TUTO Hockeyn fanitoiminta ja -matkat

  • 89 554
  • 218

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Keskustelu Turun ylpeyden fanitoiminnasta ja fanimatkoista tähän ketjuun.

Boldaus oma. Nyt herätys, modet! Tää kaupunki on mustavalkoinen.

Sopivasti avasitte, olinkin etsiskellyt tällaista ketjua, mutten löytänyt. Haluaisin kysyä TUTO-kannattajilta, että mikä on tilanne Kupittaalla Tamin lähdettyä? Luonnollisesti laskua tulee(?) katsojamääriin, kun Tami lähti. Mutta miltä ensi kausi näyttää? Onko Kupittaalla kannattajille seisomakatsomo, kuten Artukaisissa? En tiedä kun en ole vieraillut pitkään aikaan TUTOn matseissa.

Noin muutoin toivon hienoa kautta TUTOn kannattajille, ehdottomasti haluaisin Toverit liigaan kiimaisten paikallistaistojen toivossa!
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Joku tähän viittaava ketju oli, mutta katosi jossakin vaiheessa.
Katsojamäärissä voi olla vähentymistä ja seisomokatsomoa ei ole. Seisomaan noustaan aina tilanteen tullessa ja juhlitaan.
Odotukset ovat toisilla pienemmät toisilla samalla tasolla. Uusi suunta on tiedossa ja se on organisaation rakentaminen ja nuorten joukkueiden mukaan tuomista. Liiga haaveena ja tähtäimessä ja paikallisotteluita odoteltu jo nyt harjoitusotteluina. Omaan muistikuvaani paikallisotteluita pelattiin jopa joulutauolla?
 

Isopappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Boldaus oma. Nyt herätys, modet! Tää kaupunki on mustavalkoinen.

Sopivasti avasitte, olinkin etsiskellyt tällaista ketjua, mutten löytänyt. Haluaisin kysyä TUTO-kannattajilta, että mikä on tilanne Kupittaalla Tamin lähdettyä? Luonnollisesti laskua tulee(?) katsojamääriin, kun Tami lähti. Mutta miltä ensi kausi näyttää? Onko Kupittaalla kannattajille seisomakatsomo, kuten Artukaisissa? En tiedä kun en ole vieraillut pitkään aikaan TUTOn matseissa.

Noin muutoin toivon hienoa kautta TUTOn kannattajille, ehdottomasti haluaisin Toverit liigaan kiimaisten paikallistaistojen toivossa!

Kyllä minä puen päälleni sini-puna-valkoista. Olen täysivärinen tutolainen ja tepsin pelejä olen käynyt katsomassa aikana, jolloin pelattiin paikallisotteluja liigassa. Valitettavasti TPS:n taholta ollaan myös esitetty liigan sulkemista. Edelleen ihmettelen miksi Suomessa ei pelata kuten Ruotsissa? Ruotsissa pudotaan ja noustaan. Jos liiga suljetaan se on suomalaisen jääkiekkoilun alasajoa. Mestiksen seuraamisen mielenkiinto hiipuu. Suurin osa katsojista siirtyy muiden lajien seuraajiksi. TPS:n kannattajaa ei ainakaan minusta tule. Kyllä tämä asetelma on vähän niinkuin Englannissa Manu vastaan City. Urheilullista menestystä toivotan kuitenkin sinne nakkikattilaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Alustavat fanimatkat runkosarjassa:
23.11 Jyväskylä
25.1 Lempäälä
15.2 Heinola

Sattumasurffaajana pisti tämä silmään. Jos saatte jokaiseen peliin bussillisen A. valloitatte katsomon täusin B. tuotatte merkittävän lisän kotijoukkueen lippukassaan...

Hauskaa.
 

Oranssipipo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO HOCKEY
Faniporukan uusi sijainti

Perjantaina kaikki tulee testaamaan kurvia. Ei todellakaan ole huono paikka. Penkkitilaa huomattavasti enemmän kun entisessä paikassa.

Löytyykö faneista kirjoitusinnokasta henkilö kirjoittamaan muutaman blogin TS verkkosivuille kauden aikana talkoohengessä?
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Perjantaina kaikki tulee testaamaan kurvia. Ei todellakaan ole huono paikka. Penkkitilaa huomattavasti enemmän kun entisessä paikassa.
?


Ensimmäisessä pelissä kävi kuten pelättiin. Vain osa hard core - fanesta siirtyi kurviin, ja hangoroundit eivät liikkuneet mihinkään. Aika näyttää miten käy, allekirjoittanut on varsin skeptinen.

Hyvä että fanimatkat ovat jo tiedossa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Mikäs mahtanee tätä nykyä olla tilanne tuon fanikatsomon sijainnin suhteen, meinaan että onko päätös kurvista kiveen hakattu? Jos on, niin joukkueella on sitten tämän kauden ajan kaksi fanikatsomoa. Perinteisellä paikalla on ollut ja tulee myös pysymään osa aktiivisista kannattajista, kuten myös ne katsojat, jotka eivät ole niitä kaikkein aktiivisimpia, mutta jotka viime kaudellakin pelistä toiseen hakeutuivat fanikatsomon välittömään läheisyyteen.

Enpä sitten tiedä onko asialla sen suurempaa merkitystä, kunhan pähkäilen.
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Mikäs mahtanee tätä nykyä olla tilanne tuon fanikatsomon sijainnin suhteen, meinaan että onko päätös kurvista kiveen hakattu? Jos on, niin joukkueella on sitten tämän kauden ajan kaksi fanikatsomoa. Perinteisellä paikalla on ollut ja tulee myös pysymään osa aktiivisista kannattajista, kuten myös ne katsojat, jotka eivät ole niitä kaikkein aktiivisimpia, mutta jotka viime kaudellakin pelistä toiseen hakeutuivat fanikatsomon välittömään läheisyyteen.

Enpä sitten tiedä onko asialla sen suurempaa merkitystä, kunhan pähkäilen.

Olen nyt istunut pari ottelua kurvissa ja vaikea sanoa että onko kurvi sitten parempi paikka. Mielestäni saisimme kyllä parempi tunnelma jos kaikki ns. HC-fanit istuisi samassa katsomonosassa. Onhan se kurvi ihan ok. Ainoa joka minua vituttaa on että se suojaverkko on koko ajan siellä edessä.
Ehkä se vanha paikka olisi sittenkin se paras paikka?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Mielestäni saisimme kyllä parempi tunnelma jos kaikki ns. HC-fanit istuisi samassa katsomonosassa.

Niin, voipi ollakin. Mutta sitä nyt vaan ei tule tapahtumaan, kai se nyt oli niin Kinnuselle kuin kaikille muillekin selvää alusta asti. Jos ei, niin ihmettelen.
 

Oranssipipo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO HOCKEY
Kurvissa on enemmän tilaa. Penkit eivät ole läheskään yhtä lähellä toisiaan ja jalkatilaa myö reilusti enemmän. Ennen ei fanikatsomoa siirretä kun suurin osa vanhalla paikalla istujista on käynyt kokeilemassa kurvia edes yhden erän. Onko se liikaa pyydetty?
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Kurvissa on enemmän tilaa. Penkit eivät ole läheskään yhtä lähellä toisiaan ja jalkatilaa myö reilusti enemmän. Ennen ei fanikatsomoa siirretä kun suurin osa vanhalla paikalla istujista on käynyt kokeilemassa kurvia edes yhden erän. Onko se liikaa pyydetty?

Olisi kyllä kivaa jos kaikki tulisi sinne kurviin. Sporttipelissä huomasi jo että erä erältä kurviin ilmestyi enemmän porukkaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaikka takavuosina olen itsekin rumpua päristellyt jokusessa ottelussa silloista rumpalimestaria tuuraten, niin nykyisin olisin valmis luopumaan rummusta tai vaihtamaan sen pienempään tai hieman kumeampaan/pehmeämpään laitteeseen, jonka ääni ei olisi niin läpitunkeva. Joidenkin joukkueiden faniryhmien rummuton chant-kannustuskin on monesti komeaa kuultavaa, rytmi säilyy ilmankin.

Minä nyt muutenkin saatan istua vähän missä sattuu, mutta viime aikoina olen usein löytänyt itseni jostain E/F-katsomoiden tuntumasta. Vanhassa fanikatsomossakin toki joskus, mutta rummun ääni ottaa nykyisin niin paljon korviin, että se syö osaltaan nautintoa itse matsista. Kurvipaikoille en ole oikein koskaan lämmennyt, peliä on mukavampi katsella laidalta ja läheltä pleksiä, josta näkee tilanteet maalien edustoilla ja kuulee pelaajienkin vittusaatanat.

Mutta ei vanha enää jaksa muutenkaan kovin aktiivisesti möykätä, joten kenties ihan hyväkin, että fanikatsomo on nyt kurvissa. Hyvä paikka sekin on, ja luohan rumpukin tahtia. Niin kauan on hyvä, kunhan niitä TuTo-shopissa myytäviä perhanan muovitorvia ei oteta osaksi kannustusta. Kammottavia melusaasteen perikuvia, yksi askel pois vuvuzela-helvetistä. Jos voitan lotossa, niin ostan ne kaikki pois, revin lapsien käsistä pois jo ostetut päristimet ja poltan ne hallin pihalla uhrilahjana Pappa Lindströmille.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Juu, ei niitä torvia sentään.

Yksi mikä paistoi silmääni. Jos katsojia olin se 1300 tai mitä siinä lopussa mainittiin, niin hiukan pettyny olen. Tai no totta se lukumäärä lienee.
Ilmaiset liput opiskelijoille ei näemmä tähän iskenyt toivotulla tavalla. Olisi voinut olla ilman sitä tietysti pienempikin. Olin itse haaveillut myöskin suurempaa haalaripukuisten opiskelijoiden paikalle saapumista ja iloista laulua heiltä. Itse asiassa, ajaessani kohtia armoitettu Kupittaata näin runsaasti haalaripukuisia. Pettymys siis johtuu tästä.

Itse olen näissä kaaripaikoissa istunut aiemminkin. Myös vaihtanut erätauoilla toiselle puolelle "varmana painostuksesta". Olen myös istunut vanahssa kannattajakatsomossa. Minulle itse asiassa on käynnyt nyt niin tässä loppuvaiheessa, että istun enempi varsinaisten kannattajien lähellä.

Toiset ostaa Harrikan ja toiset palaa Kupittaalle. No olen minä käynnyt kieltämättä siellä muulloinkin. Kohta varmaan pitää aloittaa ketju, kuten jossain muuallakin "Miksi TuTo?". Ok tänään se on TUTO Hockey, mutta sallaittakoon tuo kiroitustapa.
 

Isopappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Torvet

Kyllä halliin ääntä mahtuu, joten torvet mahtuvat myös halliin. Lisää vaan positiivista kannustusta. Jostain kun vielä saataisiin käkikelloja Saksan ja Sveitsin tyyliin niin tunnelma nousisi astetta paremmaksi.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tänään seurasin Sveitsin liigaa paikallisesessa ravintolassa, kunen tiennyt pelaako saman kaupungin joukkoe kotona. Hiukan oli ajatuksissa mennä paikalle katsomaan, koska viimeksi toisessa paikassa tunnelma löi kyllä kaiken mitä Suomessa olisi nähnyt.No kait jossain Suomessakin on tunnelma on saatulähes huippuun, muttayleensä ne ovat kai olleet ratkaisupelejä.

Tänään TV:nkautta seuraamani ottelu ei näyttänyt samalta. Porukkaa oli kyllä mielestäni halli täynnä. TV kuva oli kuitenkin keskittynyt peliin, eikä kannattajia näytetty,

Huomenna saas nähdä kettä kentälle saadaan. Flunssa kuulemma kiertää kaverilta toiselle, Itse joudun nyt testaamaan mestis tv:n toimivuutta rajojen takaa. Toivottavasti hotelliin pääsen ajoissa ja netin kaista riittää.Toive on että hallissa on porukkaa. Onhan vastustajan riveissä myös TUTO taustainen pistelinko.

Kotitaika jatkukoon!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Alustavat fanimatkat runkosarjassa:
23.11 Jyväskylä
25.1 Lempäälä
15.2 Heinola

Onko näistä mitään uutta kuulunut?

Nyt olisi mielenkiintoinen tapahtuma myös sunnuntaina 29. joulukuuta, jolloin LeKi pelaa kotiottelunsa TuToa vastaan Tampereella Hakametsän hallissa. Asiasta lisää Jatkoajan artikkelissa.

Viimeksihän TuTo on virallisen sarjaottelun Hakametsässä pelannut keväällä 1996, joten tuosta on jo vähän aikaa. Ei tämäkään olisi huono kohde mahdolliselle fanimatkalle, ainakin kaikki tutolaiset mahtuisivat halliin ilman ruuhkia. Hienoahan se olisi sekä LeKin että TuTon kannalta, jos ottelussa olisi tavallista enemmän yleisöä ja kummankin joukkueen kannattajien luomaa tunnelmaa.
 

Isopappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Onko näistä mitään uutta kuulunut?

Nyt olisi mielenkiintoinen tapahtuma myös sunnuntaina 29. joulukuuta, jolloin LeKi pelaa kotiottelunsa TuToa vastaan Tampereella Hakametsän hallissa. Asiasta lisää Jatkoajan artikkelissa.

Viimeksihän TuTo on virallisen sarjaottelun Hakametsässä pelannut keväällä 1996, joten tuosta on jo vähän aikaa. Ei tämäkään olisi huono kohde mahdolliselle fanimatkalle, ainakin kaikki tutolaiset mahtuisivat halliin ilman ruuhkia. Hienoahan se olisi sekä LeKin että TuTon kannalta, jos ottelussa olisi tavallista enemmän yleisöä ja kummankin joukkueen kannattajien luomaa tunnelmaa.

Tampereelle on tosiaan tulossa hieno tapahtuma 29.12.2013. Leki pelaa kotiottelunsa Hakametsässä Tutoa vastaan. Eiköhän lähdetä porukalla Hakametsään huutamaan Leki kumoon!
 
Suosikkijoukkue
TuTo
23.11 suunnataan kohti Jyväskylää. Ilmoittautumislomake on hallilla fanituotepisteen tiskillä, käykää laittamassa nimi listaan.
 

Oranssipipo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO HOCKEY
Porukalla tuntuu olevan intoa lähteä Hakametsää valloittamaan. Mun puolesta voidaan lähteä vaikka kaikkiin vierasmatseihin jos vaan innostusta porukalta löytyy. En lupaa vielä mitään mutta Hakametsän reissu näyttää tällä hetkellä aika todennäköiseltä. Täytetään ekaksi bussi Jyväskylään tasan kuukauden kuluttua.
 

Tavarits

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo ja föönit (Phoenix Coyotes)
Jaahas, ry:n perustaminen on edennyt siihen vaiheeseen että on aika ruveta kasaamaan jäsenluetteloa. Jäseneksi voi ilmoittautua Kupittaan hallilla, fanituotepisteessä tai TuTo Rebelsin facebook sivuilla kommentoimalla tähän julkaisuun. (Lähes identtinen teksti)

Mikäli ilmoittaudut faniksi TuTo Rebelssin facebook sivuilla muista samalla laittaa puh. nro. tai s-posti josta sinut tavoittaa.

Mainitkaa asiasta myös kavereillenne, mitä suurempi ruisku sitä isompi vaikutus! Jäseniltä ei edellytetä muuta kuin jäsenmaksua, eli ilmoittautuneen ei tarvitse olla kovan linja fani. Riittää että kokee seuran omakseen ja haluaa tukea TuTon kannattajatoimintaa.

Jäsenille on luvassa etuja, siitä tarkemmin sitten kun jäsenmäärä tarkentuu. Ja tässäkin kannattaa muistaa että mitä suurempi porukka sitä isommat edut.

Jäsenyys maksaa 20€/ kausi.

(Allekirjoittaneelle voi ilmoittautua myös yksityisviesteillä. Kohtelen nimimerkkiä luottamuksellisena tietona ja poistan viestin heti kirjattuani tiedot ylös.)
 
Viimeksi muokattu:

Tavarits

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo ja föönit (Phoenix Coyotes)
Seuran kotisivuille on nyt myös avattu TuTo- Rebels osio. Osio pitää tällä hetkellä sisällään TuTo Rebels RY:n tärkeimmät yhteystiedot.

Todella hienoa että seura on tämän faneilleen järjestänyt. Kiitos TuTo Hockey!

Sisältöä tulee varmasti vielä lisää.

Ja toki lupaan välittää kaikki hyvät ideat Rebels osiota koskien faniporukan johdolle. Eli mikäli palstaveljillä on hyviä ideoita siitä mitä kaikkea Rebels- osio voisi pitää sisällään niin viestiä tähän ketjuun.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.97
  • 3.70
  • 3.50
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös