Hermes 2015–2016

  • 262 712
  • 724

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Hurja vuoristorataviikko Hermeksellä! Voitto Hokista, murskatappio Keuruulla ja voitto Jukureista. Ei ainakaan ennalta-arvattavuudesta voi syyttää.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Hurja vuoristorataviikko Hermeksellä! Voitto Hokista, murskatappio Keuruulla ja voitto Jukureista. Ei ainakaan ennalta-arvattavuudesta voi syyttää.

Tai sitten KeuPa on vain järkyttävän kovassa iskussa ;)

Mielenkiintoinen loppukausi joka tapauksessa tulossa. Jukureiden takana muut mitalisijat voivat mielestäni jakaantua ihan kuinka tahansa. Hokki, Jokipojat ja SaPKo ovat kovia, KeuPa on päässyt hyvään kevätvireeseen, Hermes on yllätysvalmis eikä TuToa todellakaan voi unohtaa, tuolla materiaalilla ovat alisuorittaneet aika lailla. Eikä Jukuritkaan mikään täysin varma mestari ole, mikäli fokus ei pysy tekemisessä.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Nyt ei jouduttu siihen tappio putkeen ainakaan! Eipä voi sanoa että oltais peliä hallittu, mutta hyvin ja uhrautuvasti joukkue puolusti(!), God (la) torju ja 5-6 maalipaikasta tehtiin 4 maalia! Ja Jukurit jätti osan omista paikoista käyttämättä, Hermes puolusti hyvin maalinedustan ja Godla hoiti tarvittavan. Kyllä on upee fiilis!!!
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Tai sitten KeuPa on vain järkyttävän kovassa iskussa ;)
Sekin on totta. Hokin kannalta toivon että KeuPa ei nouse seitsemänneksi, sen verran murskaava saldo keuruulaisilla on keskinäisistä otteluista.

Mutta ei ehkä kuitenkaan niin kovassa iskussa että samalla viikolla sarjan ensimmäisen ja toisen kaatanut jengi häviää noin murskaavasti, lienee Hermeksen ailahtelulla enemmän osuutta siinä :)
 

Iltapuhde

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa HT, JYP, Ilves
Näin jälkikäteen ja vastustajien mukaan tarkasteltuna Hermeksen viikossa ei ollut mitään ihmeellistä. Hokki ja Jukurithan ovat Hermekselle helpompia vastuksia kuin KeuPa, ainakin tulosten valossa, olipa ottelut pelillisesti mitä hyvänsä.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Hokki ja Jukurithan ovat Hermekselle helpompia vastuksia kuin KeuPa, ainakin tulosten valossa, olipa ottelut pelillisesti mitä hyvänsä.

Näin se tuntuu menevän lopputuloksen perusteella. Keupalta otettu kuokkaan 4 kertaa 5 ottelussa joissa yks 7-0 peli ja nyt edellinen 1-8 peli. Hermes 6 kertaa ottanu kuokkaan murskaluvuin, TUTOlta, K-vantaalta, Rokilta ja Jukureilta kerran ja nyt tää KeuPa kammoki tapahtunu 2 kertaa. Jospa nyt ei enään tollasia notkahduksia tällä kaudella nähtäs.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Vetää kyllä vähä hiljaiseksi tuo peli. Peli oli hyvää Tuton 4 maaliin asti. Jos noilta paikoilta ei saa enempää maaleja 2, +1 maali joka meni sitte miten meni. Tuto pelas Hermes peliä 2 erää, eli teki paikoista maalit ja vastustaja ei tee. Nyt ei kyllä ollu Godla vastassa eikä kyllä kaikesta voi Järvistäkään syyttää. Positiivista oli peli ilme 2 erää, miinusta oikeestaan koko 3 erä ja maalinteko. Tällä kertaa ei Godla pelastanut, eikai sitä voi aina odottaakaan...
 

Franto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Tän iltainen voitto RoKista varmisti sen, että Kokkolassa nähdään playoff-kiekkoa heti ensimmäisellä Mestis-kaudella. Saavutusta voidaan pitää varsin hyvänä, kun ottaa vielä huomioon että varsin myöhäisessä vaiheessa Hermes pääsi Mestis-joukkuetta tälle kaudelle rakentamaan.
Jopa kotietuun on vielä mahdollisuudet, kun jäljellä on neljä kierrosta ja piste-ero SaPKoon on seitsemän pistettä. Joukkueilla on vieläpä yksi keskinäinen ottelu jäljellä. Pienoisen ihmeenhän se tietysti vaatisi.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Vieläkö siellä vaaditaan upille potkuja?
Ei enään alkukauden jälkeen oo kovin moni sitä mieltä ollut. Paljo on vielä kehitettävää pelitavassa ja peliin reagoinnissa, mutta on se askeleita ottanut kauden aikana eteenpäin. Tuloksellisestihän tämä kausi on mennyt hyvin, mutta katsoppa tilastoista kun on hienoja putkia ja välillä otettu rumastikki pataan. Mutta opettelu vuosi niin toimistolle, osalle pelaajille ja valmentajille tämä kausi Mestiksessä. Mulle kävis vaikka Karhulan jäis tänne vielä pariks kaudeks jos ei rahastamaan rupia, sen verran viihdyttävää kiekkoa on Kokkolassa kummiski pelattu näillä Upin kausilla. Omat miinuspuolethan siinä on tottakai tuossa ylihyökkäävässä taktiikassa ( 2vs1 tilanteet, läpiajot ymn.), mutta jos saadaan hommattua kelvollinen veskari niin eipä se haittaa.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Vieläkö siellä vaaditaan upille potkuja? Aikaisemmin jo kirjoittelin, että minun mielestä Hermes on pelannut todella hyvin nousija-joukkueena.

Oma mielipide on että vittuun ja äkkiä! Tuossa Upin tyylissä ei ole mitään järkeä, ja vaikka sijoitus on mitä on, se on käytännössä täysin siittä kiinni että Kivilahti oli jouluun asti liekeissä ja sen jälkeen Juntheikki on heränny!

Jokainen toinen mestistä tälläkaudella valmentaja saisi enemmän aikaan Hermeksen materiaalilla. Kun viiminen peli on ohi, voi Upi palauttaa mun mielestä avaimen ja mennä vaikka Suolahden Urhoja valmentaan! Onko koko kaudella kertaakaan pelattu samoilla ketjuilla edes kahta peliä peräkkäin, ja olkoot lainamiehiä tai loukkaantumisia? Upilla ei ole vieläkään hajua ketkä vois olla hyviä tutkapareja! Kun ei osaa tai älyä, tai ei kestä pää kuunnella neuvoja niin mitä voit odottaa? Miksiköhän Uski korvattiin jollain Märt Emmellä? Jokainen voi sitä miettiä mitä tämä Märt voi tuoda pelaajille sellasta mitä Uski ei? Aivan...ei mitään!
 

Mahika7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Joo täälläkin toivotaan ja uskotaan että Upi pakkaa tavaransa kauden päädyttyä! Hyvin ollaan pelattu mutta kyllä tuossa joukkueessa on potentiaali vielä enemmän! Ja tuo ketjuruletti on kyllä perseestä, ja sitten myös se että ei taida olla Upi ihan pidetty toimiston puolella.. (Ja pelillisesti se nähtiin jo viime kaudella suomisarjassa kun muut valmentajat vei Upia, ja sama jatkunut tänäkin vuonna..)
Mutta hienosti ollaan poffeissa! Siitä iso kiitos tietenki myös valmennukselle, jotain ollaan tehty myös oikein!

Itellä on käynnyt mielessä voisiko Juha Juujärvi olla seuraava koutsi Kokkolassa? Kyllä olisi kova haku!!
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Nojoo onhan tuokin totta. Mutta eteenpäin tietyissä taktisissa asioissa on menty eteenpäin päin, esim hyökkäykseen lähtö ei ole enään pelkkää laidasta puskemista heti kun saadaan kiekko. Mutta suurin ongelma on tällä hetkellä pelin sisällä täysi reagoimattomuus sekä oman pään rauhoitus/hyökkääjien ohjeistus (mihin tarjota ymn). Mutta kaikesta ei voi valmentajaa syyttää, esim kaksinkamppailut oli rokia vastaan enemmänkin heikkoa ja on yleisesti ottaen ollu koko kaudella, pelaajien välimatka kasvaa hyökkäyksiin lähdöissä liikaa (osittain molempien syytä) ymn. Ja en tiiä onko tuolla minkäänlaista rooli jakoa valmentajille, mutta pakeille pitäs saada valmentaja joka punoo tuon hyökkääjien ja pakkien pelin omissa yhteen. Tällä hetkellä vain 1 pakki pari saa lähdettyä rakennetusti omista paineen alla ja se on suurimmaksi osaksi pakkien taitoa. Ja koska meillä ei oo toista lehtoa tai ikosta ja taso muihin pareihin tippuu niin silloin pitäis hyökkääjiä ohjeistaa tarjoamaan ne syöttö tilat laitaan ja keskelle vauhtiin sekä kulmiin saada tuki lyhyelle syötöllä (Juntheikin peli omissa pistänyt itelle ainaki silmään miten hyvin tukee ja antaa mahdollisuuden lyhyelle helpolle syötölle.) Tällä hetkellä näyttää että pakit ja hyökkääjät ei tiedä missä toiset menee ja se aiheuttaa ongelmia. Jos tuohon saatais 2 valmentaja puolustus osastoa hoitamaan niin tykkäisin, mutta itelle ei oo katasroohvi vaikka jatkaisi ilmankin. Mutta tällaisella kiekolla voi olla hankala pärjätä ilman parin pelaajan ylipeluuttamista poffeissa. Ja taitaapa Godlan virekin ratkasta aika paljon tulevissa tosi peleissä.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Ja tosiaan tuo minkä takia antaisin Karhulalle mahdollisuuden enkä pettyis vaikka jäis on se että peli itessään on viihdyttävää vauhti kiekkoa jossa sattuu ja tapahtuu, sen lisäks valmentaja on nuori joka varmasti kehittyy vielä. Sitähän ei kukaan osaa sanoa kehittyykö minkä verran ja missä ajassa mutta vuoden olisin valmis tällaisella tuloksella antamaan vaikka peli on ehkä jopa koko sarjan ailahtelevaisinta.

Itellä on käynnyt mielessä voisiko Juha Juujärvi olla seuraava koutsi Kokkolassa? Kyllä olisi kova haku!!

Juujärvi olis kyllä kova sana, vaihtaisin vaikka heti jos mahdollista. Vieläkö kaveri Mestiksen jää vai olisko jollain Liiga joukkueella 2 valmentajan paikka auki? Näkyyköhän jossain valmentajien sopimukset että millon päättyy ymn?
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Itse en näe että Karhulalla on mitään potenttiaalia kehittyä enään täällä yhtään sen paremmaksi kun mitä on nyt. Joten tästä syystäkin kiitos ja näkemiin. Mutta toisaalta kyllä myös ymmärrän jos joku näkee että hänet voisi vielä pitääkkin. Itse olen siinä leirissä jotka toivoo että hän lähtee.

Jos miettii pelaajistoa, ketä haluaisin että jatkaa. Tässä siis nyt kaikki fantasiatoiveetkin, Godla(tuskin), Rantala(mahdollinen), Lehto(mahdollinen), Franssila(Mahdollinen), Ikonen(Tuskin), Kuntsi(Mahdollinen), Koskinen(mahdollinen), Appelgren(mahdollinen), Kivilahti(mahdollinen), Paavilainen(tuskin), Juntheikki(tuskin). Loput saisi minun mielestäni sitten vaihtaa. Tiedän että siittä puuttuu Huovista ja Jääskeläistä yms, mutta nämä nyt on ne ketä itse mielelläni näkisin, lopuille löytyy varmasti korvaaja joka on halvempi ja parempi vaihtoehto.

Valmentajasta se on varmasti paljon kiinni, että kuka tulee vai jatkaako nykyinen että minkälaisia pelaajia tänne mahdollisesti tulee. Omista junnuista ei varmasti ole ketään joka ensi kaudella voisi nousta edustukseen. Mild on tehnyt erittäin loistavaa jälkeä A:ssa. Mutta ei ole huhujen mukaan pelaamassa edustuksessa. Nivala saattaa olla ainoa poikkeus, jolla saattaisi olla jonkinlainen mahdollisuus taistella itselle paikka joukkueeseen.

Kalajoella on loistava maalivahti. Ottaisin tämän Hollyn mielelläni Kokkolaan Godlan manttelinperijäksi. Oikeasti on siihen jopa ihan realistinen mahdollisuus. Ei varmasti ole ihan yhtä hyvä, tietenkään. Mutta on kyllä todella hyvä maalivahti.

Juujärvi olisi ollut täälläkin suosikki uudeksi valmentajaksi, mutta olin tuon jutun jo aikaisemmin lukennut niin tiesin että ei ole vaihtoehto. Kuten ei ole myöskään Arvonen tai Lehkonen jota on nakkijonossa(kaljabaarissa) huhuiltu. Keppo on onnistunut mielestäni hyvin Kalajoella, ja luulisi että on varmasti toimistolla myös nimi jossain paperissa. Tietenkin jos laitetaan isompi pino seteleitä niin Mikko Manner olisi varmasti enemmän kun lottovoitto. Mutta, ehkäpä tämä nyt on ihan liian utopistinen ajatus. Mutta olisi varmasti Mestiksen paras valmentaja, ja luultavasti saisi houkuteltua tänne eteenpäin pyrkiviä pelaajia. Muta taitaa olla valmentajalle Mestis sellainen sarja että ei ole näillä kokeneilla valmentajilla mielenkiintoa lähteä vetämään raskasta kautta läpi, ilman sen suurempaa mahdollisuutta edetä uralla? Tietenkin nappikausi Mestiksen päävalmentajana voisi poikia jotain, mutta ei varmaan suoraa paikkaa liigassa ykkösvalmentajaksi. Joten ehkä mielummin sitten on kakkosena liigassa?
 

Magnum-44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Huhuja kylillä kuuluu, että ainakin kolme valmentaja kandidaattia olisi ollut yhteydessä tavalla tai toisella seuraan. Joukossa yksi aktiiviuransa jo lopettanut (pelannut Hermeksessäkin) ja tätä nykyä erään liigajoukkueen organisaatiossa vaikuttava henkilö kyseessä.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Huhuja kylillä kuuluu

Mukava kuulla että huhuja on liikkeellä. Voitko jotain nimiä mainita?

Vielä Karhulaan takas, eikös joku Hermeksen hallituksen jäsenki fasepuukissa pierassu että vaihtoon tuo valmentaja, olisko ollu rökäletappio Rokille pelin jälkeen...(?) Tuli vaan tässä mieleenku mietein tuota että kuinka suurella todennäköisyydellä jatkaa ens kaudella. Ei taida jatkaa.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Minä veikkaan että Magnum vihjailee että Karo Koivusella olisi haluja tulla Kokkolaan. Ellen ole ihan väärässä niin sillä on vaimo täältäpäin.

Itse olen kuullut vaikka minkälaisia nimiä. En tiedä saako tänne laittaa nimiä ilman minkäänlaisia lähteitä, mutta laitetaan nyt kuitenkin. (hymiö)

Eli nämä nimet olen kuullut keskusteluissa:
- Niko Eronen
- Santeri Immonen
- Pasi Arvonen
- Ismo Lehkonen
- Juha Juujärvi
- Petteri Hirvonen
- Juha Pajuoja

Kaikki ovat tietenkin vain luokkaa "kaljabaarissa kuultua", joten kenenkään ei tarvitse ottaa tämän liian vakavasti. Jokunen nimi tuossa listalla saattaa oikeasti olla "varmempi" mutta aika näyttää.

Edit. Lisäsin Pajuojan listalle.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Minä veikkaan että Magnum vihjailee että Karo Koivusella olisi haluja tulla Kokkolaan. Ellen ole ihan väärässä niin sillä on vaimo täältäpäin.

Itse olen kuullut vaikka minkälaisia nimiä. En tiedä saako tänne laittaa nimiä ilman minkäänlaisia lähteitä, mutta laitetaan nyt kuitenkin. (hymiö)

Eli nämä nimet olen kuullut keskusteluissa:
- Niko Eronen

Palomies hommia kuopiossa, ei käytettävissä!

- Santeri Immonen

En ole tietoinen mitä tekee.

- Pasi Arvonen

Keskittyy jääkiekon ulkopuolisiin asioihin, ollut raskas kausi, haluaa keskittyä muuhun hetken. Ei käytettävissä.

- Ismo Lehkonen

Kyselty on, ei kuulemma ollut ainakaan tällähetkellä kiinostusta.

- Juha Juujärvi

Tästä voi lukea ylempää.

- Petteri Hirvonen

Ei tieto tästä.

- Juha Pajuoja

Ei varmasti lähde nykyisestä pestistä vaikka sais kenkää, niin valmentamaan Mestistä.

Nuo on sellasia mitkä nyt aika varmaksi uskallan sanoa tietäväni. Tietenkään mikään ei ole varmaa, mutta 95% varmaa on nämä tiedot!

Karo Koivunen on kyllä nimi jonka olen kuullut myös, mutta joku kerkesi sanomaan että sieltä kuitenkin perhe olisi silti halukas jäämään pääkaupunkiseudulle, siittä huolimatta että ovat täältä lähtöisin. Mutta siittä en tiedä muuta kun "kaljabaarista" kuultuna.

Edit. Lisäsin Pajuojan listalle.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Hirvonen vois olla hyvä haku, jos vaan suostuu pohjosesta lähtemään. Arvonenki vois olla hyvä, mutta jos tosiaan aikoo panostaa muuhunku jääkiekkoon niin seki on sitte siinä. Ei ainakaan tämä kausi häävisti mennyt FPSällä (ilman tarkempaa tutkimista) enkä muista äkkiseltään millä tavalla pelas viimekauden. Mutta Immonen saattais olla mahdollinen tulija. Ja tosiaan en usko että Pajuoja on tulossa.
 

Magnum-44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Ainoan, jonka voin nimetä on Juha Pajuoja. Nähty vierailulla parisen viikkoa sitten hallilla ja kylillä. Merkitseekö se sitten mitään?? Vahvimpana ehdokkaana pidän Pajuojaa tuoreitten huhujen perusteella. Snoppenin listassa on mielenkiintoisia nimiä. Ainoa joka hieman arveluttaa on Pasi Arvonen. Olisiko hällä mitä annettavaa Hermekselle? Lehkonen taitaa olla poissuljettu vaihtoehto ?
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
@devil29 Eikö Eronen valmenna Tanskassa? Nyt voi olla että ammun täysin mutta eikö se mennyt niin että Eronen ei jatkannut Jokipojissa koska hänelle ei luvattu tarpeeksi korvausta jotta kannattaisi jättää siviilityöt?

Itse kuulin että Eronen olisi kysellyt paikkaa Hermeksestä jo täksi kaudeksi joten minulla on kutina että hän voisi oikeasti olla melko todennäköinen. Mutta taas, tämä on vain näitä mun juttuja. Ei kannata ottaa liian vakavasti.

Tuo Mikko Manner olisi loistava haku. En kuitenkaan usko että se olisi hänelle "se seuraava askel" valmennusuralla.

Itse toivon että saadaan sellainen valmentaja joka on nykyaikainen. Osaa käsitellä nuoria pelaajia. Vanhan liiton miehet alkaa olla melko ulkona nykynuorison tarpeista
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Nyt on pakko sanoa että en tiedä missä Eronen valmentaa? Itselläni on/oli sellanen tieto että olisi Kuopiossa, mutta mutta...alan epäillä itseäni ja tietolähdettäni nyt melko vahvasti. Saattaa olla että Eronen on Tanskassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös