Naisen logiikkaa, tositapauksia elävästä elämästä

  • 143 768
  • 462

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tarvii vaan varata pari metriä etumatkaa...

Koita ilmoittaa samalla kun ilmoitat olleesi sillä kolmella bissell kavereiden kanssa ja jääväsi vielä toviksi. Hyvällä tuurilla voit saada vastauksen kysymykseesi ja selvitä ilman ylimääräistä rangaistusta. Soita vaikka vaimokullalle ja kysy ensiksi noista maitopurkeista. Vastakysymys liittynee jollakin tavalla itse kysymykseen (siis mitä sä tälläst kysyt? Mis sä oikei oot), toisin sanoen avaa jo portin "tunnusukselle".

- Niin kulta. Miten maitopurkkien kanssa, heitetäänkö kuorien kanssa jääkaappiin?
- No ei helvetis... Miks? Mis sä oikein oot?
- No siis kulta, yritä käsittää. Ollaan täs Peran ja Penan kans paril kaljal jossain baaris. Siit pitiki...
*jne*

Seuraavalla kerralla sitten ensimmäinen kohta vaidetaan muotoon "Niin miksi maitopurkit menee sinne?". Sama kaava ei tosin yleensä toimi liian montaa kertaa, joko tulee luuria korvaan tai lukot vaihtuu oveen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuttua. Mutta jos ja kun nainen on oppinut jotakin omalta äidiltään, niin se on ehdottomasti asia, jota ei voi eikä saa muuttaa.

Säälittävää kyllä, pitää paikkaansa. Paitsi, jos nainen itse tajuaa, että mutsilla on kummallisia juttuja. Silloin vedetään siihen toiseen ääripäähän, ehkä hieman liikaakin.

Se on kauhia hetki elämässä, kun huomaa olevansa kuin oma äitinsä. Ja aviomies kuin hänen isänsä. Tässä sitä ollaan, ukon anoppi ja mun appiukko. Voi vittu. Jotain tarttis tehrä...
 

scholl

Jäsen
Minulle kerrottiin jo joskus 10 vuotiaana, että pitää katsoa onko tytön äiti läski, koska tyttö tulee kuulemma samannäköiseksi kuin äitinsä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Joskus seurustelusuhteeni alkuaikoina saatoin kysyä tyttöystävältäni esim. tekstiviestillä, että mihin aikaan hän on tulossa kotiin, kun hän oli ystävineen jossain. Tämä tulkittiin niin, että halusin hänen tulevan kotiin. Piti oikein kädestä pitäen ohjeistaa, että kysymys "koska tulet kotiin" tarkoittaa "koska tulet kotiin". Ohjeistuksen jälkeen homma on toiminut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
"Jouluverhot ja joulupöytäliina" samoin, "kesäverhot" yms. shaiba. Näistä en viitsi enää väitellä, sillä lopputulos on tiedossa. Itku. Vaihtakoon, mutten tajua siltikään.
Häh? Tottakai sisustusta on vaihdeltava silloin tällöin. Aika tylsää olisi roikottaa samoja verhoja ympäri vuoden tai pitää samaa pöytäliinaa jatkuvasti. Vähän sama homma kuin vaatteiden kanssa, sillä erolla, että vaatteita on suotavaa vaihtaa useammin.
 
Häh? Tottakai sisustusta on vaihdeltava silloin tällöin. Aika tylsää olisi roikottaa samoja verhoja ympäri vuoden tai pitää samaa pöytäliinaa jatkuvasti. Vähän sama homma kuin vaatteiden kanssa, sillä erolla, että vaatteita on suotavaa vaihtaa useammin.
Wtf? Samat verhot ollu kolme vuotta. Ihan hyvin menee tästedeskin. Eihän sitä ny mitään verhoja jaksa tuijottaa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Olkoon naisen tai miehen logiikkaa, niin kyllä kananmunan kuoret on laitettava jätteisiin heti ja huom. biojätteisiin, hiukan pienemmiksi muruiksi murskattuna.
Tuohon kuorten hävittämiseen on yksi hyvä syy: Ne ovat erittäin herkkä kontaminaation (saastumisen) lähde ja siksi mielluummin heti jätteeksi kuuluvaa.
Rokotteitten kasvatuksessa kananmuna on se pohja, jossa viruksia ja bakteereja kasvatetaan munan hyvän energiasisällön vuoksi.
Munan kuoret jääkaapissa on hyvä kasvualusta kaikenlaisille bakteereille, salmonellasta alkaen.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle kerrottiin jo joskus 10 vuotiaana, että pitää katsoa onko tytön äiti läski, koska tyttö tulee kuulemma samannäköiseksi kuin äitinsä.

Saman ohjeen olen kuullut ja sitä tuloksellisesti noudattanut. Eli läski on vältetty.

Tosin, siihen vaikuttavat monet muutkin seikat, mutta esimerkiksi urheilulliset taipumukset ja tottumukset tuppaavat hyvin usein seuraamaan esimerkkiä. Aivan kuin kaikenlaisen epäterveellisen syöntikin.

Ja ehtipä Tosiveteraani kirjoittamaan tuon kananmuna-asian jo edellä, joten ei sitä toistamiseen. Lisätään sen verran kuitenkin, että saman tilan ne kuoret vievät roskiksessa nyt kuin huomennakin. Tosin eri pussissa mahdollisesti, mutta mitä sitten.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Häh? Tottakai sisustusta on vaihdeltava silloin tällöin. Aika tylsää olisi roikottaa samoja verhoja ympäri vuoden
Mikä on mielestäsi suositeltava sälekaihtimien vaihtoväli, ettei mene tylsäksi?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuttua. Mutta jos ja kun nainen on oppinut jotakin omalta äidiltään, niin se on ehdottomasti asia, jota ei voi eikä saa muuttaa. Ilmeisesti tästä syystä meillä säilytetään kanamunankuoria jääkaapissa.

Mummovainaa ja ikäpolvensa naiset keräsivät (kalkkipitoisia) munankuoria ripotellakseen niitä silputtuna kukkaruukkuihin ja puutarhaan "maanparannusaineeksi". Olisiko tämä perinne jäänyt elämään vaikka alkuperäinen syy onkin jo unohtunut?

Oma vaimo ei millään suostu ymmärtämään, että asuntoon, jossa on aina käynnissä oleva huippuimuri katolla ja ilmanvaihtoaukkoja, tulee aina jostain uutta korvaavaa ilmaa (= "vetoa"), vaikka kuinka yrittäisi tiivistää kaikki mahdolliset raot.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edellisessä suhteessani sain kyllä olla suhthyvä ajatustenlukija etenkin koskien juhlimista. Aina oltiin pyytämässä juhlimaan mukaan, mutta silloin tällöin paljastui ettei oikeasti olisi haluttu minua mukaan.

Ota Shiittä sitte!
 

scholl

Jäsen
Wtf? Samat verhot ollu kolme vuotta. Ihan hyvin menee tästedeskin. Eihän sitä ny mitään verhoja jaksa tuijottaa.

Jos ostaa riittävän laadukkaat verhot ja matot niin ei niitä tarvitse ikinä vaihtaa. Mutsin mutsilla oli kanssa kesä- ja talviverhot sekä matot erikseen ja se oli aivan ihmeellistä spedeilyä. Ymmärrän, että pöytäliinoja tai mitä ne tabletit/kaitaliinat ovat, voi haluta vaihtaa. Tosin itselläni esim. se tablettien hankinta oli niin aikaa ja rahaa vievää puuhaa, etten ihan heti halua sellaisia uudelleen läpikäydä, vaan tilaan tarvittaessa valmistajalta niitä lisää ja toivon, ettei niiden valmistusta lopeteta. Ostin toki alunperin jo varakappaleet.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulle kerrottiin jo joskus 10 vuotiaana, että pitää katsoa onko tytön äiti läski, koska tyttö tulee kuulemma samannäköiseksi kuin äitinsä.
Mulle nykyinen anoppi sanoi ensitapaamisella, että kato nyt tarkasti. Tällainen siitä tulee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikä on mielestäsi suositeltava sälekaihtimien vaihtoväli, ettei mene tylsäksi?
Minulla ei ole erikseen tarvetta vaihtaa sälekaihtimia, jos ne ovat kunnossa. Käsitit varmasti, että puhuttiin verhoista.

Ymmärrän toki, ettei verhot kiinnitä hirveästi miesten huomiota, mutta koska ne visuaalisena elementtinä ovat yleensä naisille tärkeitä, en ymmärrä, miksi niitä ei voisi vaihtaa vaikkapa kausittain. Roplataanhan autoihinkin kaikkea peniksenvenytintä, vaikka vanhoilla kamoilla menisi aivan yhtä hyvin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos ostaa riittävän laadukkaat verhot ja matot niin ei niitä tarvitse ikinä vaihtaa.
Kyse ei ollut laadusta, vaan siitä, että sisustusta voi vaihdella samoin kuin vaikkapa pukeutumistyylejä. Vai oletko 501-miehiä?
 

Veijari

Jäsen
Appiukko kiroilee anoppia vähän väliä. Nainen ei suostu mm. ymmärtämään sitä että kun menet paukkupakkasella tuulettamaan makuuhuonetta avaamalla ikkunan niin huonetermarihan alkaa huutamaan lisää lämpöä huoneeseen josta syystä lattialämmitys painaa entistä enemmän lämmintä vettä kiertämään. Ja kun on taas hetken päästä kuuma niin ei kun ikkunaa auki vähän pidemmäksi aikaa. Näin on noidankehä valmis.
 

Eetu

Jäsen
Minä ainakin laitan kananmunankuoret jääkaappiin kennossaan. Syy on hyvin yksinkertainen.

Kenno on siinä paistinpannun (tai muun astian vieressä) ja kopautuksen jälkeen munan "avaus" tapahtuu kahdella kädellä. Jokaisen munan rikottuani minulla on siis molemmassa kädessä puolikas munankuori, joista valuu valkuaista.

Näinollen pistän ne mielummin heti takaisin kennoon, kuin lähden kuoret kädessä availemaan roskakaappien ovia ja sotken joka paikan siinä matkalla. Kenno on kuitenkin lähempänä kuin roskis.

Ja kun munat loppuvat, kippaan kennosta jokaisen biojäteastiaan. Ja kenno pahvikierrätykseen.

Eikä ne nyt niin paljon bakteereita kerää, tuollainen 10-munan pakkaus kun menee reilusti alle viikossa. Joka viikko. Satunnaiskäytöllä tuskin tulisikaan kennoon jätettyä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulla on aina talouspaperi vieressä, kun muna on kädessä. Tästä mielleyhtymästä siirrymme kokkaukseen. Eli rikotun munan kuoret siirretään sille talouspaperille, jonka sisään ne rusennetaan nätisti ja siirretään roskikseen. Taidan heittää piruuttani paperinkeräykseen, koska paperiinhan ne on kääritty.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Yäk! Toi kananmunakuori- keskustelusta ei tule muuta mieleen kuin se, että onneksi kortongit eivät ole kauhean väljästi pakattu, kuinka kätevää se olisikaan...

Ja vahvasti OT:na vielä, kuuluvatko ne kuoret edes biojätteeseen?
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua jaksaa ihmetyttää naiseni kyvyttömyys sopeutua muuttuneeseen ravinnon menekkiimme perheessä – varsinkin maidon. Lapset muuttivat muutama vuosi sitten omiin luukkuihinsa, mutta silti meidän jääkaapissa on arkisin vähintään kymmenen litraa maitoa. Pyhinä 15. Itse join mölöä viimeeksi 40 vuotta sitten.

Maitovarannon vajuminen alle viiteen litraan aiheuttaa kansallisen hätätilan. Muijan on mahdoton alkaa mihinkään, kun sielussa jäytää pelko maidon totaalisesta loppumisesta ja sitä myötä kaiken kauniin menettämisestä. Sitä haetaan sitten vaikka joulu-yönä taksilla sieltä missä sitä silloin ikinä myydäänkään. Sitä kertakaikkiaan vain on oltava joka päivä litratolkulla lorotettavaksi vanhentuneena viemäriin.

Muutenhan asia on mulle ihan yhdentekevä, kun itsehän tuo maitonsa kaupasta hiloo, mutta nyt esim. jouluna kun tuota kaikenmaailman evästä on jääkaappeihin pantavaksi enemmän kuin sinne sopii, niin miksi ihmeessä yhdelle ainoalle ihmiselle siellä pitää olla 15 litraa maitoa – ei vaan pysty ymmärtämään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Meikäläinen naureskelee epäuskoisena tuolle kanamunankuori-jutulle... Totta kai ne kuuluu biojätteeseen. Ihan niin kuin naisen intiimiside ei kuulu tunkea vessanpöntöstä alas. Sama asia on herättänyt epäuskoisuutta kun yllättävän monet naiset vaan tunkee sitä sidettä sinne putkistoihin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläinen naureskelee epäuskoisena tuolle kanamunankuori-jutulle... Totta kai ne kuuluu biojätteeseen. Ihan niin kuin naisen intiimiside ei kuulu tunkea vessanpöntöstä alas. Sama asia on herättänyt epäuskoisuutta kun yllättävän monet naiset vaan tunkee sitä sidettä sinne putkistoihin.

Yllättävän monet naiset myös kuulemma tunkevat vessanpönttöön rikkinäiset sukkahousunsa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ei helkkari, kolmas mies jo!

Lunttapa tuolta, jos ihan maalaisjärjellä ajattelu ei tuota toivottua lopputulosta: http://www.kierratys.info/laji_biojate.php
Sinne biojäteastiaan voi tunkea sen kananmunakennoston myös.

Joku vieras joskus ahdistuu ihan sukupuolesta riippumatta kun meillä on roskiskaapissa 6 erilaista pönttöä. Sen lisäksi on vielä paperi- ja pahvinkierrätyskipat erikseen.

Ja juu, olen ihan varmasti antihetero, koska käytän naamarasvaa (hei jopa kahta erilaista), hoidan pyykinpesun ja astioiden kattamisen ruokapöytään & sieltä tiskikoneeseen + osallistun siivousjuttuihin. Mä en voi sietää minkäänlaista epäjärjestystä joten olen koko ajan järjestämässä tai rapistelemassa jotakin. Onneksi vaimoksi on osunut samanlainen neurootikko.


Eipä silti. Suurin osa tapaamistani naisihmisistä on vitunmoisia hössöttäjiä. Se se vasta rasittava piirre on. Jos pitää säätää jotain, se voidaan tehdä rauhallisesti ilman kauheaa espanjalaistyyppistä sättäämistä. Se hermostuttaa mua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös