Joni Ortio HIFK:n maalille

  • 99 017
  • 226

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkele johan tuli puskista tällainen siirto. Ei siinä mitään, itse toivotan Ortion tervetulleeksi HIFK:hon. Oli loppukaudesta TPS:n ehkäpä ainoa valopilkku joukkueessa ja torjui sille monta voittoa. Pelit maajoukkueen paidoissa on mennyt myös hienosti, joten tervetuloa vaan tänne suuntaan.

Tässä haetaan HIFK:n osalta selvää tandem-kaksikkoa. Varmaankin aikalailla puoliksi pelaavat pelit Norjan kanssa ja sitten katsotaan keväällä kummalla skulaa paremmin. Ei tuo veskariosasto mitenkään nimekäs ole, mutta potentiaalia siinä on paljon. Sen näyttivät molemmat veskarit tällä kaudella.

Janne koulii Ortiosta änäritason veskarin!
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ainakin Ortio signaamisesta erittäin tyytyväinen. Ainoastaan Iiro Tarkki olisi ollut vielä mieluisempi, mutta Ortio käy myös enemän kuin hyvin.

Tässä on maalivahti joka tulee pelaamaan vielä NHL:ssä (yllätys). Janne joutuu heti kovaan kouluun, mutta täytyy muistaa, että Ortio ei ole enää lahjakkuus. Ortio on jo maajoukkuetason maalivahtii. Ei sinne kuka tahansa paska pääsisi Suomen MM-kisaleirille kolmanneksi maalivahdiksi yhdessä Lehtosen ja Vehasen kanssa (tietysti Rämö pudotti KHL-finaalien jälkeen Ortion pois pelistä).

Jotkut tietysti ovat vähän varpasillaan, koska eivät varmaankaan ole paljoa Ortion pelejä nähneet. Suodaan se heille anteeksi, mutta kyllä tekin syksyllä voitte huoleti hengittää.

TERVETULOA!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Erittäin mielenkiintoinen hankinta Nybondakselta ja uskon täysin Ortioon! Peukut tälle siirrolle täältä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hieno hankinta. Ortio joutui Calgaryssä jengiin, jossa on Miikka Kiprusoff kaikkien maalivahtien NHL-uran esteenä, joka on lähes mahdoton tilanne kenelle hyvänsä ja nyt HIFK saa maalilleen taatusti motivoituneen Ortion, joka pelasi jo maajoukkuekuvioissa 11-12. Hienoa.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Ortio-Norja, Jan Lundellin valmennuksessa. Minulla on tähän kolmikkoon rajaton luotto. Ei oikein muuta sanottavaa tässä vaiheessa, hehkutellaan lisää sitten kauden mittaan, aina Kannuun asti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jotkut tietysti ovat vähän varpasillaan, koska eivät varmaankaan ole paljoa Ortion pelejä nähneet. Suodaan se heille anteeksi, mutta kyllä tekin syksyllä voitte huoleti hengittää.

Tottakai tämä hankinta haukutaan sysipaskaksi, mutta mun silmiini hyvinkin rohkea ja kova veto. Worth trying uskaltaa sanoa, vaikka pieleen menisi. Mutta ei se mene. Ortio tunnetaan kovapäisenä ja kunnianhimoisena kaverina ja kaikkihan me näimme kuinka viiltävä Norja oli viime kaudella. Nyt mulla on sellainen olo, että Riksrakspoks on korvattu erittäin hyvin. Ei saatu ihan Tarkkia, mutta ei hullumpi veto tämä Ortio. Kaiken lisäksi kaveri tulee joukkueesta, jolla ei ole kovin hyvin mennyt ja siltikin hän on pystynyt erottumaan sieltä NHL-draftiin ja EHT-tasolle asti. Hyviä merkkejä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja funtsatkaa mitkä pohjat kaverilla on! Upin valmentama! Olen iloinen Ortiosta ja vielä iloisempi siitä, että tuli täysin puskista ainakin minulle.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja funtsatkaa mitkä pohjat kaverilla on! Upin valmentama! Olen iloinen Ortiosta ja vielä iloisempi siitä, että tuli täysin puskista ainakin minulle.

Puskista tuli kyllä, mutta hyvä hankinta. Joni muodostaa Mika Norjan kanssa
hyvän tandemin. Iloinen olen myös siitä, että Janne pääsee näyttämään
kykynsä päätoimisena maalivahtivalmentajana. Kyllä täältä ainakin luottoa löytyy.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tämä oli heti illan alkajaisiksi nasta ja ehdottomasti positiivinen yllätys.

Kova nuori veskari, niitä ei koskaan ole liikaa ja varmasti on kaverilla halu näyttää. Uskon että myös kyvyt riittävät hyviin näyttöihin, eli ei muuta kun patjat heilumaan ja tervetuloa Stadiin Tsei-Ou.

Jos joku tämänkin näkee paskana hankintana, niin morjens ja ehkä ensi syksynä sitten Rinteen Pekka tai Tretjak jengiin mukaan. Nää on näitä välivuosien pakkohankintoja.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Tämähän on lainasopimus Calgary Flamesista ja tosiaan vuoden mittainen. Onkin mielenkiintoista, voiko Flames kutsua Ortion kesken kauden rapakon taakse, jos täällä lippu tarttuu maagisella tavalla?

No vaikea uskoa että voisi. Ja tuskin HIFK olisi tehnyt sopimusta Ortion kanssa jos tälläinen vaara olisi. Eiköhän tämä ole samanlainen diili kuin Endrasin kanssa. Ja onhan se Ortio myös aika kaukana Kiprusoffista Flamesin maalivahtirankingissa.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Mielenkiintoinen veto kaikenkaikkiaan.

Kaveri tulee nimenomaan TPS:n maalivahtiakatemiasta HIFK:n vastaavaan. Siis siihen joka ei maalivahtien kehittämisessä ole oikein profiloitunut. Ortio ei ilmeisesti tullut hakemaan maalivahtivalmennuksellista oppia vaan tuli hakemaan näytön paikkaa uralleen yhteen SM-liigan tuulisimpaan maalivahtipaikkaan. Ei näytä kaverilla kauheasti huimaavan.

Mielenkiintoista olisi tietää kumman taholta - HIFK:n vai Ortion - ollaan oltu aktiivisia sopimuksen tekoon?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei näytä kaverilla kauheasti huimaavan.

Ei varmasti mitä olen miehen otteita seurannut. Esimerkiksi menihän 2010 nuorten MM-kisat suoraan sanoen perseelleen, mutta vuoden päästä kaveri tuli ja oli elävä muuri. Olisi jollain muulla saattanut edelliskisat hieman painaa takaraivossa.

Aiemmin kirjoitin vähän liiankin negatiivisesti, sillä parhaimmillaanhan tässä on molemmille todellinen täyspotti käsissään. Ortiolla on potentiaalia nousta jo ensi kaudella liigan maalivahtiparhaimmistoon sitä kautta viedä IFK pitkälle ja itsensä takaisin Pohjois-Amerikkaan, missä lienee jossain vaiheessa jopa NHL:n puolella kakkosmaalivahdin paikka auki.

Tuntuu oudolta, kun pitää sympata ensi kaudella punapaitojakin. Sairas tämä nykymaailma.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Helsigin IFK tiedoittaa sivuillaan tehneensä vuoden sopimuksen maalivahti Joni Ortion kanssa.

Loppuiko se Niken Wild-soppari ens kauteen?

Hieno haku => HIFK, veskaripeli SM-Liigan huippua jo vuodesta C-kasetti ja salihousut !!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mikä tuo Ortion sopimuksen pituus oikeasti on, yksi vai kaksi vuotta? HS puhuu kahden vuoden diilistä, muut yhdestä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kyllä pääsi täysin yllättämään. Olen kyllä digannt Ortiota viimeistään 2011 Nuorten MM-kisoista asti, mutta jotenkin sellainen pelaaja, jota en olisi koskaan, tai ainakaan näin nopeasti, kuvitellut näkeväni HIFK:n paidassa. Hyvä kaappaus ja iso peukku myös Ville Husson pitkälle diilille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tuntuu oudolta, kun pitää sympata ensi kaudella punapaitojakin. Sairas tämä nykymaailma.
Olen aina syvällä sisimmässäni tietänyt, että sinussa Grainger asuu pieni IFKlainen! Tervetuloa perheeseen!

Itselläni on kovat odotukset Ortion suhteen. Eliteprospects kertoo miehen pituudeksi 186 cm? Jotenkin Ortio on vaan näyttänyt silmiini pienemmältä kaverilta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kaksikko kasassa. Näillä voi lähteä surutta kauteen. Helvetin hieno veto HIFK:lta. Kuka sanoi ettei täällä uskalleta luottaa nuoriin :D
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Erittäin hyvä haku IFK:lta. Istuu persoonana IFK:n koppiin kuin Jortsu Marbellaan. Kärkipään torjuja SM-liigassa, kenties jopa mestaruuden lukko. Tarvitsee kakkosveskan toki osalle kautta, tasaisuudessa vielä työstettävää. Olisi, vittu, maistunu meillekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös