Jukurit mediassa

  • 538 791
  • 2 338

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Jos huutelu kohdistettaisiin johonkin yksilöön, niin asia olisi täysin eri. Nyt tuollainen yleinen "heitto" saa aivan liian suuret mittapuitteet. Muutenkin sana "rasismi" kärsii kohta inflaation kun sitä joka tuutista toitotetaan ja kaikki (asiaan täysin kuulumatonkin) on nykyään rasismia.

Oikea rasismi on äärimmäisen vakava asia mutta mielestäni pitää osata myös erottaa oikea henkilöä tai kansanryhmää syrjivä rasismi jostain pukukopissa ohimennen heitetystä läpästä.

Tuo kyseinen sanapari on kyllä varsin halventava ja rasistinen riippumatta missä yhteydessä se lausutaan. On yksi asia mitä kaveriporukassa jutellaan, mutta pukukopissa tulisi noudattaa joukkueen yhteisiä arvoja. Tuollainen kielenkäyttö ei taatusti edusta Jukureiden arvoja.

Olen samaa mieltä, että asia on saanut turhan suuret mittapuitteet, mutta täysin olankohautuksella sitä ei voi kuitenkaan sivuuttaa.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Minun mielestä harmillinen työtapaturma Tuomiselle. Mediapuoli on hoidettu aiemmin todella mallikkaasti niin kuin ammattimiehen kuuluukin. Live-lähetyksen tekeminen pukukopista ei ole ehkä kuitenkaan se järkevin tapa tuoda tunnelmia katsojien ruudulle.
Nyt pääsi livahtamaan "äijä-jerryä" pahimmasta päästä eetteriin, mikä ei ole hyväksyttävää. En usko että tuolla heitolla oli mitään tekemistä rasismin kanssa. Erittäin halventavasti sanottu silti.
Rantasen kolumni oli kyllä rimanalitus omalta osaltaan. Haiseen jo kilometrien päähän pelkältä klikkien kalastelu jutulta.
Jukurit saa sitten ottaa koko liigan alennustilan omaan piikkiin! Jyppiä odotellessa..
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Olen samaa mieltä, että asia on saanut turhan suuret mittapuitteet, mutta täysin olankohautuksella sitä ei voi kuitenkaan sivuuttaa.
Eihän sitä nyt olankohautuksella ole sivuutettu kun Jukurit otti tapahtuneeseen kantaa jo samana iltana ja pelaajankin kanssa on asiasta keskusteltu vakavahenkisesti. Vai vaatiiko riittävä huomiointi julkista teurastusta tai esimerkiksi korvausten maksamista (ja jos, niin kenelle)? Kuten tuolla ylempänä jo kirjoitettiin, oli tämä paska jo siivottu roskiksen puolelle reilusti ennen kuin Rantanen kävi sen sieltä kaivamassa tuulettimeen heitettäväksi.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Vai että "Topille n**kerihuora!!!" Mitähän Subban tuumaisi, jos joku Nashvillen kopissa huutelisi n*ggawhorea?
Olkoon vaikka miten pukukoppi läppää, niin onhan tuo typerää tuollasta alkaa huutelee...
Jamaikan frendini vain tuumasi, että meitä on joka junaan...
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toivakka voisi nyt pahoitella asiaa ja luvata vapaaliput kaikille Mikkelin n*************e seuraavaan matsiin, niin saataisiin tämä asia pois päiväjärjestyksestä.

Tää oli hyvä.. suorastaan nerokas. Naurattaa vieläkin, kiitos. (*hymiöitä*)

Rantanen yritti jutullaan kalastella pisteitä itselleen, mutta taisi kolahtaa omaan tuulettimeen ja pahasti.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Eihän sitä nyt olankohautuksella ole sivuutettu kun Jukurit otti tapahtuneeseen kantaa jo samana iltana ja pelaajankin kanssa on asiasta keskusteltu vakavahenkisesti.

Juu, en tarkoittanutkaan, että Jukurit olisi olankohautuksella sivuuttanut. Lähinnä otin kantaa täällä esitettyihin mielipiteisiin, joiden mukaan kyseessä on normaalia pukukoppijargonia ja ainoa mikä tässä meni pieleen oli, että paska sattui jäämään videolle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suunnittelivathan aikoinaan Georges Laraque ja Colby Armstrong rasistisen pilan Pittsburghin pukukopissa. Laraque ei oikein pitänyt siitä, että Ruutu paljasti tämän pukukopin sisäisen asian kirjassaan.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rantasen ulostukselle en anna paljon arvoa, mutta ei tätä asiaa myöskään voi sivuuttaa toteamalla, että tuollaista se pukukoppielämä on.
Sen voi ihan yksinkertaisesti sivuuttaa sillä. Rantanen kalasteli klikkejä ja onnistuikin siinä. Ennemmin olen sitä mieltä, että Rantanen halusi tuoda tätä vielä koko Suomelle tiedoksi, jos joku mielensäpahoittaja ei vielä olisikaan kuullut asiasta.

Tuo kyseinen sanapari on kyllä varsin halventava ja rasistinen riippumatta missä yhteydessä se lausutaan. On yksi asia mitä kaveriporukassa jutellaan, mutta pukukopissa tulisi noudattaa joukkueen yhteisiä arvoja. Tuollainen kielenkäyttö ei taatusti edusta Jukureiden arvoja.

Olen samaa mieltä, että asia on saanut turhan suuret mittapuitteet, mutta täysin olankohautuksella sitä ei voi kuitenkaan sivuuttaa.

Aika erikoista jos on aivan se ja sama mitä kaveriporukassa jutellaan, mutta pukukopissa asia olisi jotenkin törkeämpi. Tuskin ketään on haluttu loukata ja ainoa virhe on ne kamerat ja kaiken maailman Rantaset.
Ei muuta kuin olankohautus ja eteenpäin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Sen voi ihan yksinkertaisesti sivuuttaa sillä. Rantanen kalasteli klikkejä ja onnistuikin siinä. Ennemmin olen sitä mieltä, että Rantanen halusi tuoda tätä vielä koko Suomelle tiedoksi, jos joku mielensäpahoittaja ei vielä olisikaan kuullut asiasta.
...
Itse asiassa ilmeisesti tässä keississä on harvinaisen vähällä mielensäpahoituksella selvitty tai sitten olen itse onnistunut missaamaan "someraivon" ja vastaavat ilmiöt, kun ei tästä nyt äkkiseltään tule mieleen kuin Seppäsen nosto ja nyt toki Rantasen klikkikalastukset. Voiko olla että suuri yleisö on joko osannut sijoittaa huudahduksen kontekstiinsa (epäilen) tai ei olisi koko "kohusta" kuullutkaan (todennäköisempää vaikka kyllähän tässä toki on pedattu mahtava paikka sekä aidoille mielensäpahoittajille että trolleille)?
 
Miksei Vesa Rantanen mouhonnut kiekon maineen tuhoamisella aikoinaan kun Nokka Jalonen sortui samaan? Vai onko niin että olemattoman hahmon kunnian puolustaminen on tärkeämpää kuin valkoisen?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
no Mikkelin kaupunki on ehtinyt jo pahoittelemaan joten onhan tuo nyt melkoiset mittasuhteet saanut. Tyhmä jätkä joka tuollaisia huutelee mutta menee vähän jo yli
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nimenomaan. Ainoa ikävä asia tässä on se, että huuto sattui menemään liveen. Jokainen, joka on joskus ollu pukukopissa, olipa se höntsävuoro tai korkeampi sarjataso, tietää että tällastahan se monesti on.
"Se oli vaan semmosta pukukoppipuhetta".

Mielestäni on varsin outoa, että tästä episodista syytetään viestintävastaavaa, vaikka ainoa joka tuossa kiistatta mokasi, ja pahasti, oli Piitulainen. Ja toki mukana naureskelleet pelaajat. Aivan varmasti heillä oli tieto, että voittojuhlia kuvataan pukukopissa, niin kuin aikaisemminkin on tehty. Tai ainakin minä olen tällaisia pätkiä Jukureiden kopista ennenkin nähnyt.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Aika erikoista jos on aivan se ja sama mitä kaveriporukassa jutellaan, mutta pukukopissa asia olisi jotenkin törkeämpi. Tuskin ketään on haluttu loukata ja ainoa virhe on ne kamerat ja kaiken maailman Rantaset.
Ei muuta kuin olankohautus ja eteenpäin.

Se mitä sinä kaveriporukassasi juttelet on aika mahdoton sanktioda (toki itse kyllä tapaan huomauttaa jos keskustelun taso lähtee sellaiselle tasolle johon en tahdo osallistua), mutta pukukopissa eletään seuran asettamien arvojen mukaan. Näihin arvoihin jokainen pelaaja on sitoutunut allekirjoittaessaan sopimusta. Siinä on aika merkittävä ero. Sillä, onko kamerat päällä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Se oli vaan semmosta pukukoppipuhetta".

Mielestäni on varsin outoa, että tästä episodista syytetään viestintävastaavaa, vaikka ainoa joka tuossa kiistatta mokasi, ja pahasti, oli Piitulainen. Ja toki mukana naureskelleet pelaajat. Aivan varmasti heillä oli tieto, että voittojuhlia kuvataan pukukopissa, niin kuin aikaisemminkin on tehty. Tai ainakin minä olen tällaisia pätkiä Jukureiden kopista ennenkin nähnyt.
Ero aiempaan että tällä kertaa kopista kuvattiin livelähetystä siinä missä aiemmin on pistetty ainoastaan videopätkät voittohuudosta. En millään jaksa uskoa että Piitulainen (jos oli kyseessä, otteluketjussahan tuo oli ilmeisesti Jepeksi tunnistettu) olisi tuollaista voittopalkintoa Topille ehdottanut jos olisi tiennyt että jutut menevät suorana nettiin.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Se oli vaan semmosta pukukoppipuhetta".

Mielestäni on varsin outoa, että tästä episodista syytetään viestintävastaavaa, vaikka ainoa joka tuossa kiistatta mokasi, ja pahasti, oli Piitulainen.

Ellei sitten ole käsikirjoitukset valmiina, nyt tulet koppiin ja huudat tämän tekstin. Kamera käy...action.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Huudettu mitä huudettu, mutta minä en ylipäätään ymmärrä minkä hel¨¨¨n takia niitä kameroita ylipäätään pitää viedä sinne koppiin. työntäis tämä paparazzi sen kameransa/läppärinsä sinne minne ei aurinko paista. Tää somepelleily on mennyt jo liian pitkälle, tuo ei tuo mitään lisäarvoa joukkueelle tai sen fanittamiselle, pysyttäis itse asiassa haastattelut tehdään siellä kopin ulkopuolella, Vanha kunnon sääntö mitä kopissa puhutaan on kopin sisäinen asia se ei kuulu muualle. ja jos nyt jukurien on helvetti pakko tehdä tätä somepaskaa, niin elkää nyt hyvät hyssykät tehkö sitä livenä,
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
SaiPan vai oliko se Lukon pelaaja sanoi äsken Ruudun live-lähetyksessä ihan selvästi vittu, kun tuli epäonnistuminen. Pahoitin mieleni. Selvää vihapuhetta, ja tuollainen tuhoaa koko lajin. Rantanen kirjoita kolumni. Ei tuollaiset kuulu jääkiekkoon.
 
Viimeksi muokattu:

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huudettu mitä huudettu, mutta minä en ylipäätään ymmärrä minkä hel¨¨¨n takia niitä kameroita ylipäätään pitää viedä sinne koppiin. työntäis tämä paparazzi sen kameransa/läppärinsä sinne minne ei aurinko paista.

Mitkä paparazzit? Tekevät sen ihan itse, siis organisaatio. Kuvaajahan on Jukureiden palkkalistoilla että saadaan kopista zigizagaa nettiin
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
SaiPan vai oliko se Lukon pelaaja sanoi äsken Ruudun live-lähetyksessä ihan selvästi vittu, kun tuli epäonnistuminen. Pahoitin mieleni. Selvää vihapuhetta, ja tuollainen tuhoaa koko lajin. Rantanen kirjoita kolumni. Ei tuollaiset kuulu jääkiekkoon.
Ei vitsi, ajattelin just kanssa verrata näitä toisiinsa! Samis. <3

Noh, jos ei Piitulainen tuolla muuta aikaan saanut, niin eiköhän tuossa tilannut uuden lempinimen itselleen vieraskaukaloihin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
SaiPan vai oliko se Lukon pelaaja sanoi äsken Ruudun live-lähetyksessä ihan selvästi vittu, kun tuli epäonnistuminen. Pahoitin mieleni. Selvää vihapuhetta, ja tuollainen tuhoaa koko lajin. Rantanen kirjoita kolumni. Ei tuollaiset kuulu jääkiekkoon.
Ei sillä että tässä nyt mitään peruuttamatonta olisi mielestäni tapahtunut, elämä jatkuu ja Piitulainen on varmasti virheestään oppinut, mutta:

Ihanko oikeasti rinnastat sanat "vittu" ja "neekerihuora"?
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se mitä sinä kaveriporukassasi juttelet on aika mahdoton sanktioda (toki itse kyllä tapaan huomauttaa jos keskustelun taso lähtee sellaiselle tasolle johon en tahdo osallistua), mutta pukukopissa eletään seuran asettamien arvojen mukaan. Näihin arvoihin jokainen pelaaja on sitoutunut allekirjoittaessaan sopimusta. Siinä on aika merkittävä ero. Sillä, onko kamerat päällä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
Ei minun kaveripiirissä ainakaan kukaan säännöstele toisten puheita. Rasittavahan tuollainen kaveri olisi.
Huomaa että pukukoppi jossa olet ollut on koulun liikuntasalin pukukoppi.
Jos kamerat kuvaisivat aina näitä koppeja, tulisi jokaisen joukkueen kopissa vähintään saman arvoista tekstiä kauden mittaan. Toivottavasti kuvaukset loppuu, että koppielämä todellakin jäisi sinne koppiin. Niihin juttuihin kun liittyy paljon sisäpiirin juttuja, jotka aukeaa yleisölle eri tavalla.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Ei minun kaveripiirissä ainakaan kukaan säännöstele toisten puheita. Rasittavahan tuollainen kaveri olisi.

Minusta on huomattavasti rasittavampaa kuunnella rasistista vuodatusta kuin että joku tästä huomauttaa. Edelleen, tätä ei kaveriporukassa mikään ulkopuolinen taho sääntele.

.
Huomaa että pukukoppi jossa olet ollut on koulun liikuntasalin pukukoppi.

Tämä taitaa kertoa enemmän sinusta itsestäsi kuin minusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös