Mensan nettitesti - Mitäs tuli?

  • 37 299
  • 80

Mensan nettitestin tulos?

  • alle 100

    Ääniä: 5 3,8%
  • 100-105

    Ääniä: 0 0,0%
  • 106-110

    Ääniä: 0 0,0%
  • 111-115

    Ääniä: 1 0,8%
  • 116-120

    Ääniä: 30 22,9%
  • 121-125

    Ääniä: 39 29,8%
  • 126-130

    Ääniä: 32 24,4%
  • Yli 131

    Ääniä: 24 18,3%

  • Äänestäjiä
    131
miksei kukaan ikinä ole tyhmä kuin saapas?

Minä myönnän. Se otti itse asiassa niin koville, että tappelin vartin kynän ja paperin kanssa oikeita vastauksia ylös kirjaten, ja senkin jälkeen sain vain tuloksen 128. Ei ole mulle auenneet nuo kuviojutut ikinä.

Ja tuolla testillä ei ole kyllä mitään tekemistä sen muutama vuosi sitten tekemäni testin kanssa (olisiko ollut juuri Tieteen Kuvalehden), joka kehui minua älykkäämmäksi kuin 98 prossaa ihmisistä, eikä siinä tainnut olla kuviojuttuja juuri lainkaan. Riitti, että tiesi, onko hauki kala vaiko nautaeläin, ja paljonko on kaksi kertaa neljä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Viimeinen asia on myytti älykkyyden kehittämisestä. No joo, älykkyys on jossain määrin synnynnäistä, mutta sitä voi jonkin verran kehittää. Noissa palikkatesteissä oppii etsimään tiettyjä toistuvia kaavoja. Yleisimmät lienevät kuvioden kierto, kulmien määrä sekä kuvioilla tehtävät "yhteen- ja vähennyslaskut".

Oma ajatukseni oli kyllä se, että osaan tehtävistä kun tietää oikean vastauksen ekan miettimisen jälkeen niin toisella kerralla voi käyttää aikansa niiden miettimiseen, jotka eivät ekalla kerralla auenneet. Tällöin tehollisessa käytössä onkin 8 minuutin sijasta huomattavasti pitempi aika.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Se ensimmäinen tulos olisi selittänyt monta asiaa!!!

Vihapuhetta! Olen raportoinut viestisi moderaattoreille, tämä ei jää tähän!

Nojoo, en tiedä meneekö tämä Mensan nettitesti samaan luokkaan mutta yleisesti nämä nettitestit antavat aika anteliaasti hyviä tuloksia. En tiedä johtuuko se siitä että nettikäyttäjät noin keskimäärin ovat hieman fiksumpaa (vai pitäisikö sanoa harjaantuneempaa) porukkaa kuin ns. Keijo Keskiverto joka on revitty Viitasaaren Esson baarista tekemään testiä vai onko motivaatio puhtaasti kaupallinen ("kannattaa mennä oikeisin älykkyystesteihin, vain 20$ only for you ja kaupan päälle Abdominizer 5000 jolla saat six-pack vatsan ja ison peniksen").

Pari kertaa on "päässyt" duunin haun yhteydessä soveltuvuustesteissä vastaaviin testeihin ja ihan ok scoreja tullut mutta en ole ihan vakuuttunut niistäkään. Näitä testejä kun voi harjoitella etukäteen jotta tajuaa jujun eikä se siten mittaa aitoa älykkyyttä vaan jotain muuta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
123, pariko noita nyt jäi tekemättä kun ei ehtinyt.

Vain 2/18 mitä ehdin meni arvaukseksi, muut tiesin tai ainakin luulin tietäväni. Petyin, kuvittelin olevani näissä logiikkapulmissa haka.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole näistä palikkatehtävistä koskaan liikaa tykännyt ja eihän se kovin hyvin mennyt eli 123 pistettä tuli näin yön tunteina hieman väsyneenä. Ketjun avaaja on kyllä aika veikeät äänestysvaihtoehdot väsännyt, kun testin arvostelu näyttäisi olevan seuraavanlainen:

<14/20 oikein -> äo<120
14/20 oikein -> äo~121
15/20 oikein -> äo~123
16/20 oikein -> äo~126
17/20 oikein -> äo~128
18/20 oikein -> äo~131
>18/20 oikein -> äo>135
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tein testin huonolla motivaatiolla sillä tavalla puoliveltolla vedellen uudelleen mutta tällä kertaa tulokseksi tuli 131 ja teksti: Siten lienet älykkäämpi kuin 98 prosenttia väestöstä, mikä on täsmälleen Mensan jäsenyyskriteeri. Kannattaa tulla testiin!.
Kukahan urpo tuon tekstin on kirjoittanut, ei kysymysmerkin jälkeen tule enää pistettä...

Tuo on kyllä huutomerkki, että silleen...

Mutta ei se mitään, kyllä tänne mahtuu vähän yksinkertaisempaakin sakkia.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
126, saman suuntainen tulos tuli joskus hiukan laajemmastakin testistä, hauskoja pähkinöitä maanantai aamuun...
 

passenger

Jäsen
"Älykkyysosamääräsi lienee enintään 120"

Sama homma kuin aina näissä tämäntyyppisissä tehtävissä, helvetin kova kiire tuli ja taisi jäädä neljä tai viisi viimeistä tekemättä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
"Enintään 120". Viimeiset viis kysymystä heitin arvalla kun en jaksanu miettiä enää ja lopulta aikaaki jäi melkein 4min. Eli oikeasti mä oon viisas, mut en vaan jaksa keskittyä tai käyttää koko mahtavaa viisauttani.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En ole näistä palikkatehtävistä koskaan liikaa tykännyt ja eihän se kovin hyvin mennyt eli 123 pistettä tuli näin yön tunteina hieman väsyneenä. Ketjun avaaja on kyllä aika veikeät äänestysvaihtoehdot väsännyt, kun testin arvostelu näyttäisi olevan seuraavanlainen:

<14/20 oikein -> äo<120
14/20 oikein -> äo~121
15/20 oikein -> äo~123
16/20 oikein -> äo~126
17/20 oikein -> äo~128
18/20 oikein -> äo~131
>18/20 oikein -> äo>135

Jahas - mulla meni sitten yöllä kaikki ne oikein, mitä kerkisin tehdä järjestyksessä yhtäjaksoisesti aikaa katkomatta - hidas paska!!!

Niin - itse asiassa tämä testi mittaa nk. kolmiulotteista hahmottamiskykyä, joka kyllä korreloi nokkeluuden ja päättelykyvyn kanssa, siis eräänlaista älykkyyttä.
Olen joutunut tekemään vastaavanlaisia niin työhönottohaastattelussa kuin työkykyselvityksissäkin eli näillä testeillä kyllä ihan yleisestikin pyritään selvittämään vastaajan "älykkyyttä".

Tässä suhteessa minulla ei ole mitään häpeämistä, olen testatusti "keskimääräistä selvästi älykkäämpi", kuten teksti epikriisissänikin seisoo, mutta tällaisella "rationaalisella älykkyydellä" ei ole mitään tekemistä viisauden kanssa, kuten olette tällä palstalla minunkin kohdalla valitettavasti nähneet.

Lisäksi, tunne-elämän "älykkyyden" kanssa tämmöisillä testeillä ei ole mitään tekemistä, sitä varten ovat taas ihan erilaiset testit.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Heh, eilen tein tämän testin iltamyöhään ja sain tulokseksi tuon "Enintään 120". Nyt herättyäni ja virkeänä tein testin uudestaan ja tulos oli "Älykkyysosamääräsi lienee noin 135 tai enemmän". Yhteen kysymykseen en kerinnyt vastaamaan. Lienen siis älykkäämpi kuin 99% väestöstä. Juhlan paikka.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Juu, ei auta selittelyt. Oikeasti sain tuosta testistä 56 ja tekstin "Olet täysin vajokki, kirjoittanet jostain suljetusta laitoksesta mutta JYP-fanien keskuudessa olisit älykkö".

Lisäys: Tein testin huonolla motivaatiolla sillä tavalla puoliveltolla vedellen uudelleen mutta tällä kertaa tulokseksi tuli 131 ja teksti: Siten lienet älykkäämpi kuin 98 prosenttia väestöstä, mikä on täsmälleen Mensan jäsenyyskriteeri. Kannattaa tulla testiin!.
Kukahan urpo tuon tekstin on kirjoittanut, ei kysymysmerkin jälkeen tule enää pistettä...

Tuo on muuten huutomerkki, senkin neropatti

Itelle tuli se keskiverto suomalaistulos. Ihan pihalla olin viimeisistä..

e: täällä muuten toinen neropatti. luin vain sivun 1/2 ja luulin että alin oli ketjun viimeisin viesti, vaan täällähän näitä oli lisää toisella sivulla. nooh..
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jotain varmaan kertoo sekin että minulla ei koskaan riitä kärsivällisyys tehdä näitä testejä loppuun saakka. On niin saakelin tylsiä että viimeistään puolessa välissä alkaa tympimään ja jätän koko paskan kesken. Monta kertaa olen aloittanut mutta ikinä en ole jaksanut tehdä loppuun asti.

Minä kyllä luulen että varmaan saisin aika hyvät pisteet tuosta koska minulla on hyvä kolmiulotteinen hahmotuskyky, ja jo työssäni tarvitsen sitä kykyä paljon ihan päivittäin, mutta en minä kyllä oikein usko että tällaiset testit mitään ihmisen älykkyydestä kertoo. Se älykkyys on paljon laajempi käsite kuin pelkkää kuvioiden hahmottamista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä se vasta viksu oonkin, kun en suostu tekemään koko vitun testiä. Jos ette ymmärtäneet, voin sanoa saman hitaammin ja algebraksi.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Tein tuon Mensan testin ja heti perään Tieteen kuvalehden testin: ensimmäisessä tulos oli 128 ja TieKu:n testissä 126.


Tunnen itseni yli-ihmiseksi. Polvistukaa typerykset!
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
128 tuli tulokseksi, muutamaa viimeistä lukuunottamatta aika helppoja. Kahteen viimeiseen ei enää aika riittänyt.

Äänestystulosten jakaumaa kun katselee niin huomaa että Jatkoaika on varsinainen älykköjen keskittymä, lähes jokainen tuntuu olevan älykkäämpi kuin 90% muusta väestöstä. Testin tuloshan on 100% luotettava.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Älykkyysosamääräsi lienee enintään 120

Viimeiset 5 piti vain nopealla silmäyksellä veikata, joten olen hyvin tyyväinen tulokseen. Vihaan muutenkin tällaisia logiikkatehtäviä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
121 ja vastasin kaikkiin ajatuksella. Ihmeellisen kova kiire täällä jengillä on ollut tuon suhteen:)
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Noin 135 tai enemmän ja paras tulos mitä testi voi antaa.

Harmi, ettei oikeita vastauksia paljasteta. Nyt ei tiedä, että menikö siellä ehkä se yksi tai kaksi väärin (kts. Sphinxin viesti). Kaikkiin kyllä sain järkeiltyä vastauksen, ettei tarvinnut arvata ja jäi vielä vajaa minuutti lopuksi ylimääräistä aikaa. Hauskaa pähkäilyä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Lienee enintään 120", eli valtaväestöön kuulutaan. Odotusten mukaisesti. Ihan arvaamalla meni kyllä osa.

Intin testissä aikoinaan sain täydet, joten viisitoista vuotta jatkunut itsensä myrkyttäminen on saattanut vaatia veronsa :) Osaan mä sentään kengännauhat silti sitoa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä tällaiset mun kaltaiset keskiverto-jampat ei kehtaa ensimmäisenä tulla kertomaan tuloksiaan :) Mun virtuaalipippeli ei ainakaan pienentynyt tuumaakaan tämän testin myötä, harmaaseen massaan kuuluminen on lahja :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös