Apulanta

  • 80 819
  • 310
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Lippupalveluun on (oli?) vapautunut vielä muutamia lippuja sekä tälle illalle että huomiselle. Sain napattua itselleni ja vaimolle vierekkäiset paikat katsomosta 206. Jee!

Siis kyse tuosta Barona-Areenan "kostokeikasta".
 

Himos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kiekko-Espoo
Mulla olisi yksi ylimääräinen lippu tämän illan keikalle katsomoon 208 rivi 8,koska kaveri menee töihin. Itse olen tulossa konserttiin ja lipun tuon paikalle, jos joku haluaa ostaa sen 38,50€.Laita viestiä, jos haluat ostaa lipun.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mitenkäs, alkoiko show tasan kahdeksalta ja mihin aikaan päättyi? Huomiselle (siis lauantain) keikalle olen suuntaamassa ja hyvä olisi tietää vähän aikataulua.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oli kyllä älytön keikka, koko rahalla valot ja pommit ja screenit ja oheisesiintyjiä lava väärällään. Kunnolla vedetty överiksi kun kerran vedetään, kaikkea vitun sotalaivalavaa ja katosta roikkuvia zombietyttöjä ja lentokoneita ja Wirtanen valjaissa soittamassa Ilonan sooloa ja karjumassa vikaa kertsiä katon rajassa. Ja Tuukka. Olihan siinä, paras keikka missä oon ite ollut, Muse jäi kakkoseksi. Oli muuten todella tykki versio Liikaa-biisistä, normiversio on aika väsy mutta eilen ei ollu.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Oli kyllä kova! Oma suhteeni kyseiseen bändiin on melko etäinen, en omista yhtään levyään ja kuuntelen jos radiosta sattuu soimaan. Ostin liput ihan mielenkiinnosta ja voin sanoa että kyllä kannatti. Varsin veikeitä kavereita ja olihan tuo showkin viritetty aika överiksi, mutta hyvällä tavalla kuten FASlapsi kertoili. Aivan kuten hesarin kriitikkoa, minuakin vähän hämmensi tuon Wirtasen nostaminen kattoon juuri Ilona-biisissä. Se kuitenkin söi biisin herkkyyden aika lailla pois sillä hetkellä mutta ehkä silläkin oma tarkoituksensa oli. Zombitytöt oli kyllä huikeita.

En ollut permannolla mutta tulipa seistyä koko keikan ajan kun Wirtanen niin käski tekemään heti keikan alussa. Sanoi että "Vain elämää -konsertissa mummotkaan eivät istuneet. Älkää tekään istuko". Suurin osa totteli.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan kuten hesarin kriitikkoa, minuakin vähän hämmensi tuon Wirtasen nostaminen kattoon juuri Ilona-biisissä. Se kuitenkin söi biisin herkkyyden aika lailla pois sillä hetkellä mutta ehkä silläkin oma tarkoituksensa oli.

En ollut permannolla mutta tulipa seistyä koko keikan ajan kun Wirtanen niin käski tekemään heti keikan alussa. Sanoi että "Vain elämää -konsertissa mummotkaan eivät istuneet. Älkää tekään istuko". Suurin osa totteli.

Mun mielestä se kattoon nostaminen sopi hemmetin hyvin just Ilonaan, se kun on biisinä jo semmonen yltiösiirappinen, mittatilaustyönä tehty tyttöjenitketys eepos ja varsinkin kun siitä on tehty nyt vähän päivitetty versio missä toi soolo kaahaa kovempaa ja vikassa kertsissä on hyvää huutoa. Biisi alkaa hitaasti ja rauhallisesti ja kasvaa koko ajan kosahtaen lopulta ton soolon kautta kunnon karjuntaan, just sopivan mahtipontinen biisi tommoseen lentelykekosteluun ja lopun Jeesus ristillä -poseeraukseen valonheitinten ristitulessa.

Tuo tarina Ilonan takana oli joskus isokin mysteeri jota silloisessa internetissä arvuuteltiin ja johon ei koskaan saatu Apulannan jampoilta mitään vastausta, pelkkää mysteeristä ja traagista höpinää jostain liian kipeästä asiasta josta vaan ei voi puhua. Itse luulen että siinä on vaan tekemällä tehty niin massiivinen itkuvirsi kun on osattu, tai sitten tarinan takana on joku vessaan kuollut marsu josta Toni teki överi-biisin. Sitten kun huomattiin että ihmiset on pala kurkussa kuunnelleet biisiä ja vetänyt yhtäläisyyksiä joihinkin itsarin tehneisiin kavereihinsa, ei oo viititty sanoa että joo no se tehtiin vittuillakseen hamsterista se biisi. Samahan kävi tän Armo-biisin kanssa, jonka Loiri veti tunteella Vain Elämää-ohjelmassa: sen biisin insertissä Toni kertoi tehneensä biisin siitä lähtökohdasta että tehdään niin mauton ja öklöttävä balladi ku osataan. Nolo vaan että Loiri oli ennen inserttiä kertonut kokeneensa biisin kertovansa täysin yksi yhteen omasta itsestään ja elämästään, eli Loirin elämä on ollut niin mautonta ja öklöttävää skeidaa kun mitä Toni on osannut päässään keksiä.

Ei oo kauheen montaa vuotta siitäkään kun Toni ja Sipe jossain haastattelussa vielä sanoivat, että sitten jos ura joskus loppuu, viimeisen keikan viimeisenä biisinä pitäisi soittaa Ilona? ja samalla taustalla pyörisi video mikä kertoisi mistä laulussa on todella ollut kyse. Ehkä siellä sit olisi joku gerbiili in memoriam -kuva taustalla.

Sama "Vain elämää-konsertissakin seistiin" sai perjantainakin ihmiset ylös penkeistä, silloin kehotus tuli vasta muutaman biisin jälkeen mutta reippaasti yli puolet kuitenkin seisoskeltiin muiden mukana päätykatsomossa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Aivan loistava kokemus. Kannatti lähteä.

Lipun hinta oli todella inhimillinen. Kun sai kuunnella 2,5h bändiä, jota on kuunnellut melkein 20 vuotta, niin mitä voi voivotella.

Setti, jota kuulin. Ei siitäkään keksi mitään voivoteltavaa. Tähän asti, kun yli 30 keikkaa on voinut jälkeenpäin miettiä, että "olisivatpa vetäneet sen ja sen ja sen...". Tästä saa kyllä väkisin keksiä tuohon mitään mainittavaa.

Minä jos kyhään Apulannan biiseistä top10:n, niin levyltä kuunnelluista ja livenä kuulluista saa aivan omat listansa. Minun hypetykseni keikalle on toki nyt se, että molemmista kuulin monet biisit. Akustisen pätkän alussa päästin suusta kommentin, että "voi ei, miks Teit meistä kauniin tälleen...". Loistovetohan tuo, samoin Armo. Nuo kaksi nyt vaan sattuvat suosikeissani olemaan todella korkealla.

Pakko kiittää tuuria, että paikkani yläkatsomossa sattuikin olemaan reunalta, sai heiluttua.

En ole liiaksi areenakeikkoja kokenut, mutta tämän jälkeen on rima korkealla.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Ai niin, pakko vielä hehkuttaa: Vetivät tuon koko 2½ tuntia ilman taukoa!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samahan kävi tän Armo-biisin kanssa, jonka Loiri veti tunteella Vain Elämää-ohjelmassa: sen biisin insertissä Toni kertoi tehneensä biisin siitä lähtökohdasta että tehdään niin mauton ja öklöttävä balladi ku osataan. Nolo vaan että Loiri oli ennen inserttiä kertonut kokeneensa biisin kertovansa täysin yksi yhteen omasta itsestään ja elämästään, eli Loirin elämä on ollut niin mautonta ja öklöttävää skeidaa kun mitä Toni on osannut päässään keksiä.
Ei se nyt ihan noin mennyt. Muistelen, että Toni Wirtanen kertoi kappaleen liittyneen alunperin tulehtuneisiin väleihin bändissä jonkun henkilön kanssa joka ei yhtyeessä enää vaikuta (Temonen?) Sittemmin Wirtanen (tai joku muu) oli bongannut sanomalehdestä, että jonkun kuolleen lapsen muistokirjoituksessa oli siteerattu ko. kappaletta ja muutenkin oli alkanut tulla Wirtaselle eri puolilta palautetta, että kappale merkitsee yhtä jos toista raskasta asiaa elämässä. Näin Wirtanen oli itse huomannut, että kappaleen sanoma on ajan kanssa muuntunut. Loirin samaistuminen tuohon kappaleeseen lisäsi Wirtasen fiilistä entisestään, että kappale on alkanut sanoineen elämään ihan omaa elämäänsä ja se on ok juttu.

Sinänsä olen Wirtasen (ja monen muun runoilijan/sanoittajan) kanssa samaa mieltä, että sanoituksia saa ja pitääkin tulkita vapaasti ja löytää itselleen niistä merkityksiä. Ei ole mitään yleistä velvollisuutta ymmärtää jotkut sanat vain sillä yhdellä tavalla miten kirjoittaja itse on ehkä siinä tilanteessa ajatellut, etenkin jos ne on sisällöltään sen verran abstrakteja tai ilmavia ja mihinkään juttuun erityisesti kohdentuvia. Sanat elää.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, Apulantahan on mestari median kusettamisessa, ollut jo heti alkuajoistaan lähtien.
Tonin seitsemän ällää ja Raketti Ruotsiin - levy nyt päällimmäisinä mielessä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sinänsä olen Wirtasen (ja monen muun runoilijan/sanoittajan) kanssa samaa mieltä, että sanoituksia saa ja pitääkin tulkita vapaasti ja löytää itselleen niistä merkityksiä. Ei ole mitään yleistä velvollisuutta ymmärtää jotkut sanat vain sillä yhdellä tavalla miten kirjoittaja itse on ehkä siinä tilanteessa ajatellut, etenkin jos ne on sisällöltään sen verran abstrakteja tai ilmavia ja mihinkään juttuun erityisesti kohdentuvia. Sanat elää.

Tähän komppaus. Voin itse tunnustaa, että kuvailen tunteitani toisinaan lempimuusikoiden lyriikoilla. Olen käynyt läpi kaksi todella tapahtumarikasta ja vaikeaa vuotta. Päivitykseni blogiin sisälsi jossain kohtaa Apulannalta napattuja säkeitä, ihan vain koska sattui mätsäämään viikkojeni/kuukausieni tapahtumiin. Siksi vedän keikalla fiiliksissä silmät kiinni esim. C-osaa biisistä Ravistettava ennen käyttöä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei se nyt ihan noin mennyt. Muistelen, että Toni Wirtanen kertoi kappaleen liittyneen alunperin tulehtuneisiin väleihin bändissä jonkun henkilön kanssa joka ei yhtyeessä enää vaikuta (Temonen?) Sittemmin Wirtanen (tai joku muu) oli bongannut sanomalehdestä, että jonkun kuolleen lapsen muistokirjoituksessa oli siteerattu ko. kappaletta ja muutenkin oli alkanut tulla Wirtaselle eri puolilta palautetta, että kappale merkitsee yhtä jos toista raskasta asiaa elämässä. Näin Wirtanen oli itse huomannut, että kappaleen sanoma on ajan kanssa muuntunut. Loirin samaistuminen tuohon kappaleeseen lisäsi Wirtasen fiilistä entisestään, että kappale on alkanut sanoineen elämään ihan omaa elämäänsä ja se on ok juttu.

Menipäs. Mitä kuuluu kertoi tulehtuneista bändin välisistä fiiliksistä, ja juurikin näin että Toni oli sanat tehnyt vittuunnuttuaan Tuukka Temoseen. Sama paljastus oli myös uusimmassa Apulanta-kirjassa, ja tuon varjolla Tuukkakin pääsi pitkästä aikaa lehtiin kertoilemaan bändiajoistaan ja väleistään Toniin. Ja sanoi vielä Tonin olevan hänen elämänsä tärkein ihminen, koska ilman Tonia ei Tuukka olisi nyt siellä missä on, ei olisi vaimoa tavattu, ei lapsia tehty, eikä varmaan tekisi kuvaus- ym. hommiaan noin korkealla tasolla kuin nyt. Siksi olikin veikeää että Tuukka tuli Areena-keikoilla nimenomaan Mitä kuuluu -biisiä soittamaan.

Armoa tehtäessä lähtökohta oli, että nyt vedetään niin äklöttävä balladi ettei toista ole tehty - taatusti sillä taka-ajatuksella että siitä voisi onnistuessaan tulla taas monille "toi on just niin mua"-fiiliksiä, niinku tulikin, sadat teinitytöt ja Loiri samaistui täysillä.

Jos vielä saan paasata Apulannasta, niin tuo nuoren kuolinilmoitus, johon oli kirjoitettu Armon sanat ja josta Toni Vain elämää -sarjassa kertoi, oli vieläpä semmosen jampan ilmoitus kuin Tero V. Tällä nimimerkillä jamppa oli silloisella Apulanta-foorumilla, hemmetin innokas Apulanta-fani pienestä pojasta saakka, jonka johdosta jampasta kuoriutui teini-iässä kitararunkkari vailla vertaa, tiesi useiden bändien soittajien kamat ja merkit ja ties mitkä mallit paremmin kuin soittajat itse. Terolla oli bändi nimeltä Oranki, joka pääsi pari kertaa Apulantaa lämppäämään, ja viimeisenä kesänään Tero teki vähän niinku työharjoittelijan roolissa roudarin hommia Apulannalla näiden kesäkiertueen ajan, ja pääsi vikan keikkansa aikana soittamaan Apulannan kanssa Anna mulle piiskaa -biisiä kitaralla. Ja soitti ihan vitun hyvin. Tästä on Apulannan Kesäaine-DVD:llä pätkä, ja veti vähän vaikeaksi nähdä miten liekeissä Tero siellä lavalla oli, pienestä pojasta asti ihailemiensa jamppojen kanssa, ja Apulanta-foorumilta tuttujen tyyppien mossatessa eturivissä Teron nimeä huutaen. Kävi nimittäin niin, että tuon kesän jälkeen Tero nukahti ajamansa pakettiauton rattiin, ajautui päin siltarumpua, ja menehtyi. Tuo oli aika iso juttu Apulanta-foorumilla, ja Toni Wirtanen itse kävi siellä silloin kirjoittamassa melko tunteikkaan muistokirjoituksen Terosta. Siksi mua vähän närkästytti, että Toni viittasi Teroon vain jonain kuolleena nuorukaisena.

No, ehkä se ei oo normaalia ihmisten tämmösiä muistaa, tai ehkä vanhuus alkaa jo vetää Tonia alzheimerin suuntaan - sanoihan Toni meinaan ainakin perjantain Areena-keikalla, että he tekivät aikoinaan Odotus-biisistä hienon ja kalliin videon, joka sittemmin bännättiin ja se bändiä aikanaan suututti. Ei sitä bännätty, meinaan, Hallaa-video bännättiin, Odotusta ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ok, seison korjattuna kun Apis-asiantuntija sanoo. Muistin sitten itse vähäsen päin vittua nuo jutut mitä Vain elämäässä jauhettiin. Pahoittelut!

Itsehän en ko. bändistä muutenkaan mitään tiedä ja tunnen vain ne suurimmat renkutukset ja puolittain olen muutaman keikan nähnyt elämäni aikana. Ei oikein oma kuppi teetä, niin sanotusti, mutta ymmärrän miksi joillekin tämä bändi kolahtaa. Itselläni varmasti bändejä joilla on suuri merkitys ja vaikutus ja jotka taas monelle muulle on sitä "vmp" -osastoa.

Edit. Sinänsä suomalaisen rokin yleissivistystä voisi kohentaakin ja kuunnella joku näiden levy. Olisiko täällä ihmisillä suosituksia? Jos jätettäisiin se bändin ihan alkuvaiheen punk-rähinä pois. Niitä biisejä sai teininä kuulla ihan riittämiin ja sen aikakauden ja tyylin musiikki ei putoa oikein tipan vertaa. Vähän sitä rokimpaa ja tietyiltä osin seestyneempää Apulantaa haen tässä nyt. Jos joku ymmärtää mitä meinaan.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No, ehkä se ei oo normaalia ihmisten tämmösiä muistaa, tai ehkä vanhuus alkaa jo vetää Tonia alzheimerin suuntaan - sanoihan Toni meinaan ainakin perjantain Areena-keikalla, että he tekivät aikoinaan Odotus-biisistä hienon ja kalliin videon, joka sittemmin bännättiin ja se bändiä aikanaan suututti. Ei sitä bännätty, meinaan, Hallaa-video bännättiin, Odotusta ei.

Oliko Hallaassa se mielisairaala kuvio, jossa oli jotain moottorisahamurhaajaa, verta ja suolenpätkiä? Olin tuohon aikaan aivan älytön Apulanta-fani, ja mulla on hämärä muistikuva tuosta videosta. Oliko jopa peräti jollain VHS-julkaisulla josta tuon videon näki?

Meikäläinen kuuluu siihen kastiin, jolle Apulannan neljä ensimmäistä levyä kolisivat lujaa, mutta tää uudempi tuotanto on yhdentekevää. Aivan kuin kaikki muutkin on kovimpia levyjä koskaan.

@Ted Raikas ota tuo Aivan kuin kaikki muutkin kuunteluun. Tuossa ei ole enää sitä teinimäistä punk-rämistelyä, vaan vähän "aikuismaisempaa" menoa. Wirtanen oli terävimmillään IMO tuossa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Ehdottomasti Aivan kuin kaikki muutkin kuunteluun. Armo on Tuukan lähtöbiisi, tämä oma tulkintani. Kaikki tulkinnathan ovat oikeita. Ilonasta on luettu juuri tuo kuollut marsu- tarina sekä että olisi Tehosekoittimen (Matin muistaakseni?) kanssa kilpailtu siitä kumpi tekee biisin jolla saa paremmin runotytöltä p****a. Mun tähteni olisi sitten Tehosekoittimen tekemä kappale vastineeksi. No, nämä netistä joskus luettuja, tiedä sitten totuutta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, Apulantahan on mestari median kusettamisessa, ollut jo heti alkuajoistaan lähtien.
Tonin seitsemän ällää ja Raketti Ruotsiin - levy nyt päällimmäisinä mielessä.

Hyvä kusetus, kun niitä Laudatureja olikin vaan 6.

Keikka oli hyvä ja meininki kohdallaan. Olen nähnyt Apulannan vuosien saatossa kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Ehkä jo niin monta kertaa, että ei tuo lauantainen keikka sitten kuitenkaan mitään universumia kohdallani räjäyttänyt. Mutta kuten todettu, erittäin hyvä keikka.

edit: Tuli mieleen, että meininki oli erilainen, mutta kova jo Siikaisten Rock-Skäfäyksessä kesällä 1996(?). Lavana oli kuorma-auton peräkärry ja Sipe soitti vahvan muistikuvan mukaan kaverini rummuilla. Heidän bändinsä soitti samoilla "festareilla" ennen pääesiintyjää.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Eilen tuli nähtyä Apulanta livenä pitkästä aikaa. Bändihän on tällä hetkellä loppuunmyydyllä konserttisalikiertueella. Kävin katsomassa Apulannan keikan Madetoja-salissa ja olihan se kyllä hieno elämys valoineen päivineen. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei settien välillä pitäisi pitää minkäänlaisia taukoja. Nytkin tunnelma lässähti melko pahasti loistavan akustisen setin jälkeen, kun siirtyivät sähköiseen ilmaisuun. Mutta kukin tyylillään. Loistava tunnelma oli kuitenkin katsomossa läpi keikan, eikä varsinkaan setin loppupuolella juuri kukaan enää istunut. Keikan jälkeen Apulanta jakoi nimmareita Madetoja-salin aulassa ja olihan se kyllä todella hienoa päästä tapaamaan Toni ja Sipe henkilökohtaisesti. Arvostus kumpaakin kohtaan ihmisinä nousi uudelle tasolle, todella hienoja ja mukavia ihmisiä kumpikin.

Tuorein albumi Kunnes siitä tuli totta ja eritoten Valot pimeyksien reunoilla-kappale on parasta Apulantaa lähes 20 vuoteen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tuukka Temonen on vetänyt herneet nenään Kalle Kinnusen kritiikistä. Jotenkin hieman huvittava tuo Temosen valitus. Hänen pääpointtinsa on, että Kinnunen ei arvostele elokuvaa vaan tekijöitä. Minusta kritiikissä arvioidaan aivan selvästi elokuvan taiteellisia ansioita.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pakko nostaa tämä muutaman viikon takainen uutinen elokuvasta:

Tuukka ja Olga Temonen ottivat jättilainan Apulanta-elokuvaa varten – kiinnittivät käytännössä koko omaisuutensa - Viihde - Ilta-Sanomat

Mua jäi ihmetyttämään että mikä ihmeen kiire tuon elokuvan tekemiselle on? Ymmärtäisin kiireen mikäli elokuva olisi yhdistetty Apulannan lopettamiseen, suureen kiertueeseen yms. Tietääkseni mitään sellaista ei ole. Miksi siis tehdä elokuva bändistä jonka tarina on vielä kesken? Ja vielä suurempi ihmetys että mikäli rahoituskin on kiven alla, niin mikä ihmeen hoppu? Elokuva piti tehdä "väkisin" koska potentiaaliset näyttelijänimet oli valittu? Seuraavassa kappaleessa kuitenkin taas sanotaan että elokuvan budjetin minimoimiseksi Temosten ystäviä käytettiin leffassa näyttelijöinä. Eli se leffa piti tehdä koska potentiaaliset näyttelijänimet, mutta kuitenkin lopulta päädyttiin tekemään elokuva ystävien näyttelemänä. Vähän erikoiselta kuullostaa minusta. Eikä aukene se että jos rahoitusta ei järjestynyt heti, niin miksei voitu vaikka hengähtää vuosi? Tai odottaa että Apulannalle tulee joku merkittävä virstanpylväs johon tuon elokuvan olisi voinut yhdistää. Noh, enpä ole koskaan ollut tuottamassa elokuvaa joten sen maailman koukerot eivät ole minulle tuttuja. Ei siinä, onnea silti Temosten riskinotolle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mua jäi ihmetyttämään että mikä ihmeen kiire tuon elokuvan tekemiselle on? Ymmärtäisin kiireen mikäli elokuva olisi yhdistetty Apulannan lopettamiseen, suureen kiertueeseen yms. Tietääkseni mitään sellaista ei ole. Miksi siis tehdä elokuva bändistä jonka tarina on vielä kesken?
Niin no ymmärtääkseni tämä leffa kertoo enemmänkin bändin alkuajoista ja perustamisvaiheista, eikä siinä kait ole tarkoituskaan saattaa sitä yhtyeen tarinaa edes millään tasolla päätökseen. Toki vähän ihmettelen itsekin että jos meinasi olla ongelmia koko prokkiksen käynnistämisessä niin miksi siltikään kiirehtiä.

Kyllähän leffa tulee varmaan käytyä katsomassa, ja melkein uskallan väittää että tulee olemaan tämän vuoden katsotuin kotimainen elokuva.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kyllähän leffa tulee varmaan käytyä katsomassa, ja melkein uskallan väittää että tulee olemaan tämän vuoden katsotuin kotimainen elokuva.
Luokkakokous 2 voi valitettavasti olla katsotumpi.
Ihan kamalalta paskalta vaikuttaa trailerin perusteella. Koivusalon tuotannot tulee mieleen minullekin, eikä valitettavasti edes Pekot. Mutta kai se katsoa täytyy.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pahaa pelkään myös, että Luokkakokous 2 vie.

Itse kyllä sivistän itseni, miltä leffateatterimme näyttääkään. Apulanta-kunnioitukseni houkuttaa tuon kyllä tekemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös