Siviilisäätysi?

  • 7 815
  • 69

Siviilisäätysi?

  • Naimisissa

    Ääniä: 81 33,8%
  • Avoliitossa

    Ääniä: 57 23,8%
  • Rekisteröidyssä parisuhteessa

    Ääniä: 3 1,3%
  • Naimaton

    Ääniä: 30 12,5%
  • Seurustelen

    Ääniä: 22 9,2%
  • Deittailen

    Ääniä: 10 4,2%
  • Ikuinen sinkku

    Ääniä: 55 22,9%
  • Leski

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    240
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten eronnut voi olla naimaton, oletko 9-vuotias?

"Naimaton henkilö on täysi-ikäinen henkilö, joka ei ole solminut avioliittoa. Naimatonta henkilöä voidaan sanoa myös sinkuksi (engl. single). Aikaisemmin naimaton tarkoitti myös neitsyttä eli impeä, sillä naimisiin meno eli avioliitto oli ainoa hyväksytty tapa menettää neitsyys. Nykyisin myös lesket ja eronneet katsotaan toisinaan naimattomiksi"

Ei mitään hajua miten ikäni tähän liittyy, mutta en ole 9-vuotias. Oletko sinä aineissa?
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Eipä ole vielä sellaista naista vastaan tullut, kenen kanssa olisi pidempääkin jaksanut toistensa naamoja katella. Ehkä vielä joskus, tai sitten ei. Olen kyllä ihan tyytyväinen tähän nykyiseenkin olotilaan, missä voi tulla ja mennä miten huvittaa ilman sitä saatanallista nalkutusta.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Avoliitossa ollut kohta vuoden päivät. Todennäköisesti monta vuotta myös edessä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eihän ole. Eikös naimaton ole sellainen joka ei ole ikinä mennytkään naimisiin.

Ainakin virallisissa papereissa näin.

Jatkaakseni tämän tyyppistä saivartelua: tuossa listassahan ovat vaihtoehtoina sekä ikuinen sinkku että naimaton. Nehän ovat teknisesti ottaen sama asia, molemmissa tapauksissa on yhtä kaikki kyse henkilöistä jotka ovat tällä haavaa yksinään. Eli siis Jatkiksen käyttäjistä yhteensä 33,66% on tällä hetkellä yksineläjiä (jotka ilmeisesti eivät sitten "deittaile" tai "seurustele" nekin kun näyttävät vaihtoehtoina olevan, mutta tämähän on sitten jo kovan luokan hiusten halkomista)

Ja itse siis olen avoliitossa. Juuri on puhuttu, että taidamme kipaista alttarin kautta ensi vuonna. Nyt kun mennään jo maaliskuuta, niin tämän vuoden osalta tulisi jo liian kiire järjestelyjen kanssa, koska emme siis halua mennä naimisiin enää missään loka-joulukuussa
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kun ihminen on naimisissa, siis sinä, arvoisa naimisissa oleva lukijani, niin onko sellainen olo, että on jotenkin parempi ihminen kuin mitä sinkut ovat?

Epäilen että on, ja varmuudella perusteetta niin olisi, koska eihän tossun alla oleminen luo paremmuutta.

Lapsikysymystä samasta aiheesta (koetko olevasi lapsiesi "omistamisen" vuoksi parempi ihminen kuin lapsettomat kaverisi?) en tohdi tässä kohtaa kysyä, eikä se aiheeseen liitykään.
 

passenger

Jäsen
...

Lapsikysymystä samasta aiheesta (koetko olevasi lapsiesi "omistamisen" vuoksi parempi ihminen kuin lapsettomat kaverisi?) en tohdi tässä kohtaa kysyä, eikä se aiheeseen liitykään.

Oikea vastaus tähän kuuluu tietysti, että ymmärrät asian vasta sitten kun sinulla on lapsia. Ja sehän on ilmeistä, että sinulla niitä tulee vastaajan mielestä olemaan, sillä kaiken tarkoitushan on lisääntyä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oikea vastaus tähän kuuluu tietysti, että ymmärrät asian vasta sitten kun sinulla on lapsia. Ja sehän on ilmeistä, että sinulla niitä tulee vastaajan mielestä olemaan, sillä kaiken tarkoitushan on lisääntyä.
Oikeastaan kukaan ei ole tainnut asiaa noin ilmaista, ja tuohon kysymykseen sitä olisi noin turha edes muotoilla. Kysymyshän oli, että koetko olevasi parempi ihminen lapsellisena. Siihen voi vastata ihan omasta puolestaan, eikä tarvitse ottaa toisen näkökulmaa ollenkaan huomioon. Ja koska kaikki kuitenkin haluavat kuulla vastaukseni, niin en koe olevani parempi ihminen sen enempää aviossa tai vanhempanakaan kuin ennen. Ehkä moninverroin kokeneempi, kypsempi ja avarampi kuin sinkkuna tai ennen lapsia, mutta että parempi. En tai en kai. Mitä se paremmuus tässä tapauksessa edes olisi?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ihminen on naimisissa, siis sinä, arvoisa naimisissa oleva lukijani, niin onko sellainen olo, että on jotenkin parempi ihminen kuin mitä sinkut ovat?

Itsehän en suinkaan ole syntyperältäni naimisissa oleva, vaan olen itse omien aktiivisten toimieni myötä päätynyt tähän nykyiseen tilanteeseen. Koska siis olen itse tietoisesti valinnut sinkkuuden ja naimisissa olon väliltä ja päätynyt naimisissa oloon, niin totta kai olen sitä mieltä, että se on parempi tila. Ihmisenä en ehkä kuitenkaan ole kaksinenkaan seppä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vastasin naimaton ja ikuinen sinkku. Ei oikein ole ollut meikäläisen heiniä nuo parisuhteet. Niiden aloittaminen melkoisen hankalaa ja lähinnä tuuritapauksia, tuntuisi siltä. Joillain tuntuu nuo luonnistuvan helpommin.

Enpä sinänsä valita toisaalta. Ei se parisuhde mikään elinehto ole ja olen aika vaativainen jos mennään noin pitkälle. Yhteen en muuttaisi ihan helposti, koska pidän omasta ajasta ja tilasta. Lisäksi täytyisi tuntea toinen hyvin, ennen kuin kenties olisi valmis asumaan saman katon alla.

Avioituminen on mielestäni melko turhaa touhua ja en oikein tajua sen pointtia ja mitä sillä halutaan ulospäin todistaa. Suoranaisesti en nyt sulje pois sitä vaihtoehtoa, että avioituisin, mutta siihen on oltava tosi hyvät syyt ja kirkkohäistä kieltäydyn jyrkästi uskonnottomana. Siviilivihkimys on ainoa johon voisin suostua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kun ihminen on naimisissa, siis sinä, arvoisa naimisissa oleva lukijani, niin onko sellainen olo, että on jotenkin parempi ihminen kuin mitä sinkut ovat?
Totta kai, mutta olisin minä parempi ihminen sinkkunakin. Minä olen minä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Naimaton, ikuinen sinkku. Enkä juuri nyt edes kaipaa ketään. Keskitytään johonkin muuhun. Jos joku naikkonen jostain ilmestyy, niin sitten ilmestyy. Stressiä en ota.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Kesällä starttaa kahdestoista vuosi avioliitossa. On ollut ylä- ja alamäkiä mut hei, mua ei huimaa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kun ihminen on naimisissa, siis sinä, arvoisa naimisissa oleva lukijani, niin onko sellainen olo, että on jotenkin parempi ihminen kuin mitä sinkut ovat?

Epäilen että on, ja varmuudella perusteetta niin olisi, koska eihän tossun alla oleminen luo paremmuutta.

Lapsikysymystä samasta aiheesta (koetko olevasi lapsiesi "omistamisen" vuoksi parempi ihminen kuin lapsettomat kaverisi?) en tohdi tässä kohtaa kysyä, eikä se aiheeseen liitykään.

Kyllä, sekä naimisiin menossa että lasten hankkimisessa suurin taka-ajatukseni oli paremman ihmisyyden saavuttaminen. Mission complete.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös