Selostajat ja media MM-kisoissa 2014

  • 124 736
  • 608

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Loistava selostaja!

Selvästi paras näistä YLE:n selostajista, vaikka Juuselakin on hyvä. Joku ylihypetetty Tapio Suominen, kun ei tiedä Valioliigan ulkopuolelta mitään tästä lajista, niin se paljon hehkutettu asiantuntemus hieman hajoaa käsiin.

Tero Karhulle vain lisää vastuuta, ainoa näistä, joka elää ja hengittää jalkapalloa. Taustalla kuitenkin myös oma pelaajaura.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei Karhun r-vika niin paha ole, että ottelu olisi pilalla sen vuoksi. Hiukan se välillä särisee korvaan, mutta enemmän mua häiritsee tuo yli-innokas ääni. Vähän kuten Juusela, innostuu välillä liikaa. Suomisen rauhallinen tyyli sopii mulle parhaiten.
 

J.C.S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä selostaja on kyllä todella rasittava, enkä tarkoita nyt mitään r-vikaa vaan tätä tyyliä selostaa. Pahimmillaan tulee mieleen Mauri Myllymäki, joka on mielestäni kaikkien aikojen surkein selostaja nandi-heimon miehineen. Samaa mieltä Sampion kanssa, liian innokasta, vähempikin piisaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei Karhun r-vika niin paha ole, että ottelu olisi pilalla sen vuoksi. Hiukan se välillä särisee korvaan, mutta enemmän mua häiritsee tuo yli-innokas ääni. Vähän kuten Juusela, innostuu välillä liikaa. Suomisen rauhallinen tyyli sopii mulle parhaiten.

Onhan tuo yhtä helvettiä kuunnella Karhua. Harvoin valitan selostajista, mutta aivan kestämätöntähän tuo on. Kuin kastroitu hirvi rääkyisi kimittäen nonstoppina kolme varttia yhdellä ja samalla mylvintänuotilla.

R-vikaa ei ehdi Karhulla huomaamaan korvia raastavan kimeän huutamisen alta. Mitään nyansseja ei selostuksessa ole, kaikki on sitä samaa ylihuutoa ja möykkää tapahtumista riippumatta. Välillä mies vielä naurahtelee oudosti. Taitaa olla Karhulla isonumeroinen tulosveto Saksan puolesta vetämässä, ainakaan hän ei mitenkään pyri tasapuoliseen selostamiseen.

Tein minulle erittäin poikkeuksellisen teon ja vaihdoin ruotsinkieliseen selostukseen. Mitään en siitä ymmärrä, mutta yleisön pauhu ja pelin äänet kuuluvat ja ruotsalaisen selostajan ääni on sentään ihmisen ääni.

Sääli, että näin korkean profiilin ottelu pilataan tuollaisella JP Jalo -kultin akolyytilla, jollaisia ei pitäisi päästää edes fanikatsomoon asti huutamaan kurkku suorana.
 
Tuosta Saksa-Portugalista tulee kyllä tuskaista kuunneltavaa. Ei ärrävikainen vain sovi selostajaksi. Nimim. "Grristiano Gronaldo"


Mun mielestä Karhu edustaa parempaa osastoa YLEn porukasta. Ikäheimo on selvästi väärässä paikassa ja Kunnas ei varsinaisesti ole tv-selostaja eikä varsinkaan lajissa nimeltä jalkapallo. Noin muuten Ikäheimo ja Kunnas ovat ihan hyviä urheilumiehiä. Karhu on intohimoinen futisäijä ja jo pelkästään sillä mennään pitkälle. Härkönen menee samaan porukkaan. Tapsa on ammattimies ja jos en tuntisi taustoja niin sanoisin, että vetää varmasti homman asiallisesti, mutta ei hänestä koskaan tiedä.

Studiossa meininki on ollut ihan asiallista. Etenkin Litmanen on parasta mitä Suomesta tuolla saralla löytyy.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
On tää kyllä hauskaa katella miten kenellekään ei kelpaa ketään. Ikäheimo on liian hiljainen ja väitetään ettei puhu muka pariin minuuttiin. Mitä nyt oon katellut molemmat Ikäheimon selostamat pelit niin max 20 sec kaveri on ollut hiljaa. Karhu on sitten taas liian innokas selostaja monen mielestä. Mistäköhän löytyis ne täydelliset ei liian hiljaiset, mutta ei liian innokkaat ja samettisen äänen omaava kaveri joka tietää myös jalkapallosta ihan reilusti. Onhan se Tapsa ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan mikään ihmeellinen.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
On tää kyllä hauskaa katella miten kenellekään ei kelpaa ketään. Ikäheimo on liian hiljainen ja väitetään ettei puhu muka pariin minuuttiin. Mitä nyt oon katellut molemmat Ikäheimon selostamat pelit niin max 20 sec kaveri on ollut hiljaa. Karhu on sitten taas liian innokas selostaja monen mielestä. Mistäköhän löytyis ne täydelliset ei liian hiljaiset, mutta ei liian innokkaat ja samettisen äänen omaava kaveri joka tietää myös jalkapallosta ihan reilusti. Onhan se Tapsa ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan mikään ihmeellinen.

Aika mustavalkoisena näet tämän asian. Ehkäpä tässäkin se niin sanottu kultainen keskitie olisi hyvästä? Eli aika pitkälti juuri kuvaamasi kaltainen tapaus voisi olla optimaalinen selostaja. Toki kaikkia katsojia on kenen tahansa selostajan hyvin vaikeaa miellyttää. Minulle kylläkin kisojen selostajat ovat aivan riittävällä tasolla, olen ollut itse asiassa vain tyytyväinen ettei tarvitse kuunnella Ennekaria lainkaan, en pidä yhtään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Harva jaksaa innostua meksikolaisesta aallosta vielä vuonna 2014 yhtä paljon kuin tuo Karhu.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Aika mustavalkoisena näet tämän asian. Ehkäpä tässäkin se niin sanottu kultainen keskitie olisi hyvästä? Eli aika pitkälti juuri kuvaamasi kaltainen tapaus voisi olla optimaalinen selostaja. Toki kaikkia katsojia on kenen tahansa selostajan hyvin vaikeaa miellyttää. Minulle kylläkin kisojen selostajat ovat aivan riittävällä tasolla, olen ollut itse asiassa vain tyytyväinen ettei tarvitse kuunnella Ennekaria lainkaan, en pidä yhtään.

No niin, mutta pitää myös ajatella, että ihan ilmaiseksi YLE näyttää jokaikisen ottelun että pitää olla tyytyväinen. Tuntuu vaan, että kaikki vaatii ihan liikoja ja voisivat vaan nauttia kisoista.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nyberg sanoo, että veikkasi Saksaa mestariksi ja sen jälkeen tämä neropatti kyselee, että miten uskot Saksan pärjäävän kisoissa...
Ja sitten perään siipimutteri 10 paikassa juontamassa...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaj Kunnas ei mua ihan hirveästi ärsytä, mutta äskeisestä pukeutumisesta yhdistettynä ulkonäköön tuli vahvasti joulu mieleen.


Karhu oli ihan jees, omaan makuun vähän liian innokas, mutta selkeästi jalkapallo on tuttu laji ja jotain siitä ymmärtääkin. Ärrävikaa en juuri edes huomannut, ei siis häiritse.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Ei ole hirveästi ehtinyt studio-osuuksia seurata mutta Väyrynen&Litmanen -yhdistelmä on kyllä huikea! Tuota studiomeininkiä seuraa mielellään!

Hyvä YLE!
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Roolitus kuntoon! Kunnas on hyvä noissa studiohaastatteluissa. Hoitakoot ne ja pysyköön kaukana selostuskopissa. Karhu ja Juusela taas ovat kehityskelpoisia selostajia. Sitten on Tapio Suominen joka dominoi kaikkialla.

Kaikenkaikkiaan Yleltä ammattimaisesti tehty kisapaketti. Ainoa mitä en siinä oikein ymmärrä on ne sen nuoren kundin väkinäisen oloiset raportit baareista, leffateattereista ja ties mistä kemuista. Vaivaannuttavia hetkiä, ei jatkoon.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mikäs kaveri tämä Petteri Forssel on? Ei hirveesti tunnu olevan annettavaa tuolla studiossa. Onko noita asiantuntijoita ihan pakko olla kolme kappaletta studiossa?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mikäs kaveri tämä Petteri Forssel on? Ei hirveesti tunnu olevan annettavaa tuolla studiossa. Onko noita asiantuntijoita ihan pakko olla kolme kappaletta studiossa?

Ei oikein tuo Räikkösen ääni sovi studioon.
 

Outsider

Jäsen
No niin, mutta pitää myös ajatella, että ihan ilmaiseksi YLE näyttää jokaikisen ottelun että pitää olla tyytyväinen. Tuntuu vaan, että kaikki vaatii ihan liikoja ja voisivat vaan nauttia kisoista.

Ilmaiseksi? Ei nyt sentään, mutta kyllähän näin talviolympialaisten ja futiksen mm-kisojen vuotena näistä maksaa mielellään. Paljon saa rahoille vastinetta, vaikka parannettavaakin olisi ja siitä keskustelemista vartenhan tämä ketju on kai luotu.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Ilmaiseksi? Ei nyt sentään, mutta kyllähän näin talviolympialaisten ja futiksen mm-kisojen vuotena näistä maksaa mielellään. Paljon saa rahoille vastinetta, vaikka parannettavaakin olisi ja siitä keskustelemista vartenhan tämä ketju on kai luotu.

Vertasinkin tuota tuohon MTVn hommaan enkä mihinkään pikkuveroihin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kuka tuo asiantuntijamumisija studiossa on? Litmasenkin puheesta saa huomattavasti paremmin selvää.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Kunnas veti hienon Kymppipaikka osion. On noissa hyvä. Litti on ollut erittäin hyvä asiantuntijana studiossa ja selostamossa. Kaiken kaikkiaan hyvin toteutetut studio-osuudet kaikessa kattavuudessaan Ylellä.

Asiantuntijoista Nurmela joutas takaisin Ouluun ja Pohja vois opetella pelin aikana selostamossa ollessaan sanomaan asiansa vähän ytimekkäämmin ja tiivistäen.

Kaiken kaikkiaan todella hyvin toteutetut lähetykset. Martti Kuuselan kokoinen aukko tosin on. Missä lienee kun ei mukana?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka tuo asiantuntijamumisija studiossa on? Litmasenkin puheesta saa huomattavasti paremmin selvää.

Petteri Forsell.

Kertaakaan en toistaiseksi ole YLEn valintoja näiden studioiden tai selostajien osalta kritisoinut, nyt kieltämättä hieman häiritsee kun Forsell ei varsinaisesti ole mikään ns. reipaspoika ulosanniltaan. Joutuu keskittymään liikaa että saa selvää mitä siellä puhuu. Siinä mielessä olisi ehkä joku parempikin tuonne matsin ajaksi kommentaattoriksi löytynyt, mutta nyt on tämä miehitys ja eipä tuo mitään sinänsä matsilta pois vie.

No nyt Forsell myönsikin jännittävänsä, kyllä sen kuulee ettei just nyt ole kuin kala vedessä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen yrittänyt kehittää murrekorvaani, joten kokeillaanpas; Forsell on kotoisin Oulun seudulta...? Kuulostaa vähän JM Aaltoselta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen yrittänyt kehittää murrekorvaani, joten kokeillaanpas; Forsell on kotoisin Oulun seudulta...? Kuulostaa vähän JM Aaltoselta.
Kokkolan poikia tämä Forsell on.

Ja Pavlovin Koiralle: Ei ole Forsell sukua Forssellille, jos sitä tarkoitat. Eikä minullekaan jos sitä haettiin. Veikkausliigan ns. profiilipelaajia Maarianhaminan IFK:sta, kultainen tatsi mutta harrastelijan kondis.
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös