Buffalo-wings

  • 150 397
  • 360

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse en ole perehtynyt Wings-kulttuuriin ja resepteihin juuri ollenkaan mutta noin muuten hyvän ruoan ystävänä ja jonkinmoisena kulinaristina ihmettelen aina välillä edes sitä soosin tarvetta. Eikö kuivamauste riitä, itse diggaan juuri siitä rapsakasta maukkaasta pinnasta/nahasta. En haluaisi sitä enään litkussa uittaa vaikka hyvää litkua olisikin. Kuivaahan se ei ole koska vapaavalintainen juoma on sitä varten.
Mulle se kastike on juuri se juttu, kun wingseistä puhutaan. En sentään ole yhtä paatunut kuin yksi random-nautiskelija Sipareissa takavuosina. Jannu veti soosit juomalla siitä paperista, kun oli saanut siivet nielaistua. Ja kyllä, pyydän joko ilman selleriä, tai sitten kurkkua tilalle, jos tiedän sen onnistuvan ko. paikassa. Yleensä kyllä käyn sellaisessa seurassa, jossa tiedän olevan sellerin ystäviä ja teen joko vaihtarit tai sitten vain annan omani pois.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Itse nautin wingseistä eniten kun ne ovat sekaisin suht tulisen texas peten kanssa. Ja ehdottomasti varsiselleriä siinä sivussa! ja aurajuustodippiä myös. Omaan makuun sopivan "rapeina" pysyvät vaikka kastike olisi joukossa kun ne suoraan fritistä eteesi saat. Mukaan jos sattuu tilaamaan niin silloin kastike luonnollisesti erikseen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itse nautin wingseistä eniten kun ne ovat sekaisin suht tulisen texas peten kanssa.

Pitää tunnustaa, etten ole koskaan ymmärtänyt tuota Texas Peteä. Pelkkää vesilitkua halvan Cayannen kanssa. Wingskastike tulisi olla hieman paksua ja täyteläistä. Tulisuus on makuasia mutta voita pitää ehdottmasti olla seassa tuomassa makua sekä syvyyttä. Siis meikäläisen makuun. Jokanen tyylillään.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Käytetäänkö Siipiweikot-ravintoloissa sitä samaa kastiketta, mitä saa kaupastakin? Vai jatketaanko sitä jotenkin?

Kotona olen useasti maustamattomia siipiä syönyt tuolla Siipiweikkojen kastikkeella, mutta ei vaan tahdo samaa makua tulevan kuin ravintoloissa. Joskus olen voisulalla jatkanut, mutta tuntuu että kastikkeen tulisuus vain häviää tuossa ja makua ei juuri muuta. Jotenkin etikkainen se maku kotona tehtäessä, kun ravintolassa se on täyteläisempi.

Kastikkeen olen yleensä kaatanut kuumien siipien päälle kun siivet ovat lautasella ja vähän pyöritellyt. Myös siivet suljettuun rasiaan, kastike perään ja sekoitus -taktiikka on kokeiltu.

Tuleekohan siivistä rapeampia jos paistaa etukäteen pannulla?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pidän kotona uunissa tehtyjä siipiä parempina kuin rasvakeittimellä tehtyjä. Tuo kastike ei ole myöskään mieleeni, johon monissa siipipaikoissa ne siivet upotetaan.

Kotisetiksi on aika hyvä, kun ostaa pussin tai pari liekkisiipiä, paistaa ne paistopussissa uunissa ja suoraan uunista laittaa ne vielä todella kuumalle pannulle, jolloin pinnoista tulee rapeat. Sitten jos niistä sooseista tykkää, voi alkaa pelaamisen niiden kanssa.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulikin mieleeni että onko kukaan käynyt Töölön kisahallin kulmalla olevassa Ravintola Hookissa?
Ja jos on, niin onko se lähelläkään Tampereen aidon ja originaalin Hookin tasoa? Siellä voisikin käydä ptkästä aikaa siivillä, olettaen että kuppila on vielä pystyssä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulikin mieleeni että onko kukaan käynyt Töölön kisahallin kulmalla olevassa Ravintola Hookissa?
Ja jos on, niin onko se lähelläkään Tampereen aidon ja originaalin Hookin tasoa? Siellä voisikin käydä ptkästä aikaa siivillä, olettaen että kuppila on vielä pystyssä.
Joo, olen arvosteluni tänne postannutkin. Siipien suhteen about samaa tasoa, miljöö hiukan ruotsinlaivamainen. Toivottavasti vielä pystyssä, viikonloppuna pitäisi käväistä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivottavasti vielä pystyssä, viikonloppuna pitäisi käväistä.
Todennäköisesti on, koska saatiin pöytä varattua sinne juuri tulevaksi viikonlopuksi. Mielestäni Helsingissä Henry's pub on siipien kannalta hieman parempi, mutta koska Hookista saa myös muita ruokia, niin suuntaamme seurueinemme tällä kertaa sinne.
 

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Onko täällä joku maistanut ainakin S-ryhmän kaupoista saatavaa Pimeäpullo -siipikastiketta? Pesee tällä hetkellä täysin kaikki muut siipikastikkeet! Aluksi yllätti ominaisuuksiltaan ja ekan kerran jälkeen en tätä vielä olisi hirveästi hehkuttanut, mutta nyt kun makuun on päästy niin en enää muuhun vaihtaisi. Aiemmin tuli testattua kaupan valikoima läpi (Siipiweikot, Texas Pete, Poppamies ja Lousiana/Buffalo vai mikä lie) ja suosikkina oli Siipiweikkojen kastike.
Muitakin kastikkeita varmasti löytyy, mutta eipä ole tullut törmättyä vielä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onko täällä joku maistanut ainakin S-ryhmän kaupoista saatavaa Pimeäpullo -siipikastiketta? Pesee tällä hetkellä täysin kaikki muut siipikastikkeet! Aluksi yllätti ominaisuuksiltaan ja ekan kerran jälkeen en tätä vielä olisi hirveästi hehkuttanut, mutta nyt kun makuun on päästy niin en enää muuhun vaihtaisi. Aiemmin tuli testattua kaupan valikoima läpi (Siipiweikot, Texas Pete, Poppamies ja Lousiana/Buffalo vai mikä lie) ja suosikkina oli Siipiweikkojen kastike.
Muitakin kastikkeita varmasti löytyy, mutta eipä ole tullut törmättyä vielä.

Tarkoittanet Salosen tuotteita jolta löytyy Salosen Pimeä Pullo- salaatinkastike? Pitää tänään ostaa kokeeksi yksi puteli niin voi verrata Siipiweikkojen soosiin, ajattelin hemmotella itseäni sekä heikompaa astiaa ja hakea satsin siipiä. Dippikastikkeen teen yleensä Valion turkkilaiseen jugurttiin johon laitan hieman valkosipuli-salaattikastiketta sekä pienen ripauksen grillimaustetta, tulee hyvää. Dipattavaksi sitten selleriä sekä porkkanaa. Nam. Ja kyytipojaksi tietysti kylmää Karhua.
 

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Tarkoittanet Salosen tuotteita jolta löytyy Salosen Pimeä Pullo- salaatinkastike? Pitää tänään ostaa kokeeksi yksi puteli niin voi verrata Siipiweikkojen soosiin, ajattelin hemmotella itseäni sekä heikompaa astiaa ja hakea satsin siipiä. Dippikastikkeen teen yleensä Valion turkkilaiseen jugurttiin johon laitan hieman valkosipuli-salaattikastiketta sekä pienen ripauksen grillimaustetta, tulee hyvää. Dipattavaksi sitten selleriä sekä porkkanaa. Nam. Ja kyytipojaksi tietysti kylmää Karhua.

Juu, Salosen siipikastikkeesta kyse. Kerro sitten mitä mieltä olit!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Poppamies mainittu, niin pakko sanoa, että tuo Poppamiehen paahdettu valkosipulimajoneesi on hyvää. Itse aiheeseen niin parhaat väkevyydet saa, kun kayttää ihan oikeaa chiliä. Sitten kyytipojaksi voikin jo laittaa jotain lempeää soosia mistä itse pitää.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Juu, Salosen siipikastikkeesta kyse. Kerro sitten mitä mieltä olit!

Eilen tuli tuo testattua ja oli pettymys, valitettavasti. Maussa oli savuisuutta joka ei minusta sovi siipiin oikein mitenkään. Siipiweikkojen soosi on edelleen ykkönen minun mielestäni.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Todennäköisesti on, koska saatiin pöytä varattua sinne juuri tulevaksi viikonlopuksi. Mielestäni Helsingissä Henry's pub on siipien kannalta hieman parempi, mutta koska Hookista saa myös muita ruokia, niin suuntaamme seurueinemme tällä kertaa sinne.
Oli se pystyssä ja asiakkaita riitti. Kanoilla on huonompi vuosi menossa. Hiukan kitukasvuisina poimittu tällä kertaa. Kaksi edelliskertaa on päätuote ollut edustavammassa kunnossa. Vihannesten määrä oli vastaavasti triplattu, tai vähintään tuplattu. Se oli kiva.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kanoilla on huonompi vuosi menossa. Hiukan kitukasvuisina poimittu tällä kertaa.
Toivottavasti eivät ole mihinkään luomutouhuun lähteneet. Yleensä Suomessa on käytetty Ross 308 / 508 broilerijalostuksia ja niiden pitäisi olla ihan tasalaatuista tavaraa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eilen tuli tuo testattua ja oli pettymys, valitettavasti. Maussa oli savuisuutta joka ei minusta sovi siipiin oikein mitenkään. Siipiweikkojen soosi on edelleen ykkönen minun mielestäni.

Itsekin testasin ja täysin samaa mieltä. En tiedä olenko siipien kanssa ihan kaavoihin kangistunut, mutta tämä on kyllä huonointa kastiketta mitä oon näiden kanssa kiskonut.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Omat suosikkini siiville on Louisiana Wing Sauce ja Lidlistä löytyvä MagicTime Chicken Wing Sauce. Juuri sopivasti potkua omaan makuun. Siivet valmistan joko pellillä tai jos jaksan niin laitan ritilän päälle, mutta siinä on aina ritilän peseminen niin sitä harvemmin jaksaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällä ollaan käytetty Louisianan Crystal hot saucea (extra hot) kotisiipien kanssa. Ei liene siis varsinaisesti wings-kastike, mutta toimii loistavasti. Ainakin Punnitse&Säästä on tuota myynyt. Pitää hakea lisää, kun viimeksi tehtiin tanttarallaa siitä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkään on jo huhuiltu, että Raipen markkinoima Hook olisi rantautumassa Turkuun, mutta mitään konkreettista ei ole vieläkään tapahtunut. Onko kenelläkään mitään tietoa, missä mennään vai onko pelkkää huhua? Sopivia liikehuoneistoja tossa keskustan liepeillä olis vapaana ties kuinka paljon.

Toistaiseksi olen siipinälkäni tyydyttänyt Puistokadun Siipiravintolassa, mikä on silloin tällöin käytynä oikeinkin hyvä mesta. Muissa turkulaisissa wingsejä tarjoavissa paikoissa harvemmin niitä tilaankaan, joten olis kiva päästä kokeilemaan tätä paljon mainostettua Hookia.

Toi Puistokadun Siipiravintola on kyllä käsittämättömän suosittu mesta hieman syrjäisestä sijainnistaan huolimatta. Luulis, että tolla volyymillä kannattais harkita siirtymistä vähän keskeisemmälle paikalle, mutta mikäs minä olen muita neuvomaan bisnesasioissa. Hyviä ovat wingsit tuolla kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toistaiseksi olen siipinälkäni tyydyttänyt Puistokadun Siipiravintolassa, mikä on silloin tällöin käytynä oikeinkin hyvä mesta. Muissa turkulaisissa wingsejä tarjoavissa paikoissa harvemmin niitä tilaankaan, joten olis kiva päästä kokeilemaan tätä paljon mainostettua Hookia.

Toi Puistokadun Siipiravintola on kyllä käsittämättömän suosittu mesta hieman syrjäisestä sijainnistaan huolimatta. Luulis, että tolla volyymillä kannattais harkita siirtymistä vähän keskeisemmälle paikalle, mutta mikäs minä olen muita neuvomaan bisnesasioissa. Hyviä ovat wingsit tuolla kuitenkin.

Siipiravintola on kyllä oikein mesta paikka, mutta pakko silti sanoa, että on mielestäni viime vuosina mennyt hieman heikompaan suuntaan. Asiakaspalvelu tuolla on aivan paskaa, eivät vastaa puhelimeen, nettitilaus ei ole ollut koskaan auki kun olen yrittänyt sitä käyttää ja nyt eivät ole Woltinkaan sivuilla olleet auki enää pariin kuukauteen. Uskon tämän johtuvan juuri tuosta suosiosta, eli eivät yksinkertaisesti pysty vääntämään sitä määrää safkaa, joka menisi mikäli nuo kotiinkuljetuspalvelut pidettäisiin aktiivisena. Toinen harmituksen kohde on muutamat vanhat lisukkeet, joita ei enää saa. Esim. quesadillakset tai jalapenopallerot eivät enää kuulu valikoimiin, mutta tämä on tosin Siipiravintolan tarjoilijan mukaan maahantuojasta johtuva syy, eikä niinkään ravintolasta.

Silti, kaikesta nillittämisestä huolimatta, ehdottomasti Turun ykkösmesta siipien saralla ja tasaiseen tahtiin tuolla tulee varmasti tulevaisuudessakin vierailtua. Paikka on joo vähän syrjäinen, mutta toisaalta se mahdollistaa paremmin take away-annosten hakemisen, kun saa auton suht helposti lähelle parkkiin. Paikanpäällä ei ole enää vuosiin tullut syötyä, kun tuppaa aina olemaan ääriään myöten täynnä.

Tuli Fort Lauderdalessa käydessä poikettua rannan Hootersiin ja sieltä sai myös vallan maittavat boneless-wingsit. Varmaan tuomitaan alan piireissä nyt aivan tuulariksi, kun tuollaisia luuttomia siipiä menin syömään, mutta kieltämättä oli ihan nasta kokemus ja varmasti tilaisin myös esim. Siipiravintolasta toisinaan tuollaisia versioita, mikäli olisi saatavilla. Muistaakseni Tampereella olen ainakin aikaisemmin vastaaaviin törmännyt, olisiko nimenomaan Hookissa tai Sticky Wingersissä?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ostin joku aika sitten Lappeenrannan Citymarketista pullon tätä kastiketta: Wing time garlic parmesan wing sauce. Harmikseni pullo oli viimeinen, jota kyseisessä paikassa myytiin, ja nyt olen todella, todella kovin tykästynyt tuohon tuotteeseen. Ostamani pullo on lopuillaan ja lisää pitäisi saada. Ongelmaksi muodostuu se, että en löytänyt järkevään hintaan mistään netistä suomeen toimitettuna kyseistä tuotetta. Mikäli joku löytää lähikaupastaan, taikka kohtuuhintaisena netistä kyseistä tuotetta, niin auttakaa miestä mäessä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ole todellakaan mikään siipi-ekspertti, mutta kun niistä tunnutaan niin kovasti kohkaavan niin ostin muutaman paketin kotiin tässä eräänä päivänä ja löin uuniin. Ja olihan ne ihan hemmetin komiaa settiä!

Valtavan määrän niitä vaan sai syödä ennen kuin tunsin itseni kylläiseksi. Varmaan likemmäs 50 tuli hotaistua :D Oli siinä vähän vihannestakin ja pellillisen ranskiksiakin väsättiin siihen tykö. Ei noita ihan joka päivä viitsi syödä, mutta takuulla niitä tulee ostettua tulevaisuudessakin. Oli työpäivä, joten olin vesilinjalla, mutta voisin kuvitella että jokin amerikkalaistyylinen olut olisi paikallaan wingsien kanssa. Esim. Miller tai jokin muu vastaava, jääkylmänä nautittava, helposti juotava bisse.

Soosiksi sattui mukaan Cittarista sellainen kuin Frank's RedHot Buffalo Wings sauce. Oli ainakin minun makuuni todella pätevää. Tykkään kyllä tulisesta, mutta se ei saa olla itse tarkoitus niin että se peittää kaiken muun. Siihen tuo oli todella osuva kastike.

Siivet saivat minusta ystävän :)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo Franks on minunkin suosikkini. Viimeksi ollessani tarpeessa ei sitä kaupassa ollut ja nyt on texas peteä kaapissa, ei läheskään niin hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös