Kim Hirschovits

  • 99 619
  • 266

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Eikös liigassa ole jokin sääntö, ettei sopimuksenalaista pelaajaa saa houkutella kesken kauden? Tämän takia kaikki joutuvat esittämään, ettei sopimusta muuhun seuraan ole. Totta kai agentti on tehnyt töitä uuden sopimuksen tekemiseksi ja varmasti ehdollinen sellainen purkuhetkellä oli jo plakkarissa.
Niin siis tuohan koskee näitä seuraavan kauden sopimuksia, ettei niitä virallisesti tehdä vielä vaikka ne todellisuudessa tehdäänkin.
Siinä tapauksessa jos seura ei maksa palkkaa ja hoida muita velvoitteitaan kuten Blues nyt niin pelaajalla on kyllä täysi oikeus etsiä uutta seuraa.


Kyllähän siinä raha vaihtuu, jos sopimus ostetaan kesken kauden. Sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä vanhojen siirtokorvausten kanssa.
Juu jos ostetaan kesken kauden pois. Näissä tämän kauden Blues tapauksissa vaan taitaa oikeasti olla ettei niissä rahaa ole suuremmin liikkunut kun Bluesilla on ollut akuutti tarve päästä kuluista pois niin käytännössä hinta on ollut jotain luokkaa palkka myös kuluvalta kuulta+ jotain.
 
Kyllähän siinä raha vaihtuu, jos sopimus ostetaan kesken kauden. Sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä vanhojen siirtokorvausten kanssa.

No totta kai vaihtuu jos ostetaan. Johan sen kertoo tuo ostaminen. Mutta niitä ostoja tässä kaipailisin? Eiköhän keskimäärin riitä jos maksaa palkan ja joissain tapauksissa edes osan siitä.
 
Erona on se, että Hirso pelasi täysillä loppuun asti
Noh, tästä voidaan olla toistakin mieltä. Kyllähän omaan silmään on jo jonkin aikaa selvästi näyttänyt siltä, joku toistakymmentä peliä, että Hirso alkoi normaalia enemmän varomaan kontakteja ja sitä kautta roiski kiekkoa huvittavasti, eikä muutenkaan saanut peliä tehtyä juurikaan yhtään. Kyllä nykyisen Bluesin parempi peli kentällä on ollut ihan muiden ansiota. Ja ennenkuin seivästätte minut, niin sanotaan näin, että ymmärrän kyllä ihan hyvin Hirson homman ja ei mulla mitään oikein ole kritisoitavaa siitä seurajohdon perseilyn takia. Kunhan vain sanon kuinka itse olen Hirson peliä jo pitkään katsonut. Ei tullut hirveän yllätyksenä siirto pois, siltä se vähän on näyttänyt, että varonut klesaksi menoa normaalia enemmän.. se olisi ollut aika paska tilanne Hirsolle jos ensin siirto toiseen joukkueeseen olisi mennyt poks ja vielä pahimmassa tapauksesa Bluesin kautta jäisi saatavia saamatta. Parhaimmillaan ja ilman kaukalon ulkopuolisia paineita/vastuita miehen pelihän oli hyvää, ei siitä mitään valittamista.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No totta kai vaihtuu jos ostetaan. Johan sen kertoo tuo ostaminen. Mutta niitä ostoja tässä kaipailisin? Eiköhän keskimäärin riitä jos maksaa palkan ja joissain tapauksissa edes osan siitä.
No sehän riippuu kokonaan miltä puolelta aloite ja halu siirtoon on. Epäonnistuneita floppeja yritetään dumbata tuohon malliin, mutta haluamastaan vahvistuksesta joutuu seura maksamaan. Julkisestihan summista ei huudella, eikä ole tarpeenkaan, koska kyse puhtaasti seurojen välisestä kaupankäynnistä.
 
Niin elikkä onko se Hirschovits nyt petturi, kapteeni joka jättää uppoavan laivan vaikka itse on parhaassa asemassa pelaajista, kun voi siirtyä Kärppiin tai Jokereihin tai Ruotsiin ja saada rahat sieltä. Ja helpottunut kun pääsee taas tienaamaan.
Vai onko hän uhri, marttyyri ja sankari ja ikoni, joka taisteli viimeiseen asti ja uhrautui muiden puolesta, joutuen kyyneleet silmissä poistumaan raskain mielin ja jättämään seuransa, jotta muille riittäisi rahaa?

Oli kyllä todella väkinäistä hänen toimintansa sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Vaikka Yritysluotto.fi antoi 100 000 palkkojen maksuun, niin televisiossa Hirschovits ei meinannut osata sanoa asiasta yhtään mitään, mutta sai sen sanottua, että ei tämä ole mikään ratkaisu.
Ja kun oli se nimenkeruukampanja, niin vaikutti poissaolevalta ja että haluaisi olla jossain muualla, mutta pakko tämäkin on nyt hoitaa pois alta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vaikka Yritysluotto.fi antoi 100 000 palkkojen maksuun, niin televisiossa Hirschovits ei meinannut osata sanoa asiasta yhtään mitään, mutta sai sen sanottua, että ei tämä ole mikään ratkaisu.

No oliko se sitten? Yhden kuukauden myöhässä olleet palkat saatiin maksettua. Sama palkanmaksuongelma on edessä joka kuukausi ja päälle painavat raskaat velat joilla seuraa haetaan konkurssiin.

Minun silmissä Hirso ei ainakaan ole mikään petturi. Aivan kohtuuton taakka hänen kannettavakseen annettiin eikä kuitenkaan voi olettaa että kyse on hänen elämänsä ykkösasiasta, perheellinen mies kun on.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No oliko se sitten? Yhden kuukauden myöhässä olleet palkat saatiin maksettua. Sama palkanmaksuongelma on edessä joka kuukausi ja päälle painavat raskaat velat joilla seuraa haetaan konkurssiin.

Minun silmissä Hirso ei ainakaan ole mikään petturi. Aivan kohtuuton taakka hänen kannettavakseen annettiin eikä kuitenkaan voi olettaa että kyse on hänen elämänsä ykkösasiasta, perheellinen mies kun on.

Riittikö tuo tosiaan koko joukkueen pelaajiston ja muun henkilökunnan palkkojen maksamiseen?? Vai jättikö Blues taas sivukulut maksamatta. Aika pienet palkkakulut saa olla jos kuukauden palkat sivukuluineen on tuolla usealle kymmenelle ihmiselle muka hoidettu.

Aika epätodennäköiseltä yhtälöltä mun silmiin vaikuttaa tuo että 100 000€ riittäisi yhdenkään liigaseuran kuukauden palkkakulujen kuittaamiseen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Aika epätodennäköiseltä yhtälöltä mun silmiin vaikuttaa tuo että 100 000€ riittäisi yhdenkään liigaseuran kuukauden palkkakulujen kuittaamiseen.

Osalle pelaajista oli palkka käsittääkseni maksettu jo ennen tuota sponssidiiliä - tuolla kuitattiin siinä vaiheessa maksamattomat palkat, joita uutisoitiin olevan noin 100k.

Omasta puolestani myös iso kiitos Hirsolle tämän asian kantamisesta.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Riittikö tuo tosiaan koko joukkueen pelaajiston ja muun henkilökunnan palkkojen maksamiseen?? Vai jättikö Blues taas sivukulut maksamatta. Aika pienet palkkakulut saa olla jos kuukauden palkat sivukuluineen on tuolla usealle kymmenelle ihmiselle muka hoidettu.

Aika epätodennäköiseltä yhtälöltä mun silmiin vaikuttaa tuo että 100 000€ riittäisi yhdenkään liigaseuran kuukauden palkkakulujen kuittaamiseen.

Sivukulut maksetaan vasta myöhemmin. Verottajalle reilu* viikon päästä maanantaina ja eläkevakuutusyhtiölle sovittuna ajankohtana.

EDIT: *
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hirson Kärppädiili on siis mallia tämä kausi loppuun + optio ensi kaudesta. Näkisin pienen mahdollisuuden että mies (lähinnä perhesyistä) vielä tämän kauden jälkeen pelaisi Bluesissa. Edellyttäisi tosin seuran omistajapohjan vaihdosta. Mutta omistajapohjan vaihdosta edellyttäisi ylipäätään se että ensi kaudeksi saataisiin koottua minkäänlaista liigajoukkuetta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ymmärrän kyllä Hirschovitsin ratkaisun. Ei varmasti ole herkku olla duunissa työpaikassa jossa taloudelinen tilanne on Bluesin tasoa ja saa stressata siitä saako sitä palkaa vaiko ei. Lisäksi joukkueen kapteenina Hirschovits on ollu joukkueen luottamusmies eli saanut jubata omistajien/johdon kanssa noista palkoista kyllästymiseen asti. Joukkueen kapteenina Hirson tehtävänä on sitten ollut vielä nostattaa joukkuehenkeä tilanteessa joka on taloudellisen ja sarjataulukko tilanteen takia hieman haasteelisempaa kuin normi tilassa. Joten pystyn hyvin uskomaan sen että Hirschovits halusi Bluesista pois. Kyllähän osa faneistakin on kyllästynyt tähän skeidaan ja ilmottevat tällä palstalla tai huutelevat Facebookissa että ei enää hallille tule.

Mutta jos Hirschovitsin palkka oli marraskuulta maksettu ja silti päätti käyttää tota "vapaudu vankilasta" korttia, niin en mä kyllä osaa enää hirveesti arvostaa jätkää. Kuitenkin oli joukkueen kapteeni ja yleensä sen kapteenin pitäisi vikana jättää uppoava laiva. Hirschovitsin ratkaisu on isku sikäli vyön alle kun Hirosa olisi pelaajana tarvittu että tosta sääli-playoff paikasta pystyttäisiin tappelamaan ja otteluja voittamaan. Lisäksi jos joukkueen kapteeni näyttää jengille esimerkkiä sillä että on ekojen joukossa pakkaamassa kamojaan niin ei se todellakaan anna hyvää viestiä muille pelaajille. Tai kaikille niille tahoille jotka nyt koittaa tehdä duunia sen eteen että Blues selvis hengistä tästä kaudesta.

Eli aika plusmiinusnolla fiilarit on allekirjottaneella Hirson poislähdöstä. Sikäli vain hieman huvittaa että itseltä kesti pari kautta oppia pitämään Hirsosta ja sietämään Liivkiä. Itse kun en näille jämä-julleille ole koskaan lämmenyt kun oma fiilis on että ne on palkkasotureita joiden sitoutuminen seuraan on loppupeleissä niin ja näin. Liivkin ja Hirson poisluikkimiset ei ainakaan nyt vähennä näitä mun enakkoluuloja.

Omissa kirjoissa Hirso oli matkalla kaikkien aikojen Blues kapteeniksi, mutta matkan määränpää olikin Oulussa. Ei kyllä pysty toivottamaan onnea ja menestystä, kun Kärpät nyt on se liigan viimesin jengi jolle toivoo menestystä. En kyllä kaipaile Hirsoa takaisin kun omissa kirjoissa Hirso on rintamakarkuri vaikka syyt lähtöön hyvin ymmärrän.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Ymmärrän kyllä Hirschovitsin ratkaisun. Ei varmasti ole herkku olla duunissa työpaikassa jossa taloudelinen tilanne on Bluesin tasoa ja saa stressata siitä saako sitä palkaa vaiko ei.
Tästä täysin samaa mieltä. Tämähän on normaalia työelämää: Kumman itse valitsisitte jos vaakakupissa olisi tuuliajolla oleva organisaatio jossa ei voida taata palkanmaksua ajallaan ja organisaatio jolla on taloudelliset realiteetit kunnossa ja jossa voit menestyä ja edetä urallasi eteenpäin?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta jos Hirschovitsin palkka oli marraskuulta maksettu ja silti päätti käyttää tota "vapaudu vankilasta" korttia, niin en mä kyllä osaa enää hirveesti arvostaa jätkää.

No tätä on ihan turha spekuloida. Palkka oli maksamatta, piste.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On kohtuutonta leimata Hirsoa petturiksi, karkuriksi tai muuksi tämän siirron takia. Taakka on ollut valtava ja Hirso on syksyn aikana sekä oma-aloitteisesti tehnyt että joutunut tekemään asioita joita ammattimaisissa organisaatioissa hoitaa joku ihan muu henkilö kuin itse urheilija. Näistä kaikista ei ole edes ollut julkisuudessa ja tämäkin osoittaa ainakin minulle miten suurella sydämellä mies on ollut tässä mukana.

Erinomainen esikuva kaikin puolin. Veikkaan että vasta aika osoittaa miten korkealle Kimiä tästä pitää arvostaa. Veikkaan että mennään aika korkealle jopa puhuttaessa kaikkien aikojen K-Espoo/Blues pelaajien arvostuksesta tämän meidän 31 vuoden historian aikana. Kiitos Kimille siitä.
 

Dzurilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
Veikkaan että Hirso odotteli viimeiseen asti Salonoja-neuvotteluiden tulosta. Ne kun menivät perseelleen niin lähti kun sai diilin. Ja minä olen iloinen että pääsi jengiin jossa voi voittaa mestaruuden. En olisi halunnut olla hänen housuissaan tällä kaudella hoitamassa muiden jengiläisten raha-asioita, selittelemässä seuran talousasioita eri medioissa ja päälle pitäisi vielä olla esimerkkinä askissa ja yksin voittaa pelejä. Joka päivä, ja vielä ilman liksaa.
Kaikille arvostelijoille: Herätys puupäät!
 
Tämähän on normaalia työelämää: Kumman itse valitsisitte jos vaakakupissa olisi tuuliajolla oleva organisaatio jossa ei voida taata palkanmaksua ajallaan ja organisaatio jolla on taloudelliset realiteetit kunnossa ja jossa voit menestyä ja edetä urallasi eteenpäin?
No ollaan kyllä vähän väärällä mentaliteetilla liikkeellä, jos ajattelee noin, että "tämähän on normaalia työelämää". Taas yksi päivä toimistolla. Hei kuulehan nyt, turha valittaa mulle, mä oon vaan duunissa täällä.
Se on urheilua. Joukkueurheilua. Kausi on käynnissä. Kausi loppuu kevättalvella. Kohta on seuraava peli. Voitetaanko? Hävitäänkö?
Ai niin, mä oon vaan duunissa täällä. Tärkeintä on, että rahaa tulee, sama se hävitäänkö vai voitetaanko vai mitä.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuukausi sitten kirjoitin, että ei hirso ole teillä jatkamassa ensi kaudella kuitenkaan, niin Juhaht tyrmäsi minut täysin. Kuulemma ON jatkamassa.
Suurin Blues pelaaja koskaan? "kantoi taakkaa yms" samanlainen kusetus kuin perrin casessa. Joukkueen kapteenilla nyt vaan on paljon hommia kuten esimiehillä yleensä.
Hirso kierteli pelin jälkeen kiittämässä yleisöä, keräsi teiltä pisteet ja lähti heti kun paikka tuli.
No joo oli palkka maksamatta, miten mahtoi kaveri tulla toimeen. Mites vaikka nykyinen kapteeni Kaijomaa, onko saanut palkkaa koska viimeksi?


Bluesille toivon hyvää, toivottavasti selviätte tästä.
Ja se peli voi luistaa paremmin myös ilman Hirsoa, muistakaa se ja miettikää sitä.

tottakai hirso oli paljon julkisuudessa, koska toimittajat kyseli siltä kokajan asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
No ollaan kyllä vähän väärällä mentaliteetilla liikkeellä, jos ajattelee noin, että "tämähän on normaalia työelämää". Taas yksi päivä toimistolla. Hei kuulehan nyt, turha valittaa mulle, mä oon vaan duunissa täällä.
Se on urheilua. Joukkueurheilua. Kausi on käynnissä. Kausi loppuu kevättalvella. Kohta on seuraava peli. Voitetaanko? Hävitäänkö?
Ai niin, mä oon vaan duunissa täällä. Tärkeintä on, että rahaa tulee, sama se hävitäänkö vai voitetaanko vai mitä.
Sehän on duunia, pelaajille ja valmentajille maksetaan isoja summia että saavat esiintyä yleisölle. Samalla tavalla kuin normiduuneissakin on kyseessä tiimistä. Erona vaan normaaliin duuniin, että sun pitää tehdä loppuelämän tili 10-15 vuodessa. Ja samalla tavalla kuin normaalilla duunarillakin, myös kiekkoilijalla on velvollisuus ennenkaikkea huolehtia perheestään, vaimostaan ja lapsistaan.

Toki kiekkoilu on elämysviihdettä, jossa tunnetasolla on iso merkitys myös. Ja myös sillä jos työnantaja toteaa, että sun liksa on niin kova, ettei me enää siihen pystytä, autat muita saamaan palkkansa jos päästään sun velvoitteista eroon loppukaudeksi. Ja sitten täällä saa lukea lainatun tasoista paskaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuukausi sitten kirjoitin, että ei hirso ole teillä jatkamassa ensi kaudella kuitenkaan, niin Juhaht tyrmäsi minut täysin. Kuulemma ON jatkamassa.

Sillon puhuttiin pelaajien myymisestä, eikä Blues ollut missään vaiheessa myymässä Hirsoa.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Veikkaan että Hirso odotteli viimeiseen asti Salonoja-neuvotteluiden tulosta. Ne kun menivät perseelleen niin lähti kun sai diilin. Ja minä olen iloinen että pääsi jengiin jossa voi voittaa mestaruuden. En olisi halunnut olla hänen housuissaan tällä kaudella hoitamassa muiden jengiläisten raha-asioita, selittelemässä seuran talousasioita eri medioissa ja päälle pitäisi vielä olla esimerkkinä askissa ja yksin voittaa pelejä. Joka päivä, ja vielä ilman liksaa.
Kaikille arvostelijoille: Herätys puupäät!

Kuitenkin on ainoa joka joukkueesta tämän "palkka-gaten" takia lähti.

Hirso teki paljon hyvää kentällä ja kentän ulkopuolella, mutta johtuiko se siitä että nimenomaan pelasi Bluesissa vai siitä millainen on henkilönä yleensä.
Minä uskon jälkimmäiseen. Blues oli yksi työpaikka muiden joukossa (kuten monelle kiekkoilijalle seura on).

Kiitoksia panoksestasi ja menestystä valitsemallasi tiellä.
 
Sehän on duunia, pelaajille ja valmentajille maksetaan isoja summia että saavat esiintyä yleisölle. Samalla tavalla kuin normiduuneissakin on kyseessä tiimistä. Erona vaan normaaliin duuniin, että sun pitää tehdä loppuelämän tili 10-15 vuodessa..
No sehän tässä onkin huvittavaa, kun sanotaan, että normiduunia, näin sen pitääkin mennä. Ei tarvitse eikä saakaan pelata jos työnantaja ei maksa ajoissa palkkaa. Hirschovits voi kysellä muilta yrityksiltä, voiko tulla töihin. Eläkkeeseen ja rahastoihin ja asuntolainan maksuun pitää kerätä rahaa, ja jos ei työnantaja siihen pysty niin vaihdetaan työnantajaa.

Toisaalta puhutaan, että Kim on ihan normiduunari jota on nyt kusetettu, ei saa duunarin selkänahasta enää raastaa hyötyä. Ja että tämä on ihan normaalia bisnestä ja pelaajat kuitenkin yksityisyrittäjiä tavallaan.
Mutta samalla ylistetään miten on sankari ja taistelija, ikoninen kapteeni ja hieno ihminen jolla on sininen Blues sydän ikuisesti, kiitos Kim 2013-2015.
Sitten minä vasta nauran, kun Kärpät tulee seuraavan kerran Espooseen, ja Blues kannattajien päädyssä on jättimäinen Hirso-tifo ja kannattajat hoilaa, että "on vain yksi Kim Hirschovits", kiitos Kim, you´ll never walk alone.

Ei vitju...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös