Mitä mieltä glory huntereista?

  • 23 171
  • 107

Vituttaako sinua glory hunterit?

  • Kyllä

    Ääniä: 181 49,2%
  • Ei

    Ääniä: 57 15,5%
  • Aivan sama

    Ääniä: 130 35,3%

  • Äänestäjiä
    368

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minulle täysin samantekevää, koska gloryhunttaus ei ole minulta pois. Pikkaisen minua kyllä häiritsee mömmöm-kisojen aikaan keväisin aktivoituvat kiekkotietäjät, joiden ei muulloin kuule lätkästä puhuvan mitään. Sama ilmiö toteutui HIFK:n tämäkeväisen mestaruuden yhteydessä. Toki nuo HIFK-kannattajat menevät jopa gloryhunttaajien kastiin.
 

RDivis

Jäsen
Nämä Barca - ja City-ilmiöt ovat kaikista tuskaisempia,
Tämä nyt on kyllä jääkiekko äänestyksiin tehty ketju, mutta katson oikeudeksi kysyä, kun itse otit asian esille. Miten nämä ilmiöt näkyvät esimerkiksi jatkoajassa? Sheikkiraha ei ole mielestäni tuonut Citylle uusia kannattajia. Eikä menestys Barcalle juurikaan uusia. Vai tarkoitiko yleisesti?

Ihmisten täytyy myös saada termit oikein päin. Gloryhunter ei ole mielestäni sellainen kannattaja, joka on aloittanut seuraamaan jalkapalloa/jääkiekkoa vaikkapa kuluneena kautena. Täten kiinnostunut Barcasta/HIFK:sta. Vai pitäisikö tälläisen Petterin odottaa, että tulee paska kausi väliin ennenkuin uskaltaa tunnustaa seuranneensa joukkuetta?

Gloryhunter on mielestäni se joka vaihtaa joukkueen sen kerran valittuaan. Itse en ole tehnyt tätä missään lajissa. Enkä arvosta takinkääntjiä
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tämä nyt on kyllä jääkiekko äänestyksiin tehty ketju, mutta katson oikeudeksi kysyä, kun itse otit asian esille. Miten nämä ilmiöt näkyvät esimerkiksi jatkoajassa? Sheikkiraha ei ole mielestäni tuonut Citylle uusia kannattajia. Eikä Barcalle juurikaan uusia. Vai tarkoitiko yleisesti?

Ehkä tässä tarkoitetaan sitä, että moni vierouksuu esimerkiksi Valioliigajoukkueita intohimoisesti kannattavia. Miksi joku valitsee juuri tietyn Valioliigaseuran, eikä esimerkiksi alasarjoissa pelaavaa mutaporukkaa? Siksi, että sitä on helpompi kannattaa.

Itse kannatan aidosti kahta seuraa. Molempien seurojen otteluissa olen käynyt vaahtosammuttimesta lähtien ja näiden vuosien aikana molemmat seurat ovat pelanneet useammalla eri sarjatasolla. En tuomitse, mutta henkilökohtaisesti en pystyisi aidosti kannattamaan seuraa, johon minulle ei olisi mitään henkilökohtaista, jopa syvälle alitajuntaan menevää suhdetta. Halli/kenttä jonka jokaisen kulman tuntee ulkoa, tutut huoltajat, seurahenkilöt, juniorivalmentajat jne ovat osa tätä suhdetta, joka menee kauaksi tulosten taakse.

Loppujen lopuksi kyse on siitä, että tulokset ovat toissijaisia, rakkaus seuraan pysyy.
 

RDivis

Jäsen
Näkökulmia on tietysti monia, mutta itse en häpeä etäkannattamista millään lailla. Mikäli esimerkiksi City putoasi sarjaportaita alemmas ei minun kannattamiseni siihen loppuisi.

e: lisätään nyt vielä kommenttina, että suurimpia haaveitani juuri nyt on matkustaa paikanpäälle. Sen aion toteuttaa lähivuosina vaikka henki menisi.
 

Fordél

Jäsen
Miksi vituttaisi? Miten se olisi minulta pois jos menestyksen myötä seuraa alkaisivat muutkin kannattamaan? Sehän toisi seuralle vaan lisää resursseja. Ihan hyvä keskustelunaihe, mutta mielestäni tavallaan aika turhaa keskustelua. Tyypillistä suomalaista mentaliteettia, että kun itse olen kestänyt kaiken tämän paskan pikkupojasta asti ja nyt kun se mestaruus tulee niin siitä saa nauttia vain saman paskan kokeneet. Hitto jos joku nauttii menestyksen huumasta niin antaa nauttia. Turha tässä on nostaa itseä jalustalle. Niin moni hieno fanitus on alkanut jostain menestyksestä aikanaan niin mitä sitä pitämään jotenkin vituttavana.
 
En seuraa jalkapalloa juuri ollenkaan, mutta gloryhunttaan vahvasti Espanjan ja Barcelonan jalkapalloa. Miksi? Koska se on niin kaunista. Kaikista urheilulajeista ja joukkueista FC Barcelona on paras ikinä, missään, koskaan. En nähnyt punakonetta 80-luvulla mutta varmaan jotain tuollaista sen on täytynyt olla. Käsittämätöntä ylivoimaa. Varmaan ensimmäinen jalkapallomatsi jonka olen katsonut alusta loppuun oli viime MM-kisojen Espanja-Sveitsi. Sen jälkeen olikin pakko katsoa kaikki muutkin Espanjan pelit. Tuollainen ylivoimaisuus voi olla ehkä tylsää, mutta tapa jolla barca ja Espanja dominoivat on häikäisevä. Jumalaisen kaunista syöttöpeliä jota johtaa maailman paras jalkapalloilija Xavi. Eihän tuollaista jalkapalloa voi inhota?

Niin, Sen verran neutraalia tämä fanitus näitä joukkueita kohtaa on , että jos vaikka Libya tai FC Kuusankoski pelaisivat samalla tavalla, varmaan heidän lippua heiluttelisin...
 
Sheikkiraha ei ole mielestäni tuonut Citylle uusia kannattajia.

Aivan varmasti on. Minä ainakin aloin ihan provokaatiomielessä fanittaa Citya tuon kaupan jälkeen. On niin huvittavaa kuunnella, kun jotkut ManU-, Chelsea- ja Liverpool-huorat itkevät, miten rahalla vaan mällätään. Nuo muut kärkiseurathan hommaavatkin vain puoli-ilmaisia pelaajia, eiku...

Netti lipunmyynti oli aivan tukossa. Ehkä jokusen kymmentä prosenttia halukkaista onnistui saamaan lipun netin kautta. Hallilta sai lipun, jos pystyi irtaantumaan töistä ja menemään jonottamaan lippua tunteja ennen matsin alkua. Väitän tuntevani kaikki parhaat keinot ja niksit, että miten ja koska saada lippuja Sportin peleihin, mutta h*lvetin vaikeaa se noissa viimeisissä peleissä oli.

Esimerkiksi noihin peleihin oli aivan eri asia saada lippua, kuin vaikkapa Ipan yhteenkään peliin viime kaudella, joihin sai toki aina lipun ja sen suurempia jonottolematta.

Toki voi kuitata ja sanoa, että voihan sinne mennä jokaiseen peliin jonottamaan lippuluukulle aamusalla tunteja ennen pelejä ja ottaa töistä vapaata, jos on kunnon HC-fani...

Lähinnä oma pointtini on se, että eivät ne liput vielä poissa markkinoilta ole senkään jälkeen, kun ne on virallisessa lipunmyynnissä jollekulle kaupattu. Hinnasta voidaan varmasti aina sopia. Itse esim. huhtikuussa kävin katsomassa Stanley Cupin playoffien avauspelin Capitalsin ja Rangersin välillä, ja lipulle tuli hintaa 96 taalaa, joka taisi olla aika paljon yli lipun "virallisen" hinnan. Tuolla summalla olisi melko varmasti päässyt kyllä jotain SM-liigan karsintamatsiakin katsomaan.

Tampereella tosiaan karsintamatseissa oli toissa keväänä aika autiota, ja ihan hyvä niin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itse en näe ilmiössä mitään pahaa. Päinvastoin, parikymppiset terhakkarintaiset gloryhunterkimalaiset™ pomppimassa suihkulähteessä ovat virkistävä lisä muuten niin miehiseen lajiin. Vai nauttiiko joku POHJOINEEEEN!-miehistä™ ilman paitaa ja lätkäpaita päällä hilluvista "oikeista faneista" eli enimmäkseen poikatytöistä enemmän?

Kyllä tähän synkkään ja arpiseen maailmaan iloa mahtuu. Ja varsinkin tissejä.
 
lätkäpaita päällä hilluvista "oikeista faneista" eli enimmäkseen poikatytöistä

Minusta tämän porukan toiminta on kyllä vähän luonnotonta samalla tavalla kuin luonnotonta olisi mieheltä fanittaa intohimoisesti TV:n sisustusohjelmia tai lueskella alvariinsa Me Naisia, SinäMinää ja Cosmoa. Kyllähän ihan miespuolisetkin täysi-ikäiset hardcore-fanit aiheuttavat toiminnallaan lähinnä myötähäpeää (Tampereella kun sieltä kuuluu äänekkäästi kuorossa huudettuna esim. "haista v***ua" ja muita älynväläyksiä), mutta naisten kohdalla tuo tunne vielä moninkertaistuu.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Tässä on oikea malliesimerkki gloryhuntaamisesta:

Herra GH:
‎24 tuntii sitte olin Jokeri fani, nyt oon HIFK fani!! ;D
16. toukokuuta kello 22:53

*
*
5 henkilöä tykkää tästä.
*

HIFK-fani #1: vaikka hifk onki ihan paras ni en tykkää takin kääntäjistä
19. toukokuuta kello 21:44 · 3 henkilöä
o
HIFK-fani #2: dislikeeee takinkääntäjä
22. toukokuuta kello 16:31
o
Herra GH: tä? pitäiks mun nyt vaihtaa Jokereille taas? :O
22. toukokuuta kello 16:59
o
HIFK-fani #3: TAKIN KÄÄNTÄJÄ!!!
24. toukokuuta kello 21:20 · 1 henkilö
o
Herra GH: öh...kiitos?
24. toukokuuta kello 21:31
o
HIFK-fani #4: hifk on paras mutta oot silti takin kääntäjä!!!
25. toukokuuta kello 14:17
o
Herra GH: onks se muka paha asia jos haluu kannustaa HIFKiä? :O
25. toukokuuta kello 20:11
o
HIFK-fani #5: Muista tämä,kerran IFK,aina IFK
26. toukokuuta kello 14:46 · 1 henkilö
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nykyään sitä elämänkokemusta on kertynyt sen verran, ettei enää sen kummemmin jaksa tällaisia edes miettiä.

Tässähän se on tiivistetty erittäin hyvin. Ennemmin tulee mietittyä pelkästään niitä positiivisia puolia, eli iso joukkio kiinnostuu edes hetkeksi jääkiekosta/seurasta ja edes pieni osa niistä jää "koukkuun" pidemmäksi aikaa. Vaikka pitää sanoa, että vitutti alkuun katsoa baarissa MM-finaalia, kun lauma nuoria naisia kiljui pelin alkupuolella jokaikinen kerta, kun vähänkään oli kiekko lähellä maalia. Kummassa päädyssä tahansa. Ensimmäisen kerran tapahtuessaan oli lähinnä tunne: "Mitä helvettiä?!", mutta pian vaihtui vitutukseksi. Jonkin ajan päästä tähän tottui sen verran, että tuli pelin seuraamisestakin jotain.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tässä on oikea malliesimerkki gloryhuntaamisesta:

Avautui tämän myötä sekin, että IFK:n kannattajakulttuuri ei tunne yhdyssanoja.

Onhan se hupaisaa, kun kerran 16 vuodessa suomalaiset ovat niin maajoukkueen takana. Aiempina vuosina on toivotettu helvettiin joukkue, sen johto ja kaikki muut maan ja taivaan välillä. "Heheh, tiesinhän minä, että ne häviävät loppuottelussa viimeisen minuutin maalilla, hehehe."

Käytännössähän tilanne menee niin, että suomalainen pelaaja/joukkue jäätyy aina ratkaisuottelussa, mutta nyt ME voitimme maailmanmestaruuden.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Onhan se hupaisaa, kun kerran 16 vuodessa suomalaiset ovat niin maajoukkueen takana. Aiempina vuosina on toivotettu helvettiin joukkue, sen johto ja kaikki muut maan ja taivaan välillä. "Heheh, tiesinhän minä, että ne häviävät loppuottelussa viimeisen minuutin maalilla, hehehe."

Suurimmalle osalle MM-kulta oli vaan hyvät bileet. Vähän samalla tavalla, kun harva vapun viettäjä juhlan perimmäisiä syitä muistelee.

Suurin osa oululaisista oli 90-luvulla niin TPS tai Jokerien faneja. Kärppien tehdässä nousua joukkuetta vaihdettiin sukkaa. GH porukkaa koko ilmeisesti koko pohjoinen satamakaupunki, mutta kumpaan suuntaan?
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Minua ärsyttää glory hunttauksesta ärsyyntyvät "todelliset" fanit. Jos joku haluaa olla menestyvän joukkueen kelkassa hetken aikaa ja osallistua juhlintaan niin mikäs siinä. Juhliminen ison voiton jälkeen nyt on vaan aika paljon kivempaa kuin murjottaminen tappion jälkeen, joten tottakai moni haluaa osallistua juhliin.

Glory hunttauksesta ärsyyntyminen ei ole mitään muuta kuin sitä, että halutaan korostaa kuinka paljon ollaan itse seurattu kyseistä joukkuetta. Entä sitten jos olet seurannut joukkuetta enemmän? Ei sen pitäisi viedä sinulta iloa voiton hetkellä, jos joku casual-fani tai maallikko juhlii samaan aikaan.

Ne, jotka alkavat leikkiä harcore-fania voiton tullen, ovat joko a)idiootteja tai b)teinejä, joita voi hyvällä omallatunnolla vihata muutenkin.
 

Erik Loka

Jäsen
Tampereella tosiaan karsintamatseissa oli toissa keväänä aika autiota, ja ihan hyvä niin.

Miksi se on hyvä? Onko se hyvä asia että seura ei kosketa ihmisiä?

Tokihan minuakin jokseenkin vituttaa nämä gloryhuntterit. Voiton hetkellä ihmiset teeskentelevät välittävänsä seurasta/joukkueesta, kun tarkoituksena on vain kaapia kakusta kermat ja haalia itselleen palanen kunniaa muiden tuotoksesta.

Toki tämä on suht harmiton ilmiö, mutta toivoisin vain että kyseinen ihmisjoukkio tukisi seuran toimintaa jatkossakin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Suurin osa oululaisista oli 90-luvulla niin TPS tai Jokerien faneja.

Boldaus oma.

Aika kova väite.

Itse 80-luvun puolivälin jälkeen syntyneenä aloin hallilla käymään kakkosdivarivuosien aikaan, ja on totta että huomattavasti väljempää hallilla tuolloin oli. Mutta väite, että suurin osa oululaisista olisi ollut esim Jokereiden, joka keväällä -89 pudotti Kärpät korpivaellukselle, kelkassa on täysin absurdi.

Kärpät on aina ollut enemmän tai vähemmän merkittävä asia oululaisille, toki kakkosdivarijoukkue ei kenties kadunmiesten keskuudessa samaa huomiota nauttinut kuin liiganousun jälkeinen mestaruusmagneetti.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Tämä nyt on kyllä jääkiekko äänestyksiin tehty ketju, mutta katson oikeudeksi kysyä, kun itse otit asian esille. Miten nämä ilmiöt näkyvät esimerkiksi jatkoajassa? Sheikkiraha ei ole mielestäni tuonut Citylle uusia kannattajia. Eikä menestys Barcalle juurikaan uusia. Vai tarkoitiko yleisesti?

Ihmisten täytyy myös saada termit oikein päin. Gloryhunter ei ole mielestäni sellainen kannattaja, joka on aloittanut seuraamaan jalkapalloa/jääkiekkoa vaikkapa kuluneena kautena. Täten kiinnostunut Barcasta/HIFK:sta. Vai pitäisikö tälläisen Petterin odottaa, että tulee paska kausi väliin ennenkuin uskaltaa tunnustaa seuranneensa joukkuetta?

Gloryhunter on mielestäni se joka vaihtaa joukkueen sen kerran valittuaan. Itse en ole tehnyt tätä missään lajissa. Enkä arvosta takinkääntjiä

Mielestäni jalkapallossa ´GH tulee enemmän esille, koska esim. änärissähän mestari vaihtuu tiheästi, mutta futiksen suursarjojen mestareiden yhteydessä pyörii monesti samat nimet. Tämän takia nostin jalkapallon esille.

City on saanut lisää faneja rahatulvan vuoksi ja tätä harva kieltää. Itse en kuitenkaan vihaa kyseistä porukkaa, koska City tasottaa sarjaa mukavasti, kunhan se ei karkaa muutaman vuoden päästä muilta. Tämä Barcan fanitus näkyy Cityn vastaavaa selkeämmin. Itsellä on muutamia kavereita, jotka ihannoivat C. Ronaldoa Manussa ja kannattivat Manua. Nyt kappas kummaa Barcelona onkin suosikki ja CR7 täysin unohdettu. Ai miten Manu? Tuskin muistavat kysesísesn joukkueen kotistadionia. Se, että joku innostuu lajista juurikin vaikka Messin ja Barcan ansiosta on hienoa! Mutta kuinkahan käy, kun Barcan valot himmenevät? Toki siihen on vielä pitkän pitkä tovi aikaa...

Kuinkahan kauan näiden huntereiden suerustelusuhteet kestävät? Heti kun partnerilla on pieni alamäki, niin uutta tilalle? Eihän se väärin ole, mutta itse toimin hivenen toisella tavalla.
 
Miksi se on hyvä? Onko se hyvä asia että seura ei kosketa ihmisiä?

Se on hyvä siksi, että SM-liigakarsinta aiheuttaa kiimaa vain divarijoukkueiden fanien keskuudessa. Minä en halua, että Ilveksestä tulee divarijoukkue. Kun seura on pelannut pääsarjassa yhtäjaksoisesti reilut 50 vuotta, niin pääsarjapaikka ei varsinaisesti tunnu miltään saavutukselta.

Mitä tuohon koskettamiseen/koskettamattomuuteen tulee, niin uskallan otaksua, että kyllä jäisi JYP:iltäkin karsintojen kotipeleissä seitsemän ja puolen tuhannen katsojan halli "vähän" vajaaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Aika kova väite.

Itse 80-luvun puolivälin jälkeen syntyneenä aloin hallilla käymään kakkosdivarivuosien aikaan, ja on totta että huomattavasti väljempää hallilla tuolloin oli. Mutta väite, että suurin osa oululaisista olisi ollut esim Jokereiden, joka keväällä -89 pudotti Kärpät korpivaellukselle, kelkassa on täysin absurdi.

Kärpät on aina ollut enemmän tai vähemmän merkittävä asia oululaisille, toki kakkosdivarijoukkue ei kenties kadunmiesten keskuudessa samaa huomiota nauttinut kuin liiganousun jälkeinen mestaruusmagneetti.

Joskus 96? oli tehty tutkimusta Oulussa ja kysytty suosikkijoukkuetta ja TPS ja Jokerit oli ylivoimaisia. Sitä en muista kumpi voitti. Saatoi olla finaalien aikaan, mutta oli siellä kärpätkin vaihtoehtona.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä juuri häiritse glory hunterit. Ymmärrän kyllä, ettei suosikkiseura tai jääkiekko ylipäätään ole kaikille yhtä tärkeä asia kuin minulle ja sitä kautta monen ihmisen kohdalla kiinnostus seuraa/lajia kohtaan riippuu aika paljon menestyksestä. Varmasti itsekin tulee jopa puolihuomaamatta toimittua glory hunterin tavoin monessa tapauksessa.
 

Erik Loka

Jäsen
Se on hyvä siksi, että SM-liigakarsinta aiheuttaa kiimaa vain divarijoukkueiden fanien keskuudessa. Minä en halua, että Ilveksestä tulee divarijoukkue. Kun seura on pelannut pääsarjassa yhtäjaksoisesti reilut 50 vuotta, niin pääsarjapaikka ei varsinaisesti tunnu miltään saavutukselta.

Mitä tuohon koskettamiseen/koskettamattomuuteen tulee, niin uskallan otaksua, että kyllä jäisi JYP:iltäkin karsintojen kotipeleissä seitsemän ja puolen tuhannen katsojan halli "vähän" vajaaksi.

Niin, jos et kerran halua että Ilveksestä tulee divarijoukkue, niin eikö sitä pitäisi olla kannustamassa siellä karsinnoissa että liigapaikka säilyisi? Jos seura oikeasti merkitsee ihmisille jotain, niin minusta sitä pitää tukea myös vaikeina aikoina. Yhdessä voitetaan ja yhdessä hävitään.

Toki tuon kokoinen halli saattaisi olla Jyväskylässäkin vajaa, ja se on harmillista.

Ja lihavoitua kohtaa en oikein ymmärrä.
 
Niin, jos et kerran halua että Ilveksestä tulee divarijoukkue, niin eikö sitä pitäisi olla kannustamassa siellä karsinnoissa että liigapaikka säilyisi?

No huutelu loppui minulla murrosikään, mutta yhden kotimatsin kävin kyllä katsomassa. Vuoden 1995 karsinnoissa näin kaikki kotimatsit, ja olenpa ollut vuonna 1992 Hakametsässä glory-hunttaamassa jopa Kärppiä karsinnoissa. Valitettavasti se ei auttanut, kun Tappara vei matsin jotain 12-2.

Sinällään olen kyllä sitä mieltä, että ammattilaisjoukkueen täytyy voittaa puoliammattilaisjoukkue, vaikka matsi pelattaisiin Haka kolmosessa suljetuin ovin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Gloryhuntereita enemmän minua vituttavat tyypit jotka alkavat "omimaan" menestystä tyyliin "Kun MINÄ olen omistanut kausikortin sata vuotta ja MINÄ olen kannattanut joukkuetta huonoinakin aikoina niin vain MINULLA on oikeus iloita mestaruudesta ja kaikki muut ovat epäaitoja faneja ja gloryhuntereita". Vittu se ole keneltäkään pois jos menestys tuo mukanaan uusia faneja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä pitäisi nyt erottaa jääkiekon fanittaminen ja henkilön fanittaminen. 99% näistä typsyköistä viis veisaa jääkiekosta, he fanittavat Mikael Granlundia, koska tämä on niin ihqu ja söpö.

Tämä tuli niin varmasti sanottuna, että olisi mukava kuulla lähde tälle väitteelle.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Joskus 96? oli tehty tutkimusta Oulussa ja kysytty suosikkijoukkuetta ja TPS ja Jokerit oli ylivoimaisia. Sitä en muista kumpi voitti. Saatoi olla finaalien aikaan, mutta oli siellä kärpätkin vaihtoehtona.

En usko sekuntiakaan, ellei tähän tule jonkinlaista lähdettä. Kuulostaa äärimmäisen absurdilta väitteeltä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös