Lempipikaruokasi?

  • 30 809
  • 161

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä taas lapsesta asti nirsona ja epäluuloisena kaikkea ja varsinkin kaikkea epäilyttävää kohtaan, tykkään vastoin odotuksiani kovasti sushista. Paitsi mustekalaversiosta en tykkää. Siinä on epämiellyttävä suutuntuma. Teen juuri ne virheet, mitä suomalaisen kuuluukin sushin kanssa tehdä, mutta hyvin sushi noinkin menee alas. Ei se riisiviinietikalla maustettu riisi, eikä ne lötköt kalanpalat, eikä soija+wasabi, eikä inkivääri. Mutta kaikki nuo sekalaisessa järjestyksessä, siinä on osiensa summaa suurempi kokonaisuus.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Briteissä on kauan sitten tullut syötyä elämäni jumalaisin fish&chips.
Nykyään himoitsen eniten sushia pikaruokana.
Hyvänä kakkosena kebab. Mm Mantan grilli Kajaanissa ja Tietty Troija Oulussa tulevat mieleen. Täällä pk-seudulla Stadin kebab oli aikoinaan loistava.
Kolmantena listalla Granin Koti-Pizzan erikoiset kuten Salaneuvos.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Eniten odotan katkeraa oululaisinvaasiota ketjuun kertomaan kuinka ulkomailla syöty pikaruoka on humble bragia... Ei vielä näkynyt, joten kai tässä uskaltaa kertoa omat kokemuksensa. Siis ennen tätä nillitystä ja sen jälkeistä "miinan" huutelua. Noh, jos vain saisi jakaa omat kokemuksensa. Ps. majoneesi pizzassa on paskaa.

Vastaus kysymykseen: Lihapiirakka. Munalla, kinkulla ja juustolla. Aidon myös tunnistaa.

Hyvässä jonossa perässä:

Korealaiset salaatinlehteen käärityt lihanyytit. Jo mainitut burritot. Islannissa ostettu täytetty patonki (keskusaukiolla oleva grilli, jonosta tunnistaa), maksapiirakka briteissä, fish & chips jne...
 
Kylmää riisisössöä lähinnä.

Sushia ei pitäisi tarjoilla kovin kylmänä, sillä tällöin makukokemus kärsii. Soijan ja wasabin balanssi on a ja o. Tykkään sekoittaa wasabin soijakastikkeeseen, jossa sitten pyörittelen susheja. Mielestäni parasta sushia on sellaiset loginigirit, jotka on (tohottimella?) kypsennetty kevyesti päältä. Nam!

Uusi pikaruokasuosikkini on Street Gastron leivät Vaasankadulla. Viimeksi vedin kimchipossuleivän.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö kukaan ole vielä käynyt Döner Harjussa? Muualta kuultujen arvioiden perusteella helvetin hyvää, mutta itse en ole vielä ehtinyt käymään. Berliinissä tykästyin döneriin ja olisihan se kiva jos Suomessakin kelvollista saisi.

Aika vähän tulee pikaruokaa nykyään syötyä, mutta isommista ketjuista Subway on aika lyömätön.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö kukaan ole vielä käynyt Döner Harjussa? Muualta kuultujen arvioiden perusteella helvetin hyvää, mutta itse en ole vielä ehtinyt käymään. Berliinissä tykästyin döneriin ja olisihan se kiva jos Suomessakin kelvollista saisi.

Aika vähän tulee pikaruokaa nykyään syötyä, mutta isommista ketjuista Subway on aika lyömätön.
Olen käynyt. Kebabbi oli hyvä ja paikka oli hyvin saksalaistyylinen. Annos oli melko pieni. Lounasaikana paikka oli ihan täynnä ja porukka jonotti sisällä, joten ei viitsinyt jäädä hirveästi ruoasta ja tunnelmasta nauttimaan. Positiivinen kokemus kuitenkin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eikö kukaan ole vielä käynyt Döner Harjussa? Muualta kuultujen arvioiden perusteella helvetin hyvää, mutta itse en ole vielä ehtinyt käymään.

Tänään tuli käytyä ensimmäistä kertaa ja hyvin mielin lähdettiin. Hinta on lammaslautaskebuannokselle kohtuu suolainen eli 15€, mutta toisaalta jo liha itsessään oikeuttaa sen. Annos oli hyvässä harmoniassa ja mikä hienointa, niin sitä halpisriisiä tai lurvahtaneita ranuja ei annoksesta todellakaan löytynyt. Laadultaan Suomessa aivan poikkeuksellinen lammas, cuscus, hummus, jogurtti, chili, korianteri, porkkanat (<= todella toimivat), leipä ja punakaali, siinä se. Menee tämän alan kokemuksissa top-kolmeen Cholon ja Oulun Kauppuri 5:n kanssa. Paikka nyt oli aika hipsteriä (Ketos-Karikin vielä jurnutti nurkkapöydässä), mutta palvelu oli ystävällistä ja nopeaa ja mättö paljastui niin hyväksi, että Nordikselta kotiutuessa piti vielä hakea take-away.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minullakin taitaa pari pitää tasaista ykkössijaa:

Pitsa toimii aina. Suosikkipaikat Turussa jo selvät: PizzaLine ja Napoli.
Yöllä kun grillille talsii, niin aina kelpaa makkaraperunat. Näissä Martinsillan Grilli taitaa viedä voiton. Eikä edes kiitos kaikilla mausteilla: en ole ketsupin ystävä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tällä hetkellä currykana tulisena versiona kera paistetun riisin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
isommista ketjuista Subway on aika lyömätön.

Subwaysta on muuten hieno kokemus Lepran suunnalta. Allekirjoittanut ei koskaan ole ko. puljun tuotteita vielä maistanut, mutta vaimolle haettiin toissa kesänä subi Lappeenrannan toimipisteestä. Kokoamista seuratessa naurattivat lähinnä myyjäteinarit, jotka repeilivät keskenään:

- Katos tänne. Tekiskö mieli lihapullasubia? *avaa valmislihapullalaatikon*

- No hyi vittu!!!

- No entäs nää?!?

- Siis, hyi, vittu!

Jälkinmäinen boksi jäi valitettavasti arvoitukseksi mitä sisälsi ja muutoinkin jäi nyt herkkupatonki siltä kertaa ostamatta. Muutoin varmasti ihan mesta paikka.
 

chubster

Jäsen
Sushia on hehkutettava itsekin! Erityisen hyvä paikka löytyy roihuvuoresta, jossa hyvin mitäänsanomattoman näköinen pikkupulju Zheng sushi bar, sanoisin, että parasta sushia mitä olen suomessa syönyt. Suosittelen.

Kebabin ystävä toki olen myös, Helsingistä en ole vielä yhtä hyvää kebabia löytänyt mitä tarjoilee Jyväskylässä Kebab house tai Jyväskylän kebab. Aivan eri planeetalta. King Kebabia olen kuullut kehuttavan, se on vielä kokematta. Täytyy testata.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kebabin ystävä toki olen myös, Helsingistä en ole vielä yhtä hyvää kebabia löytänyt mitä tarjoilee Jyväskylässä Kebab house tai Jyväskylän kebab. Aivan eri planeetalta. King Kebabia olen kuullut kehuttavan, se on vielä kokematta. Täytyy testata.

Mitä tarkoitat kebabilla? Jauhelihasuikaleita ranskalaisten kera vai kana/lammasvartaita(oikeaa turkkilaista kebabia).Jos tarkoitat jälkimmäistä, Helsingistä Kontulan ostarilta löytyy Shish Kebab niminen mesta, josta saa maukasta kebabia. Tunnelma on todella itämainen ja valkonaamoja asiakkaista selvä vähemmistö, mutta ruoka on yksinkertaista ja hyvää. Jokaiseen annokseen kuuluva naan-leipä on myös todella rapeaa. Hinnat n. 10€, eikä ole koskaan jäänyt nälkä.

Ehdottomasti parhaat pika/katumätöt olen saanut Kaakkois-Aasiasta. Tarjontaa on valtavasti laidasta laitaan ja voi testailla uusia annoksia vaikka päivittäin. Esim. joku sopivan tulinen(myyjälle voi kertoa kuinka tulista haluaa) Som Tam ja siihen sivuun jotain avotulella grillattua kana/lihaa on todella maukas satsi ja maksaa muutaman kolikon.

Lempparihampurilaiseni on BK:n whopper juustolla ja pekonilla. Ennen BK:n rantautumista Suomeen tuli käytyä hampparilla ehkä kerran vuodessa. Nyt kun tuota herkkua saa täältäkin, on tullut käytyä paljon useammin, eli ehkä kerran parissa kuukaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös