Espoo Unitedin ikimuistoinen liiganousu

  • 38 082
  • 103

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vanhempi kiekkokansa varmasti muistaa kun Jere Lehtinen(kuka se on?) viimeisteli Tero Lehterän syötöstä maalin joka sinetöi Kiekko-Espoon liiganousun. Silloin elettiin aikaa jolloin muovia ei oltu vielä keksitty. Matinkylän ladossa (tai ratkaisevassa ottelussa DDR:llä) pelasi suurella sydämmellä aito ja alkuperäinen kivikova Kiekko-Espoo. Mitä tällä on sitten tekemistä Espoo Unitedin liiganousun kanssa? Ei yhtään mitään, kyseessähän on eri joukkue ja rauha tuon upean seuran muistolle.

Nykyään on jalomuovista valmistettu Espoo United jota ei turhanpäiväiset perinteet rasita eikä fanienkaan kannustus häiritse keskittymistä oleellisimpaan eli liiganousuun. Liiganousuhan oli aivan aivan huikea ja ikimuistoinen tapahtuma jonka viimeisteli legendaarisen Marko Lempisen kirjoitus iltalehteen! Lopulta liigan päättäjien sydämmet sulivat sympaattisen FU-logon edessä ja loppu on historiaa! Liiganousu saavutettiin upealla tavalla ilman turhanpäiväistä kärsimystä, verta, hikeä ja kyyneleitä.

Mutta kuinka moni oli paikanpäällä tässä hienossa urheilujuhlassa? Mitä teit kun kaikkien aikojen hienoin yhteisö EU nousi liigaan?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vanhempi kiekkokansa varmasti muistaa kun Jere Lehtinen(kuka se on?) viimeisteli Tero Lehterän syötöstä maalin joka sinetöi Kiekko-Espoon liiganousun.

Lehterä viimeisteli Lehtisen syötöstä!
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Onnittelut!

Espoo on ehdottomasti ansainnut paikkansa liigassa. Ylivertaista tekemistä kaukalossa ja organisaationa liigatasolla.

Nyt vain keskittymään tulevaan kauteen.

ps. Ilves, Tps, Kalpa. Ottakaa oppia Espoosta.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Voi luoja. Liigapaikka ratkeaa lokakuun alussa joukkueelle joka on Mestiksssä sijalla 9. ja jolla on seurahistoriaa viiden ottelun verran.

Eihän tämäkään yllätä. Ne tekevät sen itse.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Olin kahvinkeitossa. Luin uutisen. Menin paskalle ja oksensin. Vessanpyttyyn lotiseva aines oli hyvä synonyymi liigalle.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoo United: Seura, joka ei kiinnosta ketään, mutta silti kiinnostaa niin hemmetisti. Toisin sanoen edellisen perusteella liiganousu lienee perusteltu. Jaxuhalit kuitenkin kaikille niille, jotka jaksavat seurata, vaikkei kiinnosta.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Onnea noususta! Liiga saa lisää kaipaamaansa piristystä ja HIFKille paikallisvastus. Maireata.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Espoo United: Seura, joka ei kiinnosta ketään, mutta silti kiinnostaa niin hemmetisti. Toisin sanoen edellisen perusteella liiganousu lienee perusteltu. Jaxuhalit kuitenkin kaikille niille, jotka jaksavat seurata, vaikkei kiinnosta.

Kiitos<3 Onnittelut aivan mahtavasta urheilusuorituksesta! Miracle off ice! Miten meinasit juhlia liiganousua?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kiitos<3 Onnittelut aivan mahtavasta urheilusuorituksesta! Miracle off ice! Miten meinasit juhlia liiganousua?

Itselläni on sellainen ongelma, etten oikein osaa samaistua mihinkään jengiin tai seuraan. Omat fiilikset eivät kovin paljon korreloi siis jonkun urheiluseuran tappion, voiton, menestyksen tai menestymättömyyden kanssa. Ehkä juhlin liiganousua samalla tavalla kuten tähänkin asti eli käyn seuraamassa jatkossakin espoolaisten nuorten jääkiekkoilijoiden kehittymistä ja edesottamuksia jäällä ja olen jatkossakin tyytyväinen, että heillä on mahdollisuudet pelata kotikaupungissaan. Aivan kuten oli aikoinaan Lehterällä ja Lehtisellä sekä niin monella muulla. Etenkin tässä tilanteessa, kun on myös luottoa seurajohtoon eivätkä he ole omalla toiminnallaan tuhoamassa näitä edellytyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Oadie

Jäsen
Mä olin kans. Olen tässä pohtinut myös Sportin liigaaan nousemisen nähneenä, että voisiko olla niin että mikäli tarpeeksi moni on paskalla samaan aikaan niin liiganousu tapahtuu?
Olen paskonut TUTO:n liiganousun puolesta, mutta ei ole toiminut. Tosin jos olen paskonut ns. väärään laariin niin nousu on saattanut mennä muille joukkueille. Mistäs sen tietää? Pitääkö tässä liittoihin ruveta soittelemaan. Ja onnea nyt "noususta", se on ilmeisesti pitkällisen vessassa istumisen tulos tai ainakin yksi nousun vahva tekijä.?
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mä olin kans. Olen tässä pohtinut myös Sportin liigaaan nousemisen nähneenä, että voisiko olla niin että mikäli tarpeeksi moni on paskalla samaan aikaan niin liiganousu tapahtuu?
Kakkosella olin minäkin näin tämän mahtavan uutisen... Tervetuloa vaan FU ens kaudeks liigaan... sarcasm...
 

Tangens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatan paikallista seuraani
Otan tänään kaljan liiganousulle.

Vittu mitä paskaa, se siitä Mestis-kiimasta. Haluaako joku kausikortin?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Onneksi ei tarvitse kokea sitä häpeää mitä United kannattajat tulevat kokemaan liiga "nousunsa" johdosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Jatkoajan toimittaja siteeraa Marko Lempisen kirjoitusta? Missä pelaa?

Miettikääpä nyt vähän. Marko Lempisen, tuon Salonojan hovikirjoittajan, kirjoittama "uutinen" ei sisällä yhtään faktaa eikä yhtään kommenttia. Se on tehty täysin tilaustyönä. Todennäköisesti, kuten toisessa ketjussa arveltiin, tarkoituksena on luoda liigan päättäjille painetta. Veikkaan, että epäonnistuu pahasti.

Ymmärtäisin shokin jos tässä olisi kirjoittajana joku, jonka tehtävä ei ole ajaa Salonojan asiaa. Ainoa fakta koko vesilasin kokoisessa myrskysssä on SM-liigan toimitusjohtajan kommentti. Sen mukaan koko Lempisen "uutinen" on ankka.
 

Narayana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pakko ihailla Salonojan kontakteja mediakentällä. Ensin iskettiin pitkäjänteisesti Bluesin kimppuun paskaotsikoinnilla, tehden konkurssin välttämisestä mahdollisimman vaikeaa. Sitten alettiin brändäämään itsestään pelastajan ja autuaan vapahtajan kuvaa. Nyt kun paska alkaa realisoitumaan, niin Liigalle aletaan panemaan painetta sarjanousun puolesta, kun Mestiksessä näyttää ettei edes 1000 katsojan keskiarvo mene rikki. Melkoinen velho.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Jatkoajan toimittaja siteeraa Marko Lempisen kirjoitusta? Missä pelaa?

Miettikääpä nyt vähän. Marko Lempisen, tuon Salonojan hovikirjoittajan, kirjoittama "uutinen" ei sisällä yhtään faktaa eikä yhtään kommenttia. Se on tehty täysin tilaustyönä. Todennäköisesti, kuten toisessa ketjussa arveltiin, tarkoituksena on luoda liigan päättäjille painetta. Veikkaan, että epäonnistuu pahasti.

Ymmärtäisin shokin jos tässä olisi kirjoittajana joku, jonka tehtävä ei ole ajaa Salonojan asiaa. Ainoa fakta koko vesilasin kokoisessa myrskysssä on SM-liigan toimitusjohtajan kommentti. Sen mukaan koko Lempisen "uutinen" on ankka.
Hyvinhän ne upposi viime talvena kun lehdet kertoi Jussin tehneen tarjouksia Bluessista, tosin JE ei näitä tarjouksia tainnut ikinä saada.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No tottakai tämä kielletään jyrkästi vielä pitkään. Pikkuhiljaa sitten kuitenkin käy ilmi, että asia on päätetty jo alkukaudesta.

Vaikea uskoa. Ymmärsin, että Liigassa on vihdoin pomo, joka arvioi ensin mitä sanoo ja sen jälkeen seisoo sanomansa takana. Sen perusteella EU ei nouse mihinkään ensi kaudeksi.

Mitä tulee mahdolliseen Lempisen ja Salonojan sopimaan juttuun, voi toki olla. Mutta jos yhtään oli tarkoitus avittaa EU:ta liigaan ensi kaudeksi, nyt ovi sulkeutui lopullisesti.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
EU mainittu mediassa. Uuteen ketjuun 24 viestiä parissa tunnissa. Seura ei muka kiinnosta ketään! Mä vaan kysyn?! Leikki leikkinä.

Mikäli tämä nyt pitää paikkansa, EU:sta tulee samanlainen vakioinhokki kuin Blues oli monelle aikanaan. Onko muuten Kärpät edellinen joukkue, joka on pelannut itsensä liigaan ihan kaukalossa eikä kabineteissa?

Onhan se tietysti kiva nousta liigaan, mutta ihan seuran oman toiminnan kannalta "tämä tuli nyt vähän äkkiä"..

Tässä iltalehden uutisessa SM-liiga laajentumassa jälleen – uusi seura nousemassa jo ensi kaudeksi - SM-liiga - Ilta-Sanomat on muuten melkoinen asiavirhe: "Normaalisti seuran, joka perii konkurssiin menneen yhtiön tai yhdistyksen sarjapaikan, pitäisi pelata vähintään kaksi kautta alemmilla sarjatasoilla. Espoo Unitedin kohdalla päättäjät ovat IS:n tietojen mukaan kuitenkin valmiita tekemään poikkeuksen."
EU siis EI perinyt mitään Bluesilta, vaan on uusi seura. Jääkiekkoliitto myönsi tälle uudelle seuralle Mestis-paikan. Nythän EU dominoi Mestis mielen määrin sijalta 9.. mutta mistään sääntöpoikkeuksesta ei siis olisi kyse.

Tämän uutisen perusteella ymmärrän Salonojan kantaa lähteä puhtaalta pöydältä. Uusi alku mahdollistaa vain yhden kauden pelaamisen Mestiksessä ennen liiganousua.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös