Inttiin lähdössä?

  • 1 213 091
  • 3 574

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mites noi ilta-aktiviteetit, ilmeisesti musiikkia ja kirjoja kannattaa varata mukaan. Olisko vielä jotain muita hyviä ajanviettovinkkejä?

Parhaimmat ilta-aktiviteetit voidaan typistää yhteen, eli yritä nukkua mahdollisimman paljon. Jos alussa ei nukuta, voit ola varma, että opit nukkumaan aina tilaisuuden tullen.

Lukemisista voin suositella Sven Hasselin kirjoja. Ei vituta läheskään niin paljon, kun luet noita opuksia. Minä luin intissä ensimmäiseksi tuon SS-Kenraalin ja heti motivaatio nousi huippulukemiin. Suomalainen intti on varsinkin nykyään lepokoti, verrattuna vaikka II/95, jossa itse palvelin, mutta suosittelen silti lukemaan noita Svenin melko surealistisia kuvauksia sodasta.
 
Porin prikaatiin Huovinrinteelle tuohon lähelle olisi tarkotus mennä 10.1.2011. B-mies ja ihan positiivisin mielin tässä ainakin vielä ollaan sinne sitten lähtemässä. Noita papereita lueskellut, videoita kutsunnoissa katsonut ja hieman muutenkin isän kautta tutustunut tuohon hommaan, niin ei se intti nyt ihan niin kauhealta paikalta vaikuta ja mitä itse olen kuullut tarinoita, niin positiivisin mielin sinne kannattaisikin lähteä. Kai sitä kannattaisi olla myös vähän sosiaalisempi ja ulospäin suuntautunut sitten siellä...

Ja B-mieheksi siis, koska oikean etureiden lihaksista kaksi reunimmaista surkastuneet hermoston vajaatoiminnan takia lähes kokonaan ja vaikka tässä ollaan jo jotain yli kolme vuotta niitä kuntoutettu, niin kehitys ollut aika minimaalista. Coopperissa viime keväänä kokeilin ja polvi kesti noin 800 metriä hölkkäystä, ja siis kovassa rasituksessa alkaa pirusti särkemään vaan, joten raskaat marssit saavat jäädä vähemmälle. En tiedä olisiko tuo ollut syy jättää koko intti, kun sitä haluamista sinne kysyttiin aika moneen otteeseen. No. Koitetaan ainakin ja jos se sitten menee liian rankaksi, niin onneksi kodista ei ainakaan sitten heitetä ulos sen takia, että intin lopetin aikaisessa vaiheessa.

Ei mitään kummempia toiveita tehtävistä ollut ja vuoden päivät siis tässä vielä aikaa jännitellä. Olisi todella hienoa, jos jollain jatkoaikalaisilla olisi jonkinlaisia neuvoja, tarinaa tai vastaavaa tuolta Säkylästä yleisesti ja myös B-miehenä olosta kuin myös yleisesti B-miehenä olosta jossain muuallakin.

Edit. Tai niin oikeastaan kaikki jutut, mitkä liittyvät B-miehiin joten kuten ovat toki tervetulleita.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Olisi todella hienoa, jos jollain jatkoaikalaisilla olisi jonkinlaisia neuvoja, tarinaa tai vastaavaa tuolta Säkylästä yleisesti ja myös B-miehenä olosta kuin myös yleisesti B-miehenä olosta jossain muuallakin.
En ollut B-mies enkä käynyt Säkylässä, mutta seurasin omana inttiaikanani suht paljon tuota "bemareiden" meininkiä eikä kyllä hirveästi vakuuttanut. Se on vähän kuin ajaisi autoa motarilla käsijarru päällä, kun koko ajan olet porukan jäljessä ja vittuuntuneiden katseiden alla.

Vammasi on sitä luokkaa että kovin montaa leiriaamua tulet tuskin näkemään. Palvelusaikasi tulee pääasiassa kulumaan kasarmilla erilaisia skapparien pikkunakkeja suorittamassa ja aikaa tappaen. Yksi mahdollinen pestisi voi olla kirjuri, jos sinussa nähdään edes ripaus kyvykkyyttä sellaiseen duuniin. (lue: osaat kirjoittaa nimesi ja käynnistää tietokoneen) Kirjurit ovat yleensä suht työllistettyjä, lähinnä siksi että ovat paljon kouluttajien valvovan silmän alla. Toimistopuudeleita jos vähän panettelee.

Sitten on erilaisia huoltomiehen hommia esimerkiksi vaikka pyörä- tai varusvarastolla. Ei mikään armeijan arvostetuin duuni mutta eipä järin rankkaakaan. Jos autolla ajaminen kiinnostaa ja riketilisi on puhdas, voit kokeilla hakea VIP-kuskiksi. Siinä on ehkä armeijan hienoin duuni, sikäli kun olen siitä kuullut. Ajelet menemään pitkin maata herrat kyydissä ja yövyt hotelleissa sekä syöt valtion laskuun. Voittaa varmasti perusjääkärin metsäelämän. Tosin nyt en ihan tarkkaan muista oliko vip-kuskeilla 6kk- vai 9kk-palvelusaika.

Kaiken kaikkiaan B-miehenäkin löytää kyllä paikkansa armeijasta. Eri asia on sitten se, onko niitä hanttihommia mielekästä tehdä sitä puolta vuottakaan. Vapautustakin kannattaa miettiä sillä tuolle puolivuotisellekin keksii kyllä parempaa tekemistä kuin vaikka pyöränrenkaan paikkaaminen. Toki intin hyödyllisyydestä ylipäätään voidaan keskustella loputtomiin, mutta väitän A-luokkalaisen saavan armeija-ajastaan enemmän irti. Eli mieti tarkkaan, mitä haluat intistä saavasi, sillä B-miehenä se ei tule välttämättä kovinkaan muistorikasta olemaan.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Mä en enää edes muista, mistä hyvästä sain b-miehen arvon? Ei sillä, että sillä olisi ollut mitään merkitystä armeijassa. Siellä siitä ei kukaan tuntunut olevan kiinnostunut ja samalla tavalla juostiin ja ryynättiin kaikki, ilman eriävää kohtelua tai vapautuksia. No, se oli silloin (-92) ja nyt on nyt, joten paha lähteä sanomaan sen enempää.

Yhtään huonoa muistoa ei armeijasta jäänyt ja korpraalin korkeaan arvoonkin ylensivät. Säkylästä en tiedä muuta, kun sinne mun piti alunperin mennä, mutta kun hain aikaistusta palveluksen aloittamiseen, vaihtoivat paikan samalla eli jäi sitten Säkylä näkemättä.
 

12961

Jäsen
Mä en enää edes muista, mistä hyvästä sain b-miehen arvon? Ei sillä, että sillä olisi ollut mitään merkitystä armeijassa. Siellä siitä ei kukaan tuntunut olevan kiinnostunut ja samalla tavalla juostiin ja ryynättiin kaikki, ilman eriävää kohtelua tai vapautuksia. No, se oli silloin (-92) ja nyt on nyt, joten paha lähteä sanomaan sen enempää.

Yhtään huonoa muistoa ei armeijasta jäänyt ja korpraalin korkeaan arvoonkin ylensivät. Säkylästä en tiedä muuta, kun sinne mun piti alunperin mennä, mutta kun hain aikaistusta palveluksen aloittamiseen, vaihtoivat paikan samalla eli jäi sitten Säkylä näkemättä.

Itse en ollut B-mies, vaan A-mies ja silti kirjuri. Toinen kirjurikaverini oli sitten bemari, ja teki nuo kaikkein paskimmat hommat sisällä. Minulle siunaantui sitten työsuhdefillari ja postin hakeminen ym. skappareiden asioilla käynti. Ei paha muutoin kuin pahimpina sadepäivinä. Ja saihan sitä silloinkin päräytettyä sotkuun keskellä päivää jos siltä tuntui. Ainakin kerran viikossa sai autokyydin myös kaupunkiin, joskus jopa Poriin, reissussa sai sitten viipyä kauankin/ainakaan palautetta ei koskaan tullut.

Sisähommia oli A-kirjurilla mm. lomalistojen teko, vittumainen homma kaikkien ruinatessa muutoksia virka-apuihin ym nakkeihin. Ruokailut varasin myös. Hienosti sai kyllä vapautettua itsensä joka ikisestä virka-avusta. Kehotus tähän tuli yksikköupseerilta, jonka kanssa olin aika hyvää pataa. Patterin valvojavuorossa olleet kokelaat/kessut tulivat vuorollaan myös tutuiksi. KSE:ta oli myös nukkumapaikka alikessujen tuvassa ja käytännöllisesti katsoen samat KSE:t kuin heilläkin, mm. varuskuntavapaat olivat sen tunnin pidemmät.

Meillä ei B-miehet ryynänneet, vaan saivat käytännössä katsoen ikuisen VMTL-aseman. Eivät siis ottaneet juoksuaskeltakaan ja mm. liikkuivat vapautusmuodossa. Siivousnakkia oli joka päivä.

B-miehen oli mahdotonta saada korpin arvoa muuten kuin lopettamalla AUK kesken, tällainen yksi Niinisalosta aikanani löytyi.



Yksi mahdollinen pestisi voi olla kirjuri, jos sinussa nähdään edes ripaus kyvykkyyttä sellaiseen duuniin. (lue: osaat kirjoittaa nimesi ja käynnistää tietokoneen) Kirjurit ovat yleensä suht työllistettyjä, lähinnä siksi että ovat paljon kouluttajien valvovan silmän alla. Toimistopuudeleita jos vähän panettelee.


Kirjurin homman luonne riippuu paikasta ja skappareista. Meillä asema oli tietyssä mielessä jopa parempi kuin varusmiesjohtajilla. KL:aa paukkui milloin mistäkin, puolen vuoden aikana ihan kokelaille kertyneitten veroisia määriä. Puollotkin olivat lähinnä muodollisia ja sainpahan sellaisen läpi jopa leirin aikana. Meillä kirjuri oli varsinkin A-miehenä aivan loistava nakki.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jos autolla ajaminen kiinnostaa ja riketilisi on puhdas, voit kokeilla hakea VIP-kuskiksi.

Olin kymmenisen vuotta sitten kuskina Santahaminssa ja tunsin muutaman VIP-kuskin. Mun tietääkseni ainakaan silloin ei joukossa ollut yhtään B-miestä. Tosin, ei sinne kyllä mitään puhdasta valiojoukkoakaan valikoitunut, en tiedä mistä naruista yksi kaverikin aikanaan veti, että sen homman sai. Tuli mieleen, että onko noita VIP-kuskeja muualla maassa kuin Stadissa? B-miehissä oli ainakin autohalleilla mekaanikkoja ja polttoainepäivystäjiä. Ja monen monta muutakin hommaa, tommosta kevyehköä, niillä oli ohjelmassa. Lääkintämiehissäkin taisi olla jokunen B-mies, jotka sitten olivat veksissä tiskin takana ottamassa porukkaa vastaan ja ne A-miehet hoiti sitten pääasiassa leirit.

Kyllähän B-miehen paperit voi saada myös esimerkiksi kuulon takia, jolloin se ei tetsausta ja marssismista estä lainkaan. Mutta en kyllä tiedä niputetaanko nuo kaikki B-miehet suoraan yhteen nippuun ja that's it. Ja vielä yksi oma kokemus: Ihan ne penaalin terävimmät kynät tuntuivat meillä joutuvan juuri B-mieheksi. Toki kavereilla oli kai jotain "oikeaakin" vammaa, mutta pari jamppaa oli kyllä sen verran pihalla, että uskoisin senkin vaikuttaneen asiaan.
 

tutzba

Jäsen
Huomenna olisin kotiutunut, jos olisin puolella vuodella halunnut. Eihän sellainen touhu minua varten kuitenkaan ole, joten ensi maanantaista lähtien pitää tottua siihen, että alokkaat hyppivät nurkan takaa päälle ja kyselevät koko ajan. Eiköhän sekin ihan mukavaa ole.

Muuten, jos joku Parolaan tuleva haluaa tietää onko päätynyt samaan yksikköön allekirjoittaneen kanssa, voi lähestyä yv:llä ja kertoa nimensä. Katselen sitten listoja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän B-miehen paperit voi saada myös esimerkiksi kuulon takia, jolloin se ei tetsausta ja marssismista estä lainkaan. Mutta en kyllä tiedä niputetaanko nuo kaikki B-miehet suoraan yhteen nippuun ja that's it.
Ei niputettu ainakaan Vekaralla 2005. Panssaritorjunta-aukissa oli eräs kyvykäs b-mies. Omista haluista ja mahdollisuuksista se on kiinni mitä pääsee/joutuu tekemään b-miehenä. Jos on näppärä ja fiksu niin pystyy varmasti skippaamaan, jotkut paskanakitkin vetämällä b-kortin oikeaan aikaan. :) Itse olin A, joten ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta sivusta katsoneena näin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Huomenna olisin kotiutunut, jos olisin puolella vuodella halunnut. Eihän sellainen touhu minua varten kuitenkaan ole, joten ensi maanantaista lähtien pitää tottua siihen, että alokkaat hyppivät nurkan takaa päälle ja kyselevät koko ajan. Eiköhän sekin ihan mukavaa ole.

Sinä Tutzba voisit tässä ketjussa hieman päivittää tilannetta silloin tällöin. Pidät vaikka sellaista reilun alikin päiväkirjaa. Aiemmista viesteistäsi voisin kuvitella, että kusi on siellä missä pitääkin, eli lantion seuduilla, eikä huomattavasti ylempänä, kuten niin monella muulla Hra aliupseerilla.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Eipä tässä voi muuta sanoa, kuin tj0 ! Todella hajottava laitos oli kyseessä. Toivotellaan toki 1/10 paljon mukavia aamuja. Toivottavasti viihdytte paremmin kuin allekirjoittanut.
 

Nshr

Jäsen
Maanantaina se sitten alkaa, paikkana Tikkakoski. Ennakko-odotukset ovat vähän niin ja näin. Tavoitteena on suorittaa palvelus kuudessa kuukaudessa. Onneksi matkaa Tikkakoskelle on vain parisenkymmentä kilometriä, monella kaverilla määränpää on aina Kajaanissa asti. Eniten tässä harmittaa se, että intin kanssa samaan aikaan on olympialaiset sekä jääkiekon/jalkapallon MM-kisat.

Näin jääkiekkoaddiktina on pakko kysyä, miten helposti JYPin peleihin meno onnistuu iltavapaiden aikana? Kello 21.00 tuo raja taitaa olla, mutta saako niitä pidennettyjä iltavapaita helposti?

Onko muita Tikikselle lähtijöitä, tai siellä jo ennestään olevia?
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin jääkiekkoaddiktina on pakko kysyä, miten helposti JYPin peleihin meno onnistuu iltavapaiden aikana? Kello 21.00 tuo raja taitaa olla, mutta saako niitä pidennettyjä iltavapaita helposti?
Ainakin jokunen vuosi sitten Parolannummella oli vielä käytäntö, että HPK:n kotiottelun sai katsoa loppuun ja palata heti sen jälkeen kasarmille, kunhan tarvittaessa pystyi näyttämään lipun palattuaan. Itse tosin ehdin muistaakseni aina ajoissa takaisin.

En tiedä onko vastaavaa systeemiä Tikkakoskella, VMTK:n organisoima/ajama tuo homma taisi olla.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Se oli sitten siinä. En kyllä olisi ikinä osannut kuvitella, että nyt voisi olla jotenkin haikea fiilis, mutta kyllä se vaan niin on. Tosin tuo ei poista sitä faktaa, että tätä päivää on odotettu. Ja kauan onkin odotettu. Ei varmaan ollut palveluksen aikana yhtään sellaista päivää, jolloin ei olisi vituttanut (jopa tänään meinasi muutamaan kertaa keittää yli). Eikä se vitutus yleensä ollut ihan sieltä pienimmästä päästä, mutta pakko se on kuitenkin näin jälkikäteen sanoa, että hetkeäkään en vaihtaisi pois - en edes niitä kaikkein vittumaisimpia hetkiä.

Hieno päivä. Harvinaisen hieno päivä.

Klamydia - Mä lähden himaan
 

tutzba

Jäsen
Sinä Tutzba voisit tässä ketjussa hieman päivittää tilannetta silloin tällöin. Pidät vaikka sellaista reilun alikin päiväkirjaa.

No mikä ettei. Ensimmäistä analyysia voisin tarjota jo maanantai-iltana, siihen mennessä on saatu alokkaat varustettua tärkeimpien kamojen osalta ja heitettyä alokkaat tupiin.

Ja yksi vinkki maanantaina palvelukseen astuville: Olkaa avoimia, mutta älkää esittäkö mitään. Mitä nopeammin tutustutte uusiin kavereihin, sitä helpompaa teillä on. Meillä on ryhmänjohtajien joukossa yksi ns. hylkiö jonka ainoana tavoitteena oli päästä RUKiin. Sinne hän ei päässyt ja maailma romahti. Elelee nyt vähän omissa maailmoissaan ja se tuottaa kitkaa ryhmänjohtajien tuvassa.

Varmasti tapaatte sellaisia henkilöitä, joiden kanssa ei tule toimeen, mutta siihen ei kannata jumiutua liikaa.
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Kirjurin homman luonne riippuu paikasta ja skappareista. Meillä asema oli tietyssä mielessä jopa parempi kuin varusmiesjohtajilla. KL:aa paukkui milloin mistäkin, puolen vuoden aikana ihan kokelaille kertyneitten veroisia määriä. Puollotkin olivat lähinnä muodollisia ja sainpahan sellaisen läpi jopa leirin aikana. Meillä kirjuri oli varsinkin A-miehenä aivan loistava nakki.

Tämän allekirjoitan itekki A-miehenä kirjurin hommissa olleena. Tosin meillä kun noitten lomien/litteroiden käytön kirjaaminen oli myös kirjureiden hommaa, ni jostakin kumman syystä noita KL:ä ja HL:ä ja litteroita oli ihan riittäviä määriä koko armeijan ajan ;), toki myös lomien anomiseen autto se että oli kappareitten kanssa koko ajan tekemisissä, ja sai ite valita virka-apu- ja päivvystyslistat, jollon viikonloput oli aina vapaat.....
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Se oli sitten siinä. En kyllä olisi ikinä osannut kuvitella, että nyt voisi olla jotenkin haikea fiilis, mutta kyllä se vaan niin on. Tosin tuo ei poista sitä faktaa, että tätä päivää on odotettu. Ja kauan onkin odotettu. Ei varmaan ollut palveluksen aikana yhtään sellaista päivää, jolloin ei olisi vituttanut (jopa tänään meinasi muutamaan kertaa keittää yli). Eikä se vitutus yleensä ollut ihan sieltä pienimmästä päästä, mutta pakko se on kuitenkin näin jälkikäteen sanoa, että hetkeäkään en vaihtaisi pois - en edes niitä kaikkein vittumaisimpia hetkiä.

Hieno päivä. Harvinaisen hieno päivä.

Klamydia - Mä lähden himaan

Tämän voin myös allekirjoittaa. Vaikka aikanaan tuntu vittumaiselta olla siellä, ni nyt jos tulis mahollisuus lähtä uusiksi ni heti lähtisin ;) Hyviä kokemuksia kuitenni helevetin paljon. vaikka niitä ikäviäkin mahtuu mukaan, mutta silti yhtään päivää en vaihtas pois, ja uusiksi lähtisin jos käsky käy.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ei mitään kummempia toiveita tehtävistä ollut ja vuoden päivät siis tässä vielä aikaa jännitellä. Olisi todella hienoa, jos jollain jatkoaikalaisilla olisi jonkinlaisia neuvoja, tarinaa tai vastaavaa tuolta Säkylästä yleisesti ja myös B-miehenä olosta kuin myös yleisesti B-miehenä olosta jossain muuallakin.

Itse olen Säkylässä myös ja kolme kuukautta vielä jäljellä sotilaspoliisiina. Maanantaina uudet alokkaat tulevat ja ollaan niitä vastaanottamassa.

Säkylä on varuskuntana aika hieno paikka (huonoa sanoa, kun en ole muualla palvellut), mutta löytyy kuntotalot, remontissa oleva sotku, joka on valmis varmasti silloin kun aloitat palveluksen, hieno ruokala, jossa ruoka on välillä huonolaatuista, ja nykyään aika yksitoikkoista, koska aloitettiin tuo varuskuntasäästäminen.

Yleisestihän Säkylässä (ja miksei muuallakin) on ajatus se, että turhaan intissä on itseään teloa lopullisesti. Eli voit olla varma, että mitään raskasta et joudu tekemään, ellet oikeasti kykene. Tietysti jos oikeasti keksii tuolle B-miehen töille jotain hyödyllistä vastinetta siviilielämässä, niin kannattaa valita se. Tietysti isänmaan puolesta uhrautuminen on hienoa monenkin mielestä, eli kannattaa ajatella. Kavereita varmasti saa, mutta vastaavasti päivät voivat olla aika pitkästyttäviä.

Tuossa jotain, kirjoittelen vielä inttiasioista viikonlopun aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eipä tässä voi muuta sanoa, kuin tj0 ! Todella hajottava laitos oli kyseessä. Toivotellaan toki 1/10 paljon mukavia aamuja. Toivottavasti viihdytte paremmin kuin allekirjoittanut.

Jos saapi arvon kotiutuneelta kysyä, että mikäs tuossa nyt oli? Meinaan vaan, että minun tilanne oli alussa ihan sama, intti tuntui monestakin syystä jopa vastenmieliseltä, mutta loppuajasta alkoi jostain syystä viihtyä. Leiritkin oli tavallaan loppuvaiheessa kaikesta pelleilystä huolimatta olivat jopa mukavia. Lukuunottamatta ehkä joku loppusota, mikä oli täysin turha ainakin meidän epäsuoran tulen jumalien kohdalta.

Niin, ja tosiaan! Armorikkaita aamuja 1/10. Eilen kotiutui loputkin 1/09:it pois, joten on uuden sukupolven aika! Ja jos on kontiorannan heittimeen menossa mortteja, niin pitäkää lippu korkealle!
 

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Näin jääkiekkoaddiktina on pakko kysyä, miten helposti JYPin peleihin meno onnistuu iltavapaiden aikana? Kello 21.00 tuo raja taitaa olla, mutta saako niitä pidennettyjä iltavapaita helposti?

Tietääkseni Tikkakoskella iltavapaat pitenivät miehistöllä ja johtajilla lyhenivät puoli tuntia eli molemmilla olisi kello 21.30 asti.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Takana on! 362 aamua siinä menikin, mutta vihdoin ja viimein koitti eilinen, päivä reservin - päivä vapauden. Ihan mukavalta siis tuntuu. Täytyy samalla toivottaa 1/10:lle aamuja ja pakkasia. Kyllä se siitä lähtee menemään omalla painollaan jahka alun jännitykset ja uudet jutut saa alta pois. Rohkealla, avoimella ja mahdollisimman positiivisella asenteella vaan liikkeelle niin palvelus sujuu huomattavasti mukavammin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos saapi arvon kotiutuneelta kysyä, että mikäs tuossa nyt oli? Meinaan vaan, että minun tilanne oli alussa ihan sama, intti tuntui monestakin syystä jopa vastenmieliseltä, mutta loppuajasta alkoi jostain syystä viihtyä.

En ole se arvon kotiutunut, jolle tämä kysymys esitettiin, mutta joskus kotiutunut kuitenkin. Mikä ihme siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät lämpene siihen aikuisten teatteriin samalla tavoin kuin toiset? Me immeiset ollaan erilaisia, ja se voi näkyä myös suhtautumisessa pyhään asepalvelukseen. Joku pitää enemmän futiksesta kuin lätkästä, joku taas enemmän työnteosta kuin tetsaamisesta jne.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Ohi on!! Kyllä on hyvä fiilis, vaikka loppuseremoniat yms. jäi omalta inttiuralta vähiin. Ehkä se "yhteinen" viimmeinenaamu on se ikimuistettavin asia, mutta kyllä kelpaa tälläkin tavalla.

Omasta puolestani toivotan kaikille Kajaaniin meneville uusille pioneereille todella paljon voimia todella raskaaseen koulutukseen. Varsinkin 1.pionkilaisten kanssa vaihtaisin mieluusti omia kokemuksia ja vertaisin niitä uusien alokkaiden touhuihin vaikka sitten ihan yv:llä.

Kutsunnoissa laittovat mut tonne pioneerikomppaniaan.. Maanantaina on lähtö, joten sitten vasta selviää missä sitä ollaan. Kyllähän tässä vähän ristiriitaset tunnelman sinne menemisestä on, ahdistaa ja taas välillä tuntuu että ihan jees kai sinne on lähtee..
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kutsunnoissa laittovat mut tonne pioneerikomppaniaan.. Maanantaina on lähtö, joten sitten vasta selviää missä sitä ollaan. Kyllähän tässä vähän ristiriitaset tunnelman sinne menemisestä on, ahdistaa ja taas välillä tuntuu että ihan jees kai sinne on lähtee..
Eiköhän siitä hengissä selviä, kun muistaa ottaa oikeanlaisen asenteen mukaan. Voin melko varmasti taata, että ensimmäisenä viikkona ketuttaa aika paljon ja voi tuntua hyvinkin siltä, että ei siitä mitään tuu. Toisella viikolla hommat alkaa käydä jo enemmän tutuiksi ja siitä eteenpäin hommat pyörii jo selkeästi mukavammin.

Ja jos nyt oletetaan, että puolisen vuotta siellä aikaasi kulutat, niin muista että kelitkin ovat kaikista pahimmat alkuun. Eli viikko viikolta nekin käyvät paremmiksi ja loppua kohden helpottaa.
 

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Niin tosiaankin eilenhän se nolla napsahti ja oli aivan mahtava fiilis vaikka todella sekava. Viimeistä kertaa kun portista ulos käveli niin tuli jopa pientä haikeutta vaikka en uskonut tulevan. Paljon jäi hyviä kavereita ja vaikka paskaa suurimmaks osaks oli niin jäi niitä hyviä muistojakin vähäsen.

Ei muuta kuin PALJON AAMUJA 1/10 !!!

Terveisin Res.Korp Selänne 8#
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Itselläni vielä jäljellä 88 aamua, ei paljon, mutta tuo kylmyys on se, mikä vituttaa. Itseäni ei haittaa mikään kylmyys kun on siviilissä, mutta kun armeijassa ollaan ulkona niin kauan kuin sanotaan. Ja lämmittelemään pääsee vasta kun sanotaan. Tiedättekö yhtään, onko leireillä mitään lämmittelymahdollisuuksia kovilla pakkasilla? Ja onko mitään pakkasrajaa, ettei jotain leiriä järjestetä?

Muutenkin j-kauden läpivienti on täysin hanurista näin loppupalveluksesta. Jokunen isompi harjoitus on mukana ja ensi viikolla ampumaleiri. Se on tietysti vain yhden yön, mutta täytyy katsoa, kuinka kovat pakkaset on. Itselläni ei kiertää veri jaloissa todella huonosti ja joudun käyttämään joskus villasukkiakin sisällä. Lämmitys on himassakin täysillä, mutta joutuu joskus olemaan tuulitakki päällä, kun ei mikään hupparikaan lämmitä. Turhaa sinne on mennä itseään palelluttamaan.

Mutta sitten 8.4. pääsee pois, tj-0 risteily, NHL-pudotuspelit alkavat seuraavalla viikolla, kesä alkaa ja futiksen MM-kisat. Eiköhän siinä ole motivaatiota loppuun asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös