Palautteet ja bugit palstasta

  • 233 507
  • 1 803

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvää joulua kaikille niille (luultavasti Lumian käyttäjille) joilla on palanut hermo puhelimella tänne uudelle palstalle kirjoittamiseen. Syyt tuohtumuksellehan olivat mitä rasittavimmat. Ruutu hyppii miten sattuu ja kursorin siirtely oli yhtä helvettiä, minkä vuoksi puhelimella kirjoittamista kannatti vältellä. Löysin ongelmaan ratkaisun.

Kytkekääpä tuo helvetin Rich code editori pois päältä niin johan alkaa Lumiallakin kirjoittaminen sujumaan.

Harmi, ettei ylläpito 35 vuoden kokemuksellaan osannut tätä vinkkiä antaa ja on tuon Rich Code editorin oletuksena kytkenyt päälle.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää joulua kaikille niille (luultavasti Lumian käyttäjille) joilla on palanut hermo puhelimella tänne uudelle palstalle kirjoittamiseen. Syyt tuohtumuksellehan olivat mitä rasittavimmat. Ruutu hyppii miten sattuu ja kursorin siirtely oli yhtä helvettiä, minkä vuoksi puhelimella kirjoittamista kannatti vältellä. Löysin ongelmaan ratkaisun.

Kytkekääpä tuo helvetin Rich code editori pois päältä niin johan alkaa Lumiallakin kirjoittaminen sujumaan.

Harmi, ettei ylläpito 35 vuoden kokemuksellaan osannut tätä vinkkiä antaa ja on tuon Rich Code editorin oletuksena kytkenyt päälle.

Kiitos vinkistä. Parantaa todellakin tilannetta.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Hyvää joulua kaikille niille (luultavasti Lumian käyttäjille) joilla on palanut hermo puhelimella tänne uudelle palstalle kirjoittamiseen. Syyt tuohtumuksellehan olivat mitä rasittavimmat. Ruutu hyppii miten sattuu ja kursorin siirtely oli yhtä helvettiä, minkä vuoksi puhelimella kirjoittamista kannatti vältellä. Löysin ongelmaan ratkaisun.

Kytkekääpä tuo helvetin Rich code editori pois päältä niin johan alkaa Lumiallakin kirjoittaminen sujumaan.

Harmi, ettei ylläpito 35 vuoden kokemuksellaan osannut tätä vinkkiä antaa ja on tuon Rich Code editorin oletuksena kytkenyt päälle.
Kytkin tuon editorin pois päältä, mutta nyt viestin muotoiluvaihtoehdot yms. ei ole näkyvissä ja se taas omalta osaltaan vaikeuttaa kirjoittamista tietyissä tapauksissa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kytkin tuon editorin pois päältä, mutta nyt viestin muotoiluvaihtoehdot yms. ei ole näkyvissä ja se taas omalta osaltaan vaikeuttaa kirjoittamista tietyissä tapauksissa.
Aivan, eipä tullut tuota huomioitua kun olen itse tottunut kirjoittamaan perusmuotoilut tageilla.

Sekin on typerää, että jos noita muotoiluapuja tilapäisesti tarvitsee niin Rich editoriin ei pysty vaihtamaan lennossa. Toisinpäin se onnistuu, eli jos välillä Rich editoria tarvitsee niin se kannattaa jättää oletukseksi ja aina viestin kirjoittamisen alussa manuaalisesti vaihtaa peruseditori käyttöön (reunimmainen painike oikealta).
 

Gemondo

Jäsen
Ongelmani on seuraavanlainen: Jatkoaika heittää minut pihalle välittömästi jos teen yhtään mitään.

Esimerkki 1: kirjaudun sisään keskustelupalstan etusivulla ja klikkaan itseni Vapaa keskustelu alueelle, kun olen vapaan puolella olen kirjautunut ulos.
Esimerkki 2: kun olen päässyt Vapaa keskustelu alueelle ja huomannut etten ole enää kirjautunut sisälle, niin kirjaudun uudelleen ja menen palautteet ja bugit uudesta palstasta-ketjuun. Ja jälleen huomaan että en ole kirjautuneena sisään.
Esimerkki 3: kirjaudun sisään palautteet ja bugit uudesta palstasta-ketjun sivulla 1 ja vaihdan viimeiselle sivulle, ja kas, en ole enää kirjautuneena sisään.

Onko vika palstassa vai omassa koneessa, mitään asetuksia tai muuta sellaisia en ole vaihtanut?

EDIT. Ja vielä lähettääkseni tämän viestin jouduin kirjautumaan uudelleen sisään. Ja tottakai myös vielä muokatessanikin viestiä sama homma.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Ongelmani on seuraavanlainen: Jatkoaika heittää minut pihalle välittömästi jos teen yhtään mitään.
Arvailen että olet kieltänyt selainta tallentamasta evästeitä (cookies) jatkoaika.com domainissa, jolloin istunnon tunniste ei pysy tallessa palvelinkutsujen välillä.
 

Ylläpito

Administrator
Arvailen että olet kieltänyt selainta tallentamasta evästeitä (cookies) jatkoaika.com domainissa, jolloin istunnon tunniste ei pysy tallessa palvelinkutsujen välillä.

Tältähän tämä case kuulostaisi. Onkohan @Gemondo kokeillut usealla selaimella/päätelaitteella? Palstalle ei ole tehty muutoksia vähään aikaan ja kukaan muu ei ole samanlaisesta käyttäytymisestä raportoinut.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko tuohon mahdollisesti saatavissa muutosta, että etusivulta klikattu otsikko ei veisi suoraan ketjun viimeiseen viestiin, vaan se veisi ensimmäiseen lukemattomaan viestiin? Ei toki ole iso vaiva manuaalisesti sinne mennä, mutta kyllä se useamman kerran jälkeen ärsyttää jos joutuu kahlaamaan pari sivua etsiessä viestiä, minkä on viimeiseksi kyseisestä ketjusta lukenut. Muissa tapauksissahan tuo otsikko vie suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin, joten etusivut ja alafoorumit (Vapaa keskustelu -> Kierrätyskeskus käyttäytyy täysin samalla tavalla jos klikkaa suoraan sitä viimeisintä otsikkoa) kuntoon, jos vain mahdollista.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Eikös se olekin niin, että rekisteröidyille käyttäjille ei pitäisi näkyä mainoksia? Näin olen jostakin lukenut.

Minulla näkyy aika usein viestiketjun lopussa tekstikentän alapuolella HIFK:n mainos (punainen "himassa skulataan"). Tämä siis kirjautuneena sisään ja kännykkää käyttäen. Selain on Google Chrome ja käyttöjärjestelmänä Android. Tietokoneella ei näy mitään mainoksia, vaikka Adblock olisi pois päältä. Onko tämä mainos tarkoituksella näkyvissä?
 

Ylläpito

Administrator
Eikös se olekin niin, että rekisteröidyille käyttäjille ei pitäisi näkyä mainoksia? Näin olen jostakin lukenut.

Rekisteröityneille käyttäjille ei näy ns. verkostomainontaa (esim. Google), ainoastaan meidän itse myymiämme kamppiksia. Tuo mainitsemasi HIFKin kamppis on juuri sellainen. Siinä on myös päällä geokohdennus joka ei aina toimi ihan 100% varmuudella, tästä voi johtua tuo että kännykällä mainos näkyy mutta tietokoneella ei.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Rekisteröityneille käyttäjille ei näy ns. verkostomainontaa (esim. Google), ainoastaan meidän itse myymiämme kamppiksia. Tuo mainitsemasi HIFKin kamppis on juuri sellainen. Siinä on myös päällä geokohdennus joka ei aina toimi ihan 100% varmuudella, tästä voi johtua tuo että kännykällä mainos näkyy mutta tietokoneella ei.
Aivan, kiitos selvennyksestä. Ei kyllä toimi tuo geokohdennus kunnolla, olin viikon Jyväskylässä ja silti pukkasi IFK:n mainosta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
HIMASSA SKULATAAN.

Ei vois vähempää kiinnostaa täällä länsirannikolla. Jos tarvii tuota mainossaastaa levittää, niin tehkää se edes tyylillä.
 

Ylläpito

Administrator
Palsta skulaa ilmeisesti ihan hyvin? Kun Suomen pelissä alkoi erätauko oli palstalla kaksinkertainen kuorma verrattuna syksyn liigakierrosten pahimpiin ruuhkiin. Eli aika reilusti porukkaa, ilmeisesti Katsomon toimimattomuuden takia porukka ryntäsi Nettilähetykset-ketjuun. Vanha palsta olisi noilla lukemilla hyytynyt, nyt näyttäisi toimivan hyvin?

Eli onko tullut illan aikana palvelinvirheitä tai esiintynyt ylimääräistä hitautta?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Barnes tagged you in a post in the thread Vuoden jatkoaikalainen 2014. Pitäisikö suomentaa, että Barnes merkitsi sinut postiinsa ketjuun....
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tägäysten ja lainausten ilmoitukset toimivat mielestäni ihan ok aiemmin, mutta nyt viikon (?) ajan vaikuttanut siltä että suurin osa lainaushälytyksistä jää tulematta. Onko kyseessä yleisempi ongelma, vai jotain minulle spesifiä? Tarvitseeko pistää esimerkkitapauksia (en nyt tähän viitsi kuvakaappauksia hälytyshistoriastani pistää, mutta voin lähettää kyllä vaikka viestin liitteenä jos tarvitsee)?
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mobiilikäyttäminen on täyttä paskaa. Kirjoitan viestiä, palaan taaksepäin muokkaamaan tekstiä. Yritän palata takaisin alas, näkymä hyppää takaisin ylös siihen missä viesti alkaa. Mitenkään ei pääse takaisin kirjoittamaan siitä missä viesti on jäänyt kesken. Ovelana lähetän viestin ja yritän mennä kirjoittamaan sitä muokkaustoiminnon avulla, niin siellä sama vika. Sitten vihaisesti pois vessasta koneelle kirjoittamaan loppuun.

Vai haukunko väärää puuta ja vika onkin puhelimessa? Käytössä Windows phone.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Vai haukunko väärää puuta ja vika onkin puhelimessa? Käytössä Windows phone.
Joo, iOS-laitteet toimii hienosti. Tämäkin on kirjoitettu sellaisella.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mobiilikäyttäminen on täyttä paskaa.
- - -
Vai haukunko väärää puuta ja vika onkin puhelimessa? Käytössä Windows phone.
Myös Androidilla (Samsung Galaxy S4) toimii viestin kirjoitus ihan normaalisti.

Täyttä paskaahan puhelimella jonkun pidemmän viestin kirjoittaminen on, mutta ei se mun mielestäni ole mitenkään palstan vika. Ihan samanlaista paskaahan se on kirjoittaa jotain pidempää sähköpostiviestiä tai jotain muuta viestiä puhelimella. Onnistuu, mutta on täyttä paskaa!
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mobiilikäyttäminen on täyttä paskaa. Kirjoitan viestiä, palaan taaksepäin muokkaamaan tekstiä. Yritän palata takaisin alas, näkymä hyppää takaisin ylös siihen missä viesti alkaa. Mitenkään ei pääse takaisin kirjoittamaan siitä missä viesti on jäänyt kesken. Ovelana lähetän viestin ja yritän mennä kirjoittamaan sitä muokkaustoiminnon avulla, niin siellä sama vika. Sitten vihaisesti pois vessasta koneelle kirjoittamaan loppuun.

Vai haukunko väärää puuta ja vika onkin puhelimessa? Käytössä Windows phone.
Käytettävyyttä jonkin verran parantaa, kun ottaa Sivustoasetuksissa Rich Text Editorin pois käytöstä. Se ei oikein pelaa WP:n kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös