Vitutusketju

  • 363 912
  • 1 477

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta, mutta eihän junnuista joka vuosi voi tuoda muutenkaan porukkaa liigaan. Jos sieltä joku lyö itsensä läpi, hän pelaa oletusarvoisesti useamman kauden liigajengissä vieden yhden pelipaikan. Jos joka vuonna tuotaisiin yksikin pelaaja liigajoukkueeseen, olisi vaihtuvuus joukkueessa todella kova.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ratkaisuna toimii lyhytaikaisten loukkaantumisten täyttäminen omilla junnuilla, silloin A-junnuista nousee joka kausi joku haistelemaan liigatasoa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Se olisi toivottavaa, mutta mitäs teet jos suurin osa junnuista hamuaa nykyään yliopistosarjoihin ja sitä varten eivät saa pelata peliäkään liigassa. Onko sitten järkeä tuoda kaksi kentällistä "alemman taitoluokan" nuorisoainesta liigatasolle "kiekkoilemaan"? Kyllähän se pitää joukkueen automaattisesti minkään urheilullisen tuloksen ulkopuolella. Ja ketä "espoolaista" kiinnostaa sellainen joukkue? Kun ei ole paremmin pärjäävänkään joukkueen kannatus ja tukeminen kiinnostanut. Ja ollaan hei ihan inhorealistisia, ei se "espoolaisuus" tuo sitä yleisöä vaan menestys.
Jos organisaation edustusjoukkue on kunnossa ei välttämättä ole junnuilla niin suurta halua lähteä hakemaan menestystä toista kautta, vai miksi näemme joka kausi uusia loistavia lupauksia muiden jengien rostereissa?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jos organisaation edustusjoukkue on kunnossa ei välttämättä ole junnuilla niin suurta halua lähteä hakemaan menestystä toista kautta, vai miksi näemme joka kausi uusia loistavia lupauksia muiden jengien rostereissa?

Yliopistosarjaan eivät Suomesta lähde ihan suurimmat lupaukset. Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä kirjoitetaan ylioppilaaksi yleensä sinä vuonna, kun täytetään 19. Käytännössä yliopistoon suuntaavat pelaajat lähtevät vasta tuon jälkeen. Kun parhaat nuoret pelaajat pystyvät helposti pelaamaan liigaa vakituisesti tuossa iässä, on melko lailla turha ajatus tuossa vaiheessa hidastuttaa omaa kehitystä kieltäytymällä liigapeleistä ainakin jos kyse on kokonaisesta vuodesta tai vieläkin pidemmästä ajasta.

Veeti Vainiohan oli pohtinut yliopistosarjoihin suuntaamista, mutta se olisi ollut hänelle todellinen mahdollisuus vasta kesällä 2016, joten oli kaikin puolin parempi vaihtoehto tehdä liigasopimus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jatkoajan verkkolehdessä on nyt etusivulla Emma terohon kolumni "Espoolainen - ja ylepä siitä" ja jutun kuvaksi on valittu penska joka luistelee Hifk paita päällä. Noh, kyllähän tässä on saanut kuulla kuittailua ja vittuilua ihan joka suunnalta, mutta enpä kuvitellut että Jatkoajan toimitus liityis joukkoon.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nyt kuva on ilmeisesti poistettu, että oliko vaan moka? Itse juttuhan on ihan mielenkiintoista luettavaa.
 

Ameno

Jäsen
Kyllähän tuo kuva ainakin tällä hetkellä minulla näkyy. Ei siis itse jutussa olevaa kuvaa, vaan kun menee jatkoajan etusivulle, niin siinä on viimeisimmät jutut listana ja linkki juttuun ja jokaisella jutulla on jokin kuva siinä aiheeseen liittyen. Onhan siinä pientä vittuilun makua, mutta myös totuuden siemenkin, josta myös itse jutussa mainitaan: "Jos kyselisi naapuriseuran otteluissa käyneiltä, kuinka moni heistä onkin itse asiassa Espoossa asuvia, niin tämäkin varmasti kertoisi, ettei kannatus pääkaupunkiseudulla ole asuinkaupunkiin sidottua." Liekö sitten kuva ihan ajatuksella valittu.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onhan siinä pientä vittuilun makua,
Omasta mielestä siinä on aika paljonkin vittuilun makua koska ihan hyvin ois voinut laittaa kuvan Bluesin fanijoukosta. Ei tollainen vittuilu kuulu hyvään journalismiin joten oma arvostus Jatkoajan verkkolehteä kohtaan tipahti roimasti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Omasta mielestä siinä on aika paljonkin vittuilun makua koska ihan hyvin ois voinut laittaa kuvan Bluesin fanijoukosta. Ei tollainen vittuilu kuulu hyvään journalismiin joten oma arvostus Jatkoajan verkkolehteä kohtaan tipahti roimasti.

Ääh, itse ollut toimittajana verkkolehdessä ja ainakin silloin jutun kirjoittaja valitsi sen kuvan. Jos ei, niin pyysi valokuvaajaa lisäämään sen. Joku fiba vain käynyt, ei nyt tartte koko verkkolehteä dumata.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ääh, itse ollut toimittajana verkkolehdessä ja ainakin silloin jutun kirjoittaja valitsi sen kuvan.
No siinä tapauksessa on kyllä tolta Emma Teroholta tai valokuvan lisäneeltä valokuvaajalta aikamoista puusilmäsyyttä laittaa joku hifk-paidassa luistelavan muksun kuva juttuun jossa käsitellään sitä kuinka ylpeä on siitä että on espoolainen. Ei vissiin sitten löytänyt kuvaa siitä liigafinaalista kun Barona-Areena oli täysin punainen Hifk-faneista? Ois ollu vielä parempi vittuilun kannalta. Kyllä toi kuvavalinta on aina jutun kannalta tärkeä, ja esim. poliitisissa uutisissa on aina milenkiintoista katsoa minkälainen kuva poliitikosta on kaivettu missäkin mediassa. Joten vahniko tai ei niin jokatapauksessa oma arvostus Jatkoajan toimitusta kohtaan on laskenut. Laadukkaalta toimitukselta ei tollainen kuvavalinta ei menisi läpi. Amatöörien puuhastelua sanon minä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Korhonen lähti sitten ruotsiin ja ilmeisesti Rantakari huomenna Turkuun. Kyllä tässä jo toivoo että tulis joku ratkasu tulis puoleen taikka toiseen. Pikkasen vituttaa tää löysässä hirressä roikkuminen ja tyhjenysmyynin seuraaminen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näinpä. Tämähän on ollut selvää, että kulisseissa tapahtuva "hyvältä näyttää" ei vaan riitä, tarvitaan konkretiaa. Ikävää, että hinta on näin kova.

Fakta on se, että tämän kauden lisäksi jo pari seuraavaa on menetetty vaikka seura välttäisi konkurssin.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Jos on olemassa edes tyhjennysmyyntiä. Pelaajilla voi olla täysi oikeus purkaa sopimus. Viittaan tietysti palkka saataviin. Sitä kun ei tiedetä mikä tilanne palkan maksussa on.

On tyhjennysmyynti tai ei niin on todella surkea tilanne.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos on olemassa edes tyhjennysmyyntiä. Pelaajilla voi olla täysi oikeus purkaa sopimus. Viittaan tietysti palkka saataviin. Sitä kun ei tiedetä mikä tilanne palkan maksussa on.
Kuten on todettu jo moneen kertaan, palkat on maksettu. Jos sopimus puretaan, se tapahtuu yhteisymmärryksessä eli käytännössä sen takia, että seura ei halua riitauttaa tilannetta ja pakottaa pelaajaa jäämään Espooseen.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kuten on todettu jo moneen kertaan, palkat on maksettu. Jos sopimus puretaan, se tapahtuu yhteisymmärryksessä eli käytännössä sen takia, että seura ei halua riitauttaa tilannetta ja pakottaa pelaajaa jäämään Espooseen.
Jos niitä eläkemaksuja ei ole maksettu niin palkkoja ei ole kokonaisuudessaan maksettu ja sen takia Bluesista porukkaa lähtee kokoajan.
Ne eläkemaksut peritään palkasta niin myös ne pitää seuran tilittää, jotta kaikki palkat olisivat maksettu näin ei Bluesin tapauksessa ole ollut pitkään aikaan.
Bluesilla ei siis ole mitään mahdollisuutta estää pelaajia lähtemästä kun palkat ovat maksamatta.
Tämä fakta ei tuolla väitteelläsi muutu miksikään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos on olemassa edes tyhjennysmyyntiä. Pelaajilla voi olla täysi oikeus purkaa sopimus. Viittaan tietysti palkka saataviin. Sitä kun ei tiedetä mikä tilanne palkan maksussa on.

On tyhjennysmyynti tai ei niin on todella surkea tilanne.

Toistan vaan oman käsitykseni asiasta: jo kolme viikkoa sitten pelaajayhdistys teki linjaavan ratkaisun asiasta: pelaajilla on Bluesista tarvittaessa millä ehdolla tahansa mahdollisuus purkaa sopimuksensa, koska palkkoja on jo jäänyt maksamatta.

Missään vaiheessa ei ole tullut tiedotetta kenenkään osapuolen suunnalta, että nyt kun palkat on maksettu niin sopimuksen purkuoikeus olisi poistunut. Toki Blues voi asiasta riidellä ja asian halutessaan riitauttaa kuten yllä mainittiin, mutta nähdäkseni työehtosopimus tässäkin asiassa suojelee työntekijää ja yrityksen kannalta, kun kerran on pelaajille tämä mahdollisuus annettu, että sopparin voi purkaa niin en usko, että heillä on hirveästi keinoja estää pelaajia poistumasta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sinulle taidettiin jo kerran vastata, että eläkemaksut eivät vaikuta tuohon asiaan mitenkään. Minulla ei ole tuosta faktaa antaa, mutta palkoista ja pelaajien sopimuksen purkumahdollisuuksista on.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Toistan vaan oman käsitykseni asiasta: jo kolme viikkoa sitten pelaajayhdistys teki linjaavan ratkaisun asiasta: pelaajilla on Bluesista tarvittaessa millä ehdolla tahansa mahdollisuus purkaa sopimuksensa, koska palkkoja on jo jäänyt maksamatta.
Jos itse muistan lukemani oikein, pelaajayhdistys antoi aikarajan, jonka jälkeen pelaajilla oli oikeus purkaa sopimuksensa maksamattomien palkkojen vuoksi. Palkat maksettiin käsittääkseni siinä rajoilla, että oliko aika jo umpeutunut, mutta ei kai sitä voi jälkikäteen enää sanoa, että joo, ette maksaneet ajoissa ja nyt puran sopimukseni, vaikka palkka on jo tilillä... Minä en ole talousasiantuntija, sen myönnän ihan suoraan. Niistä asioista minua on turha vetää hirteen, toisin kuin monista muista kirjoituksistani..
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Sinulle taidettiin jo kerran vastata, että eläkemaksut eivät vaikuta tuohon asiaan mitenkään. Minulla ei ole tuosta faktaa antaa, mutta palkoista ja pelaajien sopimuksen purkumahdollisuuksista on.
Eläkemaksut peritään pelaajan palkasta eli pelaaja maksaa ne jos seura jättää ne tilittämättä eteenpäin niin palkkaa ei ole maksettu kokonaan eli vaikuttavat palkkaan.
Sama juttu jos seura jättää tilittämättä pelaajan rahastomaan maksaman palkan osuuden niin palkkaa ei ole maksettu kokonaan.
Sitten kun vielä osalta pelaajista noita eläkemaksuja on tilittämättä niin seuran osuudesta kuin mitä ilmeisimmin myös pelaajien osuudesta niin pelaajilla on erittäin helppo purkaa sopimuksia varsinkin kun heillä ei ole normaali palkansaajan suojaa noissa eläkemaksuissa.
Eli ihan itse Blues on tähän tilaan hoitanut itsensä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en ole talousasiantuntija, sen myönnän ihan suoraan.

En ole minäkään, mutta pitäähän sopimukset saada Bluesissa nyt myös julkisesti sellaiseen tilaan, että muut seurat eivät voi kiertää lainsäädäntöä ja tuosta vaan ostaa Bluesin pelaajia ulos. Täysin kestämätön tilanne. Bluesilla ei todennäköisesti ole varaa tai halua lähteä käräjöimään asioista, mutta hyvänen aika sentään, kyllä kai pelaajillakin joku vastuu tuossa on.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuo väittely että onko pelaajilla oikeus purkaa sopimuksensa vai ei on jokatapauksessa täysin teoreettista koska on jokatapauksessa selvää ettei Bluesin nykyisessä sekasorron tilassa kenelläkään ole aikaa eikä resursseja alkaa riitauttamaan tuollaisia asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jep, siitä olen samaa mieltä, että nyt pitäisi jollain tapaa informoida kannattajia ja koko kiekkoskeneä Suomessa, että ovatko kaikki Bluesin pelaajat siinä tilanteessa, että heitä voi vapaasti napsia omaan joukkueeseen ilman mitään siirtokorvausta. Koska siinä vaiheessa olisi parempi jättää kausi kesken samantien...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rantakari on käsittääkseni seuraava lähtijä, mutta sen jälkeen onkin mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu.

Tämä on täysin itse keitetty soppa, eivät pelaajat halua jäädä seuraan joka on tuollaisessa tilassa. Se, että nykyjohto ei ole tätä ymmärtänyt tai suostunut hyväksymään kertoo ihan riittävästi heidän pätevyydestään tähän hommaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös