JYPin ottelutapahtuma – suoraa palautetta

  • 88 273
  • 538

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama tuli mieleen, kun tuli se tilanne missä tarkistettiin maalia videolta. Mutta onkohan Liiga jotenkin rajoittanut tiettyjen tilanteiden/hidastusten näyttämistä yleisölle?

JYPi ei ole maksanut Neloselle summaa X, joten heillä ei ole käyttöoikeuksia kaikkien tilanteiden näyttämiseen.

Ilmeisesti tämä siis koskee Nelosen singaalia, en tiedä onko omien kameroiden käyttöä rajattu myös Nelosen toimesta.

edit. kirjoitusvirheitä
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Tähän tanssijakeskusteluun
1) Nykyinen malli on noin 10000 kertaa parempi kuin ne tyypillisesti n. 16 vuotiaat turhat perseenheiluttajat

2) Tuossa heidän tanssissansa on kyllä ihan idea ja liikehdinnän kyllä ymmärtäisi jos olisi kykyä ymmärtää, mutta sitä en yhtään ihmettele että tyypillinen hokifani ei ymmärrä "nykytanssista" mitään. Se että se voi hokifanin mielestä tuntua oudolta, koska kaikki olettavat "taukotanssin" olevan sitä puuhkan ja perseenheilutusta, ei tee siitä huonoa

3) Ymmärtääkseni kuitenkin tuo Cooma dance academy on todella arvostettu tanssikoulu ja tuo ryhmä ihan huipputason tanssijoita

4) Kyllä nuo naiset kaikki taitavat yli 20-vuotiaita olla... Katselkaa vaikkapa Instagramissa, #hurricanecrewbycooma
Alla vielä linkin muodossa, josta löytyy näköjään myös itse tanssijoiden julkaisemia kuvia ja heidän profiilinsa, josta voi siten kukin käydä itse päättelemässä ikähaarukkaa :)
http://tofo.me/tag/Hurricanecrewbycooma
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten olen aiemminkin todennut, niin tanssijoilla on kyllä liikkeet hyvin hallussa, joten siitä ei ole pahaa sanottavaa. Ongelma on vain siinä, että tuosta äärimmäisen epänaisellisesta pukeutumistyylistä tulee mieleen lähinnä feministinen kannanotto, joka vie maun koko touhusta.

Olen myös eri mieltä siitä, että cheerleaderit ovat "tyypillisesti n. 16 vuotiaita turhia perseenheiluttajia". Suurimmalla osalla liigaseuroista cheerleadereiden virkaa hoitavat ammattimaiset tanssijat, jotka harrastavat tanssia pääasiassa ihan muissa ympyröissä, kuin lätkämatseissa. Eivätkä he yleensä ole myöskään alle 18 vuotiaita.

Pukeutumisen ei missään nimessä tarvitse olla hirveän paljastavaa, eikä niitä viuhkojakaan ole pakko olla, mutta odottaisin pukeutumistyylin olevan naisellista ja tyylikästä edes jossain määrin. Tanssijoissa ja tanssissa ei ole mitään vikaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän tanssijakeskusteluun

2) Tuossa heidän tanssissansa on kyllä ihan idea ja liikehdinnän kyllä ymmärtäisi jos olisi kykyä ymmärtää, mutta sitä en yhtään ihmettele että tyypillinen hokifani ei ymmärrä "nykytanssista" mitään. Se että se voi hokifanin mielestä tuntua oudolta, koska kaikki olettavat "taukotanssin" olevan sitä puuhkan ja perseenheilutusta, ei tee siitä huonoa

3) Ymmärtääkseni kuitenkin tuo Cooma dance academy on todella arvostettu tanssikoulu ja tuo ryhmä ihan huipputason tanssijoita

Osittain samaa mieltä. Voivat hyvinkin olla ammattilaisia tai ainakin sellaiseksi tanssin saralla tähtäävät ja tekevät sen eteen pirusti duunia, sellainen on aina arvostettavaa.

Varmasti myös esittävät kaiken ihan kuten kuuluukin, eikä minulla ole itse tanssijoita vastaan mitään, mutta se vaan näyttää minun silmään edelleen oudolle heilumiselle ja huojumiselle.

Lisäksi esiintymisasu ei minusta ole hyvä, enkä tarkoita, että pitäisi olla mitään erityisen paljastavaa, vaan olen @Nelfor in kanssa samalla linjalla, eli voisi olla tyylikkäämpi ja naisellisempi. Nykyisestä tulee mieleen lähinnä jokin Kanadan tukkijätkien kostyymi.

Itse olen rautakanki-osastoa, en siis varmasti tanssi enkä tajua tanssista mitään, mutta tykkään katsoa kyllä, kun ammattilaiset sitä tekee.
Tuo voisi iskeä minuun hyvinkin, jos ympäristö, tilanne, ja musiikki olisi toista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kuten olen aiemminkin todennut, niin tanssijoilla on kyllä liikkeet hyvin hallussa, joten siitä ei ole pahaa sanottavaa. Ongelma on vain siinä, että tuosta äärimmäisen epänaisellisesta pukeutumistyylistä tulee mieleen lähinnä feministinen kannanotto, joka vie maun koko touhusta.

Olen myös eri mieltä siitä, että cheerleaderit ovat "tyypillisesti n. 16 vuotiaita turhia perseenheiluttajia". Suurimmalla osalla liigaseuroista cheerleadereiden virkaa hoitavat ammattimaiset tanssijat, jotka harrastavat tanssia pääasiassa ihan muissa ympyröissä, kuin lätkämatseissa. Eivätkä he yleensä ole myöskään alle 18 vuotiaita.

Pukeutumisen ei missään nimessä tarvitse olla hirveän paljastavaa, eikä niitä viuhkojakaan ole pakko olla, mutta odottaisin pukeutumistyylin olevan naisellista ja tyylikästä edes jossain määrin. Tanssijoissa ja tanssissa ei ole mitään vikaa.

Samaa mieltä ettei JYPin ja kiekkopiirien muutenkaan kuulu olla mikään femakkojen avautumiskanava. Kiekon ympärille kuuluu tietyt asiat. Ei kaljaa korvata porkkanamehulla eikä lihapiirakkaa kaalitofusalaatilla. Tanssijoiden kohdalla naisellisuus nyt kuuluu asiaan ja siihen valitettavasti yhdistyy myös seksikkyys joissain määrin.

Sen sijaan tanssimisesta olen eri linjoilla. Huomaa hyvin että mestoilla on joko tanssityttöjen sukulaisia, kavereita tai naisasiamiehiä. Persettä keinuttavat cheerleaderit mainittu ja hokiurpon käsitys tanssista kyseenalaistettu. Onneksi vuonna 2015 on youtube ja avainsanoilla "street dance" tai "hiphop dance" pääsee hyvään alkuun. Löytyy hyvää materiaalia miten amatööritkin ottavat pienen tilan haltuun erittäin mielikuvitusrikkailla koreografioilla. En siis pidä ihan kohtuuttomana jos tuo Synergian setti kerää kritiikkiä. Varsinkin jos puhutaan parikybäsistä liki ammattilaisista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Samaa mieltä ettei JYPin ja kiekkopiirien muutenkaan kuulu olla mikään femakkojen avautumiskanava. Kiekon ympärille kuuluu tietyt asiat. Ei kaljaa korvata porkkanamehulla eikä lihapiirakkaa kaalitofusalaatilla. Tanssijoiden kohdalla naisellisuus nyt kuuluu asiaan ja siihen valitettavasti yhdistyy myös seksikkyys joissain määrin.

Sen sijaan tanssimisesta olen eri linjoilla. Huomaa hyvin että mestoilla on joko tanssityttöjen sukulaisia, kavereita tai naisasiamiehiä. Persettä keinuttavat cheerleaderit mainittu ja hokiurpon käsitys tanssista kyseenalaistettu. Onneksi vuonna 2015 on youtube ja avainsanoilla "street dance" tai "hiphop dance" pääsee hyvään alkuun. Löytyy hyvää materiaalia miten amatööritkin ottavat pienen tilan haltuun erittäin mielikuvitusrikkailla koreografioilla. En siis pidä ihan kohtuuttomana jos tuo Synergian setti kerää kritiikkiä. Varsinkin jos puhutaan parikybäsistä liki ammattilaisista.
Tietääkseni en kuulu mihinkään luettelemaasi ryhmään. Kovin liikunnallisesti köyhä jenkki lukio traditio ei vaan nappaa, enkä ymmärrä, miksi moinen typeryys on tänne pitänyt kouluttaa. Nuo kaksi mainitsemaasi tyyliä sisältää toki hienoja, joskin sekvenssiltään lyhyitä ja tautofoniaan perustuvia koreografia, mutta tanssin maailma on parhaimmillaan, kuin Virtasen pelikirjasto, löytyy enemmän kuin osaa ajatellakaan.
Vakavasti, minä en lopulta halliin kaipaa minkäänsortin ketkuttajaa, mutta jos nyt joku pitää olla, niin mieluummin sitten sellainen, joka pyrkii omaperäisyyteen ja osaamiseen. Ei kai nyt halleja kuitenkaan ole sovinisteille korvamerkitty kuitenkaan? Toki kritisoida saa, eikä pitää tartte, mulle nuo on piristävä poikkeus laadun suuntaan, muuten niin kelvottoman oheisen älämölön seassa ottelutapahtumassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuon liikunnallisesti köyhän jenkkitradition idea on nostattaa tunnelmaa posin kautta. Sen ainoa tarkoitus on viihdyttää, olla lisukkeena ottelutapahtumalle ja näyttää hyvältä viimeistään tekijöiden naisellisuuden myötä. Ollaan aika helvetin syvissä vesissä jos lätkämatsin yhteyteen halutaan jotain elämää suurempaa tarinointia elekielen avulla. Tanssin syvällisemmälle ihannoinnille on olemassa omat osoitteensa. Ottelutapahtuman kohdalla pointti on näyttävyys&viihdyttävyys ja tuota ilmennetään osaamisen, naisellisuuden tai molempien avulla.

Sovinistit ovat kohderyhmä ja ehkä jopa isoin. Kyllä heitä kannattaa varsin nöyrästi kunnioittaa kuten monella muulla paikkakunnalla tehdäänkin. Asiaan voidaan palata siinä vaiheessa kun naisasiamiehet tai feministit ovat se massa joka kantaa rahansa JYPille.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuon liikunnallisesti köyhän jenkkitradition idea on nostattaa tunnelmaa posin kautta. Sen ainoa tarkoitus on viihdyttää, olla lisukkeena ottelutapahtumalle ja näyttää hyvältä viimeistään tekijöiden naisellisuuden myötä. Ollaan aika helvetin syvissä vesissä jos lätkämatsin yhteyteen halutaan jotain elämää suurempaa tarinointia elekielen avulla. Tanssin syvällisemmälle ihannoinnille on olemassa omat osoitteensa. Ottelutapahtuman kohdalla pointti on näyttävyys&viihdyttävyys ja tuota ilmennetään osaamisen, naisellisuuden tai molempien avulla.

Sovinistit ovat kohderyhmä ja ehkä jopa isoin. Kyllä heitä kannattaa varsin nöyrästi kunnioittaa kuten monella muulla paikkakunnalla tehdäänkin. Asiaan voidaan palata siinä vaiheessa kun naisasiamiehet tai feministit ovat se massa joka kantaa rahansa JYPille.

Juu, myönnän kyllä olevani kohtalaisen poikkeava lätkän seuraaja, ei siinä mitään. Peli on mulle paikka mennä viihtymään, viimeinen mitä siihen kaipaan on viihdyttäminen. Tästä varmaan ero. Tanssille tosiaan on fooruminsa, ajatuksena, jos tonne jotain oheisjuttua on pakko saada, miksei esitteli sitä taiteenlajia, josko joku katsoja siitä kiinnostus asiasta. Sovinistille ne perseet on niin tuttuja, että liekö noissa on mitään mieltä tunkea lätkämatsiin heilumaan. Pompomin heiluttelijoista kyllä puuttuu niin näyttävyyttä, kuin viihdyttävyyskin täydellisesti, sanaa osaaminen en kyllä myöskään yhdistäisi näihin huiskijoihin, naisellisuus on optimistinen, joka toteutuu mahdollisesti, joskaan ei luultavasti. Mutta huoli pois, luulen, että hallissa kautta maan kunnioitetaan nöyrästi sovinisteja täältä ikuisuuteen. Tästä kyllä seuraa, että lätkälle sitten riittää ne sovinistit asiakas - segmenttiin, muita on noilla spekseillä haastava hankkia. Kukapa nyt kasvua kaipaisikaan, pelkkä kapitalistinen haave ilman realismia.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isoin ongelma mielestäni ei tosiaan ole se tanssi vaan että nuo tanssijat näyttävät 15 kesäisiltä jotka haluaa tanssillaan ottaa feminimisti kantaa pukeutumisellaan. Nykyisellään muutenkin noista taitaa enemmän olla haittaa kun hyötyä kun seisovat ihmisten edessä tanssimassa kuin että ne antaisi yleisölle jotain.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Peli&joukkue on luonnollisesti homman ydin ja juuri sen vuoksi kaiken oheisen tulee olla todistetusti toimivaa tai isolla todennäköisyydellä toimivaa. Perhesetit, vähäpukeiset tanssijat, kalja, makkara ja paska musiikki. Olisihan se kärjistetysti sanottuna varmasti avartavaa kokea pelitauoilla taidetrippi kun Jouko Turkka viskoo paskaa katsojiin ja taustalla joku hänen oppilaansa penetroituu strutsiin. JYPillä on kuitenkin ihan tarpeeksi duunia että saa pidettyä itsensä riittävän mielenkiintoisena ja nykyiset kohderyhmät tyytyväisinä. Siksi kaiken oheisen tulee liimautua suoraan JYPiin tai ottelutapahtuman normeihin.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Isoin ongelma mielestäni ei tosiaan ole se tanssi vaan että nuo tanssijat näyttävät 15 kesäisiltä jotka haluaa tanssillaan ottaa feminimisti kantaa pukeutumisellaan. Nykyisellään muutenkin noista taitaa enemmän olla haittaa kun hyötyä kun seisovat ihmisten edessä tanssimassa kuin että ne antaisi yleisölle jotain.

Millä perustein pukeutuminen on feministinen kannanotto? Ärsyttävää on toki, heiluu siellä ihan mikä turska tahansa näköyhteyttä estämässä.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isoin ongelma mielestäni ei tosiaan ole se tanssi vaan että nuo tanssijat näyttävät 15 kesäisiltä jotka haluaa tanssillaan ottaa feminimisti kantaa pukeutumisellaan. Nykyisellään muutenkin noista taitaa enemmän olla haittaa kun hyötyä kun seisovat ihmisten edessä tanssimassa kuin että ne antaisi yleisölle jotain.
Ottelutapahtuma ei kaatuisi siihenkään, että tanssijoita ei olisi ollenkaan, varsinkin kun tanssipaikkana on muutenkin ahtaan hallin kulkuväylät. Isoin ongelma ottelutapahtumassa ei kuitenkaan liity tanssijoihin tai musiikkeihin. Väitän että kukaan tuskin noista syistä jättää saapumatta hallille. Todelliset ongelmat tulee vastaan hallin käytävillä ja oheispalveluissa. Halli rajoittaa näitä paljonkin, mutta edelleen odottaisin aktiivista yritystä ratkaista ottelutapahtuman toimimattomia kohtia. Mutta en avaudu asiasta edelleenkään enempiä, koska saattaa olla ettei asia jatkossa meikäläistä kosketa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millä perustein pukeutuminen on feministinen kannanotto? Ärsyttävää on toki, heiluu siellä ihan mikä turska tahansa näköyhteyttä estämässä.
Ei se ehkä sitä ole, mutta siltä se vaikuttaa ja sellaisen fiiliksen itse siitä saan. Kun mennään pukeutumisessa noin radikaalisti poikkeavaan suuntaan, niin mielestäni sillä halutaan väkisinkin kertoa jotain.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottelutapahtuma ei kaatuisi siihenkään, että tanssijoita ei olisi ollenkaan, varsinkin kun tanssipaikkana on muutenkin ahtaan hallin kulkuväylät. Isoin ongelma ottelutapahtumassa ei kuitenkaan liity tanssijoihin tai musiikkeihin. Väitän että kukaan tuskin noista syistä jättää saapumatta hallille. Todelliset ongelmat tulee vastaan hallin käytävillä ja oheispalveluissa. Halli rajoittaa näitä paljonkin, mutta edelleen odottaisin aktiivista yritystä ratkaista ottelutapahtuman toimimattomia kohtia. Mutta en avaudu asiasta edelleenkään enempiä, koska saattaa olla ettei asia jatkossa meikäläistä kosketa.

Joo tuskin toki kukaan jättää tulematta sen takia että tanssityttöjä on tai ei ole, mutta on varmaan niitä promilen osia jotka sitten koko ottelutapahtumaan ja viihtyvyyteen vaikuttaa. Ilmeisesti jopa muutama jatkoajan kirjoittelijakin on pitänyt tässä, että jos hallissa kymmenkin ihmistä saattaa jopa pitää tästä tanssista niin ei se turhaa ole, mutta toisaalta jos se estää ihmisten kulkua ja häiritsee katsojien näkökenttää niin onko sillä oikein mitään annettavakaan. Ei toki suoraan siis vaikuta mihinkään, mutta voisi ilmankin pärjätä tai muuttaa vaatetusta "normaaliksi".
 

Baldrick

Jäsen
Feministinen kannanotto? Heh. Omat assosiaationi vievät minut lähinnä siihen, että pukeutuminen vastaa jopa melko paljon itse tapahtumaa, kun kyseessä on talviurheilulaji. Mielestäni ihan teemaan sopiva pukeutuminen. En minäkään pahastuisi, jos asustus olisi enemmän vartaloa mukaileva, mutta sille en näe myöskään erityistä tarvetta. Lätkää sinne kuitenkin on tultu katsomaan, eikä minun kokemukselleni ole olennaista saada sukupuoliviettiä väräytteleviä virikkeitä osaksi ottelutapahtumaa. Hyvin likat tanssivat, vaikka pari kertaa ei kyllä ihan harmoniassa ole tanssi sujunut. Asustus on mielestäni sopiva talviurheilulliseen teemaan ja ne, jotka haluavat nähdä pikkuhamosten alle voivat pelin päätyttyä painella Punaiseen Lyhtyyn tihrustelemaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Feministinen kannanotto? Heh. Omat assosiaationi vievät minut lähinnä siihen, että pukeutuminen vastaa jopa melko paljon itse tapahtumaa, kun kyseessä on talviurheilulaji. Mielestäni ihan teemaan sopiva pukeutuminen.
Edelleen pointtina on poikkeavuus yleisestä käytännöstä. Sillä on varmasti syynsä, miksi näin radikaalisti on poikettu "normaalista".

Oli oikea syy sitten mikä tahansa, niin se saattaa silti tuoda mieleen jotain muutakin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edelleen pointtina on poikkeavuus yleisestä käytännöstä. Sillä on varmasti syynsä, miksi näin radikaalisti on poikettu "normaalista".

Oli oikea syy sitten mikä tahansa, niin se saattaa silti tuoda mieleen jotain muutakin.

Turha tuulimyllyjä vastaan ja sitä rataa. Toki hivenen ironista ettei mielikuvien merkitystä tajuta kun jo pelkästään täällä on valiteltu sitä miten yksittäiset mielipiteet saattavat muuttua yleiseksi totuudeksi. Tässä kyseisessä tapauksessa ongelma on että nuo mimmit nostavat tarkoituksellisesti tai tahtomattaan tuollaisen mielikuvan esiin monissa. Se taasen heijastuu negatiivisesti JYPiin ja sellaista ei todellakaan tarvittaisi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Sanoisin kyllä että vastuu mielikuvistaan on niitä muodostavalla. Ainakin jos ne on näin triviaaleista asioista repäisty. "Normaalista" ei saisi siis poiketa ainakaan näin radikaalisti, että on flanellipaidat ja toppaliivit. Ihan oikeasti: uskooko joku tässä nyt olevan taustalla joku feministi-salaliitto? :D
Mietitään vielä vähän niin ehkä saadaan maahanmuuttokin jotenkin punottua kerrontaan tanssijoiden vaatetuksesta. Mä tiedän: ne tytöt on peitetty, koska paljas pinta loukkaa islamia. Näkisin että yhteys on aika lailla yhtä vahva kuin tässä feminatsi-teoriassakin.

Itse tanssijoista olen aika neutraalilla kannalla: jos yleisö tykkää, eikun vaan. Minulle on aika yhdentekevää kun joko seuraan peliä tai tauolla puhun kaverien kanssa.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
[...]
Sovinistit ovat kohderyhmä ja ehkä jopa isoin. Kyllä heitä kannattaa varsin nöyrästi kunnioittaa kuten monella muulla paikkakunnalla tehdäänkin. Asiaan voidaan palata siinä vaiheessa kun naisasiamiehet tai feministit ovat se massa joka kantaa rahansa JYPille.

Sovinistit ovat JYPin isoin kohderyhmä? Enpä ole moista ennen kuullut. Ja että kunnioittaa ja nöyrästi vielä? Jaa. No mites jos JYPin peleissä alkaa käydä suhteellisesti iso määrä vaikka uusnatseja niin heivataanko hakaristi hallin kattoon viirien seuraksi ja evätään väärän perimän omaavillta pääsy peliin? Mihin vedetään raja siitä, kenen persettä nuollaan rahan takia?

Sanoisin että aika halventava kuva JYPin (tai jääkiekon) keskivertokatsojasta jos oikeasti olet tosissasi tuon sovinisti-kommenttisi kanssa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanoisin kyllä että vastuu mielikuvistaan on niitä muodostavalla. Ainakin jos ne on näin triviaaleista asioista repäisty. "Normaalista" ei saisi siis poiketa ainakaan näin radikaalisti, että on flanellipaidat ja toppaliivit. Ihan oikeasti: uskooko joku tässä nyt olevan taustalla joku feministi-salaliitto? :D
Mietitään vielä vähän niin ehkä saadaan maahanmuuttokin jotenkin punottua kerrontaan tanssijoiden vaatetuksesta. Mä tiedän: ne tytöt on peitetty, koska paljas pinta loukkaa islamia. Näkisin että yhteys on aika lailla yhtä vahva kuin tässä feminatsi-teoriassakin.

Itse tanssijoista olen aika neutraalilla kannalla: jos yleisö tykkää, eikun vaan. Minulle on aika yhdentekevää kun joko seuraan peliä tai tauolla puhun kaverien kanssa.
Tottakai normaalista saa poiketa vaikka kuinka radikaalisti, jos siitä aiheutuvat mielikuvat eivät ole haitallisia. Nyt ei näin ole. Vastuu mielikuvista on toki tavallaan niitä muodostavalla, mutta jos tietyt mielikuvat ovat yleisesti esillä, niin ehkäpä on syytä harkita muutosta.

Oli se vastuu kenellä tahansa, niin tästä nyt vaan on yksinkertaisesti JYPille haittaa, joten asialle olisi syytä jotain tehdä. Sillä ei ole mitään merkitystä, että kaikki eivät näe asioita samoin ja toisille ko. asia ei merkkaa mitään. Minullekin tämä asia on lopulta varsin merkityksetön, mutta kokonaisuutena se ei sitä ole. Meitä kun on moneen junaan..
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers

Onkos tämä feminismi-kannanoton teoria sitten laajallekin levinnyt? Ainoa paikka missä asia on tullut vastaan on Jatkoaika ja täälläkin vasta noin kuluneen viikon aikana. Eikös noita kuteita ole tanssijoilla ollut jo ainakin viime kaudesta lähtien, nytkö se feminismi vasta alkaa lyödä naamalle?

Koko homma vaikuttaa minulle ihan melulta tyhjästä ja näillä perusteilla voisi kyseenalaistaa jokaisen seuran tekemän päätöksen vetoamalla mahdollisesti asian laukaisemiin mielikuviin. Vielä absurdimmalta kuulostaa sovinisti JYP-fani joka lakkaa käymästä peleissä sen takia että näkee tanssijoilla rekkalesbosta muistuttavat kuteet ja päättelee niiden kuvastavan seuran uutta aggro-feminististä linjaa. Mutta mielipiteitähän riittää niin paljon kuin ihmisiäkin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sovinistit ovat JYPin isoin kohderyhmä? Enpä ole moista ennen kuullut. Ja että kunnioittaa ja nöyrästi vielä? Jaa. No mites jos JYPin peleissä alkaa käydä suhteellisesti iso määrä vaikka uusnatseja niin heivataanko hakaristi hallin kattoon viirien seuraksi ja evätään väärän perimän omaavillta pääsy peliin? Mihin vedetään raja siitä, kenen persettä nuollaan rahan takia?

Sanoisin että aika halventava kuva JYPin (tai jääkiekon) keskivertokatsojasta jos oikeasti olet tosissasi tuon sovinisti-kommenttisi kanssa.

Sanotaan itsemoderoinninkin riskillä, mutta poliittisesti latautuneet ketjut ovat vapaan puolella ja sinne voi mennä lämmittelemään ja kuolaamaan hakaristimyllyjä. Vaatii melkoista sokeutta jossei hahmota yhdeksi isoimmaksi kohderyhmäksi lihaa syövää, kaljaa juovaa ja vähäpukeisista tanssijoista nauttivaa heteromiestä. Se on sitten toinen juttu onko tuo sovinismia, mutta tuohon kolminaisuuteen se useimmiten yhdistetään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onkos tämä feminismi-kannanoton teoria sitten laajallekin levinnyt? Ainoa paikka missä asia on tullut vastaan on Jatkoaika ja täälläkin vasta noin kuluneen viikon aikana. Eikös noita kuteita ole tanssijoilla ollut jo ainakin viime kaudesta lähtien, nytkö se feminismi vasta alkaa lyödä naamalle?

Koko homma vaikuttaa minulle ihan melulta tyhjästä ja näillä perusteilla voisi kyseenalaistaa jokaisen seuran tekemän päätöksen vetoamalla mahdollisesti asian laukaisemiin mielikuviin. Vielä absurdimmalta kuulostaa sovinisti JYP-fani joka lakkaa käymästä peleissä sen takia että näkee tanssijoilla rekkalesbosta muistuttavat kuteet ja päättelee niiden kuvastavan seuran uutta aggro-feminististä linjaa. Mutta mielipiteitähän riittää niin paljon kuin ihmisiäkin.

Ja tähän ei tarvitse lisätä kuin "tuote myy itsensä" -huudahdus. Hallit ovat tyhjillään ja ottelutapahtumaan liittyvien asioiden puiminen on tyhjää melua. Haluaisin myös nähdä että kuka on väittänyt skippaavansa matsit tanssijoiden vuoksi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Ja tähän ei tarvitse lisätä kuin "tuote myy itsensä" -huudahdus. Hallit ovat tyhjillään ja ottelutapahtumaan liittyvien asioiden puiminen on tyhjää melua. Haluaisin myös nähdä että kuka on väittänyt skippaavansa matsit tanssijoiden vuoksi.

Samaan viestiin ovat hallit tyhjillään ja kukaan ei ole sanonut jäävänsä pois matseista. Jos kukaan ei ole matseja skippaamassa tanssijoiden vuoksi niin miksi tästä edes väännetään? Eikös pointti ollut että saattaa rahavirrat kaventua kun kohderyhmää ei miellytetä? Vai onko ne flanellipaidat sitten vain viimeinen pisara? :D

Ja ei, tuo kuvailemasi miestyyppi ei ole sovinisti missään sanan merkityksessä, ellet sitten ole keksinyt omaasi. Tällaisiltakin turhuuksilta vältyttäisiin jos viitsisi edes selvittää termiensä merkityksen ennen kuin niitä käyttää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Samaan viestiin ovat hallit tyhjillään ja kukaan ei ole sanonut jäävänsä pois matseista. Jos kukaan ei ole matseja skippaamassa tanssijoiden vuoksi niin miksi tästä edes väännetään? Eikös pointti ollut että saattaa rahavirrat kaventua kun kohderyhmää ei miellytetä? Vai onko ne flanellipaidat sitten vain viimeinen pisara? :D

Ja ei, tuo kuvailemasi miestyyppi ei ole sovinisti missään sanan merkityksessä, ellet sitten ole keksinyt omaasi. Tällaisiltakin turhuuksilta vältyttäisiin jos viitsisi edes selvittää termiensä merkityksen ennen kuin niitä käyttää.

Tyhjät hallit ovat pääasiallisesti seurausta taloustilanteesta, kiristyneestä taistelusta vapaa-ajan suhteen ja parantuneesta tv-tuotteesta. Tuon vuoksi ja tilanteen parantumisen suhteen on elintärkeää että pääasia(joukkue+pelaaminen) on kunnossa ja oheisjutut herättävät positiivista pöhinää ja vetävät puoleensa "hei, JKL numero unolla on kokonaisuus upeasti kasassa" -hengessä. Samalla kun pidetään jo olemassa oleva fanikunta tyytyväisenä. On kuitenkin harmi että ilmeisesti sinä ja muutamat muut toteuttavat köllin profetiaa masut täynnä olemisesta. Ylimielisyyttä ja asioiden vähättelyä "negajengi vain valittaa" -tyyliin. Sitten loppuviimein todetaan että some saattaakin olla hyvä juttu ja mielikuvilla voidaan saavuttaa positiivista huomiota ja vetävyyttä.

Ja sovinismi ei todellakaan vaadi termin merkityksen täydellistä täyttymistä kun kiekkomaailmassa ollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös