EM-kisat 2016 – selostajat ja media

  • 50 745
  • 297

Yö-Orava

Jäsen
Aki Riihilahti on aivan huikean hyvä.

-- mutta valitettavasti osa kommentaattoreista kyllä laukoo niitä peruslatteuksia mitä voisi sanoa kuka vain.
Aijaa. Ja mun mielestä kun Riihilahden anti on vuosien varrella koostunut suurimmaksi osaksi juurikin näistä puhkikäytetyistä latteuksista. Ennalta-arvattavan mukahauskuuttelun ja tyhjännauramisen lisäksi, siis.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aijaa. Ja mun mielestä kun Riihilahden anti on vuosien varrella koostunut suurimmaksi osaksi juurikin näistä puhkikäytetyistä latteuksista. Ennalta-arvattavan mukahauskuuttelun ja tyhjännauramisen lisäksi, siis.

No nyt esim. poimi hyvin pystyjuoksusta detailitason asioita, mitä juurikaan ole useammalta kommentaattorilta kuullut. Toki parempiakin on. Esim. Erkka V, mutta silti Riihilahti minua miellyttää.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Eräs lähes kaikki matsit katsonutta kendojanaria silmiinpistävä ilmiö on stadioneiden videotaulujen taitava kerronnallinen käyttö. Siis se miten pelkkää yleisöä kuvaamalla ilman mitään "kiss cam" yms. tekstejä saadaan interaktiivista tarinaa tästä kuvasta ja yleisön itsensä reaktiosta siihen. Esim. kuvataan ensin kaunista naista, ja heti perään tähän kuvaan regoivaa komeaa toista joukkuetta kannattavaa miestä. Tai ennakkosuosikkia kannattavaa tulevaan tasapeliin pettynyttä itkevää miestä kuvataan niin kauan että tämä kavereidensa tukemana piristyy itkusta lietsomaan koko stadioniin raivoisaan kannatukseen jonka jälkeen tulee voittomaali. Tällaista ammattitaitoa soisi jääkiekkotapahtumiinkin. Mutta meillä on vaan kännissä sekoilevat hassuhatut, paikallisten putkifirmojen mainokset, tappara-hedelmäpeli tai sitten Amanda Harkimo laittaa Jarnasta jonkun darrabiisin.

Periaatteessa juuri näin, mutta saa olla aika vitunmoinen monikamera-ajoexpertti, että saa loihdittua tiistaiseen Hakametsään vastaanalaisen kerronnallisinteraktiivisen kekkuloinnin. Perushämäläinen perse nousee penkistä vain kangella, loppusummerilla tai taajama-alueen yleisen nopeusrajoituksen lasku-uhalla. Ja mouhislainen vain kahdella ensiksi mainitulla koska haja-asutusalue.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mulla on idea:

Jos Suomi pääsee, tai jopa pelaa itsensä johonkin arvoturnaukseen, niin olisi huisin hauskaa nähdä joku kova vanha hyökkääjä laukomassa totuuksia.
Mixu Paatelainen, ja sitten hänellä aina uusi hassu pikkutakki päällä joka päivä.

Ei huono idis, eihän?
 

Yö-Orava

Jäsen
Mulla on idea:

Jos Suomi pääsee, tai jopa pelaa itsensä johonkin arvoturnaukseen, niin olisi huisin hauskaa nähdä joku kova vanha hyökkääjä laukomassa totuuksia.
Mixu Paatelainen, ja sitten hänellä aina uusi hassu pikkutakki päällä joka päivä.

Ei huono idis, eihän?
Hyvä idea, positiivinen idea. Ja näin.
 
Eikös tämä kuvattu itkijä ollut Walesin kannattaja.
No höh, luettelemani draaman kaari olikin siis mielikuvitukseni tuotetta. Luulin Englannin kannattajaksi koska muistan jostain kisoista David Beckhamin ratkomassa pelejä kolme numeroa liian suuressa punaisessa paidassa. Vai muistelenkohan sittenkin jotain ManUn paitaa. Anyway.

Pakko tuosta lainaamastani kohdasta kysyä tarkennusta, vaikka offtopicia onkin. Tehdäänkö Mikkelissä oikeasti noin?
Kyllä kyllä. Ihmettelisin jos sinne latoon jostain uusi tiskijukka löytyisi.
Katsomokulttuuri Mestiksessä | sivu 49 | Jatkoajan keskustelupalsta
Missä on kunnioitus, Mikkelin Jukurit? - MESTIS - 12.04.2015 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Yle:llä on näköjään joku tasa-arvo-viikko menossa, kun joka lähetykseen täytyy joku nainen kaivaa asiantuntijaksi. Mikäs siinä JOS (hemmetin iso jos) osaavat asiansa, mutta sen verta Yle voisi katsoa ketä tuonne kutsuu, ettei meidän tarvitse katsella ja kuunnella tällaisia olemassaoloaan anteeksi pyyteleviä piipittäjiä, kuten tämä Englanti-Wales pelissä ollut jonkin sortin taitovalmentaja.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Mun mielestä ihan kiva että näitä uusia kasvoja saadaan studioon, ei toki kaikki ole oleet mitään napakymppejä mutta esim. Reiniä ei olla jouduttu kuulemaan ollenkaan. Kanerva ehkä tietää jotain, arvostan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ylen lähetys on pari minuuttia myöhässä lentopallon takia. Kisat välittömästi maikkarin maksumuurin taakse saukkosen ja merzin selostamaksi. Tami ja Pasi studioon.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuulostaa omituiselta tuo Porttilan "debräine" mutta taitaa itse asiassa olla oikein lausuttu. Ilmeisesti tottunut liikaa valioliigaselostajiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuulostaa omituiselta tuo Porttilan "debräine" mutta taitaa itse asiassa olla oikein lausuttu. Ilmeisesti tottunut liikaa valioliigaselostajiin.
Pikku-Sporde on päässyt Maikkari-vuosinaan Mertarannan kielikylpyyn.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai tuossa mistään tasa-arvosta ole kysymys että tuodaan naisia studioon vaan siitä että ihmiset reagoi voimakkaasti siihen ekaa naiseen studiossa ja nimenomaan myönteisessä mielessä niin Yle päätti heittää lisää vettä kiukaalle.

Hetemaj oli mun mielestä eilen onnistunut lisä studioon.

Jos mua joku häiritsee niin toi Markku Kanerva on saanut paljon ruutuaikaa parin päivän aikana.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mikäs tämä puhuttu Litin tapaus nyt on? Onko siis oikeasti jotain syytä olemassa miksei ole näkynyt studiossa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eli kuten tuolla liveseurannassa todettiin, niin Litmanen on taas pudotuspelivaiheessa mukana. Näin oli sovittu jo ennen kisoja, eikä mistään hyllytystä ole tapahtunut.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Oliskohan Litti menossa taas paikan päälle kommentaattoriksi. Yleensähän YLE lähettää pari selostajaa paikan päälle pudotuspelivaiheessa. Härkönen lienee se tämän vuoden pääselostaja, joka pääsee loppuotteluun, mutta kukahan lähtee kaveriksi. Uskalletaanko Tapsa jo päästää ulkomaankomennukselle? Niki Juuselan rooli ollut yllättävänkin pieni tässä turnauksessa, toisaalta hänellä on paljon yleisurheilua selostettavanaa kesän mittaan.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kuulostaa omituiselta tuo Porttilan "debräine" mutta taitaa itse asiassa olla oikein lausuttu. Ilmeisesti tottunut liikaa valioliigaselostajiin.
En osaa hollantia tai belgiaa mutta jos oikein ymmärrän niin uij-kirjainyhdistelmä äännetään juurikin "äi" tai "äy".
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulostaa omituiselta tuo Porttilan "debräine" mutta taitaa itse asiassa olla oikein lausuttu. Ilmeisesti tottunut liikaa valioliigaselostajiin.

Tässä miehen oma tyylinäyte nimen lausumisesta. Ei tuo nyt ihan samalta kuulosta kuin Porttilan versio, mutta propsit sille suomalaisselostajalle joka tuon täydellisesti oikein vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös