Ilves-Hockey Oy:n tulevaisuuden näkymät

  • 557 380
  • 1 593

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksestä tylysti poispotkittu luottomies avautuu seuran vaikeuksista: ”Pitää laittaa miehiä vaihtoon” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Korjasin linkin laittamalla puuttuvan kirjaimen osoitteen perään. Nämä muut tahot, joihin Kunto viittaa, lienevät artikkelissakin mainittu Kummola ja Tuomas Tuokkola.
Eikös tuossa nimen omaan sanota että pääomistaja on kaikkien ongelmien syy ja en löydä siitä Kunton kirjoittamaa Honkalehdon erottamisvaadetta kuin ehkä kollektiivisesti johdon osana.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös tuossa nimen omaan sanota että pääomistaja on kaikkien ongelmien syy ja en löydä siitä Kunton kirjoittamaa Honkalehdon erottamisvaadetta kuin ehkä kollektiivisesti johdon osana.

Eihän tuo mitään kryptistä tekstiä ole. Siellä on eritelty sanoja pääomistaja, johto ja operatiivinen johto. Ja puhutaan monikossa. Samoin Kummolan haastattelussa. Muistutettakoon vielä, että uutisoinnit syntyivät siitä, kun Ilves ei saanut liigalisenssiä muiden mukana. Vai ketä itse ajattelet tarkoitettavan operatiivisella johdolla?

Kuten itse totesitkin, niin sinulla ei ole sisäpiiritietoa ja sen takia uskosi on vahva IH:n johtoon. Sisäpiirissä (aina Liigatasoa) myöden Honkalehdon maine on huono. Ja itse hän on kuoppansa kaivanut. Olen todennut sen useasti, että kun esiintyy rehellisesti ja puhuu totta, niin harvemmin henkilöä päästään syyttämään valehtelijaksi.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän tuo mitään kryptistä tekstiä ole. Siellä on eritelty sanoja pääomistaja, johto ja operatiivinen johto. Ja puhutaan monikossa. Samoin Kummolan haastattelussa. Muistutettakoon vielä, että uutisoinnit syntyivät siitä, kun Ilves ei saanut liigalisenssiä muiden mukana. Vai ketä itse ajattelet tarkoitettavan operatiivisella johdolla?

Kuten itse totesitkin, niin sinulla ei ole sisäpiiritietoa ja sen takia uskosi on vahva IH:n johtoon. Sisäpiirissä (aina Liigatasoa) myöden Honkalehdon maine on huono. Ja itse hän on kuoppansa kaivanut. Olen todennut sen useasti, että kun esiintyy rehellisesti ja puhuu totta, niin harvemmin henkilöä päästään syyttämään valehtelijaksi.
Kyllä ainakin tuon lehtileikkeen perusteella käyttämäsi väite Honkaluoman potkujen vaatimisesta oli jälleen kerran yliampuvaa. Hauska asia, miten moneen kertaan olet kertonut, ettet kuulu sisäpiiriin ja samanaikaisesti olet suurin "sisäpiiritiedon jakaja".

Minulla ei ole mikään vahva luottamus IH:n johtoon, mutta ei myöskään todistamattomiin väitteisiin ja levittämiisi huhuihin. Monet kirjoituksesihan aloitatkin, että "olen kuullut". Minäkin olen kuullut, että maapallo on pannukakku, mutta en sitä täällä totena esitä.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla ei ole mikään vahva luottamus IH:n johtoon, mutta ei myöskään todistamattomiin väitteisiin ja levittämiisi huhuihin.

Vahva luottamus, että asiat paranee keskustelemalla ja sopimalla mutta ei ole erityisen vahva luottamus IH:n johtoon? Huomaatko tässä jotain ristiriitaa?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ilveksen ongelma on kaikenlaiset sidosryhmät ja sisäpiirit.
Ratkaisijan pitäisi tulla jostain kaukaa, ihan muista ympyröistä. Täysin uusi ihminen uusine ajatuksineen, kuten Sjöblom olisi ollut..enkä nyt kaipaa häntä takaisin. Ilves palkkaa tj:n... otetaan vanha jo kerran pois potkittu tj. Kierretään samaa ympyrää ja tuijotetaan samoja naamoja.
Sama logiikka on pelaajahankinnoissa, jos olet kerran pelannut Ilveksessä, niin sinua yritetään takaisin koko loppu-urasi.
Onneksi scouttausta ei sentään enää hoida jonkun entisen pelaajan nykyinen naisystävä.. näinkin kerrotaan joskus tapahtuneen.
Kivi tulee ulkopuolelta, mutta on kaikkea muuta kuin ulkopuolinen Ilveksessä, tämä on loistava asia. Ehkä pelitavassa yhdistyy ilvesläinen taito ja porilainen hulluus.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä ainakin tuon lehtileikkeen perusteella käyttämäsi väite Honkaluoman potkujen vaatimisesta oli jälleen kerran yliampuvaa. Hauska asia, miten moneen kertaan olet kertonut, ettet kuulu sisäpiiriin ja samanaikaisesti olet suurin "sisäpiiritiedon jakaja".

Minulla ei ole mikään vahva luottamus IH:n johtoon, mutta ei myöskään todistamattomiin väitteisiin ja levittämiisi huhuihin. Monet kirjoituksesihan aloitatkin, että "olen kuullut". Minäkin olen kuullut, että maapallo on pannukakku, mutta en sitä täällä totena esitä.

No kerropa ketä tuolla operatiivisella johdolla tarkoitetaan? Tuolla hetkellä Honkalehto (Huom! oikeinkirjoitus) oli ainoa operatiivisesta johdosta. Huomioi ajankohta ja missä yhteydessä henkilöt tulivat julkisuuteen.

Sisäpiiristä. Eikö tuo saa sinua entistä mietteliäämmäksi. En kuulu tosiaan sisäpiiriin. Olen kertonut useasti, että työskentelen isossa IT-talossa (n. 70000 työntekijää) ja tuota ennen olin reilu 20 vuotta IT-yrittäjänä. Olen aikoinani ollut kiekossa vahvasti mukana ja tätä kautta sisäpiiriläiset ilmeisesti haluavat jakaa tietonsa minulle. Hyvä kysymys onkin, että miksi niin läheltä halutaan vuotaa minulle asioita. Toki moni asia esiintyy niin kirkuvan punaisena, ettei siihen tarvita edes vuotajaa.

Nykyaikaan kuuluu se, että asioita ei pystytä pimittämään kuten ennen. Olenkin monesti kysynyt mikä on oma moraalikäsityksesi. Eikö olekin hyvä, että lapsityövoiman käytöstä, päästöhuijauksista, eläkevakuutushuijauksesta tai Panama-kytköksistä tehdään juttuja? Juttujen julkaisijat eivät ole sisäpiiristä, mutta heille on vuodettu tieto sisäpiiristä.

Kerrotko vielä minulle ja muille lukijoille, mikä esiintuomani asia näinä reiluna 10 vuotena on mennyt pahasti metsään? Lähes jokaisen väitteen, minkä olen etukäteen esittänyt organisaatiosta, junioritoiminnasta, strategioista, tilikauden tuloksista tai osakeanneista, olet halunnut ampua alas, mutta totuuden paljastuessa olet ollut hiljaa. Siispä kerro meille, mikä kirjoituksissani on mennyt metsään?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kaikella kunnioituksella, kannattaako Artsin kommenteista ottaa suuremmin painetta. Sama kaveri on puolustanut vuorollaan jokaista Ilveksen johdossa ollutta viimeisen 15 vuoden aikana. Ikinä mitään sen hetkisen johdon tekoa ei ole kritisoitu, joten onhan se selvä että näin ei tule käymäänkään nytkään. Muistaakseni Artsi on kuitenkin moneen kertaan sanonut, että itsekin haluaisi muuttaa paljon asioita organisaatiossa, mutta ilmeisesti on enemmän vastaan sitä että kaikki kuorossa on negatiivisia.

Itse en ihan ymmärrä, että mikä tähän logiikkaan ajaa mutta mitäpä siitä. Kyllä tänne kirjoituksia ja mielipiteitä mahtuu. Kunnon kysymyksiin tulee niitä vastauksia, mitä koitat niihin saada. Se on nähty jo moneen kertaan aikaisemminkin.

PS. Pientä piikkiä kuitenkin voi havaita, kun Artsikin kirjoitti Honkkiksen nimen väärin. (seksivau!)
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikella kunnioituksella, kannattaako Artsin kommenteista ottaa suuremmin painetta. Sama kaveri on puolustanut vuorollaan jokaista Ilveksen johdossa ollutta viimeisen 15 vuoden aikana. Ikinä mitään sen hetkisen johdon tekoa ei ole kritisoitu, joten onhan se selvä että näin ei tule käymäänkään nytkään. Muistaakseni Artsi on kuitenkin moneen kertaan sanonut, että itsekin haluaisi muuttaa paljon asioita organisaatiossa, mutta ilmeisesti on enemmän vastaan sitä että kaikki kuorossa on negatiivisia.

Itse en ihan ymmärrä, että mikä tähän logiikkaan ajaa mutta mitäpä siitä. Kyllä tänne kirjoituksia ja mielipiteitä mahtuu. Kunnon kysymyksiin tulee niitä vastauksia, mitä koitat niihin saada. Se on nähty jo moneen kertaan aikaisemminkin.

PS. Pientä piikkiä kuitenkin voi havaita, kun Artsikin kirjoitti Honkkiksen nimen väärin. (seksivau!)

Itse asiassa en ole kauheasti puolustellut, mutta olen kyllä monestikin kyseenalaistanut yksisilmäistä kirjoittelua, jossa on edetty yhden totuuden linjalla. Väitän, että useimmiten kyseenalaistamiseni on jopa perusteltua, koska muuten täällä mentäisiin kuorolaulannalla. Kun nytkin kyseenalaistan tavan millä muutosta haetaan (kuten tekee nyt mm. HeGe41), niin ei se todellakaan tarkoita sitä, etten haluaissi muutosta, vaan sitä, etten edelleenkään usko konkurssin, tai riitelyn olevan se oikea tie. En kertakaikkiaan usko, että ikävien huhujen levittely olisi jotenkin tilannetta parantava asia.

Faktat hyväksyn ja arvostan niitä, mutta esimerkiksi Kunton väittämä Honkalehdolle potkuja vaatineista ei ole faktaa, tai siis ainakaan sellaiseksi todistettua. Jos tällaisiin ei joku puutu, niin ne alkavat elämään palstatotuuksina. Itse en esimerkiksi juuri potkut saaneen työntekijän lausuntoja pidä aivan jumalan sanaan verrattavana totuutena. Saattaa kyseessä olla hiukkasessa määrin henkilökohtainen katkeruuskin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itse asiassa en ole kauheasti puolustellut, mutta olen kyllä monestikin kyseenalaistanut yksisilmäistä kirjoittelua, jossa on edetty yhden totuuden linjalla. Väitän, että useimmiten kyseenalaistamiseni on jopa perusteltua, koska muuten täällä mentäisiin kuorolaulannalla. Kun nytkin kyseenalaistan tavan millä muutosta haetaan (kuten tekee nyt mm. HeGe41), niin ei se todellakaan tarkoita sitä, etten haluaissi muutosta, vaan sitä, etten edelleenkään usko konkurssin, tai riitelyn olevan se oikea tie. En kertakaikkiaan usko, että ikävien huhujen levittely olisi jotenkin tilannetta parantava asia.

Kiitos hyvästä vastauksesta (vaikka omani vähän hyökkäävä olikin). Olen kuitenkin aika eri mieltä, että usein kyseenalaistamisesi olisi ollut perusteltua. Toisinaan totta kai on perusteltuakin, mutta jos tosiaan n. 15 vuoteen ei ole mahtunut yhtään johdon toimintaa kyseenalaistavaa viestiä ja puhutaan Ilveksestä niin kyllähän se aika erikoiselta vaikuttaa.

Ja yleisellä tasolla olen kyllä ihan samaa mieltä, että neuvottelu ja keskustelu on paras tapa ratkaista asioita elämässä mutta itse (kuten moni muukin) en tähän usko enää Ilveksen tapauksessa. Se on nähty polku. Kaikki kädenojennukset IHOY:tä kohtaan vain puskevat vääjäämätöntä kauemmaksi tulevaisuuteen. Tämä ei ole hyvä. Itse uskon konkurssin olevan ainoa vaihtoehto.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse asiassa en ole kauheasti puolustellut, mutta olen kyllä monestikin kyseenalaistanut yksisilmäistä kirjoittelua, jossa on edetty yhden totuuden linjalla. Väitän, että useimmiten kyseenalaistamiseni on jopa perusteltua, koska muuten täällä mentäisiin kuorolaulannalla. Kun nytkin kyseenalaistan tavan millä muutosta haetaan (kuten tekee nyt mm. HeGe41), niin ei se todellakaan tarkoita sitä, etten haluaissi muutosta, vaan sitä, etten edelleenkään usko konkurssin, tai riitelyn olevan se oikea tie. En kertakaikkiaan usko, että ikävien huhujen levittely olisi jotenkin tilannetta parantava asia.

Faktat hyväksyn ja arvostan niitä, mutta esimerkiksi Kunton väittämä Honkalehdolle potkuja vaatineista ei ole faktaa, tai siis ainakaan sellaiseksi todistettua. Jos tällaisiin ei joku puutu, niin ne alkavat elämään palstatotuuksina. Itse en esimerkiksi juuri potkut saaneen työntekijän lausuntoja pidä aivan jumalan sanaan verrattavana totuutena. Saattaa kyseessä olla hiukkasessa määrin henkilökohtainen katkeruuskin.

Hoh hoijaa. Ei kahta sanaa, etteikö olisi tarkoitettu Honkalehtoa, kun puhuttiin operatiivisesta johdiosta. Vai jonkin toimistontytön erovaatimuksesta oli mielestäsi kyse?

Sinunkin olisi ollut aikoinaan paikallaan käydä hieman kouluja. Esimerkiksi logiikan peruskurssi olisi ollut paikallaan. Aina ei tarvitse tietää asioita, voi päätellä. Esimerkiksi tämä Honkalehto. Jos Ilves tekee tappiota vuodesta toiseen. Ja toimitusjohtajana on Honkalehto, niin looginen fakta on sen jälkeen, että Honkalehdolla on jotain tekemistä näiden tappioiden kanssa. Ja sinä vain saakeli jauhat jotain yksityiskohtia tai kiinnität huomion epäolennaisuuksiin. Ei ole todistettu. Totta helvetissä on todistettu. Kaikki muut ovat tajunneet paitsi sinä et.

Urpo, vai trolli? Joko tietoinen trolli tai sitten urpo, joka tajuamattaan trollaa.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Faktat hyväksyn ja arvostan niitä, mutta esimerkiksi Kunton väittämä Honkalehdolle potkuja vaatineista ei ole faktaa, tai siis ainakaan sellaiseksi todistettua. Jos tällaisiin ei joku puutu, niin ne alkavat elämään palstatotuuksina. Itse en esimerkiksi juuri potkut saaneen työntekijän lausuntoja pidä aivan jumalan sanaan verrattavana totuutena. Saattaa kyseessä olla hiukkasessa määrin henkilökohtainen katkeruuskin.

Ethän sinä ole vuosien saatossa faktoja arvostanut. Lähes poikkeuksetta olet hyökännyt kirjoituksiani vastaan ja hiljentynyt, kun ne on osoittautunut faktoiksi. Nyt kirjoitin, että mm Pajuoja on vaatinut potkuja Honkalehdolle. Ensin kielsit sen ja nyt viimeisessä kirjoituksessasi toteat, että Pajuojan sana ei välttämättä ole totuus tai se on katkeruutta. Eli olet siis jo myöntämässä, että Pajuoja tarkoitti myös Honkalehtoa, kuten kirjoitin? Kirjoititko itsesi nyt pussiin? Pinttynyt tapasi kieltämisen jälkeen on ollut leimata lähde epäluotettavaksi. Voin sanoa, että myös Kummola tarkoitti yhtenä vaihdettavana Honkalehtoa.

Onko sinusta jotenkin poikkeuksellista, että erittäin huonoa tulosta tehnyttä toimitusjohtajaa kritisoidaan julkisesti? Honkalehto on vielä tehnyt sen virheen, että hän käy sotaa mediaa vastaan. Se on karua peliä, jossa valttikortit ovat medialla, varsinkin, kun Essi on vuosien mittaan jäänyt muutaman kerran valheesta kiinni.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä täällä enää juuri muita puolustelijoita ole Artsin lisäksi, niin on vaan hyvä, että on joku vastavoima tälle nykymenolle löytyy ja syntyy keskustelua. Viikkotasolla aktiivisia tässä meidän osiossa ei taida olla keskellä kauttakaan viittätoista enempää ja toinen mokoma sitten laittaa viestin-pari kuukaudessa. Ei siis suurta sotaa pitäisi saada syntymään kun ei niitä todellisia sisäpiiriläisiäkään ole moneen vuoteen täällä enää pyörinyt.

Itse olen jo taipunut ajatukseen, että Manngard tosiaan omistaa Ilveksen "ikuisesti" ja isompia ratkaisuja aletaan tehdä vasta herran väistämättömän poismenon jälkeen. Tänä vuonna taitaa tulla vasta 75v täyteen, joten parhaimmillaan tässä saadaan odotella vielä parikymmentä vuotta.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen jo taipunut ajatukseen, että Manngard tosiaan omistaa Ilveksen "ikuisesti" ja isompia ratkaisuja aletaan tehdä vasta herran väistämättömän poismenon jälkeen. Tänä vuonna taitaa tulla vasta 75v täyteen, joten parhaimmillaan tässä saadaan odotella vielä parikymmentä vuotta.

Tässähän se asetelma tiivistetysti on ja sen vuoksi palstalla kinaaminen turhaa, vaikka siihen itsekin tulee sorruttua. Vinnie vaatii isoa rahasummaa osuudestaan+velastaan ja lisäksi luopumisen tuska on iso. Ja niin kauan kuin Vinnie on mukana, niin kauan on myös hänen luottomiehensä puikoissa.

Käytännössä yrityksen arvo siis laskee jatkuvien tappioiden vuoksi, mutta Vinnie haluaa enemmän, kun on hyvin todennäköisesti lainannut taas tänäkin kesänä lisää tai sitten faktorisoinut tv-rahoja vastaan.

Jospa sitä malttaisi aloittaa kesälomat...
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kun nytkin kyseenalaistan tavan millä muutosta haetaan (kuten tekee nyt mm. HeGe41), niin ei se todellakaan tarkoita sitä, etten haluaissi muutosta, vaan sitä, etten edelleenkään usko konkurssin, tai riitelyn olevan se oikea tie.

Monen Ilves Hockey Oy:n kannattajan on vaikea tajuta sitä, että mitään konkurssia ei ole tulossa. Piste. Manngard on bisnesmies eikä hänellä ole minkäänlaista tunnesidettä Ilvekseen. Hän ei anna Ilveksen mennä konkurssiin jo pelkästään siitä syystä, että sitten hän ei saisi sijoituksestaan kaikkea mahdollista tuottoa talteen. Tästä syystä "riitely" ja IHOY:n negatiivisessa valossa esittäminen on nimenomaan se oikea tie, joka tulee kulkea ennenkuin yritys kulkeutuu luonnollisen poistuman kautta niille tunareille, joilla ON tunneside Ilvekseen ja jotka vievät sen ennemmin konkurssiin kuin luopuvat omistuksestaan.

Älkää käykö peleissä!
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hän ei anna Ilveksen mennä konkurssiin jo pelkästään siitä syystä, että sitten hän ei saisi sijoituksestaan kaikkea mahdollista tuottoa talteen

Jääkiekkobisnes ei oo mikään rahasampo ja en usko, että Ilves Hockey OY tuottaa Manngardille yhtään mitään. Jotain hyötyviä instansseja Ilveksen ympärillä varmasti on, mutta pääomistaja ei oo kyllä saanut varmaan mitään voittoa Ilveksestä ikinä. Kokonaisuudessaan kuulostaa typerältä, että Manngard odottaisi kovinkin kovaa "palautusprosenttia" rahoilleen Ilveksessä. Maailmassa on about miljoona parempaa sijoituskohdetta kuin urheilu, koska urheilun tuotot ovat aina epävarmoja. Edes pieni voitto (+merkkinen) on vaikea saavuttaa urheilussa. Pääsääntöisesti isoimmat sarjat pyörivät miinuksella ja oheispalveluilla, omistajat eivät juurikaan pääse rikastumaan tällä tavalla.

Järkevä liikemies pysyisi kohtalaisen kaukana jääkiekkobisneksestä, koska ala on todella epävarma. Pelaajien tulot kyllä kehittyvät aina suhteessa suhdanteeseen, mutta ihmisten vapaa-aika on niin kilpailtua, että periaatteessa trendi on se, että suuretkaan yleisömäärät eivät tuo enää samassa suhteessa rahaa kuin joskus männävuosina. Jääkiekon rahoitus onkin usein ainoastaan lajia rakastavien käsissä, jotka aidosti haluavat panostaa jääkiekkoon. Kärpät taitaa olla suomalainen lippulaiva tässä suhteessa, mutta heillä on myös isoin ja vähiten kilpailtu talousalue. Toki teoriassa KalPa voisi tehdä saman, mutta heiltä taas on puuttunut Junno, joka käy itse kauppaamassa tuotteensa kylissä ja kaupoissa.

Anyway, nyt meni jo ihan sivuraiteille. Manngard on mielenkiintoinen hahmo, koska
a) hän ei tule ikinä saamaan vastaavaa tuottoa rahoilleen Ilveksestä (jos tämä on herran aito tavoite niin hän ei voi olla kovin "järkevä" bisnesmies)
b) hänen kannattaisi myydä Ilves hockey OY jollekin, jota kiinnostaa, kun siitä saa vielä jotain (Bluesit käyvät nopeasti)

Se, mikä kaikissa näissä skenaarioissa on logiikan vastaista on se, että miksi Manngard roikuttaa Ilvestä itsessään tai vastaavasti miksi Ilves roikkuu Manngardissa. Se on kysymys, jota on erittäin vaikea ymmärtää.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näitä raha-asioita on sivullisen vaikea ymmärtää. Siinä olet kyllä oikeassa, että urheilu ei ole mitään sijoitusbisnestä, kun se on vahvasti riippuvainen menestyksestä. Se on todettu myös Tapparan johdon suulla, että yksikin tippuminen jo heti puolivälierävaiheessa viimeisenä kolmena kautena olisi merkinnyt taloudellista katastrofia ja ilvesmäisiä miinuslukemia kyseiselle kaudelle. Mutta riskejä on välillä otettava, jos meinaa elämässä pärjätä.

Mutta jos laskee Ilveksen 2010-luvulla tuottamat tappiot yhteen ja miettii vielä sen jälkeen, että kuka tämän kaiken on lopun viimein kustantanut? Henkilökohtaisesti en usko, että VM olisi kaikkea kuitannut omasta pussistaan. Tuskin hänellä pankkitilikään olisi kestänyt moista subventointia.

Ja Optimisti.. Kai sentään vieraspeleissä saa käydä?
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@Zamboni Jokainen tekee toki oman päätöksensä. Itse en halua tukea IHOYtä edes äänelläni. IHOYn pitää olla ikävä paikka pelata. Toki täytyy tunnustaa, että itsekin olen sortunut yhden vieraspelin katsomiseen paikan päällä; hurrasin kotijoukkueen kannattajien mukana kaikille IHOYn verkkoon mätetyille maaleille. Pelaajat ovat sijaiskärsijöinä, mutta se on isossa kuvassa pieni hinta. Itsepähän ovat joukkueensa valinneet.

@peterra Tekstistäsi pitkälti samaa mieltä, mutta se ei sovellu Manngardiin, joka ei siis ole sijoittanut rahojaan Ilves Hockey Oy:hyn oman pääoman ehtoisesti vaan lainana - varsin hyvällä korolla. Ilman noita korkovelvotteita IHOYn talous olisi yllättävänkin terveellä pohjalla. Lisäksi Manngard toki hyötyy Ilvestä hänen suostumuksellaan kuppaavien iilimatojen suosiosta.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ethän sinä ole vuosien saatossa faktoja arvostanut. Lähes poikkeuksetta olet hyökännyt kirjoituksiani vastaan ja hiljentynyt, kun ne on osoittautunut faktoiksi. Nyt kirjoitin, että mm Pajuoja on vaatinut potkuja Honkalehdolle. Ensin kielsit sen ja nyt viimeisessä kirjoituksessasi toteat, että Pajuojan sana ei välttämättä ole totuus tai se on katkeruutta. Eli olet siis jo myöntämässä, että Pajuoja tarkoitti myös Honkalehtoa, kuten kirjoitin? Kirjoititko itsesi nyt pussiin? Pinttynyt tapasi kieltämisen jälkeen on ollut leimata lähde epäluotettavaksi. Voin sanoa, että myös Kummola tarkoitti yhtenä vaihdettavana Honkalehtoa.

Onko sinusta jotenkin poikkeuksellista, että erittäin huonoa tulosta tehnyttä toimitusjohtajaa kritisoidaan julkisesti? Honkalehto on vielä tehnyt sen virheen, että hän käy sotaa mediaa vastaan. Se on karua peliä, jossa valttikortit ovat medialla, varsinkin, kun Essi on vuosien mittaan jäänyt muutaman kerran valheesta kiinni.
Muistaako kukaan koska Essi olisi jäänyt kiinni totuuden puhumisesta ?
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tietenkin olisi mielenkiintoista kuulla, millaista voittoa he pitävät UI-tapahtumasta todennäköisenä. Sen mitä me tiedämme, on, että Tappara- ja HIFK-matsit keräisivät Hakametsässä noin 13 000 katsojaa ilman extrakuluja ja ilman, että Sponsvision saisi matseista juuri mitään. IH:n lähtökulma UI-tapahtumaan on hyvin erikoinen, Sitä on koko ajan suitsutettu talouden pelastajana. Mutta kenen?
Tähän olisi kiva saada joku laskelma?

Kaksi joukkuetta vastassa jotka vetäisivät Hakametsänkin lähes täyteen, Ulkojäillä varmasti huomattavat kulut järjestää koko tapahtuma?

Miten tämä pelastaa talouden, paljonko tästä pitäisi saada voittoa?

Millä päästään edes nollatulokseen?

Mitäs jos sataa vettä ja on +10 ja koko tapahtuma perutaan?

Voisiko Share kysäistä näistä Honkanummelta, nyt kun samoissa kahvipöydissä istuvat?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Tähän olisi kiva saada joku laskelma?

Kaksi joukkuetta vastassa jotka vetäisivät Hakametsänkin lähes täyteen, Ulkojäillä varmasti huomattavat kulut järjestää koko tapahtuma?

Miten tämä pelastaa talouden, paljonko tästä pitäisi saada voittoa?

Millä päästään edes nollatulokseen?

Mitäs jos sataa vettä ja on +10 ja koko tapahtuma perutaan?

Voisiko Share kysäistä näistä Honkanummelta, nyt kun samoissa kahvipöydissä istuvat?
Samaa olen ihmetellyt koko ajan. Ei olisi edes mitenkään tavatonta, että nykysuomessa Joulukuussa sataa vettä ja on Juhannusta lämpimämpää. Mutta okei..oletetaan kelin olevan loistava, eli -5 ja arska pilkistää. Mitä siellä niin p**keleesti myydään, että vuosien tappiot kuittaantuu ja jää vielä sijoittaa tulevaisuuteenkin. Tätähän Honkalehto mainostaa talouden pelastajana.
Honkalehto on nero tai tärähtänyt, tulos selviää ensivuoden puolella.
Se on hyvä, että jotain yritetään..tämä jokatapauksessa auttaa Ilvestä huomattavasti. Joko tulee se mainostettu talouden pelastus, tai sitten pelastava konkurssi ottaa ison askeleen eteenpäin. Ilves on siis seurana jo nyt voittaja.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Jos nyt vähän vilkuilee viimeisen viiden vuoden lukuja ja turskan suuruutta, niin ymmärtänee, että Honkaniemen jutut ovat samaa tarinaa mitä ennenkin. Lisäksi kun huomioidaan tappiota taotaaneen, vaikka pelaajabudjetti on liigan pienimpiä ja toteutunut yleisökeskiarvo versus budjetoitu on aika hyvin balanssissa, niin aikamoisen tapahtuman saa järjestää, että se jokavuotinen mystinen puolen miljoonan tappio plus kaikki muut akuutit rästit saadaan kuitatuksi.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos nyt vähän vilkuilee viimeisen viiden vuoden lukuja ja turskan suuruutta, niin ymmärtänee, että Honkaniemen jutut ovat samaa tarinaa mitä ennenkin. Lisäksi kun huomioidaan tappiota taotaaneen, vaikka pelaajabudjetti on liigan pienimpiä ja toteutunut yleisökeskiarvo versus budjetoitu on aika hyvin balanssissa, niin aikamoisen tapahtuman saa järjestää, että se jokavuotinen mystinen puolen miljoonan tappio plus kaikki muut akuutit rästit saadaan kuitatuksi.

Ja sitten on se pikku juttu, että ei voi luottaa siihen, mihin rahat menee. Kuinka paljon on Honkalehdon oma siivu päältä omalle myynnistä vastaavalle yhtiölle. Kuinka paljon menee suoraan Manngardin velkoihin jne. Ja mikä takaa, ettei samat rahanreiät ole ensi vuonnakin. Ilveksen kannattajille tarjotaan samaa herkkua kuin ennen vanhaan sosialistisina itseään markkinoineissa maissa: Vielä vähän kun jaksatte niin sitten koittaa onnela. Vetäkää vyötä tiukemmalle vielä kerran. Seuraavan vuosimallin Trabantiin on jo kaikilla mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Liittyminen Shareen on sinänsä kyllä ihan oiva vaihtoehto, sillä jos kaikki mahdolliset nettikirjoittelijat olisivat mukana, voisimme ostaa raakasti enemmän osakkeita ja näinollen hankkia entistä enemmän valtaa vaikuttaa asioihin "sisältä päin" eikä vaan "netistä huutelemalla". Voin vakuuttaa että Manngardin kuvaa ei kokouksissa palvota...
Nyt heräsi mielenkiinto... Onko myyntiin tullut joku niin iso pompsi yhtiön osakkeita, että niillä olisi jotain äänivaltaa yhtiössä? Ja vielä niin edullisesti, että jollain faniporukalla olisi varaa ostaa ne? Ei kuulosta kovinkaan realistiselta ajatukselta. Käytännössähän jokainen ostettu osake on tällä hetkellä rahan upottamista pohjattomaan kaivoon ja täysin vastikkeetonta rahallista tukea osaamattomalle seurajohdolle. Ei ihmetytä miksi väki karttaa koko sharea, jos strageiana on pumpata rahat Honkalehdon ja kumppaneiden tuhlattavaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös