Ari Santaselle kenkää!

  • 96 157
  • 548

Milloin kenkää?

  • Nyt

    Ääniä: 61 43,3%
  • Jouluna

    Ääniä: 14 9,9%
  • Keväällä

    Ääniä: 4 2,8%
  • Antaa jatkaa

    Ääniä: 62 44,0%

  • Äänestäjiä
    141

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Kun SaiPa otti kesän "koti"harjoituspelissä HPK:lta kuokkaan 0-8 niin aavistelin, että tästä saattaa tulla vaikea kausi, mutta eihän varmaan kukaan olisi osannut odottaa nähtyä taapertamista. Alkusyksyn CHL-pelit loivat ehkä vääränlaista kuvaa joukkueen tekemisestä. Niissä näkemissäni peleissä SaiPa ei ollut pelilisesti parempi joukkue, mutta voittoja otettiin hyvän puolustustaistelun ja osin tuurin auttamana. Santanen korosti ennen kauden alkua, että hänen pelitapansa lähtee puolustuksen kautta. Vastaako Sanni itse puolustuksesta vai onko se ex-"voimahyökkääjä" Viljakaisen vastuulla? Oli miten oli, keltaisten päässä on soinut melkein eniten koko liigassa. Kauden alusta alkaen pelissä oli nähtävissä samat ongelmat puolustuksen merkkauspelissä, avauspelin syöttötarkkuudessa, hitaasta keskialueen ylityksistä ja erikoistilannepelaamisessa. Mikään näistä osa-alueista ei ole mennyt isoa harppausta eteenpäin puolen vuoden aikana Nyt on radikaalimpien toimenpiteiden aika.

Kuka Santasen tilalle? Viljakainen ja Ropo duo on näyttänyt että juniorivalmennuksesta on liian iso harppaus liigavalmentajaksi. Koulua pitäisi olla käytynä myös aikuisten tasolla, ennen kuin tullaan ammattilaiseksi. En osaa itsekäään sanoa kuka olisi paras vaihtoehto luotsaamaan SaiPa kuiville tästä kurimuksesta. Kakkoseksi minulla on ehdotuksena Vantaalla valmentava Simo Mälkiä.

Samalla ovenavauksella valmennuksen kanssa pitäisi ulostaa pahiten flopanneet kalliit pelaajat. Tähän listaan oma kärkeni on pakeista Savilahti ja Taipalus. Myöskään Hamilton ei ole yli kuukauteen esittänyt mitään mikä oikeuttaisi saamaan ulkomaalaisvahvistuksen palkkaa Liiga-SaiPalta. Nyt isolla luudalla kunnon joulusiivo ja sitten uusi startti. Tätä kautta ei ole vielä täysin hävitty, mutta yhtään ei ole enää aikaa toivoa parasta ja odottaa.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siinä mielessä pitää antaa hallitukselle armoa, että ei noita laadukkaita valmentajia ole sillä viisiin tarjolla kuin toivoisi. Karri Kivi pestattiin Ilvekseen hyvissä ajoin, Jyrki Ahon kohdalla en muista milloin varattiin Ässiin. Ilmeisesti Tuomas Tuokkolaa ei täällä pidetä sateentekijänä jne. Sannin ottivat ja Sannin saivat. Nyt kellään ei ole mukavaa. Täytyy kuitenkin muistaa myös se, että olisihan siinä voinut käydä niin, että Santanen olisi onnistunut. Nyt niin ei käynyt. Niin se elämässä joskus menee!
 

Wolves

Jäsen
Miten McFarlandin leikkausta vaativa vamma liittyy siihen että Ari Santaselle pitäisi antaa kenkää?

Ei mitenkään, mutta faktoja piti lyödä pöytään, kun @rico'n foliohattu meni syvemmälle päähän epäillessään, että mitään loukkaantumista ei edes ollut.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Ympäri mennään ja yhteen tullaan, jos tämä kausi menee vituiksi ja tappiot on miljoona luokkaa, josta seuraa pelaajabudjetin pienentyminen ensi kaudeksi ja siihen vielä päälle maestro Atu Selin pestaaminen ensikauden valmentajaksi mestisarpoja nostamaan liigaSaiPan miehistöön yhdessä AHL-arpojen lisäksi. Tämä siis vain sellainen tulevaisuudenvisio, jossa on paljon deja vu-ilmiötä mukana.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Yksi kysymys toimittajalta oli, että onko Santasen asemasta keskusteltu. Vastaus oli ei.
Joko SaiPan hallitus tietää jotain, mitä me kuolevaiset emme tiedä, tai sitten SaiPan hallitus ei tiedä yhtään mistään yhtään mitään.

Jos Santasta ei ulosteta tulevien kolmen suoran tappion jälkeen, ainoa vaihtoehto on hankkia pari Liigan tasolla kovan luokan pelaajaa, joista toisen on oltava puolustaja.

Joskaan en vain itse näe, mitä helvettiä sekään mitään hyödyttäisi, jos joukkue pelaa tuolla tavoin kuin nyt pelaa.

Silmiin pisti vielä tuosta artikkelista maininta "En näe syiden olevan joukkueen kokoamisessa, vaan siinä, että suorittaminen ei ole ollut sitä, mihin potentiaalia on."

No aijaa!? Suorittaminen ei ole ollut kovin hyvää, jos ollaan parin kierroksen päästä sarjan viimeisiä. Nyt vain kovasti kiinnostaisi kuulla, onko Ekin näkemys tässä kontekstissa se, että siellä on ollut yksittäisiä pelaajia, jotka tekevät liikaa virheitä ja tämä on maksanut voittoja? Santasen teesihän tämä oli koko syyskauden. "Taas."

Luottamukseni ei tähän touhuun nyt ole kovin vahvaa.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tietysti vastaus oli ei. Eihän toimari voi lehdessä sanoa, että "joo kyllä me ollaan ihan siinä hilkulla että annetaan monoa". Varmasti aiheesta on keskusteltu, vaikka ei virallisella esityslistalla asia olekaan ollut, niin jotain puhetta siinä kahvia juodessa varmasti on ollut.
Oli miten oli : Hakalista toivotetaan kaikille palstatovereille rauhallista joulua!
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Ei vittu sanon minä!

Sokea Riittakin näkee mistä se kiikastaa. Peli täyttä paskaa ja nuppi punaisena yritetään jatkaa samalla kaavalla.... joka ei toimi.
Perus 5 vs 5 ei varmasti tule muuttumaan paremmaksi vaikka tuonne millainen maalinikkari tai huippupakki hankittaisiin.
Ylivoima voisi siitä (ehkä) parantua.

Kyllä tuonne valmennukseen edelleen pitäisi tehdä se siivous.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Paljon se Sannin palkka on?

Esaimaan juttu oli hyvä, ja EK:n vastauksia kannattaa lukea vähän avonaisemmalla ajatuksella.

En ihan ymmärrä kaikkea Ek:n kohdistuvaa kritiikkiä, varmasti verrattuna Kallionniemeen ollaan vähän eri sarjassa, mutta eihän Rikukaan loistanut heti Koikkalaisen jälkeen.

Tj toimenkuvaan sisältyy aikalailla kaikenlaista puuhaa, ja homma ei varmasti ole helppo.
 

sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Jos nyt vertailee Tirkkosen ensimmäisen kauden palkkaan, niin puhtaalla mutulla sanoisin 80-100K
En kyllä usko että Tirkkosen palkka olisi ollut ensimmäisellä kaudella lähelläkään 100K, eikös Peksin palkka ollut vuoden 2015 verotietojen mukaan luokkaa 118K €, onkohan valmentajille sopimuksissa mitään bonusjuttuja kuten pelaajille? Uskoisin että valmentajillakin joku bonusjärjestelmä olisi.
Mutta Santasen luotto johtokunnassa näyttää olevan sementoitu, toivottavasti kummiskin kaudenjälkeen asiaa mietitään uudestaan jos ja kun tämä kausi menee täysin penkin alle.
 

Wolves

Jäsen
Jos noissa lukemissa on niin aika tolkuttomia summia on maksettu valmentajalle, jolla ei ole ykköskoutsin kokemusta miltään tasolta.

Jatkan MUTU-linjaani ja tokaisen, että n. 80K taitaa olla aika normaali sellainen ekan kauden liksa. En nyt ole verotietoja kahlannut, joten mitään faktaa tälle ei ole taustalla, mutta näin olettaisin.
 

ahal

Jäsen
Tirkkonen tienasi 2013 noin 84 500 e ja 2015 vajaat 113 000 euroa. 2013 Peksi ja Virtanen olivat ainoat alle 100 ke tienanneet. Eiköhän Santanen aloita myös samoista, n. 80 ke lukemista.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ja ne jätkät jotka mahdollistavat koko pelaamisen, eli hoitavat Kisapuistoon jään, saavat noin 27 000 vuodessa. Kiitos tästä kaupungille, koko suoritusportaan puolesta.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Jaahas....joulu tuli ja meni, mutta Santanen jatkaa...nyt sitten kolmen vierasmatsin putki, jossa todnäk käy niin, että kaikki hävitään, Ilvekselle vasta jatkoajalla, eli saldona 1p. Siitä sitten viiden tappion siivittämänä ensi vuoteen ja kohti tiistai-Kalpaa...katsojia siinä pelissä jotain 2400.

Toivon, että homma ei mene näin, mut mitään syytä olettaa muuta ei kyllä ole...valitettavasti.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joulu tosiaan meni ja Santanen pysyy. Usko on kyllä kovilla ei voi muuta sanoa, mutta toivotaan nyt kuitenkin meidän olevan väärässä ja SaiPan nousu alkaisi.

Pelillisesti ollaan oltu koko kausi enemmän ja vähemmän hukassa eikä paremmasta juuri tietoa. Tänään on kuitenkin uusi päivä ja katsokaamme onko joukkueen pelissä jotakin uutta hyvää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tänään oli kiekkokierroksessa ennen pelien alkua haastatteluja ja SaiPalta oli valittu haastateltavaksi, kukas muu kuin Santanen. Kun toimittaja kyseli, että milläs se kurssi muutetaan niin vastaus oli, että peliä yksinkertaisemmaksi ja nopeammaksi. Puoli kautta ja samat lääkkeet, kuin oli jo viime keväänä.

Lisäilen linkkiä haastatteluun jahka tuo joskus areenaan lisäillään, voi sitten jokainen päätellä, että onko oikeasti SaiPan pelissä vialla se, ettei koohoteta tarpeeksi pystyyn ja isketä vastaan. Vai kenties se, ettei joukkueella ole mitään pelitapaa, kun muut pelaa pitkälti kiekkokontrollia ja materiaali nyt ei todellakaan ole Liigan kärkeä, millä voisi hyökätä alivoimaisena organisoitunutta puolustusta vastaan ja saada silti sitä tulosta.

Jääkiekkokierros | Urheilua Yle Puheessa | Radio | Areena | yle.fi (linkki yle areenaan)
17:20 alkaa jutut SaiPasta, 18:18 alkaa itse Santasen haastatelu.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@BlackWolf Minulle tulee mieleen tuosta siteeraamastasi Santasen kommentista, että aivan kuin valmentaja olisi ulkopuolisen tarkkailijan roolissa. Täälläkin lajista enemmän perillä olevat osaavat analysoida mikä peliotteissa on vikana, mutta jos koutsi näkee saman pystymättä kuitenkaan jalkauttamaan sitä kentälle, niin heikoilla jäillä ollaan. Ei voi kuitenkaan sanoa, etteikö Saimaan rannoilla olisi kokemusta siitä kun jokainen hahmo joukkueessa bussikuskia myöten noudattaa päästä varpaisiin pelisuunnitelmaa iskien paperilla kovempien joukkueiden kimppuun. Yhtenä nippuna.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Hmm.. Voi olla että olen väärässä mutta jotenkin muistelen Tirkkosen ollessa SaiPan päävalmentaja, Santasen huhuttiin hoitavan joukkueen pelitapapuolen. Eli nykyinen päävalmentaja olisi käytännössä johtanut peliä jo monta vuotta. Hoitaako sen nytkin apuvalmentaja? Vai miksi joukkueen peli ei kulje?

Tämä vain pienenä huomiona sikäli että olen aina ihmetellyt väitteitä siitä että kakkoskoutsi olisi se joka karkeasti sanottuna vetäisi päävalkun roolia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf Minulle tulee mieleen tuosta siteeraamastasi Santasen kommentista, että aivan kuin valmentaja olisi ulkopuolisen tarkkailijan roolissa. Täälläkin lajista enemmän perillä olevat osaavat analysoida mikä peliotteissa on vikana, mutta jos koutsi näkee saman pystymättä kuitenkaan jalkauttamaan sitä kentälle, niin heikoilla jäillä ollaan. Ei voi kuitenkaan sanoa, etteikö Saimaan rannoilla olisi kokemusta siitä kun jokainen hahmo joukkueessa bussikuskia myöten noudattaa päästä varpaisiin pelisuunnitelmaa iskien paperilla kovempien joukkueiden kimppuun. Yhtenä nippuna.
Minä en ole oikea henkilö kommentoimaan SaiPan pelitapaa, mutta jos Liigassa kuvittelee 2010-luvulla voittavansa pelejä, heikommalla materiaalilla puskemalla pystysuuntaan, niin minusta silloin on olennaisesti jotain vialla. IFK pystyy pelaamaan pystyyn, siellä kun on ostaa jotain JMA:ta, jotka voi luoda maalipaikan 1vs2 tms. hyökkäyksistä. Sitä minä en näe, että joku Koskiranta tekee saman. Nämä kaverit tarvitsevat sellaisen pelitavan, että eivät joudu tuohon tilanteeseen, sitä varten aikanaan se "meidän peli" kehitettiin, kun ei voi kamppailla yksilöjen taidossa.

Pekka Virta on sen vetänyt ehkä hieman överiksi, mutta silti tuo suoritustaso on KalPassa ollut melkoisen kova. Tirkkonen teki samaa, omalla tavallaan. Santanen selitti jo viime keväänä, ensimmäisissä haastatteluissa, miten pitäisi pelata suoraviivaisemmin ja nopeammin. Olin jo silloin ihmeissäni, että millä materiaalilla. Se oli ainoa syy miksi ihmettelin tätä valintaa jo viime keväänä. Sekä se mitä valitusta valmennus porukasta on tullut hallilla muutoin tutuksi. Nyt on yli 30 peliä takana ja edelleen sama mantra jatkuu. Mun puolesta saa SaiPa pelata jatkossakin miten haluaa, minua vain vituttaa katsella paikallisen joukkueen tilaa, vaikka en kannattajiin lukeudukkaan. Mitään potkuja en ole kuitenkaan vaatimassa, kun asia ei minulle kuulu, tuo juttu vaan osui tähän ketjuun aika hyvin. Siellä varmasti yrittää kaikki parhaansa, joskus se ei vain riitä.

Tälle maakunnalle ja jääkiekolle SaiPa on kuitenkin iso asia ja se taasen koskettaa minua, todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:

ahal

Jäsen
@BlackWolf Minulle tulee mieleen tuosta siteeraamastasi Santasen kommentista, että aivan kuin valmentaja olisi ulkopuolisen tarkkailijan roolissa. Täälläkin lajista enemmän perillä olevat osaavat analysoida mikä peliotteissa on vikana, mutta jos koutsi näkee saman pystymättä kuitenkaan jalkauttamaan sitä kentälle, niin heikoilla jäillä ollaan.
Samanlainen fiilis syntyi mullekin. Sanni taitaa johtaa joukkojaan enemmän takaapäin, käskyttämällä, kuin edestä ja ohjaamalla. Ei oikea valmentaja voi sanoa, ettei ylivoimapelimme ole kehittynyt minnekään. Tai sitten ei ole tehtäviensä tasolla. Jos yv-kuviot eivät aukene, valkku ei tunne pelaajiaan riittävästi, jotta pystyisi luomaan toimivia ryhmiä ja kuvioita. Käyttämään pelaajiensa vahvuuksia ja luottamaan heihin. Tai sitten hänen koukeroitaan ei ymmärretä tai haluta toteuttaa. Ei voi olla, että valkku ulkoistaa itsensä pelitavallisissa asioissa. Jos homma ei toimi, ainoa rehti tapa on nostaa kädet pystyyn ja antaa muiden yrittää.
 

jazuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt katkesi kamelilta selkä. Vaikka olen sitkeästi yrittänyt lukea muiden komentteja tältä palstalta ja hakea omalle pessimistille luonteelle edes jotain positiivista näkökantaa, niin tänään loppui usko tämän keskusteluaiheen sivulle 12. Lähtökohtaisesti olisin halunnut lukea kaikkien kommentit aina suvulle 20 asti, mutta usko ei ei enää riittänyt siihen, että että sieltä mitään positiivista löytyisi tukemaan omaa horjunutta luottamusta.

Mennään siis Santaseen.

Ensimmäiset ajatukset lähes vuoden takaa (Santasen sopimuksen julkistaminen) olivat lähtökohtaisesti positiiviset. Tällä jatketaan hyvin lentoon lähtenyttä "omat pojat" ajatusta ja annetaan hyvän flown jatkua edellisten vuosien tapaan. Alkukauden heikkojen esitysten jälkeen olin vielä valmis tukemaan valmannuksen jatkoa sillä perusteella, että uuden oppiminen ottaa aina oman aikansa.

Mutta, tämän päivävän pelin (ja kaikien edelleisten pelienkin seurannan) jälkeen voin todeta:

JOUKKUUEEN PELI EI PARANE, JOS VALMENNUS EI VAIHDU!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös