Nolan Yonkman – makuupaikkoja luvassa

  • 133 251
  • 491

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jääkiekkohanskat on vähän eriasia kuin nyrkkeilyhanskat. Ensin mainituilla kun tempaisee, niin naama on äkkiä aika paljon rumempi kuin paljain nyrkein.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelotevaikutus ja muutama fakta siitä:
1. Mikään pelotevaikutus ei ole 100%
2. Pelotevaikutus on silti olemassa, ja toimii parhaiten likaisiin rottapelaajiin (jotka eivät ole hyviä tappelemaan)
3. Aina voi myös käydä huono tuuri ja loukkaantua ns. puhtaasti taklauksesta tai vahingossa

Itse olen aivan varma, että Jyp hyötyy siitä, ettei vähintään osa rottailuista jää pois. Näin ollen riski loukkaantumiselle pienenee, vaikkei täysin menekään pois.
Finleyn taklausta pitää analysoida myös siitä näkökulmasta, että itse taklaus on kuitenkin puhdas, ja kuuluu ns. peliin. Ei tähtipelaajia voi mitenkään siltä suojella, että niitä ei ollenkaan taklattaisi.

Yonkman hoiti hommansa tyylikkäästi. Ne, ketkä puhuu jostain show- tappelusta, ovat pihalla kuin lumiukot.

Minusta tavallaan molemmat pelasi kuten pitääkin, sekä Finley että Yonkman. Finleyn piti taklata tuossa tilanteessa, ja sen mies teki puhtaasti. Suuri tekijä on todella paska syöttö Milikille. Toivottavasti mies toipuu nopeasti. Yonkman tosiaan teki sen, mitä piti, ja vielä pisteet siitä, että veteli Finleyn kanveesiin ja näytti todella, kuka on isäntä. En muuten usko, että kovin moni jatkossa haluaa kohdasta Yonkmanin tappeluilmeen ja asennon - sellainen myrskyvaroitus eilen tuli. Kunnon Ivan Drago meininki äijällä päällä.
Todella harmi, että tuli loukkaantuminen. Ilman sitä, hieno kiekkopeli. Tunnetta liiga kaipaa, sitä saatiin oikealla tavalla eilen (pl. loukkaantuminen).
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelotevaikutus ja muutama fakta siitä:
1. Mikään pelotevaikutus ei ole 100%
2. Pelotevaikutus on silti olemassa, ja toimii parhaiten likaisiin rottapelaajiin (jotka eivät ole hyviä tappelemaan)
3. Aina voi myös käydä huono tuuri ja loukkaantua ns. puhtaasti taklauksesta tai vahingossa

Itse olen aivan varma, että Jyp hyötyy siitä, ettei vähintään osa rottailuista jää pois. Näin ollen riski loukkaantumiselle pienenee, vaikkei täysin menekään pois.

Tästä täysin samaa mieltä, näin se menee. Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miehen olemus ja elekieli on kyllä aina semmoinen rauhallinen ja ilman mitään turhaa uhoamista. Sama tuossa tappelussa ja ennen sitä. Ei paljoa ilme värähdä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä annan Yonkmanille pisteet siitä, että mies keskittyy pelaamaan ja auttamaan joukkuettaan. Se on miehekästä. Raameillaan hän voisi aiheuttaa helpostikin samanlaisia muka vahinkoja "puhtailla" taklauksilla, jos päässä olisi pelkästään kusta. Mikään muistutus ei tule estämään Finleytä hakemasta seuraavaa vastustajan kärkipelaajaa muka vahingossa "puhtaasti" , koska liiga ei omaa auktoriteettia sanoa mitä mieltä asiasta on. Jaarittelu pään ja niskanseudun vammojen vakavuudesta ja toiveet pelaajien toistensa kunnioituksesta eivät vaikuta, jollei liiga itse halua vaikuttaa. Vaikuttaa voi ainoastaan moisen idiotismin kitkemisellä sanktioin, vain sillä tyhmempikin oppii, kun palkkapussi laihtuu, eikä pelaamaan pääse.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nuo Miklik'n mahdolliset pään ja niskan alueen vammat johtuvat pään osumisesta jäähän, ei todellakaan itse taklauksesta. Eipä liiga voi, eikä edes pidä tuollaisiin vahinkoihin/tapaturmiin puuttua.

Yogilta tosiaan hieno koodiston mukainen reaktio, harmi vain ettei tuota liigassa laskettane spontaaniksi tappeluksi, vaikka ilmiselvä syy-seuraus suhde näkyykin.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Finleyn piti taklata tuossa tilanteessa, ja sen mies teki puhtaasti.

Boldaus oma. Ottamatta taklauksen puhtauteen kantaa: ei todellakaan pitänyt.

Finley lähti painottomalta puolelta poikittaisliikkeeseen tarkoituksenaan lanata Miklik levyksi. Finleyn tehtävä olisi ollut pudottaa alaspäin ja sulkea potentiaaliset syöttölinjat pois. Hänen ei pitänyt lähteä hakemaan kentän poikki megapommia sillä uhalla, että taklaus ei osukaan, jolloin JYP olisi päässyt ylivoimahyökkäykseen.

Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Ehkä suotta takerrun sanamuotoihin, mutta jotenkin särähti korvaan tuo. :)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin ei kai kaikkien pidä pelata sitä trappia, tässä haettiin aktiivisempaa lähestymistapaa ja onnistuttiin taklaamaan puhtaasti. Mielelläni itse katson tätä aktiivisempaa, joskin harvinaisempaa (liigassa) pelitapaa kuin aikaista trappia. Valitettavasti Miklik'n alastulo oli pääedellä jäähän.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ja sieltä napsahti tuomiot tappelusta. Oikeat ja linjan mukaiset tuomiot nuo on, niin perseestä kuin liigan säännöt näissä tappeluissa onkin.
Nolan Yonkmanille ja Joe Finleylle pelikielto – lue kurinpitopäätös

Kaksi peliä molemmille tappelusta napsahti. Odotettu ja täysin valittujen sääntöjen/linjauksien mukainen tuomio.

Toki voidaan siitä keskustella, miksi liigassa tälläiset säännöt/linjat ja pitäisikö niitä muuttaa. Mielestäni pitäisi muuttaa, mutta nykysäännöillä oikea tuomio. Jatketaan.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Ei huvittanut, ei noussut adrenaliinit - Jypin voitosta kylläkin. Mutta kiva oli tutustua ns. aktiivifanin ajatusmaailmaan tämänkin palstan välityksellä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Odotettu, mutta harmi, Pelicansia vastaan olisi Yonkmania tarvittu.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sieltähän ne odotetut yli sensitoituneet tuomiot sitten tuli. Liiga, imekää pillillä ****aa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sieltähän ne odotetut yli sensitoituneet tuomiot sitten tuli. Liiga, imekää pillillä ****aa.
Seurat on halunnut tämän linjan ja sillä mennään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kai minä nyt sen tiedän. Minun ei tarvitse sitä kuitenkaan henkilökohtaisesti ymmärtää ja hyväksyä.
Kyllä ja olen samaa mieltä, mutta en syyttäisi liigaa ja sen kurinpitoa, vaan seuroja.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Pelotevaikutus ja muutama fakta siitä:
1. Mikään pelotevaikutus ei ole 100%
2. Pelotevaikutus on silti olemassa, ja toimii parhaiten likaisiin rottapelaajiin (jotka eivät ole hyviä tappelemaan)
3. Aina voi myös käydä huono tuuri ja loukkaantua ns. puhtaasti taklauksesta tai vahingossa

Itse olen aivan varma, että Jyp hyötyy siitä, ettei vähintään osa rottailuista jää pois. Näin ollen riski loukkaantumiselle pienenee, vaikkei täysin menekään pois.
Finleyn taklausta pitää analysoida myös siitä näkökulmasta, että itse taklaus on kuitenkin puhdas, ja kuuluu ns. peliin. Ei tähtipelaajia voi mitenkään siltä suojella, että niitä ei ollenkaan taklattaisi.

Yonkman hoiti hommansa tyylikkäästi. Ne, ketkä puhuu jostain show- tappelusta, ovat pihalla kuin lumiukot.

Minusta tavallaan molemmat pelasi kuten pitääkin, sekä Finley että Yonkman. Finleyn piti taklata tuossa tilanteessa, ja sen mies teki puhtaasti. Suuri tekijä on todella paska syöttö Milikille. Toivottavasti mies toipuu nopeasti. Yonkman tosiaan teki sen, mitä piti, ja vielä pisteet siitä, että veteli Finleyn kanveesiin ja näytti todella, kuka on isäntä. En muuten usko, että kovin moni jatkossa haluaa kohdasta Yonkmanin tappeluilmeen ja asennon - sellainen myrskyvaroitus eilen tuli. Kunnon Ivan Drago meininki äijällä päällä.
Todella harmi, että tuli loukkaantuminen. Ilman sitä, hieno kiekkopeli. Tunnetta liiga kaipaa, sitä saatiin oikealla tavalla eilen (pl. loukkaantuminen).
Allekirjoitan kokonaan! Hyvä kirjoitus.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuolla ylempänä linkittämäni Selänteen kommentti sopii hyvin myös Liigaan. "Sääntöjen puitteissakin" voidaan edelleen ajella kavereiden leegot jäälle hyvillä mielin, mutta auta armias jos lähdet tekijää kurmuuttamaan, se vasta rikollista onkin. Sampo ja systeemi ovat ne heikoimmat lenkit täällä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sampo ja systeemi ovat se heikoin lenkki täällä.
Sampo toteuttaa vain valittua linjaa ja hyvin on viimeaikoina toteuttanutkin. Ei ole Sampon vika, että liigan säännöt on mitä on, vika on seuroissa. Sampo hoiti työnsä hyvin ja tuomio oli linjassa aiempiin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ei mitään yllättävää näissä tuomioissa. Tämän tiesi jo etukäteen. Tämä on valittu linja ja sillä mennään. Muistetaan tämä asia seuraavissa vaaleissa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sampo toteuttaa vain valittua linjaa ja hyvin on viimeaikoina toteuttanutkin. Ei ole Sampon vika, että liigan säännöt on mitä on, vika on seuroissa. Sampo hoiti työnsä hyvin ja tuomio oli linjassa aiempiin.
Sinänsä kuitenkin hauskaa, että valittua linjaa ei toteutettu Finleyn taklauksen suhteen. Noista on tullut aiemmin 10/10 ulosajo ja tod. näk. Sampolta lisää päälle.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sinänsä kuitenkin hauskaa, että valittua linjaa ei toteutettu Finleyn taklauksen suhteen. Noista on tullut aiemmin 10/10 ulosajo ja tod. näk. Sampolta lisää päälle.
Ei puhtaista taklauksista ole mitään tullut, vai onko sulla osoittaa jotain väitteesi tueksi.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Sinänsä kuitenkin hauskaa, että valittua linjaa ei toteutettu Finleyn taklauksen suhteen. Noista on tullut aiemmin 10/10 ulosajo ja tod. näk. Sampolta lisää päälle.

Ei puhtaista taklauksista tuomita.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei puhtaista taklauksista ole mitään tullut, vai onko sulla osoittaa jotain väitteesi tueksi.
Ei ole kyllä mitään. En muista koskaan tällä palstalla keskustellun siitä, että puhtaasta (mutta ylikovasta) taklauksesta olisi ajettu taklaaja ulos, kun kohde ottaa lukua.

Ja sitten vakavasti.

Esim. tänään KalPan kaveri ajautui vauhdilla päin Bäckströmiä ja lähti päädystä ulos sen takia, että kaveri itse kierähtäessään ja huonossa tasapainossa osui jotenkin Niklasta päähän, joka vähän puhalteli. Minun mielestäni Finleyn lanaus oli huomattavasti tarkoituksellisempi vastustajan täydellinen levyksi vetäminen kuin tämä.
 
Viimeksi muokattu:

CtrlAltDel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä annan Yonkmanille pisteet siitä, että mies keskittyy pelaamaan ja auttamaan joukkuettaan. Se on miehekästä. Raameillaan hän voisi aiheuttaa helpostikin samanlaisia muka vahinkoja "puhtailla" taklauksilla, jos päässä olisi pelkästään kusta.

Juuri näin. Yonkman on oikealla tavalla kova. Heikkopäiset kovikset ovat oma rotunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös