Positiivisuusketju

  • 2 761 609
  • 11 100

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No tässäpä vasta loistava vastaus ko. lainaukseen. Tiedän, että pystyt parempaankin.
Niin että siis pitää oikein erikseen avata tuon vastaukseni tarkoittavan oikeinkannamisen kritiikkisi kulkevan molempiin suuntiin? Tällä palstalla leimataan selkeästi voimakkaammin KHL-kriittinen kirjoitus tuosta oikeinkannattamisen näkökulmasta kuin KHL-myönteinen vastaava. Sen halusin tuoda esille.

Eli teikäläisellä ei ole selkärankaa seisoa sanojesi takana?
Ei vaan nyt keskity! Halusin näyttää miltä nuo yllä lainaamani viestit näyttivät sellaisen silmiin, joka on asiasisällöstä eri mieltä. Mä ihailen Paven sitoutumista suunnattoman paljon, eikä se ole multa pois että hän jatkaa valitsemallaan tiellä. Ja sama toisin päin: se tuskin haittaa Pavea, että netissä joku on hänen kanssaan eri mieltä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja niille, jotka nimimerkki @-Ville- :ä arvostelivat ja panettelivat niin kyseinen henkilö on tehnyt Jokereiden fanitoiminnan eteen enemmän kuin te muut tulette todennäköisesti koskaan yhdessä tekemään. Todennäköisesti jokunen teistä on saanut nauttia siitä tunnelmasta, jota kyseinen nimimerkki on ollut keskeisessä roolissa luomassa. Kukaan teistä tuskin pystyisi samaan. Olkoonkin, että hänen kirjoituksena ja kantansa KHL:ää kohtaan on kriittistä, mutta niinhän se on pro-KHL kirjoittajienkin kohdalla kriittistä niitä kohtaan, jotka eivät hyväksy nyky-Jokereiden tilaa. Sama laulu, eri sanat.

Tämä.

Ja yksi asia, joka puttuu khl-Jokereista on yhteisöllisyys. Enää ei ole vierasreissuja, ei ole fanihaastatteluja pelien jälkeen, ei ole bileitä West Cornerissa, jossa ovat Janne Lahti sekä muita pelaajia paikalla. Lista on pitkä. Nykyään Jokerit aivan täysin muugalaislegioona, jossa ei pelaa Jokerisydämen omaavia pelaajia ollenkaan. Se viimeinen soturi, Tomi Mäki, loukkaantui loppukaudeksi. Fanit riitelevät keskenään, jokainen on omasta mielestään oikeassa. Yhteisöllisyydestä ei ole jäljellä rippeitäkään.

Tähän olisi seurajohdon helppo tehdä muutos. Järjestäkää yhdessä Eteläpääty Ry:n kanssa fanihaastatteluja, järjestäkää pelaajatapaamisia (muitakin kuin ne yhdet joulumyyjäiset). Koittakaa hankkia Jokeritaustaisia pelaajia, antakaa heille peliaikaa. (Pulkkinen, I. Filppula, Kivistö, Lepistö jne). Antakaa omille junnuille mahdollisuus ja onnistumisten kautta oikeasti peliaikaa (Gymer, Rautanen).

Tärkeimpänä, älkää olko koko Suomen Jokerit. Olkaa Helsingin Jokerit. Olkaa Joukkue, jonka kannattajat kokevat omakseen. Olkaa Joukkue, joka pelaa kannattajilleen.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Niin että siis pitää oikein erikseen avata tuon vastaukseni tarkoittavan oikeinkannamisen kritiikkisi kulkevan molempiin suuntiin? Tällä palstalla leimataan selkeästi voimakkaammin KHL-kriittinen kirjoitus tuosta oikeinkannattamisen näkökulmasta kuin KHL-myönteinen vastaava. Sen halusin tuoda esille.
Tämä totta. Kovempi leimaaminen johtunee siitä, että yleensä tämän väittelyn aloittaa joku KHL-kriittinen "oikeinkannattaja".

Ei vaan nyt keskity! Halusin näyttää miltä nuo yllä lainaamani viestit näyttivät sellaisen silmiin, joka on asiasisällöstä eri mieltä.
Ymmärsin kyllä jo tämän. Testasin vain "sosiaalisella kokeella", oletko provoavalla vai asiatuulella. Näköjään jälkimmäisellä.

Paveen liittyvästä tekstistä samaa mieltä. Näin sen pitäisi mennä kaikkien kohdalla.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
...Nykyään Jokerit aivan täysin muugalaislegioona, jossa ei pelaa Jokerisydämen omaavia pelaajia ollenkaan. Se viimeinen soturi, Tomi Mäki, loukkaantui loppukaudeksi.
...Koittakaa hankkia Jokeritaustaisia pelaajia, antakaa heille peliaikaa. (Pulkkinen, I. Filppula, Kivistö, Lepistö jne). Antakaa omille junnuille mahdollisuus ja onnistumisten kautta oikeasti peliaikaa (Gymer, Rautanen).

Tällainen maskottiajattelu on vanhahtavaa, eikä kuulu moderniin ammattilaisjääkiekkoon. Pelipaikoille pitää hankkia parhaimmat mahdolliset pelaajat ja jos omasta juniorituotannosta ei riitä siihen materiaalia, niin sitten pitää kehittää junnutoimintaa astetta laadukkaammaksi. Muutenkin jokerisydämestä puhuminen on vähän ontuvaa, kun uskaltaisin väittää, että joku Regin tai Huhtala pelaa paljon suuremmalla jokerisydämellä, kuin Lepistöt, Eroset tai Filppulat aikanaan.

Ei se junnuhistoria ratkaise, vaan teot kentällä. Katselen paljon mielummin viimeiseen asti yrittävää Blues-kasvattia, kuin löysällä asenteella menevää oman seuran edaria.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Käsittämätön muutos kaverissa, jota oikeasti arvostin ikuisesti Jokereille lojaalina henkilönä, riippumatta kuinka syvällä Jokerit käy tai missä sarjassa/tasolla se pelaa. Jokerit on kuitenkin se seura, jota tässä kannatetaan, ei omistajat tai mikään muu taustalla vaikuttava taho. Nyt saman kaverin kohdalla lukee suosikkijoukkueen kohdalla "täynnä kysymysmerkkejä" ja samalla sanoo kuinka ei ole hylännyt seuraansa. Tosifanit olivat tänäänkin Arenalla katsomassa kuinka Jokerit taisteli elämästä tai kuolemasta. Rotta-episodi oli perseestä ja se varmasti tuli kaikille Jokereiden organisaatiossa selväksi fanien toimesta. Niin se kuitenkin vain menee, että aikuiset ihmiset osaavat antaa anteeksi ja lopulta tuki annetaan joukkueelle kentällä, joka on täysin syytön hallissa pelin aikana tapahtuvaan paskaan. Kunpa olisit nyt edes pysynyt marttyyrijulistuksesi mukaisesti hiljaa, niin olisi joku tyylikkyys kohdallasi säilynyt. No respect.

On kyllä ironian multihuipennus kun klubirunkkarit alkavat kertoa Jokereiden kannattajille jotain uskollisuudesta seuralle. Onneksi yhä useampi kannattaja ajattelee omilla aivoillaan eikä suostu tukemaan tätä Jokerien nimen, logon ja historian häpäisevää farssia Venäjän liigassa.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On kyllä ironian multihuipennus kun klubirunkkarit alkavat kertoa Jokereiden kannattajille jotain uskollisuudesta seuralle. Onneksi yhä useampi kannattaja ajattelee omilla aivoillaan eikä suostu tukemaan tätä Jokerien nimen, logon ja historian häpäisevää farssia Venäjän liigassa.
Miten niin häpäisevää farssia? Mun mielestä helvetin hieno veto jokereilta lähteä KHL:ään, pelin taso on ihan toista (ei ehkä jokereilla), kuin kotoisessa liigassa. Vannoutuneena änärifanina jo vuodesta -91 (ekan Lemieuxin lätkäkortin saamisen jälkeen) on KHL tuonut toisen laadukkaan sarjan, jota seurata. Katson muidenkin khl-jengien, kuin Jokereiden pelejä, ja toivon, että KHL kaikessa mahdottomuudesaan elää ja hengittää vielä, ja laajentuisi entisestään (toisin taitaa käydä) . Sarjan pelillinen taso on ihan toista, kuin Liigassa, ja välillä ja useinkin tuomarit vetää semi-vihkoon, mutta mitä siitä, kun taitoa, periksiantamattomuutta, TAKLAUKSIA, kova kuntoisia pelimiehiä ja kaikkea näiden yhdistelmää pääsee seuraamaan prime-time aikaan. En olisi ikinä uskonut kannattavani jokereita, mutta kyllähän tämä KHL-pesti toi joukkueelle paljon uusia faneja, vaikka tosi faneille ymmärrettävästi kova paikka. Mutta itse olen välittömän onnellinen, kun jokerit vielä KHL:ää pelaa, tykkään katsoa niiden, ja muidenkin KHL-jengien pelejä. Suoria lähetyksiä suht prime-time, kelpaa!

Vielä kun saataisi jokereihin lisää näitä periksiantamattomuutta kuvastavia pelureita, niin avot.

Toiselle farssi on toiselle hieno asia, asioilla on aina kaksi puolta
 
Viimeksi muokattu:

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Miten niin häpäisevää farssia? Mun mielestä helvetin hieno veto jokereilta lähteä KHL:ään, pelin taso on ihan toista (ei ehkä jokereilla), kuin kotoisessa liigassa. Vannoutuneena änärifanina jo vuodesta -91 (ekan Lemieuxin lätkäkortin saamisen jälkeen) on KHL tuonut toisen laadukkaan sarjan, jota seurata. Katson muidenkin khl-jengien, kuin Jokereiden pelejä, ja toivon, että KHL kaikessa mahdottomuudesaan elää ja hengittää vielä, ja laajentuisi entisestään (toisin taitaa käydä) . Sarjan pelillinen taso on ihan toista, kuin Liigassa, ja välillä ja useinkin tuomarit vetää semi-vihkoon, mutta mitä siitä, kun taitoa, periksiantamattomuutta, TAKLAUKSIA, kova kuntoisia pelimiehiä ja kaikkea näiden yhdistelmää pääsee seuraamaan prime-time aikaan. En olisi ikinä uskonut kannattavani jokereita, mutta kyllähän tämä KHL-pesti toi joukkueelle paljon uusia faneja, vaikka tosi faneille ymmärrettävästi kova paikka. Mutta itse olen välittömän onnellinen, kun jokerit vielä KHL:ää pelaa, tykkään katsoa niiden, ja muidenkin KHL-jengien pelejä. Suoria lähetyksiä suht prime-time, kelpaa!

Vielä kun saataisi jokereihin lisää näitä periksiantamattomuutta kuvastavia pelureita, niin avot.

Toiselle farssi on toiselle hieno asia, asioilla on aina kaksi puolta

Ainoat joiden mielipiteillä on tässä asiassa mitään merkitystä ovat Jokereiden todelliset kannattajat. Mieshuorien mielipiteitä ei kaivata keskustelussa Jokereista ja suomalaisesta jääkiekosta.
 

Jeffrey

Jäsen
Ainoat joiden mielipiteillä on tässä asiassa mitään merkitystä ovat Jokereiden todelliset kannattajat. Mieshuorien mielipiteitä ei kaivata keskustelussa Jokereista ja suomalaisesta jääkiekosta.

Käsittääkseni sinä olet tullut mukaan vasta Arena aikakaudella. Eikös se ole muovista jos mikä? Ainakin me Jokereita Arenalle silloin seuranneet saatiin tätä muovihuutelua niskaamme jo silloin.

Mielenkiintoista, että puhut täällä klubirunkkareista ja mieshuorista. Ihan kuullostaa nahkakuulailijoiden puheilta. Et kai sinä Klakkenissa vaikuta? Se se vasta olisi ironista. Joskin myönnän kyllä sen, että siellä löytyy höyrypäille oikein laadukasta yhteisöllisyyttä.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Mä puolestani en käsitä miten helvetissä joku voi olla niin nolo ja surkea, että "kannattaa" tai saati "fanittaa" tuota nyky-organisaatiota. Jokereiden nimen ja logon käyttöönsä ottanut venäläinen jääkiekkojoukkue on kaikkea muuta kuin Jokerit nimen varsinaisessa merkityksessä. Aito Jokereiden fani toivoo tuolle organisaatiolle epäonnistumisia ja luopumista KHL:stä. Siihen asti tuosta kaikesta roskasta irtautuminen on vain ja ainoastaan oikean ja aidon fanin tunnus. On täysin naurettavaa kannattaa tuota urheilujoukkueen irvikuvaa joka toimii sirkuspellenä liigassa jonka toiminta on ensi sijassa poliittista länsivastaista propagandaa.

On kyllä ironian multihuipennus kun klubirunkkarit alkavat kertoa Jokereiden kannattajille jotain uskollisuudesta seuralle. Onneksi yhä useampi kannattaja ajattelee omilla aivoillaan eikä suostu tukemaan tätä Jokerien nimen, logon ja historian häpäisevää farssia Venäjän liigassa.

Ainoat joiden mielipiteillä on tässä asiassa mitään merkitystä ovat Jokereiden todelliset kannattajat. Mieshuorien mielipiteitä ei kaivata keskustelussa Jokereista ja suomalaisesta jääkiekosta.
Kun vertaa noiden kahden nimimerkin kirjoituksia, ei voi olla tulematta lopputulemaan, että taitavat olla yksi ja sama henkilö. Tämä palstan surkein kirjoittelija veegee tekee omia testejään täällä ja kääntelee takkiaan tarpeen tullen päivittäin. Voisit todellakin pysyä pois tältä palstalta, kun sinulla ei ole tänne muuta annettavaa, kuin minä, minä, minä, ja minä .... ja muiden väärät mieltymykset ja mielipiteet. Häpeä!

Positiivisinta eilisessä matsissa oli Jormakan stringitemppu, lisää näitä. Positiivisinta tässä päivässä olisi se, että kaikki nämä "oikein fanittavat" todellakin perustaisivat ihan oman seuran ja kirjoittelupalstan, Jokerithan on meillä "perinteisillä faneilla" lujassa otteessa. Ja pysyy:
 

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden mukana olen kulkenut vuodesta 1992, joten aivan varmasti koen voivani olla jotain mieltä seurauskollisuudesta. Vihasin aikoinaan Arenalle siirtymistä, koska se vei tunnelman 90% matseissa suorastaan surkeaksi, enkä todellakaan ollut alkuun myöskään mitenkään innoissani KHL:ään siirtymisestä. Joukkuetta en kuitenkaan hylännyt enkä tule ikinä hylkäämään. Mitä tekemistä jalkapallon seuraamisella on Jokerifaniuteni kanssa? Tiedätkö edes Max Power mitä mieshuoralla tarkoitetaan? Entistä enemmän näiden katkerien V-G:n ja Maxin jutuista tulee mieleen sellainen kuvio, että Jokereiden poistuessa Liigasta kavereiden elämästä lähtivät jääkiekon varjolla tehdyt ryyppyreissut ja sen myötä kaverit. Tätä taustaa vasten tuota ruikutusta voi siis yrittää ymmärtää.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ei se ollut surkein viesti missään nimessä, sinä ja haukka olette pitäneet siitä huolen. Sinä olet tämän palstan pöhköin multavarvas ja haukasta kaikki tarpeellinen on jo sanottu. Jos haluat, voit kertoa mulle mistä tuo "valehtelija" on oikein perua, mutta mikään pakko ei ole. Joka tapauksessa sinä kirjaimellisesti käskit "pettureiden pysyä pois hallilta" mikä on nopeasti laskettuna ainakin neljällä tapaa hulvatonta.

Kysyinkö sinulta jotain? Aivan oikein. Joillekkin tuppaa tuo luetunymmärtäminen olevan vaikeaa. Toisekseen miten tuo sinun oksennuksesi liittyy positiiviisuusketjuun? Muistutan että osiosta lyötyy tuo ex-fanien itkut ja muistot ketju. Siellä sinä ja muut avohoitopotilaat voitte jatkaa rauhassa pätemistänne eikä tarvitse saastuttaa koko osiota näillä itkuilla. Multavarvas? Loppuun on todettava että kaikilla se kasvatus ei mene nappiin ja lopputulema on kaikkien nähtävissä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jokereiden mukana olen kulkenut vuodesta 1992, joten aivan varmasti koen voivani olla jotain mieltä seurauskollisuudesta. Vihasin aikoinaan Arenalle siirtymistä, koska se vei tunnelman 90% matseissa suorastaan surkeaksi, enkä todellakaan ollut alkuun myöskään mitenkään innoissani KHL:ään siirtymisestä. Joukkuetta en kuitenkaan hylännyt enkä tule ikinä hylkäämään. Mitä tekemistä jalkapallon seuraamisella on Jokerifaniuteni kanssa?

Sinä ja muut kaltaisesi ovat hylänneet seuran tukemalla venäläisten miehittäjien tekemää kaappausta, jolla Suomen hienoin seura varastettiin kannattajilta ja vietiin naapurimaan muoviliigaan. Tolla Jokerit-nimeä käyttävällä muoviseuralla ei ole kyllä tätä nykyä yhtään mitään tekemistä Jokereiden kanssa.

Jalkapallon seuraamisessa ei todellakaan ole mitään vikaa. Suomalaisen jalkapallon syövän kannattamisessa taas on. Klubirunkkarit voisivat kyllä pysyä poissa Jokereiden matseista.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Mä tajuan, miksi joku on sitä mieltä, että Jokereita ei voi kannattaa KHL:ssä. Mutta sitä mä en tajua, että mitä jäljelle jääneiden kannattaminen kuuluu heille, jotka eivät enää kannata?
Juurikin näin. Lopettakaa jo tuo vitun itkeminen. Osa porukasta on kuin jätettyjä vinkujia, jotka vuosienkin jälkeen stalkkaavat exsänsä tekemisiä. Ja jatkavat itkemistä, sekä exän ystävien haukkumista. Tyhmempienkin pitäisi jo antaa olla, päätökset on tehty. Ja fanit ovat valintansa tehneet. Eikä valinta puoleen tai toiseen ole toista huonompi.
Kirjoitushistoriasta löytyy minun mielipiteeni ja kuulun siihen ryhmään joka löytyy Arenan lehtereiltä. Vaikkakin olisin mieluusti pysynyt liigassa. Ehkä tässä näkyy iän tuoma rauhallisempi ajattelutapa. Rakkaus seuraan ei sammu yhden ryssän takia. Ei se sammunut silloinkaan kun seuran otti haltuunsa IFKta fanittama, kultalusikka suussa syntynyt veneilijä, eikä silloin kun jätettiin perinteikäs Jäähalli, eikä tapaukset Karalahti, Ruutu, Peltonen *2 yms.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ainoat joiden mielipiteillä on tässä asiassa mitään merkitystä ovat Jokereiden todelliset kannattajat. Mieshuorien mielipiteitä ei kaivata keskustelussa Jokereista ja suomalaisesta jääkiekosta.

Millä määrittelet tämän Jokerien todelliset kannattajat? Sinäkö sen päätät kuka on todellinen ja kuka ei, tai kuka ylipäätään saa kannattaa Jokereita?

Itkujesi perusteella sinä et ainakaan kuulu tähän "todellisten kannattajien" ryhmään, ja hyvä niin.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ainoat joiden mielipiteillä on tässä asiassa mitään merkitystä ovat Jokereiden todelliset kannattajat. Mieshuorien mielipiteitä ei kaivata keskustelussa Jokereista ja suomalaisesta jääkiekosta.

No täällähän on kypsä meininki :)

E: eli "älä huomioi" = niin näiden "isäm maam toivojen" viestit eivät enää näy? Loistavaa!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ja niille, jotka nimimerkki @-Ville- :ä arvostelivat ja panettelivat niin kyseinen henkilö on tehnyt Jokereiden fanitoiminnan eteen enemmän kuin te muut tulette todennäköisesti koskaan yhdessä tekemään. Todennäköisesti jokunen teistä on saanut nauttia siitä tunnelmasta, jota kyseinen nimimerkki oli keskeisessä roolissa luomassa. Kukaan teistä tuskin pystyisi samaan.

Salmisen Sakkekin on tehnyt joskus KHLssä melkein 50 pistettä kaudessa. Lämmittää tässä hetkessä tosi paljon.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
@Palokan Keisari Oletko ihan tosissasi tuon argumenttisi kanssa? Vertailet siis urheilijan suoritusta faniin, mikäli ymmärsin oikein?
 

ErikKarlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sean Gagnon, Tomi Mäki, Erik Karlsson
Tää on positiivisuusketju. Mä oon Jokereiden kelkassa niin kauan ku henki pihisee. Matkalle mahtuu myös ikäviä ja surullisia vivahteita, se on väistämätöntä ja nyt on varmasti yks historian vaikeimmista vaiheista käynnissä. Kaikki saa tehdä omat ratkasunsa mut älkää nyt juma****a alkako Villeä hiillostamaan. Kyse on aidosta tunteesta ja palosta ja se näkyy
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
@Palokan Keisari Oletko ihan tosissasi tuon argumenttisi kanssa? Vertailet siis urheilijan suoritusta faniin, mikäli ymmärsin oikein?

Se oli vain vertaus. Ei paljoa menneet lämmitä, jos nykyinen meininki on tuota. Katoavaista on maine ja kunnia. Mutta kuten jo aiemmin olen sanonut, arvostan helvetisti sitä työtä mitä Ville teki Jokerifanien ja Eteläpäädyn eteen. Moni muu ei siihen pystyisi.

Ihmisiä tulee ja ihmisiä menee, mutta Jokerit on ja pysyy.
 
Viimeksi muokattu:

ErikKarlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sean Gagnon, Tomi Mäki, Erik Karlsson
Onks mussa joku vikana ku ymmärrän molempien kannat eikä oo olemassa mitää absoluuttista totuutta. Molempien kommenteissa on elementtejä joista oon täysin samaa mieltä ja sit taas vähän eri mieltä. Ei kai se ketään tapa. Viitaten Villen ja muiden keskusteluun. Jokerisydän on ja pysyy, tästä tuskin kukaan on eri mieltä, riippumatta siitä mitä edustusjoukkueelle kuuluu
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämä palstan surkein kirjoittelija veegee tekee omia testejään täällä ja kääntelee takkiaan tarpeen tullen päivittäin. Voisit todellakin pysyä pois tältä palstalta, kun sinulla ei ole tänne muuta annettavaa, kuin minä, minä, minä, ja minä .... ja muiden väärät mieltymykset ja mielipiteet.
Todellisuudessa taitaa olla niin, että sua vituttaa oma selkeä älyllinen kömpelyytesi. Haluaisit kirjoittaa paremmin, mutta sulta puuttuu kaikki siihen vaadittava kompetenssi. Lisäksi siedät huonosti eriäviä mielipiteitä, mikä on käynyt lukuisia kertoja ilmi naurettavan surkean palstakompurointisi aikana; milloin tekisi mielesi vetää hallilla huutelijoita turpaan ja milloin sulkea itsesi kanssa erimieliset pois Jokereiden piiristä. Olet lisäksi toistellut tuota väittämääsi minun tavastani kirjoittaa vain itsestäni muutamankin kerran, muttet ole perustellut. Väitän sen johtuvan siitä ettet yksinkertaisesti pysty siihen. Jos oikeasti selaisit viestihistoriaani, löytäisit sieltä aika monta viestiä jotka liittyvät nimenomaan Jokereihin. Saattaisit samalla oppia jotain. Tai no, otetaan takaisin. Se juna on sun kohdallasi on karannut.
Auts, nyt sattui. Kieltämättä myötähäpeää on tullut koettua :)
Entistä enemmän näiden katkerien V-G:n ja Maxin jutuista tulee mieleen sellainen kuvio, että Jokereiden poistuessa Liigasta kavereiden elämästä lähtivät jääkiekon varjolla tehdyt ryyppyreissut ja sen myötä kaverit. Tätä taustaa vasten tuota ruikutusta voi siis yrittää ymmärtää.
Mun kohdallani vedit kyllä aikamoisen hudin. Mulla oli hallilla tietty porukka kavereita, mutta mitään ryyppyreissuja tuli varsin harvoin tehtyä. Kavereita näen säännöllisen epäsäännöllisesti edelleen. Maxista en osaa sanoa, en tunne miestä. Lisäksi (ping haukka) Max maalaa kyllä aivan eri pensseleillä kuin minä.
Joillekkin tuppaa tuo luetunymmärtäminen olevan vaikeaa.
Se on aidosti huvittavaa kuinka miten sä aina onnistut olemaan tahattomasti hauska. Mutta vastataan nyt että joillekin tuppaa tuo perustelu olevan vaikeaa.

On ihan totta että positiivisuusketjusta tämä aihe on aika kaukana. Mun kohdallani positiivisia viboja lähimmäksi pääsevät sellaiset uutiset Jokereista, joissa organisaatio (Jokereiden tai katto-) kokee vastoinkäymisiä. Katkera en koe olevani, vaan lähinnä kaikki tunne on kadonnut samalla ovenavauksella Jokereiden urheilullisuuden kanssa. Jatketaan tai ollaan jatkamatta jossain toisessa ketjussa.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Täältä kantautui sen sortin vitunhuudolla väritetty 'positiivinen' pössis, että piti ihan tulla visiitille. Himmee ketju. Jännä ettei jengi osaa enää asiallisesti keskustella, vaan aina menee nimittelyksi. Sen jälkeen yleensä kaikki muu kirjoitettu onkin sitten toisarvoista.

Jokereiden viimeiset liigavuodet ovat selkeästi muistissa. Eteläpäädyn meno oli Suomen mittapuulla ainutlaatuista, ja junat veivät vierasreissuihin kannattajia sellaisella volyymilla, että niitä lukemia tuskin hetkeen, jos koskaan tullaan rikkomaan. Jokerit lähti jokaiseen kauteen enemmän tai vähemmän ennakkosuosikkina, ja joukkue kiinnosti kotona ja vieraissa.

Nykyään Jokerit pelaa sarjaa, jota tuskin koskaan tulee voittamaan. Kovilta tulee takkiin viimeistään paras seitsemästä -sarjoissa. Vieraspelit katsotaan pääosin telkusta, ellei niitä satuta pelaamaan puoliltapäivin esim. Kiinassa, jolloin monelle työt ja koulut estävät niiden seuraamisen. Pelit päättyvät helmi-maaliskuun taitteessa, ja uusi kausi potkaistaan käyntiin Suomen lyhyen kesän ollessa parhaimmillaan. Sarjaohjelma on outo, viikkoon voi mahtua puolenkymmentä kotipeliä, ja seuraavia saadaan odotella viikkokaupalla. Venäläisyydestä ei tarvinne edes tarkemmin mainita.

Kyllä mä ymmärrän niitä, joille liika on liikaa, eikä eittämättä Suomen kovatasoisin kiekkojengi enää tunnukaan samalla tavalla omalta. Sama meno meillä bunkkerissa. Jotkut kaipaa brändiä niin vahvasti, että nykymuotoinen IFK ei tunnu enää omalta. Ja ihmekös tuo, jos siellä vain pellaillaan ja (mies)pilluillaan.

Mutta älkää ihmiset syytelkö toisianne, silloin haukutte väärää puuta. Ette te ole toistenne viihteestä ja viihtymisestä vastuussa. Tuollaisen toisten päälle räkimisen lopputulemana on yleensä järkevän keskustelun katoaminen, ihmisten tarpeeton ja perusteeton leimaaminen ja pahimpana, massiivinen Jortikka siihen omaan otsaluuhun.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Mutta älkää ihmiset syytelkö toisianne, silloin haukutte väärää puuta. Ette te ole toistenne viihteestä ja viihtymisestä vastuussa. Tuollaisen toisten päälle räkimisen lopputulemana on yleensä järkevän keskustelun katoaminen, ihmisten tarpeeton ja perusteeton leimaaminen ja pahimpana, massiivinen Jortikka siihen omaan otsaluuhun.

Tämä on erittäin hyvin sanottu ja toivoisin jokaisen kirjoittajan sisäistävän kyseisen pointin, riippumatta siitä onko pro-putin-ryssämielistelijöiden vai surkuhupaisasta liigaläpsyttelystä haikailevien puusilmien joukoissa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aikamoista on meno täällä nykyään tai no, lähes koko KHL-aikakausihan tuota on ollut. Löytyy niitä jotka näkevät KHL:ssä kaiken vain ja ainoastaan positiivisena ja sitten niitä jotka näkevät kaiken kriittisesti. Jos itse miettisin IFK:ta tuossa tilanteessa niin näkisin varmaankin plussat ja miinukset näin:

+ Show pelin ympärillä hieno
+ Pelin ja pelaajien yleinen taso huomattavasti Liigaa parempi
+ Tuomaritoiminta (tai oikeastaan se linja millaista peliä halutaan)

- Seuran "raiskaus"
- Vieraspelimatkojen puute
- Mahdollisuudet voittaa "olemattomat", antaako KHL edes ei-venäläisen seuran voittaa?
- Ei muiden seurojen faneja keiden kanssa nahistella hyvässä hengessä jne.
- Pelinappulana oleminen

Onhan tuossa siis hyvät ja huonot puolensa. Kuka sitten arvostaa minkäkin seikan kuinka korkealle.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä pointti muutamalta Ifk-kannattajalta yllä.

Lisäksi posia on se, että Frank Gymer tänään mukana kokoonpanossa, joskin vain 13. hyökkääjänä. Toivottavasti nostetaan S. Salmisen tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös