Ottelut ja ”show”

  • 659 998
  • 2 620

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ihan oikeasti eniten vituttanut ottelutapahtuman "lisäys" mitä olen pariin vuosikymmeneen kokenut. Näitä yksikin lisää niin ainakin @Gemondo katsoo tulevaisuudessa kaikki matsit Viasatilta.

Oikeestikko tuo erän alkuminuuteilla n. 20 sekuntia kestävä pätkä on juuri se ratkaiseva tekijä, joka saa sinut jäämään matsista himaan? Tiedän joo, onhan toi vähän turha, mutta kyllä se luo minusta varsinkin niihin tylsiin tiistai peleihin yleisöön pienen lisäbuustin joukkueelle kannustamiseen. Näin ainakin itse olen tämän kauden tylsien tiistai pelien perusteella noteerannut. Halli täysin hiljaa, kuuluttaja vetäsee sen mainospätkän ja kehottaa yleisöä samalla hiukan kannustamaan. Minusta hyvinkin neutraali tapa tuoda mainosta Veikkaukselle ja tuollaisen pätkän takia kukaan ei jää pois hallilta.
 

Gemondo

Jäsen
Oikeestikko tuo erän alkuminuuteilla n. 20 sekuntia kestävä pätkä on juuri se ratkaiseva tekijä, joka saa sinut jäämään matsista himaan?

Kyllä vain. Ihan vain siitä syystä että henkilökohtaisesti tulen paikelle vain sen itse pelin takia, en sosiaalisen kanssakäymisen tai -paineen takia, en yleisen tunnelman takia saati erätauko- tai katkoviihteen vuoksi. Ja silloin kun se itse pelitapahtuma -jota olen nimenomaan tullut seuraamaan- pilataan päällepuhutulla mainoksella, olen aivan vitun pettynyt.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
^ Gemodon kanssa samaa mieltä. Se pälli on ihan saatanan ärsyttävä niiden vitun tyhmien alkuspedeilyiden ja kuulutustensa ja mainostensa kanssa. Sietokyky ylittyi viimeistään siinä vaiheessa, kun noita on alkanut kuulumaan myös pelin ollessa käynnissä. Ymmärrän miksi se kaveri on siellä, mutta tällä kaudella hänen toimenkuvansa on vedetty täysin överiksi. Ei näin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä tuo spede kuuluttaja menisi paremmin, jos tietäisi sillä maksettavan Reginin liksan. Vaan aivan saletisti ei makseta.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
^ Gemodon kanssa samaa mieltä. Se pälli on ihan saatanan ärsyttävä niiden vitun tyhmien alkuspedeilyiden ja kuulutustensa ja mainostensa kanssa. Sietokyky ylittyi viimeistään siinä vaiheessa, kun noita on alkanut kuulumaan myös pelin ollessa käynnissä. Ymmärrän miksi se kaveri on siellä, mutta tällä kaudella hänen toimenkuvansa on vedetty täysin överiksi. Ei näin.
Mä en henkilökohtaisesti ärsyynny tippaakaan Honkasen "spedeilyistä", kun en niitä pelin tiimellyksessä huomaa.
En edes tiennyt, että se on palkattu mainostamaan sinne Veikkausta, kun nuo mainospalat ovat jääneet huomaamatta. Mulla on fokus pelissä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo jo mainittu kuuluttaja + nämä rumpuspedet saisivat pysyä kaukana Jokereiden pelistä. Eilisessä pelissä tunnelmaa olisi riittänyt aivan varmasti ilman näitä maailman keinotekoisimpia ja muovisimpia viritelmiä. Etenkin se rumpujen raiskaaminen pelikatkoilla, hyi helvetti.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuo jo mainittu kuuluttaja + nämä rumpuspedet saisivat pysyä kaukana Jokereiden pelistä. Eilisessä pelissä tunnelmaa olisi riittänyt aivan varmasti ilman näitä maailman keinotekoisimpia ja muovisimpia viritelmiä. Etenkin se rumpujen raiskaaminen pelikatkoilla, hyi helvetti.

Voi kuinka paljon voinkaan olla erimieltä. Etenkin ennen matsin alkua tuo rumpusetti kyllä toimii erinomaisena tunnelman virittäjänä, tosin viime kaudella setti oli vielä parempi kun yksi rummuttajista otti hallin haltuun mikrofonin avulla. Silloin kyllä kylmät väreet menivät selkää pitkin kun koko Areena taputti rytmikkäästi Jokereiden tullessa jäälle. Voisivat olla tuolla useemminkin kun kerran kaudessa. Enkä mä kuuluttajankaan kritiikkiä tajua, minusta vetää hyvin ja välillä sekaan on tuotu jopa ihan hauskoja juttuja, esimerkiksi eilisessä pelissä pepsi episodi. Samalla yleisökysymys on yhdelle mainoskatkolle hyvä aktiviteetti ja mielummin katson kuuluttajan pitämää yleisökysymystä kun jotain hemmetin Finnairin unettavia mainoksia. Täältä siis peukku kuuluttajalle sekä Takomon rummuttajille, vedätte erinomaisesti!

Eikö sitten television välityksellä häiritse esimerkiksi kun selostaja ei selosta itse peliä vaan puhelee niitä näitä? Eikö silloin ole vaikea keskittyä peliin? Mäkinenkin tasaisin väliajoin mainostaa omia änäriselostuksiaan ja poikkeaa pelin tiimellyksestä jopa pitkäksikin aikaa.

Jos tuolle muovisuuden linjalle lähdetään ja ajatellaan ilman tunnetta koko Jokeriorganisaatiota, niin onhan tuo nykyinen meininki täyttä muovia.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
vetää hyvin ja välillä sekaan on tuotu jopa ihan hauskoja juttuja, esimerkiksi eilisessä pelissä pepsi episodi. Samalla yleisökysymys on yhdelle mainoskatkolle hyvä aktiviteetti ja mielummin katson kuuluttajan pitämää yleisökysymystä kun jotain hemmetin Finnairin unettavia mainoksia..

No mulle on ihan sama vaikka onanoisi screenillä pelikatkot, mutta minkä helvetin takia sen pitää niitä veikkauksen mainoksia lukea silloin kun peli on käynnissä. Samoin se ennen ottelua käytävä jutustelu kenttäkuuluttajan kanssa on lievästi sanoen väkinäistä ja myötähäpeilyä aiheuttavaa..
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No mulle on ihan sama vaikka onanoisi screenillä pelikatkot, mutta minkä helvetin takia sen pitää niitä veikkauksen mainoksia lukea silloin kun peli on käynnissä. Samoin se ennen ottelua käytävä jutustelu kenttäkuuluttajan kanssa on lievästi sanoen väkinäistä ja myötähäpeilyä aiheuttavaa..

Mulle se on ihan se ja sama, jos se sen 20 sekuntia erien alussa kirkuisi Veikkauksen kohteista, mun matsin seuraaminen ei noin vähästä hätkähdä suuntaan eikä toiseen. Matsin alussa kenttäkuuluttajien löpinät voi tosiaan matseissa tosi usein käyville olla puuduttavia ja väkinäisiä, mutta minusta sekin toimii niille, jotka eivät välttämättä käy matseissa usein käy ja nippelitieto ei välttämättä ole hallussa. Se antaa satunnaiskatsojalle tietoa illan vastustajasta ja lähtökohdista peliin. Eilenkään en jaksanut tarkistaa SKA:n kokoonpanoa ennen matsia, mutta tuo väkinäinen höpöttely kertoi sen, että SKA oli parhaalla kokoonpanollaan liikkeellä. Saatika en tiennyt, että SKA:lla oli peräti kolmen matsin tappioputki, joka eilen kasvoi neljään. Tuo väkinäinen löpinä on minusta siis ihan jees.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Onhan tuo perseestä että kesken ottelun jauhaa jostain veikkauksen kohteista, mutta ei tuo nyt siltikään voi olla syy jäädä peleistä pois. Eilen vein kaverini katsomaan peliä ja oli hänelle ensimmäinen kerta KHL-pelissä ja tykkäsi kyllä pelistä ja ottelutapahtumasta. Ainoa asia mistä ei tykännyt oli musiikki mitä matsissa soitettiin. Itse taidan olla niitä harvoja jotka tykkää tosta jumputuksesta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kirjoitin 9.11.16 vitutusketjuun näin

Ja se vasta vituttaakin kun nykyään pelin ollessa käynnissä mainostetaan jotain veikkauksen live-vetoja tai sitten se hölisee omiaan. Turpa kiinni kun peli käy!

Ja nyt on näköjään muutkin heränneet samaan. No toiset, kuten esim. minä ovat vaan hieman terävämpiä kuin toiset. Mutta joo eihän tuo ole lopulta kuin pieni kauneusvirhe muuten kauniissa kasvoissa, esim se Marilyn Monroen tahra/ihme pilkku siinä jossain punaisten huulien yläpuolella. Ihan hienosti menee muuten.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Rummut olivat alkuun ihan jees, mutta kun Katupoikien Laulu lähti soimaan katkolla, niin jäi kokonaan pärinän alle. Hyvä, etteivät sentään pelin aikana soittaneet. Siinä vaiheessa olisi voinut joku tuoli lentää... Noin kuvainnollisesti.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rummut olivat alkuun ihan jees, mutta kun Katupoikien Laulu lähti soimaan katkolla, niin jäi kokonaan pärinän alle. Hyvä, etteivät sentään pelin aikana soittaneet. Siinä vaiheessa olisi voinut joku tuoli lentää... Noin kuvainnollisesti.

Noi rummut on kiva idea mutta teknisesti niin kehnosti toteutettu että mä en toisi niitä enää Areenalle, ellei saada merkittävästi paremmin tehtyä.

Ongelmana siis että soundin osalta kuulostaa suunnilleen siltä kuin noi olisi mikitetty ihan miten sattuu ja sen jälkeen ääni ajettu tyyppiä kompressoimatta DJ-mikseriin, mistään delaysta nyt puhumattakaan (en ole pro mutta nuo nyt kai perustekniikkaa). Soittajilla lisäksi lienee korvamonitoreissa jotain probleemaa kun on ihan mahdoton päästä samaan biittiin DJ:ltä tulevan humpan kanssa tai edes soittajien kesken. Seurauksena kamalaa "laukkaamista" ja hyvin tukkoiselta kuulostava soundi ainakin alakatsomoihin. Bonuksena vielä jos sattuu istumaan lähellä rumpuja niin sitten vasta kakofoniseksi meneekin.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle se on ihan se ja sama, jos se sen 20 sekuntia erien alussa kirkuisi Veikkauksen kohteista, mun matsin seuraaminen ei noin vähästä hätkähdä suuntaan eikä toiseen. Matsin alussa kenttäkuuluttajien löpinät voi tosiaan matseissa tosi usein käyville olla puuduttavia ja väkinäisiä, mutta minusta sekin toimii niille, jotka eivät välttämättä käy matseissa usein käy ja nippelitieto ei välttämättä ole hallussa. Se antaa satunnaiskatsojalle tietoa illan vastustajasta ja lähtökohdista peliin. Eilenkään en jaksanut tarkistaa SKA:n kokoonpanoa ennen matsia, mutta tuo väkinäinen höpöttely kertoi sen, että SKA oli parhaalla kokoonpanollaan liikkeellä. Saatika en tiennyt, että SKA:lla oli peräti kolmen matsin tappioputki, joka eilen kasvoi neljään. Tuo väkinäinen löpinä on minusta siis ihan jees.

Jees, mitä oon satunnaiskatsojien kanssa jutellut tällä kaudella niin kyllä tuo jenkkityylinen taustojen läpikäynti ja muu jutustelu koetaan erittäin hyväksi. Perus-Möttönen kun ei paljoa vastustajasta ja tilanteista tiedä, niin toi on poikkeuksetta koettu kiinnostavaksi. Suomessa tietysti on "talking head" kulttuuria vähemmän ja siksi noi helposti herättää jotain myötähäpeää mutta itse asia on mielestäni hyvä lisä ottelutapahtumaan.

Kuulutusmainokset pelin ollessa käynnissä - en ymmärrä yhtään miksi näitä tarvitaan? Mieluummin heti pelikatkon alkaessa ennen musiikkia. Saisi paremman attentioninkin yleisöltä satavarmasti. Nämä pitäisi ihan kunnioituksesta peliä kohtaan lopettas heti.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jumalauta EI matsin aikana tota rummutusta! Aivan törkeä perseennäyttö Eteläpäädyn suuntaan! Hävetkää!
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole Areenalla tällä kaudella käynyt kuin kerran ihan alkukaudesta, niin millainen tuo alkushow siis nykyään sitten on?
"Me haluamme olla KHL:n paras joukkue..." Sit kerrotaan, että Jokereissa tiedetään mitä se vaatii. Ylivoimainen taito, joukkueelle omistautuminen jne. Ja lopussa todetaan, että yhteinen tavoite on KHL:n mestaruus.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Me haluamme olla KHL:n paras joukkue..." Sit kerrotaan, että Jokereissa tiedetään mitä se vaatii. Ylivoimainen taito, joukkueelle omistautuminen jne. Ja lopussa todetaan, että yhteinen tavoite on KHL:n mestaruus.
Tämä hymyilyttää joka kerta :D
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Joo alkutraileri on paska, mutta muutenkin koko ottelutapahtuma on köyhtynyt kolmen KHL-kauden aikana. Oi niitä aikoja kun toisella erätauolla oli se prätkäkilpailu ja Tuominen vinoili ystävällisesti Reiskalle. Tämä oli siis liiga-aikaan. KHL-aikaan oli sumojuoksua kerran kuussa ekalla kaudella, sen jälkeen ei mitään. Ja joo ei tonne kukaan mene tai jätä menemättä erätaukoviihteen takia, mutta ihmeen köyhä on silti nykyinen ottelutapahtuma ja ennekaikkea ihmettelen sitä, että kaikenlainen ohjelma on jätetty pois. Ei sinne lapsiperheitä saada sillä, että tanssitytöt keinutaa persettä toisella erätauolla. Minulle toi kyllä käy, mutta olisin siellä muutenkin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jokereiden toimisto kuitenkin näitä lukee, niin kehitysajatuksia ensi kaudelle "show"-puolelta:

- Pitäkää sen juontajan turpa kiinni pelin jo alkaessa.
- Alkuvideoon voisi oikeasti panostaa. Ei tule tuosta sellaista odottavaa fiilistä, vaan on melkoinen antikliimaksi kaikkineen. Ja miksi helvetissä videon päätteeksi soi joku random maalitorvi, mutta ei Jokereiden? Pelaajavideon alussa tapahtuva valoshow on hyvä, mutta siihen se sitten jääkin.
- Sisääntulobiisi uusiksi. Menoa ja meininkiä enemmän.
- Ensimmäiselle tai toiselle erätauolle muksut pelaamaan kiekkoa, jos ei muuta.
- DJ:ksi joku osaavampi ja soittolista rokkipainotteiseksi, joskaan pelkästään rokkia ei tarvitse olla. Muutama jumputusbiisi sinne tänne menee, mutta nyt noita on aivan liikaa.
- Ja kaikista tärkein eli läpsyttimet pois. Tiedetään, että jakaa mielipiteitä, mutta osaa ne ihmiset taputtaa käsilläänkin. Se ei vaadi kuin yhden pidemmän pyörityksen hyökkäyspäässä, niin johan alkaa taputtajia löytymään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
- DJ:ksi joku osaavampi ja soittolista rokkipainotteiseksi, joskaan pelkästään rokkia ei tarvitse olla. Muutama
Hell no! Jullit soitelkoon tuota skeidaa eläköityvälle fanijoukolleen. Muutoin näen kylä, että soittolistassa on parannettavaa, mutta tuo rokki.. Eihän sitä kuuntele nykyään kukaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Hell no! Jullit soitelkoon tuota skeidaa eläköityvälle fanijoukolleen. Muutoin näen kylä, että soittolistassa on parannettavaa, mutta tuo rokki.. Eihän sitä kuuntele nykyään kukaan.
Rokki, hevi jne. mitä näitä nyt on. En pelkästään tarkoittanut tiettyä genreä, mutta allekirjoitan tuon, että julliluolan väsyneeseen soittolistaan ei sentään lähdettäisi.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua häiritsee, tai enemmänkin naurattaa, alkuvideossa se spiikki. Ei se viesti, vaan puhetapa. Tiedätte, miten automainoksissa puhutaan matalalla, hitaalla miehekkäällä äänellä.

Jokeri-introon tuota automainos-efektiä on lipsahtanut muutama pykälä liikaa.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
mutta tuo rokki.. Eihän sitä kuuntele nykyään kukaan.
Mitä vittua sä selität? Rock on ajatonta musiikkia, eikä kuole koskaan. Jääkiekko-ottelussa kuuluu olla rock- painoitteinen soittolista. Miksi et mene viikonloppuisin keskustan yökerhoihin, jos kerran haluat kuunnella tärykalvot rikkovaa bassonjytkettä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös