TPS-puolustus kaudella 2015–2016

  • 103 543
  • 401

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Niin kauan kuin Tallinder, Mojzis, Tikkanen, Nummelin nelikosta kolme ensimmäistä pysyvät kasassa (ei isoa loukkaantumista) -> ei mitään tarvetta millekään lainoille. Nykyinen kierto riittää mainiosti.
Siirtotakaraja on eri asia jos ja kun jotain menestymismahdollisuuksia siintäisi horisontissa, niin silloin voisi jollekin täsmähankinnalle olla tarvetta. Oli se sitten puolustuksessa tai hyökkäyksessä, mikä jää nähtäväksi.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärrän että loukkaantumisia tulee ja taso voi heitellä, mutta kuinka kipeästi tuonne puolustukseen lopulta tarvitaan vahvistusta? Erosella pakiston paras teholukema +4, enkä ainakaan itse ole havainnut että olisi viime peleissä ollut vaikeuksissa omassa päässä. Reservissä kuitenkin Friman, Kojo ja ennen kaikkea Keskitalo sitten kun tervehtyy. Toki jos ja kun alkaa näyttää siltä että kevät on pitkä niin vahvistuksia voi katsella, mutta juuri nyt en näe tarvetta tarttua oljenkorsiin.

Samoilla linjoilla, vaikka ennen kauden alkua itsekin huutelin vahvistusten perään.

Petu ja Eronen ovat olleet omassa päässä parempia kuin harjoitus- ja CHL-otteluissa ja nyt kun pelityylikin tuntuu toimivan niin puolustus on selvinnyt hommasta hyvin.

Ehkä parempi vain tyytyä tässä vaiheessa seuraamaan markkinoita ja pysytellä kartalla mitä on saatavilla jos tarve tulee esim. loukkaantumisten johdosta, kuin sännätä palkkaamaan näitä ei mitään siteitä Tepsiin omaavia Liigajyriä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei helvetissä mitään Malmia. Liian hidas ja pehmeä. Bluesillahan on myynnissä kaikki pelaajat. Miksei mielummin vaikka Otso Rantakari?
 

timpo09

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keskitalo palaa tänään a-junnujen peleihin. Parin viikon päästä varmastikin edarissa kehissä. Mielummin Mirolle peliaikaa kun hankkia ketään ylihintasia ollimalmivaaroja tohon sekottamaan pakkaa jos ja kun kaikki menee hyvin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Joo kiitos, mutta ei kiitos. Nyt kun reservistä on tulossa juurikin Keskitalo ja siellä on jo Kojo ja Martin Bergerkin (okei ihan eri profiilin pakki) sekä Tarmo Reunanen, niin ei mitään malmiolleja nyt tänne haahuilemaan. Josh McNevin sen todisti pari kautta sitten mikä on lopputulos, kun puutteellisella liikkeellä varustettu Titanic tuodaan isoon askiin.
 

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puolustaja Olli Malmivaara siirtyy Espoon Bluesista Turun Palloseuran riveihin.

Yli 600 ottelua Liigassa pelannut Malmivaara on urallaan edustanut Bluesin lisäksi JYPiä, SaiPaa ja Jokereita. Malmivaara vietti kaudet 2006-08 New Jersey Devilsin organisaatiossa.

Puolustajan sopimus TPS:n kanssa kattaa kauden 2015-16. Malmivaara pelaa ensimmäisen kerran uuden kotiyleisönsä edessä perjantaina JYPiä vastaan.

Ei jatkoon. Linkki Tepsin sivujen uutiseen: Olli Malmivaara saapuu vahvistamaan HC TPS:ää - TPS
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
En kyllä nähnyt mitenkään tarpeelliseksi hankintaa, ellei sitten Tallinder-Mojzis-Tikkanen- kolmikosta joku pelaa loukkaantuneena parhaillaan. Nummelin erikoistapaus muutenkin, mutta onhan siellä näitä jotka hakevat paikkaa kokoonpanosta. Henk.koht en muutenkaan näe tätä valtamerilaivaa sopivana vahvistuksena ollenkaan, mutta kohtahan se nähdään onko käyttöä.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivottavasti sentään osattiin hyödyntää neuvotteluissa tuo Bluesin toilailu niin että saatiin mies halvalla. Kuten ylle kirjoitinkin niin en kyllä näe tällä hetkellä tälle hankinnalle tarvetta. Varsinkin JYP-aikanaan oli kuitenkin erinomainen puolustava pakki, mutta vähän tuntuu olevan ura laskussa. Toivottavasti saa uuden nosteen Tepsissä.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Kyllä minä vain jaksan innostua Malmivaaran hankinnasta. Ennen kauden alkua täällä huudeltiin, että leveyttä kaivataan lisää ja, että tuo pakisto ei riitä ja nyt kun hankittiin leveyttä niin ei ole hyvä? Helvetin kokenut ja kovaotteinen puolustaja, joka pelaa hyvin puolustuspäähän. Kelpaa ainakin mulle ja taas keventää kärkipuolustajien kuormaa ottelusta toiseen. Ja taas tulee vähän lisää johtajuuttakin tuonne joukkueeseen.

Tallinder - Tikkanen
Forsström - Nummelin
Mojzis - Malmivaara
Eronen - Friman
(Loput)


Eikö tosiaan kelpaa?
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Tämä siis ilmeisesti tarkoittaa sitä, että Markus Nordlundin hintapyyntö pysyi edelleen liian kovana?
Jotenkaan en osaa nähdä näiden tapausten olevan suoraan verrannollisia toisiinsa nähden, sillä vaikka isoja pakkeja molemmat ovat, niin aika lailla eri puusta ovat veistetty. Onko tietoa, että Nordlundin kanssa ollaan edes jollain tasolla neuvoteltu?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama kuin FutureHockey yllä, iloinen olen hankinnasta, ois se mun mielestä paljon ikävämpää ruveta ettiin paikkaajaa siinä kohtaa, kun joku jo loukkaantuu. Kilpailu pelipaikasta tuskin oikeasti on haitaksi, nyt kun pakisto terveenä vielä on?
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei helvetissä mitään Malmia.

No Malmi sieltä tuli. Minä ainakin annan hänen antaa näyttönsä ennen kuin teilaan. Sinänsä ihan perusteltu hankinta ja nyt pakkeja voi entistä helpommin kierrättää. Kokemus iso plussa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan OK mun mielestä. Meillä on kuitenkin hyvin kapea pakisto, jonka takia sielä on kokoonpanossa pakkeja joiden ei sielä välttämättä jatkuvasti kuuluisi olla. Lisäksi jos tosiaan joku noista johtavista pakeista loukkaantuu, oltaisiin todella syvällä suossa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jotenkaan en osaa nähdä näiden tapausten olevan suoraan verrannollisia toisiinsa nähden, sillä vaikka isoja pakkeja molemmat ovat, niin aika lailla eri puusta ovat veistetty. Onko tietoa, että Nordlundin kanssa ollaan edes jollain tasolla neuvoteltu?
Mä olen siinä käsityksessä, että Markus Nordlund on ollut TPS:n haarukassa jo yli puoli vuotta.

Kun neuvottelut Suomeen paluusta kävivät ajankohtaisiksi, niin neuvotteluja käytiin pääasiassa kahden seuran kanssa. Rauman Lukko tyrmäsi Nordlundin hintapyynnön välittömästi - TPS:n kanssa neuvottelut jatkuivat sentään vähän pidemmälle. Noin viikko sitten mä kyselin uusimpia tietoja, mutta ainakaan tuolloin mikään ei ollut muuttunut: Masto tähyilee yhä ulkomaille, mutta on siis palkkapyyntönsä johdosta edelleen työtön. Olli Malmivaaran loppukauden sopimus lienee mallia "erittäin edullinen".

En todellakaan tiedä asioita varmaksi, mutta ainakin Laitilassa päin liikkuu tällaisia juoruja!
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuuden kärkipakkimme keski-ikä on tämän hankinnan myötä sitten 34,5 vuotta. Vertailun vuoksi esim. Blues vetää miltei 10 vuotta nuoremmalla pakistolla. Mutta ei siinä, helvetin hyvältähän tuo terveenä pysyessään näyttää!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Helvetin kokenut ja kovaotteinen puolustaja, joka pelaa hyvin puolustuspäähän.
Kokenut Olli kyllä on, mutta ei ainakaan Espoossa pelatessaan missään nimessä kovaotteinen. Oli jopa liian kiltti maalinedustalla.. Liike on hidastunut entisestään, joten häneltä on lupa odottaa oikeastaan vain ihan peruspeliä ja hyvää ulottuvuutta. Alivoimalla hän on parhaimmillaan, kun pystyy paineistamaan vastustajaa liikkumatta kovinkaan paljoa. Voihan toki olla, että maisemanvaihdos parantaa esityksiä, mutta tässä tapauksessa en jaksa uskoa tähän. Olli oli kuitenkin Jyrki Ahon suosikkipelaajia, joten vastuuta ja roolia oli tarjolla paljon jo aiemmin. Yleensähän nämä maisemanvaihtajat ovat joutuneet edellisessä seurassaan vähäiselle peliajalle tai jopa kokonaan pois kokoonpanosta.

Oli miten oli, tsemppiä Ollille jatkossakin ja kiitos ajasta Espoossa!
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eiköhän tuosta ringinleventäjäksi ole. Muuten odotukset ovat luokkaa pari syöttöpistettä loppukauden aikana ja ± mahdollisimman lähelle positiivista lukemaa. Ura on todellakin laskusuunnassa. Ehkei nyt tule paniikkia heti ensimmäisen pakin mahdollisesti loukkaannuttua.

Mitä pelillisiä ominaisuuksia tässä saatiin? Bluesin ketjuja lueskellessa saa kuvan, että Malmivaara syttyy pelaamaan vain silloin tällöin ja on isosta koostaan huolimatta löysä kuin muuan Tuomainen konsanaan.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täältä ainakin iso peukku Malmivaaran hankinnasta. On nimenomaan puolustava puolustaja ja luulen että saatiin melko halvalla. Tämä ei mun mielestä myöskään sulje pois Nordlundin mahdollista hankintaa.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Noiin! Tervetuloa Turkuun Olli! Saatiin sitä leveyttä pakistoon kirjaimellisesti. Toivottavasti pelaa kovaa ja ilkeästi oman maalin edessä. Hyvä homma, nyt on oikeasti kilpailua pelipaikoista ja loukkien tapahtuessa ei olla heti kusi sukassa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
luulen että saatiin melko halvalla.
Mitään siirtosummaa TPS tuskin maksoi, mutta leijonaosa Ollin palkasta toivottavasti siirtyi TPS:n maksettavaksi, ei tässä siirrossa olisi muuten mitään järkeä Bluesin kannalta. Odotukset Ollin suhteen näyttävät olevan aika samanlaiset kuin Espoossa hänen tänne saapuessaan. Ilkeä ja kovaa pelaava peruspakki. Totuus oli kuitenkin vähän jotain muuta. Mutta tosiaan, voi olla että löytää omat vahvuutensa vielä uudessa toimintaympäristössä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Noiin! Tervetuloa Turkuun Olli! Saatiin sitä leveyttä pakistoon kirjaimellisesti. Toivottavasti pelaa kovaa ja ilkeästi oman maalin edessä. Hyvä homma, nyt on oikeasti kilpailua pelipaikoista ja loukkien tapahtuessa ei olla heti kusi sukassa.

Sen voin kyllä luvata että kovaa ja ilkeää pelaamista ette tule näkemään. En muista Ollilta yhtäkään taklausta tai muuten kovempaa pelaamista nähneeni. Tämä ilman sarvia ja hampaita koska itse olisin ilman muuta halunnut Malmivaaran Espoossa pitää. Malmivaaran parhaat puolet ovat ulottuvuus ja hyvä sijoittuminen. Noilla ominaisuuksilla pelaa hyviä pelejä juuri silloin kun häntä ei käytännössä juuri huomaa. Silloin jos Malmivaaran pelaamista erityisesti huomaa, tapahtuu sitten ikävämpiä juttuja. Eli klassinen puolustava pakki. Jo ihan pelkällä olemassaolollaan on ison kokonsa takia hyvä pakki alivoimalla. Minusta saanut liikaa lokaa pelaamisestaan, odotukset vissiin olivat joillakin Espoossa alun perin liian suuret.
 
Viimeksi muokattu:

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kyllä minä vain jaksan innostua Malmivaaran hankinnasta. Ennen kauden alkua täällä huudeltiin, että leveyttä kaivataan lisää ja, että tuo pakisto ei riitä ja nyt kun hankittiin leveyttä niin ei ole hyvä? Helvetin kokenut ja kovaotteinen puolustaja, joka pelaa hyvin puolustuspäähän. Kelpaa ainakin mulle ja taas keventää kärkipuolustajien kuormaa ottelusta toiseen. Ja taas tulee vähän lisää johtajuuttakin tuonne joukkueeseen.

Tallinder - Tikkanen
Forsström - Nummelin
Mojzis - Malmivaara
Eronen - Friman
(Loput)


Eikö tosiaan kelpaa?

Tismalleen samat sanat! Ehdottomasti kelpaa ja tervetullut vahvistus! Leveyttä ja pituutta kaivattiin ja sitä saatiin. Itseäni ärsytti aina suunnattomasti tämä torni vastustajan paidassa. Luulen että Atu Selinin valmennuksessa Malmivaara nostaa tasoaan edellisistä vuosista. Tervetuloa!!
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä puolustaja liigatasolla, eikä tepsin puolustus liian laaja ollut. Mun mielestä hyvä hankinta, enkä lähde itkemään hinnoistakaan. Vallitsevassa tilanteessa tuskin keinuttaa venettä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen voin kyllä luvata että kovaa ja ilkeää pelaamista ette tule näkemään. En muista Ollilta yhtäkään taklausta tai muuten kovempaa pelaamista nähneeni. Tämä ilman sarvia ja hampaita koska itse olisin ilman muuta halunnut Malmivaaran Espoossa pitää. Malmivaaran parhaat puolet ovat ulottuvuus ja hyvä sijoittuminen. Noilla ominaisuuksilla pelaa hyviä pelejä juuri silloin kun häntä ei käytännössä juuri huomaa. Silloin jos Malmivaaran pelaamista erityisesti huomaa, tapahtuu sitten ikävämpiä juttuja. Eli klassinen puolustava pakki.


No toivotaan, että Kallio herättäisi myös tämän äijän taistelemaan, niinkuin kuuluisi. Ainakin omalla esimerkillään sitten jollei muulla. Toki kyllähän tuolla kovuutta sitten on Virtasen, Pikkaraisen ja jopa Moision muodossa (hymiö), eikä Tallinderkaan taida ihan vain halailla siinä oman maalin edustalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös