Kannattajien tunteet JYPin kauden osalta

  • 31 607
  • 167

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kaikki on jo sanottu. Kaikki. Jokainen "negajengiläinen" ja jokainen "tynipoikalainen" tietää mistä puhutaan. Nyt kuitenkin haetaan sitä pudotuspelien alustavaa tunnelmaa lokeroista riippumatta. Nyt haetaan jokaista JYPin kriittistä sekä positiivisesti asiaan suhtautuvaa!

Tehkäämme tästä ketjusta "tynipoikien" sekä "negajengiläisten" sanallisesti vapaata aluetta pudotuspelien lähestyessä. Jokainen tällä kaudella JYP-osioon kirjoittanut tietää mitä tällä tarkoitan. Nyt on mielestäni aika lyödä erinäisetkin näkemykset samaan lokeroon ja luoda paras mahdollinen keskustelupalstan JYP-henki.

ME emme ole niin erihenkisiä kuin olemme antaneet ymmärtää.

Arvon herrat ja daamit... Saa tulittaa!!!
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi Jypiä ei saa arvostella? Ei se tee vähemmän tai enemmän fania, vaikka arvostelee kun se paikka on. Meitä vartenhan tätä hommaa tehdään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen yrittänyt uskoa joukkueeseen, joukkueenjohtoon ja valmennukseen niin paljon kuin ikinä mahdollista. Usko ei vain enää riitä. Olen todennäköisesti ollut väärässä monesta asiasta puhuessani, myönnettäköön. Nähdäkseni tämä kausi on jo taputeltu, sillä joukkueen pelissä on aivan liikaa pielessä, jotta sitä voitaisiin enää ehtiä korjaamaan.

Nyt on vaan tilanne sellainen, että koko JYP-organisaation tulevaisuus huolestuttaa. Tuntuu siltä, että asiat ovat totaalisen sekaisin ja pielessä niin monella taholla, ettei tilannetta korjata ilman jotain uutta monen vuoden pitkäjänteistä projektia.

Vituttaa ja harmittaa, mutta ennenkaikkea huolestuttaa. Rakas seurani on vajoamassa todella syvälle, jos ei pikaisia korjausliikkeitä tehdä ja pian.

Vihaan sormien osoittelua kenenkään suuntaan, mutta haluaisin silti tässä tapauksessa nostaa esille kaksi nimeä: Kari Tyni ja Marko Virtanen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
In Marko we trust !!!
Marko hoitaa !!!
Don`t worry be happy !!!

Juuri tässähän se on laulu juuri nyt, koska tämä on todellisuus. Kuinka pitkälle homma hoituu, jää nähtäväks. Väärin kasattu puolustus ei kovin pitkälle voi kantaa, mutta kuten sanottu, yksi voitettu po-sarja on tämän kauden mestaruus ja muu turhaa unelmointia. Tähän on edelleen mahdollisuus, joten joukkueen tukeminen optimiin on se minkä kannattaja voi antaa tai olla antamatta, siis kannattamatta.

Saahan sitä tietenkin ítkeskellä jo tulevaisuuttakin, esim. hävittyä välieräsarjaa kaudella 2035 -36, eipähän oo ainakaan myöhässä itkuista. Itse pyrin elelemään tässä hetkessä ja yleensäkin kausi kerrallaan.

Kyllä mä uskon, että joukkue tästä parhaan mahdollisen itselleen vielä kairaa.
 

Nypsi

Jäsen
Väärin kasattu puolustus ei kovin pitkälle voi kantaa, mutta kuten sanottu, yksi voitettu po-sarja on tämän kauden mestaruus ja muu turhaa unelmointia.
Mielestäni puolustus on ihan hyvin kasattu. Harmittavasti vaan esim. Mäenpää ja Viitanen ovat olleet valtaosan kaudesta sivussa. Kyllähän tuo puolustus aika erilaiselta näyttää siinä vaiheessa jos/kun Mäenpää, Viitanen ja Kalteva tekevät paluun kokoonpanoon.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tämä näkemys "Tyntsäläisistä" ja "kriitikoista" on juuri se ydin mitä olen kritisoinut.
Kukaan ei ole missään yhteydessä sanonut ettei kritiikkiä saa esittää. Mutta sensijaan minä olen peräänkuuluttanut suhteellisuuden tajua kritiikin esittämiseen. Jyväskylässä totuttiin Dufvan ja Ahon aikana hyvin järjestelmälliseen ja kurinalaiseen puolustuspelaamiseen, sekä ajatukseen siitä että JYP on erittäin varteenotettava mitaliehdokas joka vuosi.
Minäkään en ole Virtaskiekon ystävä. Minäkin vittuunnuun aika kovaa tuohon puolustuksen jatkuvaan vuotamiseen ja pelaamisen epätasaisuuteen.
Mutta kyllä suhteellisuudentaju pitää silti säilyttää näissä kitinöissä. Otetaanpa mikä tahansa muu liigaseura (pl. ehkä Kärpät) niin voittoihin ja tappioihin suhteutettuna on heidän pelaamisensa samanlaista vuoroin voittamista ja vuoroin häviämistä kuin JYP:llä. Myös muut kärkiseurat häviävät häntäpään jengeille. Myös muiden joukkueiden kannattajat kiroilevat yksittäisten pelien paskaa suorittamista oman joukkueensa osalta.

Onko tässä koko kiukuttelussa nyt kysymys siitä että:

1) JYP on (liigan ainoa) sysipaskasti valmennettu ja sysipaskasti pelaava joukkue, joka on kärkisijoilla ainoastaan tuurilla ja yksilöillä.
2) Vituttaa kun ei enää olla kuninkaita.

Yleensä näissä "keskusteluissa", joissa kaikki on paskaa paitsi kusi on ihan hyväksyttävä ja ymmärrettävä perusta, mutta samalla raskaasti liioiteltu ja ylimitoitettu. (Jos mittarina käytetään muita liigajoukkueita). Joku viisas kiteyttikin että mikäli järkeviä tavoitteita asettaa kannattajana, niin tulostavoitteen voisi sitouttaa pelaajabudjettiin. Tässätapauksessa JYP:n pitäisi taistella sijasta 5. No ei asia tietenkään ihan budjetti kysymys ole.

Ja korostan vielä: En pidä JYPin uudesta pelitavasta, oli pelitavan vaihtamiseen syypää sitten omistajat tai Virtanen. Vitutti kovaa kun JYP julkaisi Virtaselle jatkot. Mutta se asia on ihan eri asia kun jatkuva paskan tonkiminen ja haavan suolaaminen täällä JYP palstalla.

Ja sitten on vielä Bemari Ekin kaltaiset tapatrollit.. 90% viesteistä on provoja ja valheita. (Kyllä: tämä on henkilökohtainen kuitti, antakaa sakkoa saatana!)
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko tässä koko kiukuttelussa nyt kysymys siitä että:

1) JYP on (liigan ainoa) sysipaskasti valmennettu ja sysipaskasti pelaava joukkue, joka on kärkisijoilla ainoastaan tuurilla ja yksilöillä.
2) Vituttaa kun ei enää olla kuninkaita.
Ei ole kysymys kummastakaan. Vastaus on oikeasti tässä:
Nyt on vaan tilanne sellainen, että koko JYP-organisaation tulevaisuus huolestuttaa. Tuntuu siltä, että asiat ovat totaalisen sekaisin ja pielessä niin monella taholla, ettei tilannetta korjata ilman jotain uutta monen vuoden pitkäjänteistä projektia.

Vituttaa ja harmittaa, mutta ennenkaikkea huolestuttaa. Rakas seurani on vajoamassa todella syvälle, jos ei pikaisia korjausliikkeitä tehdä ja pian.

Vihaan sormien osoittelua kenenkään suuntaan, mutta haluaisin silti tässä tapauksessa nostaa esille kaksi nimeä: Kari Tyni ja Marko Virtanen.
Se miksi tässä on niin "äänekkäästi" oltu pitkin kautta on juuri tässä kuten Nelfor ilmaisee. Minulla on samat ajatukset. Näin dramaattisesti sanottuna sydämeni itkee verta kun nämä merkit ovat olleet näkyvillä jo liian pitkään. JYP on periaatteessa sekaisin kuin seinäkello tällä hetkellä. Paljon asioita on tehty väärin ihan organisaation tasolla mutta asiat eivät ole täysin mustavalkoisia. Asioita on tehty oikein myös. Kuitenkin suuressa kuvassa katsottuna ne asiat mitkä ovat tehty oikein ovat niitä pieniä asioita kun taas asiat joita on tehty väärin ovat suuria asioita.

En usko että täällä kukaan (minä en ainakaan) kritisoi kritisoimisen ilosta vaan ihan muiden syiden takia. Muistaakseni SergeiK aikoinaan kertoi hyvän analogian JYPin tilanteesta. (Nyt tulee ulkomuistista joten se ei välttämättä ole sanatarkka) "JYP on kuin alkoholisti. Hyvä ystävä voi sanoa pahastikin jotta saa alkoholistin irti tuopista kun taas "kaveri" tarjoaa alkoholistille tuopin."'

Minäkään en pidä siitä että sormia pitää osoitella enkä mielestäni ole sellainen joka sanoo "mitäs minä sanoin!" mutta virheitä on tehty ja ensimmäinen askel olisi se että virheet julkisesti myönnettäisiin ja lähdettäisiin siitä korjaamaan tilannetta. Vielä ei ole ketään/mitään kuopattu vaikka tällä hetkellä vielä JYP kaivaa omaa hautaansa. Niin ikävä kuin se onkin sanoa mutta se on totuus. Joskus totuus sattuu. Nyt se kirpaisee aika helvetin kovaa. Jos taas jatkaa itselleen valehtelua, se tulee ennemmin tai myöhemmin kaatamaan sinne hautaan. Mitä nopeammin suunnanmuutos tapahtuu, sitä nopeammin JYP pääsee taas kunnolla jaloilleen ja palaa (siihen haluan vielä uskoa) siksi taistelevaksi ja ylpeäksi JYPiksi mitä minä olen ylpeänä kannattanut.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tällaisessa aallonpohjassa, mihin viimeiset pelit ovat vieneet on vaikeaa olla objektiivinen mutta yritetään...

JYP pelaa melkein-kautta. Melkein pärjättiin CHL:ssä, melkein saavutetaan kotietu (sääleihin saatetaan saavuttaakin), melkein voin olla tyytyväinen.
Peli on välillä todella komeaa. Välillä kammottavaa kuraa.

Lusikoidaan tämä soppa. Vaikka veikkaan, että loppu saattaa olla melkein voitettu puolivälieräsarja.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kovasti on välillä tästä aiheesta syyhyttänyt kirjoittaa, mutta jossain vaiheessa päätin odottaa kauden loppuun asti jotta tulokset todella nähdään. Kuitenkin, tämä on tulosurheilua ja loppupeleissä (ainakin minulle) pelkästään tulos ratkaisee. Jos Marko toimittaa mitalinkin keväällä niin kaikki tämä käsillä oleva paska unohtuu ja (lähes) kaikilla on kivaa. Mutta jos taas ei... niin silloin on syytä katsella Markon saavutuksia siitä vinkkelistä jota on organisaation puolesta meille kerrottu (eli että joka kevät menestystä lähdetään hakemaan) vs mitä Marko on meille toimittanut.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksi Jypiä ei saa arvostella? Ei se tee vähemmän tai enemmän fania, vaikka arvostelee kun se paikka on. Meitä vartenhan tätä hommaa tehdään.

Arvostella saa, kritisoida saa ja haukkua saa. Samoin kuin saa myös kehua, palvoa sekä ylistää. Se ehkä onkin tämän koko jutun pointti.

Tämä näkemys "Tyntsäläisistä" ja "kriitikoista" on juuri se ydin mitä olen kritisoinut. Kukaan ei ole missään yhteydessä sanonut ettei kritiikkiä saa esittää. Mutta sensijaan minä olen peräänkuuluttanut suhteellisuuden tajua kritiikin esittämiseen.

Minusta on täysin turha hyökkäillä kun tiedät itsekin mitä noilla termeillä tarkoitetaan. Samoin kuin ymmärrät mistä erilaiset näkökulmat ovat kiistelleet läpi kauden. Ehkä heitän palloa sinne suunnalle ja totean ettei tuo suhteellisuuteen liittyvä taju ole ihan kovinta luokkaa ollut myöskään positiivisilla ajattelijoilla. Kunnianhimo ja tavoitteet kun kulkevat käsi kädessä joukkueen alisuorittamisen kanssa. Ensin mitali ja sitten kelpaakin jo säälipoffipaikka. Samalla voin sanoa ettei tämä oma moukarointikaan ole mitään parhainta ollut.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiiä kuuluuko tämä tänne vai johonkin muualle, mutta aikasempina kausina tähän aikaan olen innolla ja jännityksellä odottanut pleijareita, tällä kaudella on tunne että "loppuspa tää kausi jo!"
 
Marko tulee vetämään pleijareissa takataskusta pelaamattoman jokerikortin ja sit taas Hippos raikaa kuinka jyppi on rautaa...
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Johan tässä mennään toista kautta perse edellä puuhun. Hyökkäys on ainoa hyvä asia tässä joukkueessa. Ajoittain meininki on lähes suvereeniä. Mutta puolustaminen on harrastesarjatasoa ja väitän meidän maalivahtien olevan monen pisteen takana. Meiltähän löytyy laadukkaita pakkeja jotka varmasti osaavat puolustaa. Nyt tarvittaisiin enää joku joka osaisi laittaa systeemin kuntoon. Pelatkoon vaikka paikkapuolustusta tuon säntäilyn sijaan.

Totuushan on se että monella muullakin joukkueella menee vihkoon. Tepsillä jo ties monetta kautta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Se mistä eniten olen täällä huolissani on JYPin pelikirjan ohuenlainen anti. Se aika, minkä Veltsu on saanut toteuttaa omaa näkemystään jääkiekosta on mennyt pääosin pelitavan opettelussa. Ensimmäisen kauden epäonnistumisen voisi niukasti vielä hyväksyä, jos pelitapa on oleellisesti uusi ja pelaajat vielä hakevat sitä. Mutta tässä vaiheessa toista kautta pitäisi alkaa uuden pelitavan olla selkäytimessa, Tämän hetken tilanne näyttää vain siltä että pelillinen taso ei riitä tänäkään keväänä. Pelaajat seilaavat ympäri kenttää kuin jollain abiristeilyllä Koko joukkuetta en nyt ala suolaamaan, mutta mielestäni päävastuun joukkueen esityksistä kantaa päävalmentaja, virheitä pitää tietysti hyväksyä, mutta kyllä ne pitää myös myöntää reilusti.

Kovin suurin odotuksin en tätä kevättä odota. Olkoon sijoitus mikä tahansa, niin minulle merkitsee enemmän joukkueen sitoutuminen omaan pelitapaan ja pelaajatasolla loppuun asti yrittäminen joukkueen eteen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Siitä lähtien kun Kari Viljasen komeat viikset olivat julisteessa seinälläni JyP HT:n ensimmäisen liigakauden joukkuekuvassa, en ole tuntenut tämmöistä välinpitämättömyyttä ja suoranaista vitutusta JYPiä kohtaan. Ihan sama miten kevät menee ja ihan sama miten menee ensi kausi (jos Virtanen jatkaa). Kanavapakettia en tule ottamaan, Pohjois-Amerikan suunta kiinnostaa nyt paljon enemmän.

Kiitos Kari Tyni ja kiitos Marko Virtanen, ETTÄ OLETTE SAATANA ONNISTUNUT SAAMAAN TÄMMÖISEN TUNTEEN AIKAAN. Seuraa kohtaan jota olen 30 vuotta seurannut ja suoranaisesti rakastanut.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
if it ain't broke don't fix it !

Mitähän ..ttua! tämä JYPin johtoporras oikein ajatteli. Kun alkoivat väittämään että Dufva/Aho pelitapa ei enää toimi. Pelitavan uudistaminen sen takia että kaikki muutkin osaa niin pelata on täysin järjetöntä. Koska JYP osasi/osaa sen parhaiten koko Suomessa!

Ja mikä pahinta tätä uutta pelitapaa toteuttamaan palkataan 2 täyttä amatööriä joukkueella jolla sen toteuttaminen on täysin mahdotonta! 180 asteen käännös pelitavassa vaatii koko joukkueen vaihtamista.

Tämä nykyinen pelitapa muistuttaa minun mielestä Pekka Virta kiekkoa. Se ei toiminut KalPassa, vielä vähemmän Turussa ja vaikka se nyt taas tuo voittoja Kuopiossa. Niin playoffeissa sillä tavalla pelaavan joukkueen kausi päättyy aina tappioon.

+ JYP voittaa pelejä pelitavasta huolimatta

--- Harri Laurila mitä tämä äijä oikein tekee? Käsittääkseni 2 valmentaja on vastuussa puolustuksesta.

-- Marko Virtanen hyökkäys toimii ajoittain jopa loistavasti. Mutta se tason vaihtelu jopa pelin sisällä on jotain aivan uskomatonta eikä missään hyvässä mielessä. Puhumattakaan nyt siitä minkälaista on Veltsun reagointi vastustajan taktisiin muutoksiin pelin aikana. Esim. onko se niin vaikeaa ottaa sitä aikalisää silloin kun vastustaja on pääsemässä flow tilaan?

- Jyväskylän kiekkoyleisö henkilökohtainen centteri (keskisormi) teille kaikille! Ei ole olemassa mitään syytä miksi ”äänestää jaloillaan” Teidän takia JYP tekee tästä kaudesta vähintään Perrinin palkan kokoisen tappion.

(27 vuotta 3 viikkoa 5 päivää kun minulta edellisen kerran jäi kotipeli väliin)
 
Viimeksi muokattu:

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
if it ain't broke don't fix it !

Mitähän ..ttua! tämä JYPin johtoporras oikein ajatteli. Kun alkoivat väittämään että Dufva/Aho pelitapa ei enää toimi. Pelitavan uudistaminen sen takia että kaikki muutkin osaa niin pelata on täysin järjetöntä. Koska JYP osasi/osaa sen parhaiten koko Suomessa!

Ja mikä pahinta tätä uutta pelitapaa toteuttamaan palkataan 2 täyttä amatööriä joukkueella jolla sen toteuttaminen on täysin mahdotonta! 180 asteen käännös pelitavassa vaatii koko joukkueen vaihtamista.

Tämä nykyinen pelitapa muistuttaa minun mielestä Pekka Virta kiekkoa. Se ei toiminut KalPassa, vielä vähemmän Turussa ja vaikka se nyt taas tuo voittoja Kuopiossa. Niin playoffeissa sillä tavalla pelaavan joukkueen kausi päättyy aina tappioon.

+ JYP voittaa pelejä pelitavasta huolimatta

--- Harri Laurila mitä tämä äijä oikein tekee? Käsittääkseni 2 valmentaja on vastuussa puolustuksesta.

-- Marko Virtanen hyökkäys toimii ajoittain jopa loistavasti. Mutta se tason vaihtelu jopa pelin sisällä on jotain aivan uskomatonta eikä missään hyvässä mielessä. Puhumattakaan nyt siitä minkälaista on Veltsun reagointi vastustajan taktisiin muutoksiin pelin aikana. Esim. onko se niin vaikeaa ottaa sitä aikalisää silloin kun vastustaja on pääsemässä flow tilaan?

- Jyväskylän kiekkoyleisö henkilökohtainen centteri (keskisormi) teille kaikille! Ei ole olemassa mitään syytä miksi ”äänestää jaloillaan” Teidän takia JYP tekee tästä kaudesta vähintään Perrinin palkan kokoisen tappion.

(27 vuotta 3 viikkoa 5 päivää kun minulta edellisen kerran jäi kotipeli väliin)

No nyt tuli kriittistä argumentointia jota minäkin ymmärrän! Ja allekirjoitan joka sanan!
Miksi toimiva systeemi piti muuttaa ylipäätään? Ja tämä kiekkokontrolli villitys.. onko tällä pelitavalla kukaan voittanut koskaan mitään?
Mutta juuri tuo Kapon mainitsema jaloilla äänestämisen, sekä nega-ilmapiirin ruokkiminen, aiheuttaa ainoastaan oravanpyörän jossa joukkueen tulot laskevat = budjetin leikkaaminen = heikompi pelajaamateriaali = heikompi urheilullinen tulos. Vaikka v*tuttaa ja kovaa, silti raahautuu myös Hurricane hallille omalle kausikorttipaikalleen odottaen parempaa huomista...
 
Eikös sitä pelitapaa haluttu muuttaa sen takia, koska toimittajat rupes arvostelemaan sitä wanhanaikaiseksi ja aikansa eläneeksi?
Pelitavan pitää olla kuulemma kuuminta hottia eli "meidän peli" tyyppistä, jota myös maajoukkue käytti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eikös sitä pelitapaa haluttu muuttaa sen takia, koska toimittajat rupes arvostelemaan sitä wanhanaikaiseksi ja aikansa eläneeksi?.

Seppänen taisi viime keväänä selitellä että kun pelitapaan oltiin organisaatiossa kaikki väsyneitä. On se saatana kumma, että neljän mitalin pelitapaan ovat KAIKKI väsyneitä. Se mikä minua vielä entistä enemmän lisää vitutusta tähän JYPin touhuun, niin tästä jutusta saa sen kuvan että tämä on joku seurajohdon kuningasidea, joka pitää nyt saada läpi. Ja siksi Volmari kuulapäätä suojellaan kun pikkuvauvaa ja virheitä ei vaan voida myöntää.

- Jyväskylän kiekkoyleisö henkilökohtainen centteri (keskisormi) teille kaikille! Ei ole olemassa mitään syytä miksi ”äänestää jaloillaan” Teidän takia JYP tekee tästä kaudesta vähintään Perrinin palkan kokoisen tappion.

Niitä syitä on tullut viimeisen kahden kauden aikana ihan tarpeeksi. Kun seurajohto on suuressa ylimielisyydessään päättänyt sen, että maksavan asiakkaan mielipiteellä ei ole mitään väliä, niin nyt sitä satoa sitten korjataan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt on kyllä hyvin ristiriitaiset tunteet. Toisaalta ei yhtään harmita tää turpaansaanti Kärpiltä ja Bluesilta, koska nyt vähän niinkuin itsekin heräsi ja tajusi että mitä helvettiä tässä nyt tapahtuu. Toisaalta taas vituttaa, kun vertaa että syksyllä joukkueella oli aika hyvä vire, joukkueella eniten tehtyjä maaleja ja vähiten päästetyissäkin oltiin aika kärkipäässä. Eikä juurikaan isonumeroisia turpasaunoja tullut, suurinpiirtein vain 1-2 maalin erolla.

Ja sekin ihmetyttää että miten syksyllä monelta muulta kärkipään jengiltä tuli vain 1-0/4-3 - luvuin takkiin, nyt ne on taas vaihtuneet paljon suurempiin lukemiin. Syksyllä peli näytti ihan hyvältä ja katsottavalta, nyt en oo paria peliä jaksanut ees kattoakkaan, kun tietää että selkään tulee erittäin todennäköisesti.

Ja mä toivon että Tynin huominen tiedoitustilaisuus ei oo taas mitään myötähäpeää muodostavaa kirjettä tai klassikkopaitahommelia. Toivotetaan nyt hyvää kevättä vielä perään ja pidetään peukut sen suhteen että voitettais mahollisesti jokin muukin kuin säälipleijarisarja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän tuossa on kun sitä pelitapaa turhan paljon yritettiin muuttaa. Se olisi riittänyt kun sitä olisi päivitetty vain enemmän Virtasen oman pelitavan suuntaan. Nyt ei taida Virtanen itsekään tietää oikein mihin suuntaan hommaa viedä kun johto sanoo toista ja itsellä varmaan toisenlaiset ajatukset. Ollaanko ollenkaan nähty sitä mihin Virtanen oikeasti pystyisi joukkueen viemään.

Itse yritin olla luottavainen vielä ennen Blues peliä, mutta nyt itsekin vähän alkaa jännittään mihin suuntaan tää lähtee menemään. Mitään ei tuloksellisesti olla menetetty, mutta organisaation suunta on menossa turhan alaspäin joka osa-alueella ja vähän pelko mihin päin koko seuran kohtalo on menossa. Ei Vain Virtasen osalta vaan ylipätänsä. Pelillinen puolikaan ei tässä se suurin huolenaihe välttämättä.
 

Handyy

Jäsen
Siitä lähtien kun Kari Viljasen komeat viikset olivat julisteessa seinälläni JyP HT:n ensimmäisen liigakauden joukkuekuvassa, en ole tuntenut tämmöistä välinpitämättömyyttä ja suoranaista vitutusta JYPiä kohtaan. Ihan sama miten kevät menee ja ihan sama miten menee ensi kausi (jos Virtanen jatkaa). Kanavapakettia en tule ottamaan, Pohjois-Amerikan suunta kiinnostaa nyt paljon enemmän.
Tässäpä se minunkin osalta, hommasta on saatu jäällä ja sen ulkopuolella sellaista, että siitä on seurannut omalle kohdalle eniten tuota välinpitämättömyyttä. Lopetin jo vieraspelien katsomisen koska en siitä halua maksaa, en taida ottaa playoffkausikorttia ensimmäistä kertaa kausikorttilaisena ollessani ollenkaan. Kotipeleihin en ole vaivautunut paikalle useampaan kertaan.

Ja vaikka tuo pelitapa on ihan hanurista katsoa, niin silti enemmän vituttaa tuo toiminta kaukalon ulkopuolella. Ylimielisyys paistaa Tynin johtamana niin pahasti läpi, että oikein ahdistaa katsoa kun se tapahtuu JYPille. Antaisin vaikka mestaruudet ja menestyksen takaisin, jos pystyisi taas olemaan ylpeä tästä organisaatiosta. Eikä sekään pelkästään että organisaatio syyttää avoimesti fanejaan, mutta että joukkueen sisällä on tehty viime kausina jo useampi kyseenalainen pelaajan savustaminen sopimuksestaan, ei ne ole niitä arvoja joita haluan kannattaa.

Ainoa asia joka minut pitää kausikorttilaisena, on toivo tulevaisuudesta Immosen, Hytösen ja muiden palatessa ja Virtasen kadotessa. Siihen asti pitänee vain sinnitellä. Välinpitämättömyydestä kertonee sekin, että tämä oli tänä vuonna jo toinen Jatkoaikaan kirjoittamani viesti.
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on monella samoja tunteita kuin mitä itelläkin on. Melkein 30 vuotta takana yhteistä taivalta JYPin kanssa ja koskaan ennen ei ole ollu näin vaikeeta. Viime kaudella mitta tuli täyteen vähän ennen runkosarjan päättymistä, enkä kattonu enää yhtään peliä. En vaan jaksanu. Ja JYPissä vitutti kaikki. Eka kerta ikinä. Tämä kausi ei jää kesken, mutta se johtuu ihan vaan siitä, että enää en suurelta osin välitä ja on tosi vaikeeta olla kattomatta JYPin pelejä, kun on mukana eläny niin ison osan elämästään. Tää tilanne ja nää tunteet on mulle jonkunlainen henkilökohtainen penkkiurheilijan kriisi. Tuntuu ihan käsittämättömältä, että näin pitkän historian jälkeen oon ajautunu tähän tilaan, että mulle on ihan sama miten JYPille käy.

Oon tässä tietenkin miettiny sitä, miksi näin on käyny. Oon JYPin kanssa eläny nekin vuodet jolloin uitiin todella syvissä vesissä ja tunnelin päätä saati sen valoa ei ollu näkyvissä. Synkkinä vuosina sitä vaan sitkutettiin. Ei ollu pelaajamateriaalin takia suuria odotuksia, mutta ihmettä toivottiin ja elettiin peli kerrallaan. Nää viime kaudet on ollu raskaita, koska tiedetään, että pelaajamateriaali on sellainen, että sillä pitäisi olla mahdollista pelata tasokasta jääkiekkoa ja mahdollisesti menestyä eli päästä pelaamaan mitaleista. Mutta peliin ei saada minkäänlaista tolkkua koko pitkän runkosarjan aikana. JYPin jokainen peli on arvoitus, sillä edelliset pelit ei anna mitään osviittaa siitä mitä on luvassa. JYPin pelejä voisikin alkaa markkinoimaan arpajaisina. Pääsylippu on arpalipuke ja pelin jälkeen nähdään ostitko voittavan vai häviävän arvan. Ennen pleijareihin lähdettiin taistelemaan voitoista, nyt sinne lähdetään taistelemaan selviytymisestä. Synkkää.

Oon jo miettiny ens kautta. Mielessä on välillä käyny se vaihtoehto, että jättäisin JYPin pelien seuraamisen väliin niin kauan kuin Virtanen on JYPin valmentajana. Mutta toisaalta en usko tällä hetkellä siihen, että pystyisin pitämään esim. kauden mittaista taukoa JYPistä. Joten odotettavissa on, että sama tuskainen ja osin välinpitämätön meno jatkuu ensi kaudella.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Periaatteessa en, en ymmärrä JYP-kannattajien vittuuntuneisuutta. Siellä on kuitenkin porukka, joka suuremmalla todennäköisyydellä on tälläkin kaudella neljän joukossa, kuin että ei olisi. Pari rumaa tappiota, joo. On niitä paskoja pelejä tässä tullut itse kunkin suosikille. Välinpitämättömyyttä en tuosta löydä. Tapparalta löytyy tältä vuosituhannelta useampikin erinomaisen välinpitämätön kausi. Hyviä kausia ja huonoja jaksoja tulee kaikille. Joillakin huonot jaksot ovat lyhyempiä (Kärpät, KalPa), joillakin pitempiä (TPS, SaiPa, Pelicans). JYP:n huonoa jaksoa odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös