hyökkäsi paremmin ja aktiivisemmin. Molemmat toki puolustivat hyvin.
Mikäli pystytään jatkossakin puolustamaan noin ja jättämään EU 0-2 maaliin, niin eiköhän runkosarjassa selkeästi eniten maaleja tehnyt joukkue jotakuinkin samaan pysty.
Ei näitä tarvitse käsittää minään ylimielisyytenä koska siitä ei ole kyse, tuossa vain tosiasioihin pohjaten syitä miksi savolaisilla on luotto omiin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Onhan tuo kyllä yksi huonoimpia seuran nimiä, kun pitää kieli keskellä suuta kirjoitella isoja ja pieniä kirjaimia sekaisin. Varmaan nimi tullut jostain Pallokotkista. Tuskin kuitenkaan kerhosta. Ehdotankin nimien runkosarjanvoittaja, savolaiset tai vastustaja käyttämistä mielipahan välttämiseksi;-)
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Noh....annan kuitenkin sen paskimman seuranimen tittelin ylivoimaisella erolla kaikkii muihin tämän sarjan vastakumppanille. Akatemia Jyväskylästä hoppeelle ja ronssia ei jaeta kun kaikki muut kuitenkin jollain tapaa muistuttavat nimeltään lätkäjoukkuetta. Tämä ei tosin miltään osin liity tähän välieräsarjaan.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
joo, taas mennään... eikös niin että mitä vanhempi seura sitä parempi nimi. Väsynyttä.

En nyt vielä ole nähnyt että esim Ifk:n kannattajat olis jotenkin erityisen herkkiä miten sen seuran nimen kirjoittaa. Mutta aina ihmetellyt miten herkkiä nuo savolaiset on että oma seura on oikein kirjoitettu. Tärkeintä kai että jengi ymmärtää sanoman.
Eihän oikeenkirjoituksen kyttääminen kiellettyä ole mutta enpä itse jaksa vaivata moisella asialla muistiani, eli miten kaikkien seurojen lyhenteet pitää kirjoittaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jos seuran oikein kirjoittaminen on iso ongelma niin elämä on muutenkin varmaan äärimmäisen helppoa. Pyysin vaan, että se kirjoitettaisiin oikein koska se ihan oikeasti ei ole kovinkaan vaikeaa. Mutta jos se on hankalaa niin antaa olla, kirjoittakaa miten haluatte.
 
Helppo muistisääntö kirjoitusasusta on konsonantit isolla ja vokaalit pienellä. Tietysti pitää tietää noiden keskinäinen ero.
Vieläkö siellä Espoon hallin parkkipaikkahinnat on yhtä julmat kuin muutama vuosi sitten vai onko niitä kohtuullistettu tai jopa lopetettu maksujen kerääminen?
 
Oma suosikkini on JYP, mutta jos jollekin on JyP, JyP Ht, Non smoking team tai jtn, niin samapa tuo. SaPKo mikä Sapko luulis riittävän, ellei ole jokin kansakoulunope
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Helppo muistisääntö kirjoitusasusta on konsonantit isolla ja vokaalit pienellä. Tietysti pitää tietää noiden keskinäinen ero.
Vieläkö siellä Espoon hallin parkkipaikkahinnat on yhtä julmat kuin muutama vuosi sitten vai onko niitä kohtuullistettu tai jopa lopetettu maksujen kerääminen?
Nyt on parkkeeraaminen vapaata, joten tervetuloa SaKPon kannattajat! Espoossa on tosin tullut metri lunta yöllä ja ellei se sula, saattaa homma olla aika sekaisin.
Pelit saatiin käyntiin Savonlinnassa ja EU oli loppuun asti pelissä mukana. Hyvä niin. Tänään nähdään, millaiseen lentoon on Raimo saanut pojat houkuteltua. Usko omiin on kova ja sarja on toivottavasti tasan myöhemmin illalla. Perjantain kunniaksi olisi kiva nähdä myös SaKPon kannattajia paikalla, mutta ei perjantai sentään mikään lauantai ole.
 
Harkitsin lähteväni tähän peliin, mutta luontainen laiskuus ja mukavuudenhalu vie voiton. Katselen siis Fanseatilta pelin, vaikka ei olisi pelipaikalle kuin 60km matkaa. Varmasti on tulossa tiukka peli, asettaisin EU:n pieneksi suosikiksi tässä pelissä. Mutta marginaalit ovat varmasti pienet. Parempi voittakoon, mikäli se on SaPKo.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Jännä ilta varmaan tänään luvassa. SaPKolla olisi hieno paikka kairata otteluvoitot 2-0 ja kun joku tuolla aiemmin mainitsi että se olisi aika ratkaiseva isku tähän sarjaan niin olen samaa mieltä. Vaikea kuvitella SaPKon ottavan 2-0 tilanteesta neljää kertaa pataan, tietty ainahan se on mahdollista.

Sitten tähän spelling contest-kisaan. Itse väänsin tästä samasta aikoinani Sportin fanien kanssa joilla oli helvetin huono näppäimistönkäyttötaito ja siitä heille huomautin koska olen kusipäinen luonne pohjiltani. Se kiista olisi jatkunut hamaan tappiin ja päätin vetäytyä. Nyt kun vuosia on vierähtänyt olen ymmärtänyt että syy SaPKon oikeinkirjoitukseen ei olekkaan välttämättä jannujen oikeinkirjoitustaidossa vaan ennemminkin toisen joukkueen kunnioituksen puutteesta. Itse yritän aina kirjoittaa joukkueiden nimet silleen kun ne pitääkin eli isoja ja pieniä kirjaimia löytyy(tosin tulee virheitä mullekkin varsinkin jurrissa). Paljonkos tuossa nyt aikaa menee näpräillessä(ei mulla oo kiire minnekkään)?

Espoo United lyhyemmin EU on vielä nuori joukkue, vasta perustettu. On ymmärrettävä että ei siellä kaikilla faneilla ole ymmärrystä ja kunnioitusta esimerkiksi jollekin itä-rajan SaPKolle varsinkin jos turpiin tulee kaukalossa. Uskon ja toivon että se SaPKo menee sitten oikein kun teidän joukkueella on perinteet, vuosia takana ja jokunen pyttykin vitriinissä. Mutta siihen asti lyrikoikaa vapaasti miltä tuntuu isolla ja pienellä, ainoa että yrittäkää edes saada ne kirjaimet oikeaan järjestykseen. Se palauttaisi uskon espoolaiseen lyrikkaan!
 
Viimeksi muokattu:
Jännä ilta varmaan tänään luvassa. SaPKolla olisi hieno paikka kairata otteluvoitot 2-0 ja kun joku tuolla aiemmin mainitsi että se olisi aika ratkaiseva isku tähän sarjaan niin olen samaa mieltä. Vaikea kuvitella SaPKon ottavan 2-0 tilanteesta neljää kertaa pataan, tietty ainahan se on mahdollista.

Sitten tähän spelling contest-kisaan. Itse väänsin tästä samasta aikoinani Sportin fanien kanssa joilla oli helvetin huono näppäimistönkäyttötaito ja siitä heille huomautin koska olen kusipäinen luonne pohjiltani. Se kiista olisi jatkunut hamaan tappiin ja päätin vetäytyä. Nyt kun vuosia on vierähtänyt olen ymmärtänyt että syy SaPKon oikeinkirjoitukseen ei olekkaan välttämättä jannujen oikeinkirjoitustaidossa vaan ennemminkin toisen joukkueen kunnioituksen puutteesta. Itse yritän aina kirjoittaa joukkueiden nimet silleen kun ne pitääkin eli isoja ja pieniä kirjaimia löytyy(tosin tulee virheitä mullekkin varsinkin jurrissa). Paljonkos tuossa nyt aikaa menee näpräillessä(ei mulla oo kiire minnekkään)?

Espoo United lyhyemmin EU on vielä nuori joukkue, vasta perustettu. On ymmärrettävä että ei siellä kaikilla faneilla ole ymmärrystä ja kunnioitusta esimerkiksi jollekin itä-rajan SaPKolle varsinkin jos turpiin tulee kaukalossa. Uskon ja toivon että se SaPKo menee sitten oikein kun teidän joukkueeella on perinteet, vuosia takana ja jokunen pyttykin vitriinissä. Mutta siihen asti lyrikoikaa vapaasti miltä tuntuu isolla ja pienellä, ainoa että yrittäkää edes saada ne kirjaimet oikeaan järjestykseen. Se palauttaisi uskon espoolaiseen lyrikkaan!

Espoossa ollaan kuulemma niin rikkaita, ettei niiden tarvi osata kirjoittaa oikein. Ja hei, nehän ovat myös melkein helsinkiläisiä. Sieltä "karuilta omakotitaloalueilta" nousee muutenkin lähinnä puhevikaisilta kuulostavia oman elämänsä räppäreitä, joten tuskin kannattaa kirjoituksen lisäksi odottaa lausumiseltakaan liikoja. :D

Mutta varmaan mukavan kuuma peli tiedossa tänään. Jos Helsingin ja Tampereen ottelut ratkeavat hyvissä ajoin, niin saatan silmäillä fanseatilta EU-SaPKoakin.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Kukas onkaan keksinyt näin omituisen lyhenteen kuin SaPKo ? Miksi HPK ei ole HäPKo? Siksikö, että se ei ole savolainen seura?

Taitaa takana olla savolainen oveluus ja pilkan&kiusanteko. 'Eiväthän ne osaa edes oikeinkirjoitusta'. Kehevelit.
 

NatKingCole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoin kilpailu
Kylläpä tässä eU:n kannattajien kirjoittelussa tämä savolaisuus nostetaan jokaisen valitettavan asian alkusyyksi. Täytyy olla melkoinen asennevamma tätä Suomen itäistä kolkkaa kohtaan. Minä olen asunut Savossa ja myös siellä etelässäkin (jossa en muuten henk.koht. kovin kummoisesti viihtynyt) ja se antaa vähän perspektiiviä, miten asiat missäkin päin ovat ja mitä on savolaisuus tai uusmaalaisuus. Kannattaisikohan välillä käydä tutustumassa elämään niiden kehien ulkopuolellakin?

Ja onhan liigassakin KalPa ja SaiPa tai KooKoo. Ei sillä, että mulle olis niin väliä miten muuten SaPKon kirjoitatte, kunhan edes tuo otsikko saatiin kuntoon :)
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Kukas onkaan keksinyt näin omituisen lyhenteen kuin SaPKo ? Miksi HPK ei ole HäPKo? Siksikö, että se ei ole savolainen seura?

Taitaa takana olla savolainen oveluus ja pilkan&kiusanteko. 'Eiväthän ne osaa edes oikeinkirjoitusta'. Kehevelit.
No tämä! Sieltä tuli viiltävä analyysi. Sanoit hienosti että oveluus, pilkka, kiusanteko ja siihen kun lisää kierouden ja se että ollaan saakelin hyviä/taitavia niin siinä löytyy syy miksi SaPKo pistää verkot tötterölle. Ja voittaa todennäköisesti tänäänkin.

PS: Toi Kehevelit on loistava! Olin jo melkein unohtanut koko sanan. Kiitos muistutuksesta!
 
Olen jo pitkään ymmärtänyt, miksi savolaisia halutaan aina pikkaisen mollata. Syy on kateus. Savolaiset ovat viisaita ja vaatimattomia, siksi niin kauniita.
Jos SaPKo voittaa jommankumman seuraavista peleistä, niin sitten luottoni kasvaa siihen, että tämä sarja klaarataan. Loppuohjelma matkoineen on kevyempi SaPKolle kuin EU:lle.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
No perkele, piti ihan ajan henkeen muuttaa tuo allekirjoitustekstikin.

SaPKo on tänään muuten samassa kokoonpanossa kuin keskiviikkonakin mutta 13. hyökkääjä on vaihtunut Kassusta toiseen ja nyt siellä on Elo mukana.
EU:lla jotain muuttunut mutta en saa mieleeni mitä, enkä jaksa mennä setvimään. Ylönen ei tainnut keskiviikkona pelata?

Tänään ensimmäinen mielenkiinto kohdistuu siihen alkaako peli kuten keskiviikkona kun SaPKo oli täysin telineissä ja suorastaan kusessa.

Tärkeä alustus, tuomarit: Jukka Virta - Mika Levänen, mutta kierous löytyy linjatuomariparista jossa Juha Savolainen tuomitaan varmasti savolaiseksi jos viheltää yhdenkin pitkän väärin.
Jos nyt keskiviikkona annoin päätuomareille OK tunnustuksen niin linjatuomareille ei yleensä Mestiksessä tarvitse antaa kuin lampaan persettä. Katotaan miten mutkattomasti aloittaminen tänään käy.

Eka kymppi 0-0 tai 0-1 niin SaPKo ottaa toisen kiinnityksen.
 
Kylläpä tässä eU:n kannattajien kirjoittelussa tämä savolaisuus nostetaan jokaisen valitettavan asian alkusyyksi. Täytyy olla melkoinen asennevamma tätä Suomen itäistä kolkkaa kohtaan. Minä olen asunut Savossa ja myös siellä etelässäkin (jossa en muuten henk.koht. kovin kummoisesti viihtynyt) ja se antaa vähän perspektiiviä, miten asiat missäkin päin ovat ja mitä on savolaisuus tai uusmaalaisuus. Kannattaisikohan välillä käydä tutustumassa elämään niiden kehien ulkopuolellakin?

Ja onhan liigassakin KalPa ja SaiPa tai KooKoo. Ei sillä, että mulle olis niin väliä miten muuten SaPKon kirjoitatte, kunhan edes tuo otsikko saatiin kuntoon :)

Pitäähän melkein helsinkiläisten periaatteessa (esi)kaupungissaan jollain kerätä sanoisinko urbaania uskottavuutta, vaikka sitten jankuttamalla matkittuun sävyyn savolaisista, karjalaisista tai muista ns junantuomista. Ja siltikään aamulla herätessä ei peilistä koskaan katso se stadilainen.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Meillä sanotaan, että helpommin saa siasta potkimalla poliisikoiran, kuin savolaisesta ihmisen. Mutta silti mieluummin siihen suuntaan kuin pääkaupunkiseudulle, jos jonnekin olisi Hakalista lähdettävä. Harmi kun tämä ei tule telkkarista, mutta maanantain peli tulee.
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Jotenkin nyt tuntuu, että kentällä tapahtuu liian vähän, kun lähdetään kirjoitusasusta kitisemään.

Harmi, etten nähnyt keskiviikon ottelua enkä luultavasti näe paljoakaan tämän illan koitoksesta. Ymmärsin kuitenkin, että EU:lla oli omat paikkansa ottelussa. Oikeastaan koko kauden ollaan vähän kärvistelty maalinteon kanssa, joten se pitäisi nyt saada parantumaan, mikäli finaaliin halutaan.

Mitä nyt tuohon Espooseen tulee, niin kyllähän meillä ihan hyvin menee (alla erinäisiä linkkejä kuntavertailuista):
Asukkaat vastasivat: Tämä on paras paikka asua Suomessa - katso topit ja flopit - Asuminen - Ilta-Sanomat
Tampere on Suomen paras paikka - katso miten muut kaupungit pärjäsivät
Uusi tulotaulukko julki: Suomen köyhimmät ja rikkaimmat kunnat

Meillä menee hyvin ja se näkyy.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Pitäähän melkein helsinkiläisten periaatteessa (esi)kaupungissaan jollain kerätä sanoisinko urbaania uskottavuutta, vaikka sitten jankuttamalla matkittuun sävyyn savolaisista, karjalaisista tai muista ns junantuomista. Ja siltikään aamulla herätessä ei peilistä koskaan katso se stadilainen.
Meillä pelistä katsoo, aika usein, miljonääri.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Mitä nyt tuohon Espooseen tulee, niin kyllähän meillä ihan hyvin menee (alla erinäisiä linkkejä kuntavertailuista):
FakeNews ! kyllä Espoossa huonosti menee vaikka töitä ja rahaa on.

Espoolainen Elo mukana Savolaisten joukkueessa. Nyt ne on istuttanut meikäläisiä niiden joukkoihin. Taitaa olla joku kiero juoni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös