Lukon fanitoiminta ja -matkat 2016–2017

  • 19 861
  • 100

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Hienoa, että olet jostakin onnellinen. Kaiketi osallistuit edes taputuksiin?

Ihmeellistä vähättelyä Raumam Bojista joka puolella. Kaikilla meillä tietenkin mielipide saa olla.
Juu. Maaleille taputan pari kertaa. Ja välillä jopa intoudun huutamaan tuomareille.

Mitä se sulle kuuluu miten minä pelejä seuraan? Se, etten todellakaan laula peleissä, ei pitäisi kuulua kenellekään muulle kuin minulle.
Mun mielestä jokainen saa katsoa ja kannustaa miten tykkää. Ei ole oikeaa eikä väärää.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Itse nostan hattua RB:n Raumalle tuomasta fanikulttuurista ja toivon sen edelleen vain kasvavan ja vahvistuvan. Tämän kauden Lukon räpellys on vaan koetellut kaikkia Lukko yhteisön jäseniä. Raumankin halliin kaivataan meteliä ja laulua, se tuo tunnelmaa halliin ja on osa syy miksi jotkut haluavat tulla peliin. Fanit ovat oleellinen osa jääkieekko businesta ja siksi myös heidän ääntä on hyvä seuran kuunnella. Kaikista kommenteista jotka RB on tuonut esille en ole samaamieltä mutta ei tarvitsekkaan,
Uskon tilanteen korjautuvan kun taas ruvetaan saamaan voittoja ja hyvää ja taistelevaa otetta kentälle, myös pikkuisen väriä kaivataan jolla sytytetään yleisö.

Toivon että joukkuetta ei jätetä näinä vaikeina aikoina, se ei auta Lukkoa uuteen nousuun.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Juu. Maaleille taputan pari kertaa. Ja välillä jopa intoudun huutamaan tuomareille.

Mitä se sulle kuuluu miten minä pelejä seuraan? Se, etten todellakaan laula peleissä, ei pitäisi kuulua kenellekään muulle kuin minulle.
Mun mielestä jokainen saa katsoa ja kannustaa miten tykkää. Ei ole oikeaa eikä väärää.

En mä pahalla tarkoittanut, ainakaan niin yrittänyt. Tietenkin asia on sinun asia miten kannustat.

Ja myös Se on totta, että kaikki kannattaa tavallaan.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Ruudlkta tänään seurasin Lukko - Ipa. Missä helvetissä olivat Raumam Bojat ja muut Lukon fainit. Kauden tärkein ottelu ja Ruudun selostajankin mukaan ainoat kuuluvat olivat Ilves-fanit - ja tv-lähetyus vahvisti. HÄH... Selvyyden vuoksi mulla matkaa 170km-... Haloo Raumam Bojat! Ettehän Te ole glory Huntereita, juuri TE?
 

Ikifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ruudlkta tänään seurasin Lukko - Ipa. Missä helvetissä olivat Raumam Bojat ja muut Lukon fainit. Kauden tärkein ottelu ja Ruudun selostajankin mukaan ainoat kuuluvat olivat Ilves-fanit - ja tv-lähetyus vahvisti. HÄH... Selvyyden vuoksi mulla matkaa 170km-... Haloo Raumam Bojat! Ettehän Te ole glory Huntereita, juuri TE?
Sitä minäkin ihmettelin Ruudun välityksellä, että missä oli Lukon kannustus, hyvin hiljaista oli Lukon kannustaminen. Oli kuitenkin kyseessä kauden tärkein ottelu tähän mennessä ja tähän otteluun taisi kaatua nyt Lukon play off-mahdollisuudet. Hyvä kannustus on sama kuin kuudes kenttäpelaaja. Minulla matkaa Raumalle vain 55 km, mutta aina kun Lukon otteluissa olen käynyt, olen huutanut ääneni käheäksi ja taputtanut paljon muutenkin kuin Lukon maaleille ja aina olen ihmetellyt ihan pikkupojasta asti, että miten hiljaista varsinkin siellä pääkatsomossa on ja on vaikea saada porukkaa mukaan kannustamiseen. Ja se on yksi suuri syy, miksi tänäänkään en ollut ottelua paikan päällä katsomassa. Se, että Lukko pelaa jääkiekon Liigassa, on hieno asia, mutta ei itsestään selvyys, varsinkin, kun kyseessä on selvästi Liigan pienin paikkakunta ja vieläpä kahden muun Liiga-joukkueen puristuksessa maantieteellisesti, eli talousalue on varsin pieni. Parempaa kannustamista otteluissa kyllä toivoisin todella. Toki Rauma Boja tehneet tässä muutaman kauden hienoa työtä, mutta nyt sekin näyttää hiipuneen eikä muu osa katsomoista ole yhtynyt kannustukseen riittävästi eikä kannusta muutenkaan riittävästi:-( Toivottavasti tulevaisuudessa kannustaminen on parempaa ja ollaan porukalla ylpeitä Lukosta ja siitä, että ollaan sen kannattajia. Ja kyllä sitä kotiotteluissakin saa ja voi kannustaa, ei pelkästään vierasotteluissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta se on sanottava että ei tuollaista vierasfaniporukkaa ole Äijänsuolla nähty aikoihin kuin tänään oli. Jos koskaan. Kyllä nuo Ilveksen fanit huutaisivat kenet tahansa Äijänsuohon ja kaikkiin muihinkin soihin.
 

senilix

Jäsen
Kun tuollainen lauma tulee vieraspeliin kuin nyt Tampereelta, niin totta kai se näkyy ja kuuluu.

Jonkun verran ilmaisesti RB:n porukkaa oli paikalla ja jotakin siellä yritettiin, mutta vaisua oli. Ei ollenkaan sellaista kilpalaulantaa toisen päädyn kanssa kuin muutama vuosi sitten.
Onkohan uutuudenviehätys ohi ja hommasta tullut rutiinia?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kun tuollainen lauma tulee vieraspeliin kuin nyt Tampereelta, niin totta kai se näkyy ja kuuluu.

Jonkun verran ilmaisesti RB:n porukkaa oli paikalla ja jotakin siellä yritettiin, mutta vaisua oli. Ei ollenkaan sellaista kilpalaulantaa toisen päädyn kanssa kuin muutama vuosi sitten.
Onkohan uutuudenviehätys ohi ja hommasta tullut rutiinia?

Sitä minäkin ihmettelin Ruudun välityksellä, että missä oli Lukon kannustus, hyvin hiljaista oli Lukon kannustaminen. Oli kuitenkin kyseessä kauden tärkein ottelu tähän mennessä ja tähän otteluun taisi kaatua nyt Lukon play off-mahdollisuudet.

Tuota, joku aktiivi voi tulla asian asiantuntevammin kertomaan mutta itse joukoissa mukana huutaneena voin ainakin omalta kohdaltani sanoa, että joukkueen esitykset, seuran johdon epäammattitaidottomuus ja kannatusryhmän katsomotoiminnan muutosten vuoksi en itse ole niin aktiivisesti enään viitsinyt kohinalla olla siinä mukana huutamassa ja laulamassa. Miten monta kertaa muuten olet käynyt katsomassa pelejä takavuosina vieras-halleissa joissa RB on käynyt matkoilla? Yleensä siellä on hallit "otettu haltuun" koska kyseessä on vieras-peli ja ajomatkat...

Mutta se on sanottava että ei tuollaista vierasfaniporukkaa ole Äijänsuolla nähty aikoihin kuin tänään oli. Jos koskaan. Kyllä nuo Ilveksen fanit huutaisivat kenet tahansa Äijänsuohon ja kaikkiin muihinkin soihin.

On kyllä nähty ja useastikkin. TPS-kannattajat järjesti muutamia vuosia sitten ehkä vielä isomman. Helsingistä on takavuosina nähty kummaltakin joukkueen kannattajista isoja tulemisia ja muistaakseni lahdestakin tuli joskus iso sakki.
 

Ikifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota, joku aktiivi voi tulla asian asiantuntevammin kertomaan mutta itse joukoissa mukana huutaneena voin ainakin omalta kohdaltani sanoa, että joukkueen esitykset, seuran johdon epäammattitaidottomuus ja kannatusryhmän katsomotoiminnan muutosten vuoksi en itse ole niin aktiivisesti enään viitsinyt kohinalla olla siinä mukana huutamassa ja laulamassa. Miten monta kertaa muuten olet käynyt katsomassa pelejä takavuosina vieras-halleissa joissa RB on käynyt matkoilla? Yleensä siellä on hallit "otettu haltuun" koska kyseessä on vieras-peli ja ajomatkat...


Kuten totesin RB on tehnyt hienoa työtä tässä muutaman vuoden, niin kotikatsomossa kuin vieraissakin. Tarkoitin lähinnä, että "tavalliset katsojatkin" voisivat kannustaa enemmän, sillä katsomo on hyvin hiljainen varsinkin silloin, kun ei ole mitään erityistä faniporukkaa hallissa. Tuntuu, että monelle "tavallisellekin katsojalle" on vieraspaikkakunnalla helpompi antaa sitä kannustusta. Voisiko ajatella niin, että vieraspaikkakunnalla ei tarvitse hävetä niin paljon ja saa huudella vapaammin, kun ei tarvitse miettiä, onko joku tuttu vaikka työpaikalta, tai sukulainen, naapuri tai joku muu siellä hallissa kuuntelemassa ja näkemässä. Toki alkoholillakin voi olla vaikutusta, varsinkin jollain pitkällä vieraspelireissulla, jos porukalla on lähdetty.[/QUOTE]
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kuten totesin RB on tehnyt hienoa työtä tässä muutaman vuoden, niin kotikatsomossa kuin vieraissakin. Tarkoitin lähinnä, että "tavalliset katsojatkin" voisivat kannustaa enemmän, sillä katsomo on hyvin hiljainen varsinkin silloin, kun ei ole mitään erityistä faniporukkaa hallissa. Tuntuu, että monelle "tavallisellekin katsojalle" on vieraspaikkakunnalla helpompi antaa sitä kannustusta. Voisiko ajatella niin, että vieraspaikkakunnalla ei tarvitse hävetä niin paljon ja saa huudella vapaammin, kun ei tarvitse miettiä, onko joku tuttu vaikka työpaikalta, tai sukulainen, naapuri tai joku muu siellä hallissa kuuntelemassa ja näkemässä. Toki alkoholillakin voi olla vaikutusta, varsinkin jollain pitkällä vieraspelireissulla, jos porukalla on lähdetty.

Jostain syystä minun koneeni ei näyttänyt sitä tavalliset katsojat-kohtaa viestistäsi. Ja niin voisi kannustaa.

Ja sen mitä itse olen noissa vieras-reissuissa käynyt niin kyllä siellä on kannatusporukka ääntä pitänyt ja muut vain istuvat hiljaa ja fani-krääsä erottaa sen, että ketä he kannattavat. Muuten ovat täysin näkymättömiä.
 

Ikifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jostain syystä minun koneeni ei näyttänyt sitä tavalliset katsojat-kohtaa viestistäsi. Ja niin voisi kannustaa.

Ja sen mitä itse olen noissa vieras-reissuissa käynyt niin kyllä siellä on kannatusporukka ääntä pitänyt ja muut vain istuvat hiljaa ja fani-krääsä erottaa sen, että ketä he kannattavat. Muuten ovat täysin näkymättömiä.

Mainitsinhan, että olen pikku pojasta asti ihmetellyt,miten hiljaista siellä pääkatsomossa monesti on. Eikös siellä(kin) niitä "tavallisia katsojia" ole. Ja mainitsin myös, että RB tehnyt muutaman vuoden hyvää työtä, mutta muu osa yleisöä ei ole yhtynyt mielestäni siihen riittävästi eikä kannusta muutenkaan riittävästi, jotta siitä olisi esimerkiksi kunnolla vaikutusta pelaajien pelisuorituksiin enemmän. Ja porukkaa on esim. siellä pääkatsomossa vaikea saada mukaan kannustamaan. Toki poikkeuksiakin on pelipäivissä ja kannustajissa. Eli kun tarkkaan lukee, niin kyllähän siitä viestistäni selviää, että mitä niillä katsojilla tarkoitin, vaikkei sanoja "tavalliset katsojat" siinä ensimmäisessä eilisessä asiaa koskevassa viestissäni mainittukaan.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Se ettei "tavalliset katsojat" osallistu kannatukseen johtuu siitä, ettei ole juurikaan sellaisia yksinkertaisia taputettavia kannatusvirsiä. Sellaisia joihin olisi helppo yhtyä.

Ei kukaan siellä osallistu mihinkään "divari tai eurooppa"-viisuihin.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Siitä vaan taputtamaan ja Lukkoa huutamaan. Ei se sen vaikeampaa ole.

Tilanne on sellainen, että tuppisuut on ulkoistanut kannatuksen RB:lle. Seurataan hiljaa millaisia sirkuatemppuja ne esittää ja jos ei esitä niin ilkutaan tekstaripalstoja myöten.

Tassua yhteen ja huutamaan niin muut lähtee mukaan jos lähtee.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitä vaan taputtamaan ja Lukkoa huutamaan. Ei se sen vaikeampaa ole.

Tilanne on sellainen, että tuppisuut on ulkoistanut kannatuksen RB:lle. Seurataan hiljaa millaisia sirkuatemppuja ne esittää ja jos ei esitä niin ilkutaan tekstaripalstoja myöten.

Tassua yhteen ja huutamaan niin muut lähtee mukaan jos lähtee.
Näinpä. Koskaan ei ole muuten millään "virrellä" jyrätty yli, jos on jonkun "perushuudon" aloittanut. Ainakaan minua.
 

Ikifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näinpä. Koskaan ei ole muuten millään "virrellä" jyrätty yli, jos on jonkun "perushuudon" aloittanut. Ainakaan minua.
Juu, ei siinä mitään "virsiä" tarvita. Ihan tavallista "Lukko-huutoa" ja käsien tapusta tai joissain tilanteissa pelkkä käsien taputuskin riittää, esim. silloin kun Lukko painostaa vastustajan päädyssä ja ylivoimilla. Ääneni olen menettänyt monessa ottelussa ihan pelkillä "Lukko-huudoilla" ja "jiihaa-huudoilla" maalien jälkeen :-) sekä välillä on tuomareillekin tullut huudeltua. Mutta porukkaa on vaikea saada mukaan huutoihin, varsinkin kun ei ole kavereita siinä vieressä huutamassa. Ja kannustus olisi erittäin tärkeää varsinkin pienessä tappiotilanteessa ja toki johtoasemassakin sekä tasatilanteessa pitää kannustaa.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Vielä tyhjempää fanikatsomossa kuin HIFK-pelissä tiistaina. Miten se taas menikään "Yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään! Me seistään teidän tukena, ei koskaan hylätä! Ain gualemaha ast".... Raum Boikki o vissiste kuluval viikol guallu gauhiam bali..... Ensi vuodeksi lyhyet ja iskevämmät chantit, että RB:n halveksimat pääkatsomon hiljaisemmatkin osaavat yhtyä huutoihin - ja jotta niistä saa selvääkin. Kiitos ja hyvää kesää.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Jep. Toivottavasti noita lauluja ei enää kuulla koskaan. "Divari tai eurooppa, vierelläsi aina seisotaan..."

Ei vittu mitä paskaa. Samaa sarjaa tämän kauden pelin kanssa.

Eikä siinä mitään. Jokainen kannattaa kuten haluaa mutta noiden chanttien sanoituksia kannattaa miettiä jatkossa tarkemmin. Noilta on pudonnut pohja pois.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minustakin on kovin surullista, että Raumam Boja, jotka chanteissaan ja tifoissaan ovat julistaneet olevansa joukkueen tukena oli tilanne mikä hyvänsä, ovat ensimmäisiä jotka häipyvät katsomosta, kun joukkue sitä tukea kaipaisi. Jo tiistaisessa IFK-pelissä banderollit ja muu rekvisiitta oli viety pois eikä seisomakatsomossa ollut enää rumpuja, lippuja eikä joukkoa johtavaa capoa. Tänään viimeisetkin RB:n jäsenet olivat ilmeisesti saaneet viestin, että katsomoon ei enää pidä mennä, kun seisomakatsomon miehittivät lähinnä ilmaislipuilla tulleet koululaiset. Kyseessä on ilmeisesti kollektiivinen ja tietoinen päätös. Olisiko kohtuullista tulla ulos ja kertoa edes protestin syy? Me vanhat, väärin kannattavat kävyt kuitenkin istuttiin siellä taputtamassa, kun Lukko surkean ensimmäisen erän jälkeen heräsi taistelemaan voitosta.

"Ain gualemaha ast"... jos huutaa, niin huutoonsa pitäisi pystä vastaamaan. Hävetkää.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Totta kai tässä nyt kannattaa haukkua sekin porukka, joka edes silloin kannustaa kun pelataan ja yritetään jollain tavalla. Koko kausi on ollut sellainen perseennäyttö pelaajilta ja koko organisaatiolta, että ei tässä mitään perusteluja tarvita yhtikäs mihinkään. Vähiten pääkatsomon hienostelijaporukalle.

Käsittämättömän typerää ruveta vielä lietsomaan jotain eripuraa yhteisönkin sisällä tämän kaiken paskan keskellä. Tässä vähän muitakin ongelmia on.
 

senilix

Jäsen
Vähiten pääkatsomon hienostelijaporukalle.
Vai että ihan hienostelijoita. Siellä on paljon porukkaa, joka on hienostellut katsomossa jo 60-luvulla, hätäisimmät jo 50-luvun puolella. Ja istuu siellä nytkin vaikka menee huonosti.
Siihen porukkaan sopii RB:n lause "ain gualemaha saakk". Ja muutama muukin RB:n käyttämä laulelma.

Edit. Ja vasta ihan viime vuosina on selvinnyt, että on koko ikänsä kannustanut väärin.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Totta kai tässä nyt kannattaa haukkua sekin porukka, joka edes silloin kannustaa kun pelataan ja yritetään jollain tavalla. Koko kausi on ollut sellainen perseennäyttö pelaajilta ja koko organisaatiolta, että ei tässä mitään perusteluja tarvita yhtikäs mihinkään. Vähiten pääkatsomon hienostelijaporukalle.

Käsittämättömän typerää ruveta vielä lietsomaan jotain eripuraa yhteisönkin sisällä tämän kaiken paskan keskellä. Tässä vähän muitakin ongelmia on.
Eikös tässä nyt ole kyse siitä, että todettiin, että ensimmäisenä katsomosta häipyi se porukka, joka uhosi olevansa joukkueen tukena aina kuolemaan asti tilanteesta riippumatta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin rikkinäinen pumppu
Hyvä että Raumam Boja ottaa kantaa joukkueen esitykseen kollektiivisella pois jäännillä. Joukkue on nyt tehnyt sitä koko kauden, joten eiköhän tälläkin ryhmällä ole oikeus toimia samoin?

Väärin kannatettu, väärin valmennettu, väärin XXXXX, saa jatkaa...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Käsittämättömän typerää ruveta vielä lietsomaan jotain eripuraa yhteisönkin sisällä tämän kaiken paskan keskellä. Tässä vähän muitakin ongelmia on.

Niin, jokatapauksessa mikä tahansa taho tai yhteisö, joka on huomiota saanut toiminnallaan on myös altis kaikelle kritiikille. Mun mielestä antaa palaa vaan, sitä varten keskustelupalstat ovat olemassa. Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä tai vaikuta mihinkään.

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta olla katsomossa, saatikaan tehdä siellä yhtään mitään. Kaikki protesteihin liittyvät foliohattu-jutut on jo kertaalleen paikallislehteä myöden jo kumottu. Jos ei jengiä kiinnosta niin ei kiinnosta - olkoot sitten huonoja kannattajia tai niitä väärin kannattajia. Siitähän tässä on kysymys.

Ymmärrän myös tämän yhden nimimerkki parivaljakon provot tavallaan. Täysin valheellisten väittämien ja vastakkainasettelun luomista, jota ei ole olemassa, tarkoitusperiä voi vaan jäädä arvelemaan. Mutta en jää odottamaan vastausta kysymykseeni. Hyvää jatkoa teille, maanikot.

Ja hyvää kesää kaikille Lukon kannattajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös