Mailavertailut

  • 78 358
  • 100
On tullu kokeiltuu tänäkin kautena Bauerii, Warrioria, Reebookia, Sherwoodia ja Eastonia, mutta lopulta tulin järkiini ja mietiskelin että mistä mailoista olen tykännyt koko urani aikanani. No kaikki ovat CCM:män mailoja joten lopulta hankin CCM mailoja tusinan.

Voisin suositella CCM Tacks 5052 mailaa. Sportia 10:ssä on hyvä tarjous 2xmailaa=190€


Minusta parhain maila ranteisiin tai yli päätänsä laukauksiin on Bauer supreme, mutta miinuksena on kiekon hallinta ja syöttäminen jossa Tacks ajaa ohitte näillä ominaisuuksilla mutta ei se rannekaan jää Tacks mailalla kauas Supremestä.

Niin ja tulihan sitä Cannoniakin kokeiltua pikaisesti, kiekon hallinta on kyseisellä mailalla parhainta mitä olen kokenut, ranteita en raaskinut vedellä etten vaan olisi joutunut maksu mieheksi.
Thanks for tips. Onko mitä Eastonin mailoja ollut kokeilussa? Onko toi V5E ihan tuhnu? Näyttäs olevan 79€ tarjouksessa

Edit: Tilasin ton Tacksin 5052 kun sai 119€/kipale, jää toi nykynen Eastonin keppi varamailaksi.
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Itseä kiinnostaisi kuulla kokemuksia Warriorin Covert DT3 LT mallista. Näyttäisi olevan Sportia-10:ssä 99e/kpl tai 149e/2kpl. Oma Eastonin V9e on vähän haljennut jo läheltä lapaa, joten uuden mailan hankinta tulee lähiaikoina aiheelliseksi.

Täytyy varmaan käydä kokeilemassa tuota ulkopuolisesti miltä tuntuu kädessä. Moni on kehunut että ranteet lähtevät tuolla hyvin, mutta olisi kiva tietää miten kiekonkäsittely jne.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Onkohan kenelläkään kokemuksia BASE-merkkisistä mailoista? Kyseessä siis kanadalainen merkki, jonka valttina on täysin yksilöllisesti jokaisen pelaajan tarpeisiin kustomoidut mailat. 24.-27.2 näköjään Suomen lanseeraustapahtuma Hockey Basessa niin kiinnostaisi tietää kannattaako mennä.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Cannonista sen verta että Sasha Barkovi ilmeisesti vuoden vaihteen tienoilla luopui tuosta mailasta ja yllättäen alkanut verkot heilumaan sen jälkeen.
 

F#21

Jäsen
Cannonista sen verta että Sasha Barkovi ilmeisesti vuoden vaihteen tienoilla luopui tuosta mailasta ja yllättäen alkanut verkot heilumaan sen jälkeen.
Jep, taisi siirtyä käyttämään Bauer Nexus 8000 mailaa.

Itse ostin Bauer Vapor X1 mailan, mutta ensimmäinen kokeilukerta ei mennyt aivan putkeen. Vaihdoin jäykkyyttä löysemmäksi ja lapamallia toiseen niin pelaaminen oli kuin olisi tullut kesän jälkeen ensimmäisille jäille.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Tuli syksyllä tarve uudelle mailalle ja ostin Bauer Nexus 8000 flex 87, kyllä kannatti.
Aivan hemmetin hyvä, kevyt kuin mikä ja varressa grip-pinta. Ei tarvi erkata mailaa ympäriinsä kun pito hanskoilla on loistava, Olen pelannut jäykemmillä varsilla ennen ja ehkäpä lämäri ei lähde tällä Nexuksella niin kovaa mutta taasen ranteella veto lähtee huomattavasti nopeammin.

Niin, mailan ostin vähän käytettynä kiekkobussista(liigapelaajan maila) ja maksoi peräti 60e..
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pelaako kukaan jatkislainen lyhyellä mailalla? Itse ostin tossa kesällä Budget sportista RBZ110 67flex halvalla kun sai, lähin etsimään kyllä ihan tollasta 85 flexiä mutta eipä ollut ja tollanen tuli mukaan. Enpä hirveästi käyttänyt kesäjäillä kun laukaukset tuntui jäävän aina piippuun ja kiekko liukui jäässä maaliin. Nyt kuitenkin olen alkanut käyttää tässä viime vuoden loppupuolella ja ottanut ykkösmailakseni. Maila siis itseäni leukaan asti ilman luistimia (itse 186cm) elikkä aika lyhyt. Kuitenkin huomannut että lämärit lähtee melkein yhtä hyvin kuin vanhalla 87flex Eastonilla. Ja vedot vauhdista tai ylipäätään näpäytykset lähtevät paljon nopeammin juuri tuon mailan lyhyen pituuden vuoksi, lisäksi kiekonkäsittely "parantunut" jonkin verran tuon ansiosta. Tuolla lähtee välillä aika rivakkaan näpäytykset ja juuri tuon vuoksi käytän tuota lyhyttä ja löysää mailaa. Suosittelen edes vaihtelun vuoksi muitakin kokeilemaan.

Onko muita lyhyemmillä mailoilla pelaavia?
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Pelaako kukaan jatkislainen lyhyellä mailalla? Itse ostin tossa kesällä Budget sportista RBZ110 67flex halvalla kun sai, lähin etsimään kyllä ihan tollasta 85 flexiä mutta eipä ollut ja tollanen tuli mukaan. Enpä hirveästi käyttänyt kesäjäillä kun laukaukset tuntui jäävän aina piippuun ja kiekko liukui jäässä maaliin. Nyt kuitenkin olen alkanut käyttää tässä viime vuoden loppupuolella ja ottanut ykkösmailakseni. Maila siis itseäni leukaan asti ilman luistimia (itse 186cm) elikkä aika lyhyt. Kuitenkin huomannut että lämärit lähtee melkein yhtä hyvin kuin vanhalla 87flex Eastonilla. Ja vedot vauhdista tai ylipäätään näpäytykset lähtevät paljon nopeammin juuri tuon mailan lyhyen pituuden vuoksi, lisäksi kiekonkäsittely "parantunut" jonkin verran tuon ansiosta. Tuolla lähtee välillä aika rivakkaan näpäytykset ja juuri tuon vuoksi käytän tuota lyhyttä ja löysää mailaa. Suosittelen edes vaihtelun vuoksi muitakin kokeilemaan.

Onko muita lyhyemmillä mailoilla pelaavia?
Minulla on bauer supreme mx3 int 67 flexillä. Piti sahata siitä vähän pois että saisi lisää jäykkyyttä, maila on nyt aataminomenan alaosaan luistimet jalassa ja leukaan ilman luistimia. Kiekonkäsittely ja rannarit ovat mukavia, lämäreitä ei tarvitse hyökkääjänä paljon vedellä. Suojauksessa pidempi varsi olisi kyllä kiva, ja karvauksessa.

Seuraavaa mailaa ei kyllä pysty ihan samanlaisena ottamaan, koska Bauer ilmeisesti tajusi virheensä (eli liian hyvä maila liian halvalla, int on halvempi kuin senior luonnollisesti) ja nyt int-malleja myydään tänä sesonkina 60- ja 75 -flexisenä. Leftin 75 flexiä ei kyllä meinaa mistään löytää, rightin näin Hiitelässä Tampereella. 60 on jo sellainen letku ettei sillä tee mitään, pitäisi sahata ihan liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, NHL. Hyvät pelit.
Seuraavaa mailaa ei kyllä pysty ihan samanlaisena ottamaan, koska Bauer ilmeisesti tajusi virheensä (eli liian hyvä maila liian halvalla, int on halvempi kuin senior luonnollisesti) ja nyt int-malleja myydään tänä sesonkina 60- ja 75 -flexisenä.

Kyllä siellä se 67flex myös valikoimassa on, kunhan Supreme 1S tulee. MX3 on poistuva malli, ollut tarjouksessa jo useamman kuukauden, joten jäykkyydet jne lopussa.

Itse olen käynyt läpi Baueria, käytössä olleet Vapor APX 1&2, 1X, Nexus 1000&8000, Supremet NXG&MX3... Kaikki muut 67 flex paitsi MX3, joka oli 75.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kyllä siellä se 67flex myös valikoimassa on, kunhan Supreme 1S tulee. MX3 on poistuva malli, ollut tarjouksessa jo useamman kuukauden, joten jäykkyydet jne lopussa.

Itse olen käynyt läpi Baueria, käytössä olleet Vapor APX 1&2, 1X, Nexus 1000&8000, Supremet NXG&MX3... Kaikki muut 67 flex paitsi MX3, joka oli 75.
Ok tämä selvä. Muistin että viime talvena 75 flexin mailat olivat senior-mallia. En ole ennen tätä talvea kuullutkaan 75 flexin intistä. Verkkokaupoista etsiessä vaihtoehdot ovat olleet inteissä 60 ja 75. Ajattelin että jokin muutos on tapahtunut tuossa. Tuntuu typerältä että erinomainen mailamalli pitää hylätä vain koska uusi tulee, mutta tällä tavalla saadaan rahat kiskottua ihmisiltä. Silti uusi mallisto per kausi on ihan liioittelua.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Itse pelaan vielä CCM:n puumailalla.

Sama. Paitsi mulla on Montrealin mailoja. Alkaa olla hankala löytää puumailoja enää mistään.

Pari nipullista ostin Jofan (olikohan se joku asd 9300 tms) mailoja kun niitä vielä sai, mutta ovat jo huvenneet nekin johonkin.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Puumailoista tuli mieleen, että onko merkillä väliä? Luulisi äkkiseltään että ne kaikki ovat samanpainoisia ja yhtä jäykkiä halkoja.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Oli niillä väliä, osa oli täyttä puuta ja painoi helvetisti, osa oli liimapuusta kasattua jolloin saatiin mailaa kevyemmäksi kun joka kerros ei ollut samalainen vaan tupen päästä katsottuna näytti että koko varren matkalla on "käytävät" alhaalta ylös. Sitten on lasikuituvahvisteisia liimapuumailoja, kuten monen valmistajan viimeisimmät mailat olivat.

Itse tykkään edelleen puumailasta ja tulen moista käyttämään niin lätkässä kuin rullakiekossa varmasti niin kauan kuin niitä saa, tuntuma kiekkoon on aivan erilainen lavassa ja vaikka maila on painavampi niin jotenkin se tuntuu omalta kädessä kun sellaista on 35 vuotta kädessään pitänyt.
 

Mr. Cloudy

Jäsen
Suosikkijoukkue
50 in '07
Kyllä siellä se 67flex myös valikoimassa on, kunhan Supreme 1S tulee.

Itse pelaillut myös juuri tuolla Supreme MX3 67 flexisenä. Olen järjettömän ihastunut tähän mailaan! Suht kevyenä pelaajana juuri sopiva jäykkyys ja todella kevyt tikku. Sen lisäksi pidän myös grippipinnasta, joten Intersportin edullinen tarjous oli mahdoton ohittaa.
Täytyy testata tulevaisuudessa myös 1S, mutta tällä hetkellä en luopuisi millään nykyisestä MX3:sta.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Oli niillä väliä, osa oli täyttä puuta ja painoi helvetisti, osa oli liimapuusta kasattua jolloin saatiin mailaa kevyemmäksi kun joka kerros ei ollut samalainen vaan tupen päästä katsottuna näytti että koko varren matkalla on "käytävät" alhaalta ylös. Sitten on lasikuituvahvisteisia liimapuumailoja, kuten monen valmistajan viimeisimmät mailat olivat.

Itse tykkään edelleen puumailasta ja tulen moista käyttämään niin lätkässä kuin rullakiekossa varmasti niin kauan kuin niitä saa, tuntuma kiekkoon on aivan erilainen lavassa ja vaikka maila on painavampi niin jotenkin se tuntuu omalta kädessä kun sellaista on 35 vuotta kädessään pitänyt.

Mulla on niitä viimeisiä Montrealin puumailoja 2000-luvun alusta(Tarvainen ym.) ja onhan ne hyviä edelleen. Varsissa jonkin verran pyöristystä ja vahviketta lavassa. Kevyitäkin ovat verrattuna moneen muuhun merkkiin. Myöhemmin sain niitä surullisen kuuluisia mustia Nitroja, joita paukkui SM-Liigassa 20 mailaa per peli (Tapparassa). Kontiolan Nitrolla veivasin puulaakia 10v sitten pari talvea enkä mää sitä rikki saanut, mistäköhän johtuu, heh.

Sellainen jännä juttu molarien mailoista että mulla on Montrealin niitä tosi kevyitä hiilikuitumailoja muutama. Nehän saivat suosioo myös NHL:ssä ja eikös se ollut osasyy että Warrior osti Montun juurikin niiden takia?. No kuitenkin mulla on yksi Raskin puumaila joka taas painaa 3 kertaa enemmän.
Niin erilaisia on mieltymykset ja se tatsi minkä pelaajat mailoiltaan haluavat.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, NHL. Hyvät pelit.
Itse pelaillut myös juuri tuolla Supreme MX3 67 flexisenä. Olen järjettömän ihastunut tähän mailaan! Suht kevyenä pelaajana juuri sopiva jäykkyys ja todella kevyt tikku. Sen lisäksi pidän myös grippipinnasta, joten Intersportin edullinen tarjous oli mahdoton ohittaa.
Täytyy testata tulevaisuudessa myös 1S, mutta tällä hetkellä en luopuisi millään nykyisestä MX3:sta.

Itse taas pidän Vaporeista eniten. MX3 muuten ok, mutta lavan kärki rapistuu nopeasti. Myös pelikaverit huomanneet samaa ongelmaa, ainakin 4 mailassa. Muutenhan Bauerin lavat kestää melkoista kuritusta.

1S saattaa kuitenkin olla seuraava tikku, vaikka tarjouksien mukaan mennään. Viimeiset pari mailaa sain 199 € / 2 Nexus 8000.
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Minkäslainen maila kannattaisi hankkia itselleni? Syöttely ja kiekonhallinta olisi tärkeintä, laukomisella ei niin väliä. Hintana sellaiset 100 euroa maksimi vai saako satasella edes hyvää mailaa? Voi kyllä olla että kävelen vain urheiluvälinekauppaan ja kokeilen ja annan henkilökunnan avustaa mailan löytämisessä.

Tosiaan säbää tullut pelattua mutta nyt säiden suosiessa ulkojäille pitää ehdottomasti päästä. Ja aika aloittelija olen joten apu on tervetullutta.
 
Viimeksi muokattu:

DDeke

Jäsen
Minkäslainen maila kannattaisi hankkia itselleni? Syöttely ja kiekonhallinta olisi tärkeintä, laukomisella ei niin väliä. Hintana sellaiset 100 euroa maksimi vai saako satasella edes hyvää mailaa? Voi kyllä olla että kävelen vain urheiluvälinekauppaan ja kokeilen ja annan henkilökunnan avustaa mailan löytämisessä.
Kyllä satasella saa hyvän mailan perus pelaamiseen jos löytää sopivan tarjouksen. Kannattaa katsella eri myyjien sivuja läpi. Voimatasosta ja pelitavasta (nopeita rannareita/painavia lämäreitä) riippuen sitten sopiva jäykkyys (75/85 yleisimmät) ja lavaksi suosittelen p92/vastaava, niin löytyy samanlaisia vaikka merkkiä vaihtais.
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Kyllä satasella saa hyvän mailan perus pelaamiseen jos löytää sopivan tarjouksen. Kannattaa katsella eri myyjien sivuja läpi. Voimatasosta ja pelitavasta (nopeita rannareita/painavia lämäreitä) riippuen sitten sopiva jäykkyys (75/85 yleisimmät) ja lavaksi suosittelen p92/vastaava, niin löytyy samanlaisia vaikka merkkiä vaihtais.
Kiitos vastauksesta. Tosiaan rannelaukaus olisi se tärkeämpi joten jäykkyys sitten varmaankin sen mukaan. Sitten noista lavoista senverran, että mitä tarkalleen nuo kirjain/numero koodit tarkoittavat? Eiköhän tässä kuitenkin vielä jonkun hyvän mailan vielä löydä, vaikka vähän amatööri olenkin :D
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos rannelaukausta vain haet niin esim. Bauerilla on Vapor ja Nexus suunniteltu enemmän nopeisiin tai puolinopeisiin rannelaukauksiin ja Supreme sitten sellainen lämärimaila jousto-ominaisuuksilta. Tämä siis esimerkkinä, että eri mailoihin on suunniteltu erilaisia ominaisuuksia. Toisaalta näissä karkeloissa maila kuin maila on ok ja pelaajan taitotaso ratkaisee mutta miksi ei ottaa sitä pientä etua vehkeistä jos se on kerta tarjolla. Mutta tuntuma ratkaisee.

Jäykkyys tietysti mielipideasia, mutta omalla kohdalla olen koko ajan löysentänyt mailaa. Aikoinaan oli 100 flex, sitten 85 ja nyt n. 75.

Lapakoodi kertoo lavan mallin, muodon ja käyryyden, kuvia. Tässä myös jotain XXL:n sivuilla. Omat mailat on L19 tai P92 lavoilla, vähän valmistajasta riippuen. Mutta taas se mikä tuntuu parhaalta lienee paras, ammattilaistasolla sitten hierotaan detaljeja, että on oikeat ominaisuudet vaikka aloitukseen tai kulmapeliin.
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Jees. Kiitos erittäin hyvistä vastauksista. Hommasin Warriorin Covertin jossa flex oli 70. Kun sitä tuolla jäällä parituntia käytti niin tuntui kyllä mukavalta. Toivottavasti ei vaan mene poikki kovin nopeasti, sillä flex 70 mailat ei taida kestää ihan yhtä suurta kuormitusta kuin korkeamman flexin mailat. Noh, jos sitten poikki menee niin samantyyppinen maila hiukan korkeammalla flexillä sitten hankintalistalle.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Tuli syksyllä tarve uudelle mailalle ja ostin Bauer Nexus 8000 flex 87, kyllä kannatti.
Aivan hemmetin hyvä, kevyt kuin mikä ja varressa grip-pinta. Ei tarvi erkata mailaa ympäriinsä kun pito hanskoilla on loistava, Olen pelannut jäykemmillä varsilla ennen ja ehkäpä lämäri ei lähde tällä Nexuksella niin kovaa mutta taasen ranteella veto lähtee huomattavasti nopeammin.

Niin, mailan ostin vähän käytettynä kiekkobussista(liigapelaajan maila) ja maksoi peräti 60e..

Nyt on tullut noin 10-12 kertaa käytettyä ja viimeiset 6 kertaa ulkojäillä, eikä mitään ongelmia. Kovemmalla pakkasellakin grippi pitää ja maila kestää vastapalloon lämäykset ja muut. Lämmäyksessä varsii taipuu aivan perhanasti mutta hyvin on kestänyt.

Varmasti ostan samanlaisen myös seuraavaksi mailaksi, tosin ehkä astetta jäykemmän.
 
Nyt on tullut noin 10-12 kertaa käytettyä ja viimeiset 6 kertaa ulkojäillä, eikä mitään ongelmia. Kovemmalla pakkasellakin grippi pitää ja maila kestää vastapalloon lämäykset ja muut. Lämmäyksessä varsii taipuu aivan perhanasti mutta hyvin on kestänyt.

Varmasti ostan samanlaisen myös seuraavaksi mailaksi, tosin ehkä astetta jäykemmän.
Onko tämä vanha liigamailasi siis alkuperäisellä lavalla, vai onko se se korjattu versio? Minulla oli noita korjattuja, ja pidin niitä ihan hyvinä, kunnes menin kokeilemaan oikeita ehjiä kaupan mailoja joissa lapa on sekä kevyempi että jämäkämpi, eikä takaisin ole paluuta. Vaikuttaa yllättävän paljon "käsiin" jos lavassa on muutamatkin ylimääräiset grammat, sekä lavan jäykkyys helpottaa esim. aloituksia ja one-timereita. Hinta-laatusuhde (60e) niissä korjatuissa on kyllä kohdallaan. Kiekkobussille verkkokauppoineen iso peukku.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Onko tämä vanha liigamailasi siis alkuperäisellä lavalla, vai onko se se korjattu versio? Minulla oli noita korjattuja, ja pidin niitä ihan hyvinä, kunnes menin kokeilemaan oikeita ehjiä kaupan mailoja joissa lapa on sekä kevyempi että jämäkämpi, eikä takaisin ole paluuta. Vaikuttaa yllättävän paljon "käsiin" jos lavassa on muutamatkin ylimääräiset grammat, sekä lavan jäykkyys helpottaa esim. aloituksia ja one-timereita. Hinta-laatusuhde (60e) niissä korjatuissa on kyllä kohdallaan. Kiekkobussille verkkokauppoineen iso peukku.

Mailani on pelaajille tehtyjä ja jossain treeneissä vähän käytetty(ilmeisesti vedot mennyt kaikki ohi kun ei ole pelaajalle kelvannu).
Kunto mailoilla siis oikein hyvä ja amatöörinä kelpaa varsin mainiosti itelle. Halvalla pro tason maila.
On mulla ollut niitä korjattujakin joskus 10v sitten eikä niistä ole valittamista vieläkään. Hyvin ovat kestäneet, tosin ovat olleet ullakolla jo 5 vuotta.

Kannattaa soittaa sinne Kiekkobussiin ja kysyä tilannetta, sinne tulee lähes päivittäin kuorma mailoja eri seuroilta ja ennen nettiiin laittoa saattaa joku helmi löytyä pilkkahintaan.

Eilen hain nyt sitten itelle uuden Bauer Nexus 1000 flex 95. Hinta oli 69e ja pelaaja ei juurikaan ole paljoa mailaa käyttänyt.. Perhanan hyvältä tuntuu ja jäykkyyttä piirun verran enemmän. Kevytkin kuin mikä ja grippivarrella. Tosin maila on mulle vähän lyhyt ja hommasin jatkopalan huimaan 3e hintaan. Siinä on oma kikkailunsa asentaa se ettei ala "pyöriin" händyssä mutta on niita aikaisemminkin tehty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös