Salonoja II: Edustuskiekkoa Espoossa kesästä 2016–

  • 24 995
  • 100
Suosikkijoukkue
KK
Päivän paras! Mitenhän KooKoo pärjäisi, jos sanotaanko vaikka 85% (hatusta heitetty luku) faniporukan aktiiveista putoaisi pois? Tai Sportin Red Army? Olisiko sitten hjuva fiilis? Kuten @Pain no gain tuossa yllä kyselee, olisi kiva tietää, miten sinulla tuntuu olevan niin selkeä näkökulma siihen, ketkä ovat oikeasti arvokkaita kannattajia FU:lle ja ketkä eivät? Jatkoajan keskustelupalstalla saa vain pintaraapaisun siihen, miten asiat on hallilla koettu. Itse en todellakaan väittäisi tietäväni, miten KooKoon kannattajat kokisivat, jos heidän joukkueen nimi muuttuisi vaikka Kouvola Cityksi, vaikka olisin lukenut jokaisen jatkoaikaan kirjoitetun viestin KooKoon osiossa viimeisen vuoden aikana.
Niin, en nyt jaksa enää alkaa kirjoittamaan asiasta, koska uskoisin, että olen jo pointtini tehnyt selväksi ja Te olette jääräpäitä. Liigan yleisen keskustelun puolella on hyvä esimerkki seurasta Pelicans miten seura ja logot ovat muuttuneet Espoon jääkiekkojoukkuetta enemmän ja he ovat jopa ylpeitä joukkueestaan. EU:ssa on niin paljon jatkumoa Bluesiin ja Kiekko Espooseen, että luulisi uusi aikakausi maistuisi kaiken parin viime kauden jälkeen jopa hyvältä vaikka sitten JS:n ja EU:n muodossa. Menee aika jankkaamiseksi ja minusta tuntuu, että Te ette ole seurannut mitään muita ketjuja, kuin Bluesin alla olevia. Olen seurannut viime syksystä asti teidän ketjuja ja enemmän, kuin itse olisin kuvitellut. Päivittäin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Niin, en nyt jaksa enää alkaa kirjoittamaan asiasta, koska uskoisin, että olen jo pointtini tehnyt selväksi ja Te olette jääräpäitä. Liigan yleisen keskustelun puolella on hyvä esimerkki seurasta Pelicans miten seura ja logot ovat muuttuneet Espoon jääkiekkojoukkuetta enemmän ja he ovat jopa ylpeitä joukkueestaan. EU:ssa on niin paljon jatkumoa Bluesiin ja Kiekko Espooseen, että luulisi uusi aikakausi maistuisi kaiken parin viime kauden jälkeen jopa hyvältä vaikka sitten JS:n ja EU:n muodossa. Menee aika jankkaamiseksi ja minusta tuntuu, että Te ette ole seurannut mitään muita ketjuja, kuin Bluesin alla olevia. Olen seurannut viime syksystä asti teidän ketjuja ja enemmän, kuin itse olisin kuvitellut. Päivittäin.
Onnittelut Lahteen ja sinullekin, että olet jopa viime syksystä asti seurannut Bluesin asioita Jatkoajasta, jopa päivittäin! Mahtava homma! Aivan upea saavutus!
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Liigan yleisen keskustelun puolella on hyvä esimerkki seurasta Pelicans miten seura ja logot ovat muuttuneet Espoon jääkiekkojoukkuetta enemmän ja he ovat jopa ylpeitä joukkueestaan.

Pelsut ei ehkä ole paras vertailukohta, koska (ellen nyt ihan väärin muista) nimenvaihdos tehtiin ns. "saattaen". Muistaakseni nimi oli yhden Mestis-kauden ajan Reipas Lahti Pelicans tjsp., mutta paremmin muistavat korjatkoon tämän. Toisena pointtina on, että pelsuilla (jonka perinteitä ei siis nimenomaisesti pyritty katkomaan vanhaan) alkaa tuollakin nimellä olla takanaan jo ne parisenkymmentä kautta, ja tuossa ajassa alkaa nyt muodostua perinteitä missä tahansa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
[offtopic]Modet, pistäkääs mulle kaks viikkoo huilii. Ei jaksa näitten kaa. Kiitos [/Offtopic]
Tuskin kukaan pakottaa tulemaan tänne Unitedin keskustelupuolelle, jos meitä ei kestä. Itse en ole käynyt kuin kurkkaamassa KooKoon puolella, joten olet turvassa siellä *hymiö* Hyvää kesää sullekin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan nyt hyvä aika uudistaa myös fanien ja kannattajien joukkoa, On uusi taustayhtiö, uusi nimi, uusi sarja, uusi joukkue ja uusi Doer vielä puikoissa ja parempi on, että kannattajatkin ovat ainakin suurimmaksi osaksi uusia. Onhan nyt kuitenkin lähdetty yhteisöllisyydellä liikkeelle ja varmasti tämä uusi yhteisöllisyys näkyy myös uusina yhteisöllisinä katsojina. Bluesin, EKS:n ja EPS:n juniorit tulevat eittämättä olemaan uuden yhteisöllisen seuran kannattajapohja ja varmasti tullaan näkemään ennätysyleisöjä Mestiksen mittapuulla.

Korishongan porukan olettaisin suhtautuvan uuteen nimeen erittäin myönteisesti, sillä onhan Espoossa pelattu miesten pääsarjatason koripalloa kaikenlaisilla nimillä ja taustayhtiöillä. Voisin jopa luvata tarjota TMA:lla ylihintaisen väljähtyneen Karjalan sille, joka muistaa googlaamatta kaikki nimet ja taustayhtiöt, mutta ajattelin noudattaa Aleksin neuvoa ja miettiä talveksi muuta seurattavaa.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Onhan nyt hyvä aika uudistaa myös fanien ja kannattajien joukkoa,
Tämä lause on yhtä tyhmä kuin jos yritys ilmoittaisi, että nyt hylkäämme asiakkaat ja alamme etsiä uusia, mutta tuote on edelleen about sama. Koripallossa Honka on muuten ollut olemassa 50-luvulta saakka. Etuliitteenä Tapion ja Tapiolan + edustusjoukkueella välillä Espoon. Muut markkinointiviritelmät kuolivat nopeasti pois = olivat tyhmiä. Nyt keksittiin yksi tällainen lisää. EU:n "yhteisöllisyydestä" ei ole tähän saakka näkynyt mitään todisteita. Veikkaan että vähiin jää kauden alussakin. Ilmaisia kausikortteja voi toki jakaa, mutta se ei vielä tuo väkeä hallille tai saa ketään ottamaan seuraa omakseen. EU:n facebooksivut muuten poistavat aktiivisesti ihmisten negatiivisempia kommentteja. Avoimin mielin ollaan siis sielläkin liikkeellä
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä lause on yhtä tyhmä kuin jos yritys ilmoittaisi, että nyt hylkäämme asiakkaat ja alamme etsiä uusia, mutta tuote on edelleen about sama. Koripallossa Honka on muuten ollut olemassa 50-luvulta saakka. Etuliitteenä Tapion ja Tapiolan + edustusjoukkueella välillä Espoon.
Tuote ei ole sama. United on kaupungin oma joukkue, ei tietyn paikkakunnan, ja siksi sillä on paremmin mahdollisuuksia poimia kannattajia koko Espoosta. Kyllähän Honkaa yritettiin joskus räätälöidä koko Espoon joukkueeksi, lanseeraamalla se Espoon Hongaksi, mutta jos joukkue omaa tapiolalaista historiaa 50-luvulta saakka, kuten itse pointtaat, se tulee olemaan aina ensisijaisesti tapiolalaisten joukkue. Ymmärrän kyllä, että Hongan kannattajia kyrsii pitkien perinteiden katkeaminen, mutta siitä kannattaisi vihoitella ensisijaisesti niitä tahoja kohtaan, jotka päättivät hypätä Unitedin kyytiin. Itseäni ei jääkiekkopuolella tuo United sykähdytä, koska mulla oli Blues, mutta esimerkiksi korispuolella fiilis on korkealla, koska mulla ei ole aiemmin ollut oman seudun joukkuetta, jota voisi kannattaa... Ja näin ollen tuote on uusi. Se tarjoaa minullekin joukkueen, jonka voin kokea omakseni. Kyllähän joillekin normikannattajille Honka on espoolainen, koska Tapiola on Espoota, mutta itselläni esimerkiksi on junnuvuosilta niin mahtavasti iskostunutta paikkakuntakilpailua, ettei Honka voi koskaan olla oma joukkue.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
EU:n facebooksivut muuten poistavat aktiivisesti ihmisten negatiivisempia kommentteja.

Jännä juttu että tämä on alkanut kun Valavuori hyppäsi mukaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
EU:n facebooksivut muuten poistavat aktiivisesti ihmisten negatiivisempia kommentteja. Avoimin mielin ollaan siis sielläkin liikkeellä
Ihan hyvä vaan. Ärsyttävää käydä sivulla missä valitetaan, mustamaalataan ja haukutaan juuri perustettua seuraa. Ihan sama, kuin aikoinaan HIFK:ä perustettaessa jotkut idiootit olisivat kirjoitelleet sanomalehtien yleisöpalstalle kuinka Salonoja on perseestä ja joukkueen nimi on väärä. Jos United ei kiinnosta niin tuo ison osan Blues fanien vinetys ei auta yhtään ketään ja hankaloittaa asioita entisestään. Antakaa jo olla, koska ainoa asia mitä ajatte on saada United kaatumaan. Jääkää joukkueen ulkopuolelle ja lopettakaa täälä käynti, jos ei kiinnosta. Näyttää tosin kiinnostavan muuten, paitsi että nimi on väärä. Tähän tuskin tulee muutosta. Olette yhtä avoimin mielin liikenteessä joten ei ihme.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ihan hyvä vaan. Ärsyttävää käydä sivulla missä valitetaan, mustamaalataan ja haukutaan juuri perustettua seuraa. Ihan sama, kuin aikoinaan HIFK:ä perustettaessa jotkut idiootit olisivat kirjoitelleet sanomalehtien yleisöpalstalle kuinka Salonoja on perseestä ja joukkueen nimi on väärä. Jos United ei kiinnosta niin tuo ison osan Blues fanien vinetys ei auta yhtään ketään ja hankaloittaa asioita entisestään. Antakaa jo olla, koska ainoa asia mitä ajatte on saada United kaatumaan. Jääkää joukkueen ulkopuolelle ja lopettakaa täälä käynti, jos ei kiinnosta. Näyttää tosin kiinnostavan muuten, paitsi että nimi on väärä. Tähän tuskin tulee muutosta. Olette yhtä avoimin mielin liikenteessä joten ei ihme.
Mistä nyt puhut, facebookista vai jatkoajasta? Oli kumpi tahansa, tai vaikka molemmat niin mielestäni on aika kumma juttu, että Panthersin, KooKoon ja Barcelonan kannattaja laukoo täällä tällaisia kommentteja. Jos ärsyttää, mene muualle! Kukaan ei pakota sinua lukemaan yhtään kommenttia facebookista tai jatkoajasta. Haukut muita vinetyksestä, mutta silti teet itse ihan samaa vain eri asiasta... Jos olisit asioista yhtään kärryllä, tietäisit ja voisit ehkä myös ymmärtää, että nykytilanne herättää voimakkaita tunteita ja vitutus on hyvin perusteltua. Eihän noilla kommenteilla nyt mitään hyödyllistä saada aikaiseksi, mutta joskus siitä tulee edes itselle parempi mieli. En jaksa uskoa, että yksikään FU-läppä tms missään somessa tai keskustelupalstalla saa yhtään mitään negatiivista aikaiseksi. Jos tykkäät Unitedista, pystyt varmasti ohittamaan nuo ihan helposti.
 

azlakki#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Jännä juttu että tämä on alkanut kun Valavuori hyppäsi mukaan.

Huomasin tänään aivan saman. Olin kommentoinut logosta negatiiviseen sävyyn, koska eihän siitä nyt voi tykätä.. Ja eikö sitä saa omaa mielipidettä esille tuoda, kun olenhan minä espoolaista jääkiekkoa tukenut (käynyt siis peleissä and stuff like that) ja kannattanut.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mistä nyt puhut, facebookista vai jatkoajasta? Oli kumpi tahansa, tai vaikka molemmat niin mielestäni on aika kumma juttu, että Panthersin, KooKoon ja Barcelonan kannattaja laukoo täällä tällaisia kommentteja. Jos ärsyttää, mene muualle! Kukaan ei pakota sinua lukemaan yhtään kommenttia facebookista tai jatkoajasta. Haukut muita vinetyksestä, mutta silti teet itse ihan samaa vain eri asiasta... Jos olisit asioista yhtään kärryllä, tietäisit ja voisit ehkä myös ymmärtää, että nykytilanne herättää voimakkaita tunteita ja vitutus on hyvin perusteltua. Eihän noilla kommenteilla nyt mitään hyödyllistä saada aikaiseksi, mutta joskus siitä tulee edes itselle parempi mieli. En jaksa uskoa, että yksikään FU-läppä tms missään somessa tai keskustelupalstalla saa yhtään mitään negatiivista aikaiseksi. Jos tykkäät Unitedista, pystyt varmasti ohittamaan nuo ihan helposti.
Puhun molemmista. Itseäni Unitedin tarina kiinnostaa ja varsinkin sen alku. Se, että joukkueen nimeä, logoa ja omistajia haukutaan on minusta hyvin kummallista varsinkin, kun tuntuu ettei sillä saavuta todellakaan muuta, kuin negatiivista energiaa. Lisäksi jatkuva vittuilu nimestä ja logosta ei tuo palstalle mitään uutta. Olisi kiva tulla lukemaan tänne jotain rakentavaa eikä paskaa Salonojasta ja Valavuoresta. Ymmärrän toki, että ihmisillä on mielipiteensä ko ukkoihin, mutta eikö nämä miehet yritä pelastaa espoolaista urheilua ja nostaa sitä maan parhaaksi? Siksi en oikein jaksa kuunnella päivittäin tuollaista vinetystä ja siksi taidan nyt syyllistyä itse vinetykseen. Onneksi suuri yleisö ei jatkoajassa tai edes Unitedin FB- sivuilla käy.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Lätkä-Bongari Iso-E Tällä kertaa sulla on ihan pointti. Tuskin Jussi enää vaihtaa jengin nimeä tai logoa, vaikka joku nimimerkki "ÄOlähes72" kävisi joka päivä haukkumassa ne. Päätetty mikä päätetty. Eteenpäin?
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
...eikö nämä miehet yritä pelastaa espoolaista urheilua ja nostaa sitä maan parhaaksi?
Omien puheidensa mukaan näin, ja itse myös toivon, että tämä tulisi onnistumaan. Nyt nähdyn perusteella suhtaudun kuitenkin melko pessimistisesti siihen, että tämä tulisi onnistumaan. Ja miksikö? No, aika moni espoolainen kiekkoniilo ei tunnu uskovan alkuunkaan, että JS & co. olisivat espoolaisen urheilun asialla, vaan omallaan. Jos ei uskoa ole, tuskin on myöskään halua osallistua (ja itse asiassa nythän ainakaan fanien osallistumishalua ei edes ilmeisesti haluttu hyödyntää). Ilman espoolaisen kiekkoyhteisön tukea homma tuskin tulee onnistumaan jo yksistään siitä täälläkin moneen kertaan todetusta syystä, että Jussi tarvitsee junnuja (mestis-lisenssi + joskus tulevaisuudessa koottavien akatemiajoukkueiden sarjapaikat), mutta junnut eivät välttämättä tarvitse Jussia. Jussi tarvitsee myös kannattajia, koska tunnelmaton ja tyhjä Mestis-halli & muovinen joukkue ei lähtökohtaisesti kiinnosta ketään (etenkään mahdollisia rahoittajia), eikä hommaan saada sitä taloudellista omavaraisuutta, jota Jussi on peräänkuuluttanut. Päinvastoin, EU:n johdon esiintyminen JS:n johdolla näyttäisi tähän mennessä raivostuttaneen aika monta tahoa (junnupuoli & fanit), joita asia koskee ja joiden tukea todella tarvittaisiin.

Edes jollakin tasolla tyydyttävä Mestis-startti edellyttää mielestäni, että EU-laivan kurssi saadaan pikaisesti käännettyä ja mahdollisimman moni taho kyettäisiin sitouttamaan uuden seuran taakse. EU:n pitäisi pystyä tarjoamaan kaupunkilaisille kokemuksen "meidän jutusta", ei Jussin uudesta lelusta. Jos nostetta ei saada, uskon valitettavasti koko EU:n tukehtuvan omaan mahdottomuuteensa. Ja ei, enää ei voi alkaa toistella mantraa "hiljaa hyvä tulee" tai peräänkuuluttaa malttia ja vaatia työrauhaa. Näitä on kuultu Espoossa viime syksystä alkaen, eikä kannattajilta tai potentiaalisilta sellaisilta tämmöisiä voi vaatia. Uuden kauden alkuun on enää reilut parin kuukautta, ja jos porukka on huolissaan tai pettyneitä, kyllä heillä tulee olla oikeus se täällä ja vaikka katsomossakin ilmaista. Se kai on yksi niistä harvoista katsojan universaaleista oikeuksista, eikä siitä täällä kenenkään tule sydämistyä ja alkaa pahoittaa mieltään "vinettämistä" tai ties mistä.

Tunnetta ja osallistumista tarvitaan, ja se valittaminenkin on osallistumista, joka pitää kääntää voimavaraksi. Minä ymmärrän muutamien nimimerkkien kriittiset tai jopa kielteiset kirjoitukset pikemminkin myönteiseksi jutuksi ja merkiksi siitä, että uusikin seura selvästikin herättää tunteita. Ei tämä nyt niin ihmeellistä ole, että väki ilmaisee kantaansa täällä. Esimerkiksi keski-euroopan tai Englannin futis-skenessä vastaavista mullistuksista fanit olisivat jo todennäköisesti kokoontuneet heittelemään kivillä ja ties millä uuden seuran toimiston ikkunoita. Kaikkia ei voi aina miellyttää eikä tähän ehkä aina pidä edes pyrkiä, mutta homman pitäisi koskettaa mahdollisimman monia. Huolestuttavana pidän lähinnä sitä, että valitettavan monelle Blues -osioon aikaisemmin kirjoittaneelle nimimerkille muista kaupunkilaisista puhumattakaan EU:n asiat ovat jotakuinkin yhdentekeviä - ja nimenomaan tämä on nyt ehkä se asia, minkä muuttamiseen EU:n johdon pitäisi tarttua asap.
 
Suosikkijoukkue
KK
@Piiskuri

En viitsi puhelimella lainata koko viestiä, mutta tottakai miehet yrittävät pelastaa espoolaista urheilua ja nostaa sitä ylöspäin. Toki esim Jussilla on oma lehmä ojassa jo pelkästään Metro Areenan takia, mutta pitää muistaa, että tuskin moni muu vaikuttaja pystyy panostamaan uuteen seuraan yhtä paljon voima- ja rahallisia varoja. Mielestäni ne ketä espoolainen urheilu kiinnostaa voi vaihtaa seuraa tai alkaa kannustamaan Unitedia. Jääkiekossa on kyllä niin kova espoolaistausta niin pelaajistossa, kuin vain olla ja voi joten siksi itse olen hyvin kiinnostunut Salonojan ideasta. Junnutuotanto ja "omavaraisuus" muutenkin tuntuvat olevan nyt se juttu vaikka se jo aikaisemminkin sitä on pitkälti ollut.

Kova startti Mestikseen on kyllä hyvin tärkeää. Tämä varmasti toisi katsojia halliin edes sen verran, ettei toiminta näivettyisi heti alkujaan. Itse olen tässä asiassa hivenen optimistinen vaikka minut pessimistinä tunnetaankin. Mielestäni Unitedin tämän hetkinen kokoonpano jääkiekon puolella on hyvällä tolalla varsinkin, jos Hirsoa ei lainata kesken kautta muualle. Se olisi Jussilta tyhmää ja espoolaiset suuttuisivat todennäköisesti entisestään. Itse toivon projektin onnistuvan, koska jos tämä ei onnistu vaikuttanee se tulevaisuudessa myös junioripuoleen ainakin pitkässä juoksussa. Jos Espoossa ei edutusjoukkuetta olisi lähtisi varmasti moni espoolais juniori jo hyvissä
ajoin muihin organisaatioihin ja siksi olisi hyvä saada United nopeasti Liigaan.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Ihmetyttää, että täällä jotkut vielä uskovat sinisilmäisesti noihin kaunopuheisiin, kun niiden tueksi ei ole saatu yhtään mitään - päinvastoin. Ai niin, nyt keskitytään rakentamaan sitä pohjaa ja tuohon palataan syksymmällä. Luulisi että kantapään kautta on opittu, että kannattajat ovat se pohja, mille voi AINOASTAAN rakentaa. Muutama kymmenentuhatta valmista fania on enemmän kuin kolme. Sponsoreita ja mainostajia on kenenkään turha havitella, jos hallilla ei käy väkeä eikä seura kiinnosta ketään. Hallille taas on vaikea saada ketään, jos satunnaistulijakin törmää hautajaistunnelmaan ja miljoonan maksaviin nakkeihin jne. Aika harva on edes täällä vaihtanut tuonne nimimerkin alle suosikikseen EU ja EU:n facebooksivuilla on seuraajia 6% Bluesin vastaavista. Miten tuo ihmekäänne aiotaan saada aikaan?? Suurilla puheilla? Rahalla? Ajan kanssa? (Moderaattorit voisivat muuten siirtää kaikki Blues-aiheiset ketjut tuonne "muut suomalaiset sarjat" osioon. Saataisiin EU:n osiostakin yhtä kuollut kuin koko muu mestiskeskustelu näyttää olevan ja nämä marinasta hermostuvat olisivat tyytyväisiä)

Jos koko tähän asti Espoon kiekossa koettu on tarkoitus unohtaa ja aloittaa nollista, niin ei tämä kokeilu tule hyvin päättymään. Ymmärrän Salonojan totaalisen kypsymisen Jääkiekko Espoon porukkaan - hän hävisi noiden tollojen takia taas ison tukun rahaa. Mutta luulisi aikuisen miehen silti pystyvän erottamaan Bluesin nimen ja kannattajat tuosta taustaporukasta. Bluesin mitalit, pokaalit ym. on myyty keräilijöille. Nimi kuolee konkurssipesän pahvilaatikoihin, eikä edes kannattajarekisteriä ole ilmeisesti ostettu ulos. Onkohan BFC:n kautta kyselty fanien yhteystietoja (sarkasmia huom.). Tilalle on saatu haista-paska-äänestys nimestä, uusi ruma logo, ylimielisesti moderoitu facebooksivu, melko tyhjät kotisivut ja... jaa no siinä se onkin.

Ja kyllä(!) minäkin silti toivon, että homma onnistuu, vaikka minusta nimivalinnassa tehtiinkin iso virhe, enkä itse aio katsomoon ilmestyä.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
@Lätkä-Bongari Iso-E Tällä kertaa sulla on ihan pointti. Tuskin Jussi enää vaihtaa jengin nimeä tai logoa, vaikka joku nimimerkki "ÄOlähes72" kävisi joka päivä haukkumassa ne. Päätetty mikä päätetty. Eteenpäin?


Olisin itsekin hyvin käärmeissäni jos JS olisi ostanut Espoo Bluesin ja vaihtanut sille saman tien nimeksi Espoo United. Mutta hän päätti olla koskematta koko Bluesin konkurssipesään ja perusti omilla rahoillaan uuden seuran jolle antoi haluamansa nimen. En ymmärrä mikä tuossa mättää? Ei minuakaan tuo joukkue sytytä. Luultavasti ihan vain kiinnostuksesta menen ensi syksynä joihinkin peleihin paikalle katsomaan että mikä on meininki. Jos kiinnostun enemmän niin saatan käydä useamminkin. Eli erityisempiä fiiliksiä tuota seuraa kohtaan ei ole ja nimikin on typerä. Mutta en todellakaan koe tarvetta julistella päivittäin eri foorumeilla "ettei vois vähempää kiinnostaa koko EU ja onpa paska nimi ja kaikkea pahaa kyseiselle muoviseuralle".
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
No, aika moni espoolainen kiekkoniilo ei tunnu uskovan alkuunkaan, että JS & co. olisivat espoolaisen urheilun asialla, vaan omallaan.
Itselläni usko kyllä heräsi nopeasti, kun Salonoja kertoi aiemmin tehneensä huonoja päätöksiä ja unohtanut yhteisöllisyyden. Omasta mielestäni tämä kuulosti erittäin hyvältä ja suunta oli oikea. Sitten tuli tämä muka kommunikoitu fanien päälle kuseminen. Itse en tuohon faniryhmään kuulu, mutta ymmärrän hyvin sen tärkeyden. Näin tekee toki moni muukin. Oli miten oli, mutta itselläni innostus kyllä laski kovasti tuon jälkeen eikä tuota EU:ta tunne omakseen kuin kotikaupungin kautta. Voihan olla, että se vielä säväyttää, mutta ennusmerkit ovat aika huonot (vrt. Salonojan edellinen kausi).

Sitä en usko hetkeäkään, etteikö Jussi todella haluaisi ajaa espoolaisen urheilun etua. Oikeasti. Hän vaan teki sen viestinnästä lähtien helvetin hölmösti. Esimerkkinä #bluespuolesta. Tässä olisi ollut loistava tapa mäkilähtöön myynnin kanssa. Periaatteessa ilmaista ja ennen kaikkea äärimmäisen sitoutunutta henkilökuntaa kontaktoimaan yhteistyökumppaneita. Montako kontaktia olisi saatu, jos jokainen olisi tehnyt keskimäärin 15 myyntipuhelua? Kuinka paljon maksaa tehdä se nyt? Ymmärrän, että Salonoja ei itse joutunut rahojaan tienaamaan, joten osaaminen voi olla hakoteillä. Nyt kuitenkin valitettavasti näyttää siltä, ettei Jussi ole näiden parin kymmenen vuoden aikana pystynyt oppimana mitään.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
@Orca: Aika tyhjentävästi kiteytetty.

@Pavlovin Koira: olet asian ytimessä. Itsellänikin kutakuinkin samanlaiset fiilikset, mutta luonnollisesti olen monen muun tavoin harmissani kaikesta siitä roskiin heitetystä, jota olisi voitu hyödyntää myös uudessa seurassa ja jolla olisi voitu luoda kannattajille ainakin jonkinlainen illuusio jatkuvuudesta. Mitä kannattajat voisivat asialle tehdä, on ehkä jotakin AFC Wimbledonin tyylistä kuviota yhdessä junioripuolen kanssa, mutta se keskustelu kuuluukin jo sitten jonnekin ihan muualle kuin EU-osioon tällä foorumilla. Komppaan siis tässäkin Orcaa, että moderaattorit voisivat perustaa oman keskustelualueen, johon Blues-kirjoittelijat (allekirjoittanut mukaan lukien) voisivat vetäytyä tästä osiosta jauhamaan myös niistä Bluesiin liittyvistä asioista, joilla ei ole mitään tekemistä EU:n kanssa (esim. junnupuoli).
 
Suosikkijoukkue
KK
@Piiskuri

Kyllähän junnupuoli on sidottu ainakin osin EU:hun. Toki pelaa vielä kauden pari tai jopa useamman Blues nimen alla, mutta tullee siirtymään enemmin tai myöhemmin Unitediksi. Muistaakseni JS on sopinut joistain asioista BJR:n kanssa. Voi toki olla, että muistan väärin.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
@Piiskuri

Kyllähän junnupuoli on sidottu ainakin osin EU:hun. Toki pelaa vielä kauden pari tai jopa useamman Blues nimen alla, mutta tullee siirtymään enemmin tai myöhemmin Unitediksi. Muistaakseni JS on sopinut joistain asioista BJR:n kanssa. Voi toki olla, että muistan väärin.

Aivan. BJR on sitoutunut sopimuksella Unitedin toimintaan - muutenhan EU ei pelaisi ensi kaudella Mestistä. Ymmärtääkseni mistään muusta relevantista seurojen välillä ei ole sovittu. Kuten sanoit, niin BJR, EPS kuin EKS:kin pelaavat ainakin ensi kauden Blues -nimellä ja Bluesin väreissä. Mitä sen jälkeen tapahtuu, siitä ei taida olla vielä kenelläkään tietoa. Onpa tuo EU:n ja BJR:n välillä solmittu yhteistyösopimus sitten määräaikainen tai toistaiseksi voimassaoleva, BJR voi halutessaan irtaantua siitä joko määräajan päättyessä tai ilmoituksella, jolloin EU:lle jäisi niin sanotusti luu käteen. Eli kovin vahvalla pohjalla EU:n touhun ei voi hyvällä tahdollakaan katsoa olevan niin pitkään kuin junnut on sidottu edustusjoukkueen toimintaa pyörittävään toiseen seuraan vain paperilla.

EU:n kannalta se huonoin vaihtoehto lienee se, että kasvattajaseurat päättäisivät perustaa oman edustusjoukkueen jatkumona junnuputkelle. Tällä hetkellähän Espoossa on viisi A-juniori-ikäistä joukkuetta, joista yksi pelaa nuorten sm-liigaa (Blues), yksi mestistä (Blues Akatemia), yksi Suomisarjaa (Blues EPS) ja kaksi aluesarjaa (BJR ja Blues EKS). Kovinkaan monen A-junnun pelit eivät tule vuosittain jatkumaan EU:ssa, eli Blues-nimiselle aikuisten alasarjajoukkueelle voisi olla jopa jonkinlainen tilaus. Laajempi keskustelu tästä aiheesta menee kuitenkin niin pahasti ohi ketjun aiheesta, että jatkettakoon sitä jossakin toisessa ketjussa jos tarvetta tai haluja ilmenee.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jotenkin mulla on sellainen kutina ettei tämä ole se millä pelataan esim. 5 vuoden päästä. Jo syksyllä tullaan näkemään Jussin avautumista mediassa katsoja hävikistä ja on vain ajan kysymys koska hän ottaa yhteyttä vanhoihin menetettyihin aktiiveihin ja koittaa hieroa sopua. Onko se jo liian myöhäistä jää nähtäväksi. Tämä monilajiseura on hyvä ja kaivattu uudistus Espoolaiseen urheiluun, mutta se olisi pitänyt hoitaa täysin erilailla. Joku kirjoittikin aikaisemmin mallista jossa olisi ollut tuo yksi emoseura (Espoo United) ja sen alla olisi pelannut korista Honka-united, lätkää Blues-united ja lajien karttuessa esim. jalkapalloa Fc Espoo United(ent.Fc Espoo). Jos tällaisella mallilla oltaisiin saatu pidettyä vanhat kannattajat mukana, olisi tulevaisuus varmemmalla pohjalla kuin nyt. Tifokoppi on nyt tyhjä, vanhat aktiivit lopettavat ja kulma on hiljainen, jos ei syksyllä ole riittävästi porukkaa järjestäytymässä tuonne kulmaan pitämään meteliä niin kannatus toiminta lakkaa määrittämättömäksi ajaksi ja se syö entisestään harventunutta katsojamäärää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös