JYPin fanituotemyynti

  • 175 949
  • 879

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep ja tänään jatkuu tuo suunnittelutuokio parhaillaan. Siellä on myös kuvina jo pari pohja(?)ratkaisua.

Ihan mukavaa, että tällaisia rupeaa tulemaan. Ajoituksen kohdalta ehkä vähän heikko, koska kiekkokausi ohi ja futiksen EM päällä, joten harva noihin on vaivautunut kommentoimaan. Silti positiivisissa merkeissä ja hyvä markkinointitempaus myös mukana olevalle yritykselle, joka tuonee jonkin sortin hyötyä myös JYPin laariin tuotteiden hinnassa tai ihan vain puhtaasti rahana.

Tosin jollain sitä seuraa pitää pitää pinnalla markkinointimielessä myös näin kesäisin ja varsinkin kun kausikorttimyynti on "kuumimmillaan" tällähetkellä tuon tarjouksen vuoksi.

Kaikenkaikkiaan hyvä että annetaan faneillekin enemmän päätäntävaltaa ja varmaan jatkossa enemmän myös kisoja ja fanien suunittelemia tuotteita. Tuolla kuitenkin kokoajan yleistymässä se että tehdään itse fanituotteita kun seuralla ei ole tarjolla niin ehkä saadaan tuota vähän estettyä tämänkaltaisilla toiminnalla. Tämänkaltaiset markkinointitempaukset taas on myös sponsoririntamalta hyvä, hyvä että erilaisia juttuja on millä saadaan kummankin toimintaa edistettyä, niin yrityksen kun seurankin asioita. Enemmän erilaisia tempauksia saisi olla ja saataisiin sekä rahaa seuran kirsttuun että sponsorit tyytyväiseksi.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep ja tänään jatkuu tuo suunnittelutuokio parhaillaan. Siellä on myös kuvina jo pari pohja(?)ratkaisua.

Ihan mukavaa, että tällaisia rupeaa tulemaan. Ajoituksen kohdalta ehkä vähän heikko, koska kiekkokausi ohi ja futiksen EM päällä, joten harva noihin on vaivautunut kommentoimaan. Silti positiivisissa merkeissä ja hyvä markkinointitempaus myös mukana olevalle yritykselle, joka tuonee jonkin sortin hyötyä myös JYPin laariin tuotteiden hinnassa tai ihan vain puhtaasti rahana.

Mukava ja positiivinen asia! Hiukan aikaisemmin olisi voinut tulla tuosta tietoa, tai jos sitä oli niin sitten se meni vain minulta ohi. Muuten ei valittamista. Ei liity enää ketjun aiheeseen, mutta itse tykkäisin nähdä enemmänkin videota vaikkapa joukkueen kesäkuulumisista, treeneistä tmv.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mukava ja positiivinen asia! Hiukan aikaisemmin olisi voinut tulla tuosta tietoa, tai jos sitä oli niin sitten se meni vain minulta ohi. Muuten ei valittamista. Ei liity enää ketjun aiheeseen, mutta itse tykkäisin nähdä enemmänkin videota vaikkapa joukkueen kesäkuulumisista, treeneistä tmv.

Vasta tänään taidettiin huhuilla lisää ehdotuksia että sinne vain huutelemaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Miten tämä osa-alue voi vuodesta toiseen olla aivan perseestä, toki nyt uusi toimari ei ehkä ole vielä tähän vaikuttamaan, kun asialistalla on ollut tärkeämpääkin tehtävää, mikäli tähän epäkohtaan aikoo edes puuttua. Edelleen tuo on aivan naurettavalla tolalla, todella rumia tuotteita ja hinnat kuitenkin korkeahkot. Iso kasa euroja menetetään tällä, kun harva haluaa noita tuotteita ostella, itsekin tosiaan ostaisin mielelläni fanikamaa paljonkin, mutta en osta rumia tekeleitä. Fanituotteista kuitenkin voi tehdä myös hienoja, esimerkkinä vaikka IFK, Jokerit, Ilves jne.

Asia tuli mieleen taas, kun eksyin Jukureiden sivuille, heillä oli mestiksessä ala-arvoinen fanituotevalikoima jne, mutta liigaan noustuaan hups ja osa-alue laitettu kuntoon. Eihän tuo Jukureiden valikoima laajin tai paras ole, mutta selvästi edellä JYPin vastaavaa. Jukureiden tuotteissa on ajatusta, eikä kaikkea siellä täällä kuten JYPillä monesti. Hieno huppari/paita ei esim tarvitse paljoa...

Toivottavasti tämäkin osa-alue tässä nyt pikkuhiljaa muuttuisi JYPillä paremmaksi. Alkoi tämä epäkohta taas vituttamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta onhan tuo mennyt viimevuosina mennyt eteenpäin, mutta olisikohan joukossa vielä vanhan toimijan tavaraa joita ei ole saatu kaupaksi ja kaikkea uutta ei ole vielä julkaistu. Onhan tuossa muutama tuote paljon eteenpäin mennyt, toisaalta edeleen puuttuu ehkä semmoinen huppari/paita jota voisi käyttää normaalissa arjessa ilman että seura hirveästi ylikorostuu siinä ja hinta olisi kohtuullinen. Aika vähän lopulta semmoisia tuotteita jossa hinta ja laatu kohtaa. On halvan näköistä moninkertaisilla hinnoilla.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onhan tuossa muutama tuote paljon eteenpäin mennyt, toisaalta edeleen puuttuu ehkä semmoinen huppari/paita jota voisi käyttää normaalissa arjessa ilman että seura hirveästi ylikorostuu siinä ja hinta olisi kohtuullinen.
Mitä tarkoitat tuolla "ylikorostamisella"? Ihan uteliaana kysyn.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tarkoitat tuolla "ylikorostamisella"? Ihan uteliaana kysyn.
Minulle on varsin selvää mitä tuolla tarkoitetaan, mutta vähän hankala selittää.

Sanotaanko näin, että jos tuote ei ole ylikorostettu, niin sitä voi käyttää esimerkiksi työympäristössä.

Sillä on syynsä, että esimerkiksi valmentajat eivät otteluissa pukeudu puvuntakkiin, josta löytyy punaista, mustaa ja valkoista tasavertaisesti edustettuna, vaan takki on varsin perusmusta, josta löytyy pienehkö JYP-logo rinnasta. Tämä siis selventämään tuota edellä mainittua pointtia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minulle on varsin selvää mitä tuolla tarkoitetaan, mutta vähän hankala selittää.

Sanotaanko näin, että jos tuote ei ole ylikorostettu, niin sitä voi käyttää esimerkiksi työympäristössä.

Sillä on syynsä, että esimerkiksi valmentajat eivät otteluissa pukeudu puvuntakkiin, josta löytyy punaista, mustaa ja valkoista tasavertaisesti edustettuna, vaan takki on varsin perusmusta, josta löytyy pienehkö JYP-logo rinnasta. Tämä siis selventämään tuota edellä mainittua pointtia.
Eli tämä on juuri sitä mistä JYPin fanituotteita aikanaan kritisoitiin. Perusyksivärinen paita jossa on postimerkin kokoinen JYP-logo rinnassa. Toki on hyvä että siellä valikoimassa olisi muutama tälläinenkin tuote mutta fanituotteen pitääkin olla sellainen missä JYPin logo on iso. Mitä räikeämpi sen parempi koska se tuo näkyvyyttä. Minä pidän mielelläni päällä paitaa jossa JYPin logo on koko etupuolen täyttävä tai sellainen missä on juuri nuo kolme väriä isosti esillä. Tunnusta seurasi värejä ylpeydellä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli tämä on juuri sitä mistä JYPin fanituotteita aikanaan kritisoitiin. Perusyksivärinen paita jossa on postimerkin kokoinen JYP-logo rinnassa. Toki on hyvä että siellä valikoimassa olisi muutama tälläinenkin tuote mutta fanituotteen pitääkin olla sellainen missä JYPin logo on iso. Mitä räikeämpi sen parempi koska se tuo näkyvyyttä. Minä pidän mielelläni päällä paitaa jossa JYPin logo on koko etupuolen täyttävä tai sellainen missä on juuri nuo kolme väriä isosti esillä. Tunnusta seurasi värejä ylpeydellä.
Sanoisin, että molempia "lajityyppejä" tulisi olla saman verran. Todella näkyvät ja korostetut fanituotteet ovat sellaisia, mitä käytetään lähinnä hallissa pelien aikaan tai pelejä katsoessa muualla. Sekä toki vapaa-ajalla tilanteen ja oman halun mukaan.

Vaikka kovan luokan fani itse olenkin, niin en oikein koe korostettujen fanituotteiden sopivan itselleni, vaikka arvostankin suuresti kaikkia niitä käyttäviä kannattajia. Ei myöskään riitä, että tarjotaan kakkosluokan vaatteita, joista löytyy liian pieni, epäsiisti tai väärässä paikassa oleva JYP-logo. Haluan laadukkaita tuotteita, joissa on tarkkaan mietitty miten JYP-logoa käytetään tyylikkäästi.

Myös korostetut tuotteet voisivat tulla omaan käyttööni, jos ne ovat riittävän tyylikkäitä ja hienosti toteutettuja. Vaikka haluankin tuoda JYPiä esille ja olen todella ylpeä kannattaessani JYPiä, niin en halua käyttää "väkisin" tuotteita, joista en muuten pidä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Toisaalta onhan tuo mennyt viimevuosina mennyt eteenpäin, mutta olisikohan joukossa vielä vanhan toimijan tavaraa joita ei ole saatu kaupaksi ja kaikkea uutta ei ole vielä julkaistu.
Niin mikäs juttu se tämä olikaan? Jotain hämäriä muistikuvia minulla on että muutoksia fanituoterintamalla oli viime talvena, mutta käytännössä en ole huomannut yhtään mitään.

Ihan sattumalta, asioin tänään uudessa Seppälän Prismassa ja sieltäkin löytyi JYPin fanikamaa pieni hyllyllinen. Olikohan fanipaitoja yksi kappale ja sitten jotain t-paitaa ja muuta krääsää. Hinnat olivat näköjään samaa kun nyt selailen JYPshopin sivuilta. Aika kalliita olivat Prisman hyllylle valikoidut tuotteet kuten parkkivihko (eräänlainen parkkikiekon korvike) 10e ja JYP-heijastin 4e. Joo, ymmärrän että tuosta täytyy 4e heijastimesta ottaa omansa JYPin lisäksi Osuuskauppa ja heijastimen valmistanut firma, eli eihän tuollakaan hinnalla seuralle jää mitään. Tuo hyllykkö missä seuran tuotteita oli kuitenkin sen verran nuhjuinen että sekin sai osaltaan tuotteet vaikuttamaan kalliilta. Pieneen väliin ahdettu mahdollisimman paljon fanikamaa tiivisti. Tästä täytyy antaa Citymarketille erityispisteet, eli siellä JYPin osastolle on tehty kunniaa ja oikeasti käytetty vähän ajatusta miten asetella myytävät esineet nätisti esille. En nyt jaksa muistaa mikä Cittari oli kyseessä, mutta jossakin muistan nähneeni ihan että mallinukke oli puettu fanipaitaan. Ja useammassa Cittarissa on taidettu laittaa JYPin osastolla hyllyjen ylle parit kannatusliput. Siis siten huomiota herättävästi että 20 metrin päästäkin näkee että tuolla on JYPin fanikamaa. Prismassa ei ollut edes yritystä asetella tuotteita.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle on varsin selvää mitä tuolla tarkoitetaan, mutta vähän hankala selittää.

Sanotaanko näin, että jos tuote ei ole ylikorostettu, niin sitä voi käyttää esimerkiksi työympäristössä.

Joo no lähinnä siis semmoinen jota voisi käyttää vaikka töissä/koulussa/kaupungilla sillein ettei se paita/huppari ole varsinaisesti fanitavaran näköinen vaan sulattautuu muuhun muotiin ja pukeutumiseen, mutta silti löytyy jotain seuraan liittyvää, ei sen aina tarvitse olle hurrikaanilogo isolla tai pienellä. Toki nykyään aika halvallakin pystyy itse tuommoisen vaatteen, mutta sitten jää seuralta jäämättä ne pienetkin tulot.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
JYPShopiin on tullut taas uutta fanikamaa: mm. lippistä, mukia, juomapulloa ja kangasmerkkiä. Hieno homma että siellä on taas päivitetty tarjontaa.

Jännä juttu noista kangasmerkeistä/patcheista on se kun tiedustelin vuonna 2014 että oisko sellasia mahdollista saada myyntiin, niin Arteprolta vastattiin että ei onnistu. Suora vastaus oli: "Hei, Kiitos yhteydenotosta. Irtomerkkien osalta JYP on tehnyt sellaisen päätöksen, ettei niitä ole myynnissä. Tämä siksi, että merkkejä olisi sitten jos jonkinnäköisessä tekstiilissä ommeltuna ja se ei olisi linjassa tuotteiden ulkonäön kanssa."

Ei siinä, sinällään ymmärrän periaatteen että miksi ei, mutta monet muut seurat myivät jo silloin omia merkkejään niin vähän ihmettelin JYPin päätöstä.


Uudistusta on siis tapahtunut sen jälkeen kun tj ja Artepro vaihtuivat toisiin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo no lähinnä siis semmoinen jota voisi käyttää vaikka töissä/koulussa/kaupungilla sillein ettei se paita/huppari ole varsinaisesti fanitavaran näköinen vaan sulattautuu muuhun muotiin ja pukeutumiseen, mutta silti löytyy jotain seuraan liittyvää, ei sen aina tarvitse olle hurrikaanilogo isolla tai pienellä. Toki nykyään aika halvallakin pystyy itse tuommoisen vaatteen, mutta sitten jää seuralta jäämättä ne pienetkin tulot.

Itse pidän juuri tuollaisista tuotteista joissa värit ja logo ei ole kovin hallitsevia. Sopivat minusta paremmin juuri monipuoliseen käyttöön.

Matseissa taas pitäisin ihan mielelläni tuotteita joissa logot ja värit saa olla sellaisia, että näkyy ja tuntuu.
Eli on tosiaan hyvä, jos molempia vaihtoehtoja löytyisi sopivasti, hillitympää ja räiskyvämpää. Makuja on monenlaisia.

Nythän on tosiaan tullut jotain uutta fanitavaraa myyntiin, pitääpä tutustua paremmin. Ainakin Vaakanaisen päässä (näytti ainakin Urholle?) oleva lippis näytti nopeasti katsottuna ihan hyvälle omaan makuuni. Hieno homma.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Irtomerkkien osalta JYP on tehnyt sellaisen päätöksen, ettei niitä ole myynnissä. Tämä siksi, että merkkejä olisi sitten jos jonkinnäköisessä tekstiilissä ommeltuna ja se ei olisi linjassa tuotteiden ulkonäön kanssa."
Naurut purskahtivat jälleen tälle. Ilmeisesti Tyni ollut taas vauhdissa. Mitä väliä sillä on mihin porukka noita ompelee? Onhan JYP-tarrojakin myyty muistaakseni vuosikaudet, eikö niissä ole vähän sama idea? Eikö nuo hihamerkit ole tehty omien vaatteiden tuunaukseen tai sitten ihan vain merkkien keräilyyn, tyyliin opiskelijahaalarit? Jippikaijei hei, jos joku prosentti myydyistä hihamerkeistä olisi jossain kyseenalaisissa kohteissa (en kyllä oikein tiedä mitä ne sitten voisivat olla), niin mitä väliä? Perus Tyntsää, joku huutaa että haluan tuoda rahaa seuran kassaan, Tyni miettii sopiiko se seuran arvomaailmaan. Edelleenkin Tyni 2009 neva föget, kun hirveästi tuli kuulemma yrityksiltä ehdotuksia millaisia mestaruustuotteita voisivat seuralle teettää, mutta ei kelvannut Tyntsälle. Tyni mainitsi esimerkkinä JYP-pelikortit jotka eivät sovi kuulemma JYPin arvomaailmaan. Mitähän vittua? Ymmärtäisin jos JYPin logoa ei haluta painaa johonkin nuuskatykkeihin, mutta pelikortit, mitä pahaa niissä voi olla? Sitten joku JYP-kitara kuulemma sopi seuran arvomaailmaan. Myytiinköhän niitä edes yhtään kappaletta? Eikö kitarakin ole ulkona JYPin arvomaailmasta, tiedä minkälaista norjalaista kirkonpolttobläkkistä joku saattaa sillä kitaralla soittaa?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällähetkellä kun katsoi noita myynissä olevia tuotteita niin jollain tapaa näytti että naisten tuotteet on jopa ihan onnistunut, Naisten huppari joka valkoinen ja siihen harmaa hurrikaani niin vähän juuri sen tyylistä mitä kaipaisi arkipäivän pukeutumiseen, ei joka fanitavaran tarvitse olla mustalla taustalla ja siihen punainen hurrikaanilogo. Toinen melkein oli sitten tuo pinkki pipo. Eikä tuo neulepipokaan paha ole ulkonäöllisesti, siinä rajoilla vain maksaako joku 30 euroa piposta.

Netin ihmeellisessä maailmassa alkanut viimaikoina esiintyä aika paljon JYP aiheisia tuotteista mainoksia, esim. FB:ssä. esimerkiksi Harley Quinn paita oli jopa aika tyylikäskin, melkein varmaan menee jopa tilaukseen vaikka feikki taitaa ollakin ja paljon muitakin varsinkin t-paitoja alkanut näkyä. Jos kerta ulkomailla asti lähdetään tekemään feikkifanipaitoja hienoilla suunitteluilla (olkoonkin että tekevät noita varmaan jokaisesta seurasta maailmassa hieman muuneltuna) niin ei mikään rakettitiedettä ole varmaan noita paitoja ja huppareita suunitella tyylikkään näköisiä, ei halvannäköistä mustan taustan ja punaisen hurrikaanin liitettyä teosta. Joihkin yksinkertaisiin tuotteisiin ehkä sopiikin. Tässä vain alkaa olemaan että entisajan viron ja venäjän piraatit alkaa kohta siirtyä nettiin ulkomailla postimyynin kautta ja seuralta jää nekin vähän varat saamatta tai sitten jokainen painattaa itse ulkomailta omat paitansa.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Koko viesti.

Juuri se naisten valkoinen huppari mitä JYPshop tarjoaa, on tyylikkäin fanituote tällä hetkellä. Harmi ettei ole miehille vastinetta.

Itseasiassa olen jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäisikö teetättää jollain painatusfirmalla JYP-aiheinen huppari, niin saisi juuri sellaisen kuin haluaa ja hinta pyörii samoilla luvuilla kuin fanishopissa. Eihän se tietysti ole seuraa kohti kovinkaan reilua, mutta itse olen vähän pettynyt miesten huppareihin fanishopissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri se naisten valkoinen huppari mitä JYPshop tarjoaa, on tyylikkäin fanituote tällä hetkellä. Harmi ettei ole miehille vastinetta.

Itseasiassa olen jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäisikö teetättää jollain painatusfirmalla JYP-aiheinen huppari, niin saisi juuri sellaisen kuin haluaa ja hinta pyörii samoilla luvuilla kuin fanishopissa. Eihän se tietysti ole seuraa kohti kovinkaan reilua, mutta itse olen vähän pettynyt miesten huppareihin fanishopissa.

http://www.tapparashop.fi/tuotteet/hupparit-colleget?product_id=528 esim joku tämmöinen tapparan tyylinen collegetakki puuttuu valikoimasta ja juuri semmoinen jossa ei logoa ole liikaa korostettu. Oikeastaan jokaiseen miesten tuotteseen on vielä tuo 1923 teksi työnnetty.

Sekin on sitten toinen asia että jos laatu ja ulkonäkö on samaa kun paidan/tuoteen ostaisi jostain tarjoustalon alekorissta niin onko tuo hinnoittelukaan perusteltu että siinä on joukkueen logo niin hinta on silloin moninkertainen. Muovisuus ja halpuuden olo ei ainakaan innosta suoriltaan, toki jos tarpeeksi edullisesti saa. Pitäisi paremmin hinnan ja laadun kohdata. Eikä tosiaan ainakaan jokaisen tuotteen kohdalla pitäisi pelkästään rahastus olla mielessä vaan myös joukkuee näkyvyys.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Olenko minä toivoton köyhimys vai onko 30 € T-paidasta ihan posketon hinta? Olisin voinut kannatuksen vuoksi ostaa, mutta ...

Tuote - JYP Fanshop
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se vaan liikaa. Voisin maksaa 30 euroa ihan t-paidastakin, jos paita olisi toteutukseltaan ja istuvuudeltaan sellainen että sitä kelpaisi (kehtaisi) käyttää ihan vapaa-ajallakin. Siis muulloinkin vapaa-ajalla, kuin kotona neljän seinän sisällä. Valitettavasti tuollaisia ei JYP:n fanituotteista vaan löydy. Pienessä erässä(?) myyty simppeli Perrin #11 t-paita oli jo oikean suuntaista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olenko minä toivoton köyhimys vai onko 30 € T-paidasta ihan posketon hinta? Olisin voinut kannatuksen vuoksi ostaa, mutta ...

Tuote - JYP Fanshop

Et. Aivan ryöstöhintahan tuo on paidasta jonka tekeminen saattaa sen kympin maksaa. Eilen peliin tullessa mietin että ostan mutta hinnan kuullessani into loppui siihen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todella harmi, että hinta pompannut kympin yläkanttiin. Toteutukseltaan parempi kuin aiempi valikoima, mutta 30 eurolla t-paidan pitäisi olla jo todella mieluisa. Tekisi mieli pelkästä tuesta organisaatiota kohtaan ostaa, mutta ostamalla hintapolitiikkaan tuskin tulee ikinä muutosta.

Voisin väittää, että 20 eurolla noita menisi niin paljon enemmän kaupaksi, että kokonaistuotto olisi parempi, vaikka paitakohtainen kate olisikin 10 euroa pienempi.

JYP HT-logolla olevaa hupparia kaipaisin valikoimaan. Esimerkiksi sekä musta että valkoinen huppari, jossa logo keskellä tuon kokoisena tai sitten pienempänä yläoikealla/-vasemmalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erikoista sinällään, että valikoimasta löytyy pari t-paitaa 10€/kpl, mutta sitten loput ovat 30€/kpl. Jotenkin kuvittelisin, ettei materiaaliero ole ihan niin suuri, että sillä voisi selittää tuota hintaeroa. Toki nuo halvemmat saattavat olla jotain menneen malliston jäämiä tjsp.

Edelleen olen sitä mieltä, että fanitavaran myynnin ei pitäisi olla pelkästään ison katteen hakemista, vaan näkyvyyden lisääminen ja fanien parempi palvelu pitäisi olla isommassa roolissa. Olen aivan varma, että ostajia JYPin fanitavaroille riittäisi reilusti enemmän, jos hintoja kohtuullistettaisiin ja valikoimaa saataisiin laajemmaksi ja laadukkaammaksi. Ja kun niitä fanikamoja sitten näkyisi katukuvassa enemmän, niin tiedä vaikka lumipallo lähtisi vierimään...
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso hinta ei aina ole pelkästään ison katteen hakemista. Nimittäin paidoissakin on sellainen hinnanmuodostus että sanotaan vaikka että sata paitaa maksaa ostajalle 700. Niin kaksisataa ei suinkaan maksa 1400 vaan esim 1000. Ja niin edelleen eli mitä enemmän paitoja ostat sen vähemmän ne per kappale maksavat. Tällöin tullaan siihen että pelätään ettei paidat mene kaupaksi joten ostetaan pieni määrä kalliilla. Kun pitäisi uskaltaa ostaa halvemmalla suurempi määrä. Toki kokonaishinta nousee koko ajan mutta paidan ostohinta per kappale tehtaanhinta laskee ostettaessa enemmän kuin vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iso hinta ei aina ole pelkästään ison katteen hakemista. Nimittäin paidoissakin on sellainen hinnanmuodostus että sanotaan vaikka että sata paitaa maksaa ostajalle 700. Niin kaksisataa ei suinkaan maksa 1400 vaan esim 1000. Ja niin edelleen eli mitä enemmän paitoja ostat sen vähemmän ne per kappale maksavat. Tällöin tullaan siihen että pelätään ettei paidat mene kaupaksi joten ostetaan pieni määrä kalliilla. Kun pitäisi uskaltaa ostaa halvemmalla suurempi määrä. Toki kokonaishinta nousee koko ajn mutta paidan ostohinta per kappale tehtaanhinta laskee ostettaessa enemmän kuin vähemmän.
Tottakai asia on näinkin, mutta jälleen tullaan siihen, ettei edes uskota paitojen myyvän paljoa, ja kun niitä sitten tilataan vähän, niin hinta on korkea ja - yllätys yllätys - paidat eivät mene kaupaksi.

Pitäisi lähteä alunperinkin siitä ajatuksesta, että paitoja myydään paljon ja saadaan näkyvyyttä paljon, jonka kautta pyörä lähtee pyörimään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Edelleen olen sitä mieltä, että fanitavaran myynnin ei pitäisi olla pelkästään ison katteen hakemista, vaan näkyvyyden lisääminen ja fanien parempi palvelu pitäisi olla isommassa roolissa. (....) Ja kun niitä fanikamoja sitten näkyisi katukuvassa enemmän, niin tiedä vaikka lumipallo lähtisi vierimään...
Tästä täysin samaa mieltä. Tiedän monia tapauksia joissa fanitus jotain seuraa kohtaan on alkanut lahjaksi tulleesta fanituotteesta. Eniten tarinoita löytyy NHL-joukkueiden fanitavarasta, esimerkkinä yksi kaverini sai kummiltaan lahjaksi Mighty Ducks of Anaheimin repun aloittaessaan koulutaivalta, ja siitä alkoi sitten seuran fanittaminen ja NHL:n seuraaminen joka kestää yhä lähes 20 vuotta myöhemmin. Vastaavia tarinoita löytyy varmasti muiltakin.

30e noin "yksinkertaisesta" (en tarkoita sitä että paita olisi ruma, yksinkertaisuus on kaunista) paidasta on aika kova hinta. Enkä ymmärrä pieniä painomääriä. Nythän jo Facebookin puolella myydään eioota kun joku olisi kaivannut "miesten kokoa". En ymmärrä miksi tuosta on tehty noin pieni erä sekä oudot paitojen koot. Kyseessä on kuitenkin sellainen paita jonka myymisellä ei ole mitään kiirettä. Paita on ajankohtainen tänään, huomenna, ensi kaudella ja mahdollisesti vielä viiden vuoden päästä. Näitä paitoja voisi huoletta ottaa jemmaan isommankin erän, toisin kuin niitä #11 Perrin- ja Dr Philman-paitoja. Aina on olemassa riski että Perrin tai Pihlman ei pelaa parin vuoden päästä seurassa ja paita "käy vanhaksi".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös