Parturikammo...

  • 6 337
  • 24

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
En itse tätä muista, koska olin tämän tapahtuessa nuori ja hyvin pieni, mutta äitini on minulle kertonut että joskus pikkupoikana parturissa käydessä olin puraissut parturitätiä sormeen... kun se perkeleen ämmä nipisteli koko ajan. Noh, tänään kävin parturissa ja nyt minua puraistiin sormeen.

Oli kulahtanut kuukausi edellisestä parturoinnista, joten oli aika taas antaa päänsä ammattilaisen puleerattavaksi. Niinpä menin tutun parturikampaajan käsiteltäväksi... sellainen n. kolmekymppinen uhkea blondi, jonka käsiteltävänä olen käynyt viimeiset kuutisen vuotta. Siinä penkissä on aina oikein mukava istua. Tämä "parturitäti" kun on todellakin uhkeamman puoleinen, niin välillä toimenpiteen aikana asiakkaan pää ja naama joutuu pakostakin daamin kainaloon ja melkein rintojen väliin... useasti tuo raskas rintavarustus ainakin osittain lepää myös asiakkaan toisella olkapäällä ja tökkii asiakasta poskeen. Että tuolta pohjalta tällainen vanha sovinisti ei halua parturiaan ikinä toiseen vaihtaa! Tai niin minä luulin tähän päivään saakka. Tänään nimittäin kuvioon astui tämän minun parturini ystävätär lapsineen.

Istuin siinä penkilläni peiteltynä sellaisella vihreällä "suojalakanalla", kyllähän te tiedätte - ettei niitä leikattuja hiuksia mene vaatteisiin. Silloin parturin ovi avautui ja jo tuulikaapista alkoi heti kuulua helvetillinen huuto ja kiljuminen. Sieltä tuli sisään tämän parturini joku tyttöystävä (ilmeisesti äitiyslomalla) esittelemään kärryissä työntämäänsä itkevää ja kirkuvaa, hiukan mäyrää kookkaampaa täystuholaista, joka myös ihmislapsen nimellä tunnetaan.
Noh, siinä tuli sitten kovastikin naisilla juoruttavaa... se sisään tullut ämmä parkkeerasi ne lastenvaunut aivan siihen tuolini viereen ja sitten naiset menivätkin yllättäen takahuoneeseen verhon taakse juoruamaan ja kikottamaan. Katselin peilien kautta paniikissa, että ei voi olla mahdollista! Miten voidaan asiakas jättää näin hunningolle, ja vielä jätetään lastenvaunuissa istuva pieni piru puolivapaaksi siihen minun vierelleni.
Sitten alkoi tapahtua. Se minun suojalakanani oli kaulani ympäri kiinnitetty sellaisella tarranauhalla - se siis pysyi hyvin kiinni. Sitten se vaunuissa istuva kakara nappasi yhtäkkiä kaksin käsin kiinni siitä minun lakanani oikeasta alareunasta ja alkoi vetää. Noh, minä tein tietysti vastaliikkeen ja rupesin vetämään toisella kädelläni lakanan vasemmasta helmasta. Kakara tempoi lisää, niin että tutti oikein prutkutti sen suussa kun se imi sitä posket lommolla ja veti, veti, veti koko ajan lisää. Minä vedin vasemmalla, kakara taas oikealla, minä vasemalla, kakara oikealla. Sitten sen pikku riiviön ote lipsahti irti ja kun minä edelleen vedin vasemmalla, niin se perkeleen lakana lennähti KOKONAAN minun päälleni... hetkeen en nähnyt mitään... samalla vaan alkoi korvia särkevä kirkuminen ja tunsin puraisun oikean käden sormessani siinä sokkona huitoessani (se kersa oli ollut tuon nykimisen ajan ihan hiljaa).
Minä siinä hämilläni heiluin sen vihreän lakanan alla ja yritin työntää päätäni jostakin reiästä ulos että näkisin jotakin... ja onnistuihan se lopulta... pääsin sopivasti näkemään kun parturini ja se toinen nainen olivat kyykyssä siinä lapsen kärryjen vierellä ja ne kumpikin lepersivät tyyliin: - mitä se paha setä on tehnyt, onko se vienyt sun tutin ym...
Silloin huomasin että se kersan tutti todellakin oli lattialla minun jalkojeni välissä... en tiedä miten se sinne oli joutunut.
Naiset siinä vielä vähän aikaa jotakin juttelivat, sitten se toinen kärryjensä kanssa häipyi. Sen jälkeen hiusten leikkaus jatkui, mutta tunnelma oli jotenkin J Ä Ä T Ä V Ä .... parturi teki sen operaationsa loppuun jotenkin ikäänkuin kaukoetäisyydeltä...
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Mitenkäs nyt, Predator? Uskallatko/ viittitkö enää kyseiselle parturille mennä? Moisen selkkauksen jälkeen kiertäisin koko lafkan kaukaa ja etsisin uuden kynijän.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Janos
Mitenkäs nyt, Predator? Uskallatko/ viittitkö enää kyseiselle parturille mennä? Moisen selkkauksen jälkeen kiertäisin koko lafkan kaukaa ja etsisin uuden kynijän.

>>> Nii mutku... se parturitäti on niin hemmetin nätti, ymmärtäisit jos hänet näkisit (en nyt viitsi kertoa missä parturikampaamossa hän työskentelee, ettet mene sinne ikkunan taakse huomenna kuolaamaan). NIIN ja hyvän näköistä jälkeäkin se nainen saa aikaiseksi näinkin rumaan päähän...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Nyt on iskenyt...

...kyseinen asia omalle kohdalle kovalla kädellä kun kotimaa jäi, ainakin tilapäisesti, taakse.

Täällä "sivistysmaissa" kun on tapana, kuten varmaan moni tietääkin, että naiset setvivät naisten päitä ja miehet miesten. En tunnusta kärsiväni mistään homofobiasta, mutta jotenkin alkaa vaan tulla inhon väristyksiä yms. kun mies käpälöi niskavilloja. Siksipä joudunkin kasvattelemaan aina rouhean takatukan Suomen lomien välillä kun en enää suostu jalallani astumaan (puhuttamattakaan muusta tai ehkä juuri siitä) paikallisiin partureihin!

Ei sillä eikä millään, hyvää jälkeähän nämä tekisi ja vielä halvalla, mutta kun tuo Predan mainitsema lataus puuttuu tylysti tapahtumasta...
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka tää ketju käsitteleekin parturikammoa, niin
kerrotaan nyt kuitenkin vähän päinvastainen juttu

Eräs tuttu daami joka tekee parturin hommia kertoi
miesasiakkaasta joka rupesi kesken leikkauksen siinä
hupun alla tyydyttämään itseään. Taisi olla liian kova
pala että muija kopeloi hiuksia....

No, se leikkaus oli loppunut lyhyeen ja kaveri lensi siitä
parturista pihalle kuin leppäkeihäs
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jatkoa seuraa...

Tänään oli taas parturointipäivä.
Olin jälleen tuossa ketjun avausviestissä kuvailemani hiusoperaattorin käsiteltävänä. Tapahtui seuraavaa:

Huomasin jo session alussa, että täti oli kovassa räkätaudissa. Kuitenkin hän oli töihin vääntäytynyt, vaikka naama oli kalpea, nenä oli punainen, hengitys rohisi, räkä valui ja raivoisat aivastuskohtaukset keskeyttivät toimenpiteen vähän väliä. Huomasin että aivastusten takia edessäni oleva iso peili oli täynnänsä pisaroita.
Herääkin kysymys, että tuossa parturin ammatissa varsinkin voisi ihminen funtsata kaksi, tai peräti kolmekin kertaa ennenkuin lähtee kipeenä duuniin.
Noh, nyt sitten testataan meikäläisen vastustuskykyä. Eiköhän viimeistään viikonlopun jälkeen ole tiedossa, onnistuiko parturi tartuttamaan minut lähietäisyydellä puoli tuntia räkiessään.
Eikä tässä vielä kaikki. Saamarin blondi onnistui vielä nipsaisemaan minua saksilla korvanlehdestäkin. PRKKKL! Kyllä minä puraisun olisin käsittänyt, mutta että saksilla....
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kaverillani (oikeasti, siis ei minulla) on oikea parturikammo. Hän ei voi istua parturituolissa selvinpäin. Homma on hänelle aikamoinen rituaali, joka alkaa valmisteluineen useita päiviä aiemmin. Parturipäivä on aina lauantai, jolloin hän menee aina tiettyyn aikaan tiettyyn kuppilaan ja juo kuusi pitkää, jonka jälkeen hän menee aina samaan aikaan samalle parturille. Olen aina ihmetellyt miten rakko kestää istumisen parturissa kuuden nopean tuopin jälkeen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Pete 62
Olen aina ihmetellyt miten rakko kestää istumisen parturissa kuuden nopean tuopin jälkeen.

No eihän tuo vielä mitään, eihän siellä parturissa niin HIRVEEN pitkää aikaa vietetä? Ei siinä ehdi tulla edes laskuhumala, kai?
Muuten tuleekos se sinun kaverisi kännissä puheliaaksi, rupeaako ehkä unettamaan vai panettamaan? Vai kehittyykö hänen elimistössään oluesta kenties ns. rähinäviinaa? Olis kiva tietää, että voisi vähän kuvitella millaisessa liemessä se parturi ITSE joutuu olemaan sen operaation aikana. Jos asiakas suoltaa koko ajan pilluvitsejä tai pyrkii kourimaan rintoja/pyllyä, niin vaikeata voi skalppeeraajan keskittyminen olla siinä hommassa... voi lipsahtaa sakset asiakkaan nenään tai suuhun.

Toisaalta, eikös kauppaopistossa ole opetettu iät ja ajat että "asiakas on aina oikeassa"... vai eikö tuo paljon hoettu mantra enää päde?
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Predator

>>> Nii mutku... se parturitäti on niin hemmetin nätti, ymmärtäisit jos hänet näkisit (en nyt viitsi kertoa missä parturikampaamossa hän työskentelee, ettet mene sinne ikkunan taakse huomenna kuolaamaan). NIIN ja hyvän näköistä jälkeäkin se nainen saa aikaiseksi näinkin rumaan päähän...

Perkele sentään, meikäläiselle vastaavanlainen tipu sanoi parturissa, että korvassa kasvaa karvoja!!Meinasin saman tien nousta penkistä ja lähteä kaljalle...

Sen jälkeen on rumalla pojalla käynyt vielä rumempi kotiparturi ja ajanu 6mm koneella.

Enkä parturiin enää astu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulla oli pienenä poikana (< 3v) kovasti käsitys, että hiusten (ja kynsien) leikkaaminen sattuu. Niinpä kyseisten kasvavien elementtien leikkaaminen suoritettiin silloin kun nukuin. Minulla oli kuulemma silloin tällöin hieman epätasainen kampaus...

Voin lisäksi tunnustaa, että joskus itämailla piti hiukset saada leikattua, mutta yhteistä kielitaitoa ei parturineidin kanssa ollut yhtään sanaa. Tein tilauksen ja normaalin hiusten leikkuun jälkeen alkoi aluksi päänahan hieronta, öljyhoito sitten ylävartalohieronta. Tässä vaiheessa alkoi hieman 'pelottamaan', sillä isot pojat olivat kertoneet että siellä suunnalla parturi-palveluihin saattoi ostaa lisäpalveluita, joita Suomessa pidetään hyvin moraalittomina. No täti piti näppinsä irti intiimi-alueista ja pääsin matkoihini paremman palvelun parturista saaneena kuin koskaan.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Off-topic

Tämä nyt ei liity parturiin millään lailla, mutta tarinaa lukiessani palasi elävästi mieleeni opiskeluaikojeni ainokainen käynti hammaslääkärin särkypäivystyksessä.

Eli siis, hampaastani oli irronnut paikka ja kuinka ollakaan sitä alkoi särkeä niin julmetusti, että nukuttuakin sain vasta purtuani 400 mg Disperinin jäljelle jääneen kolon täytteeksi, joten aamulla piti könytä hammaslääkäriin.

Jonkin aikaa odoteltuani pääsin sisään hoitohuoneeseen, jossa odotteli kaksi naisihmistä. Toinen semmoinen reilut parikymppinen, tumma, urheilijan näköinen avustaja ja itse hammaslääkäri. Kolmissakymmenissä oleva vaaleahiuksinen, hoikka, mutta kookas ja todella rintava nainen. Oikea "iso vaalee" siis.

Jo puudutuspiikkiä saadessani huomasin, että tällä reissulla ei korvia ainakaan tule palelemaan. Sen verran lämpimästi ne peittyivät jo edellä mainitun varustuksen sisään tohtorin kumartuessa suuni puoleen.

Harvemmin olen hammaslääkärin tuolissa istuessani kiinnittänyt niin vähän huomiota siihen, mitä suussani tapahtuu. Operaatio olisi varmaan onnistunut miltei ilman puudutustakin (ei nyt sentään ;) ja hammaslääkärikammokin siinä kummasti lientyi.

Edit : typo
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Predator


No eihän tuo vielä mitään, eihän siellä parturissa niin HIRVEEN pitkää aikaa vietetä? Ei siinä ehdi tulla edes laskuhumala, kai?
Muuten tuleekos se sinun kaverisi kännissä puheliaaksi, rupeaako ehkä unettamaan vai panettamaan? Vai kehittyykö hänen elimistössään oluesta kenties ns. rähinäviinaa? Olis kiva tietää, että voisi vähän kuvitella millaisessa liemessä se parturi ITSE joutuu olemaan sen operaation aikana. Jos asiakas suoltaa koko ajan pilluvitsejä tai pyrkii kourimaan rintoja/pyllyä, niin vaikeata voi skalppeeraajan keskittyminen olla siinä hommassa... voi lipsahtaa sakset asiakkaan nenään tai suuhun.
Parturissa ei tosiaan yleensä kauan istuta, mutta pitää muistaa vanha Tauno Palon Vesku Loirille kapakassa toteama totuus, kun Vesku oli lähdössä parin tuopin jälkeen kuselle; "Älä vielä mene tai saat ravata siellä koko ajan". Eli kuselle ei kannata mennä ennen kuin on aivan pakko, koska sen jälkeen siellä saa käydä lähes joka tuopin jälkeen. Kuuden tuopin sisällä pitäminen kusematta tuntuu mahdottomalta.
No, kaverini on näitä tapauksia jotka muuttuvat rauhalliseksi ottaessaan kuppia ja parturille hän tuskin puhuu mitään vaikka mielessä on varmasti vaikka mitä.
Off topic: sama kaveri kehoitti hoitamaan tämän iltaisiin pibbaloihini mahdollisimman himmeän valaistuksen viitaten synttärilahjaani. Heitin hänelle joskus jokena, että strippari olisi kivä yllätys joten we´ll see....
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Viestin lähetti Zeppo
Vaikka tää ketju käsitteleekin parturikammoa, niin
kerrotaan nyt kuitenkin vähän päinvastainen juttu

Eräs tuttu daami joka tekee parturin hommia kertoi
miesasiakkaasta joka rupesi kesken leikkauksen siinä
hupun alla tyydyttämään itseään. Taisi olla liian kova
pala että muija kopeloi hiuksia....

No, se leikkaus oli loppunut lyhyeen ja kaveri lensi siitä
parturista pihalle kuin leppäkeihäs

Olen kuullut itsekin vastavanlaisesta tapauksesta. Mahtaakohan olla kyse samasta hepusta vai onkohan näitä veijareita enemmänkin. Minulle kerrottu parturijuttu tapahtui muistaakseni jossain Itä-Vantaalla - Tikkurilassa?
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Geezer


Olen kuullut itsekin vastavanlaisesta tapauksesta. Mahtaakohan olla kyse samasta hepusta vai onkohan näitä veijareita enemmänkin. Minulle kerrottu parturijuttu tapahtui muistaakseni jossain Itä-Vantaalla - Tikkurilassa?


Tää juttu tapahtui Töölössä sporahalleja vastapäätä
olevassa parturissa. Todennäköisesti noita veijareita
joilla viiraa pässä löytyy siiis monelta suunnalta
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ystäväni on vaihtanut parturiaan ja nykyinen on kuulemma niin ruma, että pari tuoppia riittää. Siis kyse on ollut koko ajan parturin ulkonäöstä! Noloa istua parturissa kauniin naisen käsittelyssä, mutta rumemmasta ei niin väliä. Kumma asia tämä evoluutio, enkä oikein ymmärrä tämän asian tarkoitusta.
Itselläni on mukava, hieman nuorempi blondiparturi ja viikon päästä onkin taas juhannussiilin aika.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Karvankatkojien ammattikunta olisi meikäläisen puolesta kuollut jo ajat sitten nälkään ja sakset olisivat varmasti ruostuneet kiinni. Viimeisimmästä parturikäynnistä on vierähtänyt yli kymmenen vuotta.
Toistaiseksi olen tullut erinomaisesti toimeen ilman sen paremmin hiuksiin kuin muuallekaan kohdistunutta katkaisuhoitoa. Tukka käy talvisin kaulaliinasta ja kesäisin sillä voi peittää armeliaasti turpavärkkinsä, jotta alle 18 kesäiset lapsoset välttyvät painajaisilta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Oloneuvos
Tukka käy talvisin kaulaliinasta ja kesäisin sillä voi peittää armeliaasti turpavärkkinsä, jotta alle 18 kesäiset lapsoset välttyvät painajaisilta.

Haa, muistinpas oikein että Oloneuvos vihjaili viime kesänä omaavansa hulppean "leijonanharjan" tai rotanhännän niskassaan, en ole miestä livenä nähnyt. Otin tämän nyt vaan sen takia esiin, että meikäläisellä on nyt ekan kerran elämässään poninhäntä. Ainakin tämä hiuskuontalo tuntuu työkavereita kovasti huvittavan, en tosin ymmärrä miksi - omasta mielestäni näytän ihan joltakin Russel Crowen esittämältä pitkälettisankarilta (Gladiaattori), mutta sehän on vain oma mielipiteeni. Ei tässä kuitenkaan parturilla käynnit ole mihinkään loppuneet, pitää aina välillä mennä snipsauttamaan niitä ikäviä kaksihaaraisia kapinnalisia karvan kärkiä. Seuraavaksi taidan kasvattaa parran peittämään koko naamaani.
On se kamalaa kun vanha äijä yrittää väkisin olla nuori.
 

scholl

Jäsen
Muistelin, että Paitselo on kirjoittanut parturiasiaa. Millään tuntemallani parturi-hakusanalla ei kuitenkaan tullut yhtään ketjua, joten jouduin manuaalisesti kelaamaan 131 sivua vapaan keskusteluja, jotta löytäisin ketjun.

Sitten itse asiaan. Näin viime yönä parturi-painajaisen. Olin nimittäin viime viikolla parturissa ja leikkauksen lopuksi ei suoritettu sitä niskakatselmusta. Leikkaajatar ei siis näyttänyt minulle, miltä niskani näyttää. Niinpä näin yöllä painajaisen, jossa minun niskatukkani oli sellainen homomallinen, vähän kuten Rudi Völlerillä, mutta ei kiharalla. Menin paniikkiin, unessa aloin soittamaan vihaisesti parturille, että pitää päästä välittömästi uudestaan leikattavaksi, koska seuraava parturikäyntini olisi muuten vasta tammikuun puolivälissä. Ihmettelin muutenkin, miten olen muka voinut missata sen, ettei sitä niskaa otettu 9mm terällä, vaan minulle oli kasvanut homotukka. En tajunnut toki unessani sitä, että sellainen tukka ei olisi voinut kasvaa tuossa ajassa, vaikka nyt ei olisi leikattu, koska marraskuussahan se leikattiin edellisen kerran. Heräsin painajaisesta ja pörrötin kädellä varmuuden vuoksi niskaani ja totesin, että hiusten pituus on normaali. Sen jälkeen nukahdin joksikin aikaa uudestaan ja aamulla sama juttu. Piti vielä herättyäni ja uudestaan suihkussakin kokeilla, onko hiusten pituus oikea.

Hemmetinmoinen trauma näyttää nyt syntyneen siitä, ettei minulle näytetty, miltä hiukseni näyttävät niskapuolelta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ystäväni on vaihtanut parturiaan ja nykyinen on kuulemma niin ruma, että pari tuoppia riittää. Siis kyse on ollut koko ajan parturin ulkonäöstä! Noloa istua parturissa kauniin naisen käsittelyssä, mutta rumemmasta ei niin väliä. Kumma asia tämä evoluutio, enkä oikein ymmärrä tämän asian tarkoitusta.
Itselläni on mukava, hieman nuorempi blondiparturi ja viikon päästä onkin taas juhannussiilin aika.

Naiset voivat olla kampaajia, mutta parturien jalo ammattikunta on perinteisesti ollut miesten alaa. Keskiajalla parturimiehet hoitivat välskärinkin hommat siinä sivussa, nykyisin vain karvoituksen.

Harvassa ovat kunnon miesparturit (eivät siis "hiustaiteilijat", jotka ovat vähän toisentyyppisiä miehiä), mutta jos sellaisen löytää, niin kannattaa suosia ja käyttää. Se on ihan toista käydä miesparturilla ja turista halutessaan miesten asioista (kuten vaikkapa jääkiekosta) parturin tuolilla kuin kärvistellä jossain hiuslakan katkussa ja kuunnella ämmäin jorinoita. Kun on vuosia käynyt parturissa samalla herralla, niin eipä tarvitse välttämättä paljoa edes puhua hiusmallista, parturi tietää mitä pitää tehdä. Jotkut miesparturit voivat tarjota myös sanan etymologiseen alkuperään liittyen oikean, klassisen parranajon, joka on kokemuksena toista kuin rutiininomainen turpavärkin höylääminen kylppärin peilin edessä.

Suosittelen lämpimästi Turun Hämeenkatu 20:ssa toimivaa parturiliike Lasse Tuomista. Lasse on lupsakka kaveri, joka kertoo usein hauskoja juttuja ja hoitaa hyvin hommansa.

Tosin juuri tällä hetkellä olen itse pitänyt hieman paussia partureista ja mistä tahansa kapistuksesta, joka lyhentäisi kuontaloa. Ex-avovaimo oli aikoinaan kovin kärkäs huomauttamaan hiusten pituudesta, ja perherauhan vuoksi pidin lyhyempää hiusmallia. Vedinpä kerran spontaanisti kaljuksikin Tuska-festarireissun tiimellyksessä, mutta eipä sekään sitten miellyttänyt arvon naista - eipä oikeastaan olekaan ihme, että kyseessä on exä. Eron jälkeen miehistyin ja päätin, että minäpä en jumalauta hiuksiani enää lyhentele minkään tai kenenkään naisen takia, tai muutenkaan kuuntele mitään vastaavia kommentteja.

Hiukset ovatkin sitten saaneet kasvaa 5,5 vuotta. Varmaan vielä reilu vuosi, niin ylettyvät takaa jo persuksiin asti. Antaa nyt kasvaa niin kauan kuin kasvavat eikä hiusraja karkaa. Sitten vain koko setti pois jos näin alkaa käymään. Toki silloinkin menen Tuomisen Lasselle.
 

scholl

Jäsen
Harvassa ovat kunnon miesparturit (eivät siis "hiustaiteilijat", jotka ovat vähän toisentyyppisiä miehiä), mutta jos sellaisen löytää, niin kannattaa suosia ja käyttää. Se on ihan toista käydä miesparturilla ja turista halutessaan miesten asioista (kuten vaikkapa jääkiekosta) parturin tuolilla kuin kärvistellä jossain hiuslakan katkussa ja kuunnella ämmäin jorinoita.

Itse kävin vuosia miesparturilla, joka oli erinomainen ja tiesi kuinka hiukseni leikataan. Sain sieltä jonkun verran sisäpiirin infoakin urheiluasioista. Kävisin varmaan vieläkin, mutta vaihdoin parturia oikeastaan vain sen matkan vuoksi, nykyinen on siis paljon lähempänä. Toki täytyy myöntää, että kyllä sellaisia naisiakin on, jotka osaavat miesten hiukset leikata eli eroa on esim. paidan silittämiseen. En usko, että nainen osaisi miehen paitaa silittää, mutta hiukset osaa leikata. Ongelma on vain se, että niistä parturisalongeista on tullut unisex-mallisia. Eli siellä on samoissa tiloissa lörpötteleviä naisasiakkaita. Alkuun se häiritsi suunnattomasti, kun oli koko lapsuutensa, nuoruutensa ja varhaisaikuisuutensa käynyt miesten partureissa ennenkuin se trendi tuli, että kaikki asiakkaat sullotaan samoihin tiloihin.

edit. mitä tulee ämmien jorinoihin asiakkaan ja leikkaajan välillä niin itselläni sitä ongelmaa ei juurikaan ole, koska pääasiassa hoidan itse puhumisen. En siis joudu kuuntelemaan leikkaajan teemoja, koska johdan itse keskustelua. Välillä saatan olla hiljaakin, jos ei huvita keskustella
 
Viimeksi muokattu:

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Itseltäni ei ongelmia parturin kanssa löydy, koska pitkät vaaleat hiukseni ovat täydelliset hulmutessaan tuulea vasten auringonlaskussa.

terveisin kalju.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Itseltäni ei ongelmia parturin kanssa löydy, koska pitkät vaaleat hiukseni ovat täydelliset hulmutessaan tuulea vasten auringonlaskussa.

Eivät muuten ole enää kauaa, sillä tulen antamaan tukkapöllyä tuosta itse-sanan väärinkäytöstä.

Itse en käy parturissa, kampaajalla kylläkin. Kerta vakikampaajallani maksaa 120-150 eur, mutta laatuhan tunnetusti maksaa eikä ainakaan tarvitse pelätä, että leikkaus menee pieleen tai väri on väärää merkkiä. Kovin montaa kertaa ei tarvinnut poistua kampaajalta pettyneenä ennen kuin ymmärsin, että köyhällä ei ole varaa halpaan ja sen mukanaan tuomaan mielipahaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse en käy parturissa, kampaajalla kylläkin. Kerta vakikampaajallani maksaa 120-150 eur, mutta laatuhan tunnetusti maksaa eikä ainakaan tarvitse pelätä, että leikkaus menee pieleen tai väri on väärää merkkiä. Kovin montaa kertaa ei tarvinnut poistua kampaajalta pettyneenä ennen kuin ymmärsin, että köyhällä ei ole varaa halpaan ja sen mukanaan tuomaan mielipahaan.
Meillä on eri kampaustyyli ja sukupuolikin. Tätä hyödyntäen valitsin jo vuosia sitten tyylikseni ns. Paasikivi-hiusmallin sovelluksen, jolla hiusbudjettini asettuu olennaisesti alhaisemmaksi kuin siteeraamallani nimimerkillä. Tämä siis olettaen että TQoFE käy vakikampaajallaan huomattavasti useammin kuin kerran kolmessa vuosikymmenessä.

Hoidan leikkuun omin käsin kotikäyttöön tarkoitetulla hiustenleikkuukoneella. Päältä vedän 12-15 millin terällä ja sivulta ynnä takaa 6-9 millisellä. Talvella annan välillä kasvaa reilustikin yli, mutta kesällä ajelen hiukan useammin. Niskavillat siistin partakoneella käsituntumalla. Jos vaimo on mestoilla niin pyydän lopuksi häntä vielä tsekkaamaan lopputuloksen ja nappaamaan mahdolliset sattumakarvat pois.

Leikkuukone maksaa mallista riippuen 50-150 egea. Kone kestää vuosikaudet. Nykyinen vehje on ollut samoilla terillä käytössä jo reilut 5 vuotta ja edelleen syö karvaa siinä missä ori Vieteri keväistä heinää. Leikkuutyö maksaa vaivan. Muistaakseni maksoin tuosta Hiilips-merkkisestä karvakoneestani 80-90 euroa, joten tähän mennessä vuosikustannus on ollut lataussähkö mukaan lukien alle 20 erkkiä per vuosi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Muistaakseni maksoin tuosta Hiilips-merkkisestä karvakoneestani 80-90 euroa, joten tähän mennessä vuosikustannus on ollut lataussähkö mukaan lukien alle 20 erkkiä per vuosi.

Minen ole raaskinut edes omaa konetta ostaa. Vanhempien luona noin kuukauden välein vieraillessa käytän muutaman minuutin siihen, että ajan kaikki pois. On se helppoa ja edullista olla mies, jota ei kiinnosta pitääkö joku nainen kaljusta. Maskikin pysyy paremmin päässä. Tästä voisi luetella pelkästään positiivisia asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös