Fanikatsomo Isomäkeen?

  • 2 486
  • 22

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Kirjoitinkin tästä jo otteluketjuun mutta anyway kun olin katsomassa Ässät-Pelicans ottelua B4-katsomossa, huomasin että tunnelma on melko vaisu ja lähes kaikki yleisön huudot tulee seisomakatsomosta. Mieleeni tuli, että me jatkoaikalaiset Ässäfanit voisimme perustaa johonkin B-katsomoon vähän samantyyppisen fanikatsomon kuin HIFK:lla niin istumakatsomoihinkin saataisiin vähän enemmän tunnelmaa.
Onko muita tämän asian kannattajia?
 

Aina Pata

Jäsen
Tunnelmahan on ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aika syvältä viimeiset vuodet. Idea on ihan hyvä, sinne täytyisi saada sen verran fanipaitaporukkaa, että se näkyy muualle katsomoon ja nimenomaan kuuluu.

Tuntuu vaan, että JA-porukasta ei löydy tarpeeksi populaa, toivottavasti olen väärässä. Toisaalta sen pitäisi olla nimenomaan seisomakatsomossa PISTE. Istumakatsomossa ei tietysti olisi rintamakarkuruutta niin paljon. Vaikea, mutta mielenkiintoinen juttu. Eikös fanit pääse peleihin naurettavan halvalla ? Mutta miten fanius todetaan ? Kertokaa mulle.

Kannatan asiaa.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Ihan hyvä idea.... mutta itse en ainakaan istumaan lähtisi, sillä seisomassa on parhaat paikat. Sinne tosin voisi yrittää muodostaa jonkinlaista rykelmää... Enemmänkin noi vierasmatsit on aika inhottavia, kun porukka jakaantuu useaan eri paikkaan. Sinne vois olla hyvä aina sopia jokin tietty katsomo, vai?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei mitään istumafanikatsomoa!

Seisomakatsomossa on tunnelma!!!

(sori chat!)
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelin tätä otsikkoa. Eikös siellä ole sellainen. Fanikatsomo mikä seisomakatsomo on ?? Aivan kuollut idea. Seisomakatsomo on fanikatsomo niin kauan kunnes joku poistaa sen sieltä (eli toivottavasti ei koskaan). Jos b4 pääsee 7 eurolla niin asia voi käydä mielessäni mutta poistuu sieltä. Jos valintana olisi 7 euron b4 istuma tai 7 euron seisomakatsomo lippu niin otan seisomalipun.
 
Viimeksi muokattu:

Aina Pata

Jäsen
Seisomakatsomo = fanikatsomo... joo'o missä ääni (häh ei kuulu mitään). Äänen pitäs kuulua seisomakatsomosta, mutta eihän siellä nykyään uskalla edes pierasta kun kaikki kuitenkin kuulee.

Eli ongelma on se ettei ole mitään järjestäytynyttä juttua. Hvetin kovaa huutoa odotellen ja mahdollisesti "osaa ottaen" benderhomer
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti benderhomer
Seisomakatsomo = fanikatsomo... joo'o missä ääni (häh ei kuulu mitään). Äänen pitäs kuulua seisomakatsomosta, mutta eihän siellä nykyään uskalla edes pierasta kun kaikki kuitenkin kuulee.

Eli ongelma on se ettei ole mitään järjestäytynyttä juttua. Hvetin kovaa huutoa odotellen ja mahdollisesti "osaa ottaen" benderhomer

Ja sinä luulet että kun ihmiset istuvat niin huutaisivat ja mekastaisivat enemmän. "Järjestäytynyttä juttua" siis mitä. Ei siellä ole ikinä ollutkaan mutta eipä ole tarvittukaan. Kannattaisi peilata asioita vähän kauempaa kuin viimeistä 5 vuotta.... Ja seuraavaksi joku tulee sanomaan että ei nykyään mitään ja mitä sitten mitä joskus aikaisemmin.... eli kun joukkue pärjää on kannustusta ja eikös se ole niin että se lähtee sieltä seisomakatsomosta. Saat kyllä olla aika taikuri jos saat ihmiset kannallesi. No eipä minulla asiasta enempää ole sanottavaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tänäänkin oli pirun hyvä tunnelma. Istumakatsomossa ei uskalla huutaa mitään, heti kyylätään.

Seisomakatsomo on se Ässien juttu. Järjestetäänkö äänestys? Voin vannoa että seisomakatsomo saa enemmän ääniä!
 
Viestin lähetti korkki
Istumakatsomossa ei uskalla huutaa mitään, heti kyylätään.

Eli Porissa on yhtä leppoisisa länsirannikon ihmisiä kuin Raumallakin? =)
Vaikken Ässä fani olekaan, niin voin todeta että kyllä seisomakatsomo on SE juttu, mikä saa ihmiset syttymään. Ikävä kyllä seisomakatsomoista on joillakin liigapaikkakunnilla jo luovuttu...

Itse olen vankka seisomakatsomon kannattaja, en halvempien lippujen vaan sen tunnelman takia!
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti korkki
Tänäänkin oli pirun hyvä tunnelma. Istumakatsomossa ei uskalla huutaa mitään, heti kyylätään.

Seisomakatsomo on se Ässien juttu. Järjestetäänkö äänestys? Voin vannoa että seisomakatsomo saa enemmän ääniä!

Kyllähän se seisomokatsomo on ollut aika lailla suosittu, aina kun minä olen hallissa ollut...

Kerran vain olen istumassa ollut, silloinkin ostettiin lipun jollain 20markalla joltain helsinkiläis-jehulta. Paikat oli paskat, mutta siellä pysty meneen paaaljon paremmille paikoille koska ei ollut tungosta ei...

Jos paikat oli paskoja silloin, niin oli kyllä pelikin. Jokerit voitti 0-7(viime kaudella)...

Siellä oli yksi aika tyhmän oloinen jokeri-kannattaja, joka taputti ja hurrasi aina kun Narrit tekivät maalin... Huomautinkin asiasta ilmeisesti suutuspäissäni, ja kun sitten 7-0 maalin jälkeen lähdimme ruuhkaa pakoon, niin viskasin sitä vielä jollain limsa-pullolla. En ole varma osuiko pullo siihen jätkään, vai tuoliin mutta mieltä kohotti kuitenkin.
Eli jos joku tunnisti itsensä tuosta, niin pyydän anteeksi - tein sen testosteronin (tai jonkun) vallassa, enkä mitenkään pahalla...


Mutta seisomaan vaan kaikki, ja Korppi-paita päälle...
 

Aina Pata

Jäsen
Viestin lähetti kapa76
Ja sinä luulet että kun ihmiset istuvat niin huutaisivat ja mekastaisivat enemmän. "Järjestäytynyttä juttua" siis mitä. Ei siellä ole ikinä ollutkaan mutta eipä ole tarvittukaan. Kannattaisi peilata asioita vähän kauempaa kuin viimeistä 5 vuotta.... Ja seuraavaksi joku tulee sanomaan että ei nykyään mitään ja mitä sitten mitä joskus aikaisemmin.... eli kun joukkue pärjää on kannustusta ja eikös se ole niin että se lähtee sieltä seisomakatsomosta. Saat kyllä olla aika taikuri jos saat ihmiset kannallesi. No eipä minulla asiasta enempää ole sanottavaa.

Ei tässä mitään luulla.
Ei ole koskaan ollut mitään järjestäytynyttä juttua vaan ääni on tullut seisomakatsomosta "perintönä" joku aina huutaa. Ehkä kannattaisi järjestää se juttu mistä perintö lähtee, ettei se jossain vaiheessa lopu.

Nimenomaan, kannattaa peilata asioita yli viisi vuotta, kun ei mitään kuulu. Tottakai se lisää kannustusta kun menestytään, mutta menestymättömänä aikanakin täytyisi olla kannustusta. Minun kantani oli, että kannustetaan. Sekin tuntuu olevan vaikeaa.

"Tänäänkin oli pirun hyvä tunnelma. Istumakatsomossa ei uskalla huutaa mitään, heti kyylätään." Et voi olla korkki tosissasi tuosta "ei uskalla huutaa mitään " -osiosta.

Saattaa tietenkin olla, että huuto on tämän päivän mittapuun mukaan riittävää, itse vaan tulee muisteltua "vanhoja aikoja".

Aikanaan kuuli kesken pelin lähtiessään senkin jos tuli maali (alta km hallilta) nykyään sitä ei kuule edes 100 metriä.

Syitä kesken pelin lähtöön voi olla monia, älkää kiinnittäkö huomiota tähän osioon.

Tämä juttuhan on todella suhteellista. Jos hallissa huudettaisiin koko ajan olisi pienikin tauko siihen, katastrofi jne...

Ääntä Isomäkeen, kiitos. PISTE

edit TYPO
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ääntä Isomäkeen? Hmm, omasta mielestäni siellä on suhteellisen kiitettävästi ääntä aina oli vastassa Lukko, Jokerit tai joku Pelicans (kuten siis eilen). Aina jokaisesta vierasjoukkueesta löytyy omalla tavallaan erottuvia persoonia, taitoniekkoja tai kovanaamoja, jotka saavat Isomäen seisomakatsomon eloon. Tänään siihen antoi aihetta Jari Kauppila ja Teemu Sainonmaa ainakin. Ja kuten tänään muutenkin nähtiin, niin voiton häämöttäessä tunnelma on mahtava, mutta onhan se silloinkin, jos ollaan maalin verran tappiolla tai johdossa.

Ei Isomäen seisomakatsomoa voi syyttää hiljaisuudesta, siellä on aina meteliä. Enemmän tai vähemmän. Mielestäni meidän pitäisi olla ylpeitä siitä, että meillä on tuollainen veemäinen katsomonosa, josta tulee krittiikkiä vieraiden pelaajille tai valmentajalle ja pelin tuomitsevalle tuomarille. Värikkäät persoonat seisomakatsomossa pitävät tunnelmaa yllä heittämällä hyviä herjoja.

Vaikkakin meikäläinen ei aina ole seisomassa ollut, niin kyllä nyt kun viime aikoina olen eksynyt taas sinne, niin huomaa sen eron. Siellä on yksinkertaisesti hauskempaa!

Mitä fanikulttuuriin tulee, niin kyllä kiitos, sitä lisää. Meikäläinen on sen verran junnu vielä tällä faniosastolla, niin en tiedä millaiset meiningit 80-luvulla Ässillä oli, mutta kuulemani mukaan vierasmatkat ja muut olivat fanien keskuudessa kovaa menoa. Koska tämä vanha, osittain tahattomasti (?) kuopattu kulttuuri otetaan taas esiin? Uudet ja tulevat sukupolvet varmasti odottavat jotain parannuksia sillekin saralle.

Niin ja eikö tämä ketju olisi kuulunut "Ässät"-osioon?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Istumakatsomot on perseestä, paitsi vierasotteluissa. Jotenkin tuntuu, että niillä istumapaikoilla ovat vain kravattiherrat, jotka joskus läpyttävät käsiään, mutta eivät ymmärrä kiekosta mitään, eivätkä tietysti itse maksa lippuaankaan.

Ainoa oikea tunnelma on seisomakatsomossa. Kaipaisin enemmän sellaisia sikakatsomoja joka puolelle Suomea ja vapaa kaljan kuljettaminen katsomoon, niin eiköhän sitä tunnelmaa sinne saada. Vierasjoukkueen kannattajat voitais laittaa sitten eri puolelle, vaikkapa niille istumapaikoille, jotta ei sentään katsomossa aleta kärhämöimään.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Kyllä se niin on, että seisomakatsomoissa se tunnelma ja todellinen die-hard-fanijoukko syntyy, mutta valitettavast taitaa olla myös niin, että ne joukkueet jotka rahastavat parhaiten lipunmyynnillä ovat myös nykyään taulukon kärjessä.
(Jos katsotaan pitkän päälle, lyhyet menestysjaksot kuten esim. HPS, Saipa ja Lukko ovat toki mahdollisia muutenkin)

Eli veikkaanpa että Porissakin muutaman vuoden kuluessa tulee se rahamies joka laittaa homman uusiksi: parhaista paikoista rahastetaan ja myydään ne yrityspelleille, ja todelliset fanit (jotka kuitenkin tulevat paikalle) laitetaan johonkin ylä-hyllylle.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Jokerimiehenä voisin ainakin suositella lämpimästi. Minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia. Kun samaan katsomonosaan ahdetaan ne kaikkein äänekkäimmät ja rääväsuisimmat kannattajat niin heidän esimerkki saa monet muutkin lähellä istuvat kannustamaan ja paljastamaan tunteitaan. Mitenhän hiljainen paikka Areena olisikaan ilman fanikatsomoa?
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Demitra ne on jo samassa eli seisomakatsomossa. Vielä kun saataisiin isomäkeen yhtähyvät audio vehkeet kuin areenassa niin tunnelma olisi varmasti aivan katossa ;). Nimimerkillä volumet kaakkoon
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joo, ongelma meillä Porissa on se että täällä on lähes turha kuvitella että bisnes-herrat ostaisivat uuden istumakatsomon täyteen. Ei saatana. Vaihtoaitioiden takana oleva seisomakatsomo kuuluu asiaan. Vaikka ihan viime vuosina sieltä ei ole sitä kaikkein rajuinta kannustusta kuulunut niin aina välillä sielläkin herätään. Istumakatsomossa ei suuremmin edes taputeta joten se siitä.

Viimeksi tässä loppuunmyydyssä lukkopelissä tuli oltua firman paikoilla istumassa A6:ssa ja pariin otteeseen käytimme normaalia enemmän ääntä esim. tuomarin kritisoimiseen ja saimme osaksemme paheksuvia katseita.

Olen yhä sitä mieltä että kaikki istumakatsomot saisi repiä Isomäestä!
 

jenttu87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Porin Ässät
En tiedä meneekö vähän ohi aiheesta, mutta itselläni on ihan hyvät muistot Isomäen tunnelmasta. Edelliskerralla olin katsomassa Ässät-Lukko ottelua silloin kun Ässät voitti pelin jatkoajalla. Silloin hallissa tunnelma oli kyllä todella huippua. Faniristeilyllä ollessamme Lukon kanadanapu Hancockin kertoi, että Porissa on ollut parasta pelata, koska siellä porukka oli ihan hullua. Tosin viime kerralla ollessani katsomassa tuota toista Ässät-Lukko peliä ei tunnelma ollut enää lähelläkään tuota samaa. Eiköhän se kannustus kaikkialla riipu ihan pelaajien esityksistä. Jos peli on viihdyttävää, niin jo tulee kannustustakin. Tahmea peli ei niin innosta, vaikka voitettaisiinkin. Aina katsomossa on myös sellaisia, joita huutaminen ärsyttää, mikä purkautuu vihaisina kommentteina/mulkoiluna. Etenkin vierasfanien meluaminen tuntui teidän päätykatsomoanne harmittavan... :)

Ette te sinne fanikatsomoa tarvitse, te tarvitsette vaan hyviä pelejä, joissa tunnelma syntyy ihan itsestään. Lisäksi tarvitsette uskallusta huutaa niistä mulkoilijoista välittämättä. Kyllä siihen huutoon jossain vaiheessa joku yhtyy...
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Arnold


Niin ja eikö tämä ketju olisi kuulunut "Ässät"-osioon?


Joo huomasin jälkeenpäin että sinne tämä olisi kuulunut. En vaan ole koskaan katsonut sitä "Ässät" -osiota niin ehkä sen takia meni väärään paikkaan :)
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porin jäähallin istumakatsomoon tuskin mitään HIFK-tyylin "fanikatsomoa" koskaan tulee. Kyllä lähes kaikki kotijoukkuetta kannustavat katsojat löytyvät seisomokatsomon puolelta nyt ja perinteiden velvoittamana tulevaisuudessakin.

Itse tosin ajattelin asiaa sivuten sitä, että mihin Ässäpeleistä ovat hävinneet kaikki faniliput? Joskus menneinä kausina halli suorastaan tulvi punalippuja ja se oli todella hienoa katsottavaa varmasti myös kentän puolelle.

Parin viime kauden ajan olen myös ihmetellyt Ässäorganisaation tapaa markkinoida joukkuettaan. Miksi ihmeessä fanimatkoja ei järjestetä enää juuri nimeksikään? Esim. raumalla fanit pääsivät 40 euron hintaan Lukko-HIFK, Ilves-Lukko ja Lukko-Ässät peleihin. Hintaan sisältyi tietenkin myös kuljetukset Tampereelle ja takaisin, sekä ilmainen sisäänpääsy tiettyyn ravintolaan koko viikonloppuna. Ihmetellä sopii, mitä Ässien uudehko markkinointipäällikkö puuhailee, mutta ainakaan Ässäfaneja ei olla otettu millään tavoin huomioon.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Näkkäri
Parin viime kauden ajan olen myös ihmetellyt Ässäorganisaation tapaa markkinoida joukkuettaan. Miksi ihmeessä fanimatkoja ei järjestetä enää juuri nimeksikään? Esim. raumalla fanit pääsivät 40 euron hintaan Lukko-HIFK, Ilves-Lukko ja Lukko-Ässät peleihin. Hintaan sisältyi tietenkin myös kuljetukset Tampereelle ja takaisin, sekä ilmainen sisäänpääsy tiettyyn ravintolaan koko viikonloppuna. Ihmetellä sopii, mitä Ässien uudehko markkinointipäällikkö puuhailee, mutta ainakaan Ässäfaneja ei olla otettu millään tavoin huomioon.
Silloin kun näitä fanimatkoja järjestettiin tosissaan niin oli ihan eri miehet järjestämässä. Eivät siis olleet mitenkään tekemisissä Ässien kanssa. Nyt vaadittaisiinkin aktiivisuutta ja mahdollisesti sponsori...
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Katsomo täyttyy kun joukkue menestyy..

Tällä kaudella Ässät on pelannut parempaa hokia kuin 2-3 viime kautena. Päävalmentaja Toivola on tuonut piristystä joukkueeseen. Kuitenkin Lukko-Ässät ottelussa Lukko oli silti huomattavasti liikkuvampi ja nykyaikaisemmin pelaava joukkue.

Taas kerran näyttää silti siltä, ettei se riitä. Pudotuspelit ovat karkaamassa käsistä ja vain ihme voi viedä (=uskomaton voittoputki) Ässät enää kahdeksan joukkoon. 15 peliä jäljellä ja viivaan matkaa 7 pistettä. Välissä vielä kovat SaiPa ja TPS. Jatkossa täytyisi ottaa n. 1.5 pistettä/peli ennen kuin pudotuspeli aukeaisi! Sittenkin tulisi vastaan HPK tai Jokerit ja se olisi somoroo!

Runkosarjan jälkeen on kuka tahansa sijoilla 7-8, paikan toiselle kierrokselle voi unohtaa
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääpointti edellisessä kirjoituksessani oli se, että Ässien organisaatio ei pysty tarjoamaan faneilleen oikeastaan mitään etuja/toimintaa. Tämä ihmetyttää suuresti, koska kyllähän fanit ovat kuitenkin joukkueen tärkein osa.

Jos joku ulkopuolinen järjestää matkoja vieraspeleihin, niin hieno homma ja lähden mielelläni reissuun, mutta kyllä Ässienkin pitäisi asialle jotain tehdä. Heidän peleistä ja toiminnastaan tässä on kuitenkin kysymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös