NHL-lähetykset televisiossa

  • 954 022
  • 2 253

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Viasatin kanavapaketti on taloudessa käytössä. Paketti on hommattu Elisa viihteen kautta. Satuin just huomaamaan, että Viasatin urheilutarjonta+xtrakanavien sisältö tallentuu automaattisesti Elisa viihteen arkistoon. Voi katsella jopa xtrakanavien matsit jälkikäteen. Taidan olla taivaassa.

Varsinkin NHL on the fly arkistosta päälle työpäivän päätteeksi on ehtaa timanttia. Mielummin sitä katselee kuin Emmerdalea :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kyllähän toi NHL on the Fly ohjelma on sellainen helmi, että oksat pois. Asiallisia haastatteluja, maalikoosteita ja kunnon AMMATTILAISET studiossa. Milloin saataisiin vastaavanlainen ohjelma kotoisesta liigastamme tehtyä?? Nelosen SURKEA kyhäelmä, joka tulee sunnuntaisin on niin vasurilla tehtty, että huh, huh.
 

Isäntä

Jäsen
Kyllähän toi NHL on the Fly ohjelma on sellainen helmi, että oksat pois. Asiallisia haastatteluja, maalikoosteita ja kunnon AMMATTILAISET studiossa. Milloin saataisiin vastaavanlainen ohjelma kotoisesta liigastamme tehtyä?? Nelosen SURKEA kyhäelmä, joka tulee sunnuntaisin on niin vasurilla tehtty, että huh, huh.
No se ohjelmahan on ottanut valtavasti takapakkia täksi kaudeksi kun NHL Network pisti ohjelmakarttansa uusiksi. Tai siis aikaisemmilla kausilla tuon ohjelman virkaa toimitti NHL Tonight. Nyt NHL Tonight pyörii NHL Networkilla kierroksen aikana reaaliajassa (ei siis Viasatilla nähtävillä) ja NHL on the Fly toimii sitten myöhäsillan koosteohjelmana.

Nythän tuolla joku blondi pönöttää ja lukee suoraan prompterista tekstit mitä tapahtuu, satunnaisesti joku asiantuntija vieraana. Noissa highlighteissa, jotka nainen juontaa, huomaa selvästi, ettei kiekkotietämystä juuri löydy. Monesti esimerkiksi selostaa väärää maalia, kertoo maalin pelkästään tilastoista katsomalla ym. Vielä viime kaudella NHL Tonightin toimiessa Eurooppaan toimitettuna koosteohjelmana emäntänä oli paljolti Andi Petrillo, sitä ennen Kathryn Tappen. Molemmista huomasi selvästi, että on tietämystä jääkiekosta ja urheilusta yleensäkin. Studiossa oli joka päivä vähintään yksi vieras, yleensä kaksi. Vakiokasvoina Kevin Weekes, Mike Johnson, Dave Reid, Jamie McLennan, Craig Button... Välillä vierailuja tekivät insiderit Bob McKenzie ja Darren Dreger kertoen näkemyksiään tuoreimmista trade-huhuista ym. Ja siis joka kierroksella studiossa keskusteltiin jonkin verran käytännössä joka ottelusta sekä muista puheenaiheista ja ilmiöistä NHL:ssä. Keskustelu oli oikeasti hyvää, koska emäntä (joskus isäntä) pystyi osallistumaan siihen. Lisäksi ohjelma kesti joka päivä tuon ~50min riippumatta siitä onko kierroksella yksi vai 15 peliä. Sitten vaan keskusteltiin muista asioista, pureuduttiin illan ainoaan peliin syvemmin, näytettiin esim. TSN:n tuottamia juttuja ym. Nythän noilla parin-kolmen pelin kierroksilla ohjelma kestää parikymmentä minuuttia. Toki NHL:n omalla kanavalla ei kauheasti ikinä liigan toimia kritisoitu, eikä otettu kauheasti puheeksi muutenkaan arveluttavia tapahtumia, mutta silti itse pelistä puhuttiin ihan mukavasti.

Ja ymmärrän kyllä, että jos on tälle kaudelle tullut mukaan, eikä tiedä paremmasta niin ohjelma tuntuu loistavalta. Ja onhan tuo tietysti Liigan vastaaviin virityksiin nähden eri planeetalta, eri resursseilla. Mutta kun tietää paremmasta, niin itselleni tuo tämän kauden ohjelma on ollut pettymys.
 

M10

Jäsen
Onpa erikoista, että Viasat ei näytä Wpg-Wsh peliä nyt primetime aikaan. Missä lie syy.

edit: tuleehan se näköjään extralta
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Vittu DNA-palvelu telkkarissa ja kaikki matsit näkyy. Vielä kun tietäis miltä kanavalta mikäkin peli tulee. Tallennettua ei saa kuin Viasat Hockey HDn ja Viasat Finland Sportin pelejä. Niiden ohjelmat näkyy normaalisti. Muut ei näy ohjelmakartassa. Eikä edes manuaalisesti voi laittaa, kun ei tiedä minkä ekstra kanavan ajastaisi.
Tätä on kestänyt nyt muutaman viikon. Aina ei jaksais herätäkään yöllä. Olis kiva katsoa aamulla, kun herää.
 

Wire

Jäsen
Vittu DNA-palvelu telkkarissa ja kaikki matsit näkyy. Vielä kun tietäis miltä kanavalta mikäkin peli tulee. Tallennettua ei saa kuin Viasat Hockey HDn ja Viasat Finland Sportin pelejä. Niiden ohjelmat näkyy normaalisti. Muut ei näy ohjelmakartassa. Eikä edes manuaalisesti voi laittaa, kun ei tiedä minkä ekstra kanavan ajastaisi.
Tätä on kestänyt nyt muutaman viikon. Aina ei jaksais herätäkään yöllä. Olis kiva katsoa aamulla, kun herää.

Ongelma on se että Viasat ei tiedä itsekkään mikä lähetysnippu on vapaana lähetyksen alkaessa. Ja kun niput on kytketty kanaviin niin problem on valmis. Tämän vuoksi operaattoritkaan ei pysty sanomaan miltä kanavalta mikäkin tulee. Sama ongelma on Nelosella Liigan puolella.

24/7 kanavat käyttää kokoajan samaa nippua niin on helppo sanoa mistä ne tulee. Taustalla ilmeisesti rajallinen satelliittikapasiteetti.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mistä näkee mitkä matsit selostetaan suomeksi Viasatilla? Viasatin sivujen kautta tuota tietoa en löytänyt. Ensi yön Florida ja Minnesota matsit kiinnostavat ja olisi kiva tietää kumpi selostetaan suomeksi jos kumpaakaan.

-Tinke

EDIT! Viaplayn sivuilta ohjelmatiedoista näkee selostuskielen.
 
Viimeksi muokattu:

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Onko muilla Soneran asiakkailla ollut samaa vikaa, eli Xtra3 ei näy ollenkaan. Taas meni Bruinsin peli ohi. Muut kanavat toimivat moitteetta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen soitteli puhelinmyyjä joka kertoi että Viasat näyttää ainakin DNA:n kaapeliasiakkaille television puolella jokaisen NHL-ottelun kun kanavia on kuulemma niin paljon käytössä. Onko tosiaan näin?

Itse olen pitänyt Viaplayta siitä syystä, kun olen olettanut että television puolella ei jokaista ottelua esitettäisi. Mutta jos todella televisiossa on nykyään urheilun osalta sama sisältö kuin Viaplayssa, niin ilman muuta ottaisin mieluummin TV-kanavat. Ja nimenomaan siis DNA:n kaapelikanavista on nyt kyse.
 

Isäntä

Jäsen
Eilen soitteli puhelinmyyjä joka kertoi että Viasat näyttää ainakin DNA:n kaapeliasiakkaille television puolella jokaisen NHL-ottelun kun kanavia on kuulemma niin paljon käytössä. Onko tosiaan näin?

Itse olen pitänyt Viaplayta siitä syystä, kun olen olettanut että television puolella ei jokaista ottelua esitettäisi. Mutta jos todella televisiossa on nykyään urheilun osalta sama sisältö kuin Viaplayssa, niin ilman muuta ottaisin mieluummin TV-kanavat. Ja nimenomaan siis DNA:n kaapelikanavista on nyt kyse.
Kaikki pelit näkyvät suorana, ainakin periaatteessa. Viasatilla on Suomessa käytössä NHL:lle kolme HD-kanavaa: Viasat Sport Finland, Viasat Hockey ja Viasat Sport. Lisäksi on Viasat Sport Xtra sekä Viasat NHL Xtra 1-8, jotka ovat ainakin toistaiseksi SD-kanavia. Voi olla, että välillä joku peli jostain syystä puuttuu ohjelmistosta, mutta pääsääntöisesti kaikki pelit näkyvät. Itselleni ei puolueettomana kermaperseenä enää SD-kuva oikein maistu, joten noita HD-kanavia tulee vahdattua ja niihin olen ollut oikein tyytyväinen. Mitään GameCenter -palveluahan tv-paketin kautta ei tule, joten jos haluaa yön pelejä katsoa seuraavana päivänä, niin tallentava digiboxi on kova sana. Lisäksi HD-kanavien pelit pyörivät päivisin uusintoina ja niistä on erätauot ja mainoskatkot leikattu mukavasti pois. Itsellä siis Viasat Sport -paketti on Sonera Viihteen kautta ja siinä tulee bonuksena, että pelit tallentuvat viikon ajaksi Viihde -palvelun arkistoon.

edit. Ja lisätään vielä, että NHL On The Fly (tai nyt playoffeissa on nimi taas tainnut vaihtua NHL Tonightiksi) pyörii useamman kerran päivässä. Kyseessä siis noin 50 min koosteohjelma, jossa käydään kaikki yön kierroksen pelit läpi ja analysoidaan mennyttä ja tulevaa. Ja ohjelma on taas kauden edetessä nostanut tasoaan, kun ehdin sen uudistukset tässä ketjussa jo joskus syksyllä haukkua kertaalleen...
 
Viimeksi muokattu:

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
DNA:n palvelusta en osaa sanoa, mutta vastaavassa Soneran palvelussa on kirjasto jonne tallentuu lätkämatsit edelliseltä yöltä ja tallentuu vielä lyhyet versiot kun näyttävät samat matsit aamulla uudestaan ilman mainoksia ja erätaukoja.

Uskoisin että DNA:lla on vastaava?

Soneran palvelulla on vielä nettisivu ja applikaatio joten matsit voi sitä kautta katsoa myös muuallakin.

Ohjelman käytettävyydessä on kyllä toivomisen varaa rutkasti, mutta sentäs matsit näkyvät tarvittaessa.
 

Koge

Jäsen
Ei ole DNA TV:ssä vastaavaa ominaisuutta eikä maksukanavia voi verkkopalvelussa tallentaa edes manuaalisesti. Suorana lähetyksenä (SD-laadulla) voi toki kaikkia Viasatin urheilukanavia katsoa joko selaimella tai mobiiliapplikaation kautta.

Alkuperäiselle kysyjälle: Mikäli myös jalkapallo kiinnostaa niin kaapelipaketin puolella tarjonta on huomattavasti Viaplaytä suppeampi, koska käytössä on käytännössä vain kaksi kanavaa futiksen esittämiseen. Toki ainakin Mestarien liigaa on näytetty välillä myös Hockey-kanavalla. Tilanne tullee toki kaiken järjen mukaan muuttumaan syksyllä, kun Valioliiga tulee mukaan eivätkä nykyiset kanavat riitä millään.
 
Viimeksi muokattu:

Tunnelmapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Wild, Ducks
Eilen soitteli puhelinmyyjä joka kertoi että Viasat näyttää ainakin DNA:n kaapeliasiakkaille television puolella jokaisen NHL-ottelun kun kanavia on kuulemma niin paljon käytössä. Onko tosiaan näin?

Itse olen pitänyt Viaplayta siitä syystä, kun olen olettanut että television puolella ei jokaista ottelua esitettäisi. Mutta jos todella televisiossa on nykyään urheilun osalta sama sisältö kuin Viaplayssa, niin ilman muuta ottaisin mieluummin TV-kanavat. Ja nimenomaan siis DNA:n kaapelikanavista on nyt kyse.

Itse hommasin juuri Elisa Viihteen ja aloin pohtia samaa. Minullakin on ollut aina ennen Viplay, jotta saan sitä kautta kaikki pelit näkyviin koska vaan haluan. Osaako kukaan sanoa miten Elisa Viihteen kautta saan änärit näkyviin? Kuulemma arkisto löytyy, mutta kuinka kauan kestää että sinne pelit tulevat? Minulle olisi tärkeää nähdä peli heti aamulla, kun kyseinen ottelu voi olla vielä vaikka kesken. Ja ilmeisesti vain muutama kanavista on HD?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse hommasin juuri Elisa Viihteen ja aloin pohtia samaa. Minullakin on ollut aina ennen Viplay, jotta saan sitä kautta kaikki pelit näkyviin koska vaan haluan. Osaako kukaan sanoa miten Elisa Viihteen kautta saan änärit näkyviin? Kuulemma arkisto löytyy, mutta kuinka kauan kestää että sinne pelit tulevat? Minulle olisi tärkeää nähdä peli heti aamulla, kun kyseinen ottelu voi olla vielä vaikka kesken. Ja ilmeisesti vain muutama kanavista on HD?

Tulevat arkistoon seuraavana aamuna. Ainakin Soneralla vois myös aloittaa pelin alusta vaikka se olisi käynnissä painamalla OK nappia.

Tosiaan HD kanavia on 2-3 (riippuen tuleeko sama peli ruotsalaiselta Viasat Hockeylta ja suomalaiselta Viasat Sport Finlandilta) joten jos tulee samaan aikaan monta peliä osa peleistä menee Viasat Extra kanaville jotka ei ole HD kanavia. Itse katson primetime matseja ne on miltei aina HD:nä koska matseja tulee alkuillasta yleensä vaan pari matsia. Old school miehenä tykkään perinteisestä telkkarista enkä kyl keksi mitään pahaa sanottavaa tuosta. Iltaisin tulee katsottua NHL on the fly jossa on edellisen yön parhaat palat.
 
Viasat siis lupaa enemmän studioita ja muuta panostusta kuin koskaan aiemmin mutta mitähän se tarkoittaa käytännössä? Kuinka usein viime kaudella oli studioita? Varmaan samalla formaatilla mennään kuin World Cupissa, joten sikäli ei ole suuria odotuksia mutta kyllähän studiot aina pientä lisämaustetta tuo pelien katsomiseen.
 

newill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuleeko NHL otteluita enää viikonloppuiltaisin?
Tietääkö joku mistä saisi hyvän listauksen otteluista ja alkamisajoista suomen ajassa?
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Tuleeko NHL otteluita enää viikonloppuiltaisin?
Tietääkö joku mistä saisi hyvän listauksen otteluista ja alkamisajoista suomen ajassa?

Syksyn puolella melko vähän, sillä jenkkifutiksen NFL ja yliopistopelit rullaavat täydellä vauhdilla. Suurin osa ihmisistä katsoo näitä pelejä lauantai ja sunnuntai-iltapäiväisin (eli illalla Suomen aikaa)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös