Espoo Unitedin ikimuistoinen liiganousu

  • 38 080
  • 103

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

No jos keskustelun totaalinen kuoleminen on seesteisyyttä niin olkoon. Tai no, onhan täällä Hirvosta parissa viestissä kritisoitu...

Hieman provosoiva viesti, voisin jopa sanoa, mutta kiinnittäisin kuitenkin huomiota siihen, että tuo juttu on Jussin oman mediapropagandakoneiston helmen eli Marko Lempisen kirjoittama. Ja sen vuoksi olen todella ihmeissäni, miten Jussi on tuollaista antanut lehteen kirjoittaa. Yleensä Lempinen nyt on kirjoittanut vain ylistävää viestiä Jussista tai jotain, mitä Jussi haluaa vuotaa mediaan. Jussin maalaaminen katkeroituneeksi kiukuttelijaksi, jolla vaan on ilman päivänkään työntekoa tipahtanut miljoonaomaisuus, ei ole yhtään normaalia Lempistä.

Suosittelisin sinuakin lukemaan tuon jutun, koska nuo on kaikki ihan suoraan siitä. Enkä mä mitään myrkyttele, Jussi tekee sen ihan itse antamalla tällaisia juttuja julkisiksi.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
No jos keskustelun totaalinen kuoleminen on seesteisyyttä niin olkoon. Tai no, onhan täällä Hirvosta parissa viestissä kritisoitu...

Hieman provosoiva viesti, voisin jopa sanoa, mutta kiinnittäisin kuitenkin huomiota siihen, että tuo juttu on Jussin oman mediapropagandakoneiston helmen eli Marko Lempisen kirjoittama. Ja sen vuoksi olen todella ihmeissäni, miten Jussi on tuollaista antanut lehteen kirjoittaa. Yleensä Lempinen nyt on kirjoittanut vain ylistävää viestiä Jussista tai jotain, mitä Jussi haluaa vuotaa mediaan. Jussin maalaaminen katkeroituneeksi kiukuttelijaksi, jolla vaan on ilman päivänkään työntekoa tipahtanut miljoonaomaisuus, ei ole yhtään normaalia Lempistä.

Suosittelisin sinuakin lukemaan tuon jutun, koska nuo on kaikki ihan suoraan siitä. Enkä mä mitään myrkyttele, Jussi tekee sen ihan itse antamalla tällaisia juttuja julkisiksi.

Jutun on kirjoittanut Lempinen eikä Jussi ja toi on siten Lempisen omaa tulkintaa. Vähän sama kuin kirjoittaisin tähän, että nimimerkki E vaikuttaisi olevan vahingoniloinen, mikäli Jussin United projekti epäonnistuisi tai joutuisi vastatuuleen.

Itse en ole edes vahingoniloinen, ettei Rautio enää vaikuta espoolaisessa kiekkoskensessä. Olen vain iloinen.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Toinen itse asiassa ihan mielenkiintoinen seikka tuossa jutussa on, että Jussi yrittäisi hankkia GrIFK:n futispuolta Unitediin, mutta se ei nyt tähän ketjuun liity. Kai se Granikin Espooseen kuuluu, jos Espoosta ei halukasta tahoa löydy.
Hiukan ehkä hämmästelen miten vähälle huomiolle tämä huhu on jäänyt, sekä täällä että FF:n puolella. Salonoja ei tietenkään vahvistanut huhua, mutta puhui siitä että jalkapallo halutaan mukaan ja on jo aiemmin puhunut siitä, joten eiköhän se futis ole tulossa seuran valikoimaan tavalla tai toisella. Ja kaiken järjen mukaan ostokohde ei ole Honka jonka rahoituskuviot ovat sen verran hyvällä mallilla etteivät tarvitse uusia taustahahmoja.

Mutta jos Salonoja saisi Granin itselleen, ja saisi lisenssin pelata ykköstä (pelkän edustusjoukkueen pyörittäminen ei tuo lisenssiä), niin sehän olisi avoin sodanjulistus Honkaa kohtaan – lätkäpuolen hyökkäys jalkapallopuolta vastaan. Jolloin oltaisi aika lähellä tilannetta jossa Salonojan "kaikkien yhteinen ja yhteisöllinen seura" olisi saanut espoolaisen palloilun riitaisemmaksi kuin ehkä koskaan aiemmin.

Mielenkiintoista seurattavaahan se olisi, ja Hongan kannalta se voisi lopulta olla ihan hyväkin juttu. Tietynlainen potku persauksille joka saisi seuran kiristämään otettaan liigatasoiseksi. En nimittäin usko hetkenkään että Färid Ainetdin, joka sentän on ihan aito ja oikea liikemies, jäisi kakkoseksi Salonojalle kabinetin tai kentän puolella.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hieman provosoiva viesti, voisin jopa sanoa, mutta kiinnittäisin kuitenkin huomiota siihen, että tuo juttu on Jussin oman mediapropagandakoneiston helmen eli Marko Lempisen kirjoittama. Ja sen vuoksi olen todella ihmeissäni, miten Jussi on tuollaista antanut lehteen kirjoittaa. Yleensä Lempinen nyt on kirjoittanut vain ylistävää viestiä Jussista tai jotain, mitä Jussi haluaa vuotaa mediaan.
On täysin sun omaa tulkintaa, että Lempinen on joku Jussin mediapropagandakoneiston helmi. Tietääkseni se on vaan toimittaja, joka pyrkii tekemään juttuja, ja saa varmaan haastiksia Jussilta, kun ei ole hirveämmin kussut koiville. Jos sulla on toisenlaista faktaa, niin tarjoa se. Ja tosiaan oli provosoiva viesti. Toivoisin hartaasti, että katoaisit täältä palstalta, kun et ole Unitedin fani, pikemminkin vihamies - ilkeämielinen sellainen. Mutta aina ei saa mitä haluaa. Ja kyllähän sitä pettyi, kun luuli tämän saman vanhan jauhamisen jo lakanneen... Tai jos on pakko tulla taas tänne huutelemaan, niin sulla olisi edes jotain uutta jauhettavaa.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Tai jos on pakko tulla taas tänne huutelemaan, niin sulla olisi edes jotain uutta jauhettavaa
eikös "yleisen jääkiekkokeskustelun" -puolelle perustettu näiden vihaajien oma ketju joten tässä nyt lienee ns lipsuttu väärään ketjuun.
On se kovaa mielensäpahoittajilla kun asiat ei mene kuten itse tahtoo.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Itseäni ihmetyttää tuo Granin perään haikailu muutenkin. Ensin olisi hyvä todistaa, että monilajiseura toimii junnuista lähtien. Tällä tavalla on vastaisuudessa helpompi houkutella uusi lajeja sekä seuroja mukaan. Kun tämä on todistettu pitäisi keskittyä espoolaisiin seuroihin, kuten FC Espoo ja Honka jalkapallopuolella. Oliko sähly tarkoitus myös tarkoitus saada mukaan? Siinä tapauksessa Oilers tai Indians olisi oikea kohde. Jos tämä homma saadaan oikeasti toimimaan, siirtyvät lahjakkaimmat yksilöt meille eikä yksikään (tai ainakaan) espoolainen aloita kiekkoilua Granissa. Tämähän tarkoittaa sitä, että koko seura näivettyy pois tai vaihtoehtoisesti fuusioituu isomman kanssa, koska Granissa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi ihmisiä tuollaisen seuran pyörittämiseen. Nyt Grani on jotain kiekkokoulua lukuunottamatta pystyssä ainoastaan siksi, että hommat on Espoossa hoidettu heikosti.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Itseäni ihmetyttää tuo Granin perään haikailu muutenkin. Ensin olisi hyvä todistaa, että monilajiseura toimii junnuista lähtien. Tällä tavalla on vastaisuudessa helpompi houkutella uusi lajeja sekä seuroja mukaan. Kun tämä on todistettu pitäisi keskittyä espoolaisiin seuroihin, kuten FC Espoo ja Honka jalkapallopuolella. Oliko sähly tarkoitus myös tarkoitus saada mukaan? Siinä tapauksessa Oilers tai Indians olisi oikea kohde. Jos tämä homma saadaan oikeasti toimimaan, siirtyvät lahjakkaimmat yksilöt meille eikä yksikään (tai ainakaan) espoolainen aloita kiekkoilua Granissa. Tämähän tarkoittaa sitä, että koko seura näivettyy pois tai vaihtoehtoisesti fuusioituu isomman kanssa, koska Granissa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi ihmisiä tuollaisen seuran pyörittämiseen. Nyt Grani on jotain kiekkokoulua lukuunottamatta pystyssä ainoastaan siksi, että hommat on Espoossa hoidettu heikosti.
Menee nyt ohi palstan aiheen, mutta Honka ei varmasti mukaan lähde. FC Espoo sen sijaan voi olla hyvinkin mahdollinen...
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
En ymmärtänyt @The Nikkari n viestiä lainkaan; aivan kuin ihmisille merkitsisi joku hallinnollinen raja Espoon ja Kauniaisten välillä jotakin. Ok, Granin puolella ehkä joillekin merkitsee mutta Espoossa olen kuullut tuollaista puhetta ainoastaan joiltakin paikallispoliitikoilta. Itse asun noin kilsan päässä Granin rajasta ja huomattavasti läheisemmäksi koen sen takia Granin kuin vaikkapa jonkun Espoonlahden alueen.

Sinänsä ketjussa ei ole jäljellä enää montaakaan viestiä jotka liittyisivät otsikkoon joka sekin taitaa olla lähinnä parodiaa. Olisiko aika sulkea?
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Menee nyt ohi palstan aiheen, mutta Honka ei varmasti mukaan lähde. FC Espoo sen sijaan voi olla hyvinkin mahdollinen...

Käsittääkseni FC Espoolla on virityksiä kesken toisen isomman rahoittajan kanssa tällä hetkellä. En tunne FC Espoon toimintaa kovin hyvin, mutta joukkue on käsittääkseni hyvin vahvasti sidoksissa Leppävaaraan, eikä halua sieltä mihinkään - Jussi taas ainakin lausuntojensa mukaan haluaisi jalkapallojoukkueen nimen omaan Tapiolan urheilupuistoon, koska se on Jussin toiminnan keskiö ja se alue, jolle Jussi investoi.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Moderaattorit:

Voisiko tämän ketjun sulkea tai ainakin vaihtaa nimeä? Ketjun nimi perustui uutisankkaan. Kun nousu n vuoden päästä tapahtuu, siitä keskusteluun voinee perustaa uuden ketjun.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
En ymmärtänyt @The Nikkari n viestiä lainkaan; aivan kuin ihmisille merkitsisi joku hallinnollinen raja Espoon ja Kauniaisten välillä jotakin. Ok, Granin puolella ehkä joillekin merkitsee mutta Espoossa olen kuullut tuollaista puhetta ainoastaan joiltakin paikallispoliitikoilta. Itse asun noin kilsan päässä Granin rajasta ja huomattavasti läheisemmäksi koen sen takia Granin kuin vaikkapa jonkun Espoonlahden alueen.
Viesti oli, että Kauniaisissa ei ole tarpeeksi asukkaita. Löysin netistä luvun 9035. Suomalaisten keskimääräinen elinajanodote on 81,3 vuotta. Tämä merkitsee, että Kauniaisissa asuu keskimäärin 111 henkilöä ikäluokkaa kohti. Tuo ei riitä millään monen lajin seurojen pyörittämiseen. Mikäli asiat hoidettaisiin Espoossa hyvin, ei tarvitsisi mennä kauniaisiin harrastamaan. Näin ollen GrIFK kuihtuisi pois. Tilanne on tietysti hypoteettinen, koska Espoosta on helppo mennä Kauniaisiin harrastamaan ja päinvastoin. Tällä hetkellä useampi Espoolainen harrastaa urheilua GrIFK:ssa kuin päin vastoin. Jos asiat hyvin hoitamalla nuo luvut tasoittuisivat, lakkaisi GrIFK hyvin nopeasti olemasta.

Mainitaan tähän vielä, että minulla ei ole mitään Kauniaisia, siellä asuvia tai GrIFK:ta vastaan. Pointtini oli lähinnä se, että asioiden ollessa hyvällä tolalla Espoossa, ei GrIFK:n organisaatiota tarvitsisi millään tavalla kosiskella hommaan mukaan, vaan se tapahtuisi automaattisesti. Toki "vuotoa" varmasti tapahtuisi myös muihin PK-seudun joukkueisiin.

Ehdotan, että jatkamme yksityisviesteillä, mikäli haluat kommentoida tai kysyä jotakin.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Nyt kun джокер jatkaa ainakin seuraavat viisi vuotta Venäjällä, lienee entistä todennäköisempää että EU nostetaan lähivuosina Liigaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Nyt kun джокер jatkaa ainakin seuraavat viisi vuotta Venäjällä, lienee entistä todennäköisempää että EU nostetaan lähivuosina Liigaan.
Luulisi olevan aika paljon etuja Liigalle parillisesta joukkuemäärästä ja kahdesta pääkaupunkiseudun joukkueesta. Kaudelle 18-19 nousu antaisi aikaa ja tavoitteita monelle nyky-Unitedin pelaajalle kehittyä potentiaaliseksi liigapelaajksi.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Luulisi olevan aika paljon etuja Liigalle parillisesta joukkuemäärästä ja kahdesta pääkaupunkiseudun joukkueesta. Kaudelle 18-19 nousu antaisi aikaa ja tavoitteita monelle nyky-Unitedin pelaajalle kehittyä potentiaaliseksi liigapelaajksi.

Toisaalta uskoisin EUssa jo tällä hetkellä olevan ainakin pari kentällistä liiga materiaalia loput voisi korvata vanhojen miesten kotiuttamisella jne. Joten ei ole mahdotonta nousu ensi kaudellekkaan. Tuskin tällä tämänhetkisellä pelaajabudjetilla ja kokoonpanolla ligaa pelattaisiinkaan edes vaikka noustaisiin myöhemmin.

Myös mestiksen kannalta olisi ehkä hyvä ettei tarvitsisikaan pudottaa joukkuetta alaspäin jos EU nousee.
 

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suora lainaus Liigahallituksen puheenjohtajalta: " Varmasti suomalainen jääkiekko tarvitsee kaksi joukkuetta pääkaupunkiseudulta."
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toisaalta uskoisin EUssa jo tällä hetkellä olevan ainakin pari kentällistä liiga materiaalia
Tällähetkellä liigakelpoisia ainakikin pari kentällistä?
Mun mielestä liigakelpoisia:
-Hirso (jos vaan ylipäätään olis pelikelpoinen)
-Tirronen
-Tikkinen
-Veistola
-V.Westermarck

Sitten ehkä Tarkkanen, F.Westermarck, Kaijomaa menis jossain täyteroolissa. Miksi ei jopa Elgbacka?

Ehkä tulevaisuudessa liigakelpoisia:
-Oksanen
-Uomala
-Iisakka
-Nisula

Kivilahti tuntuu olevan liian usein pimennossa ja onko sitten tarpeeksi hyvä kuitenkaan liigaseuran kärkikentällisiin? Santala ja Piispanen on hyviä mestiksesessä mutta onko tarpeeksi hyviä liigassa? Puhakan pörrääminen on melko aikaansaamatonta ja Mobergin taso on ollut pettymys, eivät ainakaan tällä hetkellä ole mitenkään liigatasoa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
No tuo pari kentällistä liigatasoisia pelaajia on kyllä aika kaukaa haettua. Ei siellä ainakaan yhtään kahden ensimmäisen kentällisen kavereita ole. Organisaatiokaan ei missään nimessä ole liigakelpoinen. Vähintään vuosi lisää Mestistä, mieluummin kaksi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No tuo pari kentällistä liigatasoisia pelaajia on kyllä aika kaukaa haettua. Ei siellä ainakaan yhtään kahden ensimmäisen kentällisen kavereita ole. Organisaatiokaan ei missään nimessä ole liigakelpoinen. Vähintään vuosi lisää Mestistä, mieluummin kaksi.
Mun mielestä asia on niin, että tässä vaiheessa on turha miettiä liiganousua. Jos sinne oltasiin menossa ensi kaudeksi, niin joukkue pitäisi alusta asti olla rakennettu liigaan. Ja se rakennustyö on pitänyt aloittaa jo ennen joulua. Liigaan mentäessä ei ole varaa antaa samalla tavalla tasoitusta kun tälle kaudelle jouduttiin antamaan kun joukkuetta alettiin kasaamaan vasta kun merkittävä osa pelaajista oli jos sopimuksensa tehneet.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Mun mielestä asia on niin, että tässä vaiheessa on turha miettiä liiganousua. Jos sinne oltasiin menossa ensi kaudeksi, niin joukkue pitäisi alusta asti olla rakennettu liigaan. Ja se rakennustyö on pitänyt aloittaa jo ennen joulua. Liigaan mentäessä ei ole varaa antaa samalla tavalla tasoitusta kun tälle kaudelle jouduttiin antamaan kun joukkuetta alettiin kasaamaan vasta kun merkittävä osa pelaajista oli jos sopimuksensa tehneet.
Mä oon samaa mieltä ja lisäisin vielä että ei näillä yleisömäärillä vielä kannata suunnitella liigaan menemistä. Onhan tässä kauden mittaan huomannut et jengi alkaa pikkusen lämpenee unitedille, mut sanoisin et minimissään vuosi vielä mestistä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Milloin olisi oikea hetki nousta Liigaan? Oikea vastaus: heti kun siihen on pieninkin mahdollisuus. Jos se mahdollisuus aukeaa jo ensi kaudeksi, niin täysiä päin!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Milloin olisi oikea hetki nousta Liigaan? Oikea vastaus: heti kun siihen on pieninkin mahdollisuus. Jos se mahdollisuus aukeaa jo ensi kaudeksi, niin täysiä päin!
No joo. Tämä on kyllä totta. Toivon kuitenkin, että se mahdollisuus tulisi 2-3 vuoden mestisseikkailun jälkeen.

Liigan kiinnostus varmasti nousi Jokereiden jäädessä KHL:ään viideksi vuodeksi. Eri asia on sitten onko sitä sarjaa olemassa vielä parin vuoden jälkeen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä oon samaa mieltä ja lisäisin vielä että ei näillä yleisömäärillä vielä kannata suunnitella liigaan menemistä. Onhan tässä kauden mittaan huomannut et jengi alkaa pikkusen lämpenee unitedille, mut sanoisin et minimissään vuosi vielä mestistä.
En usko, että yleisömäärät tulee kummemmin nousemaan tuolla mestiksessä, vaikka peli olisikin hyvää. Panokset ovat liian pienet liigameininkiin tottuneelle rivikatsojalle. Mutta organisaatio kehittyy varmasti, joten ei vuosi mestistä pahaakaan tekisi. Pelaajien suhteen en näe mestiksessä oleilua kovin tarpeellisena. Jos mestiksessä onnistuu jonkun Suomelan tapaisen helmen leipomaan ilmoille, se kyllä pelannee loppukauden jossain toisessa liigajoukkueessa. Kotikaupunkia on kiva edustaa, mutta kyllä kaikki nuoret pelaajat mielummin pelaa liigaa. Kärkiosaaminen haalitaan joka tapauksessa liigamarkkinoilta, joten uskon mahdollisen liiga-unitedin kahlaavan läpi noita espoolaistaustaisia liigapelaajia runkopelaajikseen. Mutta tietänevät parhaiten Unitedin suunnalla milloin on paras aika haikailla liigan suuntaan.

Omista itsekkäistä syistä toivoisin nousua jo ensikaudeksi. Mikäli nuori organisaatio ei mene siitä solmuun. Pääosin siitä syystä, että tahtoisin päästä jälleen katselemaan liigakiekkoa. Kuluneen vuoden liigatapahtumat ovat olleet täysin yhdentekeviä, kun ei ole joukkuetta jota kehtaisi kannattaa.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Yleisöä Jukureiden pelejä Mestiksessä kävi katsomassa n 1.5 K ja nyt sitten Liigassa yli 3.5 K. Mikä on sitten siellä uutuuden viehätyksen vaikutus ? aika näyttää.

Espoossa kannattaisi mennä vielä vuosi Mestistä jotta osasta nyky pelaajista saadaan Liiga-kelpoisia. Lisäksi sopimukset ja sponssikuviot voidaan rakentaa 2018 Liiga-kautta ajatellen.

Liiga-joukkueesta: Mestiksen kärki pelaaja kestää vertailun Liigan keskiverto pelaajaan, kunhan rooli sopii. Onhan se nähty monen monta kertaa kun Liigasta tulee joku hakemaan peliaikaa Mestiksestä niin ei välttämättä mikään kunnon vahvistus olekkaan.
Se että onnistuu Liigassa/Mestiksessä on monen tekijän summa. Oman onnistumisen lisäksi riippuu pelikavereista ja peli-systeemistä. Tällä nyky EU:n pelitavalla kenestäkään ei tule pistepörssin voittajaa. Mutta sehän ei olekkaan tärkeintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös