Jussi Halla-aho

  • 748 167
  • 6 265

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esimerkiksi Ruotsissa tai Britanniassa maahanmuuton lopettamisella nyt ei olisi pidemmällä tähtäyksellä mitään myönteistä vaikutusta, koska kummassakin maassa kantaväestö jää muutamassa sukupolvessa vähemmistöksi pelkästään nykyisen maahanmuuttajaväestön luonnollisen lisääntymisen ja kantaväestön samanaikaisen poismuuton seurauksena. On parempi vaihtoehto, että mielipuolinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu vielä muutaman vuosikymmenen ja tuottaa ruotsalaisen ja brittiläisen yhteiskunnan taloudellisen ja sosiaalisen luhistumisen. Yhtäältä romahdus pakottaa kantaväestön rippeet nousemaan vastarintaan ja ratkaisemaan tilanteen voimaperäisesti. Toisaalta tulonsiirtojärjestelmän likvidoituminen resurssien loppuessa todennäköisesti ajaa suurimman osan heinäsirkkalaumasta jälleen liikkeelle ja parempien metsästysmaiden etsintään.

Ehkä Jussin pitäisi tarkastaa faktat:

FactCheck: will Britain have a Muslim majority by 2050?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minun mielestäni puheet islamisaatiosta ja jopa sopeutumisesta/-mattomuudesta voidaan jo jättää taka-alalle. Jopa ISIS.
"Uhka" on taloudellinen. Kolmen tai neljän euron vuorokausikustannukset per VOK-asukas/vrk verrattuna asuin-, koulutus- ja sairaanhoitokustannuksiin per kotoutettava turvapaikan saanut/vrk ovat haihattelua. Eikä tuottoa sijoituksille ole odotettavissa vuosikymmeniin. K Falafelinpyörittäjiä, kebabinhöylääjiä ja pizzanpaistajia on jo nyt enemmän kuin tarvitaan.

Vaan saahan sitä uskoa, että voi syödä enemmän kuin tienaa. Näinhän sitä on eletty ennenkin, ainakin Huittisissa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Esimerkiksi Ruotsissa tai Britanniassa maahanmuuton lopettamisella nyt ei olisi pidemmällä tähtäyksellä mitään myönteistä vaikutusta, koska kummassakin maassa kantaväestö jää muutamassa sukupolvessa vähemmistöksi pelkästään nykyisen maahanmuuttajaväestön luonnollisen lisääntymisen ja kantaväestön samanaikaisen poismuuton seurauksena. On parempi vaihtoehto, että mielipuolinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu vielä muutaman vuosikymmenen ja tuottaa ruotsalaisen ja brittiläisen yhteiskunnan taloudellisen ja sosiaalisen luhistumisen. Yhtäältä romahdus pakottaa kantaväestön rippeet nousemaan vastarintaan ja ratkaisemaan tilanteen voimaperäisesti. Toisaalta tulonsiirtojärjestelmän likvidoituminen resurssien loppuessa todennäköisesti ajaa suurimman osan heinäsirkkalaumasta jälleen liikkeelle ja parempien metsästysmaiden etsintään.

Lainaus mistä? Mikset voi laittaa lähdettä suoraan, mikä siinä on sinulle niin vaikeaa? Mielelläni lukisin koko tekstin.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lainaus mistä? Mikset voi laittaa lähdettä suoraan, mikä siinä on sinulle niin vaikeaa? Mielelläni lukisin koko tekstin.

Lopeta tuo ihmeellinen vihjailu ja käytä googlea, jos asia oikeasti kiinnostaa. Lyöt tekstin pätkän sinne niin tasan varmasti löytyy kyseinen halla-ahon kirjoitus kokonaisuudessaan. Aikaa tähän kuluu isolta mieheltä n. 5 sekuntia.

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lopeta tuo ihmeellinen vihjailu ja käytä googlea, jos asia oikeasti kiinnostaa. Lyöt tekstin pätkän sinne niin tasan varmasti löytyy kyseinen halla-ahon kirjoitus kokonaisuudessaan. Aikaa tähän kuluu isolta mieheltä n. 5 sekuntia.

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.

En mä mitään vihjaile. Sanon ihan suoraan, että laita joku linkki kirjoittamaasi tekstiin. Jos sitä ei löydy, niin tiedät varmaan itse mitä se tarkoittaa. Ei ole mun asiani käyttää googlea selvittääkseni, puhutko paskaa vai et. Sinä pystyt sen helposti todistamaan, suuntaan tai toiseen.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En mä mitään vihjaile. Sanon ihan suoraan, että laita joku linkki kirjoittamaasi tekstiin. Jos sitä ei löydy, niin tiedät varmaan itse mitä se tarkoittaa. Ei ole mun asiani käyttää googlea selvittääkseni, puhutko paskaa vai et. Sinä pystyt sen helposti todistamaan, suuntaan tai toiseen.

Toistan:

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.

Kun sua on asia jo kolmen vänkäysviestin verran kiinnostanut (mukamas), niin luulisi jo vähitellen sen googlen viuhuvan. Jatkoaika ei ole mikään vitun tietosanakirja, mulla ei ole mitään tarvetta lähteä selittelemään asiaa sen enempää suoran lainauksen jälkeen, enkä kiusallanikaan lähde mukaan tuollaisten tunnettujen tyhjästä vänkääjien kikkailuihin ja vihjailuihin.

Ja noin yleisesti: siinä sitä nyt oli sitä kaivattua kritiikkiä tätä faktamestaria kohtaan. Jos valkoisten ritareiden taso on tämä, niin ei hyvältä näytä.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toistan:

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.

Kun sua on asia jo kolmen vänkäysviestin verran kiinnostanut (mukamas), niin luulisi jo vähitellen sen googlen viuhuvan. Jatkoaika ei ole mikään vitun tietosanakirja, mulla ei ole mitään tarvetta lähteä selittelemään asiaa sen enempää suoran lainauksen jälkeen, enkä kiusallanikaan lähde mukaan tuollaisten tunnettujen tyhjästä vänkääjien kikkailuihin ja vihjailuihin..

TosiFani sen linkin laittoikin, sussa ei ollut miestä siihen. Ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka yrittiäisit väittää muuta. Ei se ole minun asiani etsiä googlesta sinun väittämiäsi juttuja, jos siis yrität olla varteenotettava keskustelija. Mutta sinä et siihen pysty, syystä joka kaikille on varmasti epäselvää kun kuitenkin ilmeisesti sinulla ne linkit olisi olemassa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TosiFani sen linkin laittoikin, sussa ei ollut miestä siihen. Ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka yrittiäisit väittää muuta. Ei se ole minun asiani etsiä googlesta sinun väittämiäsi juttuja, jos siis yrität olla varteenotettava keskustelija. Mutta sinä et siihen pysty, syystä joka kaikille on varmasti epäselvää kun kuitenkin ilmeisesti sinulla ne linkit olisi olemassa.

Ei edelleenkään kiinnosta nämä omituiset asian vierestä ilmeisen tarkoitushakuisesti menevät vihjailusi. Jos sulla on itse asiasta jotain, niin anna palaa. Epäilen, että sinusta ei ole miestä siihen. Döööö.

Pidän hyvin erikoisena, ettei asia mene perille, vaikka olen toistuvasti ilmaissut sen sinulle. Sinulta tulee aina tuollainen samanlainen ihmeellinen nollasisältöinen "kuitti" takaisin.

EDIT: Sama juttu näköjään jatkuu vaan tuossa alla. Samasta tekstistä on keskusteltu tässä ketjussa aikaisemmin, viittasin aikaisempaan keskusteluun, annoin referaatin, lyhyen lainauksen ja pyydettäessä pidemmän suoran lainauksen. Annoin ohjeet googlettaa, jos muka oikeasti kiinnostaa. Et googlettanut. Olin oikeassa. Agendasi oli pelkkä omituinen vihjaulu ja tyhjästä vänkääminen.

Oma johtopäätöksesi: minussa ei ollut miestä antamaan linkkiä ja minua hävettää nyt.

VMP.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei edelleenkään kiinnosta nämä omituiset asian vierestä ilmeisen tarkoitushakuisesti menevät vihjailusi. Jos sulla on itse asiasta jotain, niin anna palaa.

Ei ole asian vierestä sanottu vaan ihan asiasta. Sinä et pystynyt pistämään linkkiä väitteidesi tueksi, vaan @TosiFani joutui tekemään sen puolestasi. Ymmärrän että hävettää, mutta koita päästä siitä yli. Ja mennään sen jälkeen eteenpäin, eikö vain?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tämä uusi jatkoajan keskustelutyyli "linkki, linkki, linkki" on ihan perseestä. Jossei ei omaa asiasta pohjatietoja niin ne pitää lähtökohtaisesti hankkia itse. Toki jos on tottunut eka elämään äidin ja sen jälkeen sosiaaliviraston elättinä niin ymmärtää mistä tuo käsitys siitä että omat hommat on muiden vastuulla kumpuaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä uusi jatkoajan keskustelutyyli "linkki, linkki, linkki" on ihan perseestä. Jossei ei omaa asiasta pohjatietoja niin ne pitää lähtökohtaisesti hankkia itse...

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta yleisesti ottaen olen huomannut, että valitettavasti monet lainaavat nykyään hyvin valikoiden ja välitä omaan agendaan epäsopivat kohdat jopa välistä jättäen. Siinä mielessä linkki vaikka viestin lopussa helpottaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä uusi jatkoajan keskustelutyyli "linkki, linkki, linkki" on ihan perseestä. Jossei ei omaa asiasta pohjatietoja niin ne pitää lähtökohtaisesti hankkia itse. Toki jos on tottunut eka elämään äidin ja sen jälkeen sosiaaliviraston elättinä niin ymmärtää mistä tuo käsitys siitä että omat hommat on muiden vastuulla kumpuaa.

Silloin kun laitetaan toisen henkilön nimellä suora lainaus, on jo tekijänoikeuksien kannalta hyvän tavan mukaista ilmoittaa lähde. Eli kyllä nyt minusta floikkari ja nämä muut Googlen käytöstä innostuneet voivat katsoa asiassa hieman peiliin. Kokonaan toinen juttu on se, että esitetään jotain tietoa tai henkilön sanomisia omin sanoin, mutta nyt kun nimenomaan on suoraan lainattu JHA:n puheita, onhan se nyt päivänselvää, että lähde pitää mainita esim. linkin muodossa.

edit: Muutenhan minuakin kyllä ärsyttää se kasvava ilmiö, että itse ei oteta mistään selvää ja sitten kun vastapuoli väittelyssä ei tarjoa kaikkea tietoa hopeatarjottimella, teeskennellään ettei tuollaista tietoa ole olemassakaan ja ollaan "oikeassa". Erityisesti silloin, kun tuon tiedon olemassaolo on ihan selvää.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jatketaanpas Halla-ahosta täällä:

Halla - ahon "kukistaminen" jonkun toisen poliitikon toimesta ei merkitse yhtään mitään poliittisessa arkipäivän elämässä, sen merkitys olisi ainoastaan sirkushuveja kansalle tasoinen mitätön pikku episodi, johon järkevällä poliitikolla ei ole pienintäkään tarvetta. Lähtökohtaisesti on satavarmaa, että tuo lopulta kompastuu omaan näppäryyteensa, niin kuin muutkin itseään erityisinä pitävät narsistit aina lopulta. Yhden tempun poni ei kovin ihmeellinen tekijä politiikan kentässä ole, jotta siihen kenenkään kannattaisi energioitaan tuhlata.
Boldaus oma.

On Halla-aho kuitenkin niin merkittävä, että vastustajat ovat toistuvasti yrittäneet kampittaa JHA:ta. Milloinka tehdään listoja Perussuomalaisten "halla-aholaisista", milloinka pelaillaan natsikorttia ja muuta mukavaa. Tällaista ei tehtäisi, jos joku tai jotkin tahot eivät kokisi Halla-ahoa uhkana/tarpeeksi merkittävänä tahona.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On Halla-aho kuitenkin niin merkittävä, että vastustajat ovat toistuvasti yrittäneet kampittaa JHA:ta. Milloinka tehdään listoja Perussuomalaisten "halla-aholaisista", milloinka pelaillaan natsikorttia ja muuta mukavaa. Tällaista ei tehtäisi, jos joku tai jotkin tahot eivät kokisi Halla-ahoa uhkana/tarpeeksi merkittävänä tahona.

Halla-aho on maahanmuuttokriitikoiden johtohahmo ja "hallinnoi" osaa Perussuomalaisten äänistä. Hän on merkittävä poliitikko Perussuomalaisissa, mutta rivipoliitikko Suomen politiikassa. Halla-ahon retoriikka aiheuttaa natsikortit ja muut nimittelty, ei niinkään hänen vaikutusvaltansa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Halla-aho on maahanmuuttokriitikoiden johtohahmo ja "hallinnoi" osaa Perussuomalaisten äänistä. Hän on merkittävä poliitikko Perussuomalaisissa, mutta rivipoliitikko Suomen politiikassa.
Halla-aho ei tosiaankaan ole erityisen merkittävä tekijä Suomen politiikassa, mutta omaa kuitenkin tietyn statuksen maahanmuuttokriittisen liikkeen äänitorvena, minkä takia häntä yritetään kampittaa.

Halla-ahon retoriikka aiheuttaa natsikortit ja muut nimittelty, ei niinkään hänen vaikutusvaltansa.
Olen tästä osittain samaa mieltä. Mukana on retoriikkalisää, mutta myös ihan puhdasta haukkumistaktiikkaa, jonka tavoite on saada JHA näyttämään joltain natsihirviöltä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Halla-aho arvioi aiemmin, että Ruotsi lähettää tahallaan osan turvapaikanhakijoista Haaparannan kautta Suomeen sanoi YLE: Halla-aho syyttää Ruotsia pakolaisten lähettämisestä Suomeen – "Kummallinen väite" | Yle Uutiset | yle.fi Kummallinen väite sanoivat ruotsalaiset.

Samainen YLE uutisoi tänään seuraavaa: Ruotsalainen junayhtiö haluaa auttaa pakolaisia Suomeen – ei vaadi henkilöllisyystodistuksia | Yle Uutiset | yle.fi Olipa tosi kummallinen väite. Tämä on sitä taakanjakoa ilman minkäänlaista sopimusta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tällaista ei tehtäisi, jos joku tai jotkin tahot eivät kokisi Halla-ahoa uhkana/tarpeeksi merkittävänä tahona.

Tottakai jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää, ettei moisella agendalla saa kuin pahaa aikaan ihmisille, samaa on tehty niin paljon historian aikana, ettei tätä yksinkertaisesti voi olla tietämättä, ymmärtämättä ilmeisesti voi. Minkäänlaista yhteiskunnallista visiota tai tavoitetta Göbbels huurujen ja islamfobian lisäksi en ole kuullut hänen pamfleteeraavan, siksi yhden tempun poni. Poliitikolle tuo ei muodosta minkäänlaista uhkaa, kansalaisille kyllä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä uusi jatkoajan keskustelutyyli "linkki, linkki, linkki" on ihan perseestä. Jossei ei omaa asiasta pohjatietoja niin ne pitää lähtökohtaisesti hankkia itse. Toki jos on tottunut eka elämään äidin ja sen jälkeen sosiaaliviraston elättinä niin ymmärtää mistä tuo käsitys siitä että omat hommat on muiden vastuulla kumpuaa.

No just. Eli voi esittää ns. haistavittu -väitteen ilman mitään perusteita ja sitten odotetaan vastapuolen googlaavan tämä väitteen perustat ja vastaavaan siihen? Mieti nyt vähän.

Porin Ässät on äärifasistinen rasistijääkiekkojoukkue, nih!

Onko nimim. @floikkari vika jos sinä olet niin uuno, että pointin sinulle selvittämiseen tarvitaan "ulkopuolinen taho"?

@Tuamas suht älykkäänä kirjoittajana tämä oli sinulta full rimanalitus. Jos joku esittää väitteen niin se on hänen tehtävä todistaa väitteensä pyydettäessä eikä huudella muille jostain pointin selvittämisestä. Legendaarista palstakirjoittajaa lainaten, virta päälle!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No just. Eli voi esittää ns. haistavittu -väitteen ilman mitään perusteita ja sitten odotetaan vastapuolen googlaavan tämä väitteen perustat ja vastaavaan siihen? Mieti nyt vähän...

Joillakin kirjoittajilla on tapana tekeytyä idiootiksi hankalissa tilanteissa ja vaatia muilta täydellisiä lähteitä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minkäänlaista yhteiskunnallista visiota tai tavoitetta Göbbels huurujen ja islamfobian lisäksi en ole kuullut hänen pamfleteeraavan, siksi yhden tempun poni. Poliitikolle tuo ei muodosta minkäänlaista uhkaa, kansalaisille kyllä.
Olin itsekin siinä uskossa, ettei Halla-aho ole kertonut näkemyksiään muista asioista kuin mamupolitiikasta, mutta minulle kerrottiin tällä palstalla JHA:n kirjoitelleen mm. aselakiasioista ja NATO:sta. Lisäksi hän on osallistunut Ukraina-aiheiseen keskusteluun Aamu-TV:ssä sekä puhunut radiossa homoliitoista ja vaikkapa kuntapolitiikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös