Hjallis Harkimo – piru vai nero?

  • 194 521
  • 713

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Voi tsiisus... Eihän Harkimo lätkästä mitään tiedä edelleenkään. Ehkä vähän saanut näkemystä näiden vuosien aikana, mutta puhdas bisnesäijähän se on edelleen. Ei sitä kiinnosta, ketä SaiPassa pelaa. Sitä kiinnostaa katsojamäärät ja niistä saatavat tulot. Joku on kutsunut Harkimoa myös kusipääksi, mutta tossa duunissa on kaiketi hieman oltavakin?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Minä olen viimeisen parin kauden aikana uhrannut jääkiekolle maksimissaan kolme tuntia viikossa, mutta osaan silti nimetä ja tunnistaa puolet kunkin joukkueen pelaajista.

Edelleen peli on ihan kivannäköistä, mutta toimiston väki on ajanut inhokkilistalla miltei HIFK:n ja Suikkasen tasolle.

Seuraavaksi sitten oppimaan ulkoa joukkueiden valmentajia? Vaatii paljon vähemmän vaivannäköä kuin nimetä puolet jokaisen joukkueen pelaajista.

boldaus oma
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sanoisinko, etten yhtään ihmettele, jos Jokerit on yleensä täynnä tekstitv-scoutattuja pelaajia, jotka floppaavat Suomessa. Jos tietämys on jo pelkästään oman sarjan joukkuiden suhteen moista, niin onhan se nyt aika käsittämätöntä.

Avatkaa nyt silmänne. Mä olen jutellut Hjalliksen kanssa Jokerien pelaajista ja parin kohdalla Hjallis kysyi ihan oikeasti että kuka se on.

Eikä siinä ole mitään ihmettelemistä. Äijä painoi silloin niskassa limassa jotain kymmentä erilaista hommaa alkaen erilaisista rakennusprojekteista ja niiden suunnittelusta, toisen viimeistelystä, kolmannen aloittamisesta, neljännen edistämisestä arkkitehtien kanssa, Hartwall-Areenasta, mageroinnista, tv-ohjelman valmistelusta... Näitä riittää.

Ei Hjallis ole mikään kiekkofani siinä mielessä kuin se Jatkoajassa mielletään. Hän tietää kiekosta jotain mutta paljon ennemmän sitten muusta bisneksestä. Tätä kautta hän katsoo jääkiekkoa. Ja yrittää muistaa edes Jokerien pelaajien nimet. Muita ei voi muistaa ja Hjallis kun on kyseessä niin se on selvä sitten: ei niitä tiedä kukaan muukaan.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Tuskin Hjallis tai tavallinen suomalainen osaa paria pelaajaa enempää nimetä Pietarin SKA:stakaan. 1+päävalmentaja olisi varmaan aika tavallinen kombo.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Niin, yleisesti ottaenhan voidaan todeta että Suomessa vihataan kaikkia jotka uskaltautuvat jotenkin erottumaan tavallisista tallaajista ja tekemään jotain uutta ja erilaista. "Kuka toikin luulee olevansa" on se ajatusmalli kun lähdetään tekemään jotain täysin erilaista.

Hjallis on niitä harvoja Suomessa joka jotain uutta uskaltaa yrittää ja useimmin hänellä on siinä oma pääoma riskeerattuna. Tässä Jokerien KHL casessa ei näin taida kuitenkaan olla. Ei Hjallis mikään kiekkomessias ole, sanoisin että hän on varmaankin sellaista tavallisen "tuularin" tai satunnaiskatsojan tasoa. Ja tämä on siis ainoastaan oma veikkaus. Fakta on kuitenkin se että aika paljon olisi jäänyt tässä maassa tapahtumatta ilman Hjalliksen uskallusta ja panosta. Kyllä mä häntä arvostan vaikka tässä viime aikoina onkin ollut paljon sulattelemista Jokereihin liittyen.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Minua oikeastaan ihmetyttää tuo Harkimon lausunto juuri bisnesmielessä, jos siis oikeasti itse uskoo sanomaansa, mistä taas en olisi ollenkaan varma. Minusta nimittäin Harkimo on nimenomaan siinä pihalla, miksi ihmiset tulevat katsomaan jääkiekko-otteluita.

Sinne todellakin tullaan tunne-elämysten takia, ei loistavan pelin tason. Fanaattisimmille kannattajille riittää se oman joukkueen kannattamaninen, mutta näitä on vähän. Osalle riittää, että se oma joukkue voittaa (ja tässä on potentiaalinen ongelma Jokereiden KHL uralla) ja osa tulee katsomaan tapahtumaa kokonaisuutena.

Olen itse vienyt aika monta ihmistä elämänsä ensimmäistä kertaa jääkiekkopeliin ja havainnut, että toimiva tapa herättää täysin ummikon kiinnostus on tämä:
-Ensin käydään vähän sääntöjä läpi etukäteen. Monta pelaajaa kerrallaan jäällä, pelaajia vaihdetaan koko ajan, kiekko on musta ja kuminen ja sitä pelataan mailoilla, jäähyjä tulee ja sitten pelataan yli- ja alivoimaa, maalivahtien erilainen rooli, kolme erää ja peliaika kuluu vain pelin ollessa käynnissä. Tämäntapaista.
-Kerrotaan kumpi joukkue on se, jota kannatamme, yritetään valita peli, jossa joko paljon populaa tai hyvät voittomahdollisuudet
-Paikat lähellä fanikatsomoa (SaiPan pelissä siis Willimiehistä kymmenisen metriä johonkin suuntaan)
-Kerrotaan jotain tarkempaa parista pelaajasta molemmista joukkueista. Tunnistamissyistä yleensä kultakypäristä ja maalivahdeista. Ehkä vielä jotain jostain viidennestä (meidän tai vastustajan numero se ja se, auttaa, jos on erityisen pitkä/lyhyt tai muuten erottuva.) Tämä tuntuu olevan erityisen tärkeä kohta. Ihmisiä kiinnostavat ihmiset, eivät pelikuviot niinkään.

Tuolla sapluunalla on aika moni halunnut lähteä monta kertaa uudestaan. Pari viimesyksynä opetettua seuraa edelleen netistä SaiPan otteita Kiinasta käsin.

Tietysti suomalaisilla perusjampoillakin on ihan erilainen kosketuspinta jääkiekkoon, mutta itse uskon vahvasti, että kiinnostukselle olennaista on se, että pelaajat henkilöityvät edes hieman, myös ne vastustajan pelaajat. Jos sieltä vastaan tulee joku vaan joukkue ja ainoa mitä vastustajasta tietää on pelipaidan väri, niin voi tunnekokemus jäädä vajavaiseksi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sanoisinko, etten yhtään ihmettele, jos Jokerit on yleensä täynnä tekstitv-scoutattuja pelaajia, jotka floppaavat Suomessa. Jos tietämys on jo pelkästään oman sarjan joukkuiden suhteen moista, niin onhan se nyt aika käsittämätöntä.

Milloinkohan Hjallis olisi ollut suoraan vastuussa pelaajien hankkimisesta? Ei Hjalliksen tarvitse tietää keitä SaiPassa pelaa, vaikka suotavaa se ehkä olisi.

Jubomir kirjoitti:
Karalahden, Ruudun ja Kousan tuntee monet, IFK:n miehinä.

Ruutu ja Karalahti kyllä, mutta Pertti Peruskatsoja tuskin tietää kuka Kousa on ja vaikka tietäisi, ei välttämättä muistaisi hänen pelanneen HIFK:ssa parin kauden ajan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Milloinkohan Hjallis olisi ollut suoraan vastuussa pelaajien hankkimisesta? Ei Hjalliksen tarvitse tietää keitä SaiPassa pelaa, vaikka suotavaa se ehkä olisi.

Eikös sitä täälläkin nimenomaan ole kirottu aikojen saatossa, että miten Harkimo sekaantuu osaamisalueensa ulkopuolisiin juttuihin, johon Kekäläisen aikaan tuli muutos? En mä nyt niin väärässä voi tässä asiassa olla. Pahinta tuossa Harkimossa on kuitenkin se, ettei sillä ole minkäänlaista kunnioitusta muita liigajoukkueita kohtaan, minkä nyt näytti SaiPan kohdalla, joka olisi halutessaan voinut estää Jokereiden pelaamisen Liigassa tällä kaudella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pahinta tuossa Harkimossa on kuitenkin se, ettei sillä ole minkäänlaista kunnioitusta muita liigajoukkueita kohtaan, minkä nyt näytti SaiPan kohdalla, joka olisi halutessaan voinut estää Jokereiden pelaamisen Liigassa tällä kaudella.
Kun toimittajilta puuttui kunnioitus Jokereiden ensi kauden liigaa kohtaan, otti Hjallis toimivan esimerkin kotimaasta. Ei tuota Lappeenrannassa kannata henkilökohtaisesti ottaa. Mulla esimerkiksi olisi suurempia vaikeuksia nimetä pelaajia Kerhosta, Ilveksestä ja Pelicansista, kuin SaiPasta. Se ero noilla kolmella seuralla on, että ne ovat edes joskus menestyneet, joten siksi varmaan "valinta" osui nyt SaiPaan.

Pointti ei Hjalliksella ollut se, että SaiPa on paska jengi, vaan se, ettei perusjantterit sieltäkään ketään tunne. Siinä hän on aivan oikeassa, vaikka miten käänneltäisiin. Kysäisin faijaltani, joka on kannattanut HIFK:ta jostain 70-luvulta ja istunut Nordiksella kausariasiakkaana ainakin kymmenen vuotta, nimeämään SaiPan pelaajia ja pitkän mietinnän jälkeen sieltä tuli Markkasen nimi. Jokereista se osaisi nimetä ehkä viidestä seitsemään pelaajaa ja HIFK:sta todennäköisesti vähän yli puolet. Siitä vähän perspektiiviä.

Sitä mä en kyllä tajua, että mitä se tuo ottelukokemukseen lisää, jos osaa nimetä vierasjoukkueen neloskentän. Minä tiedän, että HIFK:n nelosessa pelaa joku jonka nimi oli melkein Tötterström, Gillies ja nyt loukkaantumisten takia joku Piiparinen, mutta aika vähän siitä oli mulle paikallispelissä hyötyä.

Paljon paremmin ymmärrän sen, että joukkueen taustat ja identiteetti on mukava tuntea. KHL:ssä voin sanoa tietäväni vain n. 10 joukkueen taustat auttavasti, mutta uskon ja toivon, että Jokerit tulee tekemään aktiivisesti töitä tehdäkseen uudet vierailijat tutuiksi kansalle. Isossa kuvassa KHL liigana tarjoaa paljon laajemman kirjon erilaisia vastustajia, kuin kohtalaisen homogeeninen Liiga. Täällä on pienten kaupunkien pieniä jengejä ja suurten kaupunkien vähän isompia jengejä ja se on sitten siinä. KHL:ssä joku Riika, Donbass ja Minsk edustavat kokonaisia valtioita näin esimerkkinä. Kyllä ne oppii tuntemaan.
 

Fordél

Jäsen
Tunteesta samaa mieltä, mutta mielestäni sitä ei synny jos laatu on läpsyttelyä. Enkä tarkoita tällä että SaiPan kiekko olisi läpsyttelyä. Fyysinen peli tuo itselleni tunnetta, sitä ei vain nykyliigassa saa oikein pelata. Tappelut sen primitiivi-tunnereaktion vasta tuovatkin. Ja toisaalta ne superkauniit taitokuviot. Ja ne raivostuttavat vastustajan rotat.

Tottakai laadun pitää olla kunnossa. Siinä osasyy miksi esim. Veikkausliiga tai naisten futis ei vetänyt/vedä katsojia. Nähdään taidokasta futista maailmalta töllön välityksellä ja sitten petytäään, kun mennään katsomaan kotimaista versiota. En silti osta Hjalliksen ajatusta siitä, että jengi tulisi katsomaan mielellään Jokereiden KHL-pelejä, kun pelin laatu paranee. Ei vaan ratkaisevaa on tunnepuoli. Jos tunnepuoli saadaan kuntoon, suuri yleisö aktivoituu ja lähtee hallille mielummin kuin jää kotisohvalle makaamaan.

Ja kunnioitusta on turha tuoda tähän keskusteluun. Kunnioitan joka jannua yhtä lailla, kaikki eivät vain kiinnosta. Ja en ole mikään Jokerifanin stereotyyppi, vaan yksilö joten minun kirjoituksistani ei kannata yleistää mitään yhteenvetoja. Vaikka kai tuolla kunnioitus-läpällä viitattiin enemmän Hjalliksen suuntaan?

Kunnioitusta on tosiaan turha tuoda tähän keskusteluun, koska ei suoranaisesti liity käytyyn keskusteluun. Nostin sen vain esille asiana, jonka avulla pystytään luomaan hienoa kiekkokulttuuria. Ja kunnioituksen "vaatimuksella" viittasin kyllä niin Hjallikseen kuin erityisesti ihan tavallisiin katsojiin. Siinä vaiheessa kun Teppo Tavis vierasjoukkueen kannattajana osaa arvostaa ja antaa esim. aplodit uransa päättävälle Ville Koholle, ollaan jo pitkällä hienon kulttuurin luomisessa.

Mutta eihän Hallis hae tälläisiä jääkiekon seuraajia, vaan hän näkee suuret massat ja isommat rahavirrat. KHL-projektillaan Jokerit hakee tuota samaa lätkäkannattajakuntaa,
joka kotikisoissa on saatu liikkeelle, siinä massassa ei lätkänpelaajia kovin syvällisesti tunneta. Kootaan suomalainen KHL-joukkue ja rahastetaan kiekon ympärillä pyöriviä massoja friend-Kalen malliin, siinä kai se suurin visio.

Jep, mutta tämä tunnettavuuskeskustelu olikin vähän eri juttu. Liittyi lähinnä tuohon kulttuurin luomiseen. Kyse oli siitä, että millä Hjallis saa suuret massat hallille. Hjalliksen mukaan laadukkaammalla lätkällä, mikä on mielestäni ainakin vähintään hyvin vajavainen olettama.

Tämä.
Kyllä se tunnekokemus laajenee kummasti, jos pystyy ja viitsii seurata kiekkoa omaa seuraa laajemmilla okulaareilla ja väreillä. Vaikka fokus on tietysti suosikkijoukkueessaan. Monet kerrat olen raahautunut hallille ties minne seuraamaan esim. Mikke Granlundia, Joel Armiaa, Sami Kapasta, Artturi Lehkosta, Sakari Salmista, Ville Niemistä ja Peltosta jne. vaikka oma jengi ei ole laatikossa ollutkaan. No aina ei ole mennyt putkeen, vaan tapahtuma on ollut lievä pettymys, mutta aina ei voi voittaa eikä olla tikissä. Ymmärrettävää.

Se on juuri näin! Ainakin mulla tunnekokemukset laajenevat kummasti ja lätkän seuraamiseen tulee aivan uusia ulottuvuuksia samalla kun tietomäärä muiden kuin oman jengin asioista lisääntyy. Tottakai Ilves on lähimpänä sydäntä, mutta tunteet nousee pintaan myös monen muun seuran tapahtumien ja muiden seurojen pelaajien johdosta. Esim. Ville Niemisen haastattelu viime kauden finaalien jälkeen, Jari Viukolan toipuminen vaikeista loukkaantumisista ja nykyinen hieno kausi, Eetu Pöystin toipuminen lymfoomasta ja nykyiset hyvät otteet, Kimmo Kuhdan jäähyväisottelu, Antti Oren nousu aladivareista liigavahdiksi, Leo Komarovin murtautuminen liigakiekkoilijaksi jne. Jääkiekko tarjoaa paljon hienoja arvostettavia tarinoita, kunhan vain on tietoinen niistä kaikista taustajutuista.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Voisitko penkinlämmittäjä luetella nykyisestä Jokereista ne pelaajat, jotka on scoutattu pistepörssin kautta? Jos se Masan aikana menikin niin, ei enää vuosikausiin ole sillä sapluunalla menty.

Hjalliksen jääkiekkotietämys on mitä on, siitä on turha täällä vetää minkäänlaisia papu-heimon tuotteita neniinsä. Rahapuoli on Harryn heiniä - mistä taas suurin osa JA-kirjoittelijoista ei ymmärrä juuri mitään. Se että otti SaiPan tuossa yhteydessä esimerkiksi, ei sinänsä merkitse mitään kunnioituksen puutetta, vaan oli tyypillistä Harkimon ajattelematonta ja töksäyttelevää kielenkäyttöä. Siihen ollaan Jokerileirissä jo totuttu.

Jos multa tultaisiin yhtäkkiä kysymään toisten jengien pelaajien nimiä, niin kyllä joka jengistä luettelisin vähintään 15 nimeä, IFK:sta melkein jokaisen. Ja ihmettelen suuresti, jos Jokerikannattajat ei tiedä SaiPan pelaajista muita, kuin Giliatin ja Glennin. Pitäisihän ainakin Hämäläinen, Tavi ja Iso-Olavi Vauhkonen olla tuttuja. Ja tietenkin Jussi Markkanen.
 
Lainaan itseäni syyskuulta.

Hjalliksen olisikin pitänyt heittää Linnanahteelle vastakysymys, että monta pelaajaa se tietää Lukon kokoonpanosta. Mä seuraan aika paljon keskivertoa enemmän lätkää, enkä siltikään tunne muita liigajoukkueita kovin hyvin (pl. HIFK).

Jos olisi tänään ennen matsia kysynyt Iiro Irtolipunostajalta kuka on Lugun kassari, niin ei olisi tiennyt.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä viitsi. Pelkkä urheilun seuraaminen konseptina on niin järjetön, että on ihan turha alkaa väittelemään siitä, mikä on oikea tapa harrastaa sitä. Osaa kiinnostaa lähinnä oma jengi, toisia pari muuta sen lisäksi ja loppuja sitten kaikki mahdolliset joukkueet. Lätkä on viihdettä, josta kuluttaja maksaa. Jos en viihdy seuraamalla SaiPan pelaajalistaa, niin en tee sitä, vaan keskityn siihen, josta saan kicksejä.

Tuskin tätä kukaan sinällään kiistää, ja toki kaikilla on oikeus seurata lätkää haluamallaan tavalla. Samoin kun oikeus olla seuraamatta lätkää. Ihmettelyä herätti ainakin omalta osalta se, että melko fanaattisista lätkäjätkistä tunnetulla palstalla ilmoittautuu välittömästi jengiä, joilla ei ole hajuakaan ketä omassa sarjassa pelaa.

Esim. musiikin saralla on täysin sallittua fanittaa vain yhtä bändiä. Ei se minun mielestäni kuitenkaan tee kummoista musiikki-ihmistä, vaikka osaisi yhden bändin osalta jokaisen biisin sanat ulkoa ja pystyisi kertomaan bändin historian vaikka takaperin, jos yleinen musiikkitietämys on nolla. Toki moni varmasti seuraa jääkiekkoa muuten paljonkin, vaikka kotoinen Liiga jäisikin vähälle.

Jotta ei mene ihan OT:ksi, niin todetaan Hjalliksen jälleen kerran alleviivanneen heikkouksiaan tässä asiassa. Ymmärrän Hjalliksen pointin, mutta tästä ei ole kyse. Tuon luokan toimijan pitäisi tajuta jotain siitä, miten asioita ilmaistaan järkevästi. Kulunut vuosi on osoittanut, että ei tajua.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Toki moni varmasti seuraa jääkiekkoa muuten paljonkin, vaikka kotoinen Liiga jäisikin vähälle.

Tämä on tärkeä pointti. Netin myötä muuten esimerkiksi NHL:n seuraaminen on helpottunut huomattavasti, jolloin oma mielenkiinto on kohdistunut yhä enemmän siihen suuntaan. Liigan seuraaminen Jokereita lukuunottamatta on vastaavasti vähentynyt, enkä ole enää kunnolla kartalla muista joukkueista.

Parikymmentä vuotta sitten tiedonlähteet olivat niukassa ja jotain Jääkiekkolehden SM-liigan kausiopasta tavailtiin pikkujannuna kuin raamattua. Tuolloin tiesi jokaisen joukkueen jokaisen pelaajan ja aika monelta vielä lempiruuat ja muut tärkeät faktat.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hjallis on mielestäni ylimielinen moukka ja kusipää. Tai ainakin sellaisen kuvan olen hänestä median kautta saanut. Toisaalta hän on kiistatta tehnyt paljon suomalaisen jääkiekon eteen ja mielestäni suomalaisen joukkueen siirtyminen KHL areenoille on isossa mittakaavassa helkutin hieno juttu suomalaiselle kiekkoilulle. Jokerit on seura jota olen inhonnut aina. Siinä on ollut sellainen dollarin haju niin vahvasti läsnä. Toisaalta juuri siksi Jokerit on myös ollut minulle kiinnostava seura. SaiPa vs Jokerit on aina ollut sellainen David vs Goljat ja juuri niistä matseista saadut voitot ovat tuntuneet parhailta. Minun tulee sitä ikävä. Ja jossain määrin minun tulee ikävä myös Hjallista. Kukapa nyt herättää ne samat suuret tunteet.

Minun kiinnostukseni saa heräämään suurilla tunteilla. Ei sillä ole väliä onko se rakkautta vai inhoa, molemmat kiinnostavat. Ja nyt olen itse jääkiekon kannattajana ihan uudessa tilanteessa. Huomaan, että olen tehnyt päätökseni. Ensi kaudesta lähtien minulla on suosikkiseura myös KHL:ssä. Ainoa siellä pelaava suomalainen seura. Tähän asti KHL ei ole kiinnostanut minua missään määrin. Nyt se kiinnostaa koska siellä pelaa suomalainen seura. Aivan varmasti tulen menemään areenalle Jokereiden matsiin ja näen jo itseni kannattamassa tuota ennen rakkaudella inhoamaani seuraa. Ihan vaan siksi, että mulle Jokereilla on helvetin suuri merkitys. Pietarin SKA:lla ei mitään merkitystä.

Ai niin. Tein tänään ulkomuistista listan ja tiesin vähintään 6 pelaajaa suoralta kädeltä jokaisesta liigaseurasta. Useimmista joukkueista paljon useamman. Tekeekö se minusta jotenkin paremman fanin? Enpä usko. Mutta ainakin voin rehellisesti väittää, että seuraan liigaa. En vain SaiPaa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Nämä nyt on näitä. Harkimo puhui tuossa periaatteessa ihan asiaa, mutta hänen asemassaan kaikkea ei kannattaisi sanoa ääneen.

En itsekään ole aikoihin pystynyt nimeämään ulkomuistista montaakaan pelaajaa suurimmasta osasta sm-liigaseuroja. Osa nimistä palaa kyllä silloin mieleen kun he Jokereita vastaan pelaavat, mutta noin tyhjiltään on vaikeampi muistaa ulkopuolisten nimiä, pl. ex-jokerit, maajoukkueesta tutut jne.

Joskus kun olin hc-lätkäfani, niin muidenkin liigajengien rosterit oli paremmin hallussa, mutta eipä sellaiseen enää millään kiinnostus ja aikakaan riitä. En myöskään ole vuosiin katsonut muiden sm-liigajengien keskinäisiä matseja (pl. muutama kerta), vaikka olisivat finaalit kyseessä. Luullakseni puhutaan pienestä ryhmästä, joka ylipäätään on kiinnostunut sm-liigassa muuten kuin oman jengin + ehkä 1-2 ”päävastustajan” toiminnasta. Joku Jatkoaika-foorumin kirjoittaja ei edusta tyypillistä katsojaa matseissa, eikä edes tännekään kirjoittavista kaikkia kiinnosta muiden seurojen touhut..

On sitten kokonaan toinen juttu, mitä järkeä seurajohtajan on laukoa ”Kukaan ei tiedä jengin X pelaajia” -juttuja julkisesti, kun hän samalla haluaa jengistään ”koko Suomen KHL-Jokerit”. Vaikka Harkimon tähtäimessä fanipohjan laajentamisessa varmaan ovatkin ensisijaisesti ns. karjalalippikset sekä ehkä mestisjengien fanit, niin vaikea nähdä hyötyä tuollaisista heitoista. Harkimon narsismin puolelle menevä ego ja lapsellisen impulsiivinen luonne johtaa turhan usein yksinkertaisesti ammattitaidottomaan esiintymiseen, siitäkin huolimatta, vaikka Harkimo kuuluisikin ”kaikki julkisuus on seuralle hyvästä” uskoviin. Se nyt on jo kaikille selvää, että Harry(kin) haluaa olla julkisuudessa ja hän tykkää töksäytellä.

Kun on muutaman vuoden katsonut miten seurajohtamisen oikea ammattilainen, Jarmo Kekäläinen, hoiti nämä julkisuuskuviot, niin paluu Harkimon aikaan on ollut lähinnä kiusallista tällaisenkin jokerikannattajan mielestä, joka näkee KHL:n puolelle siirtymisessä tai esim. Karalahden hankkimisessa paljon hyvää. (Menneitä ei pitäisi märehtiä, mutta ai hitto kun olisi Kekäläinen johtamassa tätä KHL-siirtymävaihetta.)

Harkimolle kuitenkin myöhästyneet 60-vuotisonnittelut. Paljon on mies tehnyt Jokereiden ja lätkän eteen hyvääkin, mutta toivottavasti Harry voisi keskittyä jatkossa vaikkapa purjehdukseen, naisiin, golfiin ja muihin hyviin harrastuksiin. Kommentoimisen Jokereita koskien sen sijaan voisi jättää minimiin. Vaan eipähän tuo jälkimmäinen toive realistinen ole, koska KHL-Jokerit tarvitsee myös julkisuutta paljon. Vuorinen ja Kurri eivät toistaiseksi vakuuta hekään mediaesiintymisellä, joten ottaisikohan tuleva toimari sitäkin roolia Harkimolta. Aika näyttää
 

Gemondo

Jäsen
Muistan, kun KHL:ään siirryttiin, niin Hjallis sanoi, että ykkösproriteetti pelaajien hankinnassa on se, että ovat joskus pelanneet Jokereissa. Nyt kun katselee kokoonpanoa, niin onko siellä kukaan 3.ensimmäisestä ketjusta pelannut ennen KHL-Jokereita Jokereissa?

Mä en kyllä muista tälläista. Oisko jotain linkkiä laittaa kun kuulostaa mielestäni melko kummalliselta?
 

Gemondo

Jäsen
No eipä ole tosiaan ihan mennyt Hjalliksen suunnitelmien mukaan. Mikä on toisaalta ihan hyvä juttu koska nyt pelaajahankinnoista vastaa ammattilainen.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ajatellaan Jokeri-taustaisia pelaajia, jotka voisi vahvistaa KHL-joukkuetta, niin ei se lista nyt aivan hirvittävän pitkä taida olla. Heittämällä Teräväinen, Lindell, Pulkkinen, Lehterä, Lehtonen ja Filppulat (Ilari varauksella). Toki myös Moses, Jalvanti, Lindbohm ja Kivistö. Varauksella Hännikäinen, Eronen, Lankinen, Santala, Ruutu ja Leino. Sitten taas ihan eri asia, ketkä noista realistisesti olisi houkuteltavissa.

Varmasti muitakin on, mutta he nyt äkkiseltään mieleen tulivat.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Myös Harkimo kehui KHL:ää.

- Meillä on hyvää yhteistyötä mm. SKA:n kanssa. Kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan.

Harkimo siis lausui tuon tuossa epämääräisessä tiedotustilaisuudessa. Kieltämättä erikoinen näkemys yhteistyöstä, vaikka onhan farmina toimiminen aika YYA-henkistä avunantoa.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Tähän sopisi kuva siitä Irakin tiedottajasta samalla kun kylä palaa taustalla.
Ei ongelmia siis paratiisissa.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Vieläkään ei ole muuten sopparia rahoituksesta tuleville.

Lainattu toisesta ketjusta.

Mielenkiintoinen pointti. Teoria, että edellisessä Jokereiden "isossa" lehdistötilaisuudessa, jossa oli mukana KHLn presidentti, piti ilmoittaa uudesta rahoitussopimuksesta, mutta asiat eivät kuitenkaan oltu sovittukaan loppuun, joten oli pakko jotain ympäripyöreitä puhua medialle kun kutsutkin oli jo lähetetty. Tuohan oli varmasti jokerihistorian väsynein tiedotustilaisuus. Juurikaan mitään uutta annettavaa ei tiedotus antanut. Pitäiskö olla huolissaan? Muistaakseni isot herrat mainitsi että hommat on ajan tasalla ja rahoitus onnistuu. Luulisi että jotain konkreettista tiedotetta olisi puskettu jo pihalle. Eletään kuitenkin sopimuksen viimeistä kautta. Toisin sanoen missään julkisuudessa ei ole mustaa valkoisella että ensi kaudella Jokerit KHLssä pelaa.


Sori sekava teksti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös