Teemu Kallioniemi – sateentekijä?

  • 49 938
  • 102

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Täytyy vielä kiitellä edesmenneen Sport-ottelun tunnelmaa. Hyvää oli paljon, mutta parannettavaa on aina. Joku on jo jossakin välissä kritisoinut areenan äänentoistoa. Nyt pääsin toteamaan asian livenä ja täytyy sanoa, että noin hienot puitteet kärsivät tuon tason äänentoistosta! Se ei olisi kuitenkaan mahdoton investointi hankkia ne paremmat vehkeet sinne halliin, niin kuulisi kuulutukset ja ennen kaikkea musiikin edes tyydytävällä tavalla. Joku alan mies voisi avustaa Kallioniemeä ja muita herroja kaivamalla jostakin sopivat vehkeet esille. Käytettynäkin löytyy varmasti asiallista tavaraa.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Lainaus Lapin Radion sivulta

"Lappeenrannasta tullut toimitusjohtaja toteaa, että Rovaniemellä jääkiekkojoukkueen sorvaamiseen ei ole totuttu.
- Ehkä se täällä vähän uutta kulttuuria, että joukkuetta muokataan vielä kesken kauden, koska Suomi-sarjassa sitä ei ole totutusti hirveästi tehty. Nyt kun olemme Jääkiekkoliiton korkeimmalla sarjatasolla, olemme sellaisessa kilpasarjassa, jossa koko porukan on pakko olla hereillä koko ajan. Tämä koskee sekä pelaajia että joukkueen johtoa."

Hih! Hih! ja Hih!

No tulihan se Teemu esille. Meille tyhmille poroille piti tulla sanomaan, että me ei tiedetä mitään. Kiitos sinulle Teemu hirveesti. Mitäpä me Suomi-sarjaa seuranneet tiedämme jääkiekosta, ei sitten yhtään mitään. Tuo kommentti, että pitää olla hereillä on kyllä fantastinen neuvo. Haastattelussa Teemu muistuttaa aivan oikein, että keväällä joukkueen kasaamisessa on epäonnistuttu, mutta en minä ainakaan ole huomannut korjausliikkeitä Teemunkaan aikana. Vielä kerran hih!
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
No tulihan se Teemu esille. Meille tyhmille poroille piti tulla sanomaan, että me ei tiedetä mitään. Kiitos sinulle Teemu hirveesti. Mitäpä me Suomi-sarjaa seuranneet tiedämme jääkiekosta, ei sitten yhtään mitään. Tuo kommentti, että pitää olla hereillä on kyllä fantastinen neuvo. Haastattelussa Teemu muistuttaa aivan oikein, että keväällä joukkueen kasaamisessa on epäonnistuttu, mutta en minä ainakaan ole huomannut korjausliikkeitä Teemunkaan aikana. Vielä kerran hih!


Minusta noista Kallioniemen sanoista voisi lukea rivien välistä että jarrumiehiä on olemassa. Mutta ei siinä välttämättä mitään. Jarrumiehilläkin on oma tärkeä roolinsa. Mutta kuvitteleeko kukaan että kaverilla on samat oikeudet ja vetovoimatekijät käytettävissään kuin Alex Fergusonilla?

Surenkinin palkkaus oli typerä päätös, mutta sillä ainakin yritettiin herättää joukkuetta.
 

Teukka Teräs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Rangers
No ainakin voisi olla hiljaa jos ei ole valtaa ostaa pelaajia. Jokaisessa haastattelussa mies kehui, että kohta tulee ja sitä me tyhmät fanit ollaan odoteltu.
 
P

Playerofthegame

No tulihan se Teemu esille. Meille tyhmille poroille piti tulla sanomaan, että me ei tiedetä mitään. Kiitos sinulle Teemu hirveesti. Mitäpä me Suomi-sarjaa seuranneet tiedämme jääkiekosta, ei sitten yhtään mitään. Tuo kommentti, että pitää olla hereillä on kyllä fantastinen neuvo.Haastattelussa Teemu muistuttaa aivan oikein, että keväällä joukkueen kasaamisessa on epäonnistuttu, mutta en minä ainakaan ole huomannut korjausliikkeitä Teemunkaan aikana. Vielä kerran hih!
No, mutta siinähän vaan etelän mies yrittää selittää ennen kotia lähtöä, että se on lapin miesten vika ko on itelä paska housuissa. Näinhän se aina käy näillä tunturireissuilla. Ei sillä, asiaahan se kuitenki puhu.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Ollaan nyt tyytyväisiä siihen, mitä meillä on. Kallioniemi vaikuttaa kuitenkin erittäin selväpäiseltä mieheltä ja sen, mitä Suutaria tunnen, niin hänkin on tekijä, joka ei yleensä puhu lämpimikseen. Nyt vain vaikuttaa siltä, että siellä kabinetissa on jokin muu taho, joka lyö jarruja päälle...

Tiedottaminen saa sen sijaan allekirjoittaneeltakin pirunmoista sapiskaa. Tiedän kyllä, kuka tiedottamiset kirjoittaa, mutta hän lienee vain "välikäsi", joka kärsii jonkin ylemmän tahon olemuksesta. Sitä voidaankin sitten kysyä, että onko tiedunkulun jarrumihenä sama henkilö, joka himmailee vauhtia myös heti, kun Suutari antaa vikkejä mahdollisista hankinnoista.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
... voidaankin sitten kysyä, että onko tiedunkulun jarrumihenä sama henkilö, joka himmailee vauhtia myös heti, kun Suutari antaa vikkejä mahdollisista hankinnoista.

Jukoliste, jos puheet jarrumiehestä on totta, niin... Itselleni ei tule mieleen kuin kaksi mahdollisuutta kenellä sellainen valta voisi olla. En nyt viitsi arvailla nimiä tähän, mutta jos tämä pitää paikkansa niin on kyllä järjetöntä kapuloiden rattaisiin heittämistä. Muutenkin mitä helvettiä omistajatkaan puuttuisivat tässä vaiheessa joukkueen rakentamiseen, kun antoivat sen keväälläkin mennä omia latujaan? Toivotaan nyt, että toimintakulttuuri on suuresti muuttunut viime keväästä, jolloin tj:n lisäksi kaksikin ukkoa hämmensi RoKin toimintaa aiheuttaen kaikkea mahdollista hämminkiä saman laskun useaan kertaan maksamisesta lähtien. Kyllä kai nyt Kukkolan kaudella tj Kallioniemi on viimein se joka hommaa pyörittää. Tai jos asiat eivät vieläkään ole kunnossa, niin parempi kohta pistää pöytä nurin ja aloittaa uudelleen tyhjästä.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Tässä ketjussa keskustellaan Kallioniemen (hallitus)suunnitelmista tehdä Rokista farmiseura. Tämän päivän Lapin Kansassa todetaan Lätkässä Lappiin projektin menneen munille odotetusti. Nyt Teemu on saanut hyviä kokemuksia Tornion kanssa farmisopimuksesta. Minä olen samaa mieltä, kannattaa tehdä farmisopimus alaspäin. RoKin tapauksessa ei missään nimessä ylöspäin. Kallioniemen on turha kuvitella, että hänen aivoituksensa tullaan nielemään nikottelematta. Kolme viisasta miestä pystyi kaatamaan Kärppäsotkun, onneksi. Kysymyksessä oli kuitenkin vain kolme fania. Farmisopimuksen kanssa kannattaa olla hyvin, hyvin varovainen, koska vastustajaksi löytyy paljon suurikenkäisempiä vaikuttajia. Kallioniemen näytöt tältä kaudelta ovat susia, joten minä ainakin henkilökohtaisesti tulen panemaan itseni likoon, että farmisopimuksesta tulee samanlainen fiasko, kuin osakekaupasta. Jos tipumme Suomisarjaan Kallioniemi nostaa varmaan itse kytkintä.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Minnespäin Kallioniemi oli nyt sitä sopimusta virittelemässä tällä kertaa?

Sinällään tuo EU-rahan hakemuksen kaatuminen ei hirmuinen yllätys ollut, on voineet muut alueen urheiluseurat olla hieman myrtyneitä jos se lävitse olisi mennyt.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Minnespäin Kallioniemi oli nyt sitä sopimusta virittelemässä tällä kertaa?

Ei tuo suoraan sitä sanonut, mutta kehui samassa jutussa, että suhteet Kärppiin ovat hyvässä kunnossa, että silleen. Toivottavasti K-Laser nousee Mestikseen, niin vaikeutuu se Kallioniemen hölmöyksien teko ainakin jonkin verran.
 

st.niklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Capefear
Onkohan tuo nyt ihan viisasta taas vetää herneitä nenään ja alkaa soittelemaan iltapäivälehdille, ennenkuin asioiden oikea laita paljastuu? Kauhean hienoa palautetta ei ole tullut niiden kolmen viisaan miehen tempauksesta oikein miltään suunnalta. Vaikkakin asiahan oli kaikinpuolin silloin huonosti hoidettu, Kärppien osaomistus varmasti säikäytti monet, allekirjoittaneen myös. Mutta yhteistyötä voi tehdä ilmankin, että toinen omistaa osan toisesta.
RoKin hallituksella ja monella muullakin on aika hemmetin paljon vielä opeteltavaa oikean jääkiekkoseuran pyörittämisestä, ei olisi ollenkaan huono asia, että sitä voisi opetella seuraamalla ja ideoimalla jonkun viisaamman opastuksella. Siten RoKistakin voisi tällainen oikea jääkiekkoseura tullakin. Tämä kausi on hyvin näyttänyt, että apu olisi enemmän kuin paikallaan. Ainahan yhteistyösopimuksen voi irtisanoa, jos homma ei toimikaan?

Tuohon Lätkässä Lappiin projektiin sen verran, että onkohan alueen muut urheiluseurat edes moista ideaa koskaan ehdottaneetkaan? Paikallinen sopupeliporukkakin olisi varmasti noussut takajaloilleen, jos semmoinen olisi täällä ollut tai jos jollain kiinnostaisi.
Ei sillä, lentopallon on erittäin mielenkintoinen ja vauhdikas laji, jopa suomessa. Niissä peleissä voisin kuvitella itsenikin istumassa, jos RoKia ei olisi.
 

gran reserva

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Nyt olen, ehkä taas kerran, Ellua vastaan.
Olet ehkä jossain ketjussa perustellut miksi RoKista ei kannata tehdä farmiseuraa. Koska olen laiska ja mukavuudenhaluinen en etsi sitä ketjua vaan kohteliaasti pyydän sinua erittelemään ne syyt miksi farmisopimus ylöspäin ei kannata.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Onkohan tuo nyt ihan viisasta taas vetää herneitä nenään ja alkaa soittelemaan iltapäivälehdille, ennenkuin asioiden oikea laita paljastuu?

Uskotko enkeleihin? Ei kukaan varmaankaan ole soittelemassa iltapäivälehdille, vielä. Herneet on jo aikaisemmin vedetty nenään ja syvälle tämän touhun kanssa. Ennen kuin asioiden oikealaita paljastuu, parempi on toimia, että ei lipsahda omenat sieraimiin.

Kauhean hienoa palautetta ei ole tullut niiden kolmen viisaan miehen tempauksesta oikein miltään suunnalta. Vaikkakin asiahan oli kaikinpuolin silloin huonosti hoidettu, Kärppien osaomistus varmasti säikäytti monet, allekirjoittaneen myös. Mutta yhteistyötä voi tehdä ilmankin, että toinen omistaa osan toisesta.

Äläpäs tulkitse väärin. Luuletko tosiaan, että vain ne kolme viisasta miestä olivat tempauksen takana? Kyllä meitä tyhmiäkin löytyy, jotka pystyvät viisaiden perässä hiihtämään. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että asia oli huonosti hoidettu varsinkin Kallioniemen osalta. Yhteistyötä pitää tehdä, mutta rehellisin ja avoimin kortein. Minun mielestäni osakekauppa olisi merkinnyt satavarmasti farmisopimusta ja siksi sitä kiivaasti vastustinkin.

RoKin hallituksella ja monella muullakin on aika hemmetin paljon vielä opeteltavaa oikean jääkiekkoseuran pyörittämisestä, ei olisi ollenkaan huono asia, että sitä voisi opetella seuraamalla ja ideoimalla jonkun viisaamman opastuksella.

En ole ihan varma mitä tarkoitat tuolla yllä olevalla, mutta tulkitsen sitä itse. Totta kai pitää ottaa oppia sieltä missä kaikki virheet on jo tehty moneen kertaan, että niitä ei tarvitse Rokissa kaikkia tehdä uudestaan. Tällä kaudella on kyllä tehty sellaisia virheitä mitä muualla ei ole keksittykään. Sitä minä epäilen suuresti, että se viisaudesta on kiinni. Ei Kukkolakaan ihan tyhmä voi olla, kun on noinkin hyvin menestynyt. Kysymys on enempikin kokemuksesta.

Siten RoKistakin voisi tällainen oikea jääkiekkoseura tullakin. Tämä kausi on hyvin näyttänyt, että apu olisi enemmän kuin paikallaan. Ainahan yhteistyösopimuksen voi irtisanoa, jos homma ei toimikaan?

Nyt sinä kyllä puhut vähän pehmoisia, jos tulkitsen oikein. Pitääkö meidän rahdata tänne kokemattomia toimitusjohtajia ja alkaa anomaan muilta apuja, kun niistä omista toimitusjohtajista ei ole mihinkään. Eikö hallituksen olisi kannattanut jo keväällä katsoa tarkemmin ja hankkia tänne kokemusta omaava toimitusjohtaja. Nyt meillä on jo toinen hermanni menossa ja farmiapuja itketään, kun ei itse osata tehdä mitään.
 

gran reserva

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Eläs Ellu hermostu, mutta perusteletko nyt tämän farmisopimuksen huonoudet ja miksi se on itse perkeleestä lähtöisin.
 

st.niklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Capefear
Äläpäs tulkitse väärin. Luuletko tosiaan, että vain ne kolme viisasta miestä olivat tempauksen takana? Kyllä meitä tyhmiäkin löytyy, jotka pystyvät viisaiden perässä hiihtämään. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että asia oli huonosti hoidettu varsinkin Kallioniemen osalta. Yhteistyötä pitää tehdä, mutta rehellisin ja avoimin kortein. Minun mielestäni osakekauppa olisi merkinnyt satavarmasti farmisopimusta ja siksi sitä kiivaasti vastustinkin.

Näin juuri, en mielestäni väittänyt kolmen viisaan miehen olleen yksin asialla. Yleinen mielipide vain kohdistuu suoraan näihin henkilöihin. Ja niinkuin mainitsin, itsekin pelästyin kun kuulin Kärppien kuittaavan osan RoKista yhdellä hemmetin näytöspelillä. Perään kirjoitin, että yhteistyö on ok. En nyt heti huomaa miksi sain tuostakin pätkästä kauhean ripityksen. Pyydän toki nyörimmin anteeksi, jos aloitin kirjoitelmani turhan kerkevästi.

Ei Kukkolakaan ihan tyhmä voi olla, kun on noinkin hyvin menestynyt. Kysymys on enempikin kokemuksesta.

Kuka sanoo, että Kukkola on tyhmä? Tai edes hallitus? Ei kukaan niistä henkilöistä ole tyhmä, ainakaan omalla maallaan. Mutta nyt ollaan ihan uusilla vesillä. Tarvitaan siis sitä kokemusta näiltä vesiltä, eikä sitä mielestäni kannate hankkia yritys/erehdys -taktiikalla, niinkuin tähän mennessä ollaan tehty. Mestis on oikeasti ihan eri sarja kuin suomi-sarja.

Eikö hallituksen olisi kannattanut jo keväällä katsoa tarkemmin ja hankkia tänne kokemusta omaava toimitusjohtaja.

Niin.. Sitä siellä varmaan yritettiin mutta kun se kokemus alalta ei riittänyt, niin sitten kävi niinkuin kävi. Tämän takia pitäisi olla niitä yhteyksiä. Eikä yhteyksien takia tarvitse olla kenenkään farmi.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Eläs Ellu hermostu, mutta perusteletko nyt tämän farmisopimuksen huonoudet ja miksi se on itse perkeleestä lähtöisin.

Minulla on kuule oikean lehmän hermot. Seuraava ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta sanottakoon sittenkin. Minua henkilökohtaisesti vituttaa tuo sinun allekirjoitus. Korostat vain itseäsi sillä, etkä ajattele RoKin kannattajia yhtään, häpeäisit. Tuohon farmisopimuksen huonouteen ja hyvyyteen löydät ilman minuakin Jatkoajan palstoilta paljon perusteluita. Minä ole mikään sinun privateselittäjä, jos et kehtaa palstaa seurata, koska olet omien sanojesi mukaan niin laiska, niin ole mitä olet. Minä olen sitä mieltä, että jos RoKi solmii farmisopimuksen, niin minun rahoilla sitä ei tehdä. Jos RoKi pelaa Suomisarjaa, niin Ellun rahoilla sitä tuetaan.
 

gran reserva

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Seuraava ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta sanottakoon sittenkin. Minua henkilökohtaisesti vituttaa tuo sinun allekirjoitus. Korostat vain itseäsi sillä, etkä ajattele RoKin kannattajia yhtään, häpeäisit.
Koska olet verbaalisesti lahjakas, odotan sinun perustelevan miten sillä itseäni korostan.
Samaan kategoriaan kuuluu myös se, ettet kykene perustelemaan farmiuden huonoja puolia. Jokainen on oikeutettu mielipiteeseen, mutta se pitäisi myös kyetä, joko faktoihin tai edes mutuihin tukeutuen, perustelemaan. Ikävä ettet kykene tunnekuohultasi asialliseen keskusteluun jossa asiat, eivät ihmiset, riitelisivät. Pahoittelen että niccini ei mahdollista tätä. Seuraan palstaa, mutten kykene muistamaan mitä sinä olet joskus kirjoittanut farmisopimuksiin liittyen. Juuri sinun mielipidettäsi minä kysyin, en sitä mitä jotkut ovat nimimerkkinsä takaa laukoneet. Kysyin tätä koska pidän mielipiteitäsi arvossa, vaikka ne eivät aina kohtaa omieni kanssa.
Forumin taso laskee tällaisten keskustelun aloitusten myötä " Tää on huono asia, en tiedä miksi enkä osaa selittää mutta barrikaadeille nousen".
Oletko oikeasti sitä mieltä, että kaikki farmisopimuksen solmineiden joukkueiden tosikannattajien tulisi boikotoida seuran otteluita?
 

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Kallioniemen näytöt tältä kaudelta ovat susia

Olen täysin samaa mieltä, ylläolevassa on hyvin tiivistettynä Kallioniemen saavutukset tähän mennessä.

Jo ensimmäisten viikkojen aikana oli havaittavissa, että jotakin on menossa pieleen, kun Kallioniemeä ei näkynyt missään medioissa tekemässä itseään tunnetuksi. Sitten hän yritti myydä 20% osuuden joukkueesta Kärpille, yhden bussimatkan hinnalla! Aivan uskomatonta touhua mieheltä, joka oli ollut vasta alle 3 kuukautta joukkueen toimitusjohtajana. Lisätään listaan muutamia sekoiluja pelaajavärväysten kanssa.

Ne henkilöt jotka edelleen puolustavat Kallioniemeä, paljonko olette valmiita antamaan hänelle vielä aikaa näyttää kykynsä? 2 vuotta?

Roki ei tarvitse farmisopimusta. Mennään sitten ennemmin vaikka hakemaan vauhtia sarjatasoa alempaa, ei joukkue siihen kaadu. Tällä kaudella ottelukohtainen yleisökeskiarvo on ollut noin 500 yli budjetoidun, joten taloudellisesti kausi on ollut hyvä.

Farmisopimus vie "permanentin" joukkueesta pois, ei yleisöä kiinnosta nähdä pelaajia jotka käväisevät pari peliä pelaamassa ja sitten lähtevät pois. Farmisopimuksen myötä joukkueesta tulee pikkuhiljaa hajuton, mauton ja väritön, tyyliin HeKi tai D Team.

Ja miltä tuntuisi jos joukkueen parhaimmat pistemiehet viedään kesken kaiken pois, farmisopimuksen myötä? Roki pärjää omillaan, piste. Farmisopimus esim. Tornion kanssa on ok, mutta ei missään nimessä liigajoukkueen kanssa.
 

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Onkohan tuo nyt ihan viisasta taas vetää herneitä nenään ja alkaa soittelemaan iltapäivälehdille, ennenkuin asioiden oikea laita paljastuu?

Senhetkisen tiedon perusteella oli täysin oikein estää Kärppien tulo osaomistajaksi joukkueesta. Tälläkin palstalla oli paljon henkilöitä, jotka olivat kyseistä asiaa vastaan, joten ei kannata leimata tuota asiaa pelkästään kolmen henkilön syyksi.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Lainaus tämän päivän Lapin Kansasta Kallioniemen haastattelusta.

”Kun tulit RoKin toimitusjohtajaksi syyskuussa, sanoit Lapin Kansan mukaan: Budjetti ja talouskin on hoidettu ammattimaisesti, joten sitä on kiva lähteä vetämään.” Oletko vielä samaa mieltä?
No en täysin…”

No nyt minä alan ymmärtämään nämä farmihöpötykset. Velkaa on noin neljännesmiljoona ja käräjät menossa jo Hovioikeudessa. Ei paha verrattuna Sporttiin. Eihän se ole kuin neljäsosa. Eiköhän mennä suosiolla Suomisarjaan ja laitella talous kuntoon seuraavan 10:n vuoden aikana ja yritetä sitten uudelleen. Harmi farmi on ilmeisesti RoKin kohtalo, jos karsinnoista selvitään. Olisi tuonkin voinut jo aikaisemmin sanoa, että RoKin talous on ihan rapakunnossa, niin ei olisi haikaillut vahvistusten perään.
 

Defense

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhteistyötä tarvitaan

Farmisopimus vie "permanentin" joukkueesta pois, ei yleisöä kiinnosta nähdä pelaajia jotka käväisevät pari peliä pelaamassa ja sitten lähtevät pois. Farmisopimuksen myötä joukkueesta tulee pikkuhiljaa hajuton, mauton ja väritön, tyyliin HeKi tai D Team.

Puhu vain omasta puolestasi. Jääkiekkoliiton sivuilta asiasta saa oikeata tietoa: vierasotteluiden yleisökeskiarvolla mitattuna nuorten maajoukkue kiinnosti vähiten, mutta farmikuvio ei todellakaan automaattisesti tee joukkueesta sitä mitä väität.

Erikseen mainitsemasi D Team veti vierasotteluissaan väkeä katsomoon ihan siinä missä nämä "oikeat" joukkueetkin, jopa paremmin kuin runsaasti hehkutettu Sport. Usko huviksesi, että katsomossa on lisäkseni melkoinen joukko jääkiekon ystäviä, joita kiinnostaa nähdä Napapiirillä liigatason pelaajia ja ylipäätään hyvätasoista jääkiekkoa.

Mitä RoKin tilanteeseen tulee, uskon ja toivon sarjapaikan säilyvän. Jatkoa ajatellen yhteistyö Kärppien kanssa on mielestäni sekä järkevää että tarpeellista. Hokki on tietääkseni säilyttänyt itsenäisyytensä, vaikka kuhertelu Junnon kanssa on jatkunut vuosikausia.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Farmisopimus vie "permanentin" joukkueesta pois, ei yleisöä kiinnosta nähdä pelaajia jotka käväisevät pari peliä pelaamassa ja sitten lähtevät pois. Farmisopimuksen myötä joukkueesta tulee pikkuhiljaa hajuton, mauton ja väritön, tyyliin HeKi tai D Team.

HeKin kohdalla voinen todeta että mauttomuus ja värittömyys johtuu ihan muusta kuin yhteistyöstä Pelicansin tasolla. Mutta on toki hyvä että siellä tiedetään ongelmat, ehkäpä maailma pelastuu sitä kautta.
 

ahal

Jäsen
Farmisopimus vie "permanentin" joukkueesta pois, ei yleisöä kiinnosta nähdä pelaajia jotka käväisevät pari peliä pelaamassa ja sitten lähtevät pois. Farmisopimuksen myötä joukkueesta tulee pikkuhiljaa hajuton, mauton ja väritön, tyyliin HeKi tai D Team.

Ja miltä tuntuisi jos joukkueen parhaimmat pistemiehet viedään kesken kaiken pois, farmisopimuksen myötä? Roki pärjää omillaan, piste. Farmisopimus esim. Tornion kanssa on ok, mutta ei missään nimessä liigajoukkueen kanssa.
Kyllähän tuo ainakin osittain pitää paikkansa. Syksyllä lainapelaajat saattavat saada joukkuessa suuren ja näkyvän roolin, mutta tammikuun jälkeen on tultava omillaan toimeen. Ja jos omavaraisuudesta ei pidetä riittävästi huolta, voi käydä kylmät. Näin näyttää jälleen käyvän esim. KiValle. Rotaatio on ollut liian suurta, eikä joukkueen omista pelureista ole kasvanut tarpeeksi vastuunkantajia.

Sikäli olen eri mieltä, että syksyllä joukkue saattaa profiloitua kovan tason porukaksi ja vetää yleisöä mukavasti, mutta loppupeleissä tuskaista vääntöä ei enää haluta nähdä. Rintamakarkuruutta? No ei välttämättä ole, sillä yleisöllä on oikeus saada rahoilleen vastinetta - oli sarjavaihe mikä tahansa. Vantaalla syksyn yleisöluvut olivat 1000:n luokkaa, nyt enää puolet siitä. Saa nähdä paljonko tänään eka (ja ehkä ainoa) po-peli tuo lisää.

Niin, olen varovasti farmisopimusten kannattaja ja esim. SaiPan ja Jukureiden välillä se on toiminut hyvin. Rotaatio on ollut maltillista. Mutta lohipaitojen ja pks:n liigajoukkueiden pyöritys on ollut liian massiivista ja poukkoilevaa. Miten sitoutua joukkueeseen 1-2 pelin vuoksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös